Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need for Speed: Unbound

Tuli tämä ostettua juurikin noiden tuunaus ominaisuuksien vuoksi.

Muuten vaikuttaa hyvältä ajopeliltä mutta mistä saa nuo typerät ajon aikaiset sarjakuva elementit pois päältä? :)

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

En peliä omista enkä tiie mistä, mutta twitteris tekijät sanoivat että kaikki noi sarjakuva elementit saa pois päältä paitsi tyylii jotain yhtä joka on joku vakio tjsp. Varmaa jostain valikoista vosin kuvitella :eek:
 
Tämä tuli Gamepassiin ja sitä myöten allekirjoittaneen Boksille. Kaksi tuntia myöhemmin se lähti pois. Aivan hirveä tekele.

Joskus Criterion oli laadun ja hyvän ajomallinnuksen tae,mutta tämä oli vain huono peli. Ajomalli oli kauhea. Teköäly vielä kauheampi. Soundtrack oli niin hip, hop ja jou, että ei vaan pystynyt kuuntelemaan. Graafisesta tyylistä en tykännyt ja miksi näissä pitää edes olla tarina mikä ei kiinnosta edes alun vertaa?

Oi voi… Sarjan Most Wanted on edelleen viimeisin hyvä NFS-sarjan peli. Ja eihän näitä voi edes verrata sellaisiin merkkiteoksiin kuin Burnout Paradise, minkä myös saa GamePassilla ladatuksi. Tai Forza. Tai Wreckfest….

Kilpailu on armotonta ja kovaa, tämä on täydellinen hutilaukaus allekirjoittaneen silmissä. Sääli.
 
Soundtrack oli niin hip, hop ja jou, että ei vaan pystynyt kuuntelemaan.
Tämä on kyllä sellainen asia mikä itseä on jo pitkään häirinnyt peliteollisuudessa. Monet tapahtumat ja pelien trailerit ovat täynnä tätä genreä ja sama jatkuu itse peleissä sitten. Varmaanhan se on erittäin suosittu genre, mutta vähän monipuolisuutta kaipaisin. Ei minua esim. NFS Underground 2:ssa haitannut räppi sillä sen vastapainona oli paljon muutakin.

Mutta jos tämä on Gamepassissa nyt on niin tätähän voisi jopa vihdoinkin kokeilla siinä kohtaa kun Starfieldiä varten Gamepassin otan seuraavan kerran. Monesti olen katsonut kun tämä on pyörinyt ~24€ hinnoissa sekä Xboxilla ja Pleikkarilla, mutta en ole vielä siihenkään hintaan raaskinut ostaa. NFS Heat, josta jopa pidin, tuli ostettua 15€ ja siihen hintaan oli se oli oikein hyvä.
 
Tämä tuli Gamepassiin ja sitä myöten allekirjoittaneen Boksille. Kaksi tuntia myöhemmin se lähti pois. Aivan hirveä tekele.

Joskus Criterion oli laadun ja hyvän ajomallinnuksen tae,mutta tämä oli vain huono peli. Ajomalli oli kauhea. Teköäly vielä kauheampi. Soundtrack oli niin hip, hop ja jou, että ei vaan pystynyt kuuntelemaan. Graafisesta tyylistä en tykännyt
Musiikki on ainoa hyvä asia tässä pelissä :p Räppi/hip hop on just parasta. Olen myös kokeillut tätä Unboundia eikä se mitään hurraa huutoja aiheuta. Itsekään en pitäny yhtään graafisesta ulkoasusta. Hetken sitä jaksoi mutta sitten siirtyi muiden pelien tieltä.
 
Tulipa nyt Gamepassin kautta Xboxilla pelailtua tämä läpi ja oli ihan viihdyttävä. Ainakin 1€ hintaan oli ihan jees :D

Kuten vähän etukäteen epäilinkin, soundtrack oli mielestäni hirveä ja pistinkin pelin musiikit pois päältä aika nopeasti ja laitoin spotifystä musat soimaan. Iskin ekalla kerralla jonkun spotifyn luoman synthwave soittolistan päälle ja sopi sen verran hyvin pelin meininkiin että sitä tulikin kuunneltua koko pelin ajan.

