Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NBA 2K14

Vastaus: NBA 2K14

Vahva skripti tuntuu vähän pilaavan fiilistä kun ensimmäistä kertaa play offit menossa.

Itse pelailin tänään eksaktilta eroaa pariin viikkoon, kun tullut vain sairasteltua. Mutta olin pelannut kauheassa tappioputkessa ja viimeisestä ottelusta ennen pleijareita lähes 30pisteen tappio. Sama joukkue vastaan ekalle kierrokselle ja kotona samanlainen tappio. Jokaisesta tappiosta huolimatta mun peli on tilastojen valossa ihan samalla tasolla. Scriptiä siis selkeästi ilmassa.

Tänään sitten ajattelin, et pelataan nyt sitten. 1-0 tappiolla ottelusarjassa ja toinen matsi kotona. Jälleen joukkue alkoikin pelaamaan samalla tasolla kuin 95%:ia kaudesta meni. Ylivoimainen voitto. Ottelusarja 1-1 tilanteeseen ja pressihuoneeseen. Jo siitä tiesi, että peli oli scriptattua, koska tuo juonikuvio oli vain tultava pelin mielestä. Sitten kolmas ottelu ja tein 66 pistettä. Vastustaja sai joko pelissä 69 pistettä, meidän 101 vastaan. Eli melkein mun pojot ois riittäny voittoon. Nyt ei scriptausta mielestäni taas ollut. Joten saas nähdä miten jatkuu.
 
Joo, mullakin nyt 3-0 raptorssia vs confrenssin semifinaalissa ja jos jatkuu nii seuraavaksi vastaan tulee miami ja luulen että lebron skriptattu vastaa ja heittämää läpändeerusta ennen peliä.
 
Vastaus: NBA 2K14

Onneksi on muutkin törmännyt tuohon, ehdin jo kuvitella että olen vain vainoharhainen. :D

On kyllä peli huonoin puoli (PS4 versio). Jos tietokone on päättänyt tehdä pisteen, niin jumalauta siihen ei pysty mitenkään vaikuttamaan. Magneettinäpit imee pallon kolmen äijän läpi reboundeissa ja jos alkaa koneen mielestä tulemaan liikaa piste-eroa, niin sitten vaikka latomaan liukuhihnalta kolmosia sisään.

Itse sain hilattua kovan työn ja tuskan kautta Timberwolvet mestariksi. Tein peleissä yleensä sellaista 50 pistettä, kun muu joukkue tunaroi minkä ehtii : heittivät suoraan palloa ulos kentältä, 2/3 heitoista ei uponnut, eivät suostu puolustamaan jne. Vaihtakaa heti joukkuetta parempaan jos on vain mahdollista. Itse päätin kauden loppupuolella, että vedetään vaikka väkisin pokaali kotiin ja sitten joukkue vaihtoon.

Toisen kauden alussa pyysin vaihtoa ja pääsin melkein heti Trailblazersiin, ja peli muuttui täysin. Alkoi kaduttamaan etten tehnyt tuota jo aikaisemmin. Nämä osaavat heittää, syöttää, puolustaa ja sen sijaan että meikäläisen 50 pisteestä huolimatta voitettaisiin vain muutamalla pisteellä, ero on yleensä luokkaa 20 pinnaa kun hyvin pelaa.
 
Vastaus: NBA 2K14

Noni tänään tuli ostettua sit tää kyseine peli ja mitä tänään nyt koitin niin eihän siitä tuu nyt yhtään mitään joka ei varmaan olekkaan ihme kun ennen en ole mitään nbaata pelannu. Oisko kellään mitään vinkkejä miten pääsen tähän peliin vähän ees mukaan esim mitä pelimuotoa kannattais pelata ja miten ees oikeen oppisin nää näppäimeit pelaamalla vaan vai hä?? Ja kannattaako näitä asetuksia jotenki muuttaa vai onko nää perusasetukset ok ja muuta
 
Vastaus: NBA 2K14

Tän ketjun alkupuolella mä kyselin todella paljon tyhmiä. Niihin tuli huikean paljon hyviä vastauksia, kannattaa tutustua.

Kun siinä päävalikossa painat ympyrää (ps versio) niin sieltä alta löydät sen harjoittelutilan. Siinä oppii todella hyvin kaikki perusteet.

Pelimuodoksi voi suositella MyCareer muotoa, koska pelaat vain yhtä äijää ja keskityt vain sen tekemisiin. Pääsee paremmin peliin sisään.

