Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Noista achievementeista sen verran, että ainakin Be a Prohon näytetään panostaneen taas paljon, sen verran monta ko. pelimuotoon liittyvää on mukana. Silloin, kun HUT tuli niin suurin osa trophyista oli sitä koskevia ainakin.

Ihan mukavilta nuo vaikuttavat, mutta eipä noilla itse pelissä mitään tee. Innolla odotan BaGM/BaP-tietoja.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Noista achievementeista sen verran, että ainakin Be a Prohon näytetään panostaneen taas paljon, sen verran monta ko. pelimuotoon liittyvää on mukana. Silloin, kun HUT tuli niin suurin osa trophyista oli sitä koskevia ainakin.

Ihan mukavilta nuo vaikuttavat, mutta eipä noilla itse pelissä mitään tee. Innolla odotan BaGM/BaP-tietoja.

Be A Gm Mode oli minulle se kuningaspelimuoto tällä kaudella, mutta kävi äkkiä tylsäksi kun oman joukkueen nelosketjun sentteri oli vähintään 90 ovr ja vielä hyvässä iässä. GM mode on muuten erittäin hyvä pelimuoto, mutta joukkueen rakentaminen on aivan liian helppoa. Lisäksi ihmettelen useasti Tekoälyn Treidilogiikkaa. Aivan liian helposti Saa vastustajalta ryöstettyä vaikkapa esimerkiksi Phil Kesselin, tai Shea Weberin. Molemmat ovat Todellisia Franchise pelaajia, ja molemmat saa muutamalla hassulla varausvuorolla, ja parilla heikolla pelaajalla joilla ei ole mitään käyttöä. En myöskään ole varmaankaan tehnyt ikinä kahden pelaajan kauppaa, kuten James Van Riemsdyk - Luke Schenn. Tekoälylle ei tulisi mieleenkään hyväksyä tuollaista. pelaajien vaihtoarvot ovat todella surkeita. Esimerkiksi nyt vaikka Adam Larsson, Hänen kokonaisuus on 80, ja kehittyvyys A-, Todella pienellä vaihtoarvolla. Seuraavalla kaudella se onkin sitten melkein täynnä. Tekoälylle menisi tälläinen treidi varmaankin läpi: Adam Larsson-Kimmo Timonen. + 4,5,6 kierroksen varausvuorot. Jos ne eivät tuosta parane, vaihtoarvot voisi ottaa kokonaan pois. Voisi itse sitä pähkäillä sitten, että mikä on sopiva hinta vaikka Larssonista, eikä niin, että joku mittari näyttää sen.


Toivottavasti tolppien välissä häärääminen on tällä kertaa mukavaa myös AI:ta vastaan. Jos vaikka oma joukkue tekisi edes 2-3 maalia per peli niin voisi voittaa edes joitain yksittäisiä pelejä. Myöskin huvittavaa oli se, että pakkina pystyit tekemään BaPissa hattutempun per peli. Itse pelasin Isolla Puolustavalla Pakilla jolla kiekonkäsittely siellä 60 paikkeilla. Tilaisuuden tullen pääsi helposti koko kentän lävitse tuollaisellakin pelaajalla. Toivottavasti Tekoälyn ohjaamat hyökkääjät osaisivat mennä kiinni pelaajaan kun on täydessä vauhdissa oman sinisen kohdalla. Pelkään, että se vaan helpottuu uuden luistelumoottorin takia. Noh, se selviää varmaankin aika pian, Kumpaa pelimuotoa itse vuoden verran tahkoan:
Be A Pro vs Be A Gm.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Julkaistiinpa achievementit aikaisin. HUT:ssä voi sitten näemmä vaihtaa pelaajien joukkuetta, mikä tietysti mahdollistaa sen, että voi käyttää kaikkia suosikkipelaajiaan ja saada samalla ketjulle täydellisen kemian.

