Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b3organ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jos en ihan väärin muista, niin NHL10:n demossa pelinopeus oli aika hidas. Onko kenelläkään tietoa, millä asetuksilla ja vaikeustasolla demossa pelataan? Tuo kaukalo näyttää ainakin tuossa taklausvideossa jopa isommalta kuin NHL10:ssä.

En nyt ihan satavarma ole kun ei ole demoa (joku voi vahvistaa), mutta siis noissa HUT-peleissä taitaa olla pro ja luultavasti battle for cup-moodissa sitä voisi vaihtaa. Toivon, että se ero tulee pelituntumassa eli kun taklaukset menevät paremmin perille niin suuremmalla kentällä saadaan aikaiseksi sama fiilis.

Ja se suuri kaukalo on pelissä nimenomaan sen vuoksi koska syöttäminen verrattuna oikeaan tapahtumaan on liian vaikeaa. Siis tähtäys. Kakskytvuotta kiekkoa pelannut syöttää unissaankin oikeaan suuntaan. Nyt pitää tähdätä. Ja jos kaukalo olisi tiivis niin syötöt katkeaisivat koko ajan ja peruspelaajat alkaisivat valittaa että pelissä on mahdotonta syöttää. Se fakta ei kyllä tähän ajatelmaan sovi, että NHL09:ssä olisi ollut kapeampi kaukalo. En tiedä miksi siitä on sitten luovuttu.

peoh1985 sanoi:
Muahahhahhah!!! EA, ei tää voi olla näin vaikeeta

Mietipä toisinpäin. Pelaat EASHL-matsia ja vastustajalla on _todella ärsyttävä_ hyrrälaituri, niin ai että olisi kiva tuolleen ohimennen vähän leveloida kaveria. Ei mua haittais ollenkaan jäähyn puuttuminen. Ja tuossahan tuon rikkeen tekee nimenomaan ihmispelaaja. Siinä vaiheessa kun botit alkaa pelaamaan noin, niin huolestuisin jos jäisi viheltämättä. Tuo nyt on melko selvä tilanne, mutta jää rikkeitä keskimäärin jonkunverran puhaltamatta oikeassa kiekossakin. Nyt joku on vain saanut sellaisen ihan "nauhalle" ja juutuubiin. :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kyllä tuo kaukalo lienee ihan samankokoinen kun kympissä, tuskin ainakaan isompi. Pelailin demoa tuossa aamuyöstä, ja ihan hyvä maku jäi. Samat glitchit toimii, kuin kympissäkin, x-wrappia en saanut itse sisään, mutta taitavammat harrastajat on senkin saaneet onnistumaan. Kääntölämärit ja bugiranteet menee kyllä aikalailla samalla prosentilla sisään. Bugiranteen jakelua hankaloittaa tuo taklauspeli paljon, kympissähän taklaus bugirannetta virittävään ukkoon vaan paransi ranteen onnistumista, sillä taklattu pelaaja sai vedon lähtemään täydellisesti ja oikeaan osoitteeseen veskan mennessä kapeaan v-torjuntaan, nyt pommit menee perille asti, ja parhaimmillaan taklatun ukon maila lentää kaaressa laitaan. Veskarin animaatioita on hieman muutettu ja veskari ottaa kiekkoa haltuunsa mielestäni paremmin, ei ole sitä pomppukiekkoräkimistä niin paljoa. Taklaukset menee loppuun asti komeasti, syöttöhomma pelaa hyvin, L3-sprintti tuo vähän lisäsäväystä laitaa noustessa jne. AI:den tekoäly on aivan yhtä onnetonta kuin kympissäkin, jäävät siniviivalle makaamaan kiekollisen tullessa takaa, eivätkä yritäkään väistyä, eivät tajua nousta maalille, kun itse olet kiekon kanssa kulmassa jne.

