Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tuossa listassa oli joitain ainakin itselleni uusia tietoja presentaation osalta, kuten se, että edelleen saadaan kuunnella samaa selostajakaksikkoa muutaman uuden kommentin kera. Se tosin sitten olikin se ainoa varmasti negatiivinen asia tuosta listasta. Uutta on myös se, että valaistus on uusittu täysin, ja että pelaajien ulkoasua on paranneltu kaikkien varusteiden osalta. Lisäksi lopussa mainitaan, että EA on siirtynyt pois ei-interaktiivisista välivideoista. Ilman parempaa varmistusta ei tosin voida vielä sanoa, ollaanko nyt sitten tosiaan siirrytty kokonaan reaaliaikaisiin pelikatkoihin.



Joskohan EA:n pojat olisivat tehneet kaikille NHL pelaajille todellisuutta vastaavat pärstät, kun ainakin itseä tuo himo NHL:n seuraajana ottaa päähän, että jopa jotkut ykköskentän pelaajat näyttävät enemmän alieneilta kuin ihmisiltä. Onkohan tässäkin kyse lisensseistä vai pelintekiöiden laiskuudesta ?
Pieni juttuhan tämä on kunnollisen gameplayn rinnalla, mutta tuo kummasti autenttisuutta peliin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kuulostaa "parannukset" ihan hyvältä, mutta katsellaan miten ne sitten käytännössä toimii. Toivottavasti nämä jäätymiset olisi saatu vihdoin pois, tuntuu että vuosi vuodelta jäätymiset senkun lisääntyy.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Toivottavasti lähivuosina tulee spectmahdollisuus otteluihin. Tämä mahdollistaisi esimerkiksi EHL Finaalien seurannan, sekä muita loistavia mahdollisuuksia, jotka olisivat läheisessä yhteydessä rahaan :)
 
Oma unelma olisi, että Be A Pro irtautuisi kokonaan omaksi peliksi. Ehkä silloin siihen saataisiin syvyyttä ja kaikki oikean uran hienoudet mukaan. Tuo jos tapahtuisi, niin jäisi itsellä nhl hyllyyn ja tämä erillinen be a pro olisi pakkohankinta. Be a pro on aivan loistava pelimuoto, mutta sen toteutus ollut vuodesta toiseen suuri pettymys.

Itsellä on ollut mielessä samaan suuntaan menevä idea,mutta vaan olis kahdella eri levyllä peli..online ja offline erikseen...trophyjä keräävä voisi sillon saada platinuminkin jollain konstilla tästä pelistä ilman että tarvii netissä mitään söhertää..ja tietysti nettipelaajat myös trophynsä onlinesta...taisin muuten tuosta pistää palautettakin ea:lle,eräälle pelin tekijälle alkuvuodesta...

Voin pistää tähän vähän romaania kaikkien iloksi, että mitä toivoisin NHL:ltä lähivuosina. Itse pelailen vain online-pelejä + verkkoliigoja niin en juurikaan tiedä mitä voisi lisätä muihin pelimuotoihin.

Kyllä on hyvin pitkälti täyttä asiaa..vielä lisään jäähyihin sen estäminen...en ole nähnyt ensimmäistäkään sellasta jossa kiekotonta estetään,aina pelaajat vaan menevät ohi,eivät jää kiinni mihinkään lavan kärkeen tms.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tänää tuli katottuu juutubesta huvikseen näitä " my nhl13 wishlist" videoita ja tuli myös naurettuu surmeimmile ideoille. ja niissä videoissa jotkut pyytä oikeita halleja ja hallien nimiä(esim unidet center on chicago center, kun unidet firma ei ole antanut lupaa käytää sitä nimeä). Siellä myös toivotaan oikeita maali torvia ja lauluja ja tämä on helposti korjattavissa kun menet masinan selaimella nettiin ja lataat.
tässä pari "tyhmää" idea suomeks käännettynä
- bapissa kuvaa pukuhuoneesta erätauvoilla
- bapissa lehdistötilaisuus
Kyllä siellä oli muutama hyvä idea ja myös niitä mitä täällä on tullu esille.
tässä pari ideaa mitä täällä ei ole tullu
- otteluiden alussa lämittely
- joukku tappelut
- all star otteluiden skill chalenge tapahtuma
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Olis kiva kans nähdä joskus, kun punaviivalta ammutaan hyökkäysalueelle ränniin kiekko, niin maalivahti menisi itse katkaisemaan kiekon ja voisi siitä sitten pistää kiekkoa peliin. Tietysti veska menisi vain silloin hakemaan kiekkoa, kun on varmaa, että ehtii sinne hyvissä ajoin ennen vastustajan hyökkääjiä.

