Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollicas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Aloitin be a pro moodin ja jostain syystä asetuksiin on jäänyt päälle koko ajan kuvakulma ylöspäin hyökkäen.

kun yrittää muuttaa asetuksista että vaihteleva tai mikä muu vaan niin kuvakulma pysyy samana eikä vaihdu millään mistään.

olen yrittänyt tallentaa asetuksia sekä be a pro:n puolella sekä mennyt kokonaan pois moodista ja vaihtanut asetuksia sen ulkopuolella niin silti palatessa moodiin kuvakulma on sama eikä asetuksien muuttaminen missään auta.

Kun ottaa jonkun näytösottelun moodin ulkopuolella kuvakulman vaihto pelaa hienosti kyllä.

Tarkoittaako sitä että kun kerta be a pro moodin on aloittanut niin sen asetuksia ei voi enää muuttaa niin että ne astuu voimaan.

Turhauttavaa...

pitääkö aloittaa uusi moodi kokonaan?

Ei.Se koko valikko-osa jossa nuo kuvakulmat ja mm. kiekon koko on ,ei vaan pysy siinä mihin ne jättää,pitää laittaa joka pelisession alussa ne kaikki manuaalisesti,on ihan pelissä vika.Harmittaa itseäkin kun pelaan Muokattu 2 kuvakulmalla ja on omat asetukset siinä ja joka kerta ne pitää säätää uudestaan kohilleen... Ennenhän oli tuo tuomaritoiminta,se lykkäsi sen "rento" vaikka kuinka laittaisit ite "autenttinen",mutta se saatiin korjattua.


Tunnustaako kukaan pelaavansa tällä uudella True Broadcast - kuvakulmalla? Kestää hiukan aikaa totutella, mutta on kyllä kaiken sen vaivan arvoinen. Peli on paljon erilaisempaa ja nyt tuota ns. "lentokenttä" -efektiäkään ei enää SM-liigakaukaloissa huomaa. Suosittelen kyllä perehtymään, jos vaan realistinen hoki kiinnostaa.
En ainakaan vielä,mun on kyllä pitänyt alottaa sm-liiga kausi tuolla kuvakulmalla kunhan saan jostakin kunnolliset kokoonpanot ja ehkä myös sm-liigaa muistuttavat slideritkin,onkohan kukaan tehnyt sellasia slidereitä?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ei.Se koko valikko-osa jossa nuo kuvakulmat ja mm. kiekon koko on ,ei vaan pysy siinä mihin ne jättää,pitää laittaa joka pelisession alussa ne kaikki manuaalisesti,on ihan pelissä vika.Harmittaa itseäkin kun pelaan Muokattu 2 kuvakulmalla ja on omat asetukset siinä ja joka kerta ne pitää säätää uudestaan kohilleen... Ennenhän oli tuo tuomaritoiminta,se lykkäsi sen "rento" vaikka kuinka laittaisit ite "autenttinen",mutta se saatiin korjattua.

Ristus eikö EA vieläkään ole valikkoja saanut fixattua? Itsekin jouduin aina NHL12:ssa laittamaan kaikki asetukset uudestaan, poislukien sliderit. Risoi ihan kohtuullisesti kun aina piti pistää kuvakulmat, ohjainasetukset, BoostPackit yms kuntoon :mad:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

En ainakaan vielä,mun on kyllä pitänyt alottaa sm-liiga kausi tuolla kuvakulmalla kunhan saan jostakin kunnolliset kokoonpanot ja ehkä myös sm-liigaa muistuttavat slideritkin,onkohan kukaan tehnyt sellasia slidereitä?

Joo itelläkin on ollut tarkoitus aloittaa toi SM-liiga tolla True Broadcast kuvakulmalla, mutta aitoja kokoonpanoja ei ole, ja jos olisi niin ongelmaksi koituu kyllä toi NHL-TYÖSULKU, kun uusia pelaajia valuu joka viikko jengeihin ilman että sitten siinä kaudella niitä löytyy, ja kaikkein pahinta että se työsulun päättyessä kesken kauden, Nhl pelaajat lähtee sitten kokonaan jengeistä.
Todennäköisesti pelaisin mieluiten sitten täysin ilman NHL pelaajia ja vaan joukkueiden omilla pelaajilla.

Myös aidot halli musiikit löytyy miulla vaan Helsingin Jäähalliin eikä muualle, ja tämähän syö sitä peli fiilistä, mitä nimenomaan haetaan :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Joo itelläkin on ollut tarkoitus aloittaa toi SM-liiga tolla True Broadcast kuvakulmalla, mutta aitoja kokoonpanoja ei ole, ja jos olisi niin ongelmaksi koituu kyllä toi NHL-TYÖSULKU, kun uusia pelaajia valuu joka viikko jengeihin ilman että sitten siinä kaudella niitä löytyy, ja kaikkein pahinta että se työsulun päättyessä kesken kauden, Nhl pelaajat lähtee sitten kokonaan jengeistä.
Todennäköisesti pelaisin mieluiten sitten täysin ilman NHL pelaajia ja vaan joukkueiden omilla pelaajilla.

