Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need For Speed Underground

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun mielipide on että tällä pelillä on munaa, demon perusteella sain hieman erilaisen kuvan pelistä ku mitä oon nyt saanut peliä tahkonneena, jos pelaa sp:n läpi ja alkaa innoissaan pelaamaan netissä niin aikaa voi helposti vierähtää semmoset 6h putkeen, voit haastaa toisia netissä, esim normaaliin kilpailuun radalla, driftiradoille taistelemaan kuka saa eniten pisteitä sladittelulla, sprintti kisoihin missä eri rataosuuksia on yhdistty pitkäksi pätkäksi tai katu kiihdytykseen.

Autoja on ihan sopivasti muihin nfs peleihin verrattuna, vaikka jotkut sanookin että mitä helv joku Neon tekee pelissä, niin itse keksisin semmosen vastauksen että eroavaisuuksien lisäämiseksi, kyllä siitäkin ok näkösen pirssin saa, autoilla on tietyt edut mitä tulee kääntyvyyteen, kiihtyvyyteen ja nopeuteen, esim 206 lähtee startissa paremmin kuin rx7 mutta loppupeleissä rx7 vie voiton, jotkut autot ei oo hyviä hitailla radoilla ja päinvastoin, tietyt autot siis sopii tietyille radoille paremmin kuin toiset jne.

Sp:ssä autojen tehoa lisäävät osat menee liian portaallisesti, kuten joku sanoi jossakin, eli minkäänlaista taktikointia tehojen suhteen ei siis ole luvassa, mutta sen sijaan erilaisia spoikkia, levikkeitä, vinyylejä, decalseja ja muita on ihan riittävä määrä, ei ole sitä tiettyä spoileria mitä kaikki käyttää vaan netissä näkee paljon toisistaan eroavia rasseja.

"Feimiä" kerätään netissä ja ranking listat on kokoajan päivittyvällä listalla top100 kuskin muodossa ja parhailla ajoilla, myös drift, drag ja sprint tiloista on omat ranking listat, joka (yleensä) motivoi pelaamaan, parhaat pisteet kuitenkin tulee sieltä nelinpelistä kun kolme muuta kuskia pistää omat panoksensa peliin, riippuen siis kuinka paljon on saanut kerättyä pisteitä (feimiä) pelissähän se kulkee nimellä reputation ;I

Amis-pelikö =)
Niin, ne jotka tykkää tuningista, saa varmaan vielä enemmän irti, mutta en kyllä tajua jos tuning vihan takia ei peliä halua pelata ;P jos autossa on kaikki teholisäävät osat mitkä ei muuten näy ulkopuolelle, niin auto on silti yhtä nopea kuin spoilereilla ja muilla härveleillä varustettu pirssi, en vaan nää mitään syytä miks joku ei haluis tehdä semmosta autoa kun valikoimaa eri osien ja maalauksien suhteen on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt on pelattuna 85/111. Autoksi alkaa vakiintua Mazda RX-7 helmiäisvärillä.

Alavilla>
Auton laittaminen on tietenkin tässä pelissä viety huomattavasti GT3:a pidemmälle. Pidän siitä että auton ulkonäön voi (viimeinkin!) laittaa persoonalliseksi vaihtamalla puskurit, helmat, spoikan, valot, vanteet ym ja värjäämällä osia haluamallaan värillä. Samaa ominaisuutta olisin toivonut jo GT3:een. Ei riitä että pelkän auton värin ja vanteet saa valita.
Hot Pursuitia on ehkä hauskempi ajella free run -mielessä. Aina sitä mielummin Ferrarilla cruisailee kuin riisikupilla. UG:ssa on sitten perinteisen kisailun lisäksi kiihdytyskisat ja nakinpolttotapahtumat, joita ei HP2:sta eikä myöskään GT3:sta löydy. UG:ssa on ihan järjetön vauhdin tuntu. Vauhdin tuntua oli jo HP2:ssa mutta tässä käy oikeasti kädet tärisemään kun painelee kapealla kujalla kolmattasataa. Liekö osasyynä sitten oikeassakin elämässä havaittu "auto kulkee nopeammin pimeällä" -ilmiö. ;)
Näin tuning-harrastajalle UG antaa tietysti paljon enemmän kuin "tavalliselle" pelaajalle. Autojen laittamisesta on hyvä tietää jotain ja siihen tulee todella jaksaa perehtyä. Jos on nähnyt Fast and the Furious -leffat, tietää mistä tämän pelin suunnittelijat ovat saaneet ideat peliin.
 
