Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Eilen sain pelin kouraan (X360) ja tässä EASHL-faneille hieman kokemuksia (offline-pelaajat - sori, en pelaa offlinessä) 9h pelisession jälkeen.

- Alkuun peli tuntuu aivan erilaiselta kuin NHL 10 - tuntuu olevan koko ajan hukassa, varsinkin syöttöpelissä ja laukaisupaikoissa. Tilaa on koko ajan todella vähän tehdä mitään ja taidolla on enemmän merkitystä NHL 11:n EASHL-peleissä.

- Yhteyspalkki on tosiaan palautettu, jenkkipeleissä näyttää vihreää mutta silti lagia riittää (ei siis ole pätevä mittari)

- Valikot ehkä NHL 10 tahmeammat, mutta paljon loogisemmat ja tyylikkäämmät

- Boosteihin meni heti X360 puolella noin 4000 MS pistettä (n. 35€) - vain kypärä slot 1 on unlocked alkuun, loput pitää pelata/ostaa.

- Mailat/hanskat/luistimet/kypärät, ei enään sidottuja boosteihin, vaan voit oman tyylisi mukaisesti valita ne (Sherwoodin puumaila, VM-kypärä jne.)

- EASHL-tiimivalikko todella näpsäkkä, sieltä pääsee suoraan My Prota muokkaamaan ja myös drop-in valikko löytyy (pääset suoraan OTP peliin, eli toisinsanoen jenkkipeliin) :)

- Maalinteko selvästi NHL 10 vaikeampaa, johtuu siitä, että Xcrease syöttelymaalit eivät enää mene. 16 matsia tuli eilen pelattua ja niissä näin vain yhden Xcrease maalin.

- Vanhat bugirannarit toimivat edelleen

- Koolla on väliä - NHL 10:n 180cm jätkä ei enään maistunut, koska se ajeltiin koko ajan tylysti kumoon. 193cm jannulla (Amateur-kortti) saa jo itsekin ukkoa kumoon 2WF:lla.

- Pokecheck on tehoton, tosin siihen tuli tänään 15. päivä tehostus (lukekaa lisää OperationSportsin foorumeilta)

- Pelitempo ei ole demon tasolla, muistuttaa paljon NHL 10 joka sopii pelille

- Jäähyjä tulee aika herkästi rumista taklauksista ja stick lifteistä (hooking/slashing). Huomasin, että disciplinellä näyttäisi olevan vihdoin oikea vaikutus taklausjäähyjen määrään.

- Pakkina pelatessa (193cm/100kg, 2WF) tulee taklauksia noin 10-20 kpl per peli

- Pakkina sijoittautuminen todella hankalaa nyt kun ukot liukuvat "tatti vapaalla" todella runsaasti. NHL 10 sijoittautuminen A+, nyt A- (kuvakulma Classic)

- Hyökkäyksessä puck control / deking näyttelevät liian isoa roolia (siihen tullut heikennys tänään pätsissä) ja siihen kun lisää vilppirannarin, riittää näitä glitchilapsia taas OTP-matseissa

- Lämärillä vaikeuksia osua maaliin siniviivalta, jos pelaa esim. playmakerin vakioarvoilla -> hyvä juttu :)

- CPU-pakit selvästi vanhempaa aktiivisempia puolustamaan, mutta dekingillä saa ne todella helposti pihalle. Toisaalta kun pääsee maalin kulmalle, sieltä yleensä tulee joku aina ajamaan takaviistosta selkään, joten ei maalinteko helppoa ole
- Kuten äsken sanottua, maalinteko ei ole helppoa, johtuen aika hyvistä CPU-veskoista. Eilen noin 30% matseista päättyi 1-1 ja vetoja tuli 25-30 kpl per puoli.

- Mailat tippuvat/katkeavat noin kerran vaihdossa, mutta se luo peliin uutta jännitystä -> eilenkin etsin noin 10 sekuntia sherwoodin vaaleaa puumailaa hyökkäysalueelta, kun olin sen hukannut sinne, kyllä nauratti

- OTP-pelit eivät loopanneet kertaakaan (kuulemma nyt serverit on synkronisoitu ja tämä ominaisuus on historiaa)

- Mailan jäähän hakkaaminen on rasittavaa jossain määrin, rasittavuuden määrä lienee mielipideasia. Kyllä siellä niitä jenkkiteinejä löytyi, jotka roikkuvat vastustajan siniviivalla ja hakkaavat mailaa jäähän kun Semin heiluttaa nyrkkejä tappelussa.

- Club-matseissa ottelutilastot valikoissa ovat entistä monipuolisemmat, nyt näkee voitetut aloitukset, kiekonmenetykset, kiekonriistot jne.

- Ukot loukkaantuvat esim. seuraavista: taklaukset, ohitaklaukset, tappelut. Eilen tapahtui sellainen, että tiimikaveri taklasi jannun kumoon, se loukkaantui, seuraavassa erässä sama kaveri tuli haastamaan tämän kaverin tappeluun ja loukkasi itsensä tappelussa. Ilmeisesti "loukkaantuminen" kestää yhden erän ajan, heikentäen statseja joltain osin.

- Pakko vielä kertaalleen mainita; taklauspeli on aivan nannaa. Nyt niitä oikein hakee urakalla, kun se törmäys on niin hienosti toteutettu. Vaikka pakkina tämä ei ole suotavaa, menkööt se alkuinnostuksen piikkiin.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Uus tuunerisetti tulee tänää v. 1.02 Tota 1.01 haukuttu niin paljon ja onneks EA todellakin kuuntelee fanejaan. Minusta tuo 1.01 oli jo paljon NHL 10:iä edellä mutta muistutti silti enemmän NHL 10:iä kuin mitä demoa. Nyt pitäis taas asian muuttua (osaankohan ees pelata enää silloin)

Omasta mielestä lagi lätäkön taakse on vähentynyt huomattavasti tai sitten johtuu vaan mun uudesta nettiliittymästä, mutta tosiaan pelit jenkkejä vastaan tuntuu toimivan paremmin kuin viime vuonna suomalaisia/eurooppalaisia vastaan.

Best game so far...

OTP tuntui myös nyt paljon mielekkäämmält ja onneks noita buustei saa paljon auki nyt vain pelaamalla eashl:ää ettei tarvi offlinessa vääntää tylsää peliä. Itse en osta mitään (edes hutiin) ja top 100 joukossa ollaan jo ;)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Vähän perseelleen meni tämänkin featuren toteutus. Ehdottomasti tärkeintä olisi tarkistaa kävikö kiekko maalissa vai ei. Etenkin kun aikaisemmissa änäreissä välillä jätettiin hyväksymättä selkeitä maaleja, ja hyväksyttiin suorilta maaleiksi todella epäselviä tilanteita.:(

Mutta joo, tästä voikin sitten jauhaa lisää NHL12:n hypeketjussa ;)
Hei se on peli, jonka joku on koodannut. Nuo tarkistuksethan on yleisön viihdyttämistä. Jos sinne ohjelmoidaan "maaliviiva" niin kyllä sen kiekon sijaintia verrataan sinne vaikka piirretty tuomaria ei sitä tekisikään.
 
Hei se on peli, jonka joku on koodannut. Nuo tarkistuksethan on yleisön viihdyttämistä. Jos sinne ohjelmoidaan "maaliviiva" niin kyllä sen kiekon sijaintia verrataan sinne vaikka piirretty tuomaria ei sitä tekisikään.

Oudostippa koodaavat kun demossa tullut useampi maali jo "tolpasta tolppaan" laukauksilla ja näkynyt ettei ole lähelläkään maalia, vastaavasti hylätty 7-8 kertaa maali joka mennyt yläpesään
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Kiitos Kloever, Esli-infoa kaipaa aina, ja vastasit useaan takaraivossa polttaneeseen kysymykseen :)

Huomenna pääsee oma posse jäälle :) Taitaa jäädä uni vähiin huomen illalla...
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Lisättäkööt uusi kokemus EASHL-jäiltä:

Pikku playmaker, glitchivisiirillä iski 3 maalia ja oli koko ajan herhiläisenä karvaamassa. No, ajelinpa tuon pörräisen sitten laitaan siten, että otin siitä pelirangaistuksen 2. erän puolivälissä ja 15min jäähyä siitä. Kaveri vielä kaiken kukkuraksi loukkaantui. "Well done" kommentoitiin tiimin puolesta. :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Hei se on peli, jonka joku on koodannut. Nuo tarkistuksethan on yleisön viihdyttämistä. Jos sinne ohjelmoidaan "maaliviiva" niin kyllä sen kiekon sijaintia verrataan sinne vaikka piirretty tuomaria ei sitä tekisikään.

No joo-o. Tarkoitin vain että tuonkin ois voinut jättää toteuttamatta kun kerran peliengine mahdollistaa kiekon käymisen maalissa ilman että maalia hyväksytään. Nyt tuo videotarkistus on vain helvetin ärsyttävä ja turha ominaisuus.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt tuo videotarkistus on vain helvetin ärsyttävä ja turha ominaisuus.

Eikä oo! :D Oma maalini hyväksyttiin, mutta vihuilta on jo hylätty 2/2 :) Tosin ei noita kovin montaa tuu kun on jo yli 70 peliä kuitenki peliä takana ja vasta 3 kertaa menty tarkistamaan. Ratkiriemukasta kun toinen tuulettaa sydämmensä kyllyydestä kun tasottaa pelin lopussa, mutta tuomari onkin toista mieltä :p
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Kertokaas joku, miten tuon Hit Stick -ominaisuuden pitäisi toimia, eli millä tavalla määrätään se, mihin se taklaus suunnataan?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

- Mailan jäähän hakkaaminen on rasittavaa jossain määrin, rasittavuuden määrä lienee mielipideasia. Kyllä siellä niitä jenkkiteinejä löytyi, jotka roikkuvat vastustajan siniviivalla ja hakkaavat mailaa jäähän kun Semin heiluttaa nyrkkejä tappelussa.

Mitäs tää mailan jäähän hakkaaminen siis tarkottaa?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Kerrotko kloever, että miten se vastustajien haku toimii EASHL:ssä? Kun vastustaja löytyy, niin näkyykö se vastustaja ja pelaajat joka kerta, vai onko NHL10:stä tuttu "Pittsburgh" -efekti vielä tallella?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Lisättäkööt uusi kokemus EASHL-jäiltä:

Pikku playmaker, glitchivisiirillä iski 3 maalia ja oli koko ajan herhiläisenä karvaamassa. No, ajelinpa tuon pörräisen sitten laitaan siten, että otin siitä pelirangaistuksen 2. erän puolivälissä ja 15min jäähyä siitä. Kaveri vielä kaiken kukkuraksi loukkaantui. "Well done" kommentoitiin tiimin puolesta. :)

Ai pelissä voi saada nykyään 5min jäähyjä! Loistavaa. Tai no omalta kohdaltani ei niin paljon. NHL10:ssä tykkäsin vain pistää taklaukset +90 ja taklata ukkoja seinille (useimmiten selästä), ja korkeintaan sen 2minuutin jäähy tuli. Nyt tulee sitä boxissa istumista harrastettua varmaan ihan tarpeeksi :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Kerrotko kloever, että miten se vastustajien haku toimii EASHL:ssä? Kun vastustaja löytyy, niin näkyykö se vastustaja ja pelaajat joka kerta, vai onko NHL10:stä tuttu "Pittsburgh" -efekti vielä tallella?

