Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need For Speed: Most Wanted

Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita Hype]

Tuli tämäkin Boxille hommattua ja kaveriksi saa lisäillä Most Wantedia pelailevat gamertag: RS180000.
Onko pelissä muuten aina märkäkeli? Sen pari tuntia pelaillut niin tiet ovat koko ajan olleet märkiä.
Peli kyllä vaikuttaa todella vauhikkaalta ja haastettakin tuntuisi ainakin näin aluksi tarjoavan
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita Hype]

Oli kyllä aika heikko esitys. Yksinpeli meni läpi n. 7 tunnissa ja se oli pääosin hyvin helppoa, vain muutamaa eventtiä piti kokeilla useampaan kertaan. Ja uraprogressio tuntui hyvin tylsältä, kun joka autolla avataan ne tismalleen samat lisäosat ja sitten pitääkin vaihtaa kaaraa koska nykyistä käyttämällä ei saa enää kunnolla Speed Pointseja. Eikä millään oikein tuntunut olevan mitään väliä - kerran käytettyjä autoja ei enää tarvitse käyttää ellei ihan välttämättä halua, Free Roamissa ei poliiseja edes kannata lähteä pakoon koska siitä saa niin vähän Speed Pointseja, nopeampaa on antaa niiden ottaa sinut kiinni ja hypätä sitten suoraan seuraavaan eventtiin.

Moninpeliin en ole koskenutkaan ja tuskin koskenkaan. Saanpahan myytyä pelin eteenpäin käyttämättömällä Online Passilla.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita Hype]

Multiplayer alkaa jo tuntua paremmalta, mutta jos yhtä asiaa saisi pyytää, niin se olisi takedownien poistaminen ennen kunkin kisan alkua. Kaiken sen hässäkän keskellä on yksinkertaisesti mahdotonta yrittää avata menopeliin uusia osia tai edes vaihtaa koko autoa, kun kylkeen tullaan ihan koko ajan.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita Hype]

Onko teistä NFS:n ostaneista kuinka moni pelannut aiemmin intohimoisesti Bluria? Olen nimittäin itse ollut aivan koukussa kyseisen teoksen verkkopeliin ja nyt alkaisin vähitellen kaipaamaan uutta peliä sen tilalle. Osaisiko joku heittää jonkinlaista vinkkiä, että maistuisiko tämä Most wanted kovalle blur-fanille? Yksinpeliosiolla ei ole minulle oikein minkäänlaista painoarvoa.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita Hype]

Onko teistä NFS:n ostaneista kuinka moni pelannut aiemmin intohimoisesti Bluria? Olen nimittäin itse ollut aivan koukussa kyseisen teoksen verkkopeliin ja nyt alkaisin vähitellen kaipaamaan uutta peliä sen tilalle. Osaisiko joku heittää jonkinlaista vinkkiä, että maistuisiko tämä Most wanted kovalle blur-fanille? Yksinpeliosiolla ei ole minulle oikein minkäänlaista painoarvoa.
Muistan vielä Blurin demon elävästi. Tosi jees peli, mutta ei niin käsittämättömän hyvä että olisi mennyt ostoon. Blurin erikoisalaahan taisivat olla tehosteet, joita kisojen aikana napataan tien pinnasta käytettäväksi (?). Yksi kysymys ratkaisee paljon: taklitaanko Blurissa vastustajaa tarkoituksella kumoon ja onko siinä yleensäkin kuinka paljon rytinää? Nimittäin Criterionin Most Wantedissa tuota on ja mallikkaasti.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Nyt kun on tullut tätä jo muutama ilta pelailtua niin ei auta kuin todeta Criterionin onnistuneen jälleen upeasti, eikä peli pettänyt edes korkealle asetettuja odotuksia. Vauhdin tuntu on pelissä parhaimmillaan jotain aivan käsittämätöntä. :D Jos nyt jostain pitäisi moittia niin kartta (siis ei itse pelimaailma, vaan se valikosta avautuva) on vähän sekavasti toteutettu, tuosta en ainakaan minä hahmota missä on Downtown jne. Mini-mapissa vihreällä korostettu reitti ei myöskään oikein kannusta opettelemaan parhaita reittejä ulkoa, mikä ainakin Paradisessa tuotti lopulta hienon fiiliksen. Ehkä nuo silti ajan kanssa tulee opittua.

