Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Hyviä huomioita, en itse ollut edes ajatellut asiaa tältä kantilta. Ehkä tämä voi olla yksi niistä syistä, miksi turhauduin tekoälyä vastaan pelaamiseen aivan täysin. Lisää syitä turhautumiseeni voi huomata vaikkapa näitä tekoälyn eilen tekemiä voittomaaleja silmäillessä: video 1, video 2, video 3 (katse maalivahtiin), video 4.Testailin noita Poron slidereitä, mutta huomasin noin seitsemän pelin jälkeen, että kiekonriistoja tulee aivan naurettavissa tilanteissa....
...Tuntuu vähän että Superstar-tasolla CPU ryöstää kiekon liian usein paikoista jotka eivät tunnu oikein realistisilta.
Hyviä huomioita, en itse ollut edes ajatellut asiaa tältä kantilta. Ehkä tämä voi olla yksi niistä syistä, miksi turhauduin tekoälyä vastaan pelaamiseen aivan täysin. Lisää syitä turhautumiseeni voi huomata vaikkapa näitä tekoälyn eilen tekemiä voittomaaleja silmäillessä: video 1, video 2, video 3 (katse maalivahtiin), video 4.
Milläs asetuksilla ja vaikeustasolla jampat ovat Be A Prota pelanneet? Kannattaisiko jotain tiettyjä asetuksia viilailla järkevämpään suuntaan? Tämä pelimuoto kiinnostaa edelleen, joten ajattelin sitä lähteä nyt tahkoamaan puolustajan paikalta. Voiko Superstarilla pärjätä, vai kannattaako lähteä ihan All Starilla lätkimään? Tekoälyn oppimiskyvyn säädän ainakin hieman alemmaksi, jokin tuossa sliderissa ja sen vaikutuksessa epäilyttää.
Ei jaksanut kauan tämä peli pitää otteessaan. Be a Pro tuntui ihan hyvältä idealta, mutta kun toteutus on jotain niin järjetöntä kuraa, ettei voi uskoa, että tämä peli on ollut näin suosittu.
Käytännössä, jos haluat voittaa ottelut, täytyy itse häärätä kentällä niin paljon, kun energiapalkki antaa myöten, ja yrittää puskea läpi harmaan kiven. Tekoälyn kaverit eivät kertakaikkiaan ymmärrä, mistä tässä pelissä nimeltä Jääkiekko on kysymys. Maalivahtityöskentely on myöskin suurelta osalta täyttä tuubaa. Korostuu ottelun loppuhetkillä. Tottakai, pitää ottaa huomioon tuo AI:n pakollinen loppukirihuijaus, joka tasoittaa ottelun vääjäämättä jollain räkämaalilla, tai ilman maskia ammutulla ranteella sinisen jälkeen yläpesään. Jotenkin turhauttaa katsoa, että sama peli kesät talvet, ja näennäiset uudistukset eivät edelleenkään peitä karua totuutta pinnan alla. Mutta, mikäs siinä varmaan, kun peli myy kuin häkä. Suotta muuttaa "toimivaa" konseptia. Itselle ainakin tuli pelinvaihtoreissu eteen, nyt kun tämän vielä joku alkuhuumassaan vaihtaa. Huhhuh.
Hyviä huomioita, en itse ollut edes ajatellut asiaa tältä kantilta. Ehkä tämä voi olla yksi niistä syistä, miksi turhauduin tekoälyä vastaan pelaamiseen aivan täysin. Lisää syitä turhautumiseeni voi huomata vaikkapa näitä tekoälyn eilen tekemiä voittomaaleja silmäillessä: video 1, video 2, video 3 (katse maalivahtiin), video 4.
Mulla tuli tökkimistä ainakin Be A Pro moodissa kun kamera oli High-asennossa. Tämä tapahtui vain omalla puolustusalueella laitojen lähettyvillä. Kokeilin läpi 720p/1080i/1080p asetukset mutta näistä se ei ollut kiinni.
Muilla samaa vikaa?
Nyt kyllä täytyy hiukan ihmetellä, että pelaankohan minä samaa peliä?
