Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3 Hype ja hankintapölpötys]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja b3organ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

[video=youtube;Ew7eAtdZa88]http://www.youtube.com/watch?v=Ew7eAtdZa88[/video]
:D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Jes, se päivä on tullut! Eli pääsee demoa lataileen =) Eilinen uhrattiin työlle, jonkun suuremman takia ja se suurempi on huominen vapaapäivä =)

Mut asiaan..

En ole piirtoakaan NHL 11 vetäny mut jos asia tosiaan on niin, että pelin tempo on hidastunu niin se on ihan perseestä. En tie miks moni pitää sitä asiaa hyvänä? Jos meno on kuin NHL 10 AHL tiimeil niin mitä nättiä siinä on? On meinaan niiiiin perseestä pelata, kun sitten kaikki nevöhööditkin voi vaan sumputtaa omassa päässä.. Kiekonmenetyksen jälkeen pelaa sitä nättiä noppavitosta.. Mut toivon että pelinopeus EI olisi ainakaan kovasti hidastunu sitten NHL 10..
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Nyt on demo ladattu ja pari erää testattu. Vähän tuntuu, kuin NHL10 oltaisiin vain slidereillä muokattu. Aika kankealta tuo tuntuu ja pelaajat ovat kömpelöitä. Graafisesti ei kyllä ole yhtään parantunut, mutta se ei ole minulle se tärkein asia. Ei tämä silti mikään karkki ole. Kontrollit eivät vielä ilmeisesti sovi näpeille, vaikka samaa vanhaahan tämä on. Hiukan nopeampaan ja ketterämpään menoon tottuneena täytyy sisäistää muutama asia.

Täytyy testata lisää ja ladata vielä boxille, että tietää kumman version ottaa. Joka vuosi nämä silti on hankittava. Vähän niinkuin lapsi laittaa käden kuumalle hellalle vaikka on kielletty.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Itseäni häiritsee aivan suunnattomasti se, että AI-pelaaja katkoo poikittaissyötöt todella kovalla prosentilla. Miten musta tuntuu, että nämä pelilliset muutokset vain kannustavat ihmisiä pelaamaan EASHL:ää 2-3 pelaajalla kuuden sijaan? Nyt tuntuu, että AI-pelaajien osaamista vain kehitetään ja parannetaan - joka on varmaan yksinpeliin tervetullutta - mutta EASHL:ssä se ei todellakaan kannusta pelaamaan mahdollisimman monella ihmispelaajalla. Ja jos syöttöjä vaikeutetaan ja OT-maalien tehokkuutta pyritään vain pienentämään, lisää se auttamattomasti sooloilua ja näiden bugimaalien merkitystä ja niitä tullaan hakemaan entistä hanakammin.

Muuten demo vaikutti ihan hyvältä. Aloitusuudistus oli tervetullut, nyt siitä tullee hieman taktisempaa eikä pelkkää täydellisen ajoituksen hakua. Taklaaminen tuntuu jotenkin oudolta, en oikein tiedä, miten siihen tulisi suhtautua. Ehkä siihenkin tottuu, kun oppii sen salat paremmin. HUT-pelimuodossa pelinopeus oli nopeampi ja kokonaiskokemus siitä oli huomattavasti parempi kuin BFTC-pelimuodossa.

Ennen pystyi valitsemaan asetuksista kiekon varjon koon, mutta pystyikö kiekon kokoa ennen valitsemaan? Oli äärimmäisen mielekästä pelata kun laittoi kiekon kooksi ja varjoksi authentic - asetuksen, jossa kiekko on suurinpiirtein realistisen kokoinen eikä siinä ole varjoa. Toivottavasti tämä tai normal - asetus on käytössä kiekon koossa myös EASHL:ssä. Varjoa kiekko ei mielestäni tarvitse.

Ja pelaajat näyttivät jotenkin pulleilta, eikö peliasut ole enää tyköistuvia, kun näyttivät niin purjeilta. Pelaajien ulkoinen olemus oli askel taaksepäin mielestäni.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Hiukan nopeampaan ja ketterämpään menoon tottuneena täytyy sisäistää muutama asia.

Demossa on vissiinkin aika moni slideri ihan minimiasennossa. Toivottavasti EASHL:aan saadaan enemmän vauhtia, ettei pelinrakentelusta ja kynäilystä tule liian helppoa.

Nyt tuntuu, että AI-pelaajien osaamista vain kehitetään ja parannetaan - joka on varmaan yksinpeliin tervetullutta - mutta EASHL:ssä se ei todellakaan kannusta pelaamaan mahdollisimman monella ihmispelaajalla.