Henk. koht. olen hiukan pettynyt Undergroundin ominaisuuksiin edellisiin verrattuna, verkkoa koskien lähinnä.

Olen aiemmin pelannut NFS:High Stakes lähiverkossa kavereiden kanssa kun en niin paljon kuitenkaan "kasvottomien" kanssa pelata vaikka verkkoadapterin PS2:lle omistankin.

Tätäkin odotettiin kavereiden kanssa pientä LAN-partya toivoen mutta EI, pahukset ottivat senkin ilon pois.

Osaisitteko auttaa...? Onko PS2 versiossa miten hienot graffat? Mietin, että hommaanko PS2 vai Cube version (vai hommaanko ollenkaan?) kaksinpeliä ajatellen (ja mahdollisesti jos PS2 version niin piipahdan joskus netissä mutta hyvin epätodennäköistä).

Eli odotan siis mielipiteitä kaksinpelistä yhdellä koneella, en verkkopelistä.
 
Kiitoksia mielipiteistä. Kuulostaa vauhdikkaalta peliltä.

Auton ulkonäön muokkaaminen on meillä todennäköisesti sellainen juttu, joka vetää. Samoin tehoa lisäävien osien hankintamahdollisuus on plussaa.

Tuo termi "tuning", joka parissa vastauksessa tuli esille, tarkoittaa siis mitä? Auton ulkonäön parantelua hankituilla osilla, tehoa lisääviä viritysosia vai molempia vai mahdollisesti auton säätämistä? GT-pelien puolella se (tune up) tarkoittaa tehon lisäämistä ostetuilla kilkkeillä ja säätäminen on jotain muuta.

Voiko tässä pelissä säätää autoa kuten GT-sarjan peleissä ja, jos voi, niin miten paljon säätäminen vaikuttaa auton käyttäytymiseen? Näkyykö se esim. kierrosajoissa?

Vielä suurempi vauhdin tuntu verrattuna HP2:een kuulostaa pahalta. HP2 tuntui liian nopealta meikäläiselle. Henkilökohtaisesti pidän mm. GT3:ssa aika paljon hitaammista autoista enkä yleensä ole käyttänyt ylitehokkaita autoja kuin silloin, jos olen tarvinnut jonkin tietyn palkintoauton ja olen halunnut saada sen nopeasti. Varsinkin I-Linkillä on hauska pelata 200-400 hv autoilla. No, NFS:t ovat meillä pojan pelejä, joten häneen kyllä uppoaa hirmuinen vauhti. :p

Verkkopelimahdollisuus ei meillä ole ajankohtainen vielä vähään aikaan ja luulen, että se ei ole ainakaan tällä pelillä sitä. Mutta silti:
Onko tälle pelille olemassa jokin kiinteä pelipalvelin jossain netissä vai voiko kuka tahansa pystyttää pelin PS2:lle, johon muut voivat liittyä (siis internetin yli)? PC-peleissä (esim. EA:n F1 2002:ssa) näin voi tehdä. Voiko PS2 yleensä toimia pelipalvelimena netin yli vai pitääkö aina olla olemassa jokin erillinen pelipalvelin? Mitä tämä peli vaatii nettiyhteydeltä? Riittääkö 512/512 kbps ADSL?
 
Sanalla "tuning" käsitetään kai nykyään kaikenlainen auton muokkaaminen, aina ulkonäön parantelusta tehoa lisääviin viritysosiin asti.

Auton säätäminen ei taida valitettavasti onnistua samalla tavalla kuin GT3:ssa. Eli välityksiä tms ei voi muuttaa. UG keskittyykin enemmän auton ulkoiseen muokkaamiseen kuin tarkkaan tekniikan kanssa puuhasteluun.

Kuulostaa vauhdikkaalta peliltä.

Taitaa itse asiassa olla vauhdikkain peli ikinä. Vauhdin tunne on todellakin paikka paikoin aivan älytön. Meikä diggaa. :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Verkkopelimahdollisuus ei meillä ole ajankohtainen vielä vähään aikaan ja luulen, että se ei ole ainakaan tällä pelillä sitä. Mutta silti:
Onko tälle pelille olemassa jokin kiinteä pelipalvelin jossain netissä vai voiko kuka tahansa pystyttää pelin PS2:lle, johon muut voivat liittyä (siis internetin yli)? PC-peleissä (esim. EA:n F1 2002:ssa) näin voi tehdä. Voiko PS2 yleensä toimia pelipalvelimena netin yli vai pitääkö aina olla olemassa jokin erillinen pelipalvelin? Mitä tämä peli vaatii nettiyhteydeltä? Riittääkö 512/512 kbps ADSL?

Kyllä jokaisella pelillä on omat serverinsä, minne otetaan Pleikkarilla yhteys. Tällä serverillä on sitten eri huoneita joista voit valita. Esimerkiksi Undergrounissa tulee ensin valittavaksi kaksi eri serveriä(Tai sitten yksi, joka jaettu kahteen osaan). Toisessa ajellaan huvikseen ja toisessa sitten kilpaillaan tosissaan, eli siellä serveri pitää kirjaa häviöistä, voitoista, ajoista jne.

Näillä kummassakin on sitten eri huoneita joihin voi mennä. En nyt muista tarkalleen millä nimellä nuo huoneet olivat, mutta voi olla esim Finland -huone ja Ranska - huone.

Voit mennä mihin huoneeseen haluat ja liittyä siellä olevaan peliin. Tai sitten jos ei löydy sopivaa, voit tehdä oman pelin jonne muut liittyvät.


ADSL 512/512 on kyllä riittävä nopeus.
 
Joo autoa ei voi oikeestaan säätää ollenkaan, ja mitä vauhtiin tulee niin onhan se melko vauhdikasta sitten kun ajetaan kaikilla tehoa lisäävillä osilla, mutta kyllä sen oppii ja tottuu, ei ajaminen ole niin seinästä seinään kaahamista, ohjaus on melko helppo oppia ja itse ajaminen on melko hauskaa, radat on myös tehty niin että vauhtia on kokoajan, eli mitään tiukkoja mutkia ei paljoakaan näy, mutta kyllä jarrua pitää painaa jos haluaa välttää seinään törmäämisen.
 
Jeps, nyt on ainakin kertaalleen vedetty UG-moodi läpi ja saatu hommattua "wide body kit", jolla autoista saa todella villin näköisiä. Vielä pitäisi kai vetää kertaalleen että saisi sen toisen kitin.
Auton koristeluun menee meikäläisellä kyllä edelleen tuhottomasti aikaa.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Millä vaikeustasolla pelasit läpi ?
Johonkin yli 70/111 asti hardilla, mutta sitten piti alkaa tiputella välillä mediumiin ja pari kertaa tuntui olevan easylläkin hirveetä vääntämistä.:rolleyes: Hardilla yritin aina kaikkia aluksi, ei vaan jaksanut loputtomiin yrittää.
Vaikeustaso oli siis ainakin itselleni kovempi kuin Hot Pursuit 2:ssa. Pitää kyllä vetää peli vielä hardilla alusta loppuun, jos sillä saisi kaikki unique partsit ja ainakin lopussa saa sen toisen wide body kitin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Pitää kyllä vetää peli vielä hardilla alusta loppuun, jos sillä saisi kaikki unique partsit.

Mikäs muuten oli tuo eka Unique Parts, kun sain sen mutta en tajua mikä se oli ? Tai senhan sai valita 3 vaihtoehdosta, mutta sinne ei mielestäni mitään ilmestynyt...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Mikäs muuten oli tuo eka Unique Parts, kun sain sen mutta en tajua mikä se oli ?
Uniquen ovat siis jonkin osa-alueen (renkaat, vaihteisto, turbo jne.) über-palikoita. Muistaakseni kun menee UG modessa sinne autonvaihto-valikkoon, näkee mitä palikoita on asennettu ja omistuksessa. Unique partsit näkee taulukon vikasta sarakkeesta. Ainakin muutamalla uniquella varustettu Skyline kulkee vauhdikkaammin kuin "normaalisti" tappiin viritetty ja tuntuu kuulostavankin ilkeämmältä :cool:.
Uniquet taitavat olla siis käytössä vain UG modessa (en ole ihan varma), mutta kun moden on pelannut läpi, voi sitä viimeisenä käytettyä autoa (jossa on siis kaikki bonus-herkut), käytää myös vaikka online-skaboissa. Kannataa siis valita tarkkaan, millä ja minkä näköisellä pelillä lopussa ajaa. Lähinnä sen takia mäkin sen haluan uusiksi vetää.
 
Pikkaisen vasta pelanneena kokemuksia:

- Vauhdin hurma paras PS2 peleistä. Kuten joku sanoikin, välillä alkaa oikein hirvittää kun painelee täysillä.

