Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Muutama korttivideo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pepe90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pepe90

New Member
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Muutama kortti video

Jälkimmäinen oli ihan hyvä, vaikka näinkin yhden kortin kun käänsit sen. Eka meni hiukan ohi.

Tuossa ekassa videossa olisi kyllä kaivannut jonkinlaista selitystä, minulle meni puoleen väliin ihan "mitä se ees aikoo tehdä?", kunnes lopussa vasta tajusin mitä tempussa tehdään. Toinen video siis tältä kantilta oli parempi.

Itsellä ei ole sorminäppäryyttä, kärsivällisyyttä eikä taitoa tehdä tuollaisia temppuja, joten tosi hienoja olivat. Minulle on muutamia kertoja kadulla joku tyyppi näyttänyt korttitemppuja, olen katsonut paljon erilaisia taikuusohjelmia ja muita tälläisiä, mutta ällistyn aina yhtä paljon. :)

Hyviä temppuja olivat, kouluarvosanoja en osaa antaa.

Hienoja videoita olivat kumpikin! Toinen video oli hivenen parempi kuin ensimmäinen.

Arcane sanoi:
Minulle on muutamia kertoja kadulla joku tyyppi näyttänyt korttitemppuja, olen katsonut paljon erilaisia taikuusohjelmia ja muita tälläisiä, mutta ällistyn aina yhtä paljon. :)
Sama täällä. Henk. koht. suosikkini on Derren Brown (Brittiläinen TV4), jonka taikaohjelmaa näytetään kagosella todella epäsäännöllisesti. Seuraava jakso taitaa tulla parin-kolmen viikon päästä, afaik. Tyyppi vaikuttaa todella pätevältä, etenkin ne psykologiaan perustuvat temput. Lisäksi hän on paljastanut suurimman osan tempuistaan yleisölle.

Edellinen suosikkini, David Blaine, on niin ikään hämmästyttävä. Uskottavuus karisi vähän tuon levitointi-jutun paljastuttua.
Blaine käyttää pariakin levitaatiotrikkiä, joista yleisempi on nimeltään Balducci-huijaus. Hakukoneelle voi syöttää hakusanoiksi "balducci levitation". Suora linkki eräälle spoilerisivustolle on tässä: http://www.geocities.com/Broadway/Stage/7308/balducci.html Muutkin huijaukset löytyvät helposti googlaamalla.

David Blainen levitointi ei ole aina Balducci levitointia. On se sitä kaapelillakin tehny... Mun mielestä on tosi kurjaa että noi salaisuudet löytyy netistä. Itsekin olen ostanut lukuisia dvd:itä enkä suinkaan hakenut netistä. Taikureiden keskuudessa tätä paljastamista (expoure) pidetään Warettamisena. Sitä ei voi estää mutta se on helvetin ärsyttävää...
Kiitos kommenteista...

PS: Niin ja noi taikurit jotka paljastaa temppunsa tavallisille katsojille noin ilmaiseksi esim Masked Magician joka pyöri täällä suomessakin on saanut paljon paljon haukkuja muilta taikuireilta ja häntä ei pidetä enää taikurina... Helvetin tyhmää mielestäni, siis se ne jotka paljastaa...

Pepe90 sanoi:
David Blainen levitointi ei ole aina Balducci levitointia. On se sitä kaapelillakin tehny...
Mainitsinkin tuossa että levitointiin on käytetty muitakin kikkoja ;)

Pepe90 sanoi:
Mun mielestä on tosi kurjaa että noi salaisuudet löytyy netistä. Itsekin olen ostanut lukuisia dvd:itä enkä suinkaan hakenut netistä. Taikureiden keskuudessa tätä paljastamista (expoure) pidetään Warettamisena. Sitä ei voi estää mutta se on helvetin ärsyttävää...
Spontaani reaktio mitä tahansa taikatemppua kohtaan on yleensä: "miten sinä teit tuon?!?" Ihmiset ovat luonnostaan tutkimusmatkailijoita, joten enemmän tai vähemmän tahtoisimme nähdä oikeaa taikuutta ja todellisia ihmeitä. Sen vuoksi meitä kiinnostaa miten temppu on oikeasti tehty. Onko kyseessä trikki vai jokin käsityskykymme ulkopuolelta. Temppujen paljastaminen ja paljastuminen on kiehtovaa siinä missä niiden ihmetteleminenkin. Käsittääkseni monen taikurin ura alkaa siitä.

Henkilökohtaisesti en osaa sanoa onko temppujen paljastaminen CD-levyllä tai kirjassa yhtään erilaista, kuin jos ne paljastettaisiin netissä. Paitsi että CD:t ja kirjat maksavat huomattavasti enemmän. Eri asia sitten, jos kyseessä ovat jonkun lisenssoimat temput, eli tekijänoikeudellinen materiaali, joista voisi kuvitella saavansa korvausta siinä missä muustakin taiteesta.

...

Niin joo, meinasi unohtua tärkein, eli temppujen kommentointi. Mielestäni nuo olivat perhanan hienoja! Näppärän näköisesti menivät nuo käännökset, eikä noita paljaalla silmällä kyllä huomaa. Ässätemppuun voisi kenties laittaa pienen selostuksen heti alkuun, jotta katsojat tietävät mistä on kyse. Mutta tosiaan, hyviä temppuja. Toivottavasti näemme niitä lisää täällä :cool:

joo on tulossa lisää :D
Ku mietitään että taikurit (minä mukaan lukien) harjoitellee paljon tmppuja niin koko idea menee siinä kun kuullaan miten temppu tehdään. Reaktio on yleensä "ainiinpä tietysti, vähä tyhmä juttu".
Ei ole oikeastaan kirjoja jotka paljastavat temppuja vaan niitä jotka opettavat temppuja. Näillä on suuri ero.
Olen siis täysin temppujen paljastamista vastaan..