Moninpeliä olen kokeillut vasta yhden illan ja hauskaahan se oli, vaikka challengejen tarkoitus ei vielä täysin auennutkaan. Jatkossa ehdottomasti tulee tuotakin lisää pelattua. Lisäilkääpä PS3:sta hakkaavat foorumilaiset mua kaveriksenne: Tuoppi_Fin
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Todella hyvä peli tämä kyllä on, noin 6 tunia pelikellossa ja kyllä tässä pelattavaa löytyy jos jaksaa joka autolla kisoja käydä. Autojen äänistä annan ison plussan, saisi muut ajopelit noista ottaa mallia.
Uusien autojen löytäminen on mukavasti toteutettu omasta mielestä, aina mukava ylläri kun löytää jonkun uuden hienon auton. Grafiikasta myös pisteet, peli näyttää oikein hyvältä ja kaikki vuorokauden vaihdoit toimivat hienosti. Miinukset tulee siittä että pieni itseään toistava tunne tulee välillä, vaikka pelaaminen on muuten hauskaa. Eli tämä peli on ollut todellinen yllättäjä, ainakin itselle. Arvosteluissa on myös tuntunut pärjäävän mitä netistä löysin ja eipä ihme.
Onko tiedossa onko tähän mitään Dlc paketteja tulossa?
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Noin viikon on tullut tätä ajeltua... ja se alun wow-tunne on vaihtunut jonkinasteiseen pettymykseen. Kun tätä tulee verrattua koko ajan alkuperäiseen Most Wantediin. Siinä sai sentään tehdä työtä seuraavan kiesin eteen. Kun täsä uudessa kaikki parhaatkin autot ovat saatavilla heti kun ne vain löytää. Ja se tuunaus, siitäkin on viety omatoimisuus. EIKÄ TÄSSÄ SAA VALITA EDES VÄRIÄ AUTOON! :mad: Puhumattakaan tyylikkäistä tarroista, edes listakuskeilta nypityissä ajokeissa ei ole minkäänlaista koristelua.


Vapaa-ajo on sentään tullut takaisin, kruisailu ja mainosten/ympäristön tuhoaminen skabojen välillä nollaa kivasti adrenaliinimittaria. Ja samalla löytää niitä autoja. Vähän nyppii ajaa samoja skaboja eri autoilla, vain saadakseen enemmän vääntöä koneeseen. Speedrun-skabat ovat raivostuttavia, usein pienikin poikkeama optimireitiltä tai törmäys vie ykköspaikan. Noihin olen palannut vasta kun auto on muilla kisoilla tuunattu paremmaksi. Mutta silti.

Jotain plussaa: ei ensimmäistäkään driftauskisaa. Ainakaan vielä ole tullut. Jos tulee niin en aja. Need For Speedin pitää olla kaahausta ja runttaamista eikä mitään taiteilua. Oli siellä jokin Jumpin Jack -kisa, pelkkiä hyppyreitä. Kiitos ei. Menee liikaa JuhaKankkusOsastolle.