Tuosta maalin edustan koskemattomuudesta ainakin sen verran, että itse jakelin ihan kunnioitettavan määrän maalinedustapommeja, eikä niistä rankaistu, samoiten onetimer-syötöt maalin nurkalle tuntuvat jo mahdottomalta, meinaan l2 pohjassa oleva pakki katkoo 99% noista syötöistä. Onet täytyy pelata nyt niinkuin oikeassakin kiekossa, sille cenalle, joka on pari metriä maalista irti keskialueelle päin. Ihan ok, maalivahtiakin ohjailin yhden erän, kuvakulmaa nyt ei pro:lle saa, mutta samanlainen tuntuma nappeineen on kuin kympissä, ei ehkä niin paljoa haparointia kuin kympissä oli toisinaan.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mietipä toisinpäin. Pelaat EASHL-matsia ja vastustajalla on _todella ärsyttävä_ hyrrälaituri, niin ai että olisi kiva tuolleen ohimennen vähän leveloida kaveria. Ei mua haittais ollenkaan jäähyn puuttuminen.
Olisihan tuo vähän hölmöä ja tuosta tulee ihan NHL09:n EASHL:n alkuajat mieleen. Vastustajan ylittäessä sinisen jokainen puolustava pelaaja taklasi lähimmän kiekottoman pelaajan katolleen -> ei syöttöpaikkaa, ei jäähyä. Kiekko pois hölmistyneeltä hyökkääjältä ja taas mentiin toiseen päähän.

Tuosta maalin edustan koskemattomuudesta ainakin sen verran, että itse jakelin ihan kunnioitettavan määrän maalinedustapommeja, eikä niistä rankaistu

Mitä, eikö EA:n antamat ennakkotiedot pelin ominaisuuksista pidäkään täysin paikkansa? Tuli sen verran puun takaa, ettei tiedä miten päin olisi... Tänään pitää demo latailla, mutta karu totuus paljastunee tuttuun tapaan vasta kokoversion EASHL:ssa.

Samat glitchit toimii, kuin kympissäkin, x-wrappia en saanut itse sisään, mutta taitavammat harrastajat on senkin saaneet onnistumaan.

No hei, onneksi NHL12 tulee jo vuoden päästä! :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

... Nuo uudet kikat ei vielä oikein vakuuttaneet, jotenkin tuli NHL2K-pelien kömpelyys mieleen.

Jos 2K:n kikat näyttävätkin mielestäsi kömpelöiltä niin myös tämä näyttää kyllä erittäin idioottimaiselta. EA:n ongelma skillstickin suhteen on ehdottomasti ylimitoitettu liikerata, oikeasti kiekkoa siirretään kikatessa muutaman kymmenen sentin - puolen metrin liikkeellä, kun taas EA mallintaa sen kahden metrin heiluntana. Yhdistettynä maalivahteihin joita harhautetaan alla olevan kaltaisilla kikoilla mennään kyllä lähinnä naurettavuuden puolelle.

YouTube - NHL 11: Sick Rush Turns Into Sick Penalty Shot

edit: Mutta täytyy kyllä sanoa, että parin viime vuoden aikana pelin on ottanut harppauksia hyvään suuntaan. Peli näyttää pääosin todella sujuvasti liikkuvalta ja uusi taklausmoottori on harppaus oikeaan suuntaan. Kunpa sen saisi vain slidereillä kuriin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jokohan sitä NHL 12 tarjoaisi realistisen kokoisen kaukalon... sitä odotellessa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jos 2K:n kikat näyttävätkin mielestäsi kömpelöiltä niin myös tämä näyttää kyllä erittäin idioottimaiselta. EA:n ongelma skillstickin suhteen on ehdottomasti ylimitoitettu liikerata, oikeasti kiekkoa siirretään kikatessa muutaman kymmenen sentin - puolen metrin liikkeellä, kun taas EA mallintaa sen kahden metrin heiluntana. Yhdistettynä maalivahteihin joita harhautetaan alla olevan kaltaisilla kikoilla mennään kyllä lähinnä naurettavuuden puolelle.

Tarkoitin noita uusia kikkoja, joissa kiekkoa käytetään luistimessa. Skill Stick - jonka 2K meni apinoimaan aika heikolla menestyksellä - on todettu EA:n NHL:ssä jo muutaman vuoden ajan erittäin toimivaksi ja realistiseksi. En kyllä allekirjoita väitettäsi, että mailan liikerata olisi liian suuri. Ja sehän on jokaisen pelaajan oma asia miten sitä keppiä veivaa. Kiekkoa voi liikuttaa myös kymmenien senttien alueella, koska tuo ohjaus on "semi-analoginen".
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

No niin, vähän demoa väännetty eilen illalla ja tänään aamulla :) Hyvät fiilikset kyllä.

Demosta poimittuja:

Syöttely toimii hyvin, ei tule niitä harhasyöttöjä entiseen tahtiin. Syötöt lähtee minne pitää ja manuaalivoimakkuus toimii hyvin.

Fysiikat toimii hyvin, ei tosiaan samanlaisia taklauksia hirveästi tule vastaan. Vähän kaipaisi lisää kiveksiä kuitenkin, ehkä lisää potkua kontrollerin värinään hyvin tehdyn taklauksen jälkeen. Etenkin jos ajautuu ruudun ulkopuolelle hitin kanssa, ei tiedä oikein mitä siellä tapahtui.

