Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
NHL 12 [Hype ja ostohehkutus - julkaisu Suomessa 8. syyskuuta]
Senpä näkee sitten julkaisun jälkeen, ja alustavasti vähän ennenkin, miten nuo NHL 12:een tehdyt maalivahtien uudistukset vaikuttavat noihin Jaahasin mainitsemiin ongelmiin. Nyt on juuri se vuosi, kun niille jotain yritetään kunnolla tehdä. Tuskinpa tosiaan esimerkiksi 1 vs. 1 -nettipelistä tosissaan otettavaa pelimuotoa kuitenkaan aikaan saadaan. NHL-peleissä vain yksinkertaisesti on aina ollut liikaa bugeja ja muita ongelmia kunnollisten kilpailullisten pelien pelaamiseksi, ja tuskin tähän muutosta tulee moniin, moniin vuosiin. EASHL on toki pienoinen poikkeus, vaikka parannettavaa löytyy tarpeeksi silläkin saralla.
EA:lla ei ole kuitenkaan mitään syytä kehittää tai muuttaa peliä yhtään suuremmin harppauksin kuin se nyt tekee. Myynti on loistavaa vuosi vuoden jälkeen, varteenotettavia kilpailijoita ei ole ollut moneen vuoteen ja pelille satelee eri medioilta korkeita arvosanoja ja ylistyssanoja. Kyllä EA halutessaan olisi varmasti saanut markkinoille selvästi nykyistä paremman paketin.
Mielenkiintoisesti useampikin henkilö vaikuttaa kuvittelevan, että esimerkiksi areenoiden ulkoasun päivittäminen ja vaikka kiekkofysiikan parantaminen ovat toisensa poissulkevia seikkoja. Areenoiden ulkoasu ja maalivahtien toiminta eivät ole samojen työntekijöiden vastuulla. Tietysti jokaisen toivelistan kärjessä ovat varmasti pelilliset parannukset, mutta ei se estä muidenkin listalla korkealla olevien tärkeiden toiveiden esittämistä, ja sen toivomista, että ne toteutuisivat.
edit: Vanhat tutut Gary Thorne ja Bill Clement jatkavat vanhojen tuttujen kommenttiensa jakamista myös uusimmassa pelissä. Tästä varmistuksen tarjoaa tämä Winter Classic -video.
''Also new this year is the ability start your career as a 15 year-old in the CHL. From there, it's off to the AHL before finally making it to the NHL as your journey from teenager to All-Star continues.''
Lainattu suoraan edellisen sivun yhdenviestin linkistä.
Siis tarkoittaaks toi että CHL -> AHL -> NHL, eli saadaan niinku viel 1 alempi taso sinne Be a Pro juttuun? Mun englannin kieli ei oo ihan parasta niin kiva saada varmistus. Olis aikaa jees.
EA:lla ei ole kuitenkaan mitään syytä kehittää tai muuttaa peliä yhtään suuremmin harppauksin kuin se nyt tekee. Myynti on loistavaa vuosi vuoden jälkeen, varteenotettavia kilpailijoita ei ole ollut moneen vuoteen ja pelille satelee eri medioilta korkeita arvosanoja ja ylistyssanoja. Kyllä EA halutessaan olisi varmasti saanut markkinoille selvästi nykyistä paremman paketin.
Tämä tosiaan lienee se suurin syy siihen, miksi nimimerkin Jaahas mainitsemat ongelmat eivät ole korjattuna seuraavassa tai sitä seuraavassakaan versiossa. Peli myy jääkiekkopeliksi erittäin hyvin, joten miksi turhaan päivittämään peliä enempää kuin tarvitsee. Fysiikkauudistukset aloitettiin merkittävämmin vuosi sitten ja vasta NHL 13:ssa pelin pitäisi olla tältä osalta valmis. Jos arvostelut olisivat huonompia ja peli myisi huonommin, niin uskoisin ettei tämänkään paketin tekeminen kolmea versiota tarvitsisi. Silti peli saa ilmeisesti vuosittain urheilupelien Game of the Year -palkintoja, mitä kansista olen joskus huomannut.
