Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)
Itselleni epätyypillisesti ja epäuskoisena jätin NHL 09:n ostamatta alkurytinässä, ja ostamattahan se on vieläkin, mutta demoa on tullut hakattua tässä.
En oikein tiedä mitä pitäisi sanoa. Jotenkin odottaisi jotain helvetin palkintoa siitä, että "kun on ollut kerrankin kärsivällinen eikä hypettänyt itsensä kanssa koko kesää ja alkusyksyä", vaikkei tässä mistään reiluudesta ole kysymys.
Tajusin pelatessani demoa, että kuinka monta kertaa olen muokkaillut kuinkakin monessa kiekkopelissä rostereita, pelaajien kykyjä, pelin säätöjä ja tehnyt kaiken mahdollisen saadakseni pelistä eniten irti. Tein sitä viime vuonnakin tiettyyn pisteeseen asti, nyt en edes harkitse.
Osaan jo hahmottaa mitkä asiat voivat nysväämisellä muuttua, mitkä ei. Ja pääasiaan: minun ei pitäisi joutua nysväämään rostereiden kanssa.
Minusta tuntuu että pelaan NHL 08:a. NHL 08:a pelatessani minusta tuntui että pelaan (jokseenkin selvästi parempaa) NHL 07:aa. NHL 07:aa pelatessani minusta tuntui pahalta.
Olin niin kotona kaikessa mitä tapahtui. Miten peli kulki, miten sen dynamiikka toimi. Miten syötöt tapahtuvat, miten äijät töksähtävät, miten mailat veivaavat miljoonaa riippumatta käyttäjästä, miten samalla helvetin kuvioilla tullaan hyökkäysalueelle, miten maalivahdit ottavat mitäkin laukauksia ja mitä tapahtuu mistäkin ja mikä on vieläkin vialla ja miten miten miten ja miten.
Onko minulla tunne, että pelaan peliä jossa on tautinen määrä purkitettuja asioita jotka tapahtuvat turhan usein samalla tavalla, ja että olen jo tarpeeksi monta kertaa nähnyt ne edellisinä vuosina, ja että en todennäköisesti pystyisi nauttimaan puhtaasta peli-ilosta, luovista ratkaisuista tai edes luulla vahingossakaan että kyse on tästä hienosta lajista? on. Onko minulla tunne että minulla on mitään syytä ostaa NHL 09? Ei.
Omituista miten ei odottanut mitään, ja silti huomaa olevansa vähän pettynyt tai melkein vihainen. Olen jo valmiiksi pahoillani kaikkien puolesta, jotka tähänkin uhraavat käsittämättömän määrän tunteja muokkaamiseen ja säätämiseen. Jotkut jaksavat vielä, se on toki komeaa. Ja onnea niille jotka viihtyvät pelin kanssa muutenkin.
Toivottavasti 2k9-demon paukuttaminen osoittaa edes jotain potentiaalia. Puren itseäni poskeen.