Muuten oli kyllä ihan viihdyttävä peli. Tarina oli hyvin NFS tyylinen kuten myös pelattavuus. Kutsuisin tätä peliä, ja ehkä koko pelisarjaa, tyhmäksi huviksi niin jos ei ota sitä liian vakavasti, siitä saa yleensä hupia irti. Kokeilin tarinan jälkeen myös onlineä ihan vähän, mutta ei kyllä jaksa alkaa uudestaan aloittamaan huonoista autoista enkä jaksa muiden ihmisten kanssa pelata tällaisia pelejä niin eiköhän tämä ollut tässä.

Jos ei olisi Gamepassin kautta tullut tätä pelattua niin ehkä 15€ hintaan tämä olisi joskus tullut alesta napattua ja veikkaisin että siihen hintaan tämä on ihan hyvä ostos.
 
Kaikkien perus open world toiminta pelien jälkeen kaipasin jotain arcade ajelua joten ostin tämän kun oli pleikan storessa 18e.
Nyt on puolet tarinasta pelattu eli A+ luokka voitettu enkä vieläkään osaa sanoa oliko tämä edes tuon arvoinen.

Heti aluksi tuli kirottua ajettavuutta kun alussa valittu nissan silvia kääntyi niin helvetin kankeasti.
Se auttoi hieman kun menin säätämään ohjaimen deadzonea sillä vakiona se on hulppeat 22%, mutta tuo ei tietenkään vaikuta siihen kuinka hitaasti auton renkaat kääntyy eikä sitä aloitus autoa voi säätää ennen kuin koko prologi on ohi.
Sitten kun sai ekan auton ostaa niin välittömästi ohjauksen herkkyys maksimiin joka auttoi jo hieman enemmän, mutta en tykännyt vieläkään.
Myös driftaus tuntuu liian kankealta ihan kuten muissakin moderneissa nfs peleissä.
Criterion sai tuon oikein jo burnout paradisessa niin miks tämä sekä se uudempi most wanted on näin paskoja.

Onneksi tässä voi myös tehdä grip säädöt ja peli myös antaa sitä burst nitroa varsin reippaasti kun ajaa mutkat ajolinjaa pitkin joten siitä plussaa, mutta ei se ajettavuus siltikään tunnu yhtä luonnolliselta mitä vaikka ps2:n hot pursuit 2:ssa tai underground 2:ssa.
Jälleen kerran, se ajettavuus oli kunnossa jo pari konsolisukupolvea sitten joten miks nämä uudet on tällaisia.
Tarina on myös ihan paska ja jopa heat oli parempi. Varsinkin Tess on niin paska, että mä haluaisin aina vaan lyödä luurin korvaan kun se soittaa, mutta jostain syystä mun hahmo haluaa olla sen kanssa tekemisissä.
Tosielämässä kukaan ei haluaisi olla tuollaisen kaveri joka jatkuvasti saa sut vaan ongelmiin ja valehtelee.

Myös koko pakotettu päivä/yö systeemi on ärsyttävä kuten myös heat tason siirtyminen.
Jo toisella viikolla hyvin maksavista kisoista tulee heatia niin paljon, että jos ajat päivällä yhden ja yöllä kaks niin heat taso on 4 tai 5 joten ei muuta kuin takaisin tallille ja uus päivä.
Nyt kaikki myös tuntuu samalta kun taas nfs: heatissa oli ihan eri fiilis päivä ja yö kisoissa, koska päivällä ajettavat kisat oli laillisia ja virallisesti järjestettyjä ja yöllä poliisit tuli perään ja kisan päättyessä meno jatkui saumattomasti maaliviivan ylittämisen jälkeen kun taas tässä tulee statsit ja sitten heitetään takaisin peliin ja poliisi on jo perseessä kiinni vaikka se oli aiemmin jossain kauempana.
Lisäksi koko viikko systeemi on ärsyttävä, koska kun lauantai tulee niin jos sulla on tarpeeksi rahaa ja oikean luokan auto niin sinähän sitten osallistut väkisin siihen viikonlopun qualifier kisaan vaikka tietäisit ettei mitään voiton mahdollisuuksia ole.
Sitten häviön jälkeen sut heitetään takaisin perjantain aamuun. Kivaa pelaajan ajan tuhlaamista.