Täytyy vain toivoa, että edes professional-liigassa täytyisi olla vähintään neljä pelaajaa kopissa ennen matsihakua.

Ja jos syöttöjä vaikeutetaan ja OT-maalien tehokkuutta pyritään vain pienentämään, lisää se auttamattomasti sooloilua ja näiden bugimaalien merkitystä ja niitä tullaan hakemaan entistä hanakammin.

Näkisin, että sooloilua voidaan ainakin jossain määrin suitsia uudella fysiikkamoottorilla. Asia onkin sitten eri, jos sooloilijat tulevatkin olemaan luokkaa 195cm/100kg.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ja mitä tuohon hidastumiseen tulee, niin mun mielestä mukavempaa kun on aikaa järjestellä tilanteita, kerkeää etsiä omia pelaajia mukaan hyökkäyksiin jne. Ei oikein nappais sellainen päädystä täysiä toiseen päätyyn tyyli. Ja varsinaisessa pelissähän on joku "pelinopeus" säätö.

Tämä toimii ainoastaan AI:tä vastaan, joka pelaa käsittääkseen lähes yhtä hyvin oli pelinopeus mikä tahansa, jolloin hitaammalla asetuksella ihmisellä on shakkimaisesti enempi aikaa miettiä oikeita ratkaisuja tilanteen mukaan.

Ihmispelaajaa vastaan taas tilanteita tulee heti todella paljon vähemmän kun toisella on aikaa puolustaa ja miettiä vaikka kuinka paljon. Toisin kun 09:ssä taitava pelaaja sai vastustajan aivan kahville pelinopeuden ja nopeiden syöttöjen myötä kun vaihtoehtoja rakentaa peliä oli enemmän ja vastustajan järjenjuoksu ei pysynytkään mukana, vaan tuli sellaisia ahaa elämyksiä "en mä nyt arvannut että se noin tekee ja omissa soi".

Joo on varsinaisessa pelissä pelinopeuden säätö, mutta vaan offline pelimuodoille.

Makuasioitahan nämä on, mutta mun mielestä ollaan menty vielä enemmän arcademaisempaan suuntaan kun pelinopeus ei ole puoliakaan siitä mitä oikeassa jääkiekossa ja tämä yhdistettynä vielä isoon kaukaloon. Mutta ei realistisuus varmaan olekkaan se tavoite tälläiselle pelille. Kuka hullu jaksaisi tahkoa 20 min erillä?

Noin pelillisesti muuten demo vakuuttaa todella suuresti, mutta on niin tylsää puurtaamista kun tilanteita ei ole tullakseen ja kun tulee niin veskahan imee sen takuu varmasti. Jännityksetöntä shakkia. Joku 20 erää tullu kokeiltua eri vaikeustasoilla ja asetuksilla, mutta täytyy antaa pelille vie enemmän aikaa lopulliseen mielipiteeseen. Kokoversiossahan sen sitten näkee paremmin ja uskoisin että päivitysten myötä pelistä voitaisiin saada ihan hyväkin paketti.

Saattaisi olla että tämän vuoden änäri jäisi kaupan hyllyyn ellei olisi eauhl:ää mukana.

Täytyy vain toivoa, että edes professional-liigassa täytyisi olla vähintään neljä pelaajaa kopissa ennen matsihakua.

Valitettavasti näin ei ole asianlaita jos on moderaattoria uskominen ea:n foorumeilla, joka tiesi tuosta tulevasta suuresta uudistuksesta eashl:ssä. Todennäköisesti tämä suurin uudistus on se että voi tulla kesken pelin seuraamaan ottelua tai jopa pelaamaan botin tilalle. Hyvä uudistus, mutta en nyt pitäisi sitä minään kovin suurena.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Itseäni häiritsee aivan suunnattomasti se, että AI-pelaaja katkoo poikittaissyötöt todella kovalla prosentilla.
Täysin sama huomio täällä. On se hyvä, että se pakki siinä välissä ei ole "aseeton", mutta pari kertaa katko on tullut ns. täydellisen poikittaislätyn jälkeen. Eli vähän liian korkealla prosentilla katkovat.