Jonkinlaista tarinaa olisin tähän kaivannut... originaalissa oli, varsinkin se misu :D antamassa tilanneraporttia. Yksinpeli on tässä melkoisen köykäinen ja nopeasti ohi, jollei halua viilata ihan jokaista koslaa tappiin asti. Minkä ***un takia kaikki hyvät pelit tehdään vaan nettipeliä varten, ja yksinpeli huitaistaan vasurilla? Kysyy epäsosiaalinen netin karsastaja.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Peliplaneetta on saanut arvostelunsa pelistä valmiiksi: Peliplaneetta.net :: Arvostelut :: Need for Speed: Most Wanted

En ole tekstiä vielä lukenut, mutta ylimmäinen kuva jutun alussa jaksaa edelleen hämmentää. Miksi siihen piti änkeä vuoden 2005 Most Wantedin logo? Lukijoiden houkuttelemisen vaiko vanhojen hyvien aikojen kaipuun takia? En ymmärrä. :D
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Tuohon DLC-kyselyyn: Aivan takuuvarmasti tulee lisäroinaa. Ne muskelijenkit ja muut klassikot nyt toivottavasti ensin. Mahdollisuuksia myös muuhun on vaikka kuinka. Täytyy kuitenkin muistaa miten hyvin Criterion hoisi jutun Paradisenkin kohdalla. Voihan ne repäistä oikein ultimate rip-off kikan ja julkaista tuunauksen lisärinä. EA huomioiden en pitäisi edes isona ihmeenä.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Bugatilla on täysin mahdotonta vetää onlinea tai ylipäänsä ajaa ollenkaan. No, vapaa-ajossa menettelee, mutta mihinkään tosikisoihin Veyronilla ei kannata lähteä. On kyllä niin heiveröinen peli, ettei mitään rajaa. Mutta ei siitä sen enempää. McLarenilla olen viime aikoina enimmäkseen ajellut. Se sentään kestää kolhuja jonkin verran eikä nopeuskaan ole ihan pahimmasta päästä.

Need for Speed Most Wanted 2. Näin lukee Prisman tuoreessa mainoslehtisessä. Jotenkin minusta tuntuu, että joku tulee kohta pettymään (mikäli siis olettaa Criterionin tekeleen olevan alkuperäisen MW:n jatkoa).
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Yksinpeli on tässä melkoisen köykäinen ja nopeasti ohi, jollei halua viilata ihan jokaista koslaa tappiin asti. Minkä ***un takia kaikki hyvät pelit tehdään vaan nettipeliä varten, ja yksinpeli huitaistaan vasurilla? Kysyy epäsosiaalinen netin karsastaja.
Just sama juttu... Veinkin tän jo GameStoppiin takas ja ostin DiRT 3:n storesta. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita Hype]

Miksi tämä on Need for Speed? Pelisarja on muutenkin ryvettynyt kehnoilla peleillä viime aikoina ja tämä ON Burnout Paradise 2, ihan turha väittää vastaan. En mitenkään usko, että NFS-logo myy enemmän kuin Burnout, sillä aiemminkin Burnout myi enemmän. Miksi siis näin? Hä? Tiedän tälläkin hetkellä viisi tyyppiä, jotka jättivät pelin ostamatta,kun se on NFS. Vasta kun sain vakuutettua, että se on oikeasti Burnoutin jatko-osa, niin peli meni ostoon.
Poimitaanpa tämä täältä, kun jonkinlaisen vastauksen tohon keksin. Pelin nimi saattaa olla siksi Need for Speed, että NFS-pelien perinteistä peli per syksy-tahtia ei haluta katkaista. Ja koska Burnoutejahan ei ole tehty aivan joka vuosi, sinänsä EA:n ratkaisu oli ymmärrettävä. Ties vaikka Black Boxilla olisi näin pienen tauon jälkeen jotakin suurta kehitteillä - esimerkiksi monien kaipaama Underground 3. No, tuskin kuitenkaan.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Hirveät odotukset oli itselläni Criterionin tuotteseen ennen julkaisua ja peliä tulikin tarkasti seurattua Internetistä kuukausien aikana. Julkaisun jälkeen pelaajien kommentit ja arvostelut kertoivat sisältö puolen olevan heikkoa, mutta puolestaan pelattavuuden olevan hyvä. No nyt, kun on itse päässyt kokeilemaan peliä demon muodossa niin aika hirveätä kuraahan tuo itse pelattavuus itselleni oli. Peli itsessään oli todella suuri pettymys ja on ikävä kokea olevansa hypen uhri.