Viime yönä tuli väsyneenä katsottua Boston - Tampa Bayn Game 7 ja ajatus harhaili mainoskatkojen aikana myös näiden konsolipelien maailmaan. Tuli pohdiskeltua, että voisiko jääkiekkopeliin saada sitä samaa intensiivisyyttä, mitä tuo peli tarjosi esim. ensimmäisen erän ilman, että aletaan puhua mistään arcadelätkästä. Peli oli vauhdikasta, kiekko meni päästä päähän ja nähtiinpä myös muutama loistava taklaus pienempien taklausten ohessa. Jos tuollaisen lätkäpelin joku onnistuisi julkaisemaan toimivana versiona, olisin aivan myyty. EA kehittänee koko nykyisen konsolisukupolven tätä nykyistä 07:sta alkanutta peliä, joka sai nykyisenlaisen muodon oikeastaan 08:ssa enkä oikein usko, että nykyinen NHL-sarja pystyisi tuollaista viihdettä tarjoamaan. Onhan tuollaisen tekeminen vaikeaa ilman, että pelistä tulee liian sekavaa pelattavaa. Nykyinen EA:n NHL alkoi vain tuntua omalta osaltani nähdyltä jo viimeistään 09:ssä varmaan osittain siitä syystä, että en nykyajan livemeininkeihin ole päässyt kunnolla mukaan.
Kyllähän tätä tulevaa NHL:ää jälleen odotetaan innolla ja kovin odotuksin. Jaahasin viesti edellisellä sivulla sai kuitenkin miettimään, että mahtaakohan tuleva änäri taaskaan minua sytyttää sen ensimmäisen kymmenen pelin tarjoaman alkuhuuman jälkeen.
edit: Vanhat tutut Gary Thorne ja Bill Clement jatkavat vanhojen tuttujen kommenttiensa jakamista myös uusimmassa pelissä. Tästä varmistuksen tarjoaa tämä Winter Classic -video.
Voi ristuksen pääsiäinen... alkaa nii paljon jo kyrsiä noi samat one-linerit. Ilman selostuksiakin olen välillä pelaillut mut sillo tuntuu joteki "liian hiljaiselta".
Siis tarkoittaaks toi että CHL -> AHL -> NHL, eli saadaan niinku viel 1 alempi taso sinne Be a Pro juttuun? Mun englannin kieli ei oo ihan parasta niin kiva saada varmistus. Olis aikaa jees.
Harmittaa kyllä tuo selostus, Gary Thorne ja Bill Clement hoiti sen paljon paremmin 2k-kiekossa. Taas yksi esimerkki, EA:n maagisesta pilaavasta vaikutuksesta. 2k5 pelissä, ei tullut hiljaisia hetkiä vaan selostus oli sujuvaa ja välillä jopa jännittävää. Onneksi peli sentään muuten vaikuttaa lupaavalta.
Esimerkki paremmasta selostuksesta 2k-sarjassa, samat miehet siis asialla:Espn Nhl 2k5 Gameplay
^ Näinhän asiat ikävä kyllä näkyvät olevan. Asiaa ei tosiaankaan helpota 2k -sarjan vetäytyminen, kilpailuhan tunnetusti parantaa tasoa. Itse ennustelin viime vuoden hypessä 2k12 tulevan kovempana kuin koskaan KHL-lisenssin kera ja samalla toivoen muutosta EA:n ylimieliseen toimintaa. Omasta mielestäni heiltä puuttuu kunnianhimoa ja oikeasti halua tehdä kunnon peli. EA:n resurssien pitäisi varmasti olla riittävät, mutta nimenomaan myyntimäärien ja kilpailun puutteen vuoksi heillä ei ole halua tehdä ''oikeata simulaatiota''.
Hyvänä esimerkkinä toimii FIFA ja PES. Tasaväkistä kamppailua molemmin puolin ja kun PES oli vielä aikoinaan parempi peli EA reagoi. Tulos? Oikeasti realistinen jalkapallosimulaatio, joka kuulostaa ja näyttää jalkapallolta. Pelattavuus ja fysiikat ovat erinomaisella tasolla ja bugeja ei pahemmin esiinny. Itse toivon käsi sydämmellä, että 2k -sarja tekisi paluun vain kilpailutilanteen luomisen vuoksi. 2k fanit ovat foorumeilla painottaneet, että mikäli heillä ei ole kiinnostusta, löytyy varmasti joku joka ryhtyisi tekemään peliä eteenpäin, näin fanit siis. Mikäli 2k -sarjaa ei tulla ikinä jatkamaan, pelkään pahoin tällä uudistus vauhdilla, että olen tyytyväinen jääkiekkopeliin vasta ps4:lla versiossa 2017. Sepä hieno skenaario.
