Nimimerkkikin voi jo jotain kertoa mutta räppi ollu pikkusällistä asti se oma musagenre. Paras räppäri koskaan on ehdottomasti Eminem. Hänellä on ilmiömäinen kyky räpätä ''hengittämättä'' välillä, joka toinen sana ei ole niga, musassa on tarina mukana jne. Ei häntä turhaan ole tituleerattu hiphopin kuninkaaksi. Eminemiltä pitäs tulla tänä vuonna uusi studioalbumi, en malta odottaa.
Olen autolla ajaessa kuunnellut viime aikoina Suomirap radiokanavaa. Myönnettäköön, ettei suomiräppi ole koskaan ollu jenkkiräpin veroista, vaikka suomesta löytyykin poikkeuksia. Onhan näitä Cheek, JVG, Paleface jne. Paleface on nerokas sanoituksissaan, loistavaa settiä. Palefacea soitettu suomirapillä paljon.
Tässä Rap God biisissä Eminem teki maailmanennätyksen eniten sanoja minuutissa
Tuo on mielenkiintoinen seikka tuo musiikkimieltymys. Itse olen vanhoilla vuosilla alkanut olemaan aika kaikkiruokainen siinä missä pentuna ~14- 16v hevariporukoiden kanssa otettiin yhteen ihan kunnolla ns. lökäpöksyräppäreiden kanssa. Pikku naarmuillahan tuosta selvittiin notta ollut mitään sen kummempaa kummallakaan puolella vaikka törmäiltiin liianki usein.
Vähän samaa pahanolon purkamista taisi olla just tuossa 16-17v kun jouduin olosuhteiden pakosta olemaan tekemisissä yhden old school rock (CCR, Lynyrd Skynyrd jne) musiikin kannattajan kanssa niin meni sekin äkkiä nyrkkihippasille
Muutaman vuoden päästä oltiinkin jo niin hyvää pataa tuon tyypin kanssa että asuttiin yhdessä jossain kämäsessä opiskelijaboksissa. Ja on muuten edelleen about kolmenkymmenen vuoden takaa paras ystäväni.
Rap musiikkihan on aika nerokasta oikeastaan vaikken itse siitä välitä edelleenkään - ellei sitten siellä ole vähän painoa tyyliin Body Count tms. En edes tiedä lasketaanko Body Counttia edes nykyään rap musiikiksi - oli HC rappia kun olin nuori
? Kaikki nämä genret ja alagenret ja alalalagenret niin kukaan varmaan noista ota enää selvää
Sama se on metallipuolella, on sen ziljoona kategoriaa mihin mikäkin musiikki pitää tunkea.
Perjantain ratoksi, BODY COUNT - Talk shit, get shot!
Ainiin, ja tämä, Public Enemy & Anthrax. Tämä on varmaan ensimmäinen kerta kun artistit täysin eri puolilta (rap <-> metal) yhdistää voimansa yhteen kappaleeseen:
REMASTERED IN HD!!Official Music Video for Bring Tha Noize performed by Public Enemy ft. Anthrax#PublicEnemy #Anthrax #BringThaNoize
www.youtube.com
Pakko jatkaa ja jatkaa.. Pienessä tumussa fiilistelen täällä - laittanut tämän tänne ennenkin, Ice-T & Body Count plays Slayer:
BODY COUNT - Raining In Blood / Postmortem 2017 (OFFICIAL VIDEO). Stream and buy 'BLOODLUST' now!!: smarturl.it/BodyCountBLOODLUSTDirector: Ice-T and TreachP...
www.youtube.com