Aloitusuudistus oli tervetullut, nyt siitä tullee hieman taktisempaa eikä pelkkää täydellisen ajoituksen hakua. Taklaaminen tuntuu jotenkin oudolta, en oikein tiedä, miten siihen tulisi suhtautua.
Ollaan pelattu samaa peliä. :D Siis ne uudet taklaukset oli verrattain helppoja ja näyttäviä, mutta jotenkin tunnottomia. "En oikein tiedä, miten siihen tulisi suhtautua"

Aika kankealta tuo tuntuu ja pelaajat ovat kömpelöitä. Graafisesti ei kyllä ole yhtään parantunut, mutta se ei ole minulle se tärkein asia. Ei tämä silti mikään karkki ole.
Musta tuntui päällimmäisenä juuri jotenkin hitaalta ja kömpölöltä kaikilla muilla ukoilla paitsi Zetterbergillä. Kaikki ukot saisivat "lentää" siellä samallalailla niin olisi vähän vauhtia.

Demossa on vissiinkin aika moni slideri ihan minimiasennossa. Toivottavasti EASHL:aan saadaan enemmän vauhtia, ettei pelinrakentelusta ja kynäilystä tule liian helppoa....
Niinpä ja pelihakuun tosiaan se +/-1 pelaaja, niin eikös se toimisi. :)

E: Päivän linkki ja on siellä meidänkin mies sanomassa sanansa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

[video=youtube;FhK2eMfUglw]http://www.youtube.com/watch?v=FhK2eMfUglw[/video]

Erällinen sähläämistä.. Tulipa video tarkistus maalikin (ajassa 2:20 ->), 2 kpl tullut kun noin 10-15 erää pelannut. Kyllä se pelityylikin varmaan tuohon mailankatkeavuuteen vaikuttaa. Jos paljon laukoo niin enemmän menee poikkikin ja jos vaan veivaa eikä saa mitään aikaan niin katkee vähemmän. Ei itelläkään niitä nyt hirveesti mennyt poikki ole :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Olisiko tässä nyt joku vähän vajaa 10 erää tahkottu ja kyllähän tuo ihan hyvältä vaikuttaa. Aikalailla samanlaiselta kuin 10, mutta kyllähän tuolta noita uudistuksiakin löytyy. Itse pidin todella paljon tuosta, että kiekon ja sen varjon koon pystyi muuttamaan kunnolliseksi. Kiekon fysiikkakin oli vähän parantunut ja muutenkin vedot tuntuivat hyviltä ja kiekko kimpoili mukavasti maalivahdin patjoista. Yhtäkään katkennutta mailaa en ole vielä nähnyt, kerran lensi käsistä mutta ei sen enempää ole vielä tapahtunut. Uusista kikoista pidän myös, mitä nyt muutama näytti vähän kankealta, mutta on sitä odotettukin että pääsisi sillä joukkueen supertähdellä vetämään noita kyniä.

Luistelukin tuntui hyvältä, kun näytti jo siltä että niillä pelaajilla on sitä massaa. Taklauspeli oli ihan hyvää, vähän turhan paljon tuli noita isoja pommeja, mutta ne nyt on varmaan säädettykin niin, että porukka näkee miten se homma toimii. Muutamankin kerran meni taklaus varmaan metrin ohi ja ukko silti heittää ilmassa kunnon voltit ja selälleen, mutta jospa noita ei enää varsinaisessa versiossa tule vastaan.

Aikaisempina vuosina olen pelaillut aikalailla vain offline puolella ja 10 menikin aina nopeasti tylsäksi ja myin sen pois. Tämä uusin tuli tilattua ennakkoon verkkokaupasta ja tarkoitus olisikin pelata jatkossa myös online puolella. Kyllä tästä demosta jäi ihan hyvä kuva ja uskon, että kunnon slidereillä tästä lähtee paljon enemmän iloa kuin NHL 10 aikanaan.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Luin EA:n NHL foorumilta, että kiekoton pelaaja voi pyytää syöttöä koputtamalla lapaa jäähän. Ihan hyvä uudistus, varsinkin EASHL:ää ajatellen. Näköjään viikateisku (L2+kolmio) on poistettu (?). Harmi, ettei voi enää osoittaa mieltään sillä. :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Makuasioitahan nämä on, mutta mun mielestä ollaan menty vielä enemmän arcademaisempaan suuntaan kun pelinopeus ei ole puoliakaan siitä mitä oikeassa jääkiekossa ja tämä yhdistettynä vielä isoon kaukaloon. Mutta ei realistisuus varmaan olekkaan se tavoite tälläiselle pelille. Kuka hullu jaksaisi tahkoa 20 min erillä?

