Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkisuositukset ja yleinen musiikkikeskustelu

Sieltähän on tullut itseltään Lunatic Soulilta eli Mariusz Dudalta uusi levyllinen elektronista korvakarkkia. Jee. Nauttikaa nyt edes.

Pitääpä vaimokkeelle laittaa tämä, kuulostaa just spot on musiikilta hänelle :)
Saatiin iso projekti päätökseen tänään - itse en osannut antaa moista onnistumisprosentiia tuolle mutta niin vaan kaikki nämä ns. hight lights onnitui! :)
Siksipä IN YOUR FACE kaikki epäilijät!!!


p.s. jäi toki iso määrä sälää selvitettäväksi mutta sitä vartenhan meillä on huominen? ;)
 
Viimeksi muokattu:


Daniel vienyt mielestäni aika hyvin melodioita COBlta tuonne uuteen bändiinsä :)
On ne synkoopit siellä jne. On toki upgradetettu sieltä old school raadottomasta ja armottomasta hevistä hieman nykyaikaisempaan (geneerisempään?) suuntaan.

Alexin säätöjä tuskin kukaan ikinään pystyy odottamaan keneltäkään

Crownshiftiltä uutta (no pari viikkoa sitten julkaistu, mutta pitäähän tätä promoatata täälläkin :D) näin perjantain ratoksi:
 
Viimeksi muokattu:


Pakko laittaa omaa hörinää näin perjantain ratoksi :)

kaksi lausetta pitää nostaa tuosta biisistä:
"I was walking along minding my business" -> "When love hit me in the eye" :D
Täällä me kaksi vanhaa pierua edelleen ollaan jo kohta parin kymmenen vuoden jälkeen,
Taisi olla häissäkin tuo biisi muiden kaltaistensa joukossa :)
 


Pakko laittaa omaa hörinää näin perjantain ratoksi :)

kaksi lausetta pitää nostaa tuosta biisistä:
"I was walking along minding my business" -> "When love hit me in the eye" :D
Täällä me kaksi vanhaa pierua edelleen ollaan jo kohta parin kymmenen vuoden jälkeen,
Taisi olla häissäkin tuo biisi muiden kaltaistensa joukossa :)


Toivon teille hyvää ja onnellista yhteistä elämää seuraavaksi 20 vuodeksi.
 
London Grammarin uusin ralli on soinut tänään monta kertaa, onpas tarttuva styge. Video tosin on ihan tuubaa.



Nas se vaan edelleen todistaa olevansa paras genressään, kuusi albumia lyhyen ajan sisään täynnä tiukkaa riimiä. Justiinsa julkaissut yhden videon viimeisimmältään.



The Black Keysiltä tullut uusi albumi myös äskettäin ja tää varmatenkin jää itelle eniten soimaan. Ensikuuntelun perusteella ei oikein muuta kohokohtaa mieleen jäänyt.

 
Viimeksi muokattu:
Tässä kun olen kovasti odotellut viikonloppua että pääsee tuon Fallout sarjan kimppuun niin tuli mieleen tämä aiheeseen etäisesti liittyvä biisi:


Hyvää viikonloppua vaan kaikille :)
 
Tuli tuben suosituksissa vastaan. Olin varma, että tämä on taas varsin tylsää kuunneltavaa, mutta tämähän potkii varsin hyvin.



edit:

Tämä kuitenkin potkii "hieman" kovempaa.
Näitä videoita katsoessa on myös hienoa nähdä kuinka paljon porukkaa on paikalla.
Hardcore will never die.

 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkkikin voi jo jotain kertoa mutta räppi ollu pikkusällistä asti se oma musagenre. Paras räppäri koskaan on ehdottomasti Eminem. Hänellä on ilmiömäinen kyky räpätä ''hengittämättä'' välillä, joka toinen sana ei ole niga, musassa on tarina mukana jne. Ei häntä turhaan ole tituleerattu hiphopin kuninkaaksi. Eminemiltä pitäs tulla tänä vuonna uusi studioalbumi, en malta odottaa.

Olen autolla ajaessa kuunnellut viime aikoina Suomirap radiokanavaa. Myönnettäköön, ettei suomiräppi ole koskaan ollu jenkkiräpin veroista, vaikka suomesta löytyykin poikkeuksia. Onhan näitä Cheek, JVG, Paleface jne. Paleface on nerokas sanoituksissaan, loistavaa settiä. Palefacea soitettu suomirapillä paljon.



Tässä Rap God biisissä Eminem teki maailmanennätyksen eniten sanoja minuutissa




 
Nimimerkkikin voi jo jotain kertoa mutta räppi ollu pikkusällistä asti se oma musagenre. Paras räppäri koskaan on ehdottomasti Eminem. Hänellä on ilmiömäinen kyky räpätä ''hengittämättä'' välillä, joka toinen sana ei ole niga, musassa on tarina mukana jne. Ei häntä turhaan ole tituleerattu hiphopin kuninkaaksi. Eminemiltä pitäs tulla tänä vuonna uusi studioalbumi, en malta odottaa.

Olen autolla ajaessa kuunnellut viime aikoina Suomirap radiokanavaa. Myönnettäköön, ettei suomiräppi ole koskaan ollu jenkkiräpin veroista, vaikka suomesta löytyykin poikkeuksia. Onhan näitä Cheek, JVG, Paleface jne. Paleface on nerokas sanoituksissaan, loistavaa settiä. Palefacea soitettu suomirapillä paljon.