Peli sentään näyttää hyvältä ja kerrankin kuva on niin tarkka ettei vastaan tulevien autojen näkemisessä ole mitään ongelmaa.
Oma naishahmo näyttää myös erittäin söpöltä, mutta kuulostaa siltä kuin se olisi alunperin ollut mies.
Musiikki on paskaa, mutta onneksi kisoissa se menee vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos kun täytyy keskittyä ajamiseen ja sitä tuskin erottaa kaiken muun metelin alta.
Ne efektit ei sentään ole haitanneet sillä mulla on vaan se perus harmaa renkaista tuleva savu joten hypyissä ei tule mitään siipiä jne.
 
Tarina saatu loppuun ja kyllä tämä lopulta sen 18e arvoinen oli.
S luokassa mulla oli joku ferrari ja S+ luokassa vuoden 2021 lamborghini countach ja noilla oli jo ihan kiva ajaa kun heitti pidon maksimiin.
Paljon olisi vielä tehtävää, mutta nyt en jaksa niitä kaikkia nopeuskameroita ja muita tehdä kun niitä on aivan tajuton määrä ja muutenkin on open world peleistä ähky.
Siinä oli jo tarpeeksi kun keräsin kaikki 260 collectiblea ja mulla oli vielä se maksullinen karttalisäri käytössä joten ei tarvinnut kuin kartasta laittaa aina gps seuraavan kohdalle. Silti noiden parissa taisi mennä joku kolmisen tuntia.

Vaikka dialogi oli usein aika paskaa niin oli tässä sentään pari kohtaa jotka sai nauramaan ääneen.
Varsinkin tämä fast and furious viittaus:

Need for Speed™ Unbound_20231107171241.jpg

Kokeilin tarinan jälkeen myös onlineä ihan vähän, mutta ei kyllä jaksa alkaa uudestaan aloittamaan huonoista autoista enkä jaksa muiden ihmisten kanssa pelata tällaisia pelejä niin eiköhän tämä ollut tässä.

Onko tämä sitten muutettu päivityksellä sillä kun mä nopeasti testasin online puolta niin siellä oli kaikki yksinpelissä voitetut autot valmiina eli kaikkea löytyi aina S+ luokkaan asti ja rahaakin oli miljoona valmiina. Sitä en tiedä liittyykö tuo rahamäärä siihen kun mulla on pelistä se palace edition.
 
Tuli sitten jostain yhdeksästä asti aamulla pelattua onlinea.
Huomattavasti kivempaa kuin yksinpeli kun parin kisan välein ei tartte mennä tallille nollaamaan heat tasoa.
Miinuksena voisi mainita ns. meta autot eli joka luokassa on pari autoa jotka on aivan ylivoimaisia jos niihin laittaa oikeat osat.
Erot on niin isoja, että oikeasti niiden ei kuuluisi edes olla enää samassa luokassa.

Esim mulla oli s-luokassa sama ferrari 466gtb mitä yksinpelissä ja vastustajalla oli delorean joka oikeastaan vain katosi horisonttiin :D
Hommasin itse samanlaisen ja katsoin tubesta oikeat osat. Huippunopeus on vain 288km/h, mutta se kiihtyy 0-200 muutamassa sekunnissa.
Samoin b-luokassa esim 1992 vuoden nsx sekä 1967 vuoden kuplavolkkari on aivan ylivoimaisia oikeilla osilla.
Yleensä noihin laitetaan paska vaihteisto ja / tai moottori joka laskee luokituksen pisteitä ja sitten pultataan ihan julmettu turbo kiinni.

Isoin ärsytys liittyy kuitenkin full house trophyyn ja taas saa vaan arvuutella mitä tekijät on tuon kanssa miettineet.
Sinänsä äärimmäisen helppo pysti sillä sun pitää vaan ajaa playlist seitsemän muun pelaajan kanssa.
Ongelma on siinä, että serverillä voi olla maksimissaan 16 pelaajaa joten sun pitäs saada puolet niistä ajamaan samaa playlistia ja kukaan ei saa myöskään lopettaa kesken.
Juu ei tule tapahtumaan. Yhtä typeriä saavutuksia oli myös kahdessa edellisessä pelissä joten niistä, kuten tästäkin jää platina hommaamatta.
Onneksi sentään kilpaa pääsi oikeasti ajamaan toisin kuin heatissa jossa kukaan ei koskaan lähtenyt kisaan mukaan eikä myöskään käynnistänyt kisoja.
Ilmeisesti tyhjässä maailmassa ajelu oli niin paljon kiinnostavampaa.

