Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 10 [PS3 Hype ja ostohehkutus]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja _wickedtah69
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

En tiedä onko mainittu täällä ja en jaksa ruveta kaivelemaan tietoa, mutta pystyykö PS3 versiossa tänä vuonna laittamaan omia biisejä peliin? Toinen juttu vielä, että näyttääkö teistäkin kaukalo aivan liian suurelta? :confused:
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

En tiedä onko mainittu täällä ja en jaksa ruveta kaivelemaan tietoa, mutta pystyykö PS3 versiossa tänä vuonna laittamaan omia biisejä peliin? Toinen juttu vielä, että näyttääkö teistäkin kaukalo aivan liian suurelta? :confused:

Kuulemma pystyy pistään omia biisejä, luultavasti mp3:sen ja tikun kautta pystyisi laittamaan, jos oikein olen ymmärtänyt, ja joo on kyl ihan liian iso kaukalo sais olla aika paljon pienempi et tulis enemmän niit kulmavääntöi ja tiukempii tilanteit
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Kyllä kun noita pelaajien oikeita naamoja vertailee pelin naamoihin niin EA menee mielestäni hyvin eteenpäin vuosi vuodelta sillä osa-alueella. Hyvältä näyttää! :)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

joo on ovie vähä eri näkönen kuin jossain toisessa tulevassa lätkä pelissä.. :rolleyes:
sen huomasin noista kuvista että overaleja on vedetty alaspäin, esim oviekin on "vaan" 92 ja crosby 94, muutenki nämä runkopelaajat näyttävät olevan järjestäin 75. herää kysymys että kuinka huonoiksi meinaa ea tehdä esim sm liigan pelaaajat? jos realistisesti aatellaan nii niiden kuuluisi olla about 55-70. voihan tuo olla että noi ei ole lopulliset overallit pelaajille
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Alexander Ovechkinin "dissaaminen" näköjään jatkuu vieläkin EA:n toimesta Crosbyn kustannuksella. Crosby on jälleen pelin paras pelaaja ja jotkut arvotkin ovat selvästi yläkanttiin. Crosby laukoo melkein yhtä kovaa kuin AO ( 88 & 87 vs 90 & 90) ja on pelaajana tismalleen yhtä "kova" (85) jne. Kyllähän sen ymmärtää EA:n ollessa Kanadasta, ettei venäläinen saa olla se ykkösäijä. My God, Crosby ei ole oikeassa elämässä edes Pittsburghin paras sentteri.

Mutta olisiko se nyt niin väärin, että hallitseva Hart-voittaja olisi edes tällä kertaa pelin paras pelaaja? Toisaalta peliä tulee pelattua 99,9%:sti EASHL:ssa, joten väliäkös tuolla...
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Ovien overalia laskee se että se ei osaa aloittaa, toisin kuin crosby ja malkin.
Mutta siinä olen samaa mieltä, että crosbyn laukomis tehot on laitettu yläkanttiin.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

kyl malkinkin on mun mielest parempi ku crosby. ja sit corey perryn pitäis olla paljon korkeempi ku 84, mun mielest. :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Nyt et taida tietää mistä puhut. Ove pystyy rakentamaan paikat itelle ja muille, kun taas crosby tarvii viereen jonkun maalintekijän kun ei ite osaa laukoa. Ja voishan se crosby opetella ottaan vähän kontaktia vastaan...
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Nyt et taida tietää mistä puhut. Ove pystyy rakentamaan paikat itelle ja muille, kun taas crosby tarvii viereen jonkun maalintekijän kun ei ite osaa laukoa. Ja voishan se crosby opetella ottaan vähän kontaktia vastaan...

Kyllä Ovechkin taitaa laukoa aina, kun on hyökkäysalueella katsomatta, olisko syöttöpaikkaa. Crosby ottaa iskua aika paljon, eikä juuri valita, mitä nyt polvitaklauksen jälkeen...Ja kyllähän Crosby aika kivat maalimäärät nytkin playoffeissa nakutti, taisi vain Malkin tehdä enemmän, tosin Kovy senkin tilaston olisi voittanut, jos olisi jommassakummassa finaalijoukkueista pelannut ;)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

hei! kyl tästäki varmaa tappelu saatais.. :rolleyes:
Mut kyllä hyvältä näytti joo noi kuvat, aika ruskeilta jotkut kyllä näyttää mut wa eva
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Kyllä Ovechkin taitaa laukoa aina, kun on hyökkäysalueella katsomatta, olisko syöttöpaikkaa. Crosby ottaa iskua aika paljon, eikä juuri valita, mitä nyt polvitaklauksen jälkeen...Ja kyllähän Crosby aika kivat maalimäärät nytkin playoffeissa nakutti, taisi vain Malkin tehdä enemmän, tosin Kovy senkin tilaston olisi voittanut, jos olisi jommassakummassa finaalijoukkueista pelannut ;)

joo jos ja jos :)

