Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä
Ootko tosissas? En muista että koskaan olisi kestänyt puolta minuuttia kauempaa, sekin joskus hiljaisempana aikana kun omantasoista vastusta ei meinaa löytyä.
HUT:ssa mulla alko mennä myös järkiään se 5-10 minuuttia pelin etsimiseen. Siksi piti vaihtaa random-onlineen, joka on ollut mielestäni pelillisesti huomattavasti miellyttävämpää, koska joukkueet ovat aina tasaväkiset. Ellei sitten tahalleen ota reilusti huonompaa / parempaa tiimiä.
Täytyy rehellisesti sanottuna myöntää, että oon alkanut tehdä raakasti niin, että jos ei ekan 10minuutin jälkeen vastustaja nappaa, niin lähden pätkimään. Sama juttu, jos huomaan heti, että vastustaja on aivan täys noobinolla ja lähinnä syöksyilee kentällä. Sama juttu jos yhteys vaikuttaa yhtään lagaavan. Noille statseille nyt ihan yks ja lysti, mitä väliä niillä random-onlinessä on? Mieluummin mää haluan laatuaikaa arvokkaalta vapaa-ajaltani.
Mulla on ollut sen jälkeen kivaa tän pelin kanssa: tasasia matseja, voittoja ja tappiota. Välillä nakertaa, välillä tuuletetaan. Ei tarvi katella niitä ihme huoraajia. Joskus tulee niitä "looser quitter" viestejä, mutta vastaan yleensä, että "olit niin luokattoman surkea, etten jaksa sua vastaan edes pelata".
Joku kyseli aiemmin pelillisiä ja taktisia vinkkejä. Vastustajan siniviivamuuriin ei usein auta kuin kova lämy päätyyn ja perään, tai roikku, riippuu. Armotonta syöttelyä alueella, niin kyllä sitä tilaa aina aukeaa. Yritän ite ainakin syöttelyllä olla päästämättä edes vastustajaa iholle kiinni. Sit jos yritän maalille ajoa, niin eri asia.
Puolustuksessa pyrin estämään kiekon alueelle pääsyn peittämällä linjat ja huitomalla. Suora taklaus on aina vähän riski. Jos vastustaja pääsee kunnolla alueelle, niin saatan tehdä niin, että vaihdan itselle hyökin ja yritän sillä peittää mahdollista syöttölinjaa ja jätän karvaamisen tietokoneelle. Riippuu kuinka hyvä vihu on, huonoilta voi yleensä vain hakea kiekon.
Taktiikkana yleensä varovainen/normaali - 1-2-2 - normaali painostus ja siniviiva. Taitaa olla lempitiimini Vancouverin oletustaktiikka. Ne vastustajat joilla on 3-2:n ja all attack päällä, ottaa yleensä turpiin 100-0, koska pakit pelaa ittensä koko ajan ulos. Sitten jos olen itse tappiolla vikan erän alkaessa, niin vaihdan samaan all-in taktiikkaan.
Pelissä eniten ärsyttää edelleen tämä välillä esiintyvä ihmeellinen suosiminen. Ja mistäkö tiedät, että EA-jumala ei ole sun puolella? Pelaajat alkaa pomputtaa kiekkoa, oma AI ottaa koko ajan jotain slashing/elbowing/tripping jäähyjä. Vastustaja voi hakata X:ää ku viimestä päivää ja nuija haukottelee vieressä. Ja omat vedot päättyvät aina tolppiin. Se tolppien jatkuva kilinä pistää huolella kiristään: vikassa erässä oot maalin tappiolla ja painat päälle kuin kiimainen orhi, pistät vastustajan mokea 100-0 kahville ja aina KLING! KLANG! "Ooooooooh he hits the post".
No ni, riitti.