eemelipoika
New Member
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä
Joo kyllä sulla noi alotukset iha hallus on mut onks kukaa ikinä kuullu et toi eteepäi vastustajan jalkoje välistä alotus ei toimi!? mulla se ukko vaa vääntää jonku iha ihme alotuksen taaksepäi... ja ku osasin sen enne ja teen sen vielkii iha samalla lailla! ja sitte ku pelaa be a prota ni enne yhestä pelistä saatto saaha 250 kp:tä ni nyt vaikka tekis 4 maalia ja sais A+ kaikista osa-alueista ni saa 3 kp urheilullisuudesta, 7 kp puolustuksesta ja 10 hyökkäyksestä!? Ois kiva jos joku keksis jotai apuja...
Tässä jotain tipsejä:
Aloituksia on monta erilaista, luettelen muutaman, jotka tiedän. Joko voitat aloituksen 100-0 taaksepäin vanhalla tyylillä (nopeasti johonkin suuntaan tuomarin liikkuessa ja jätä tatti pohjaan) tai vastaavasti tee voima-aloitus, väännä oikeaa tattia kämmenpuolelle puoliympyrän verran taaksepäin. Toinen tyyli on työntää vasenta tattia toista sentteriä kohti (juuri kun tuomari liikkuu) ja sitoa hänet, tällöin laituri voi hakea kiekon aloituksesta. Kolmas tapa liittyy jotenkin mailannostoon, mutta sitä en oikein vielä hallitse. Harjoitusosiossakaan en osannut tehdä kyseistä temppua, vahingossa olen siinä onnistunut.
Nyrkkisääntönä tämä taitaa mennä niin, että aloitukset ovat kuin kivi, paperi ja sakset, jokaiselle löytyy vastakeino ja samojen aloitustapojen kohdatessa ratkaisee reaktioaika ja aloittajan taitotaso + kenties voimakkuuskin (sekin kun on skilleissä)? Ja lisätään vielä sellainen, että pakkien välistä on monesti aika helppoa lyödä kiekko keskialueelle (oikea tatti toista aloittajaa kohti) esim. alivoimatilanteessa, jos eivät ole hereillä. Käytännössä onnistuu aina, jos bottipakkien karvaustaso on normaali tai pienempi.
Itse pelistä sen verran, että onhan tämä loistava tekele. Esim. taklaukset näyttävät paljon vanhaa änäriä murskaavammilta kun osuu oikein kunnolla laidassa. Sen sijaan mikkibugi on edelleen olemassa, eivät ne mulkerot näköjään osaa korjata sitä, josko ovat edes yrittäneet. Ilahduttavaa kuitenkin, ettei wrap-maali taida toimia enää ja bugiranteet ovat ainakin toistaiseksi loistaneet poissaolollaan, vaikka veskarille joskus helppoja meneekin.
Joo kyllä sulla noi alotukset iha hallus on mut onks kukaa ikinä kuullu et toi eteepäi vastustajan jalkoje välistä alotus ei toimi!? mulla se ukko vaa vääntää jonku iha ihme alotuksen taaksepäi... ja ku osasin sen enne ja teen sen vielkii iha samalla lailla! ja sitte ku pelaa be a prota ni enne yhestä pelistä saatto saaha 250 kp:tä ni nyt vaikka tekis 4 maalia ja sais A+ kaikista osa-alueista ni saa 3 kp urheilullisuudesta, 7 kp puolustuksesta ja 10 hyökkäyksestä!? Ois kiva jos joku keksis jotai apuja...