Kovalchuk tekee elämänsä suurimman virheen jäädessään rupu-Atlantaan, mutta tästä voi jatkaa eräässä toisessa ketjussa jos niikseen tulee ;)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Voitaisiinkos puhua taas pelistä ja jättää se IRL NHL pois nyt tästä ketjusta, kun noi ei liity tulevaan peliin kuitenkaan ;)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Mitä noista pelajien arvoista tahtoisin sanoa, niin ne tehdään mielestäni ihan väärillä periaatteella. Perusteluja seuraavassa:

1. Tärkeintä sekä sarjan tekijöille, että valtaosalle (nuorista?) pelaajista ovat overall arvot. Niitä tuijotetaan niiden pitää olla "oikeassa paremmuus järjestyksessä" (vaikkei sellaista absoluuttisesti ole mahdollista tehdä) Tästä puolestaan seuraa seikka, että esimerkiksi supertähtiluokan pelaajille pannaan aivan mielettömiä taklaus- tasapaino- kovuus- jne, varsinkin puolustuspelaamiseen liittyviä arvoja.

2. Pelaajat ja pelin kehittäjät tuijottavat sokeasti numeraalisia eroja taidoissa. Oman kellotukseni mukaan (muistaakseni NHL09:ssä) kaukalon kiersivät täsmälleen yhtä nopeasti speed arvon 99 ja 73 omaava pelaaja. Kun otetaan huomioon että kokoonpanoissa kentälle pääsevien speed- arvo lähes poikkeuksetta ei mene ainakaan EA:n pelissä 70 alapuolella (vaikka EA:n tapauksessa varaa olisi 50 ja 2K:n jopa 20 asti) ollaan tilanteessa, jossa pelaajien väliset numeraaliset "taitoerot" eivät ole käytännössä lainkaan eroja, vaan kaikki pelaajat ovat lähes samasta muotista vetäistyjä. Tämä sama toistuu arvosta toiseen, ehkä ihan pieniä eroja voi olla, mutta pelatessa niitä saa hakea suurennuslasin kanssa.

3. Nämä kaksi asiaa tuottavat seuraavan yhtälön. Pelintekijä ei uskalla laittaa suuria numeraalisia eroja pelaajien välille, jotta saataisiin aikaan oikeita ja pelatessa näkyviä eroja pelaajien välille. Pääasia tuntuu olevan että pelaajien "paremmuuusjärjestys" overalien osalta on kunnossa. Tällöin Ville Viisitoista ja Kalle Kaksitoista ovat suurinpiirtein tyydytettyjä - näyttäväthän pelaajat verrattaessa overaleja olevan hienosti sitä, mitä ne oikeastikin ovat. Jos overall-arvot ovat "väärässä" järjestyksessä alkaa välittömästi kitinä: " Miksi Crosbylla on overall 94 ja Oveckinilla 92 (Huom. tämä ei ole piikki, vaan hyvä esimerkki tapaus)? Käytännössä väitän että kun taidot vaihdetaan päikseen toisiinsa niin pelaajien O. ja C. välillä ei pelattaessa ole mitään eroa.


Miten tästä tilanteesta päästään sitten eroon?

Tämän hetkisen tietämykseni mukaan pelinkehittäjät eivät välttämättä uskalla tehdä radikaalia temppua ja viritellä kunnon realistisia rostereita.