Itsellä nba kokemusta nyt yhden runkosarjan verran ja 4 playoff matsia..eli noin 80 peliä ja nykyisin sujuu aika hyvin. Aluksi kun ei tajunnut mitään, niin ekat 20 peliä oli ihan huuhaata.


Nyt Hawksit johtaa 3-1 ekaa kierrosta ja luulen, että helppo voitto tulee vielä. Vaikka runkosarjan kakkonen oltiin, niin jotenkin pelkään, että tie tyssää seuraavaan kierrokseen.
Joukkue on täysin mun varassa, mutta huolimatta miten peleissä käy niin aion pyytää siirtoa ensikaudeksi. Haluan pelata Bullsien riveissä ja muutenkin tympii olla samassa joukkueessa toinen kausi putkeen. Chicago voisi olla poikkeus siinäkin. He ovat myös kiinnostunein joukkue minut ottamaan (vaikuttaakohan tähän se ekaa sopparia edeltänyt haastattelu, jossa ilmoitin Chicagon suosikiksi).


Kaiken kaikkiaan edelleen huikein urheilupeli, kunhan pääsi sisään. Tänään olen olympiahuumassa vähän puolipakolla pelannut änäriä PS3:lla ja kyllä se tuntui niin surkealta, että illalla vaihtui PS4:een ja nba:han. :)
 
Vastaus: NBA 2K14

Noni tänään tuli ostettua sit tää kyseine peli ja mitä tänään nyt koitin niin eihän siitä tuu nyt yhtään mitään joka ei varmaan olekkaan ihme kun ennen en ole mitään nbaata pelannu. Oisko kellään mitään vinkkejä miten pääsen tähän peliin vähän ees mukaan esim mitä pelimuotoa kannattais pelata ja miten ees oikeen oppisin nää näppäimeit pelaamalla vaan vai hä?? Ja kannattaako näitä asetuksia jotenki muuttaa vai onko nää perusasetukset ok ja muuta

Ainakin PS4:llä harjoitusmoodi on oudosti piilossa. Valitse päävalikosta NBA Today ja sitten paina O. Laita suosiolla vaikeustaso helpoimmaksi alkuun. :D


Joukkue on täysin mun varassa, mutta huolimatta miten peleissä käy niin aion pyytää siirtoa ensikaudeksi. Haluan pelata Bullsien riveissä ja muutenkin tympii olla samassa joukkueessa toinen kausi putkeen. Chicago voisi olla poikkeus siinäkin. He ovat myös kiinnostunein joukkue minut ottamaan (vaikuttaakohan tähän se ekaa sopparia edeltänyt haastattelu, jossa ilmoitin Chicagon suosikiksi).

Mulla tuli uudeksi joukkueeksi Portland, vaikka en valinnut sitä listalta kun manageri kysyi minne haluan. Mutta olin valinnut sen lempijoukkueeksi silloin alussa. Muistelen että sen voi tosin vaihtaa asetuksistakin.
 
Vastaus: NBA 2K14

En muokkannut mitään vaikeusastetta aloitin ton myCareerin mut varattiin new york knicksiin 7peliä pelattu keskiarvo ollu jotai C- luokkaa ja mitä mä ny pääsen kentälle on 6min per peli pisteitä tullu säälittävät 2.6per peli assisteja 1.6per peli on SG enkä oikeen ees tiä mikä mun rooli on mutta ei se mitään peli on aivan huippu vieläkun oppis kunnolla pelaan oon jo vähän pelissä mukana mutta vielä puolustus on hankalaa kyllä se siitä meijän joukkue on 7 pelistä voittanu 5 hävinnyt 2 mun pelaaminen on viä säälittävää ja tehoja ei tuu niinku huomaatte mutta eiköhän se siitä onneks joukkuelaiset hoitaa voiton kotiin niin mä lämmitän penkkiä;)
 
Vastaus: NBA 2K14

Puolustus on loppupeleissä aika yksinkertaista. Tatilla pidät kädet puolustettavana äijän edessä. Se melkein riittää. :)


Hyökkäyksen osalta kannattaa mennä settingseihin, painaa kerran R2:sta (en muista minkä niminen valikko sieltä tulee), niin sieltä pistät ne visuaaliset avut päälle.