Jooh. Mun mielestäni jääkiekon yksi suolasta on juuri se että on vähän aikaa miettiä ratkaisuja, ne pitää syntyä ns. intuitiolla ja silti tehokkaasti. NHL 11:stä puuttuu taas demon perusteella se fiilis(vaikka tuota nopeuttaisikin), mikä oikeassa kiekossa(varsinkin NHL-kaukalossa) on. Eli pelaajalla on tosi vähän aikaa ja tilaa tehdä ratkaisuja. Nyt tilaa on kuin krikettikentällä ja aikaa on kuin aikakoneen kanssa... ei nopea vauhti tarkoita tosiaankaan aina arcademaisuutta. Se tarkoittaisi jos vauhti ei olisi suhteessa muuhun peliin balanssissa. Nyt liian hidas vauhti/tempo aiheuttaa juuri sen että on aikaa liiankin paljon miettiä tehdä mitä tahtoo. Tosin sillä tosiaan kauheasti väliä niin kauan kun kaukalo on noin iso.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Itseäni ei kyllä tuo pelin hitaampi tempo haittaa lainkaan. Päinvastoin, tuohan tekee juuri sen, ettei sooloilua ja kynäilyä pysty tekemään yhtä helposti, kuin NHL10:ssä. Tottakai, kun teet nopeammassa pelissä harhautuksen, menee vastustaja siihen huomattavasti helpommin, kuin hitaampitempoisessa pelissä. Itse uskon, että tämä lisää todellakin syöttöpelin merkitystä. Myös kovemmat ja aidommin toteutetut taklaukset korostavat uskoakseni merkittävästi hyvän syöttöpelin merkitystä.

Syöttöuudistuskin sinänsä vaatii juuri hieman hidastempoisempaa pelinopeutta. Muuten pitkiä ja kovia syöttöjä haettaessa ollaan koko ajan jalat kohti jäähallin kattoa... Omasta mielestäni NHL10:n pelinopeus on kyllä ollut ainakin hieman epärealistisen nopea. Nyt se on lähempänä todellista - erityisesti luistelussa kääntyminen on mielestäni realistisempaa. NHL10:ssä kaikki pelaajat olivat aivan sairaita väkkäriä, mikä tekee pelistä kyllä suoraan sanoen todella typerän näköistä ajoittain.

Paljon on parannuksia tulossa, ja ne kaikki vaikuttavat itsestäni todella hyviltä. Mutta tärkeää olisi kyllä myöskin korjata nuo bugimaalit. Bugiranarit pois, wrapit todella minimiin sekä kaikenmaailman rystyrumat siniviivalta... Jos näihin ei tule selkeää korjausta, olen kyllä melkoisen pettynyt...

Odotukset joka tapauksessa edelleen korkealla! Loistava peli sieltä on tulossa... :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ja miten tuo hustle toimii. Kun painaa L3 (tattia) niin ei tapahdu mitään???

Omia mietteitä gameplaysta kun n.15 erää takana

-hustlenappi, en huomaa että mitään tapahtuisi?? siis onko tämä pelkästään beapro:ssa

Mites muilla tämän Hustlen (rytminvaihdos?) napin kanssa?

Itse olen koittanut tuota niin, että lähden Duncan Keithillä (nopea luistelija) maalin takaa polkemaan, ja hieman vauhtiin päästyäni painan sitä L3:sta kolme kertaa (niin että vasen tatti ei palaudu keskelle vaan pysyy siihen suuntaan mihin luistelen FPS-pelien tapaan) ja poika polkasee hieman huomaamatta kovaan vauhtiin. Väistettyäni kärkikarvaajan on vauhti keskialueelle tultaessa jo sen verran kova, että keskialueen karvaaja ei ehdi tähän mukaan millään ja coast to coast on valmis. Fiilis on ollut mahtava. On vain pitänyt harjoitella napin käyttö oikeassa kohdassa, sillä se ei ole spurttinappi vaan rytminvaihdos, jonka oikeaoppisella ja oikealla ajoituksella, voi saada uusia ulottuvuuksia peliin.

Olen muutenkin "luikerrellut" hyökkäyspäässä tällä napilla monet kerrat laidan ja pelaajan taklauksen välistä, kun viime vuoden versiossa olisi taklaus rysähtänyt kroppaan.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Omasta mielestäni NHL10:n pelinopeus on kyllä ollut ainakin hieman epärealistisen nopea. Nyt se on lähempänä todellista.

Onkohan kaveri seurannut koska viimeksi oikeata NHL matsia? :D Jännä että tämänkin kaltaisia mielipiteitä tulee vastaan, sillä oon ollut siinä käsityksessä että kaikki pitävät tätä huomattavasti oikeata kiekkoilua hitaampana. Laita vaikka kympissä tietokoneet pelaan vastakkain oletus asetuksilla ja kamerakulmaksi "lähetys" ja laita viereen vaikka läppäristä pyöriin pätkää oikeasta NHL kiekkoilusta ja katso millainen on ero :rolleyes:

Mutta kysymyshän on siitä että millä nopeudella pelikokemus olisi paras peliin nähden.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mutta on tuo kyllä ihan älyvapaata, että tuollainen rytminvaihdos on L3-napissa! Tuo on 100%-varma ohjaimen turma muutaman kuukauden sisällä... EA:lla taitaa olla joku diili Sonyn ja muiden ohjainten valmistajien kanssa... :D No, toivottavasti tuonkin toiminnon pystyy vaihtamaan ihan jollekin toiselle napille. Haittaa muutenkin sujuvaa ohjausta, mikäli tarvitsee alkaa rämppäämään tatin nappia samaan aikaan, kun ohjaa äijän luistelua.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Onkohan kaveri seurannut koska viimeksi oikeata NHL matsia? :D Jännä että tämänkin kaltaisia mielipiteitä tulee vastaan, sillä oon ollut siinä käsityksessä että kaikki pitävät tätä huomattavasti oikeata kiekkoilua hitaampana. Laita vaikka kympissä tietokoneet pelaan vastakkain oletus asetuksilla ja kamerakulmaksi "lähetys" ja laita viereen vaikka läppäristä pyöriin pätkää oikeasta NHL kiekkoilusta ja katso millainen on ero :rolleyes:

Mutta kysymyshän on siitä että millä nopeudella pelikokemus olisi paras peliin nähden.

No joo, kaukalon kokoon nähden asia varmaankin on noin, miten Donkameni mainitsee. Mutta kyllä tässä sen verran paljon on lätkää tullut 38-vuoden ikään mennessä katsottua (olen ollut lähes koko ikäni lätkän suurkuluttaja kaikissa muodoissa), että uskallan seistä edelleen sanojeni takana. Pelinopeus on lähempänä oikeaa NHL 11:ssä kuin NHL10:ssä. Erityisesti tämä näkyy ukkojen kääntymisnopeudessa. Jos väität, että NHL10:n kääntymisnopeus vastaa oikeassa jääkiekossa nähtävää, niin silloin alan minä vastaavasti epäillä, että onkos Donkameni koskaan nähnyt jääkiekkoa ihan livenä? Milloin se juuri onkin parhaimmillaan... ;) Sen siis kuitenkin myönnän, että kaukalon pitäisi erityisesti NHL11 ukkojen luistelutempoon suhteutettuna olla kyllä pienempi.

Se on vielä kuitenkin heitettävä, että ei se NHL-jääkiekko kyllä nyt ihan niin nopeatempoista todellisuudessa ole, kuin jotkut arcadekiekon ystävät täällä tuntuvat jatkuvasti hehkuttavan... Ja muuten vielä sekin sanottava, että maailmassa ei ole koskaan ollut enempää väärässä olevia, kuin mielipiteiden enemmistössä... :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Ippenator;1135608 begin_of_the_skype_highlighting**************1135608******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
Mutta on tuo kyllä ihan älyvapaata, että tuollainen rytminvaihdos on L3-napissa! Tuo on 100%-varma ohjaimen turma muutaman kuukauden sisällä... EA:lla taitaa olla joku diili Sonyn ja muiden ohjainten valmistajien kanssa... :D No, toivottavasti tuonkin toiminnon pystyy vaihtamaan ihan jollekin toiselle napille. Haittaa muutenkin sujuvaa ohjausta, mikäli tarvitsee alkaa rämppäämään tatin nappia samaan aikaan, kun ohjaa äijän luistelua.

Itse koitin pelata classicilla ja siinä rytminvaihdos on liipasimessa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3 Hype]

Mutta kysymyshän on siitä että millä nopeudella pelikokemus olisi paras peliin nähden.
Sinäpä sen sanoit. Ja itse olen sitä pelaajakuntaa joka ei ole samalla ohjaimella tahkonnut kaikki änäreitä "läpi", joten mielestäni syöttäminen on muutenkin tuhottoman vaikeaa ja hidasta verrattuna siihen, että oikea pelaaja pystyy syöttämään "aina" kiekon ilman haltuunottoa ja oikeaan suuntaan. Oikeissa peleissä kiekonmenetykset tulevat siitä usein että ajatukset eivät kohtaa ja syötetään tilaan mihin kukaan ei luistelekaan (ennakoidaan siis). Tälläisessa pelissä ei onnistu oikein ennakointi ja ainakin omissa peleissä kiekonmenetykset tulevat siitä kun syöttö menee väärään paikkaan. En tiedä kaunko menee siihen, että syötöt ohjautuisivat ajatuksella. Sitten nopeutta voitaisiin nostaa. ;)
 
Ylös Bottom