Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkisuositukset ja yleinen musiikkikeskustelu

Mä olen aika varma, että pink floyd fanit repii housunsa kun lukee tän, mutta kirjoitan kuitenkin :D

Vaikka meitsi on vanha niin silti tämä oli eka kerta kun kuuntelin bändin musaa vaikka olen kyllä siitä ja sen legendaarisesta statuksesta ollut tietoinen aina.
Tuon biisin alusta voisi leikata kuitenkin pois yli kaks minsaa, koska sitä ennen biisi ei vielä oikeasti edes ala ja sitten lauletaan parit rivit lyriikoita ja tulee taas aivan liian pitkä tiluttelu soolo joita vihaan ihan siis bändistä riippumatta ja mun mielestä tuo on täysin keinotekoinen tapa pidentää biisin kestoa.

05:09 kohdasta lähtien tuo sitten olikin oikeasti hyvä, joten jos joku osaa tämän perusteella heittää pari bändin biisiä niin ehkä mustakin vielä tulee bändin fani.
 
Mä olen aika varma, että pink floyd fanit repii housunsa kun lukee tän, mutta kirjoitan kuitenkin :D

Vaikka meitsi on vanha niin silti tämä oli eka kerta kun kuuntelin bändin musaa vaikka olen kyllä siitä ja sen legendaarisesta statuksesta ollut tietoinen aina.
Tuon biisin alusta voisi leikata kuitenkin pois yli kaks minsaa, koska sitä ennen biisi ei vielä oikeasti edes ala ja sitten lauletaan parit rivit lyriikoita ja tulee taas aivan liian pitkä tiluttelu soolo joita vihaan ihan siis bändistä riippumatta ja mun mielestä tuo on täysin keinotekoinen tapa pidentää biisin kestoa.

05:09 kohdasta lähtien tuo sitten olikin oikeasti hyvä, joten jos joku osaa tämän perusteella heittää pari bändin biisiä niin ehkä mustakin vielä tulee bändin fani.
Jos jaksat, suosittelen kuuntelemaan tuon Dark Side of the Moon levyn alusta loppuun omassa rauhassa, vaikka silmät kiinni ja hyvällä äänentoistolla, kuulokkeet on hyvät myös. Toimii parhaiten näin, koska levyn biisit sulautuu yhteen ja niistä muodostuu periaatteessa yksi pitkä kappale.
 
Pois alta risut ja männynkävyt, täältä tulee Ghostin uusi biisi! Tykästyin tähän heti ekalla kuuntelukerralla, tietysti. o_O

Lisää, LISÄÄ!


Juuri olin tulossa linkittämään tätä tänne. Maistui aamulla heti ensi kuuntelusta lähtien (sattumalta selasin Tubea ja pääsin kuuntelemaan heti kun ilmestyi Ghostin kanavalle) ja nyt n. viiden toistokerran jälkeen maistuu vielä paremmin. Jotenkin omaan korvaan Meliora-aikakauden kuuloista tavaraa. Eli toimii!
 
Edellisen sivun Usain Boltin musiikin tapaan tämä ei ole suosittelu, mutta ihan mielenkiintoinen huomio. Nimittäin se, että The Rock on mukana Tech N9nen uudessa rallissa. Itse kappaleesta en paljoa perusta, Tech N9nella ollut paljon parempiakin viisuja ja nää muut featit eivät itselle oikein kolahda. Mutta Dwayne Johnson siellä on lopussa mukana vetämässä lyhyesti riimejä. Semmottia.

 
Pois alta risut ja männynkävyt, täältä tulee Ghostin uusi biisi! Tykästyin tähän heti ekalla kuuntelukerralla, tietysti. o_O

Lisää, LISÄÄ!



Mulla tuli muuten Bloodborne tästä biisistä heti mieleen, aivan mahtava.
 
Yllä olevasta tuli mieleen tämä (jonkinlaisen merkillisen aasinsillan kautta)



Tämän kaverin tuotanto on kautta linjan melkoisen timanttista, mikäli uppoaa tuollainen itäeurooppalainen poljento.

Ja muistakaa kuunnella koko kappale loppuun asti, mahdollisimman kovalla äänenvoimakkudella!
 
Viimeksi muokattu:
Uudempaa warningia.






Heitetään vielä koko uusin cradle of filthin albumi.
Hyvä kuunnella kun pitäisi olla viereisellä r-kioskilla odottamassa tämä sekä kataklysm - unconquered vinyylit.