Eli kenttään piirtyy nuolia jne, josta tiedät minne kuuluu mennä. Helpottaa kummasti alissa kun ei vielä tajua mitään. :)
 
Vastaus: NBA 2K14

Kaiken kaikkiaan edelleen huikein urheilupeli, kunhan pääsi sisään. Tänään olen olympiahuumassa vähän puolipakolla pelannut änäriä PS3:lla ja kyllä se tuntui niin surkealta, että illalla vaihtui PS4:een ja nba:han. :)
Allekirjoitan täysin viimeisen lauseen, aivan huikea peli myös ps3:lla:cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NBA 2K14

Eipä ihan kauheasti enää nappaa tuo MyCareer. Päädyin pyytmänään siirtoa Portlandista, koska tulosta ei tullut ja saavatpahan jatkossa peluttaa Aldridgea oomimmalla pelipaikallaan. En nyt muista mihin tiimeihin siirtoa pyysin, varsinkaan kun muutaman lääkemukillisen olin napannut enkä etukäteen myöskään osannut vartautua siihen, että moista kauppatavaralta eli allekirjoittaneelta edes kysyttäisiin. Matka vei loppujen lopuksi Nwe Yorkiin Netsin riveihin. Vaihdossa matkasi ilmeisen saman vuoden draftista noussut pelaaja, hieman Mackia huonompi toki. Tuohon mennessä Brooklynissä oltiin edetty ihan mukavaa tahtia, Idässä taisivat olla viidentenä joskin all star -peliinkin oli vielä toistakymmentä peliä aikaa. Kausi oli siis nuori. Katselin rosteria ja vaikutti ihan hyvältä: Williams pointtina, Johnson, Garnett ja Lopez myös kovia tekijöitä. Terrykin sitten vielä penkillä kakkospointtina ja materiaali muutenkin ihan ok. Taisi olla kuuden vaiko peräti kahdeksan matsin putki vielä kotimatseja, todella poikkeukselliselta näytti tilanne senkin suhteen.

Joukkueelle on pelattu, palloa ei liian usein käsissä ole näkynyt mutta ratkaisut ovat olleet mielestäni hyviä. Aika paljon itse asiassa tullut pelattua power forwardin sijaan myös small forwardia. Kuusi peliä pelasin kokonaan, kaksi simuloin. Tuloksea komea 0-8 jakso, ei siis yhtä ainutta voitettua peliä. Esimerkiksi Garnett vetää nyt pelejä n. 3 pisteen keskiarvolla, kun ennen siirtoa oli lähemmäs 20. Toki olen hieman hänen peliaikaansa syönyt, mutten noin paljoa. Garnett pelaa myös sentteriä toisinaan Lopezin ollessa penkillä. Lopez ei tunnut tekevät pisteitä juuri lainkaan, keskimäärin taisi olla sekin nyt viime peleissä jotain viiden tahtia. Levypallot hävitään satanolla, kuten Portlandissakin. Omat arvot tapissa, ajoitus pääson kohdallaan, tenacious rebounder tapissa, silti pallot viedään puolustuspäässäkin usein nenän edestä.

Kohta kyllä jäänee peli hyllyyn, kun ei tuo nyt vain suju. Omat statsit ihan hyvät, väkisin pelaamista ei tule mitän nyt joskus tulle ylimääräisiä virheitä otettua käämien palaessa. Monesti on käynyt mielessä ottaa koriksen sijaan esiin joku muu hyllyssä pelaamattomana odotteleva kuten uusimmat Assassins Creed, Batman tahi Tom Raider. Vielä on koris sijansa löytänyt, saas nähdä koska käy t oisin. Tiedän nimittäin kokemuksesta, että mitä kauemmin aikaa menee, sitä epätodennäköisempää paluuni uramoodin kimppuun on...
 
Vastaus: NBA 2K14

Suunnaton kiukku nousee ettei voi mycareerissa muuttaa asetuksista simuloitavien pelien kestoa. itse pelaan 8min quartereilla mutta muu liiga 12min...

muutenki harkinnut uuden uran luomista. tällä hetkellä 6'3 athletic pg default vaikeustasolla. vähän vaikeemmalla saisi noita kertoimia ansaittuihin crediitteihin. vähän myös kutkuttaisi heittävällä pf:llä aloittaminen.
 
Vastaus: NBA 2K14

Esimerkiksi Garnett vetää nyt pelejä n. 3 pisteen keskiarvolla, kun ennen siirtoa oli lähemmäs 20. Toki olen hieman hänen peliaikaansa syönyt, mutten noin paljoa. Garnett pelaa myös sentteriä toisinaan Lopezin ollessa penkillä. Lopez ei tunnut tekevät pisteitä juuri lainkaan, keskimäärin taisi olla sekin nyt viime peleissä jotain viiden tahtia. Levypallot hävitään satanolla, kuten Portlandissakin. Omat arvot tapissa, ajoitus pääson kohdallaan, tenacious rebounder tapissa, silti pallot viedään puolustuspäässäkin usein nenän edestä.

