Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Woo, kuullostaa just sopivalta lomamatkapeliltä. Sopivan vaikeelta ja kaikkea.
EDIT: Ja voiko tässä siis lähettää vain 3 avunpyyntöä per peli?
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Woo, kuullostaa just sopivalta lomamatkapeliltä. Sopivan vaikeelta ja kaikkea.
EDIT: Ja voiko tässä siis lähettää vain 3 avunpyyntöä per peli?

Juu yhdelle patikkaretkelle on varattu 3 "elämää"(avunpyyntöä/henkiinherätystä). Elikkäs jos olet herättäny itsesi 3 kertaa niin joudut 4. kuoleman jälkeen suoraan alkukaupunkiin ja saat patikoida uudestaan. Levelien nollaus kuoleman jälkeen tuo juuri lisävaikeutta peliin, joten hyvien varusteiden varastointi/parantelu on tärkeää, jotta pärjää vaikeimmissa luolastoissa.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Minkälaisia aseita teillä on tullut vastaan? Paras mitä olen itsellä nähnyt on ollut Mastersword+3.

Tällä hetkellä pisimmälle päässeenä olen tasolla 26 tai jotain, mutta aseena vain Katana+2. Yllättävän pitkälle päässyt tuollakin aseella.

Kaikille, jotka haluavat perusteellista tietoa pelistä, käväiskääpä asialle omistautuneessa Wikissä:

http://shiren.wetpaint.com/
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Itse kanssa löysin joltain pelastusretkeltä Mastersword+2, vai olikohan +3, mutta olen pumpannut sen johonki +5 scrollien avulla. Tällä hetkellä olen TAAS mädäntymässä jossain 27-28 kerroksessa viimeistä pelastusta odotellessa. Väkisin vaan tunkenut eteenpäin jollain Polearm+3 kanssa. Aina vaan kuolen niihin pirun punasiin haamuihi mitkä tunkee seinienläpi ja on tuplasti nopeampia kuin itse, joten lyövät kaksikertaa. Ja kun vielä näitä kyseisiä ölmejä on 2 samaan aikaan niin siinäpä ei paljoa naureskella.

No jospa pian heräisi henkiin niin voisi heittää lopullisesti veivinsä ja aloittaa patikoinnin vähän paremmilla varustuksilla.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Itse kanssa löysin joltain pelastusretkeltä Mastersword+2, vai olikohan +3, mutta olen pumpannut sen johonki +5 scrollien avulla. Tällä hetkellä olen TAAS mädäntymässä jossain 27-28 kerroksessa viimeistä pelastusta odotellessa. Väkisin vaan tunkenut eteenpäin jollain Polearm+3 kanssa. Aina vaan kuolen niihin pirun punasiin haamuihi mitkä tunkee seinienläpi ja on tuplasti nopeampia kuin itse, joten lyövät kaksikertaa. Ja kun vielä näitä kyseisiä ölmejä on 2 samaan aikaan niin siinäpä ei paljoa naureskella.

No jospa pian heräisi henkiin niin voisi heittää lopullisesti veivinsä ja aloittaa patikoinnin vähän paremmilla varustuksilla.

Niitten haamujen varalle kannattaa ottaa paralyysi sauvoja nimittäin niillä on aika ilkeitä taikoja joten ei kannata riskeerata. Tällä hetkellä aseena toimii 99+ Kabras reborn muutamalla lisäkyvyllä varustettuna.

Alussa kannattaa kääröillä ja smitheilla paranella katanaa nimittäin 50+ jälkeen seppä muuttaa sen firebrandiksi joka sitten on jo melko tehokas ase.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Niitten haamujen varalle kannattaa ottaa paralyysi sauvoja nimittäin niillä on aika ilkeitä taikoja joten ei kannata riskeerata. Tällä hetkellä aseena toimii 99+ Kabras reborn muutamalla lisäkyvyllä varustettuna.

Alussa kannattaa kääröillä ja smitheilla paranella katanaa nimittäin 50+ jälkeen seppä muuttaa sen firebrandiksi joka sitten on jo melko tehokas ase.

Oletkos laittanut aseen alussa johonkin Warehouseen jemmaan, ja siitä sitten parantelemaan aina kun scrolli tms tulee vastaan, välillä sepän puheella käyden? Veis muuten aika pitkään että saa sen verran aseenparannuskääröjä että tuo onnistuu, ja jos huono tuuri käy niin potkaisee tyhjää ase mukana jolloin homma alkaa alusta?