 
Täällä kun on kovasti hehkutettu tuota abbaa, anteeksi köhh krhm ghostia, niin saanen suositella n. 100x parempaa bändiä
..and then for Something completely different. Eli yksi iki-suosikkejani King Crimson on viime vuosien aikana julkaissut useita live-levyjä, johtuen kenties siitä, että kiersivät paljon maailmaa tuolloin ennen koronaa, sekä bändin miehistö on vaihdellut melko tiuhaan. Noh, 3 mahtavaa rumpalia ei itseäni juurikaan haittaa samaan aikaan lavalla. Äh, jotain historiikkia piti bändistä myös kirjoittaa, mutta alan olemaan liian humalassa. Nauttikaa jazzista.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kun on kovasti hehkutettu tuota abbaa, anteeksi köhh krhm ghostia, niin saanen suositella n. 100x parempaa bändiä
..and then for Something completely different. Eli yksi iki-suosikkejani King Crimson on viime vuosien aikana julkaissut useita live-levyjä, johtuen kenties siitä, että kiersivät paljon maailmaa tuolloin ennen koronaa, sekä bändin miehistö on vaihdellut melko tiuhaan. Noh, 3 mahtavaa rumpalia ei itseäni juurikaan haittaa samaan aikaan lavalla. Äh, jotain historiikkia piti bändistä myös kirjoittaa, mutta alan olemaan liian humalassa. Nauttikaa jazzista.

Tuo Hail Spirit Noir on aivan erilaista musiikkia kuin Ghost. Siis, täysin erilaista. Yhteistä on se, että molemmissa mukana soittimia ja laulaja. :D
 
Jos haluaa parempaa Ghostia niin kannattaa tutustua Devils Bloodiin.


Ja näiden kitaristi/biisintekijän kuoleman jälkeen perustettuun Molassess -yhtyeeseen. Sama laulaja ainakin, tarkemmin en osaa sanoa.
Tuo Hail Spirit Noir on aivan erilaista musiikkia kuin Ghost. Siis, täysin erilaista. Yhteistä on se, että molemmissa mukana soittimia ja laulaja. :D
Jaa, mun mielestä toi Eden in Reverse levy meni vähän turhan paljon tuonne osastolle, mutta ehkä se olen vain minä.
 
Kyllä parasta Ghostia on ihan Ghost itse. Piste.

Omasta mielestä Ghost alkoi vähä laskea Infestissumamin jälkeen. Ja ehkä siinä on taustalla sekin, että Ghost ei saa sellasta okkultismi vibaa aikaan mitä esim Devils Blood koska Ghost ei oikeasti ajatusmaailmaltaan ole sellainen mitä antavat ymmärtää.

Mutta en sitä sano, että kyseessä huono bändi. Hyviä ja tarttuvia biisejä löytyy roppakaupalla.
 
Omasta mielestä Ghost alkoi vähä laskea Infestissumamin jälkeen.
Omasta mielestäni Opus Eponymous on bändin paras lätty, mutta kyllä myöhempikin tuotanto on loistavaa. Uutta levyä (ja ensi vuoden Tampereen keikkaa) odotan innolla.

Ja ehkä siinä on taustalla sekin, että Ghost ei saa sellasta okkultismi vibaa aikaan mitä esim Devils Blood koska Ghost ei oikeasti ajatusmaailmaltaan ole sellainen mitä antavat ymmärtää.
Boldattuun kohtaan kaipaisin vähän lihaa luiden ympärille. Tobias Forge on käytännössä Ghost ja nykyiset muut jäsenet enemmän tai vähemmän palkattuja soittajia.

Forge on useissa haastatteluissa tuonut esille omat näkemyksensä uskonnosta, saatanasta, okkultismista yms. Ja ainakin näiden perusteella hän todellakin on laulujensa sanojen ja sanoman takana (ts. on itsekin aatteiltaan satanisti).

Mutta en sitä sano, että kyseessä huono bändi. Hyviä ja tarttuvia biisejä löytyy roppakaupalla.
Ei todellakaan huono! Yksi omista kaikkien aikojen suosikeistani.
 
Boldattuun kohtaan kaipaisin vähän lihaa luiden ympärille. Tobias Forge on käytännössä Ghost ja nykyiset muut jäsenet enemmän tai vähemmän palkattuja soittajia.

Forge on useissa haastatteluissa tuonut esille omat näkemyksensä uskonnosta, saatanasta, okkultismista yms. Ja ainakin näiden perusteella hän todellakin on laulujensa sanojen ja sanoman takana (ts. on itsekin aatteiltaan satanisti).

Okei, en ole niin hirveä paljoa katsonut Forgen haastatteluja mutta ne mitä olen katsonut niin olen saanut käsityksen, että hän on aatemaailmaltaan enempi ateisti. Tai ateistinen satanisti. Eräässä haastattelussa hän sanoi, että raamatullinen ja populaarikulttuurin saatana ovat kaksi eri asiaa ja jälkimmäinen edustaa muunmuassa itsenäisyyttä ja kapinahenkeä.

Ja tästä sain enempi sen käsityksen, että hän pitää saatanaa sellaisena ideana enempi kuin konkreettisena "hahmona" ja pitää satanismia enempi vastakohtana kristinuskolle kuin oikeana uskona.
 
Ylös Bottom