Vauhti on hitaampi, mikä passaa meikäläiselle hyvin. Enemmän aikaa tehdä päätöksiä muttei liikaa kuitenkaan, ja tasapainoa tuo se syöttöjen voimakkuuden manuaalisuus. Saa nähdä mikä on EASHL-vauhti koska jopa noissa kahdessa moodissa demossa oli eri gamespeed-asetukset. UHT tuntui nopeammalta.

Eka maali minkä tein oli toedrag, hetken pelotti mutta toistoyritykset eivät menneet sisään mitenkään :) Hidastuksesta huomasin ettei molke mennyt "screen"animaatioon, vaan yritti torjua normaalisti. Vetäjä tosin oli Gagne, eli saa tehdäkkin ranteella maaleja mun mielestä.

Kiekko ei enää mene pelaajien läpi samaan tahtiin kuin kympissä, laidat on helpompi pitää ja crosscrease-syötötkin jää pakin lapaan reilusti useammin.

Enää ei jää animaatiot muistiin :) Jos kiekko menossa ohi niin pelaaja "unohtaa" onetimer-animaation, samoin ohimennyt taklaus ei jumita pelaajaa. Jos syöttö jää taakse niin pelaaja ei tee automaattijarrutusta vaan järkevän näköisesti nappaa kiekon sivulta/takaa.

Kiekolla ja pelaajilla on massaa. Vedot tuntuvat vedoilta, etenkin lämärit. Eikä molke enää koppaa sitä rintapanssariin osunutta megalämäriä, vaan kiekko tuntuu ja näyttää seuraavan paremmin fysiikan lakeja.

Statit ja niiden vaikutukset on selitetty Help-osiossa :) Enää ei sitäkään arvuuttelua...

Helpistä löytyi myös seuraava: "Dressing room will show the matchup taking place" jos tulet kerhohuoneeseen ja muut pelaa jo matsia :) Ehkäpä siis Spectator Mode on tuotu peliin, todella hienoa jos pystyy katsomaa keskeneräistä matsia omaa peliä odotellessa!!!
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tarkoitin noita uusia kikkoja, joissa kiekkoa käytetään luistimessa. Skill Stick - jonka 2K meni apinoimaan aika heikolla menestyksellä - on todettu EA:n NHL:ssä jo muutaman vuoden ajan erittäin toimivaksi ja realistiseksi. En kyllä allekirjoita väitettäsi, että mailan liikerata olisi liian suuri. Ja sehän on jokaisen pelaajan oma asia miten sitä keppiä veivaa. Kiekkoa voi liikuttaa myös kymmenien senttien alueella, koska tuo ohjaus on "semi-analoginen".

Allekirjoitan kyllä väitteen että EA:n skillstick on ollut toimivuuden osalta parempi kuin 2K:n (tästä uudesta versiosta en tiedä), mutta kyllä ne kikat, jotka nappikomennoilla 2K10:ssä tehdään ovat kaikkea muuta kuin kömpelöitä, on typerää niin väittää. Kuten alta muutamasta esimerkistä voit nähdä. Tämä on kuitenkin NHL11 ketju joten jääköön minulta tähän tämän osalta.

YouTube - NHL 2k10 Top 5 Shootout Goals
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Minusta koko 2K10 näyttää todella tökeröltä, tuo kiekon staattisuus on naurettavaa. Jos EA:n räpellyksessä se on jonkun mielestä sitä ollut, niin mitä ihmettä tuo sitten on olevinaan? :D Maalivahtipeli 2K8:ssa on ainut josta EA:n täytyisi ottaa oppia, mutta ehkä jo seuraavana vuonna nähdään tässäkin uudistuksia :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kysymys miten saa lyötyä hyökkäyspäässä sallasen rännikiekon ? Kun yritän löydä rännikiekkoa niin aina menee maalivahtiin päin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tuhlasin pari tuntia elämästäni ja yrityn toistuvasti koettaa noita vanhoja kikkoja.

Wrappeja en saanut tehtyä, muuten kuin tosiaan maalivahdin uunottamalla, mutta mitään varmaa kaavaa en löytänyt. Tekeehän ne tosielämässäkin vanhanaikaisia, joten omasta mielestäni tämä osa on korjattu.

