Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 09 (Xbox 360)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joghey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Testailin noita Poron slidereitä, mutta huomasin noin seitsemän pelin jälkeen, että kiekonriistoja tulee aivan naurettavissa tilanteissa....

...Tuntuu vähän että Superstar-tasolla CPU ryöstää kiekon liian usein paikoista jotka eivät tunnu oikein realistisilta.
Hyviä huomioita, en itse ollut edes ajatellut asiaa tältä kantilta. Ehkä tämä voi olla yksi niistä syistä, miksi turhauduin tekoälyä vastaan pelaamiseen aivan täysin. Lisää syitä turhautumiseeni voi huomata vaikkapa näitä tekoälyn eilen tekemiä voittomaaleja silmäillessä: video 1, video 2, video 3 (katse maalivahtiin), video 4.

Milläs asetuksilla ja vaikeustasolla jampat ovat Be A Prota pelanneet? Kannattaisiko jotain tiettyjä asetuksia viilailla järkevämpään suuntaan? Tämä pelimuoto kiinnostaa edelleen, joten ajattelin sitä lähteä nyt tahkoamaan puolustajan paikalta. Voiko Superstarilla pärjätä, vai kannattaako lähteä ihan All Starilla lätkimään? Tekoälyn oppimiskyvyn säädän ainakin hieman alemmaksi, jokin tuossa sliderissa ja sen vaikutuksessa epäilyttää.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Joo kuva vilkkuu tummana ja se välillä ottaa silmään aika ärsyttävästi! Pitäisikö tv:stä muuttaa joitain väriasetuksia tai juuri tuota kontrastia? Kun tuo 720p ja 1080i vaihto ei auta!
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Hyviä huomioita, en itse ollut edes ajatellut asiaa tältä kantilta. Ehkä tämä voi olla yksi niistä syistä, miksi turhauduin tekoälyä vastaan pelaamiseen aivan täysin. Lisää syitä turhautumiseeni voi huomata vaikkapa näitä tekoälyn eilen tekemiä voittomaaleja silmäillessä: video 1, video 2, video 3 (katse maalivahtiin), video 4.

Milläs asetuksilla ja vaikeustasolla jampat ovat Be A Prota pelanneet? Kannattaisiko jotain tiettyjä asetuksia viilailla järkevämpään suuntaan? Tämä pelimuoto kiinnostaa edelleen, joten ajattelin sitä lähteä nyt tahkoamaan puolustajan paikalta. Voiko Superstarilla pärjätä, vai kannattaako lähteä ihan All Starilla lätkimään? Tekoälyn oppimiskyvyn säädän ainakin hieman alemmaksi, jokin tuossa sliderissa ja sen vaikutuksessa epäilyttää.

Oon tän päivän keskittyny vähän noihin omiin säätöihin. Laukauksia tulee noin 30-35 per joukkue, taklauksia noin 25-35 kappaletta, hyökkäyksessä käytetty aika suunnilleen sama.

Skill level: Superstar
Period Lenght: 6min
Penalties: 6
Fighiting: 3
Game Speed: 1
Puck Control: 1
Fight Difficulty: 6 (aivan sama)
Fatigue Effect: 3
AI Learning: 6
Fatigue Recovery: 1
Player Acceleration: 2
Hitting Power: 2
Aggression: 6
Poke Effectiveness: 1
Pass Speed: 1
Saucer Pass: 1
Pass Interceptions: 5
Goalie Passing: 1
Shot Accuracy: 2
Shot Power: 2
Shot Blocking: 3
Hook Effectiveness: 4
Penalty Shot Freq: 3
Goalie Puck Recovery: 6

Itse pystyn luomaan sentterinä nyt myös peliä, eli kiekon suojaus toimii niin kuin pitää. Kiekko lähtee vähänkin varomattomalla pelillä ja seisovilla jaloilla lavasta veks. Laukaukset oon laittanu tasolle 2, koska tuntuu että muuten hakkaan omalla ukolla joka ottelussa 3-4 maalia. Oma sentteri on siis sniper ja statit jotain 83-85 luokkaa (laukaus).