Erikoisin havainto achievement-listasta on kyllä Fear No Man -achievement, jonka saavuttamiseksi pitää pelata 30 normaalia EASHL-peliä ilman, että peruuttaa pois pelistä vastustajan nähtyään tai lähtee pois kesken pelin. Erikoisen siitä tekee se, että tuosta palkitaan peräti 105:llä gamerscore-pisteellä. Hyvä idea EA:lta kannustaa pelaajia näin pelaamaan pelit kokonaan, mutta vaaditun ottelumäärän olisi kyllä tullut olla vähän korkeampi. Backout-rangaistuksessa on tosin tietysti se huono puoli, että Pohjois-Amerikkalaisia vastaan ei ole oikein mitään järkeä lähtea vierasjoukkueena pelaamaan, jolloin peruuttamisesta sitten seuraa kuitenkin rangaistus. Ihan varma en ole, mutta olikohan täällä mainittu, että NHL 13:ssa pitäisi noita merentakaisia vastustajia löytyä harvemmin kuin aikaisemmin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Erikoisin havainto achievement-listasta on kyllä Fear No Man -achievement, jonka saavuttamiseksi pitää pelata 30 normaalia EASHL-peliä ilman, että peruuttaa pois pelistä vastustajan nähtyään tai lähtee pois kesken pelin. .

Eiköhän tossa tarkoteta nimenomaan kesken pelin poistumista. Siinä aulassa pystynee siis edelleenkin peruuttamaan ilman mitään sanktioita.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ite oottelen taas BaP-pelimuotoo eniten, mutta varma en vielä ole ostanko koko peliä.. :O NHL 12:ta tuli pelailtua BaPia 2 kautta CHL:ssä ja se jälkeen melkein puol kautta NHL:ssä Phoenixissa. Pelaaminen vaan kuitenkin alkoi maistuu vähä puulta niin en nyt ole enää yhtään varma ostanko koko peliä. Vaikka nythän olisikin pitkästä aikaa kunnon edistystä tapahtunu. Kuitenkin aikaa ei jää hirveesti kun menee tuo PES2013 tilaukseen. Mutta sitten kun lisää tietoa BaPista tulee niin sitten ajatukset voivat ehkä muuttua ja peli lähteä hankintaan. Ja demoa tottakai jo odotellaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Pidäpä ens kerralla se palkkakatto päällä.
Ei tulisi mieleenkään edes kokeilla pelata ilman palkkakattoa. Hyvällä Scouttaamisella ja treidaamisella saa kyllä aikaan 5-10 vuodessa tuollaisen joukkueen. Nugent Hopkins, 91 Granlund 90, Burmistrov 90 nyt ainakin oli keskellä, ja puolustuksessa oli ainakin Larsson 93-Bogosian 92 Cam Fowler (?), ja Luke Schenn 90, Maalilla Robin Lehner.

Tämän joukkueen rakensin Torontoon. Mikael Granlundin sain suostumaan 2,8 milj sopimukseen neljällä vuodella, ja Nuge sai 4 miljoonaa 8 vuotta. Adam Larssoninkin palkkapyyntö oli huikea, 9 milj, mutta hänet sain 7 vuodella 7 miljoonaan suostumaan. Toki Jos yhdelle pelaajalle antaa sen 10 milj, on hyvin vaikea saada Huippujoukkuetta kasaan. Lisäksi hankkimalla hyviä Prospekteja Drafteistä, Ei ole vaikeaa saada tuollaista joukkuetta. Se nyt vaatii vähintään 5 vuotta aikaa. Toivon todella, että NHL 13 Ei ole enää mahdollista saada tuonkaltaista joukkuetta rakennettua.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Eiköhän tossa tarkoteta nimenomaan kesken pelin poistumista. Siinä aulassa pystynee siis edelleenkin peruuttamaan ilman mitään sanktioita.
Siinä achissa mainittiin kaksi kriteeriä, DNF ja backout penalty

DNF = Did not finish eli ei pelannut peliä loppuun
Backout penalty = lähtee aulasta karkuun

Tuo on omalla kohdalla ehkä paras uudistus jos ei tosiaankaan tarvitse odotella 30min että joku suostuu peliin.

Edit: tai sitten kyseessä on sen 2 min suoja-ajan aikana karkailu, joka ei paljon auttaisi tähän suurimpaan EASHL:n ongelmaan eli vastusten valkkailuun.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

^ Eihän toi trophy mitenkään kannusta pelata ketä tahansa vastaan. Ehkä sitte jos se pitäis olla 30 putkeen.
Eli toihan vaan tarkottaa että pitää pelata 30 EASHL peliä loppuun asti?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ei tulisi mieleenkään edes kokeilla pelata ilman palkkakattoa. Hyvällä Scouttaamisella ja treidaamisella saa kyllä aikaan 5-10 vuodessa tuollaisen joukkueen. Nugent Hopkins, 91 Granlund 90, Burmistrov 90 nyt ainakin oli keskellä, ja puolustuksessa oli ainakin Larsson 93-Bogosian 92 Cam Fowler (?), ja Luke Schenn 90, Maalilla Robin Lehner.

Missä ajassa MG:n kokonaisuus nousi yheksäänkymppiin? Ihmettelen vaan, kun muistelisin Granlundin olleen jotain 78 kokonaisuus ja b- potentiaalilla. Itse pelasin kolme kautta ja Mikke oli muistaakseni 81 kok.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Siinä achissa mainittiin kaksi kriteeriä, DNF ja backout penalty

DNF = Did not finish eli ei pelannut peliä loppuun
Backout penalty = lähtee aulasta karkuun

Tuo on omalla kohdalla ehkä paras uudistus jos ei tosiaankaan tarvitse odotella 30min että joku suostuu peliin.

Edit: tai sitten kyseessä on sen 2 min suoja-ajan aikana karkailu, joka ei paljon auttaisi tähän suurimpaan EASHL:n ongelmaan eli vastusten valkkailuun.

DNF = Yhteys katkeaa
Backout = Menusta quit
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

^ Eihän toi trophy mitenkään kannusta pelata ketä tahansa vastaan. Ehkä sitte jos se pitäis olla 30 putkeen.
Eli toihan vaan tarkottaa että pitää pelata 30 EASHL peliä loppuun asti?
Totta totta, achievementin kuvaus voisi yhtä hyvin olla "pelaa 30 EASHL -peliä". Vaaditun määrän pitäisi olla suurempi, tosin silloinkin se lähinnä kannustaisi vain aktiivisimpia saavutusmetsästäjiä, jotka haluavat saavutuksen niin nopeasti kuin mahdollista, eli ei kovinkaan suurta osaa pelaajista. Paras kannustaja olisi vaatimus peräkkäisistä peleistä, jolloin tosin ainakin omalla kohdallani nousisi suureksi ongelmaksi netin katkeminen.

Eiköhän backout tarkoittanee juuri samaa juttua kuin mistä rangaistaan HUT:ssakin, eli peruuttamista heti kun vastustaja selviää.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Missä ajassa MG:n kokonaisuus nousi yheksäänkymppiin? Ihmettelen vaan, kun muistelisin Granlundin olleen jotain 78 kokonaisuus ja b- potentiaalilla. Itse pelasin kolme kautta ja Mikke oli muistaakseni 81 kok.
Alussa Granlundin kokonaisuus on tosiaan B, B- B- mutta ainakin itselläni Hyökkäyksen kehittyvyydestä tuli A-, ja aloin harjoittaa Granlundin pelinrakentamista. Itse annoin hänelle heti paikan kärkiketjuissa, joten ehkä siinä syy. Teki todella kovat pisteet Kesselin ja Lupulin keskellä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ite toivoisin sellasta uudistusta, että kemia merkitsisi HUT:ssa jotain ees. NHL 12 ei ainakaan mun mielestä ole kauheasti merkitystä onko kemia 50 vai 99. Toivottavasti tämä korjaantuu uusien joukkue systeemien ansiosta. Uusi luistelusysteemi ja maalivahdit näyttävät tosi hyviltä!

Mitäs muut on mieltä pitäiskö urat ottaa pois pelaajilta, että oisi rajaton määrä pelejä samaan tapaan kuin FIFA 12:ssa? Ultimate teamissa siis..
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ei tulisi mieleenkään edes kokeilla pelata ilman palkkakattoa. Hyvällä Scouttaamisella ja treidaamisella saa kyllä aikaan 5-10 vuodessa tuollaisen joukkueen. Nugent Hopkins, 91 Granlund 90, Burmistrov 90 nyt ainakin oli keskellä, ja puolustuksessa oli ainakin Larsson 93-Bogosian 92 Cam Fowler (?), ja Luke Schenn 90, Maalilla Robin Lehner.

Tämän joukkueen rakensin Torontoon. Mikael Granlundin sain suostumaan 2,8 milj sopimukseen neljällä vuodella, ja Nuge sai 4 miljoonaa 8 vuotta. Adam Larssoninkin palkkapyyntö oli huikea, 9 milj, mutta hänet sain 7 vuodella 7 miljoonaan suostumaan. Toki Jos yhdelle pelaajalle antaa sen 10 milj, on hyvin vaikea saada Huippujoukkuetta kasaan. Lisäksi hankkimalla hyviä Prospekteja Drafteistä, Ei ole vaikeaa saada tuollaista joukkuetta. Se nyt vaatii vähintään 5 vuotta aikaa. Toivon todella, että NHL 13 Ei ole enää mahdollista saada tuonkaltaista joukkuetta rakennettua.

Niin totta. Itsekin sain "vasta" neljässä vuodessa joukkuueen (Minnesota Wild) kokonaisuuden tasan sataan. En enää muista joukkuetta tarkalleen, mutta löytihän joukkueestani mm. Giroux, Kesler, Lucic ja Tanev (ovr 90-hyökkäävä puolustaja, ikä 25). Maalissa pelasi muuan Corey Price (ovr 95) ja tietysti Wildin omat pelaajat Koivu (90), Granlund (85, pelasi silti vasta kolmosketjussa) ja Jonas Brodin (kehittyvyys B, kokonaisuus taisi olla 86). Samana vuonna voitin ensimmäistä kertaa Stanley Cupin mutta jo seuraavana vuonna siirryin legendaarisen Montreal Canadiensin GM:ksi. Kun tulin Montrealiin, oli joukkueen ovr luokkaa 80-82. Draftin ja kesän jälkeen olin saanut joukkueen kokonaisuudeksi jo 92. Joukkueen keski-ikä laski myös vuodella kun Cammaleri lähti tietysti Calgaryyn ja Plekanec sai lähteä. Sain myös poimittua kaksi kahden viime kauden ykkösvarausta yhden draftin aikana, mikä ei pitäisi mitenkään olla mahdollista. Toinen oli Detroitin varaama järkälemäinen puolustava puolustaja, jonka ovr oli 20-vuotiaana jo 88. Erikoista pelaajassa oli lämärin voima 97 ja nopeus 94. Tämän PP:n sain kun annoin jo hieman ikääntyneen puolustajan ja yhden surkea tasoisen prospectin jolla ei ollut edes sopimusta. Sori kun meni hieman ohi NHL 13 keskustelun mutta pitihän se käytännön esimerkki antaa.

Be a GM:ssä haluaisin myös muuttaa simulointinopeutta paljon nopeammaksi, koska välillä kun esimerkiksi menee kalenteriin ja siellä simuloi esim yhden kuukauden niin siinä saattaa kestää jopa 10-15min, riippuen siitä kärsiikö pelaajat loukkaantumisia sillä ajalla. Se on niin turhauttavaa mennä korvaamaan aina se yksi vaivainen pelaaja vaikka jostain AHL joukkueen nelosketjusta kun sen voisi hoitaa nopeamminkin myös ilman automaattiitallenuksia aina kun painaa ympyrää ja palaa GM päävalikkoon. Apulaisvalmentajalle ei kannata antaa mitään valtuuksia, koska hän saattaa muuttaa ihan täysin kaikki ketjut ja jopa lähettää lupaavia pelaajia jotka tarvitsevat peliaikaa NHL:ssä takaisin AHL:ään ja nostaa tilalle jonkin paremman veteraanin jolla on vain parempi kokonaisuus. Olenkin nyt ottanut loukkaantumiset pois päältä jotta kaudet etenisivät edes hieman nopeammin. Tämä taas rikkoo autenttisuutta joten sekään ei oikein toimi. Toivoisin jonkilaista suunnitelmaa jokaiselle pelaajalle jos he loukkaantuvat tai eivät täytä odotuksiaan jolloin pelaaja vaihdettaisiin automaattisesti haluamaani pelaajaan. Nämä suunnitelmat tehtäisiin harjoituskauden jälkeen ja voisi antaa ihan jokaiselle pelaajalle vaikka jonkin pistetavoitteen ensimmäiseen 30 peliin. Esimerkiksi jos ykkösketjussa pelaava Ryan Nugent Hopkins ei saisi ensimmäiseen 30 peliin vähintään tehoja 20, voisi hänet korvata vaikka kakkosketjussa pelaava Shawn Horcoff. Ja tämä tapahtuisi simuloinnin lomassa jossa asiaa ei edes huomaisi eikä se siten hidastaisi simulointia. Voisihan sitä joku notification bar aina välillä pilkahtaa yläkulmassa että "RNH ei yltänyt pistetavoitteessaan ykkösketjussa joten hänet korvaa kakkosketjussa hyvin pelannut Horcoff". Tulisihan näissä suunnitelmissa aina välillä pieniä kompatilanteita mutta luulisin että niitä ei montaa tulisi jos suunnitelee kunnolla joukkueen "vaihdot" sun muut ennen kauden alkua.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Be a GM:ssä haluaisin myös muuttaa simulointinopeutta paljon nopeammaksi, koska välillä kun esimerkiksi menee kalenteriin ja siellä simuloi esim yhden kuukauden niin siinä saattaa kestää jopa 10-15min, riippuen siitä kärsiikö pelaajat loukkaantumisia sillä ajalla.

Ei,ei ja ei!! :eek: simulonti pitäisi poistaa kokonaan,ei tässä pelissä ole mitään järkeä jos ne simuloidaan (be a pro:n vaihdot ainoa järkevä)...managerointi-mielessä taas tämä on järkevää,silloinkin suosittelen katsomaan matsit sivusta. Itse olen tuota simua käyttänyt viimeksi 04 ja ekassa dynasty modessa kunnes huomasin että peli menee pilalle sillä keinolla,samoin kaikki motivaatio itse pelaamiseen...Managerointia voisin itsekin "pelailla" jos siinä olisi vähintään 100 kautta..tosiaan näkisi yhdenkin pelaajan uran kokonaisuudesaan ja jäädytellä itse paidat yms...


Heatley22
Ite oottelen taas BaP-pelimuotoo eniten, mutta varma en vielä ole ostanko koko peliä.. :O NHL 12:ta tuli pelailtua BaPia 2 kautta CHL:ssä ja se jälkeen melkein puol kautta NHL:ssä Phoenixissa. Pelaaminen vaan kuitenkin alkoi maistuu vähä puulta niin en nyt ole enää yhtään varma ostanko koko peliä.