Tässä Rap God biisissä Eminem teki maailmanennätyksen eniten sanoja minuutissa





Tuo on mielenkiintoinen seikka tuo musiikkimieltymys. Itse olen vanhoilla vuosilla alkanut olemaan aika kaikkiruokainen siinä missä pentuna ~14- 16v hevariporukoiden kanssa otettiin yhteen ihan kunnolla ns. lökäpöksyräppäreiden kanssa. Pikku naarmuillahan tuosta selvittiin notta ollut mitään sen kummempaa kummallakaan puolella vaikka törmäiltiin liianki usein.
Vähän samaa pahanolon purkamista taisi olla just tuossa 16-17v kun jouduin olosuhteiden pakosta olemaan tekemisissä yhden old school rock (CCR, Lynyrd Skynyrd jne) musiikin kannattajan kanssa niin meni sekin äkkiä nyrkkihippasille :D Muutaman vuoden päästä oltiinkin jo niin hyvää pataa tuon tyypin kanssa että asuttiin yhdessä jossain kämäsessä opiskelijaboksissa. Ja on muuten edelleen about kolmenkymmenen vuoden takaa paras ystäväni.

Rap musiikkihan on aika nerokasta oikeastaan vaikken itse siitä välitä edelleenkään - ellei sitten siellä ole vähän painoa tyyliin Body Count tms. En edes tiedä lasketaanko Body Counttia edes nykyään rap musiikiksi - oli HC rappia kun olin nuori :D? Kaikki nämä genret ja alagenret ja alalalagenret niin kukaan varmaan noista ota enää selvää :D Sama se on metallipuolella, on sen ziljoona kategoriaa mihin mikäkin musiikki pitää tunkea.

Perjantain ratoksi, BODY COUNT - Talk shit, get shot!


Ainiin, ja tämä, Public Enemy & Anthrax. Tämä on varmaan ensimmäinen kerta kun artistit täysin eri puolilta (rap <-> metal) yhdistää voimansa yhteen kappaleeseen:

Pakko jatkaa ja jatkaa.. Pienessä tumussa fiilistelen täällä - laittanut tämän tänne ennenkin, Ice-T & Body Count plays Slayer:
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin, ja tämä, Public Enemy & Anthrax. Tämä on varmaan ensimmäinen kerta kun artistit täysin eri puolilta (rap <-> metal) yhdistää voimansa yhteen kappaleeseen:
Walk This Way tuli jo paria vuotta aikaisemmin (1986). Kyseessä toki cover, mutta yhdessähän Aerosmith ja Run-DMC tämän version tekivät. Walk This Way taisi olla ensimmäinen kunnolla läpi lyönyt rap rock -biisi.


Beastie Boys yhdisteli omassa musiikissaan molempia genrejä myöskin jo 1980-luvun puolivälissä (albumi Licenced to Ill, 1986). Toki tässä ei toki ollut mitään yhteistyökuvioita muiden rap-artistien/bändien kanssa.


Varmasti on ollut muitakin jo 80-luvun alkupuolella, mutta nämä tulivat itselleni ensimmäisenä mieleen.
 
Walk This Way tuli jo paria vuotta aikaisemmin (1986). Kyseessä toki cover, mutta yhdessähän Aerosmith ja Run-DMC tämän version tekivät. Walk This Way taisi olla ensimmäinen kunnolla läpi lyönyt rap rock -biisi.


Beastie Boys yhdisteli omassa musiikissaan molempia genrejä myöskin jo 1980-luvun puolivälissä (albumi Licenced to Ill, 1986). Toki tässä ei toki ollut mitään yhteistyökuvioita muiden rap-artistien/bändien kanssa.


Varmasti on ollut muitakin jo 80-luvun alkupuolella, mutta nämä tulivat itselleni ensimmäisenä mieleen.

Walk this way + DMC - yes sir!!!!! :D Loistavaa settiä ja kiitos muistelosta! Totta höpäjät, klassikko


Pakko laittaa tämä vielä illan lopuksi:


Oli Alxi Laihon yksi lempparibiiseistä, ja legenda elää myös Jani Lanen kohdalla: kuollessaan löytyi lappunen hänen taskustaan mihin oli raapustettu: "My name is Jani Lane". Oliko muistuttaakseen häntä itseään vai informoidakseen näitä ensihoitajia saapuessaan paikalle.... Tuotahan ei tule kukaan tietämään paitsi herra itse, kaunis kappale kuitenkinkin
 
Viimeksi muokattu:
varmaan ennenkin tänne tämän laittanut, mutta kun nyt sattuu olemaan siellä omissa suosikeissa:


Perjantain ratoksi, älkää antako alun jälkeen heti painamaan heti 'back' nappulaa ;D

Ainiin!! Ja sitten ehkä yksi makeimmista musavideoista mitä nähnyt tuolla genrelllä - sopii niin hyvin tuohon itse biisiin mikä sekin on ihan mahtava!


//edit: me ollaan varmaan maailman ainut perhe maailmassa joka on käyttänyt Opethia lasten unimusiikiksi kun he oli vielä pieniä!! :D Levyhän oli tietysti 'Damnation'. :D Akustista ja chilliä, kekarat edelleen kuuntelee sitä :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom