Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä
Eilen sain pelin kouraan (X360) ja tässä EASHL-faneille hieman kokemuksia (offline-pelaajat - sori, en pelaa offlinessä) 9h pelisession jälkeen.
- Alkuun peli tuntuu aivan erilaiselta kuin NHL 10 - tuntuu olevan koko ajan hukassa, varsinkin syöttöpelissä ja laukaisupaikoissa. Tilaa on koko ajan todella vähän tehdä mitään ja taidolla on enemmän merkitystä NHL 11:n EASHL-peleissä.
- Yhteyspalkki on tosiaan palautettu, jenkkipeleissä näyttää vihreää mutta silti lagia riittää (ei siis ole pätevä mittari)
- Valikot ehkä NHL 10 tahmeammat, mutta paljon loogisemmat ja tyylikkäämmät
- Boosteihin meni heti X360 puolella noin 4000 MS pistettä (n. 35€) - vain kypärä slot 1 on unlocked alkuun, loput pitää pelata/ostaa.
- Mailat/hanskat/luistimet/kypärät, ei enään sidottuja boosteihin, vaan voit oman tyylisi mukaisesti valita ne (Sherwoodin puumaila, VM-kypärä jne.)
- EASHL-tiimivalikko todella näpsäkkä, sieltä pääsee suoraan My Prota muokkaamaan ja myös drop-in valikko löytyy (pääset suoraan OTP peliin, eli toisinsanoen jenkkipeliin)
- Maalinteko selvästi NHL 10 vaikeampaa, johtuu siitä, että Xcrease syöttelymaalit eivät enää mene. 16 matsia tuli eilen pelattua ja niissä näin vain yhden Xcrease maalin.
- Vanhat bugirannarit toimivat edelleen
- Koolla on väliä - NHL 10:n 180cm jätkä ei enään maistunut, koska se ajeltiin koko ajan tylysti kumoon. 193cm jannulla (Amateur-kortti) saa jo itsekin ukkoa kumoon 2WF:lla.
- Pokecheck on tehoton, tosin siihen tuli tänään 15. päivä tehostus (lukekaa lisää OperationSportsin foorumeilta)
- Pelitempo ei ole demon tasolla, muistuttaa paljon NHL 10 joka sopii pelille
- Jäähyjä tulee aika herkästi rumista taklauksista ja stick lifteistä (hooking/slashing). Huomasin, että disciplinellä näyttäisi olevan vihdoin oikea vaikutus taklausjäähyjen määrään.
- Pakkina pelatessa (193cm/100kg, 2WF) tulee taklauksia noin 10-20 kpl per peli
- Pakkina sijoittautuminen todella hankalaa nyt kun ukot liukuvat "tatti vapaalla" todella runsaasti. NHL 10 sijoittautuminen A+, nyt A- (kuvakulma Classic)
- Hyökkäyksessä puck control / deking näyttelevät liian isoa roolia (siihen tullut heikennys tänään pätsissä) ja siihen kun lisää vilppirannarin, riittää näitä glitchilapsia taas OTP-matseissa
- Lämärillä vaikeuksia osua maaliin siniviivalta, jos pelaa esim. playmakerin vakioarvoilla -> hyvä juttu
- CPU-pakit selvästi vanhempaa aktiivisempia puolustamaan, mutta dekingillä saa ne todella helposti pihalle. Toisaalta kun pääsee maalin kulmalle, sieltä yleensä tulee joku aina ajamaan takaviistosta selkään, joten ei maalinteko helppoa ole
- Kuten äsken sanottua, maalinteko ei ole helppoa, johtuen aika hyvistä CPU-veskoista. Eilen noin 30% matseista päättyi 1-1 ja vetoja tuli 25-30 kpl per puoli.
- Mailat tippuvat/katkeavat noin kerran vaihdossa, mutta se luo peliin uutta jännitystä -> eilenkin etsin noin 10 sekuntia sherwoodin vaaleaa puumailaa hyökkäysalueelta, kun olin sen hukannut sinne, kyllä nauratti
- OTP-pelit eivät loopanneet kertaakaan (kuulemma nyt serverit on synkronisoitu ja tämä ominaisuus on historiaa)
- Mailan jäähän hakkaaminen on rasittavaa jossain määrin, rasittavuuden määrä lienee mielipideasia. Kyllä siellä niitä jenkkiteinejä löytyi, jotka roikkuvat vastustajan siniviivalla ja hakkaavat mailaa jäähän kun Semin heiluttaa nyrkkejä tappelussa.
- Club-matseissa ottelutilastot valikoissa ovat entistä monipuolisemmat, nyt näkee voitetut aloitukset, kiekonmenetykset, kiekonriistot jne.
- Ukot loukkaantuvat esim. seuraavista: taklaukset, ohitaklaukset, tappelut. Eilen tapahtui sellainen, että tiimikaveri taklasi jannun kumoon, se loukkaantui, seuraavassa erässä sama kaveri tuli haastamaan tämän kaverin tappeluun ja loukkasi itsensä tappelussa. Ilmeisesti "loukkaantuminen" kestää yhden erän ajan, heikentäen statseja joltain osin.
- Pakko vielä kertaalleen mainita; taklauspeli on aivan nannaa. Nyt niitä oikein hakee urakalla, kun se törmäys on niin hienosti toteutettu. Vaikka pakkina tämä ei ole suotavaa, menkööt se alkuinnostuksen piikkiin.