- Grafiikka hyvinkin nättiä. Ruudunpäivitys ei mikään täydellinen, luokkaa 20fps, pysyy kuitenkin pelattavalla tasolla

- Onpahan nyt ainakin yksi nettipelattava ajopeli. Hauskaa puuhaa, mutta paljon olisi voinut parantaa:

- Yhteys katkeilee lobbyssä

- Tasaisen vastuksen hakeminen on tehty todella hankalaksi. Käyttöliittymä on muutenkin anuksesta. Esim jos 4 pelaajan matsi on alkamassa niin ainoastaan sen käynnistäjästä saa tietää vaikeustason, muista ei. Jos käy kurkkaamassa keitä jossain pelissä on ja palaa takaisin niin samalla tyhjenee chat-osuus alalaidasta. Jos sattuu löytämään sopivaa peliseuraa niin matsin uusimista ei voi tehdä vaan kaikki pitää aloittaa alusta yhden erän jälkeen.

- Ainakin Soneran 1M/512 ADSL:llä on ihmeen paljon lagia. Kisassa välillä muiden autot pomppivat teleporttaamalla sikin sokin edessä niin että hämääntyy ja ajelee päin seiniä. Vaihtelee jonkin verran, joskus löytyy tyyppejä jotka liikkuvat ihan sujuvasti. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Kummasti peli näyttää kuin USAn pelaajiin olisi järjestäen nopeammat yhteydet kuin vaikka Saksaan, onkohan näin? Vai niin että peli mittaa nopeuden sinne EA:n serveriin (itse peleissähän se ei käsittääkseni ole välissä vaan pelataan peer to peer periaatteella).

- Todellakin, loistava amitsu peli :) Pakkauksen mukanan olisi saanut tulla karvanopat.
 
Harmi kun joutuu tehdä uuden accon jos pelaa toisen kerran UG:n läpi, acco toimii vain sillä userilla millä accon loikin, ja mulla on jo sen verran statsikas pelaaja netissä että en viiti uutta luoda, aattelin vaan jos sieltä avautuis vielä jotakin, hardilla tosin meni kaikki ni eiköhän pitäis olla kaikki avattu.
 
Tulipahan vedettyä mediumilla UG-moodi läpi. Ajokkina oli lopulta Skyline. Nyt on mukava rakennella autoja kun on lähes kaikki palikat käytössä. Seuraava askel on käydä ostamassa verkkoadapteri ja aloittaa pelaaminen netissä. :)
 
Vähän turhan ylivoimaseks tehty tuo Skyline. Kulkee hyvin ja ohjattavuus on mieletön. Luulisi, että Supra olisi vähintään samaa tasoa, mutta ei :(.

Mitenkäs tuo homma sitten lopussa menee.. Jotta voi ajaa UG:n uudelleen läpi pitää siis luoda uus käyttäjätunnus ja alottaa homma ihan nollilta? Kuinkas siihen sillon voi jonkun toisen bonus bodykitin saada? Ja ja ja jos ajaa hardilla läpi saako kaikki unique -partsit?

Lueskelin netistä, että jotku ajelee tyliin 150/111 kisoja, mitäs ne sitten on ne semmoset kisat?

Isosti kireitä kysymyksiä, koittakaa kestää.
 
Alkaa olla hundra kasassa niin muistaakseni 3 performance osaa löytyy, plus sitten konepelti, vanteet ja takaspoikka sekä teippisetti.
 
Oon nyt 71 kisaa ajanu ja on kaksi unique osaa. Mediumilla oon pelannu kaikki tähän asti.

Nyt on ihan mahdottomia noi kisat, niin saako easyllä mitään palkintoja? Pakko kohta pelata helpolla kun ei muuten voita... Tai vois vaihtaa autoa, jos ei toi subaru oikeen kulje.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Uniquet taitavat olla siis käytössä vain UG modessa (en ole ihan varma), mutta kun moden on pelannut läpi, voi sitä viimeisenä käytettyä autoa (jossa on siis kaikki bonus-herkut), käytää myös vaikka online-skaboissa. Kannataa siis valita tarkkaan, millä ja minkä näköisellä pelillä lopussa ajaa. Lähinnä sen takia mäkin sen haluan uusiksi vetää.

Tarkoitatko että vikat kisat kannattaa ajaa sellaisella autolla johon haluaa mukaan nuo uniquet onlineen?
 
Ylös Bottom