Plussaa olisi myös se, että mailat eivät menisi kaikesta läpi, vaan jos tulee este, niin maila voisi tyssätä siihen ja kiekko mahdollisesti karkaisi lavasta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tänää tuli katottuu juutubesta huvikseen näitä " my nhl13 wishlist" videoita ja tuli myös naurettuu surmeimmile ideoille. ja niissä videoissa jotkut pyytä oikeita halleja ja hallien nimiä(esim unidet center on chicago center, kun unidet firma ei ole antanut lupaa käytää sitä nimeä). Siellä myös toivotaan oikeita maali torvia ja lauluja ja tämä on helposti korjattavissa kun menet masinan selaimella nettiin ja lataat.
tässä pari "tyhmää" idea suomeks käännettynä
- bapissa kuvaa pukuhuoneesta erätauvoilla
- bapissa lehdistötilaisuus
Kyllä siellä oli muutama hyvä idea ja myös niitä mitä täällä on tullu esille.
tässä pari ideaa mitä täällä ei ole tullu
- otteluiden alussa lämittely
- joukku tappelut
- all star otteluiden skill chalenge tapahtuma

Toi että olis lehdistötilaisuus nii ei oo noi huono, mut tietenki pelaamista ensisijaisesti eteenpäin. Pes 2012:ssa on aina lehdistötilaisuus kun siirryt uuteen seuraan. Jos joku on pelannu nii tietää mitä tarkotan. Siinä valmentaja vai manageri esittelee sun pelaajas lehdistölle ja sit se pelaajakin sanoo et aikoo antaa kaikkensa tän joukkeen eteen ja jotain siihen suuntaan. Ei ehkä maailman tärkeimpiä uudistuksia mut pieni hienosäätö kuitenkin, eikä mielestäni niin järin huono. Mut tosissaa nii ensin pelaamista paremmaks ja sit loput hienosäädöt.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Eikä toi lämmittelykään perjaatteessa ihan huono idea. Vaikka turha toisaalta tietenkin. :D Sellainen FIFA-tyylinen eli joku 10s alussa voisi ampua maalivahdille samaan aikaan, kun peli latailee tjsp.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Aika laittaa meikäläisen Änäri 013 wishlist ilmoille:

  • Pelaajien luistimia voisi käydä terottamassa erätauolla ja vaikutus näkyisi kiihdytysvoimassa
  • Jääkonetta pitäisi pystyä ajamaan!
  • Katsojille pitäisi saada hodareita. Tosi epärealistista ja tylsää, kun katsomo ei syö, vaikka plösö-Jenkit syö oikeasti koko ajan.
  • Gröönalundin ilmaveivi pitäis pystyä tekeen. Ja aina kun sen tekee onlinessä, siitä pitäis tulla pakollinen hidastus X 5
  • Aloituksissa vois olla sellainen "tiki-talk" valikko. Esim nuoli + kolmio heittäis "chicken!" vastustajalle
  • Pukukoppi ja suihkusimulaatio! Niin ja mestaruusbileet Tiikerissä tai paremminkin jossain NYKin raflassa
  • Lisää eri värisiä luistimia. Esim turkoosi olis jjees

Noh.. näiden toteutuminen nyt on paljon todennäköisempää kuin maalivahtien, fysiikan, kaukalon koon ja tilan, peliälyn ja jäähymoottorin parantuminen. Onhan tuo ihan hauska peli, ei siinä mitään. Aina ekat 10 online matsia maistuu, mutta sitten alkaa ahistaan, kun tajuaa, että esim. maalinteko ja jäähyt on täysin arvottuja.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

  • Pelaajien luistimia voisi käydä terottamassa erätauolla ja vaikutus näkyisi kiihdytysvoimassa
  • Jääkonetta pitäisi pystyä ajamaan!
  • Katsojille pitäisi saada hodareita. Tosi epärealistista ja tylsää, kun katsomo ei syö, vaikka plösö-Jenkit syö oikeasti koko ajan.
  • Gröönalundin ilmaveivi pitäis pystyä tekeen. Ja aina kun sen tekee onlinessä, siitä pitäis tulla pakollinen hidastus X 5
  • Aloituksissa vois olla sellainen "tiki-talk" valikko. Esim nuoli + kolmio heittäis "chicken!" vastustajalle
  • Pukukoppi ja suihkusimulaatio! Niin ja mestaruusbileet Tiikerissä tai paremminkin jossain NYKin raflassa
  • Lisää eri värisiä luistimia. Esim turkoosi olis jjees

Toivottavasti joltakin löytyy Rammerin yhteystiedot. Tässä ollaan asian ytimessä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Aika laittaa meikäläisen Änäri 013 wishlist ilmoille:

  • Pelaajien luistimia voisi käydä terottamassa erätauolla ja vaikutus näkyisi kiihdytysvoimassa
  • Jääkonetta pitäisi pystyä ajamaan!
  • Katsojille pitäisi saada hodareita. Tosi epärealistista ja tylsää, kun katsomo ei syö, vaikka plösö-Jenkit syö oikeasti koko ajan.
  • Gröönalundin ilmaveivi pitäis pystyä tekeen. Ja aina kun sen tekee onlinessä, siitä pitäis tulla pakollinen hidastus X 5
  • Aloituksissa vois olla sellainen "tiki-talk" valikko. Esim nuoli + kolmio heittäis "chicken!" vastustajalle
  • Pukukoppi ja suihkusimulaatio! Niin ja mestaruusbileet Tiikerissä tai paremminkin jossain NYKin raflassa
  • Lisää eri värisiä luistimia. Esim turkoosi olis jjees

Noh.. näiden toteutuminen nyt on paljon todennäköisempää kuin maalivahtien, fysiikan, kaukalon koon ja tilan, peliälyn ja jäähymoottorin parantuminen. Onhan tuo ihan hauska peli, ei siinä mitään. Aina ekat 10 online matsia maistuu, mutta sitten alkaa ahistaan, kun tajuaa, että esim. maalinteko ja jäähyt on täysin arvottuja.


Hehe,

Ekan kohdan kun luin niin hajosin, että ei nyt hel... Sitten toisen kohdalla tajusin juonen.
Voisivat jättää kaiken muun tilpehöörin nysväyksen pois ja keskittyä seuraavan vuoden vaan hiomaan juuri tekoälyä, fysiikkaa yms. pelillisiä juttuja.
Ihan hauska olisi kun omat tajuaisi syöttää ilman, että hakkaat nappia millä syöttö pyydetään. Olisi ihan jees jos välillä tekoälyn hyökkäykset eivät jämähtäisi siihen, että kaikki pelaajat ovat rivissä siniviivalla. Peli näyttäisi hieman enemmän oikealta kun tekoälyt ei tekisi teräviä 90 asteen suunanvaihtoja. Maalin edessä yms. ei animoidut tilanteet ei olisi sitä, että pelaajat jumittavat jäykkänä toisiaan vasten. Ihan tämmösiä "perus" juttuja voisivat rauhassa hioa eikä aina keksiä jotain mikä ei mitenkään liity itse pelaamiseen.