Normi kisojen lisäksi tässä on myös link up tapahtuma joka on aika sama mitä forza horizonin forzathon vai mikä se oli jossa pelaajat kokoontuu tietylle alueelle tekemään erilaisia pikkutehtäviä yhteistyössä.
Tuo oli ihan kiva lisä ja läpäisystä tuli yli satatonnia rahaakin, mutta ei tuota kovin montaa kertaa jaksanut. Toisaalta se forzan vastine kävi ihan yhtä nopeasti tylsäksi.

Muutenkin kisoista tulee rahaa ihan hyvin sillä vaikka ajaisit vaan yhtä pelaajaa vastaan niin yleensä voittaja saa 38.000 ja toiseks tullut 3-4 tonnia vähemmän. Deloreanin tuunaamisen jälkeen mulla oli alle puol miljoonaa ja äsken kun lopetin niin taas oli yli 800.000. Sitä vaan kertyy ihan huomaamatta.
 
Tuli sitten kahdessa päivässä tahkottua onlinea yli kymmenen tuntia ja nyt on ähky :D
Viimeksi tainnut pelata jtn ajopeliä netissä randomeita vastaan silloin kun crash team racing vielä sai uutta sisältöä joten on siitä muutama vuosi mennyt.
Kävi vielä tuuri ja sain sittenkin sen full house trophyn ja onneksi se oli joskus muutettu niin, että nyt riitti kunhan sen kisan aloitti täydet kahdeksan pelaajaa sillä tietenkin se viimeisenä ollut lopetti kisan kesken vaikka playlistissa oli vain se yks kisa.
Tuo sitten olikin se ainoa kisa koko aikana jossa oli kahdeksan osallistujaa.

Enää ei puutu kuin ne takeover piste trophyt ja kolme tähteä hypyissä, nopeasti ajamiset ja driftaukset.

Edit:

Platina hommattu muutama tunti sitten ja varsin hyvät fiilikset jäi.
Aika yllättäen moninpeli oli oikeastaan paras osa peliä, koska silloin pääsee vaan ajamaan kilpaa ilman, että melkein joka kisan jälkeen täytyy mennä kyttiä karkuun.
Toki ne ylivoimaiset autot on pieni ongelma, mutta mulla on jo joka luokkaan varsin hyvä auto ja mikä tärkeintä, ne on grip säädöillä myös varsin hyviä ajaa.
Mä otin auton asetuksista myös kokonaan pois sen driftaus toiminnon joten voin ihan vapaasti näpäytellä kaasua tai jarrua eikä auto lähde sen takia sladiin.
Toki niistä välillä saattaa perä lähteä äkillisesti kun tien pinta on epätasainen ja auto hieman pompottaa, mutta 90% ajasta niillä on varsin hyvä ajaa.
Tuo tietenkin on varsin autokohtaista ja esim lotus exige on paljon kiikkerämpi ajaa mitä yksikään muu mun auto, mutta se kiihtyy ja kääntyy näpsäkästi joten en ole viitsinyt sitä muuhunkaan vaihtaa.

Peliseurakin oli yllättävän laadukasta sillä vain kerran joku yritti kiilata mut seinään heti kun pääsin vierelle.
Plussaa myös cross play tuesta sillä aika harvassa oli muut pleikkari pelaajat. Sitä en tiedä voiko vaan pleikka ja pc pelaajat pelata keskenään sillä ainakin pelaajien nimien edessä oleva kuvake oli aina joko ps logo tai tietokone. Mitään xboxiin viittaavaa en nähnyt koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
@pelle sitkeä sissi olet, pakko arvostaa. Itseltäni loppui usko kahden tunnin jälkeen ja manasin miten Criterion voi tehdä ajettavuudeltaan huonompia autopelejä kuin mitä tekivät jo 15v sitten.

GamePass tilaajana tuo kovaa peliä kun voi ottaa matalalla kynnyksellä pelejä toiveikkain mielin työn alle, mutta voi myös näyttää ovea vielä matalammalla kynnyksellä luokattomille peleille.

Pelaamisen ei kuulu olla puurtamista, mutta aiemmin sitäkin tuli tehtyä kun pelin oli ostanut. Nyt ei vaan kiinnostus ja aika enää riitä huonoille peleille.
 
Ylös Bottom