Tarvitaan siis porukka, joka virittelee itse rosterit, jotka pannaan jakoon. Tarvitaan muutaman hengen testiryhmä, joka testaa taidon kerrallaan ja merkkaa testituloksistaan kohdat, joissa tietyssä arvossa (esim luistelu, kellottaen aikoja kaukalon ympäri luistelu) eroja alkaa olla silminnähtävästi. Nämä ero kohdat muodostavat rostereissa tarvittavan rungon. Jaetaan raa'asti rostereissa olevat arvot 2-4 taitoluokkaan ( Supertähti, hyvä, keskiverto, heikko), jotka menevät näiden silminnähtävien erojen mukaan.

Pannaan tämä nelijako suurinpiirtein prosentuaalisesti siten, että supertähtiä on pari-kolme prosenttia, hyviä hieman enemmän, suurin osa keskivertoja, ja loput (huomattava osa) heikkoja. Näitä kaikkia ryhmiä tulee olla edustettuna PELAAVASSA kokoonpanossa. Mitään iloa ei ole siitä, että heikot ja keskiverrot ovat kaikki farmissa ja nelosketjussa. Hyvän ja keskiverron välillä tulee olla tällöin myös huomattava ero taitoa vaativilla osa-alueilla, kuten syöttäminen, laukaustarkkuus, harhauttaminen.

Kun taitoa vaativilla osa-aluilla tehdään suurimmat erot numeraalisesti näiden taitoryhmien välillä, on tuloksena se, että supertähtien taklaus, tasapaino, kovuus yms lähinnä puolustuspelaamiseen liittyviä arvoja ei tarvitse overalit suurinpiirtein kohdalleen saadakseen nostaa epärealistisen korkeiksi. Samalla korostuu pelaajien väliset erot. Kun joukkueessa on vain pari kolme supertähtiluokan pelaajaa, jotka voivat käytännössä pelatessa tehdä supertähtiluokkaa olevia tekoja, on mahdollista saavuttaa peli, jossa eri pelaajilla TÄYTYY pelata eritavalla. Jos esimerkiksi ohjauksessa oleva puolustajasi on hidas, ei sillä lähdetä välttämättä hyökkäystä nostamaan, vaan nakataan kiekkoa päätyyn tai nopeasti eteenpäin. Samoin tällaisen puolustajan on yleensä syytä pelata nopeaa pakkia alempana monissa tilanteissa, jotta omassa päässä ei tule möhlittyä


Miten olisi jos pelintekijät kehittäisivät yksinkertaisesti systeemin, jossa tärkeimmät supertähdille kuuluvat taidot saisivatkin overaleja laskettaessa kertoimet, eli tietyt arvot olisivat overaleissa suuremmassa osassa? Näin ei olisi overalien vuoksi tehtävä tähtipelaajista tähtiä jokaisella pelin osa-alueella.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Loistava kirjoitus.
Tämmöinen urakka vaatisi monta henkilöä jotka näkevät paikan päällä lähes jokaisen NHL ottelun, jotta osaisivat muokata pelaajien ominaisuudet realistisiksi.
Ehkä NHL 11...
 
Vastaus: NHL 10 [PS3 hype]

Ei välttämättä matseja tarvi seurata. Ottaa käyttöön jotkut PC-puolen lätkään käyttäjien arvostetut modatut rosterit ja siellä olevien arvojen pohjalta panee pelaajat luokkiinsa. Raaka jako muutamaan taitoluokkaan ja sitten vaan arvot näille raja-arvoille, ei ole mitään kunnon syytä veistellä arvoja tyylin:"onkohan tämä 65 vai 63?". Ei tarvita kuin ne raja-arvot, ja niitä käyttävät kaikki. Eli vaikkapa näin. Nopeus: Tähtipelaaja 99, Hyvä pelaaja 75. Keskinkertainen pelaaja 60, heikko pelaaja 50. Sitten vain katsot että tuo näyttäisi PC-rosterissa olevan huono pelaaja. Pannaan arvoksi 50. jne.. Jos niitä haluaa sitten jäädä hieromaan niin numeroita voi hienosäätää tuosta raa'alta kuullostavasta, mutta toimivasta erottelusta. Näin olisi myös helppo scoutata ennen peliä vastustajan heikkoudet, jakoon pantaisiin lista, jossa olisi nähtävillä mitä mitäkin raja-arvo oikeasti sitten tarkoittaa.

Tokihan tämä edellyttää, että rostereita olisi mahdollista jakaa, mielellään helposti. En tiedä tuleeko NHL10 tätä ominaisuutta, mutta toivotaan näin.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom