Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollicas
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

NHL 13 Ice Tilt Mechanic - In-Depth Look #BrokenGame #NoMoreLies - YouTube

Kannattaa katsoa. Hyvin rakentavasti tuodaan Ice Tilt esille, eikä millään "juuri pelin hävinneen" tai katkeran pelaajan näkökulmasta.

Sekä kyseisen videon tekijän topic EAn foorumeilla. -->> EA Forums

Hyvin tehty video, itse en nähnyt siinä taianomaista tasoitusmekaniikkaa vaan rajoittuneen fysiikkamoottorin ja kevyttä lägiä missä grafiikkamoottori ei ole aina synkronoitunut täysin fysiikkamoottorin kanssa.

Vanha puheenaihe joka jakaa pelaajat lähes konsolisotamaisiin leireihin :)
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Hyvin tehty video, itse en nähnyt siinä taianomaista tasoitusmekaniikkaa vaan rajoittuneen fysiikkamoottorin ja kevyttä lägiä missä grafiikkamoottori ei ole aina synkronoitunut täysin fysiikkamoottorin kanssa.

Vanha puheenaihe joka jakaa pelaajat lähes konsolisotamaisiin leireihin :)

Totta tämäkin. Harvoin kyseisestä asiaa on näin tuotu esille. Yleensä se on sitä "Fix you f*ing game EA" tasoista huutamista. Itse en ees ota kantaa asiaa, varmaan siksi että kovana NHL-fanina haluan uskoa ettei tälläistä olisi.:D
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

NHL 13 Ice Tilt Mechanic - In-Depth Look #BrokenGame #NoMoreLies - YouTube

Kannattaa katsoa. Hyvin rakentavasti tuodaan Ice Tilt esille, eikä millään "juuri pelin hävinneen" tai katkeran pelaajan näkökulmasta.

Sekä kyseisen videon tekijän topic EAn foorumeilla. -->> EA Forums

Ns.Ea tasotukset, kyllä ne on olemassa. Pelin ehdoton heikkous on se, että tiukat väännöt bottimokkematseissa ratkeaa monesti siihen kummalla on parempi bottimokke. NHL 13 on tarkoitettu pelattavaksi ihmismokeilla, mutta voisi noiden bottimokkejen hyvyyttä pikkuisen rajoittaa. Kuinkahan monta bottimokkeklubimatsia on päättynyt 1-0, kun on tasaiset jengit, aika pirun monta peliä. Koska kysessä on hassunhauska peli, jota ihmiset takovat huvikseen, olisi kaikkien kannalta mukavampaa jos nuo bottimokkeväännötkin päättyisivät vaikkapa 5-4, 6-5 jne... kuin 1-0, 2-1.

Mielestäni kaikkien pitäisi lähteä samalta viivalta, ei tasoituksia.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Ns.Ea tasotukset, kyllä ne on olemassa. Pelin ehdoton heikkous on se, että tiukat väännöt bottimokkematseissa ratkeaa monesti siihen kummalla on parempi bottimokke. NHL 13 on tarkoitettu pelattavaksi ihmismokeilla, mutta voisi noiden bottimokkejen hyvyyttä pikkuisen rajoittaa. Kuinkahan monta bottimokkeklubimatsia on päättynyt 1-0, kun on tasaiset jengit, aika pirun monta peliä. Koska kysessä on hassunhauska peli, jota ihmiset takovat huvikseen, olisi kaikkien kannalta mukavampaa jos nuo bottimokkeväännötkin päättyisivät vaikkapa 5-4, 6-5 jne... kuin 1-0, 2-1.

Mielestäni kaikkien pitäisi lähteä samalta viivalta, ei tasoituksia.

0-1 jos pelit päättyvät niin silloinhan molemmilla on ollut hyvät bottimolket, tai huonot ihmispelaajat? Bottimaalivahtien hyvyys on jo ihan eri keskustelu kuin icetilt mielestäni.

Jos vaihtoehtona on viime vuosien automaattiset takakulmamaalit ja bugiranteet verrattuna tämän vuoden parempiin maalivahteihin ja tiukempiin peleihin niin itse valitsen ehdottomasti tämän vuoden pelin.

Tasoitukset eivät tietenkään kuulu peleihin, ei lätkään eikä muuhunkaan verkkopelaamiseen. Se on vain hassua että vuodesta toiseen samat tyypit/kerhot pärjää peleissä samalla tavoin yli 90% voittoprosenteilla, miten se (hypoteettinen) tasoitus ei heitä häiritse?
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

0-1 jos pelit päättyvät niin silloinhan molemmilla on ollut hyvät bottimolket, tai huonot ihmispelaajat? Bottimaalivahtien hyvyys on jo ihan eri keskustelu kuin icetilt mielestäni.

Jos vaihtoehtona on viime vuosien automaattiset takakulmamaalit ja bugiranteet verrattuna tämän vuoden parempiin maalivahteihin ja tiukempiin peleihin niin itse valitsen ehdottomasti tämän vuoden pelin.

Tasoitukset eivät tietenkään kuulu peleihin, ei lätkään eikä muuhunkaan verkkopelaamiseen. Se on vain hassua että vuodesta toiseen samat tyypit/kerhot pärjää peleissä samalla tavoin yli 90% voittoprosenteilla, miten se (hypoteettinen) tasoitus ei heitä häiritse?

Kuten kirjoitin, niin mukavampaa olisi jos klubipelit, kahden kovan tasaisen jengin välillä päättyisi isonumeroisemmin. Ihan hauska pelihän NHL13 on, eip siinä mitn. Mutta turhan paljon pelejä ratkeaa bottimokkeväännöissä siihen, että toisella ny sattu olemaan mokke kovemmassa vireessä kuin toisella.

Tokihan samat jengit pärjää, mutta kun kaksi 90 vprosentilla varustettua jengiä kohtaa keskenään, on bottimokke näissä väännöissä monesti liian ratkaisevassa roolissa. Mutta NHL13 on selkeästi tarkoitettu klubipeleissä pelattavaksi ihmismokeilla, sillähän tästäkin ongelmasta pääsee.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Aiemmissa änäreissä maalivahti pelas sen mukaan missä kiekko on, nyt se pelaa sen mukaan mihin se on menossa.
Otetaan nyt esimerkki 3vs0 hyökkäyksestä: Syöttelet edestakas, mutta maalivahtia ei saa kahville, koska se tekee yliluonnollisia käännöksiä, joita ihmismaalivahti ei pelissä pysty tehdä. No tämähän ei varsinaisesti liittynyt itse asiaan vaan se tulee tässä: kaikki kolme tulee siistissä rivissä maalia kohti(vasemmalla, keskellä ja oikealla on jätkät). Vasemman puoleinen pelaaja jolla on kiekko yrittää syöttää oikean laidan pelaajalle. Maalivati huomaa tämän kuudennella aistillaan, vaikka cena on vielä syötön välissä. No tämä cena sitten kömpelösti "katkaisee syötön" joka oli menossa oikealle laidalle, ja maalivahti jatkaa liikettä oikealle ja saat maalin tyhjiin. Jos taas oisit vaan syöttänyt cenalle, niin maalivahti olisi ollut täydellisesti mukana.

Toivon kanssa ettei EA ole seuraavan pelin kanssa niin v*tun laiska, ettei jaksa tehä kunnon teköälyä niin, ettei botit pelaa ihan raiteilla ja tee asioita joita pelaaja ei voi tehdä. Esim botit käyttää pokea vain jäähyjen ottamiseen, kiekonriistot tapahtuu taklilla tai kytkemällä magneettilapa päälle, joka imaisee kiekon pelaajan lavasta. Tämä on minun mielestä ärsyttävin asia koko pelissä... Botit vaan imasee sen kiekon sun lavasta, kun itse voit vain tökkästä sen kiekon pois siitä lavasta.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Heh eihän ne botit kyllä fiksuja ole kaikki sen tietää mutta turha jostain niin selvästä asiasta jonka kaikki tietää kirjotella kun ei mikään kuitenkaan muutu ei EA kuuntele pelaajia, rahasta se on kyse.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Heh eihän ne botit kyllä fiksuja ole kaikki sen tietää mutta turha jostain niin selvästä asiasta jonka kaikki tietää kirjotella kun ei mikään kuitenkaan muutu ei EA kuuntele pelaajia, rahasta se on kyse.

AI:ta on mahdoton ohjelmoida hyväksi nykytietämyksellä, saati sitten konsolien asettamilla rajoituksilla.

Onneksi on online-pelaaminen keksitty :)

(Vaikka siellä on kyllä usein pelaajia jotka jäävät kauas AI-pelaajien tasosta)
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Heh eihän ne botit kyllä fiksuja ole kaikki sen tietää mutta turha jostain niin selvästä asiasta jonka kaikki tietää kirjotella kun ei mikään kuitenkaan muutu ei EA kuuntele pelaajia, rahasta se on kyse.
Jep ollaan vaan ihan hiljaa, niin EA alkaa kusemaan vielä enemmän linssiin.