Myös aidot halli musiikit löytyy miulla vaan Helsingin Jäähalliin eikä muualle, ja tämähän syö sitä peli fiilistä, mitä nimenomaan haetaan :rolleyes:

Tosiaan, SM-liigaa pelattaessa tuo kaukalon koko ei enää tuolla kuvakulmalla ole ongelma, se on tullut tässä todettua muutamia testipelejä (tulevaa kokoonpanopakettia varten) pelatessa. Noista kokoonpanoista puheenollen, kolmen viikon päästä tullaan julkaisemaan molemmille alustoille ajan tasalla olevat kokoonpanot. Epäilen, että sen jälkeen työsulku tuskin rajoittaa enää pahasti, suurin osa pelaajista on jo tuolloin päätöksensä tehnyt.

Musiikkipaketteja tullaan niinikään julkaisemaan tänä vuonna (kuten on varmasti käynyt jo useista postaamistani viesteistä ilmi) jahka nuo kokoonpanopaketit saadaan julkaistua ja saitti virallisesti taas toimivaksi niin sisällöltään kuin ulkoasultaankin.

Itse olen jo muutaman päivän ajan testaillut erilaisia variaatioita slidereista juuri tuolle True Broadcast - kuvakulmalle, ja tässä tällä hetkellä käytössä olevat sliderit nimenomaan SM-liigalle:

Game Settings

Skill Level: all-star
Game Style: Current
9 minute periods
offsides: delayed
icing: no touching
injuries: on
penalties: maxed
post-whistle: authentic
penalty time scaling: maxed
fighting: 2


GENERAL

tuner set: 1.04
cpu aid: hardcore
broken stick freq: 1
game speed: 2
attribute effects: 5
fatigue effect: 5/5
fatigue recovery: 2/2
injury occurrence: 2/2
puck control: 1/1
player acceleration: 3/3


A.I.

AI learning: 5
cpu diff. adjustment: 5
cpu strategy adjustment: 3
BAP / hum. strategy adjustment: 0
cpu face-off diff: 4
fight diff: 4
cpu penalties: 6
cpu teammate penalties: 5


PASSING

pass assist: 2
manual passing: on
pass speed: 2
saucer pass speed: 3
pass accuracy: 2/2
pass reception ease: 1/1
pass interceptions: 5/5


SHOOTING

shot accuracy: 2/2
shot power: 3/2
slap shot accuracy: 2/2
slap shot power: 3/2
one-timer accuracy: 2/2


CHECKING

hitting assistance: 6
aggression: 4/5
hitting power: 1/1
stick lift effectiveness: 3/3
poke effectiveness: 3/3


GOALIES

goalie passing: 0
goalie cover puck freqency: 5
goalie screen effect: 5/5
goalie reaction speed: 2/2


Nämä ovat siis heille, jotka tykkäävät pelata realistista kiekkoa. Näillä slidereilla olen todennut, että CPU antaa aika-ajoin rauhoittaa peliä maalin takana ja vaihtaa kentällisiä. Myös yv ja av toimivat loistavasti juuri näillä. Kai se on vähän pelaajastakin kiinni, mutta toivottavasti joku toteaa nämä sliderit yhtä käyttökelpoiseksi, kuin itse.

Jos nyt jotain pitää mainita, niin vedot ovat näillä menneet aikalailla 50-50 CPU:n kanssa, 20-30 kutia per ottelu. Taklaukset vaihtelevat 5-10 otteluun, joka on varsin realistinen tulos liigatasolla. Uuden 1.04 tunerin myötä vastustaja ottaa nyt myös enemmän jäähyjä, joten tämäkin ongelma pitäisi olla selätetty. Testatkaa ihmeessä, ja antakaa omat arvionne :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Tämähän käy entistä oudommaksi: yhdeksässä viime pelissä yhteys ei ole katkennut kertaakaan. Onkohan vain hyvää tuuria vai minkä taikatempun EA on onnistunut tekemään? Tietysti kun nyt sanon niin taas alkaa kaikkien aikojen v*tutus.

Molarit jaksavat edelleen hauskuuttaa ja potuttaa, riippuu kummassa päässä pelataan. Kerran Price lähti pysäyttämään heppoista, jäätä pitkin kulkenutta purkukiekkoa maalin taakse, ja katos vaan: limppu osuu samassa hänen luistimeensa ja lipuu omiin. On näitä muitakin, esim. Lundqvist imuroi kahdesti peräjälkeen niin heppoisen kudin kuin voi olla. Keskialoituksesta kiekko pakille, pakilta hyökkääjälle ja siniviivan jälkeen se on siellä. Tätä ennen olin 0-1-tappiolla, varmasti tympi vastustajaa tuossa kohtaa.