Huomannut samaa ilmiötä. Itse aloitin Utahissa urani ja mitä pidemmälle siellä kehityin plus aloin saada peliaikaa niin joukkueen tulokset heikkenivät. Yritin pelata jengille mutta ei siitä mitään tullut. Levarit hävittiin niin hyökkäys kuin puolustuspäässä. Lähes aina, oli sitten ns. johto tai muuten hyvä putki siinä päällä.

Anoin myös siirtoa ja pääsinkin sinne minne halusin eli clipperseihin. Homma näytti lupaavalta. Seura oli viidentenä ja hyvin menikin noin kymmenisen ottelua jonka jälkeen alkoi tappioita tulemaan. Peliaikani kasvaessa, joukkueen muut pelaajat säkkeilivät urakalla. Griffin on ihan unessa ja samoin CP3. Ei tajua. Ilmaseks saa heittää ku passaan mut ei vaan saa kukaan kolmosta sisään. Poikkeuksiakin on. Tuntuu että liiaksi tukeutuu oman pelaajan onnistumiseen peleissä.

Oma oelaaja on Slashing SG ja 78ovr. PPG on 30 paremmalla puolella jo kauan. Ollu jo pitemmän aikaa ja passejakin tulee 4-7 per peli + stealit, blockit ja satunnaiset levarit. Silti ei avaukseen asiaa. Yks huonompi peli ja heti koutsi vähentämäs peliaikaa. Toiseen suuntaan ei mene ihan yhtä vikkelästi.

Noh, itelle vielö maistuu mut välillä pitää takoo nyrkillä soffatyynyä ku urpot ei saa mitään aikaseksi
 
Vastaus: NBA 2K14

Samaa ongelmaa. athletic pg minnesotassa. ppg on nyt öbaut 16, assisteja 6, stealeja ja levareita 2-4 per peli. pisteet kovassa nousussa nykyään jonnin verran päälle 20/peli. silti tulee pa***a gm:ltä ja valmentajalta.

Tuli tällänen pelin aikanen tehtävä kiriä miamia vastaa 20 pisteen tappio siedettäväks ja kun Love ei heitä kolmosia sisään ja hävitään levarit niin eihän siitä mitään tullut. Yritin sitten sooloilla ja pääsin suht lähelle ja tein 28 pistettä. Pelin jälkeen tulee noottia että rookiena pitää pystyä parempaan ja peli aikaa vähennetään. Olin pelin paras pistemies ja joitain syöttöjäkin tuli....

Avauspaikkaa ei tule kirveelläkään vaikka Rubio ei mitää kummallisia statseja ole tehny missään vaiheessa.

Saattaa ura Minnesotassa jäädä muutenkin jäädä lyhyeksi kun tullut lähettyä voittopelien jälkeen juhlimaan ja rähistyä treeni kentällä, gm:lle vinguttua :D press confrensseissa oltua vähä kpää
 
Vastaus: NBA 2K14

Kyllä se ottaa noin 30 peliä ennen kuin alottajaksi pääsee. Itsellä meni 33 peliä vaikka olin melko lailla koko alunkin joukkueen kantava voima. Ja jos niitä valkun tehtäviä ei onnistu suorittamaan, niin heti tulee vittuilua ja peliajasta valittamista. Mutta kyllä se siitä. :)
 
Vastaus: NBA 2K14

Kuinkas paljon tossa my carrerissä on kentän ulkopuolista toimintaa? Polttelis vähän ostaa kyseinen tekele vaikka en koripallosta niin paljoa ymmärräkkään. Mutta kai tuota oppis pelaamaan.
 
Vastaus: NBA 2K14

Kuinkas paljon tossa my carrerissä on kentän ulkopuolista toimintaa? Polttelis vähän ostaa kyseinen tekele vaikka en koripallosta niin paljoa ymmärräkkään. Mutta kai tuota oppis pelaamaan.

Ei siinä ole ollenkaan niin sanotusti kentän ulkopuolista toimintaa. Onhan siinä tosin kaikenlaisia lehdistötilaisuuksia ja välivideoita kun sun agentti kertoo jotain uutisia sponsoreista, tai kun valkku/GM juttelee sulle pelin jälkeen/ennen peliä ja niissä saa yleensä valita 2-4 vaihtoehdosta mitä haluat sanoa, mutta ei siinä voi mitään muuta tehdä. Eli tuollaisia aivan pieniä juttuja, mutta kyllä ne silti mukavia lisäyksiä on. :)
En tiedä minkälaista kentän ulkopuolista toimintaa tarkoitit, mutta ei tässä mitään erityistä voi tehdä muuta kuin pelata siellä kentällä. :p
Ja kyllä sen äkkiä oppii, itsekään en ollut ennen tätä pelannut koskaan korispelejä, mutta nyt jo sujuu hienosti ja olen liigan MVP :cool: Rauhassa kun opettelee, niin kyllä se siitä. ;)
Ehdottomasti ostamisen arvoinen peli, vaikket korisfani olisikaan. Tämän jälkeen olet. ;)
 