Spoiler-tägin sisässä on sitten taktiikka, millä olen nyt oikeasti ajatellut pelin vetää läpi. Eli, jos joku haluaa mietiskellä strategiat ihan itse, voi jättää lukematta:

Itse en ole tähän mennessä vielä yhtään pistänyt tavaraa jemmaan, mutta nyt ajattelin että pistän yhden aseen ja kilven johonkin warehouseen, ja sitten kiikutan sinne aina noita kamanparannusloitsuja, ja parantelen hiljalleen sen yhden ase/kilpiparin hyvälle tasolle jolla voi sitten pääpelin mennä läpi. Sinne vielä jokunen parannusruukku, sopivia sauvoja, taikoja, ruokaa ja yrttejä paljon. Ja kun kamaa on tarpeeksi, vetää heti lähes kaikki ruoat ja yrtit naamaan jotta max voima, HP ja mahan koko kasvaa. Sitten kunnon kamat kantoon ja pääluolaa selvittämään.

Kamojen keräämisen aikana pitänee alkaa kulkemaan eestaas eri kylien välissä kamaa keräten.

Tuo siksi että suoralla etenemisellä aika harvoin saa sellaista tavarayhdistelmää että pääluola menee loppuun.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Taisin ihan kokoajan kantaa sitä katanaa mukana. Onhan siinä riskinsä mutta sitten kun sitä asetta on vähän isommalle tasolle saanut niin ei tuota pahemmin ongelmaa juosta ekasta kylästä toiseen kaupunkiin ja takaisin. Samalla saattaa myös pudota niitä erikois aseita ja kilpiä ja nehän myös helpottaa peliä huomattavasti.

EDIT: Ne npc apurit muuten helpottavat niitä juoksuja huomattavasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Taisin ihan kokoajan kantaa sitä katanaa mukana. Onhan siinä riskinsä mutta sitten kun sitä asetta on vähän isommalle tasolle saanut niin ei tuota pahemmin ongelmaa juosta ekasta kylästä toiseen kaupunkiin ja takaisin. Samalla saattaa myös pudota niitä erikois aseita ja kilpiä ja nehän myös helpottaa peliä huomattavasti.

EDIT: Ne npc apurit muuten helpottavat niitä juoksuja huomattavasti.

Juuh, mutta alussa sille yhdelle pitää syöttää riisiä ja paljon jotta tulee edes jonkinmoiseksi apuriksi.

Nyt on plakkarissa (taitaa olla Mountaintopin warehousessa) Mastersword+21. Jospa sais vielä edes jonkinmoisen kilven niin lähtisi pääluolaa valloittamaan. Muuta kamaa kyllä on jo warehouset pullollaan.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Nyt tuli tilanteeseen päivitystä - olin tuossa keräilemässä kamaa kunnon kilpeä varten, ja sainkin kilven viriteltyä +14:taan. Siinä samalla mastersword on nyt jo melkoisen hyvä.

Meninpä sitten kakkosvarustuksellani (Katana+17) testailemaan kuinka pitkälle pääluolaa pääsen, ja pääsinkin omaksi yllätyksekseni luolan läpi, vaikka kilpenä olikin vain Bronzeward+4. Matkassa oli tuuriakin, kun aseenparannus scrolleja löytyi 4kpl ( -> katana +21) ja kamaa oli sopivasti.

Nälkä meinasi loppuluolastossa alkaa vaivaamaan, ja pariin otteeseen piti melko kiireellä jatkaa matkaa,mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

No, pelissä on kuulemma jopa 70% pelattavaa muualla kuin itse pääluolassa, jotenka eiköhän tämän parissa vielä jokunen tovi vierähdä.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Mukavan addiktiivinen peli. Aloitin tässä viime päivinä kunnolla pelailemaan ja vaikka pari kertaa on kin jo oltu hermoromahduksen paikkeilla kuolemien takia, niin uudelleen vaan onnea kokeilemaan. Ja kerran vahingossa menin astumaan kauppaan ja lukemaan uteliaisuuttani scroll of sleepin huonoin seurauksin.

Oli tuossa muutama päivä sitten ongelma savetuksen kanssa, pelasin todella pitkälle hyvillä varusteilla, tallensin ja seuraavalla pelikerralla savefile oli jotenkin vioittunut ja peli alkoi ilman varusteita ekasta kylästä. Jokin meni pieleen, mutta nyt taas toiminut. Epäilin pelikasetin sisällön heilumisen vaikuttaneen jotenkin tuohon mutta mene ja tiedä..

Aikoinaan tämän viestiketjun perusteella pelin hankin ja ihan hyvä ostos kyllä ollut.
Wi-fiäkin pitäisi ajan kanssa testailla.. Eipä sen kummempaa..

ja Hyvää Joulua kaikille sitä viettäville..
 
Ylös Bottom