Vanhanaikaiset, samoin kuin rannarit kulmasta nousun jälkeen, näyttävät nekin menevän kovin helposti. Ja one-timereistä voisi tietysti sanoa mitä tahansa, mutta jätän sen nyt väliin. Silti, olen vieläkin tyytyväinen siihen kuinka maalinteko pelissä muuten onnistuu. NHL 12:n one-timer-tykityksestä suunta oli toki vain ylöspäin.
 
NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Vaiha pelaajat --> tallenna se uutena kokoonpanona. Näin ei tarvi vaihtaa kaikkia takas, vaan voi suoraan ottaa ne vanhat kokoonpanot. :o
Ei vaikuta jos on kauden jo aloittanut. Sitä tuossa viestissä varmaankin tarkoitettiin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Vaiha pelaajat --> tallenna se uutena kokoonpanona. Näin ei tarvi vaihtaa kaikkia takas, vaan voi suoraan ottaa ne vanhat kokoonpanot. :o

En nyt ole ihan varma mitä tarkoitit heh, mutta meinasin sitä että jos aloittaisin vaikka NYT kauden pelaamisen tämän hetkisillä pelaajilla ja lähtisin pelaamaan kautta, kun samaan aikaan oikeaan liigaan tulee uusia pelaajia eri joukkueisiin, joita ei sitten löydy siitä omasta kaudestani :o mutta onhan tämä riski olemassa ilman työsulkua... Ja olisi tyhmä aloittaa pelaamaan kautta, missä esim. jokruissa on Filppulat ja Karlsonit kun sitten kuukauden-parin jälkeen ne eivät sitten joukkueissa pelaisikkaan, kun itse sitten väännän pleijareissa jotai änäripelaajia vastaan. Tai jos työsulku ei loppuisi kesken kauden ja liigaan virtaisi koko loppukaudeksi jotain Selänteitä ja summuita Crosbyja, joita ei myöskään löytyisi omasta kausimodistani... Elämä on vaikeaa :D

En nyt tiiä saiko tosta mun tekstistä mitään selvää mutta joo. Ja haluan huomauttaa että minä EN pelaisi jokereilla, vaan jollain paljon hienommalla urheiluseuralla, mutta jokereissa nyt sattuu noita superstaroja tuolta nhl:stä löytyä ja mahdollisesti vielä lisää tulee...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

HUTissa alkoi playoffit, mutta kun painaa tota "pudotuspelit" kohtaa ni se menee vaan siihen normaaliin turnausnäkymään missä on kaikki samat vanhat turnaukset? Onks ne EA:n puolelta sössiny tän homman vai mikä tos on? :confused:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

HUTissa alkoi playoffit, mutta kun painaa tota "pudotuspelit" kohtaa ni se menee vaan siihen normaaliin turnausnäkymään missä on kaikki samat vanhat turnaukset? Onks ne EA:n puolelta sössiny tän homman vai mikä tos on? :confused:

Minkä verran olet pelaillut onlineturnauksia/yksittäisiä verkkomatseja HUT:ssa? Itsellä sama homma, että menee siihen turnausnäkymään, mutta ajattelin vain pelanneeni sen verran vähän otteluita, enkä näin ollen päässyt kuukauden pleijareihin. :o Ja tosiaan parisenkymmentä peliä vain alla matseista, mitkä lasketaan sinne leaderboardeille.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Pystyykö tohon true broadcast kameraan vaikuttamaan jotenkin kun on aika ikävä pelata kun ei näe mitä kulmissa tapahtuu?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kuten arvelin,se uus tuneri tuli sitten:

Tuner 1.04 update is out. The lack of penalties being called should be fixed! **Update! Tuner may have been pulled.
All Modes
Greater chance of penalty being called if a player is tripped (stumbles will now be considered trips)
Pokecheck less effective in HUT
Goalies less vulnerable on shots from distance on the rush on Game Styles Normal and Hardcore.
Decreased AI ability to make long stretch passes when Users were calling for a pass.
Offline
Increase penalty calls across the board
Increase effect of CPU Opponent and CPU Teammate penalty sliders
Increase chance of slash being called on stick lift from a bad angle
Increase likelihood of interference being called
Increase chance of CPU clearance being played over the boards
Increase chance of boarding, charging and hitting from behind being called
Increase time CPU will finish checks after puck is released