Vastaus: NBA 2K14

...
Ehdottomasti ostamisen arvoinen peli, vaikket korisfani olisikaan. Tämän jälkeen olet. ;)
Pakko liittyä tähän kuoroon. Itse en koripallosta niinkään välittänyt ennen pelin hankkimista, mutta sellainen pieni orastava kiinnostus oli kuitenkin ennen kaikkea Susijengin edesottamuksien takia olemassa. Aiemmin omistin muistaakseni NBA 2K8:n PS3:lle, mutta en missään vaiheessa jaksanut kunnolla siihen perehtyä. Sama pelko oli tämän kohdalla, mutta osoittautui turhaksi. Loistava peli! Itselle ei niinkään MyCareer ole se juttu, vaan MyGM. Mikäpä olisi parempi tapa perehtyä liigaan, joukkueisiin ja pelaajiin kuin olemalla itse ohjaksissa pelinappuloiden liikuttelijana. Tietotaso on noussut rutkasti siitä mitä se vielä pari kuukautta sitten oli (tunsin ehkä korkeintaan joitain tunnettuja joukkueita ja pari kovinta pelaajaa :D). Jos millään tavalla on sellaista kutinaa, että tekisi mieli kiinnostua koripallosta, niin tämä on ilman muuta se peli, minkä avulla lajiin pääsee helposti ja vaivattomasti sisälle. Ehdoton suositus täältä.
 
Vastaus: NBA 2K14

Lähinnä tarkoitin että voiko ansaittua rahaa käyttää johonkin vai kertyykö sitä vaan tilille säilöön eläkepäiviä varten kuten jo niin monessa näissä omaa hahmoa ohjattavissa peleissä on ollut. Eikös tämä kuitenkin ole jonkinlainen "tarina" tilakin?
 
Vastaus: NBA 2K14

Jos MyCareer alkaa tökkimään, niin valittamisen sijasta ehdottaisin kokeilemaan toisiakin pelimuotoja. Esimerkiksi MyGM on ihan laatuviihdettä, kunhan siihen pääsee sisälle. Itse aloitin pelaamaan aikanaan Bostonilla, nyt on toinen kausi loppuvaiheessa. Ensimmäisen kauden aikana treidasin kaikki vähänkin hyvät pelaajat nuoriin lupauksiin ja varausvuoroihin. Rondo + Jeff Green lähti Philadelphiaan vaihdossa erittäin lupaavaan pointtiin ja sentteriin. Panostin todella pajon skouttiosastoon ja kesän varaustilaisuudessa tuli varattua luultavasti kolme tulevaa All Star-pelaajaa (Jabari Parker, Andrew Wiggins ja Julius Randle). Koska joukkue oli todella nuori ja tulokassopparit ovat halpoja, sain Lebron Jamesin allekirjoittamaan todella rahakkaan nelivuotisen sopimuksen Celticsin. Nyt Boston on koko liigan kärjessä ja itseasiassa ottelun päässä mestaruudesta, kun ensimmäisellä kaudella oli koko liigan viimeinen. Joukkue on nyt jo todella kova ja nuoret kaverit vain paranevat vanhetessaan. Lisäksi hyvillä kaupoilla on vielä hakittu pari alkupään varausta ensi draftiin, mistä pitäisi hankkia ainakin yksi kova pistelinko vaihtopenkille. Pelit ovat pleijareissa olleet yllättävän tasaisia, Chicagoa vastaan mentiin seitsemän peliä ja kaikki päättyivät 4-6 pisteen erolla. Pelaan kymmenen minuutin neljänneksillä ja yritän saada tasaisesti kaikille pisteitä, joten mitään 40 pisteen iltoja en ole saanut kenellekään pelaajalle. Lebron saattaa huippupäivänä jotain 25 pistettä tehdä ja huonona päivänä ei mene helpotkaan layupit, jos puolustaja antaa vähänkin kontaktia.

[video=youtube;4etYgT-UAeM]http://www.youtube.com/watch?v=4etYgT-UAeM&feature=youtu.be[/video]

Superstarilla ja omilla mahdollisimman realistisilla slidereilla pelataan, paikkalukituksella pääasiassa pointilla.
 
Ylös Bottom