Ainoo mitä en oo ehtiny enempää tutkii on Pass Interceptions. Tällä voi olla todella iso vaikutus sille, kuinka hyvin syötöt menevät esimerkiksi yv:llä laidasta keskelle. Ajattelin huomenna testailla sen vaikutusta enemmän. Tällä hetkellä ehkä 1/4 syötöistä menee one-timer sektoreille. Prosentti olisi varmasti isompi jos olisi kärsivällisyyttä odottaa kunnon syöttösektoria.

Tuossa pelailin näillä asetuksilla sellaiset 6 peliä (säätelin shot blockingia ja hitting poweria) ja voitin näistä 2, hävisin 2 jatkoajalla ja 2 turpiin. Syynä tappioihin oli jäähyt - vastustaja teki kaikki 3 maalia yv:llä. Tykkään viedä taklaukset loppuun. Voitolliset pelit kääntyivät itselle 4-1 ja 5-3. Huom! Vastustaja teki ainokaisensa ajassa 59.27. Otti päähän. :)

Mielestäni noilla asetuksilla CPU ei tykitä maaleja liukuhihnalta, selvästikin merkkausvirheet puolustuksessa ja omat virheet (interceptionit) synnyttävät maalipaikkoja vastustajalle. Pelaan mielestäni hyvin kurinalaisesti sentterinä puolustuspäässä, jolloin oman pakin virhe yleensä antaa laiturille mahdollisuuden nousta maalin kulmalta sektorille tai sitten mahdollisuuden one-timeriin.

Kokeilkaa vaikka noita ja antakaa feedbackia.

P.S. Kannattaa tehdä arvio 2-3 matsin jälkeen - vastustajan taso kun vaihtelee niin voi tuntua siltä että on liian vaikeat tai liian helpot asetukset. Crosby se osaa vain pelata. :)
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Ei jaksanut kauan tämä peli pitää otteessaan. Be a Pro tuntui ihan hyvältä idealta, mutta kun toteutus on jotain niin järjetöntä kuraa, ettei voi uskoa, että tämä peli on ollut näin suosittu.
Käytännössä, jos haluat voittaa ottelut, täytyy itse häärätä kentällä niin paljon, kun energiapalkki antaa myöten, ja yrittää puskea läpi harmaan kiven. Tekoälyn kaverit eivät kertakaikkiaan ymmärrä, mistä tässä pelissä nimeltä Jääkiekko on kysymys. Maalivahtityöskentely on myöskin suurelta osalta täyttä tuubaa. Korostuu ottelun loppuhetkillä. Tottakai, pitää ottaa huomioon tuo AI:n pakollinen loppukirihuijaus, joka tasoittaa ottelun vääjäämättä jollain räkämaalilla, tai ilman maskia ammutulla ranteella sinisen jälkeen yläpesään. Jotenkin turhauttaa katsoa, että sama peli kesät talvet, ja näennäiset uudistukset eivät edelleenkään peitä karua totuutta pinnan alla. Mutta, mikäs siinä varmaan, kun peli myy kuin häkä. Suotta muuttaa "toimivaa" konseptia. Itselle ainakin tuli pelinvaihtoreissu eteen, nyt kun tämän vielä joku alkuhuumassaan vaihtaa. Huhhuh.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Ei jaksanut kauan tämä peli pitää otteessaan. Be a Pro tuntui ihan hyvältä idealta, mutta kun toteutus on jotain niin järjetöntä kuraa, ettei voi uskoa, että tämä peli on ollut näin suosittu.
Käytännössä, jos haluat voittaa ottelut, täytyy itse häärätä kentällä niin paljon, kun energiapalkki antaa myöten, ja yrittää puskea läpi harmaan kiven. Tekoälyn kaverit eivät kertakaikkiaan ymmärrä, mistä tässä pelissä nimeltä Jääkiekko on kysymys. Maalivahtityöskentely on myöskin suurelta osalta täyttä tuubaa. Korostuu ottelun loppuhetkillä. Tottakai, pitää ottaa huomioon tuo AI:n pakollinen loppukirihuijaus, joka tasoittaa ottelun vääjäämättä jollain räkämaalilla, tai ilman maskia ammutulla ranteella sinisen jälkeen yläpesään. Jotenkin turhauttaa katsoa, että sama peli kesät talvet, ja näennäiset uudistukset eivät edelleenkään peitä karua totuutta pinnan alla. Mutta, mikäs siinä varmaan, kun peli myy kuin häkä. Suotta muuttaa "toimivaa" konseptia. Itselle ainakin tuli pelinvaihtoreissu eteen, nyt kun tämän vielä joku alkuhuumassaan vaihtaa. Huhhuh.