e: kuullostaa hyvältä mutta entäs käytännössä...testiin vaan sitten :D

ee:Noniin..2 peliä,ekassa hommasin 2 kampitusjäähyä vastustajalle,ne siis toimii ja toimii muuten oikein molemmille joukkueille...Maalivahdit tosiaan ottaa nyt niitä puolittaisia "bugiranteita" kiinni,eli helpot vedot ilman maskia ne saavat kiinni vähintään 50% paremmin kuin ennen,varsinkin ranne laukaukset,myös ne suoraan alotuksesta tulevat vedot...
Molemmat joukkueet tekee pisteitä,eka peli 6-3 voitto,itelle 2+1.Nostin vastustajan vaikeuta ja kappas,4-5 turpiin mut ite sain aikaseksi vaan 0+1 joten jos omat nyt teke kuten kuuluu pisteitä ja kuitenkin minun itseni pitää oikein raataa - on juuri sitä mitä toivoo be a pro:lta...ne tosiaan raastaa ja vääntää nuo AI:n pelaajat.Tulin taklatuksi varmaan 10 kertaa enemmän kuin normaalisti pienen kokoni takia ja tosiaan se momentumin siirto joukkueelta toiselle on nyt huomattavasti paremmin nähtävissä.Omat saa syöttöjä kiinni! (mulla syöttöapu 0) mahtavaa...Näin 2 pelin testin jälkeen Be A Pro:ssa.Versiolla 1.04.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Pystyykö tohon true broadcast kameraan vaikuttamaan jotenkin kun on aika ikävä pelata kun ei näe mitä kulmissa tapahtuu?

Tai kun kulman satut näkemään niin et tiedä onko siniviivalla ketään.

Tuo olis ihan täydellinen kuvakulma jos tosiaan oikeasti näkis jotain. Ei tarttis tota zoomia olla noin paljoa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Decreased AI ability to make long stretch passes when Users were calling for a pass.


Joo, tehkää Ai:sta vaan huonompi. Ihan kuin se ei olisi jo tarpeeksi huono kun ei edes lyhyet syötöt onnistu.
 
NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Joo, tehkää Ai:sta vaan huonompi. Ihan kuin se ei olisi jo tarpeeksi huono kun ei edes lyhyet syötöt onnistu.

Tuo on vain keino hillitä pikkumatseissa sitä, että ihmislaiturit vain pilkkivät keskialueella ja naputtelevat nappisyöttöjä AI-pakilta pelaamatta puolustusta laisinkaan.

Hyvä parannus.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

avasin boxin aamust hyväl fiiwiksel ja menin onlineen pelaa vs modee huomatakseni, et kaik tilastot nollattu.:mad::mad::mad::mad:

vmp:mad:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kaveri kysy äsken et miten saa klassisilla ohjainasetuksilla vaihdettua kentän kun peli on käynnissä. Tietääkö joku? :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

avasin boxin aamust hyväl fiiwiksel ja menin onlineen pelaa vs modee huomatakseni, et kaik tilastot nollattu.:mad::mad::mad::mad:vmp:mad:
Menitkö myös uratilastoista viime pelit-kohtaan? Kaverillani lukee ainakin omalla koneellani 0-0-0, mutta kun menee viime peleihin niin siellä ottelut näkyvät ihan normaalisti.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kaveri kysy äsken et miten saa klassisilla ohjainasetuksilla vaihdettua kentän kun peli on käynnissä. Tietääkö joku? :D

Muistaaakseni se on L1 (tai joku lisänappi) ja sitten nuolinäppäin,olettaen että on kentänvaihdot päällä...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Olisi tällinen ongelma yritän pelata tietyn kaverin kanssa online peliä ,mutta en pääse liittymään sen kutsuihin eikä se mun tulee aina ,että yhteys vastustajaan katosi.tätä ei siis tapahdu muiden kavereiden kanssa vaan tän yhden tietyn kaverin kanssa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mitä vi**ua oikeasti? Tässä pelanut jo 12 riittävän paljon ja todennut kun valmentaja heittää aina neljän pelin jälkeen kakkosketjuun kun kausi on alkanut! :mad:

Sitten sama perse jatkuu kanssa 13:sta!
Sanotaan näin:

"kun pelaat joukkueesi fanien edessä, vaadimme parasta. Sinulla on hyviä puolia joukkuepelaaminen mutta tilastot eivät ole hyvät"

Mitä ****** oikeasti? Nytten neljän pelin jälkeen on tilastot:

4:Peliä
3:Maalia
9:Syöttöä
-/+:9

Pelaan tähtipelaajalla, 12 ei ollut muutosta vaikka teit 12 maalia ja 5 syöttöä kauden alussa mutta aina ***** kakkosketjuun ja minkä ***** takia, tilastot kuulemma kusee.

Mutta sitten kun pelaat sen noin kymmenen peliä niin pääset ykkösketjuun takaisin ja vaikka pelaisit sen jälkeen ihan perseesti viisi peliä ykkösketjussa niin tulee "huomautus" vasta.

Onko muut törmäneet samaan?
 
Ylös Bottom