No eipä ole tarvinnut sitten PS2-sukupolven tarttua NFS peliin, joten kai niistä sitten on kasvettu ulos tai sitten se itse tuote on vain näin huono.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Tähän on kyllä aikamoinen viha-rakkaussuhde. Silloin kun kaikki toimii niin on ihan kivaa, mutta mitä enemmän pelaa niin sitä enemmän kaikki viat ottaa hermoon aina vaan pahemmin ja pahemmin.

- Ajettavuus on aika pitkälti perseestä. Onhan tässä niitäkin autoja joilla on ihan kiva ajaa, mutta niitä on vain kourallinen. Lisäksi ohjauksessa on aivan hirveä viive. Koittakaa kääntää tattia laidasta laitaan ja huomaatte, että siinä menee pieni ikuisuus ennen kuin auto alkaa kääntymään toiseen suuntaan. Sama jos vaikka gt 5:ssa vetäisi ohajuksen senssin miinukselle ja lähtisi vetämään x2010:llä suzukaa ympäri. Ei se mihinkään käänny. Eikä kannata ottaa burnouteja puheeksi sillä niistä on pelattu läpi 2, 3, revenge ja paradise joten tuo ohjaustyyli on tuttu, mutta näissä need for speedeissä criterion on kussut sen aivan täysin.

- Ambush eventit. Kytät näkee pelaajan vaikka rakennuksen sisältä vaikka eivät olisi nähneet kun sinne menee. Kaikista pahin on se ambush event joka alkaa siitä isosta puistosta. Siinä ihan kirjaimellisesti spawnaa niitä poliisejä suoraan naaman eteen ettet vaan liian helposti karkuun pääse.

- Tekoäly. Kuminauha venyy ja menee välillä jopa poikki. Ei riitä kerta tai kaksi kun ajan virheettömästi ja silti ykkösenä oleva vetää sellasen keulan, että sitä on mahdoton saada kiinni. Muutaman yrityksen jälkeen sen ohittaakin muutaman mutkan jälkeen. Loistavaa.

- Aivan liian pitkät ja liian herkästi tulevat crashed, crashed, CRASHED animaatiot jotka alkaa viimeistään ekan viiden tunnin jälkeen käymään hermoille.

- Peli venyy ja paukkuu muutenkin. Sen annan anteeksi, että peli pikkasen nykii kun useampi auto kiilaa toisiaan ja romua on ilmassa, mutta en sitä, että peli oikeasti pysää ja äänet pätkii välillä jopa melkein tyhjällä tiellä. Eikä ole koneesta kiinni, sillä sama homma on molemmilla meitsin boxeilla, broidin boxilla ja taidettiin mainita myös livegamersin arvostelussa. Tiedä sitten onko vika vain xbox versiossa, mutta paskaa koodausta tuollainen varsinkin kun vertaa niihin aikasempiin burnouteihin jossa ei ongelmia ollut vaikka kuinka paljon romua oli ruudulla.

Aluksi tätä pystyi enemmänkin pelaamaan, mutta viime aikoina pystynyt vetämään parilla autolla kisat läpi ja sitten alkoi olla vkäyrä jo niin korkealla, että päätin mennä vaan cruisailemaan ja etsimään niitä kylttejä, aitoja ja jackspoteja ja tuo onkin ihan hemmetin rentouttavaa puuhaa ja samalla on kiva rikkoa kavereiden hyppy ennätyksiä.
Enää puuttuu yksi aita ja neljä jackspottia. Kaikki kisat kaikilla autoilla on kultaa ja lisäksi muutamat challanget ja kisat tullut ajettua livessä priva matseissa. Pelikello näytti äsken 39t 45min. Speedpointseja on paria tonnia vajaa neljä miljoonaa.

Enkä vieläkään kyllästynyt noiden samojen kisojen kierrätykseen. Tai sitten se johtuu siitä kun on pakko pitää taukoa hermojen takia. On tämä silti parempi kuin hot pursuit joka oli paskin nfs ikinä.