Mulla on sama fiilis Be a Pro:sta. Ite täytyy tehdä kentällä kaikki, että ois jotakin mahdollisuuksia. Omat pelaajat eivät osaa mitään. Ja paras on se vastusajan loppukiri. Monet kerrat on tullu vaihosta katsottua, kun tietokone tulee eka tasoihin, ja hetken päästä ohi. Alkoin nyt dynastya pelaamaan, ja pelasin äsken jatkoaikaa 2,5 erää kunnes voitin lopulta!
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Hyviä huomioita, en itse ollut edes ajatellut asiaa tältä kantilta. Ehkä tämä voi olla yksi niistä syistä, miksi turhauduin tekoälyä vastaan pelaamiseen aivan täysin. Lisää syitä turhautumiseeni voi huomata vaikkapa näitä tekoälyn eilen tekemiä voittomaaleja silmäillessä: video 1, video 2, video 3 (katse maalivahtiin), video 4.

Tuli kyllä taas mieleen 08 kun noita videoita katsoi... 08:ssa tuo video 3 oli vastustajan lempimaalipaikkoja. Pitikin tavoitella aina että menee puolustajan ja maalintekijän väliin. Vähän luulen, että peli jää hankkimatta. Huomenna tulee peli testiin ja pelataan kaverin kanssa varmaan koko yö. Kaksinpeli varmasti maistuu, ja hyviä pelejä varmasti tulee.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Mulla tuli tökkimistä ainakin Be A Pro moodissa kun kamera oli High-asennossa. Tämä tapahtui vain omalla puolustusalueella laitojen lähettyvillä. Kokeilin läpi 720p/1080i/1080p asetukset mutta näistä se ei ollut kiinni.

Muilla samaa vikaa?

Sama :(
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Nyt kyllä täytyy hiukan ihmetellä, että pelaankohan minä samaa peliä?

Itse pelaan tällä hetkellä Be a Pro -moodissa puolustajana Capitalsin riveissä. Kyllä minulla ainakin joukkue kaveri osaavat maaleja tehdä, siis ainakin ne keneltä maaleja odotetaan. Ovetchkin on tainnut tehdä viimeisessä 6 ottelussa 5 maalia + 1 syöttö ja Fedorov taasen tehnyt tehot 1+2. Omat tehot noissa 6 viimeisessä taitaa olla 0+3.

Viimeisimmässä ottelussa voitimme Montrealin 2-0. Ottelun kulminaatio oli Fedorovin alivoima maali, joka oli seurausta purkukiekosta keskialueelle. Montrealin suurin ongelma oli syöttelypeli ja se tosi asia että vartioimalla Kovaleviä sai tyrehdytettyä Montrealin vaarallisimmat tilanteet.

Pelaan peliä Allstar -tasolla, koska olen huomannut superstar -tason olevan liian epätasapainoinen omien ja vastustajan tekoälyn kannalta. Olen säädellyt slidereita, jotta pelistä tulisi nautittavampaa ja haastavampaa. Slidereitten säädöt riippuvat paljon siitä mitä pelipaikkaa pelaat Be a Pro -moodissa. Samat sliderit, jotka käyvät hyökkääjällä pelatessa eivät sovi yhtä hyvin puolustajalla pelatessa.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Nyt kyllä täytyy hiukan ihmetellä, että pelaankohan minä samaa peliä?

Itse pelaan tällä hetkellä Be a Pro -moodissa puolustajana Capitalsin riveissä. Kyllä minulla ainakin joukkue kaveri osaavat maaleja tehdä, siis ainakin ne keneltä maaleja odotetaan. Ovetchkin on tainnut tehdä viimeisessä 6 ottelussa 5 maalia + 1 syöttö ja Fedorov taasen tehnyt tehot 1+2. Omat tehot noissa 6 viimeisessä taitaa olla 0+3.