AI:ta on mahdoton ohjelmoida hyväksi nykytietämyksellä, saati sitten konsolien asettamilla rajoituksilla.

Onneksi on online-pelaaminen keksitty

(Vaikka siellä on kyllä usein pelaajia jotka jäävät kauas AI-pelaajien tasosta)
Tietääkseni fifassa pallonriistot ei tapahdu niin, että botti ojentaa jalkansa ja pallo hyppää siihen? Uskoisin myös ettei 2K änäreissäkään ollut noita magneettilapoja ja maalivahditkin olivat ilmeisesti paremmin toteutattu jossain 4 vuotta vanhassa pelissä kuin tässä uusimmassa änärissä.

E:Ja en nyt sanoisi että mahdoton ohjelmoida hyväksi, mutta se hyvähän on mielipidekysymys kumminkin.
E:Meinasin kanssa sitä, että jos tekoälyä lähdettäis kehittämään kumminkin siitä, että botit pelaa samoilla säännöillä kuin pelaajakin.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Ja jos nyt tätä napinaa jatketaan :) Niin totean vain, että klubipelit bottimokeilla pelattuna on nykyään vain pirun tylsää. Et voi tehdä mielikuvituksellisia maaleja vaan tässä on suurinpiirtein miten 95% tai ylikin maaleista tulee:

-Lörtsäveto patjaan ja kaveri odottaa riparia pistää kiekon pussiin

-Ranneveto

-Leikkausmaali eli syötät vasemmalta oikealle ja koska maalivahti aavistaa, niin liikut syötön saatuasi vastakulmaan mistä syöttö tulee ja laitat kiekon reppuun. Vastakulma onekin toimii silloin tällöin, ei kuitenkaan yhtä hyvin kuin leikkuu.

-Läpiajo, sanotaanko että läpäreissä ne samat typerät muuvit joita itse osaan muutaman toimii melkeinpä aina.

Näitä samoja juttuja kun teet pelistä toiseen bottimokkea vastaan ties kuinka monta kertaa, rupeaa homma pidemmän päälle puuduttamaan. Mutta niinkuin todettu jo moneen kertaan, niin ihmismokkepelit klubissa on tämän pelin suola. Ea voisi kuitenkin pikkuisen höllätä bottimokkejen hyvyyttä niin voisi käyttää enemmän mielikuvitusta pelissä ja pelinautinto olisi parempi myös niille jotka bottimokke pelejä tahkoo.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Ja jos nyt tätä napinaa jatketaan :) Niin totean vain, että klubipelit bottimokeilla pelattuna on nykyään vain pirun tylsää. Et voi tehdä mielikuvituksellisia maaleja vaan tässä on suurinpiirtein miten 95% tai ylikin maaleista tulee:

-Lörtsäveto patjaan ja kaveri odottaa riparia pistää kiekon pussiin

-Ranneveto

-Leikkausmaali eli syötät vasemmalta oikealle ja koska maalivahti aavistaa, niin liikut syötön saatuasi vastakulmaan mistä syöttö tulee ja laitat kiekon reppuun. Vastakulma onekin toimii silloin tällöin, ei kuitenkaan yhtä hyvin kuin leikkuu.

-Läpiajo, sanotaanko että läpäreissä ne samat typerät muuvit joita itse osaan muutaman toimii melkeinpä aina.

Näitä samoja juttuja kun teet pelistä toiseen bottimokkea vastaan ties kuinka monta kertaa, rupeaa homma pidemmän päälle puuduttamaan. Mutta niinkuin todettu jo moneen kertaan, niin ihmismokkepelit klubissa on tämän pelin suola. Ea voisi kuitenkin pikkuisen höllätä bottimokkejen hyvyyttä niin voisi käyttää enemmän mielikuvitusta pelissä ja pelinautinto olisi parempi myös niille jotka bottimokke pelejä tahkoo.
Unohtiko siniseltä maskiton ranu pujuihin? Uppoo oikeesti ihan hyvin ja vetelen niitä jos meinaan menettää kiekon. Kyllähän siinä vähän käy vihua sääliks ku sellaset uppoo, mutta minkäs teet.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Lisäyksenä vielä, että ihmismokkepelejä ei muuten taida enää tahkoa kuin hyvät jengit nykyään. Silloin tällöin tulee jotain uusia jengejä koittamaan, mutta aika nopeasti tuntuu nämä jengit hajoavan, kun vastaan tulee pelkästään kovia jengejä, jotka ovat nyt pelanneet yhdessä ties kuinka kauan ja ottavat sitten heiltä turpaan jatkuvasti.

Itse en edes muista milloin olisin pelannut ihmismokkepelin klubissa jotain huonoa jengiä vastaan, taitaa samat 10-20 jengiä noita tahkoavan. Näinollen jäljelle jää paljon joukkueita jotka pelaavat bottimokella ja niiden hyvyyttä rajoittamalla saataisiin muidenkin pelinautintoa pikkuisen paremmaksi ja voisi tehdä enemmän mielikuvituksellisia maaleja, ei niitä samoja typeriä juttuja joita pitää toistaa kuin apina, jotta voittoja irtoaa.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Tietääkseni fifassa pallonriistot ei tapahdu niin, että botti ojentaa jalkansa ja pallo hyppää siihen? Uskoisin myös ettei 2K änäreissäkään ollut noita magneettilapoja ja maalivahditkin olivat ilmeisesti paremmin toteutattu jossain 4 vuotta vanhassa pelissä kuin tässä uusimmassa änärissä.

Wanhana 2k-lätkäfanina sanoisin kyllä, että vaikka ne molket oli näyttäviä niin ei ne kyllä hyviä olleet. Enemmän varmoja maaleja yhdessä 2k-pelissä kuin EA-hokeissa yhteenlaskettuna. Muutenkin meni vähän ohi, ei multa ainakaan lavasta viedä kiekkoa mitenkään magneettimaisesti :)

2k10 hokin saa varmaan vitosella nykyään, osta pois niin näet että kyseessä oli visuaalisesti näyttävä mutta täysin arcademainen animaatioräpellys, kaukana EA:n nykyisistä sekä 2k:n vanhemmista paremmista peleistä.

E:Ja en nyt sanoisi että mahdoton ohjelmoida hyväksi, mutta se hyvähän on mielipidekysymys kumminkin.

Joo, mielipiteitä tottakai. Hainkin tässä sitä, että koodaajien pyhä graali on AI jota ei ihmisestä erota. Näkeehän sen AI:n ohjelmoimisen vaikeuden siinä, että pelissä kuin pelissä AI:n ennalta-arvattavuus ja tyhmyys kompensoidaan epäinhimillisillä reaktioajoilla ja virheettömällä tähtäyksellä. Lätkässä vaikkapa pokecheck riippuu ihmispelaajalla statista, AI-pelaaja pokettaa aina oikeaan kohtaan ja oikeaan aikaan. Ilman sitä parin kymmenyksen reaktioaikaviivettä mikä meillä ihmisillä on.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Itse en kyllä allekirjoita että on olemassa mitään "kovia jengejä"
..mielestäni on ennemmin pelin toiminnan (bugien opettelut yms.) osaavat kaverit...jääkiekko on kaukana tästä pelistä.Tämä on kuin jokin erikoinen tetris-peli :D
Saatika se että ihminen voisi omalla kädellään vaikuttaa joka kerta lopputulokseen,se on täyttä puppua...paljon on mikä vaikuttaa onnistumiseen muutakin kuin pelin sisältö tai toiminta (lagit yms.)
Kuitenkin on olemassa hyvät ja huonot pelaajat mutta vielä tässä NHL13 voiton vie itse peli,ei ihminen.
Sitten kun pelissä on täysin pelaajan vastuulla lopputulos,alan itsekin pelaamaan onlinessa vallan,se on aivan varma.

ei multa ainakaan lavasta viedä kiekkoa mitenkään magneettimaisesti

Seuraappa niitä kiekonriistoja jos pelaat vaikka be a pro:ta jossa tuo käy hyvin ilmi...vastustaja ei osu kiekkoon edes mutta riittää että siellä botti painaa sitä karvausnappia niinsanotusti ja kappas,kiekko pois lavasta.Ja vielä,tämä toimii täydellisesti näin supertähti-tasolla.


