Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja psychozazu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Joo kieltämättä tuntuu aika vaikealta toi yhteistoiminta.. Mut se johtuu monelta osin siitä että kun niin paljon eri kaverit pelailee vielä keskenään, nii se on vähän joka kerta uus juttu.. Mun on pakko omalta osaltani myöntää etten oo kovin hyvin loistanu muutamassa matsissa. Johtuu varmaanki siitä että oli n. 3 viikkoa taukoa pelailusta, niin on vähän vielä homma hakusessa, ja silloinki olin vasta vajaa 30 matsia pelaillu.. Mutta kyllä mä uskon että se tästä lähtee kun jokanen alkaa tuntea vähän toisten pelityyliä ja löytyy se yhteinen sävel sit..

Ei mun mielestä kannata niin vakavana olla siitä vaikka 4 lohkossa ollaanki.. Ottaen huomioon sen, että on varmaankin olemassa aktiivisempiakin joukkueita, jotka tahkoaa kokoajan matsia toisen perään, niin kyllähän ne aikanaan ohi menee. Jos muutama peli tulee takkiin niin so what. Kaiken kaikkiaan tärkeintähän tässä on hauskan pito, vaikken minä sitä kiellä etteikö se mukavalta tuntuis pärjätäkin. :)

Sit vielä siitä joukkueena pelaamisesta. Headset olis kova sana joka jannulla. Se helpottais tosi paljon yhdessä pelaamista ja pystyis nopeemmin lukeen peliä ja tarttumaan tilanteisiin. Tietysti joka matsin jälkeen, tuli voitto tai tappio, kannattanee hetken miettiä sitä omaa pelaamista, hyviä ja huonoja puolia. Sen jälkeen myös joukkuekavereiden pelaamista. Varmasti jokainen haluaa meistä kehittyä ja tehdä parhaansa tiimille. Tässä tapauksessa voi myös kaverista antaa palautetta ja kertoa mitä pitäs muuttaa.

Omasta pelistäni voin nostaa esille sellasia asioita kun puolustajana pelailen, että muutaman kerran on tullu ihan naurettava syöttöyritys hyökkäyspään alotuksesta keskelle, joka on johtanu syötön katkoon ja sitä myötä läpiajoon. Siinä mulla on opittavaa. Toisekseen tosi tärkeää on se, että puolustaja pelaa AINA sen viimeisen vastustajan pelaajan alapuolella, ettei taas päädytä siihen tilanteeseen, kun havahdutaan että ite oot keskikentällä ja kaveri painattelee hyvän läpisyötön saattelemana 1 vs 0 tilanteessa jossain kaukana. Sitten omassa päässä puolustaminen. One-timerit on aika myrkkyä. Niitä tulee luvattoman paljon ja vielä suuri osa niistä päätyy vastustajan kannalta hyvään laukaukseen.. Ne pitäs pyrkiä tunnistamaan ja eliminoimaan. Eli se kaveri sieltä maalin edestä on saatava kärkkymästä, koska monesti se on juuri se joka tilanteen ratkaisee, eikä se joka sieltä laidalta kiekon kans nousee. Myöskin yks asia, että monesti tahtoo kaikki olla sumpussa yhden jätkän kimpussa. Tässä pitäs melkeinpä muistaa sellanen asia, että katotaan siitä kaverin joukkueesta se pelaaja joka pelaa sun paikkaa ja se maalataan. Se pidetään kiinni aina ja joka tilanteessa. Jos jokainen hommansa hoitaa, niin ollaan tilanteessa missä jokainen pitää kiinni yhtä miestä, eikä niin että esim. 3 on yhden kimpussa, loput kaks toisen kimpussa ja vastustajalta jää vielä 3 miestä vapaaksi.

Huh, tulipa tekstiä. Moni asia on varmasti itsestään selvää, mut eipä ne muuten kaaliin uppoa ellei niihin puutu. :)

Valmentaja ainesta. Mikit ois kyllä mahtava juttu, kuten noissa parissa pelissä sun ja potilaan kaa huomasi niin oli siitä paljon apua. Oon hommaamassa tota PS3 official mikkiä.

Ja sitten tosta ettei kaikki juokse yhden perässä, vaan kentältä löytyy jokaselle se oma mies.
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Onko muilla ollut soneran laajakaistan kaa ongelmii ku on menny tän viikon aikana muutaman kerran netti poikki... :mad:
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Eilen oli kyllä huonointa peliä miesmuistiin.. Hyökkäys ei toiminu ollenkaan. Tehtiiköhän 3 maalia kuudessa ottelussa.