Toe-drag ja bugiranne. Eipä mene maalivahti lukkoon noista, joten jos menee, niin maali tulee reilusti. Tätähän ei toki kukaan usko ja nillitys EASHL-ketjussa jatkuu ikuisesti. B-pisteiden kaarien välistä on kyllä varsin helppo vetää sisään, mutta niinhän tuo on tosielämässäkin.

Patjareboundit. Toimii edelleen, muttei siinä määrin kuin ennen. Löysätkin kudit heti siniviivan jälkeen patjoihin kimpoaa sen verran, että jatkoon on helppo päästä. Katsotaan sitten ensi vuonna, jos kiekkofysiikka muutetaan paremmaksi.

Muuten uudistukset on mielestän onnistuneita.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Helpistä löytyi myös seuraava: "Dressing room will show the matchup taking place" jos tulet kerhohuoneeseen ja muut pelaa jo matsia :) Ehkäpä siis Spectator Mode on tuotu peliin, todella hienoa jos pystyy katsomaa keskeneräistä matsia omaa peliä odotellessa!!!

Niin tai liittymään botin tilalle keskeneräiseen matsiin. Tästä vissiinkin enempi infoo tällä viikolla onko noin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Minusta koko 2K10 näyttää todella tökeröltä, tuo kiekon staattisuus on naurettavaa.

Hyvin moni asia on 2k-sarjassa pielessä, mutta en kyllä itse ymmärrä miten 2k-sarjan kiekkoa voi kuvailla staattiseksi. Etenkään verrattuna EA:n vastaavaan. :confused:

Demon laitoin lataukseen yöllä, ja tänään työpäivän jälkeen pääsee testaamaan. Ennakkoon olen varovaisen positiivisella asenteella liikkeellä. Kympin demokin tuntui 09:n jälkeen todella hyvältä, ja sen perusteella tuli hankittua koko versiokin vaikka olin ennakkoon päättänyt jättää sen väliin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Tästä viestistä eteenpäin jokainen "mistä demon saa" tai "koska se ilmestyy" tai "milloin se Store päivittyy" -kyselijä saa tyhmähatun päähänsä ja punaisen varoituskortin. Lukekaa nyt himpskatti soikoon noita vanhempia viestejä!

Niinpä. Tuota, onko kukaan saanut jo Euroopan servereiltä sitä? Itse en jenkkitunnareita omista.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Kertokaapas miten noita quick deke liikeitä tehdään? Ja miten tuo hustle toimii. Kun painaa L3 (tattia) niin ei tapahdu mitään???
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Omia mietteitä gameplaysta kun n.15 erää takana

+Kiekko liike selvästi realistisempi(syötöt,vedot)
+Taklauspeli<33 eashl:ssä tuskin näkee 170cm 70kg koko kentällistä. Taklaukset osuu huomattavasti helpommin kuin kympissä.
+Paljon erilaisia maaleja. Kympissä one-timer oli tappava, tässä todella haastava.
+Maalivahdit. Ei tule liukuhihnalta reboundeja jotka tippuu suoraan maalin eteen, niin kuin kympissä. Olin huomaavinani myös uuden desperation torjunnan, mokke hyppäsi kuin futis maalivahti toiselle tolpalle.
+75 tehoisella ukolla pystyy jo jotain tekemäänkin(mm hatrickin tein 72kok pelaajalla)Kympissä aivan käsi.
+Uudet harhautukset, paljon eri vaihtoehtoja, eli voit käyttää samoja joita jo nhl10, lisänä kourallinen uusia nopeita harhautuksia. Tykkään.

Paljon oli muitakin pikku uudistuksia joista tykkäsin.

-Pelinopeus. Todella iso miinus, väärään suuntaan ollaan menossa. aivan kuin seuraisi C-junnujen 3divarin peliä...
-Kääntölämäri p-pisteeltä uppoo taas 09 tyyliin
-hustlenappi, en huomaa että mitään tapahtuisi?? siis onko tämä pelkästään beapro:ssa
-Poikittainen maalin edessä jos ruuhkaa. Tuntuu ettei poikittaisella saa kumoon ketään. 09 ja 10 toimi hyvin

Kaiken kaikkiaan hieno peli tulossa;)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

mutta en kyllä itse ymmärrä miten 2k-sarjan kiekkoa voi kuvailla staattiseksi. Etenkään verrattuna EA:n vastaavaan. :confused:

Ylläolevasta videostahan sen näkee, kiekko on mukana kuin peräpukama. Ensimmäisessä harhautuksessa ei taida koskeakaan koko kiekkoon :)
 
Ylös Bottom