Täällähän puhutaan paljon, mutta asiaa. Täysin samaa mieltä ylemmän kanssa, mikä saa sinut juoksemaan kovempaa, jos sinulla ei ole vastustajaa? Aika kummallista se on miten hyvin peli myy, vaikka hirveän suuria muutoksia ei koskaan tehdä. Paha sanoa vielä tulevasta pelistä, mutta eipä varmaan muuta muutosta tule kuin Winter Classic, Maalivahdit ja pientä sälää. Kyllähän EA:n resurrseilla pitäisi saada vähintään kolminkertaisesti enemmän aikaan vuoden aikana.
Katsokaa maalivahtien työskentelyä<3. Saisi EA ottaa mallia tuostakin, eikä tehdä vain peliä, joka tuottaa miljoonia. Tekisivät rakkaudesta jääkiekkoo niitä pelejä, eikä dollarien kuvat silmissä.
Katsokaa maalivahtien työskentelyä<3. Saisi EA ottaa mallia tuostakin, eikä tehdä vain peliä, joka tuottaa miljoonia. Tekisivät rakkaudesta jääkiekkoo niitä pelejä, eikä dollarien kuvat silmissä.
EA:n luistelu- ja fysiikkamoottori, pelaaja- ja varustegrafiikka sekä lisenssit yhdistettynä 2K:n areenoiden mallinukseen, maalivahtien dynaamisuuteen, ranne- sekä lämärifysiikkaan ja tietokoneen tekoälyyn sekä tappelumoottoriin.
Siinä olisi kiekkopeli, josta paremmaksi jääkiekkosimulaatioksi ei olisi mahdollisuutta nousta. On todella harmi, ettei EA Sports ja 2K Sports voi lyödä hynttyitään yhteen ja tehdä meille kuluttajille parasta mahdollista lätkäpeliä.
Harmittaa kyllä tuo selostus, Gary Thorne ja Bill Clement hoiti sen paljon paremmin 2k-kiekossa. Taas yksi esimerkki, EA:n maagisesta pilaavasta vaikutuksesta. 2k5 pelissä, ei tullut hiljaisia hetkiä vaan selostus oli sujuvaa ja välillä jopa jännittävää. Onneksi peli sentään muuten vaikuttaa lupaavalta.
Esimerkki paremmasta selostuksesta 2k-sarjassa, samat miehet siis asialla:Espn Nhl 2k5 Gameplay
Sori OT.
Ennen oli ennen...
Kylläpä jengi taas tässäkin ketjussa itkee. On siihen varmaan joku syy, miksi kakkosen tuotoksia ei tänäkään vuonna lätkäpelien puolella nähdä...
...kyllä oli Blades of Steelissakin paremmat tappelut...
Ja yksi naurettavan ärsyttävä asia tuli myöskin mieleen mikä olisi hienoa muuttaa joskus jos muutetaan. Mielestäni on ylivoimat ovat joskus hyvinkin päälaellaan. Pelaajat pelkäävät omalla alueellaan virheitä, joten he laittavat kiekon usein päätyyn etteivät menetä oman maalin edessä.
NHL 11:ssa pelaajilla taas on yli-inhimillinen liima erkassaan, ettei karvauksesta päädyssä ole suurta hyötyä ja jos on tämä vaatii hyvää ''momentumia'' ja suurta taitoa sekä tuuria. Tämä ongelma kulminoituu lähinnä kun pelataan esimerkiksi 6v5 peliä. Onko 6 pelaavalla oikeasti etua? Oikeassa elämässä pelaaja pyrkii laittamaan aina kiekkoa ränniin jolloin paine saadaa 2 pelaajalla yhtä vastaan, jolloin kiekon purku on vaikeata. 11 pelaajien lähtönopeus (pakkien) on kuitenkin niin kova, että ränniin laitto on hyvin riskialtista ja kuskaus taas saattaa johtaa menetykseen ja maaliin. Liian kova prosentti on 5 pelaavalla 6 vastaan, että tämä tulee tekemään maalin. Aika kovalla prosentilla myös alivoimalla isketään, harvemmin puolustava joukkue rynnii tökkimään kiekkoa ja jättää neliön auki. Lähtönopeus kuitenkin sellainen, että pelaaja ehtii hyvin takaisin alas jos osaa.
Ja edelleenkään en voi hyväksyä salibandykiertorannelauauksia. Tai eivät ne epäaitoja ole kun ne pysyvät jäässä, mutta oikeasti kuka saa jääkiekossa kiertorannarin nousemaan kun kiekkoa vedetään noilla nopeuksilla... Lisäksi tykkään siitä kuinka maalin takaverkon läpi voi käyttää R1 poke-checkiä, se on aitoa se
EDIT: Ja kun pääsee mummomaiseen nalkutukseen sisään: Puupää tekoäly ottaa maalivahdin pois 10 sekuntia ennen loppu 2 maalin takaa-ajoasemassa aina. Maalivahti ei osaa syöttää mailalla yhtään, puhumattakaan kiekon kanssa liikkumisesta, vaan pyörii 360 kuin taitoluistelija kuin ei mitään. Ironisesti maalivahdin ollessa polvillaan tämä voi syöttää niitä hiljaisia syöttöjä aika kauan kunnes huippurefleksin omaava hyökkääjät (pystyvät ohjaamaan Charan 160km/h laukaukset tarkasti, mutta ei saa maalivahdin 5km/h syöttöä kiinni joka tulee heille lapaan) osaavat saada kiekon kiinni. Tuollaisella maalivainulla ne sitten tekee niitä maaleja...
Njoo, näin alkuun sanon että tosiaan voi olla vähän etuajassa, mutta pelistä on tosiaan jo tietoa tihkunut, sekä myös 6 kuvaa.
"Viralliset" kuvatekstit kuvien alapuolelta.
Topikkiin voi tietysti kertoa mitä peliltä odottaa, ja kaikkea muutakin maan ja taivaan väliltä.
Laitoin spoilereihin kuvat + tekstit, etteivät pistä sivua lagailemaan turhia
"The first NHL 12 Screenshot. What's new to you?"
"Former Art Ross winner Evgeni Malkin gets ready for the puck to drop in the Winter Classic venue at Heinz Field in Pittsburgh. NHL 12 allows you to play at this venue with your favorite teams and battle for supremacy while battling hostile weather conditions."
"New to NHL 12 is the Action Tracker. During gameplay the Action Tracker will keep track of everything that occurs on the ice. From what area of the net you shooting at most, to where on the ice is your face-off percentage highest – no detail is overlooked. The Action Tracker also automatically saves these events through instant replay, allowing you to go back watch the event anytime during the game."
"In Be a Pro Revamped, you will have to earn your ice time. You will start off with limited ice time, working your way up the bench until you earn your coaches trust to be put in game changing situations. Start by completing simple tasks such as blocking a shot, or winning a faceoff and your coach will start relying on you more. You will also be able to simulate to your next shift, which makes the experience more seamless and engaging."
Eli tosiaan, suurina päivityksinä tämän vuoden versiion olisi mm. uudenlainen Full contact systeemi, joka periaatteessa antaa plekseille mahdollisuuden hajota, niin taklauksista kuin laukauksistakin. Tämän lisäksi maalivahti tappelut tulevat takaisin, ja maalivahtien "koskemattomuus" häviää ainakin jollain asteella.
Be-A-Prossa ehkä suurin uudistus tulisi olemaan pelaajan loputtoman jää-ajan poisto, alkuun pelaajalle tulee yksinkertaisia tehtäviä, esim: voita aloitus, blokkaa laukaus, tms, tehtävät kumminkin vaikeutuvat ajan mittaan. Kun pelaaja joutuu vaihtoon, peliä seurataan sen aikaa penkiltä kunnes valmentaja lähettää taas kentälle, mutta tämä aika on myös mahdollista simuloida (ps. katso kuva 3)
Myös Winter Classic ottelu oltaisiin lisäämässä NHL 12 peliin, ja huhua on myös tullut, että se olisi tulossa samalla tavalla kuten mm. Fifa 11 sekä NBA 2k11, eli kun laitat levyn sisään, peli alkaa suoraan, mutta siitä voidaan myös poistua valikoihin muihin peleihin jne jne.
Suurimmat odotukset nyt ainakin itsellä, minkälainen demo tulee, sillä onhan sitä aina hauska demoakin hakata, sillä siinä näkee kumminkin hyvin päivityksiä!
"Jarome Iginla of the Calgary Flames sends an unfortunate Red Wing back into his bench. NHL 12s new Full Contact Physics Engine gives users the ability to create massive collisions and send opponents over the bench."