Hyvään suuntaan on peli kyllä näiden osalta mennyt, mutta paljon on vielä oikeasti hiottavaa.
Ei löydä 2013 tietään minun hyllyyn.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tänää tuli katottuu juutubesta huvikseen näitä " my nhl13 wishlist" videoita ja tuli myös naurettuu surmeimmile ideoille. ja niissä videoissa jotkut pyytä oikeita halleja ja hallien nimiä(esim unidet center on chicago center, kun unidet firma ei ole antanut lupaa käytää sitä nimeä).


Ei varsinaisesti sama asia, mistä puhut, mutta melkein...

Vois olla ihan kiva lisä, että siinä vaikka kun tulee latausruutu ennen peliä, niin siinä näytettäisiin kotijoukkueen oikeasta hallista kuvaa ja vaikka kerrottaisiin muutama fakta. Muistan ainakin joskus nhl 99 tai 01 tai vastavaa oli tämmöinen, että sai siinä ennen matsia katsella että mihinkä sitä "oikeasti" ollaan menossa pelaamaan. Tämänlaiset pikku detailit olisivat kiva lisä peliin, eikä varmasti liian vaikea toteuttaa. Toki näiden ei pidä mennä pelin tärkeämpien asioiden kehityksen edelle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ei löydä 2013 tietään minun hyllyyn.

Epäilen vahvasti tätä,mikäli seuraavan tekstin olet lukenut.

22 Things We Know About NHL 13 - NHL 13 - PlayStation 3 - www.GameInformer.com

Lukekaa tuo kokonaan,ei vain rivien välistä,kääntämisessä auttaa kyllä google-kääntäjä.(linkki on jo aiemmalta sivulta ja kiitos sille joka sen esille laittoi :D )

Nuo kaikki lehdistötilaisuudet ja kuvat pukuhuoneesta yms. ovat vaan hyvää sisältöä peliin,ei ole vaan naamattomat ukot ja kaukalo,tosin en tiedä onko noista mitään hyötyä tai iloa onlinessa pelaaville (viekö vaan resursseja sieltä tms.?),mutta ainakin Be A Pro:ta ja normaali GM:ää pelaaville on varmasti...Mikä sen hienompaa olisi kun hommaat GM:ssä jonkun ukon tiimiisi vaikka vapaista pelaajista sit vielä sais suoran informaation mitä mieltä pelaaja on siirrostaan...Vastaavasti jos hommaat vaikka vapaan pelaajan,teet sopimuksen sille ja kauppaat pois ni se haukkuis sun joukkuees lyttyyn siitä hyvästä :D ...no ainakin se on tosielämän NHL-tyyliä!
Erien alkuun voisi saada myös selasen lyhyen katsauksen selostajalta koska halli on rakennettu/muuta historiaa ja sen kuvaa ulkopuolelta kuten usein oikeassakin NHL-lähetyksessä.Taisi olla tuollainen jossaki aiemmassa änärissä..ainakin 2001 kun oli kuvaa hallista ulkopuolelta,kuitenkin paikaltaan sekin kuva,saishan se liikkuakin...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itellä tullu muutamia "uudistuksia" kans mieleen.

- Jollainlailla mahdollista vaikuttaa yksin/kaverin kanssa pelatessa pelaajan vaihtoon. Esim. nappia pohjaan jolloin antaa valita vain hyökkääjiä. Vaihtoehtoisesti mahdollista valita alussa että pelaa pelkästään tietyillä pelaajilla, esim. sentteri ja pakit. Helpottais kahden pelaajan samalla puolella pelaamista ku koskaa tiedä kumpi ohjaa pelaajaa, jolle kiekko tulee.

- Botteihin miljoonasti enemmän järkiratkaisuja. Ihan hirveetä schaissee ne välillä säätää kentällä, ihan missä pelimuodossa tahansa.

- Klubi-peleihin mahdollista säätää taktiikat (aluepainostus etc.) boteille ja mielellää voisi päättää että mitä buildia botit käyttäisivät esim. bottipakki ois hyökkääväpakki.

