Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Käytäntö ja markkinointilupaukset eivät ole sama asia. Commodore 64:llä piti mm. hoitaa kodin kirjanpito ja muuta hyödyllistä. Pelikonehan se silti oli. Nykykoneiden DVD-ominaisuus on sentään käytetty ominaisuus, mutta silti PS2 ja Xbox ovat pelikoneita isolla peellä.
Onko sinulla jotain faktaa kustannusrakenneväitteidesi perusteeksi? En ole samaa mieltä kanssasi, että UMD löytyy koneesta elokuvien ja musiikin takia. Tärkein asia on, että se mahdollistaa kustannustehokkaasti suurikokoiset pelit. Muistikortti tai moduuliratkaisu eivät samaan pystyisi. Samalla tapaa kuin PS2:lla, PSP:n kustannukset muodostunevat lähes kokonaan pelien vaatiman tekniikan kustannuksista. Kovilla spekseillä videoiden ja varsinkin musiikin pyöritys onnistuu sivutuotteena.
Ennakoitu hinta tosiaan on kova, mutta teho maksaa ja hinta tippuu luonnollisesti ajan myötä. Itse pidän DS:n ennakoitua hintaa kovana ottaen huomioon mitä se tarjoaa. Tulee kova hinta kosketusnäytölle.
Kuten varmasti tiedät, mutta jätät mainitsematta, lyhyt akkukesto koskee elokuvien katsomista. Eikä luulisi senkään olevan ongelma, jos haluaa katsoa yksittäisiä Velipuolikuu -sketsejä. Akkutehoa PSP:ssä on luvattu päätarkoituksessa, eli pelaamisessa ihan riittävästi. Lupaus on kova, mutta paremman puutteessa siihen on vain toistaiseksi luotettava.