Muuten..se video aikanaan jossa sanottiin miten laukaus menee minne sattuu kovassa vauhdissa,oletteko panneet merkille että lämäri osuu aina sinne minne tähtää (verrattuna ranteeseen) ja avrsinkin bottipakeilla.
Be A Pro:ssa bottipakit ei edes lauo lämärillä jos ei ole maskia jos näin karkeasti miettii...
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Muutenkin meni vähän ohi, ei multa ainakaan lavasta viedä kiekkoa mitenkään magneettimaisesti :)
Ihanko totta? Kokeileppa, että miks et voi vaan luistella suoraan maalille... Koska vihu imasee kiekon lavasta. On mulla myös niitä videoita missä botti imasee kiekon sun lavasta 20cm päästä. Ja ootko muka oikeesti nähnyt joskus botin pokettavan kiekon pois sulta? Itse en muista että mulle olis ikinä näin käynyt...
Eikä se nyt oo temppu eikä mikään lisätä 20ms odotusaika ennenku botti tekee halutun jutun, mutta ei siinä mitään järkeä olis.
Välillä tietty se botti nappaa ihan mailallaan sen kiekon sun lavasta, mutta ei se ole yhtään sen parempi juttu.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Itse en kyllä allekirjoita että on olemassa mitään "kovia jengejä"
..mielestäni on ennemmin pelin toiminnan (bugien opettelut yms.) osaavat kaverit...jääkiekko on kaukana tästä pelistä.Tämä on kuin jokin erikoinen tetris-peli :D
Saatika se että ihminen voisi omalla kädellään vaikuttaa joka kerta lopputulokseen,se on täyttä puppua...paljon on mikä vaikuttaa onnistumiseen muutakin kuin pelin sisältö tai toiminta (lagit yms.)
Kuitenkin on olemassa hyvät ja huonot pelaajat mutta vielä tässä NHL13 voiton vie itse peli,ei ihminen.
Sitten kun pelissä on täysin pelaajan vastuulla lopputulos,alan itsekin pelaamaan onlinessa vallan,se on aivan varma.

No kovat jengit erottuvat siinä kohtaa kuinka hyvin se tilanne rakennetaan, että pääsee käyttämään noita mainitsemiani tapoja tehdä botille maali. Hyvät jengit saavat rakennettua huonompia jengejä vastaan paljon näitä tilanteita mistä se maali yleensä tehdään. Mutta kovin on yksitoikkoista klubissa se kuinka noita maaleja nykyään tehdään bottimokeille.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

Itse en kyllä allekirjoita että on olemassa mitään "kovia jengejä"
..mielestäni on ennemmin pelin toiminnan (bugien opettelut yms.) osaavat kaverit...jääkiekko on kaukana tästä pelistä.Tämä on kuin jokin erikoinen tetris-peli :D
Saatika se että ihminen voisi omalla kädellään vaikuttaa joka kerta lopputulokseen,se on täyttä puppua...paljon on mikä vaikuttaa onnistumiseen muutakin kuin pelin sisältö tai toiminta (lagit yms.)
Kuitenkin on olemassa hyvät ja huonot pelaajat mutta vielä tässä NHL13 voiton vie itse peli,ei ihminen.
Sitten kun pelissä on täysin pelaajan vastuulla lopputulos,alan itsekin pelaamaan onlinessa vallan,se on aivan varma.

Lägi on tietenkin ratkaisevassa roolissa jos sitä esiintyy. Muuten olen kyllä täysin eri mieltä online-pelaamisesta.

Tuhansia pelejä(verkossa) joka vuosi hokkia hakanneena, tämä vuosi on ensimmäinen kun omat peukalot ratkaisevat 95% pelin lopputuloksen. Ne glitchit eivät ole avain voittoon kuten aiempina vuosina. Jos jauhat oikean kiekon näköistä peliä se jopa toimii.

Omalta Utube-tililtä löytyy sekä GMC-pelejä, että kerhopelejä joista voi katsoa juustottoman pelin tulosta. Joskus vastustaja on parempi, joskus ei. Mutta yhtäkään glitchimaalia et näe niissä videoissa, ja voittoja tulee.
 
Vastaus: NHL 13 - keskustelua pelistä

No kovat jengit erottuvat siinä kohtaa kuinka hyvin se tilanne rakennetaan, että pääsee käyttämään noita mainitsemiani tapoja tehdä botille maali. Hyvät jengit saavat rakennettua huonompia jengejä vastaan paljon näitä tilanteita mistä se maali yleensä tehdään. Mutta kovin on yksitoikkoista klubissa se kuinka noita maaleja nykyään tehdään bottimokeille.

Tämä on niitä pelin hyvä puolia,että edes pelikuvioiden tekeminen onnistuu kunhan on samat sävelet,se varmaankin erottelee ne hyvät ja huonommat pelaajat...
Näitä mielestäni vaan haittaa juuri nuo epäinhimilliset ongelmat.

Siellä on muuten siirtoikkuna kiinni nyt NHL:ssä,koska mahtaa tulla päivitetty kokoonpano?
Alkaa tuo GM:n pelaaminen vihdoin :)
 
Ylös Bottom