Itse pelaan tällä hetkellä Be a Pro -moodissa puolustajana Capitalsin riveissä. Kyllä minulla ainakin joukkue kaveri osaavat maaleja tehdä, siis ainakin ne keneltä maaleja odotetaan. Ovetchkin on tainnut tehdä viimeisessä 6 ottelussa 5 maalia + 1 syöttö ja Fedorov taasen tehnyt tehot 1+2. Omat tehot noissa 6 viimeisessä taitaa olla 0+3.
Viimeisimmässä ottelussa voitimme Montrealin 2-0. Ottelun kulminaatio oli Fedorovin alivoima maali, joka oli seurausta purkukiekosta keskialueelle. Montrealin suurin ongelma oli syöttelypeli ja se tosi asia että vartioimalla Kovaleviä sai tyrehdytettyä Montrealin vaarallisimmat tilanteet.
Pelaan peliä Allstar -tasolla, koska olen huomannut superstar -tason olevan liian epätasapainoinen omien ja vastustajan tekoälyn kannalta. Olen säädellyt slidereita, jotta pelistä tulisi nautittavampaa ja haastavampaa. Slidereitten säädöt riippuvat paljon siitä mitä pelipaikkaa pelaat Be a Pro -moodissa. Samat sliderit, jotka käyvät hyökkääjällä pelatessa eivät sovi yhtä hyvin puolustajalla pelatessa.
Itse olen saanut Superstarin toimimaan erittäin hyvin edellä mainituilla slidereilläni, eikä tätä tekoälyn eroa juuri enään huomaa. Hyvät CPU-pelaajat erottuvat aina massasta.
Itselläni suurin ongelma oli superstarilla pelatessa oman maalivahdin todella surkea peli. Koko ajan imi mitä heikoimmatkin vedot sisään. Miten noilla sinun slidereillasi kyseinen ongelma on esillä?
Onko tähän huhuitu minkäänlaista päivitystä,joka korjais ton disc read ongelman? Olis nimittäin aika kiva päästä pitkästä aikaa taas pelaamaan..
Eipä näitä ole enään niin paljoa tullut. Näitä imurointeja tulee ehkä joka toisessa tai kolmannessa ottelussa. Itse kyllä ymmärrän, että joskus menee liruja maaliin, minkäs teet. Meneehän niitä paremmissakin ympyröissä. Yleensä näissä on kuitenkin jokin juju takana; laukaus on ollut sniperin ampuma (todella tarkka) tai sitten se on tullut maskista (todella suuri merkitys).
Näkisin asian enemmänkin niin, että omalla puolustuspelaamisella pystyy näitä tilanteita vähentämään radikaalisti.
Nyt kyllä täytyy hiukan ihmetellä, että pelaankohan minä samaa peliä?
Itse pelaan tällä hetkellä Be a Pro -moodissa puolustajana Capitalsin riveissä. Kyllä minulla ainakin joukkue kaveri osaavat maaleja tehdä, siis ainakin ne keneltä maaleja odotetaan. Ovetchkin on tainnut tehdä viimeisessä 6 ottelussa 5 maalia + 1 syöttö ja Fedorov taasen tehnyt tehot 1+2. Omat tehot noissa 6 viimeisessä taitaa olla 0+3.
Viimeisimmässä ottelussa voitimme Montrealin 2-0. Ottelun kulminaatio oli Fedorovin alivoima maali, joka oli seurausta purkukiekosta keskialueelle. Montrealin suurin ongelma oli syöttelypeli ja se tosi asia että vartioimalla Kovaleviä sai tyrehdytettyä Montrealin vaarallisimmat tilanteet.
Pelaan peliä Allstar -tasolla, koska olen huomannut superstar -tason olevan liian epätasapainoinen omien ja vastustajan tekoälyn kannalta. Olen säädellyt slidereita, jotta pelistä tulisi nautittavampaa ja haastavampaa. Slidereitten säädöt riippuvat paljon siitä mitä pelipaikkaa pelaat Be a Pro -moodissa. Samat sliderit, jotka käyvät hyökkääjällä pelatessa eivät sovi yhtä hyvin puolustajalla pelatessa.
Pitää ottaa testiin nuo sinun sliderisi, jos kerta ei tuon enempää ole. Itse tarkoitin noilla helpoilla maaleilla näitä 4. ketjun grinderin ampumia rystykuteja siniviivalta -luokkaa olevia maaleja. Tottakai tarkka ranneveto voi upota mistä vain, mutta rajansa noillakin.