Nyt 20 peliä alla ja kertaakaan ei ole "drop-in" peleissä tullut tätä pittsburgh-ilmiötä. Pari kertaa olen mennyt Communityn kautta huoneeseen, ja siellä on joka kerta toiminut oman pelin perustaminen ja muiden pelit. Toisaalta, tuosta oman pelin perustamisesta on vähäinen kokemus vielä ja clubimatseja en ole vielä päässyt pelaamaan, etten menisi 100% varmuudella sanomaan tuon ongelman poistuneen.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt 20 peliä alla ja kertaakaan ei ole "drop-in" peleissä tullut tätä pittsburgh-ilmiötä. Pari kertaa olen mennyt Communityn kautta huoneeseen, ja siellä on joka kerta toiminut oman pelin perustaminen ja muiden pelit. Toisaalta, tuosta oman pelin perustamisesta on vähäinen kokemus vielä ja clubimatseja en ole vielä päässyt pelaamaan, etten menisi 100% varmuudella sanomaan tuon ongelman poistuneen.

Ok, mutta pakko sanoa, että hyvältä kuulostaa! Tämä oli se suurin feature jota odotin NHL11:ltä, että tuo haku toimii..
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Uusin tuneri palautti demosta tutut syöttelyt, mutta vielä parempina! Ei tarvi pitää niin kauaa pohjas että saa lähteen lujan vedon ja pitkät avaukset laidalta laidalle on nyt todella wow! Nyt tarvitaan todellista luovuutta ja tulikin äsken parissa matsissa kokeiltua jotain ihan uutta pelin rakentamista joka ei edes demossa olisi ollut mahdollista.

Pelinopeus on nyt kutakuinkin nhl 10:n luokkaa ja ei haittaa yhtää. Parempi vaan ja homma myös toimii. Taklaukset tuli kans takas kun 1.01 oli aika vaikea taklata verrattuna demoon. Lämärien tarkkuutta nostettu, mut edelleen samoilla glitcheillä joutuu maaleja tekeen sillä molari on muuten vähän liiankin hyvin mukana. En usko että ainakaa kovin paljoa enempää maaleja tulee jota ea kuitenkin tavoitteli tällä päivityksellä. Pyöriminen yhdellä ukolla ei ole myöskää nyt kovinkaan kannattavaa vaan kannattaa syöttää se lätty ihan suosiolla ettei vaan menetä sitä :)

15h tuntii takana pelaamista ja jatkuu ->

Edit: Tai no joo 1 timerit menee taas edes joskus parempien syöttöjen ansiosta.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Lämärien tarkkuutta nostettu, mut edelleen samoilla glitcheillä joutuu maaleja tekeen sillä molari on muuten vähän liiankin hyvin mukana.

Siis mitä helkuttaa, jos ei saa maaleja, ni pitää alkaa glichaamaan? Eikö voisi pelata ilman niitä glitchejä?
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Siis mitä helkuttaa, jos ei saa maaleja, ni pitää alkaa glichaamaan? Eikö voisi pelata ilman niitä glitchejä?

tässä on kyllä vie harvemmassa nää maalintekotavat kuin kympissä, mut niinhän se oli silloinki kuin kymppi julkaistiin. Ei saanu lämärillä sitten oikein millään. Samat glitchit tässäki on paitsi kääntölämäri ei uppoa toisin kuin demossa (en kokeillut uuden tunerin myötä). niin ja wrapit ei onnistu. ehkä 2-3 onnistunu tekeen noin 250:stä maalista. noin 200 maalia on tullu tehtyä maalin edessä samalla menetelmäl kuin kympissä tehtiin maaleja. Liian paljon samanlaisia maaleja kieltämättä, mutta kun ei muutenkaa saa ja kun vastustajat tekevät samaa nii koitappa olla käyttämättä noita perinteisiä tapoja tehdä maali sitten.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Ai pelissä voi saada nykyään 5min jäähyjä! Loistavaa. Tai no omalta kohdaltani ei niin paljon. NHL10:ssä tykkäsin vain pistää taklaukset +90 ja taklata ukkoja seinille (useimmiten selästä), ja korkeintaan sen 2minuutin jäähy tuli. Nyt tulee sitä boxissa istumista harrastettua varmaan ihan tarpeeksi :rolleyes:
Monet kerrat ite saanut 5min jäähyjä NHL10:ssä, ei tuo mikään ihmeellinen asia ole :D
 
Ylös Bottom