- 7.pakki/13.hyökkääjä mukaan niihin liigoihin/turnauksiin missä sellainen on mahdollista.

- Maalivahdin alueessa välillä tuntuu olevan joku ihme seinä. Pelaan puolustajaa klubipeleissä nii ärsyttää kun pelaajalla ajautuu sitä viivaa pitkin maalin taakse tahattomasti.

- Pelikiellot ja käytös kympit mukaan jäähyihin.

Eurohallit on omasta mielestäni ihan hyvät, joskin ehkä hitusen pienemmät saisivat olla. Ei se sm-liiga vauhti ole lähellekkää samanlaista kuin änärissä, joten turha itkee sinne Pihlströmmeille ja Granludeille yli 90 vauhteja ja käsiä. Niissä on selkeä ero ja niin se pitää tässä pelissäkin olla. Halleihin ois mukava edes oikeat kaupungit saada, KalPa pelaa Kuopiossa eikä Hartwallilla!!!!!!!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

- Jollainlailla mahdollista vaikuttaa yksin/kaverin kanssa pelatessa pelaajan vaihtoon. Esim. nappia pohjaan jolloin antaa valita vain hyökkääjiä. Vaihtoehtoisesti mahdollista valita alussa että pelaa pelkästään tietyillä pelaajilla, esim. sentteri ja pakit. Helpottais kahden pelaajan samalla puolella pelaamista ku koskaa tiedä kumpi ohjaa pelaajaa, jolle kiekko tulee.

Sen jälkeen kukaan ei pelaa rehellisiä 1v1 VS pelejä. Muutenkin pidän munattomia 2v1 pelejä naurettavana, joskin 99% näistä ei mitään osaakkaan. Esimerkkinä MiksEi_, joka pelaa ainoastaan kotona ja kahdella.

- Botteihin miljoonasti enemmän järkiratkaisuja. Ihan hirveetä schaissee ne välillä säätää kentällä, ihan missä pelimuodossa tahansa.

Mikäli olet seurannut NHLn tekoa ja kehittäjien tiedotteita, tietäisit bottien olevan tahallaan tyhmiä ja huonoja (online pelit). Tämä on tehty siksi, että saataisiin porukka suosimaan 6v6 pelejä/ käyttämään kaikkia pelaajia VS:ssä. Toki Offlineen eri asia, joskin siellä heidän ratkaisunsa ovat joskus aivan järkeenkäypiä.

- Klubi-peleihin mahdollista säätää taktiikat (aluepainostus etc.) boteille ja mielellää voisi päättää että mitä buildia botit käyttäisivät esim. bottipakki ois hyökkääväpakki.

Taktiikat hyödyttömiä, koska botit on tahallaan vedetty yli huonoudessa. Ihmisille taktiikat turhia, koska jokainen joukkue luo oman pelitapansa kuitenkin.

- 7.pakki/13.hyökkääjä mukaan niihin liigoihin/turnauksiin missä sellainen on mahdollista.

Voi olla varteenotettava idea Euroopan liigoihin, joskin turha ja suhteellisen mitätön uudistus suurta kokonaisuutta katsoen.

- Maalivahdin alueessa välillä tuntuu olevan joku ihme seinä. Pelaan puolustajaa klubipeleissä nii ärsyttää kun pelaajalla ajautuu sitä viivaa pitkin maalin taakse tahattomasti.

Aivan totta, tämä ärsyttää minua myöskin, sekä VSssä että EASHL:ssä. Tosin ei se hyökkääjällekkään optimitilanne ole.. :( Monta vuotta tämäkin "bugi"..

- Pelikiellot ja käytös kympit mukaan jäähyihin.

Pelikiellot loistava uudistus offlineen. Käytöskympit tuskin toimivat. Mikä meteli syntyisi jos joudut kympille EASHL tai VS kun kaveri ei. Liikaa sattumaa. Ei kiitos siis.

Eurohallit on omasta mielestäni ihan hyvät, joskin ehkä hitusen pienemmät saisivat olla. Ei se sm-liiga vauhti ole lähellekkää samanlaista kuin änärissä, joten turha itkee sinne Pihlströmmeille ja Granludeille yli 90 vauhteja ja käsiä. Niissä on selkeä ero ja niin se pitää tässä pelissäkin olla. Halleihin ois mukava edes oikeat kaupungit saada, KalPa pelaa Kuopiossa eikä Hartwallilla!!!!!!!

Halleista tosiasiaa. Kaikkien, jotka valittavat, että kaukalo on liian iso: Olette oikeassa, mutta kannattaa muistaa selvästi hitaampi pelinopeus, joka luo illuusion "liian isosta kaukalosta". Sama pätee NHL kaukaloon.

Pelaajien arvoista olen täysin eri mieltä. Mihin väitteesi perustuu, että esim. Pihlström ei pärjää nopeudessa NHL-pelaajille? Jos Pihlström oli useasti nopeampi kuin Ovechkin MM-kisoissa, pitäisikö Antille laittaa nopeudeksi 80, kun Oviella on 90? NHL pelaajat ovat YLEISELLÄ TASOLLA parempia kuin SM-liiga pelaajat, eivät yksittäisissä arvoissa. Vetikö Granlund 75 harhautuksilla ja kiekonhallinnalla ilmaveivin (esimerkki)? Tuolla logiikalla NHL 4. kentän tappelijatkin vetelisivät ilmaveivejä ja huikeita rankkareita. Et vissiin ajatellut asiaa ihan loppuun...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]



Tänks,

En ollutkaan tuota lukenut ja tuossahan oli varsin hyvin kerrottu noista uudistuksista. Jostain luin tästä "True Performance Skating" ominaisuudesta ja siinä juttussa ei oikeen oltu avattu mitä tuo pitää sisällään. Luulin vaan, että jotain animaatioita on lisätty jolla luistelu on saatu näyttämään realistisemmalta. Toihan on hemmetin hyvä, että pelaajalla pystyy nyt oikeasti spurttaamaan. Tota olen ihmetellyt pitkään, että miten ei voi olla moista ominaisuutta ja kun vauhdista riipputamatta pystyt tekemään mitä vaan. Muutin parannukset luistelumekaniikkaan vaikuttaa ihan hyviltä.

Tohon tekoälyynkin on näköjään ihan oikeasti panostettu. Kyllä tämän ostamista täytyykin oikeasti harkita vaikka NHL12 löytyykin. Pitää kyllä ensin lukea arvosteluja kun peli tulee ja demoa testata.
Näkeepähän sitten mistä oikeasti on kyse.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Jes, pääsin Jaahaksen osaaviin pihteihin heti! :p

Sen jälkeen kukaan ei pelaa rehellisiä 1v1 VS pelejä. Muutenkin pidän munattomia 2v1 pelejä naurettavana, joskin 99% näistä ei mitään osaakkaan. Esimerkkinä MiksEi_, joka pelaa ainoastaan kotona ja kahdella.

Unohin lisätä, että tämä olisi nimenomaan offline peleihin. kaverin kanssa väännetään KalPalla kautta nii on ärsyttävän sekavaa tuo pelaajanvaihto.


Pelaajien arvoista olen täysin eri mieltä. Mihin väitteesi perustuu, että esim. Pihlström ei pärjää nopeudessa NHL-pelaajille? Jos Pihlström oli useasti nopeampi kuin Ovechkin MM-kisoissa, pitäisikö Antille laittaa nopeudeksi 80, kun Oviella on 90? NHL pelaajat ovat YLEISELLÄ TASOLLA parempia kuin SM-liiga pelaajat, eivät yksittäisissä arvoissa. Vetikö Granlund 75 harhautuksilla ja kiekonhallinnalla ilmaveivin (esimerkki)? Tuolla logiikalla NHL 4. kentän tappelijatkin vetelisivät ilmaveivejä ja huikeita rankkareita. Et vissiin ajatellut asiaa ihan loppuun...