Ei paha, ei paha. Ihan hienoja temppuja.

Pistä ihmeessä urlia jos tulee lisää temppuja.

Temput oli kyllä hienoja ja itsekin pidin enemmän jälkimmäisestä. Pistetään kouluarvosana 8.

En ole mikään taikuri, enkä muutenkaan sorminäppärä ihminen, mutta kyllä noiden temppujen tekotapa silti kiehtoo. Tietääkseni mm. tällä naamioituneella taikurilla on se tarkoitusperä, että taikatemppuja vietäisiin eteenpäin taiteenlajina. Jos hän paljastaa miten temppu tehdään, niin tällöin joudutaan kehittelemään uusia ja kiinnostavampia temppuja. Sellasia, joita ihmiset eivät ole aiemmin nähneet. Nämä korttitemput ovat olleet samanlaisia kuitenkin jo vuosisatoja, joten ne (ja yleensäkin nämä perustemput) kyllä polkevat paikallaan, eivätkä haasteellista tai vie taidetta eteenpäin. Pelataan niin sanotusti varman päälle. Itse pystyn kyllä ymmärtämään mm. tämän masked magicianin perustelut sille, miksi hän paljastaa temppu, jotta taidetta vietäisiin uudelleen eteenpäin ja kehittettäisiin nykyaikaisemmaksi. Loppujen lopuksi, kuinka monella eri tavalla haluaa sen pupun nähdän vedettävän hatusta?

Temput mainioita, tosin ekassa unohdin jossain vaiheessa, että siellä pinossahan oli niitä ässiäkin...meni siis ekalla katselukerralla vähän ohi. Sopivaa musiikkia valittuna IMO, letkeää musaa joka ei ärsytä tai jää päähän. :)

Masked magician mainitsi erääksi motiiveistaan sen, että nykymaailmassa perinteiset taikurit ollaan aika pitkälle unohdettu. Ihmiset katselevat telkkarista pumtsipumeja ja salkkareita, pelaavat pelejä ja ajaa huristelevat matkoihinsa lomilla. Hyvin harvaa enää kiinnostaa "oikea" taikuus samalla tapaa kuin muutama vuosikymmen sitten ja se saa siksi hyvin vähän julkisuutta. Paljastmalla, miten temput tehdään MM koki tuovansa koko alalle kaivattua julkisuutta, jolloin kasvava nuoriso kiinnostuu paitsi hänestä, myös taikuudesta ja muistakin taikureista yleensä. Tästä seuraa kenties seuraava taikurien sukupolvi, joka olisi muuten saattanut tyytyä sohvaperunan rooliin tai lähteä johonkin aivan toiseen suuntaan. Mielestäni MM:llä oli hyvä pointti. Ei hän kovin montaa jaksoa sarjaa pyörittänyt, joten ei hän suinkaan kaikkia tai edes useimpia temppuja paljastanut. Varmasti sarjaa katsoneet taikurinalut saivat ideoita muutamaan uuteenkin temppuun joitakin muutoksia tekemällä, jolloin sarja itse ruokkii taikuuden säilymistä osana ihmisten viihdettä vielä nykypäivänäkin.

Suuri osa tempuistahan oli väärin paljastettuja eli tempun takana on ihan toinen idea... siis tuolla Masked Magicianilla.. Nuo kaksi videota ovat vain 1/100 rutiineistani... Voisin tässä tänään lisätä yhden pienen hauskan tempun. Saatte tekin osallistua pikkuisen eli ei muutakuin katsomaan tätä foorumia :D

my.php

Pitäähän sitä aina vähän mainostaa

Eikä mitään häirikkö soittoja kiitos. Riskillä laitan nyt tänne nettii...

Okei eli tässä uusin videoni. Pahoittelen äänen laatua, olen ollut koko viikon flunssassa.Nielen myös lauseitten loppuja kun on niin hirveä olo :D Laittakaa äänet koville niin saatte selvää-

Three Monkey Business

Myöskään tässä ei ole käytetty mitään kamera trickkejä tai leikattu pätkiä pois vaikka video pysähtyykin yhdessä kohtaa se jatkuu suoraan siitä.

Mitä Sinä vastasit väriksi? :)

Sanoit sininen olge?

Edit PS: Laitan tänne vielä lisää videoita sen mukaan kun jaksan tehdä. Luultavasti saatte nähdä jotain muutakin kuin korttitemppuja eli naru, pallo ja kolikko temput ovat tulossa :D
Jos nyt tässä viikonloppuna ehtisin yhden ja sitten vaikka ens viikolla toisen.

Arvasin, ettei ole varmasti musta tai punainen. Vihreän valitsin alustan perusteella. :) Täytyy kyllä myöntää, että olen ihan äimänä näiden temppujen kanssa, kuten olen myös yleensä telkkarista nähtyjen kanssa.

Bennielle kateelliset onnittelut sorminäppäryydestä, ja toivottavasti näitä nähdään joskus TV:stä.

Ylös Bottom