Viimeisimmässä ottelussa voitimme Montrealin 2-0. Ottelun kulminaatio oli Fedorovin alivoima maali, joka oli seurausta purkukiekosta keskialueelle. Montrealin suurin ongelma oli syöttelypeli ja se tosi asia että vartioimalla Kovaleviä sai tyrehdytettyä Montrealin vaarallisimmat tilanteet.

Pelaan peliä Allstar -tasolla, koska olen huomannut superstar -tason olevan liian epätasapainoinen omien ja vastustajan tekoälyn kannalta. Olen säädellyt slidereita, jotta pelistä tulisi nautittavampaa ja haastavampaa. Slidereitten säädöt riippuvat paljon siitä mitä pelipaikkaa pelaat Be a Pro -moodissa. Samat sliderit, jotka käyvät hyökkääjällä pelatessa eivät sovi yhtä hyvin puolustajalla pelatessa.

Allstarsissa on kaikki helpompaa, luonnollisesti. Superstarilla taas CPU pistää sinut enemmän liriin, sinun täytyy tehdä enemmän ja kaikki paremmin - jotta omatkin pärjäävät. Kyllä omissa peleissä omat pelaajat tekevät enemmän maaleja kuin Allstars-tasolla.

Oman tiimin sniperien vaikutus on suuri. Itse pelaan Wildin 1. kentässä, laidoilla Gaborik ja Nolan. Nolan ei saa mitään aikaa, Gaborik pystyy haastamaan puolustajia.

Itse olen saanut Superstarin toimimaan erittäin hyvin edellä mainituilla slidereilläni, eikä tätä tekoälyn eroa juuri enään huomaa. Hyvät CPU-pelaajat erottuvat aina massasta.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Itse olen saanut Superstarin toimimaan erittäin hyvin edellä mainituilla slidereilläni, eikä tätä tekoälyn eroa juuri enään huomaa. Hyvät CPU-pelaajat erottuvat aina massasta.

Itselläni suurin ongelma oli superstarilla pelatessa oman maalivahdin todella surkea peli. Koko ajan imi mitä heikoimmatkin vedot sisään. Miten noilla sinun slidereillasi kyseinen ongelma on esillä?
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Itselläni suurin ongelma oli superstarilla pelatessa oman maalivahdin todella surkea peli. Koko ajan imi mitä heikoimmatkin vedot sisään. Miten noilla sinun slidereillasi kyseinen ongelma on esillä?

Eipä näitä ole enään niin paljoa tullut. Näitä imurointeja tulee ehkä joka toisessa tai kolmannessa ottelussa. Itse kyllä ymmärrän, että joskus menee liruja maaliin, minkäs teet. Meneehän niitä paremmissakin ympyröissä. Yleensä näissä on kuitenkin jokin juju takana; laukaus on ollut sniperin ampuma (todella tarkka) tai sitten se on tullut maskista (todella suuri merkitys).

Näkisin asian enemmänkin niin, että omalla puolustuspelaamisella pystyy näitä tilanteita vähentämään radikaalisti.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Onko tähän huhuitu minkäänlaista päivitystä,joka korjais ton disc read ongelman? Olis nimittäin aika kiva päästä pitkästä aikaa taas pelaamaan.. :)
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Onko tähän huhuitu minkäänlaista päivitystä,joka korjais ton disc read ongelman? Olis nimittäin aika kiva päästä pitkästä aikaa taas pelaamaan.. :)

Itselleni tuli tämä disc error kerran kun käynnistin xboksin pelilevy sisällä. Sitä ennen tai sen jälkeen ei ole ikinä tullut, koska otan aina levykelkan auki samalla kun käynnistän boksin. Sama kikka toimi 08:ssakin.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Eipä näitä ole enään niin paljoa tullut. Näitä imurointeja tulee ehkä joka toisessa tai kolmannessa ottelussa. Itse kyllä ymmärrän, että joskus menee liruja maaliin, minkäs teet. Meneehän niitä paremmissakin ympyröissä. Yleensä näissä on kuitenkin jokin juju takana; laukaus on ollut sniperin ampuma (todella tarkka) tai sitten se on tullut maskista (todella suuri merkitys).

Näkisin asian enemmänkin niin, että omalla puolustuspelaamisella pystyy näitä tilanteita vähentämään radikaalisti.