Itse pelasin CHL:ää yli 1000 ottelua ja yli 500 NHL-ottelua päälle :D
Se tuntuu olevan kun katselee oikeitakin matseja,pelaajilla tulee se sellanen kyllästyminen keskellä kautta tai vähän aikasemmin..mutta se menee ohi,samoin se on pelin pelaajana yleensä keskellä kautta ei niin hirveästi mieti muuta kuin "olispa kausi jo ohi"...sen takia lisää sisältöä olen kaivannut be a pro:n pelaamiseen..GM:ssä tapahtuu ehkä enemmän mut onhan se selvää et yhtä pelaajaa ohjatessa välillä tylsistyy...mut se johtuu ihan EA:n tekemästä pelin "helppoudesta". Mun puolestani muut tasot kuin supertähti,voisi ottaa kokonaan pois käytöstä be a pro:ssa. Jokanen joutuis hiukan enemmän tekemään niiden trophyjen eteen...Pisteiden teko vaikeutuu kyllä noiden uusien maalivahtien myötä,uskoisin näin. Itseltä lähtee ainakin puolet syöttöpisteistä pois ilman one-timerin lähes joka kertaista onnistumista...(100 syöttöä ei ole vaikeaa kaudessa,mutta 50 olisi varsin realististakin jopa 77 ukolle joka vielä kehittyy). Sellanen "liinat kiinni,pakki ohi ja maalin kulmalle-syöttö" toimii joka hiton kerta,se onkin yksi meikäläisen bravuuri :D

Miten mahtais toimia sellanen jos peli nostaisi tasoaan aina kun itse saavutat be a pro:lla vaikka kymmenyksen overaalin...60-69 olis amatööritaso 70-79 olis ammattilainen jne...en tiedä menikö tuo suunnilleen tämän tapaisesti 12:ssa,pellasin niin paljon tuolla junnusarjassa.Taisi olla 2 kautta yksi ura enintään NHL:n puolella...muistaisin jonkun maininneen,että peli vaikeutuu mitä pidemmälle ura kehittyy tjn...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

^ Eihän toi trophy mitenkään kannusta pelata ketä tahansa vastaan. Ehkä sitte jos se pitäis olla 30 putkeen.
Eli toihan vaan tarkottaa että pitää pelata 30 EASHL peliä loppuun asti?

No siis pelkkä trophy ei tosiaan saa porukkaa pelaamaan pelejä, mutta jos saa jotain penaltia siitä että ei pelaa (esim. 10 min joutuu venaamaan kopissa ilman että pystyy etsimään pelejä tms.).
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

No siis pelkkä trophy ei tosiaan saa porukkaa pelaamaan pelejä, mutta jos saa jotain penaltia siitä että ei pelaa (esim. 10 min joutuu venaamaan kopissa ilman että pystyy etsimään pelejä tms.).

Suurin osa pelaajistahan on jonkinsorttisia "statsihuoraajia", niin mun mielestä paras rangaistus olisi iso pudotus joukkuen rankingpisteissä (jos sama systeemi on käytännössä) ja 1-5 seuraavan pelin tilastojen mitätöinti. Eli jos lähdet kesken pelin pois, niin vaikka seuraavassa pelissä tekisit 7 maalia, niin niitä ei oteta mihinkään ylös. 5 voisi tietenkin olla vähän liian kova rangaistus, jos joillakin on esim. huono netti, mutta mun mielestä rangaistuksien pitäisi tuntuakin jossakin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Suurin osa pelaajistahan on jonkinsorttisia "statsihuoraajia", niin mun mielestä paras rangaistus olisi iso pudotus joukkuen rankingpisteissä (jos sama systeemi on käytännössä) ja 1-5 seuraavan pelin tilastojen mitätöinti. Eli jos lähdet kesken pelin pois, niin vaikka seuraavassa pelissä tekisit 7 maalia, niin niitä ei oteta mihinkään ylös. 5 voisi tietenkin olla vähän liian kova rangaistus, jos joillakin on esim. huono netti, mutta mun mielestä rangaistuksien pitäisi tuntuakin jossakin.

No ei toi seuraavan pelin mitätöinti oikeen toimis. Tarkotatko sitte että vaan vastustajalle jää tilastot ylös? Tällönhän ei tarvii ees voittaa, joten jotku 2 sankarii vois perseillä ne pelit pois kahestaan. :D

E:Siis pleikkarillehan se sitte on kultatrophy varmaan? Ja tulee siitä että pelaat 30 EASHL peliä...
 
Ylös Bottom