Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet]
Ja mm. tämän vuoden änärissä pahiten ottaa mm. Luongon & Millerin pelaaminen, maajoukkueessa Miller on kuin muuri, eikä omissa soi millään, Buffalon maalilla taas kiekko on jatkuvasti selän takana.
Luongolla taas jokatoinen peli menee muurina, jokatoisessa taas jokatoinen laukaus uppooaa, näitä nyt voisi ainakin parannella :E
Juu itsekin on huomattu BaGM -pelimuodossa. Olen huomannut, että vaikka hankkisin pelin ylivoimaisesti parhaimman maalivahdin ja päälle huippupakkeja ei maalivahti pelaa yhtään sen paremmin kuin se 80-85 prosenttinen maalivahti. Ongelmahan johtuu lähinnä pelin vaikeustasosta (luonnollisesti vaikein), jossa tekoäly ''huijaa''. Olen huomannut, että maalivahti saa normaalisti 5 minuutin erillä pelattaessa normaalisti 20 laukausta, joista normaalisti 3 menee maaliin. Torjuntaprosentti onkin itse pelatessa aivan luokaton esimerkiksi Pricellä (94 kokonaisuus), kun taas katsoo kärjessä olevan Sergei Bobrovski vaatimattomalla 93%. Tästä johtuen olen ikävä kyllä joutunut simuloimaan pelejä aivan liikaa.
Toinen naurettavuus on 99 kokonaisuuden paradoksi, jota en hyväksy ollenkaan. Esimerkiksi tällä hetkellä joukkueeni Stamkos on kokonaisuudeltaan 97 ja laukaukset tietenkin 99, kuten AIVAN kaikki muutkin offensiivi taidot (harhauktukset yms.). 99 tarkoittaa automaattisesti sitä, että pelaaja on maailman kaikkien aikojen paras sillä saralla ja silloin pelaajan pitäisi olla täysin ylivoimainen, kuitenkaan asia ei ole näin. Jo nykypäivityksillä Stamkosilla on aivan käsittämätön laukaus (onhan hänellä upea, mutta noinko upea?), joka tekee pelaajasta epärealistisen ja epäaidon.
Oma näkemykseni olisi, että pelaajien kokonaisuuksia tiputettaisiin järjestelmällisesti alas päin viidellä, ja pelaajat jotka ovat oikeasti kovia kehittyvät maksimissaan siihen 90 ja aivan poikeukkselliset superlahjakkuudet (Crosby, Ovechkin) voisivat olla jopa 95 ja täten voisivat olla ''arvokkaampia ja dominoivampia'' pelaajia. Nykyisellään BaGM pelanneena tuntuu, että 6 kauden jälkeen pelaajat ovat aivan käsittämättömiä (kaikki) ja esimerkiksi puolustajien laukaus (normaalisti epätarkkoja) ovatkin useimmilla yli 90 tarkkoja. Ei näin. Ja pieni hauska epärealistisuus on kun kaikki pelaajat ovat uransa ajan aina saman painoisia
EDIT: Ja mikäli pelaaja pelaa mahtavan kauden (75 kokonaisuuden omaava) ja tekee esimerkiksi 90 pistettä, niin miksi pelaaja ei kehity? Pelaajan arvo ei muutu ja palkka pysyy samana? :S