Pitää ottaa testiin nuo sinun sliderisi, jos kerta ei tuon enempää ole. Itse tarkoitin noilla helpoilla maaleilla näitä 4. ketjun grinderin ampumia rystykuteja siniviivalta -luokkaa olevia maaleja. Tottakai tarkka ranneveto voi upota mistä vain, mutta rajansa noillakin.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Nyt kyllä täytyy hiukan ihmetellä, että pelaankohan minä samaa peliä?

Itse pelaan tällä hetkellä Be a Pro -moodissa puolustajana Capitalsin riveissä. Kyllä minulla ainakin joukkue kaveri osaavat maaleja tehdä, siis ainakin ne keneltä maaleja odotetaan. Ovetchkin on tainnut tehdä viimeisessä 6 ottelussa 5 maalia + 1 syöttö ja Fedorov taasen tehnyt tehot 1+2. Omat tehot noissa 6 viimeisessä taitaa olla 0+3.

Viimeisimmässä ottelussa voitimme Montrealin 2-0. Ottelun kulminaatio oli Fedorovin alivoima maali, joka oli seurausta purkukiekosta keskialueelle. Montrealin suurin ongelma oli syöttelypeli ja se tosi asia että vartioimalla Kovaleviä sai tyrehdytettyä Montrealin vaarallisimmat tilanteet.

Pelaan peliä Allstar -tasolla, koska olen huomannut superstar -tason olevan liian epätasapainoinen omien ja vastustajan tekoälyn kannalta. Olen säädellyt slidereita, jotta pelistä tulisi nautittavampaa ja haastavampaa. Slidereitten säädöt riippuvat paljon siitä mitä pelipaikkaa pelaat Be a Pro -moodissa. Samat sliderit, jotka käyvät hyökkääjällä pelatessa eivät sovi yhtä hyvin puolustajalla pelatessa.

Aika hauska, itse pelaan kanssa pakkina Capitalsissa Allstar tasolla. Nyt oon pelannu 5-6 peliä ylhäällä änärissä eikä ykkösketju oo saanu mitään aikaan. Ainut että Fedorov huitoo ittensä jäähylle kerran pelissä, siinä ne tehot sitten onkin. Ovechkin on ollu ku haamu ja pitäs nakuttaa pisteitä niin pirusti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Pitää ottaa testiin nuo sinun sliderisi, jos kerta ei tuon enempää ole. Itse tarkoitin noilla helpoilla maaleilla näitä 4. ketjun grinderin ampumia rystykuteja siniviivalta -luokkaa olevia maaleja. Tottakai tarkka ranneveto voi upota mistä vain, mutta rajansa noillakin.

Täytyy tietenkin mainita tässä se, että pelaan ilman ketjunvaihtoja. Joten pelaan aina vastustajan 1. kenttää vastaan.

Syy tähän on se, että minusta tuo ketjuvaihto ei tuo peliin mitään sisältöä. Liian nopea palautuminen ja peluutus on hyvin epämääräistä. Miten voi olla 3. ketjun sentteri joka yli- ja alivoimassa? Se illuusio tuosta jää puuttumaan jonka takia olen mieluummin koko ajan kentällä.

Siinä onkin kyllä haastetta pelata 60 minuuttia vastustajan ykkösnyrkkiä vastaan.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Eilen kävin ostamas Anttilasta, ja kyllä on mennyt kaikki aika sen pelaamiseen. Koulussakin hirveää tuskaa kun ajatteli että "Kohta kotiin, kohta kotiin". Minä juuri tykkään Be a Pro-modista, tuo mukavaa vaihtelua, ja tilaisuuden kehittää huipputähti. Aivan mahtava!
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

pystyykö tähän nhl09 laittaa omat musiikit? jos pystyy niin onko ne vaan valikkomusiikit?
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Pystyy jokaisessa Xbox360-pelissä. Guide nappulan kautta vain select music tms. ja joko kovolta tai kotikoneelta streamaten musat päälle. Peittää alkuperäiset musiikit niin valikoissa kuin pelin aikana, mutta ei peitä pelin ääniefektejä.

Vai tarkoitatko pelikatko biisejä? Nekin voi Xbox360:llä vaihtaa kovolle ripattuihin omiin biiseihin.

Etenkin änärin ja muittenkin urheilupelien kohdalla itte pistän lähes aina jotain musaa taustalle soimaan.
 
Ylös Bottom