Tänään kun vedin lopuilla kuudella autolla kaikki kisat läpi niin oli vitutus jo niin korkealla ettei halunnut enää edes cruisailla ja etsiä noita puuttuvia juttuja, mutta kyllä sinne jossain vaiheessa tulee palattua laittamaan kaverien naamojen tilalle oma pärstä.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Minullakin oli alkuun osittain samat fiilikset pellen kanssa, mutta mitä enemmän peliä pelaa, sitä vähemmän tietyt asiat enää ketuttaa. Näin siis minun mielestäni. Nettikruisailu vaikuttaa aina vain paremmalta, eivätkä aiemmin hermoja raastaneet takedownitkaan tunnu enää niin pahalta. Peli ei ole täydellinen, mutta loistavine grafiikkoineen ja ajotuntumineen on se silti erinomainen. Senkin allekirjoitan edelleen, että Criterionin Most Wanted on kiilannut itsensä NFS-pelien kolmen kärkeen.

Ghegs sanoi:
Moninpeliin en ole koskenutkaan ja tuskin koskenkaan. Saanpahan myytyä pelin eteenpäin käyttämättömällä Online Passilla.
Harmi juttu muuten.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Varmaan 20h taulussa. SP läpi ja MP veivattu varmaankin noin 5h tai päälle.

Peli on älyttömän laadukkaan tuntuinen ja pelattavuus ja fiilis on huippuluokkaa. SP:n tarkoitus on selvästikin tutustuttaa pelaaja kaikkeen ja kun "unlockailu on suoritettu", niin pitäisi siirtyä MP:n puolelle. SP:stä siis puuttuu tarina, joten peli tuntuu omistautuvan itse toiminnalle enemmän (kuten nyt MP peleillä on tapana). Olisin kuitenkin kaivannut toki tarinaa SP:lle ja jotakin näpräyssisältöä, joka olisi tuonut SP:lle kestoa. MW on mielestäni ostamisen arvoinen pläjäys, mutta mitä enemmän pelaa, sitä enemmän löytää epäkohtia. Criterion saisi duunailla pätsiä siis mahdollisimman nopsakkaan. Asiat ovat kehitysmielessä korjattavissa helposti, mutta vaikka ongelmat ovat pieniä, ne kuitenkin nakertavat kokemusta.

Most Wanted rokkailee muilta osiltaan, paitsi:
- poliiseilta karkuun ajaminen on täysin turhaa ja yleensä jopa mahdotonta (ellei ole superauto alla)
- peli painottuu MP:hen, joten SP:tä pelatessa jää toivomaan lisää sisältöä ja näpräystä
- MP:ssä ennen challengeiden alkua joutuu venailemaan minuutin pari kolme, koska pelaajat eivät saavu mestalle (usein 1-2 pelaajaa jää syystä tai toisesta muualle, mutta ne toki spawnaawat tietyn ajan päästä challengealueelle)
- challengeracet alkavat ilman tasaväkistä aloitusta (jollain voi olla esim rengas puhki tai aivan paska auto, koska ei ole ehtinyt vaihtaa sopivaan tiettyine modeineen syystä tai toisesta)
- yleisesti siis MP kaipaa korjauksia, jotta ns. tahatonkin perseily saadaan pois.. ei se sinäällään ole peli-iloa haitannut, mutta turhaa odottelua on ongelmaksi asti
- MP:ssä saisi olla raceja, jossa kolarointi olisi täysin sivuosassa/poissa ja keskityttäisiin 100% täysillä ajamiseen
- peli kaipaa (öhöm, DLC) enemmän tekemistä ja säätämistä
- HUD häviää useissa "ilmoituksissa" näkyvistä, joka vituttaa suunnattomasti (koska pitäisi katsoa kartasta alavasemmalta, että mihin pitäisi sillä hetkellä edes ajaa, konkretisoituu MP:ssä, jossa HUD on poissa välillä JOPA MINUUTIN, WHAT THE...)
- event-mestoille ajeleminen 247 pistää puuduttamaan pitemmän päälle (MP:ssä varsinkin saisi olla niin, että kun eka auto ehtii event-mestalle, niin loput teleporttaavat paikalle 10sec sisällä)