Nojoo, vähä huonot esimerkit valitsin. Ilmaveivistä en jaksa turista, kun se menee sitte sille itkulinjalle miten Granlund sellasessa tilanteessa teki omansa verrattuna muihin ilmaveiveihin ja polkeeha se Pihlströmmiki ihan kivasti. Tähä nyt vaan tarkotin lähinnä että ei tulisi mitää super 90overalleja sm-liigaan vaan just joku 85 parhaimmillaa on totuuden mukaisempaa mielestäni, tosin jos jonkun ihmeen takia Ovetchin pelais sm-liigassa niin pitäiskö pudottaa overallit?:D Eli loppupeleissä vaikee sanoo noista, ite tykkään arvoista sellaisina mitä ne nyt on.

Boteista sen verran, että en oo seurannu tiedotteita tai muuta mutta kyllä niistä silti saisi edes jonkinlaista hyötyä olla. Aina ei saa niitä 6vs6 pelejä pelejä aikaseks vaikka kuinka tahtois.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Unohin lisätä, että tämä olisi nimenomaan offline peleihin. kaverin kanssa väännetään KalPalla kautta nii on ärsyttävän sekavaa tuo pelaajanvaihto.

Juu no tuo on aivan järkevää. Tosin jos tuollainen uudistus tulisi, se tulisi myös online puolelle. Tämä vaatisi, että 2 pelaajan rankinglista on erikseen ja 1 pelaajan erikseen. Tällöin molempien etuja palveltaisiin. Tokikaan, on myönnettävä, että rankinglistat ovat aivan turhia ja parhaimmat pelaajat ratkaistaan kovatasoisissa liigoissa ja kansainvälisissä MM-kisoissa. Tosin NHL -sarjan kilpapelaaminen on vielä alkutekijöissä, mutta kyllä se siitä kohtapuoleen. Lähinnä inhottaa 2v1 pelaamisessa se, että heidän on mahdollista kuluttaa koko peli maalin takana (kun kaksi aina) ja he voivat tehdä asioita, joita bottien kanssa ei voi. Tämä pilaa osin peli-ilon ja luo väärän illuusion VS-pelaamisesta. Mutta kuten mainittu heidän yhteispelaaminen on usein aika hakemista.

Nojoo, vähä huonot esimerkit valitsin. Ilmaveivistä en jaksa turista, kun se menee sitte sille itkulinjalle miten Granlund sellasessa tilanteessa teki omansa verrattuna muihin ilmaveiveihin ja polkeeha se Pihlströmmiki ihan kivasti. Tähä nyt vaan tarkotin lähinnä että ei tulisi mitää super 90overalleja sm-liigaan vaan just joku 85 parhaimmillaa on totuuden mukaisempaa mielestäni, tosin jos jonkun ihmeen takia Ovetchin pelais sm-liigassa niin pitäiskö pudottaa overallit?:D Eli loppupeleissä vaikee sanoo noista, ite tykkään arvoista sellaisina mitä ne nyt on.

Ilmaveivi tosiaan esimerkki, jolla osoitan vain SM-liiga pelaajien ala-arvoiset arvot. Aivan totta turiset, että balanssi on nykyisellään hyvä. Lähinnä hain, otetaan esimerkiksi vaikka Granlund, että pelaaja voi olla yksittäisissä arvoissa loistava, mutta kokonaisuutena pelaajalla olisi paljon kehittymisvaraa. Granlundilla voisi hyvinkin olla syöttäminen, vaikka 86 ja harhautukset + kiekonhallinta 85, mutta tasapaino ja nopeus voisi olla 70. Sama pätee taklaamiseen, puolustustietoisuuteen ja mailapuolustukseen esimerkiksi, jotka voivat olla vaikka 60-65. Tämä mahdollistaa kehittymisen esim. BaGM pelimuodossa realistisesti, kun pelaaja on loistava jossain, mutta kokonaisvaltaisuudessa on kehitettävää.