"Former Vezina winner Tim Thomas stretches out in desperation to stop Chicago captain Jonathan Toews. NHL 12 features all new dynamic goalies, this year goalies will react to players crashing the crease, battle through screens and make sprawling desperation saves like never before."
Harmittaa kyllä tuo selostus, Gary Thorne ja Bill Clement hoiti sen paljon paremmin 2k-kiekossa. Taas yksi esimerkki, EA:n maagisesta pilaavasta vaikutuksesta. 2k5 pelissä, ei tullut hiljaisia hetkiä vaan selostus oli sujuvaa ja välillä jopa jännittävää. Onneksi peli sentään muuten vaikuttaa lupaavalta.
Esimerkki paremmasta selostuksesta 2k-sarjassa, samat miehet siis asialla:Espn Nhl 2k5 Gameplay
En kyllä tässä lähtisi puhumaan "EA:n pilaavasta vaikutuksesta." Selostus oli tuolloin varmasti suhteessa parempaa kuin EA:lla tänäpäivänä. Mikä tuosta kuitenkaan tekee paremman kuin NHL-sarjan nykyisestä selostuksesta?
"To Koivu. Hill, gets control of the puck in his own end. It's pokechecked away. Save, that shot labeled for top left stopped by Luongo! Audette over to Jokinen. Audette under pressure passes up to right side. Hill, at center. Hill, sents it up through center. Dekes!"
Pitkälti täysin identtistä tekstiä nykyisen kanssa. Lisäksi vielä vähintäänkin yhtä monotonisesti. Tekniikan tason takia selostus on myös töksähtelevämpää. Tunnettakaan ei ole maalin hetkellä yhtään sen enempää kuin NHL 11:ssä. Muutamat erilaiset pelikatkohöpinät tuovat vähän virkistävää tuulahdusta. Vierekkäin vertailtuna nykyselostus vie kyllä voiton.
Mitenköhän monen vuoden sopimuksen EA on oikein tehnytkään näiden kahden kanssa?
Katsokaa maalivahtien työskentelyä<3. Saisi EA ottaa mallia tuostakin, eikä tehdä vain peliä, joka tuottaa miljoonia. Tekisivät rakkaudesta jääkiekkoo niitä pelejä, eikä dollarien kuvat silmissä.
Todellisuudessa NHL 2K10:ssä on erittäin vakavia ongelmia. Maalivahdit tekevät jopa typerämpiä mokia kuin EA:n versiossa. Kyllä esimerkiksi tuossa ensimmäisenä linkitetyssä videossa oli usea kohta aika karmeaa katseltavaa.
Useiden pelaamieni nettimatsien aikana on käynyt varsin hyvin selväksi, että läpiajossa maalin saa täydellä varmuudella yksinkertaisesti vain siirtämällä kiekon rystylle tai kääntymällä melko jyrkästi jommalle kummalle puolelle juuri ennen maalivahdin kohtaamista. Tikku vain siis kerran oikealle tai vasemmalle, ja sitten veto. Sama kikka toimii aina. Tuohon aivan liian paljon vastaan tuleva maalivahti reagoi yleensä idioottimaisella heittäytymisellä, ja sekin reaktio tulee vasta kiekon ollessa jo maalissa. EA:n maalivahdin huijaamiseen läpiajossa vaaditaan sentään lähes aina kaksi heilautusta tikulla.
Lisäksi vastaan on muutaman kerran tullut tilanne, jossa vastusajan pyörittäessä kiekkoa siniviivan tuntumassa, heittäytyy oma maalivahti vain yllättäen kyljelleen johonkin siniviivalla olevaan kiekkoon reagoiden ja rakentaen näin vastustajalle varsin varman maalipaikan. Muutenkin maalivahti reagoi tasaisin väliajoin varsin kummallisesti.
NHL 2K10:ssä maalivahdin liikehdintä on ajoittain sulavampaa kuin EA:n robottimaisilla maalivahdeilla, ja myös ajoittain sieltä tulee pieniä upeita pilkahduksia esille, mutta viimeistelemättömyys paistaa niin pahasti läpi, että lopputulos on kyllä jopa EA:ta huonompi.
2K8 taitaa olla se 2K:n peli, jossa maalivahdit olivat sarjan historian parhaassa kunnossa.
Northerni sanoi:
Njoo, näin alkuun sanon että tosiaan voi olla vähän etuajassa