Kiteytettynä siis päivitystä kaipaa, joka korjailee ns. käytettävyys/suunnittelumokat, jotka ovat hyvin korjattavissa pienillä säädöillä. DLC:tä odotellaan myös todella innolla, jos vaikka tulisi jotain muikeeta sisältöä / ominaisuuksia. Tarkempi tuning, lisää tiimipeliideoita MP:hen, racing "mode" ja pitkäkestoinen yhden auton unlockausmeininki ois todella tervetulleita.

ALL IN ALL, mielestäni pitkääääään aikaan hyvä NFS, josta huokuu laatu ja hyvä pelattavuus. 8/10 siis toistaiseksi. Jos DLC ja pätsit tuovat kaipaamani korjaukset niin todellakin vahva 10/10.. harvinaista herkkua!
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

KonsoliFIN arvostelu nyt luettavissa.

Tykkäsin, mutta en niin paljon kuin Hot Pursuitista, joka on omalla kohdalla tämän sukupolven paras NFS (toisin kuin ilmeisesti monilla muilla). Ja ylettömien tuunausvaihtoehtojen perään haikaileville muistuttaisin, että Undergroundien "bling bling" -meininki tuli paaaaaaaljon ensimmäisten ja aitojen Need For Speedien jälkeen. Vanhojen pappojen versioissa keskityttiin puhtaasti eksoottisten urheiluautojen ihannointiin. ;)
Toisin sanoen, tämä sarja uudistuu tasaisin väliajoin ja mielestäni hyvä niin.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Testasin demoa tänään ja aika nihkeä maku jäi. Olo oli koko ajan, kuin jossain diskohelvetissä. Kirkkaita neonvaloja, bassomusiikkia... uuhh.. Ainoat plussat, mitä tuosta jäi nopealla kokeilulla mieleen, olivat lisensoidut autot. Ajotuntuma on outo sekoitus puhdasta arcadea ja rahtunen realismia, mikä ei iskostunut selkärankaan yhtään. Olo oli kaiken kaikkiaan kuin Burnoutin Paratiisissa, mutta ikävästi aineissa. Pitäisi vissiin olla energiajuoma yliannostuksen vallassa jatkuvasti, jotta silmät pysyisivät mukana tuossa vilskeessä.

Geneeristä paskaa á la NFS, jälleen kerran. Jos haluan kaahailla, kaivan yhä sen Burnoutin tai jonkin Motorstormin hyllystä. Sori vaan.
 
Vastaus: Need For Speed: Most Wanted [PS3/X360/Vita]

Testasin demoa tänään ja aika nihkeä maku jäi. Olo oli koko ajan, kuin jossain diskohelvetissä. Kirkkaita neonvaloja, bassomusiikkia... uuhh.. Ainoat plussat, mitä tuosta jäi nopealla kokeilulla mieleen, olivat lisensoidut autot. Ajotuntuma on outo sekoitus puhdasta arcadea ja rahtunen realismia, mikä ei iskostunut selkärankaan yhtään. Olo oli kaiken kaikkiaan kuin Burnoutin Paratiisissa, mutta ikävästi aineissa. Pitäisi vissiin olla energiajuoma yliannostuksen vallassa jatkuvasti, jotta silmät pysyisivät mukana tuossa vilskeessä.
Joo-o, näin olivat omatkin tuntemukseni vielä muutaman ensimmäisen pelitunnin jälkeen. Totuttelua tuo ehdottomasti vaatii. Minulla siinä meni noin kuukausi ettei ympäröivä sekamelska enää vaikuttanut ajosuoritukseeni. Jokaisella tämä on tietenkin yksilöllistä.
 
Ylös Bottom