Onks muuten muilla ollut ongelmia kontrollien kanssa? Mulla on pari viime päivää ollut kummallinen delay kaikissa liikkeissä. Kaikki kontrollit tuntuu tulevan hiukan myöhässä. Mun netti on 10/1, joten ei luulis että siitä on kiinni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Eilen oli kyllä huonointa peliä miesmuistiin.. Puolustus ei toiminu, mut ei kyl toiminu hyökkäyskään. Tehtiiköhän 3 maalia kuudessa ottelussa.

Onks muuten muilla ollut ongelmia kontrollien kanssa? Mulla on pari viime päivää ollut kummallinen delay kaikissa liikkeissä. Kaikki kontrollit tuntuu tulevan hiukan myöhässä. Mun netti on 10/1, joten ei luulis että siitä on kiinni.

No mullakin välillä on, mutta musta tuntuu, että tää johtuu vastustajan netistä tai että he pelaavat jossain kauempana, mutta en sitten tiiä.
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Onks muuten muilla ollut ongelmia kontrollien kanssa? Mulla on pari viime päivää ollut kummallinen delay kaikissa liikkeissä. Kaikki kontrollit tuntuu tulevan hiukan myöhässä. Mun netti on 10/1, joten ei luulis että siitä on kiinni.

Kyllä minustaki välillä tuntuu et jotai häikkää ohjauksessa. Esim. ku puolustuksessa yritän laittaa mailaa maahan nii se vaan käyttää sitä ja nousee ylös.. Ja toisinaan tuntuu et vaikka kuinka yrittää töniä niin ei tapahdu mitään.
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

tänään klo 23--> pukkariin. sit jos joskus tulee pulaa pakeista, minä voin alkaa sellaseksi!ja luovuttaa VL:n sellaisen haluavalle :)
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Tosta mikistä, suosittelen ja itekkin hommaan sit ton sonyn mikin kuhan se tulee... Mutta pakolliseksi mikin hankkimista en laita. Jos joku ei hommaa ni sillä selvä.
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Moikka.

Ajatuksia peli taktiikasta.
Takatolppa-tyylin yleistyminen (kaikki varmaan tietää mitä tarkoitan) on mielestäni pääsyy näiden lisääntyneiden tappioden määrään.
Kaikki jotka on pakkina leikkinyt tietää kuinka veemäistä on koittaa saada katkaista syöttöä tai yrittää ajoittaa kiekottoman miehen taklaus maalin eteen ettei joudu jäähylle . Todennäköisyys prosentit onnistumisen kannalla eivät ole allekirjoittaneen puolella. (ehkä se sit johtuu taitojen puutteesta),mutta kun on seurannut 1.divarin poikien peliä,niin he pysäyttävät alkaneen hyökkäyksen lähes poikkeuksetta siniviivalla eikä edellä mainittua tilannettta pääse syntymään.
Ajatuksia,ehdotuksia...
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Kannattaa kokeilla katkoa syötöt kulmista maalille pois kokonaan. Jos tämä ei onnistu niin suosittelen maalinedustan tehokasta sumputtamista kun kiekko pyörii kulmassa. Harvemmin maalit tehdään kulmasta kuitenkaan. Näissä tilanteissa pakkien ja sentterin tulee olla erityisen tarkkana samalla kun laiturit pitävät omat pakkinsa ettei viivaan päästä pudottamaan kiekkoa.

Turhat säntäilyt ja kiekon perässä juoksemiset pois niin olette erittäin vahvoilla. Järkevä ja rauhallinen pelaaminen on avain onneen. Puolustuspäässä painollisen laidan pakki kulmaan ja painoton pakki maalille. Sentteri kulmaan avuksi tai sitoo vastapuolen sentterin.

Tämä viesti ei sitten ole mitään hattuilua kun en varsinaisesti teidän nykyisestä pelityylistä tiedä juuri mitään vaan tämän on tarkoitus olla jonkinlainen ohjenuora jos teiltä jokin yhtenäinen linja puuttuu.

Sovittu perusrunko pelaamiseen/peluutukseen joukkueen sisällä niin homma on hyvillä urilla. Ei mulla muuta. Pitäkää hauskaa virtuaalikaukalossa! :)
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

mun mielestä merkkauspelin puute on yksi pääsyy kun tappioita tulee.
ryntäillään päättömänä ja vastustajalla jää pari miestä vapaaksi, tosin eilen ainakin hommat välillä näytti siltä miltä pitäisi :)
pidetään se oma mies :rolleyes:

ja viisikko pitäis pysyä tiiviimpänä koko pelin ajan, tuppaa hajoamaan kun porukka innostuu =)

nii...zazu..one timeri harkat alkaa tänään :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Sovittu perusrunko pelaamiseen/peluutukseen joukkueen sisällä niin homma on hyvillä urilla.

Puhuminen auttaa myös paljon, koska tällöin pystytään sopimaan lennosta taktiikasta & merkkauksista. Viisikkopelikin paranee, kun pystyy kaverille sanomaan, että "Syötä. Olen vapaana."

Meidän tiimityöskentely on parantunut entisestään, kun headsettejä on alkanut tyypeille ilmaantumaan. Voin lämpimästi suositella niitä teillekin.
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

nii...zazu..one timeri harkat alkaa tänään :D

Hyvä, en jaksa ite kaikkia maaleja tehdä :D ;) Ei vaan, hyvät pelit oli eilen ja onneks tehtiin muulla tavalla tarvittavat maalit mutta oishan niistä o-t paikoista voinut kyllä vaikka pari tehdä. Tänään taas samoihin aikoihin heti toitten jälkeen...
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Yks juttu tuli kanssa mieleen... Jos on lähtenyt peli tosi hyvin käyntiin ja peli näyttää puolessa välissä jo selvältä. Et johto on vaikka 4-0 tai jotain vastaavaa niin pitäis pelata loppuun asti samalla tavalla. Muutaman kerran päästetty vastusta ja lähelle tai jopa ohi kun on ruvettu hakemaan väkisin sit sitä hattutemppu maalia tai pakitkin rupee ryntäilee kun nekin haluaa väkisin yhen tehä niin sit peli sekoo ja vastustaja rankaisee...
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

olikohan se hc2 joka voitettiin eilen 5-1, aika hyvi paketti pysy kasassa 50 mins :)
kyl se tästä ku kaikki muistaa ajatella joukkuetta :D

nyt se myös selvis että jätän nuo pakin hommat sen osaaville, minkäs teet kun aina on laituri ollu...
sorke öisistä lumme-hasardeista joukkueelle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Anteeksi tämän päiväinen voittomme.

terveisin. Too Fast - Finntrooppers
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Anteeksi tämän päiväinen voittomme.

terveisin. Too Fast - Finntrooppers

No ei tainnut sinulla olla paljon tekemistä sen voiton kanssa, päinvastoin. Sillon kun nämä sun kaveris pelaa kahestaan niin häviämme yleensä vähintään viidellä maalilla. Ja anteeksi että en huolinut sinua meidän joukkueeseen. ;)
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Jahas, ei tainnut olla tämä oikea joukkue semmoisille kavereille kuin reuhupalli, tirkkoinen ja temmeee. Ei vaan peläjä kertynyt joten joudun poistamaan teidät tiimistä. Ei muuta kun peli onnea jossain muussa tiimissä ja kiitos niistä peleistä jota pelasitte.

Ja muille, hyvin on pelejä kertynyt tässä viikon aikana, ainoat ketkä nyt vähän jääneet ovat alzu ja Forck. Nyt vaan pukkariin jätkät.
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

niin ja eilen toimi itellään aikas hyvin niin olen päättänyt siirtyä sentteriks ja jos vaan alotukset tippuu niin pysyn siinä. Joten nyt sit senttereistä jos joku haluaa niin saa siirtyä kumpaan laitaan tahansa. Ja Mighon kanssa jo sovittiin että sillon kun samaan aikaan niin mä meen automaattisesti oikeelle...
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

niin ja eilen toimi itellään aikas hyvin niin olen päättänyt siirtyä sentteriks ja jos vaan alotukset tippuu niin pysyn siinä. Joten nyt sit senttereistä jos joku haluaa niin saa siirtyä kumpaan laitaan tahansa. Ja Mighon kanssa jo sovittiin että sillon kun samaan aikaan niin mä meen automaattisesti oikeelle...

Minä voisin siirtyä laitaan, vaikka oikeaan kun pelaan rightilla. Pääsisin eroon tästä pelinrakentajan taakasta joka minulle on suotu :rolleyes: Power forward on se pelityyli joka minulle tuntuu parhaiten istuvan.

Pelityyleissä tuli huomattua selvä ero kun kävin sentterinä läpi tyylit power forward -> grinder -> playmaker. Playmaker vaan toimii parhaiten sentterille, lähinnä hyvien aloitusten ja tarkkojen syöttöjen vuoksi. Grinder on jopa parempi aloituksissa (base 85) mutta heikot syötöt ja huonot laukaukset häiritsee kokonaisuutta liikaa. Power fwd vaan yksinkertaisesti liian huono aloituksissa. Nämä siis oman kokemuksen kautta, saattaa monille olla jo itsestäänselviä asioita.
 
Vastaus: NHL 09 HC Kisaveikot (KonsoliFIN 3)

Minä voisin siirtyä laitaan, vaikka oikeaan kun pelaan rightilla. Pääsisin eroon tästä pelinrakentajan taakasta joka minulle on suotu :rolleyes: Power forward on se pelityyli joka minulle tuntuu parhaiten istuvan.
Teemme näin!! hieno juttu.
 
Ylös Bottom