Sama esimerkiksi Pihlströmiin. Nopeus voi olla 87, mutta se ei tarkoita, että jokin muu arvo olisi edes 80. Kyllä huonommissa liigoissakin on erikoisosaajia (esim. AV = puolstustietoisuus) jollain osa-alueilla :)

Boteista sen verran, että en oo seurannu tiedotteita tai muuta mutta kyllä niistä silti saisi edes jonkinlaista hyötyä olla. Aina ei saa niitä 6vs6 pelejä pelejä aikaseks vaikka kuinka tahtois.

Kyllähän nuo botit vituttaa ja oikeassa olet. Vähän liian huonoja ovat nykyään. Kyllä joka pelissä tulee huudettua kirosanoja ainakin viidesti bottien vuoksi (myös VS) :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tänks,

En ollutkaan tuota lukenut ja tuossahan oli varsin hyvin kerrottu noista uudistuksista. Jostain luin tästä "True Performance Skating" ominaisuudesta ja siinä juttussa ei oikeen oltu avattu mitä tuo pitää sisällään. Luulin vaan, että jotain animaatioita on lisätty jolla luistelu on saatu näyttämään realistisemmalta. Toihan on hemmetin hyvä, että pelaajalla pystyy nyt oikeasti spurttaamaan. Tota olen ihmetellyt pitkään, että miten ei voi olla moista ominaisuutta ja kun vauhdista riipputamatta pystyt tekemään mitä vaan. Muutin parannukset luistelumekaniikkaan vaikuttaa ihan hyviltä.

Tohon tekoälyynkin on näköjään ihan oikeasti panostettu. Kyllä tämän ostamista täytyykin oikeasti harkita vaikka NHL12 löytyykin. Pitää kyllä ensin lukea arvosteluja kun peli tulee ja demoa testata.
Näkeepähän sitten mistä oikeasti on kyse.

Siinä se juju nyt onkin et vaikka sulla olis joku hemmetin J.Boll arvoilla 99,silti se vetää ohi joka paikasta täydessä vauhdissa...eli sen tarvii hiukan enemmän asetella kiekkoa ja refleksit hitaammat...se on oikean jääkiekkoilijan elementti,että pelaa sitä omaa paikkaa ja siten kuin se osaa,sama pitäisi saada peliin näkyvämpään muotoon (12 vähän tönkköä tuo..kuka tahansa voi pelata mitä tahansa paikkaa,paitsi alotuksissa ei pakki :D)...odotan juuri sitä,kun pelaat vaikka Datsyukilla ja luistelet täysillä,silti voi silmät kiinni heittää lättysyötöä ja se menee perille..mut jos teet saman vaikkapa keskivertopelaajalla (Bergenheim?) niin se ei onnistukkaan ihan joka kerta ja tämä kaikki riippumatta pelaajan overall:ista sen suuremmin,vaan riippuen siitä mitä se tosielämässä osaa (ja tietty pieni kehitysvara siihenkin,jos vaikka käykin Clarksonit)...

Kävi mielessä,että koskahan noita pelaajien arvoja muutetaan,ettei olisi enään 40-99 vaan jotain muuta laajempaa kenties..oliskohan 200 hyvä,vai 0-100 ja yhä useampi keskivertopelaaja olis siellä 50 nurkilla...tosin tämä antaisi loistavan kehityskaulan pelaajille,mut sitten vois ola liikaa eroa pelaajissa...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Onko kaikki uudistukset, (kuten tuo uusi luistelumoottori ja parempi tekoäly) tulevaan änäriin jo kerrottu vai jättävätkö vielä jonkun floppi "big announcementin" loppuun viime vuoden tapaan ? Touhutippa housuissa tässä odotellaan jos jotain mullistavaa vielä julkaistaisiin.
 
Ylös Bottom