Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Onko kaikki uudistukset, (kuten tuo uusi luistelumoottori ja parempi tekoäly) tulevaan änäriin jo kerrottu vai jättävätkö vielä jonkun floppi "big announcementin" loppuun viime vuoden tapaan ? Touhutippa housuissa tässä odotellaan jos jotain mullistavaa vielä julkaistaisiin.

Todennäköisesti paljastavat jotain "isompaa" vielä. Tarkoituksena saada tuo NHL-kiima huippuunsa ennen julkaisemista. Tuskin se kuitenkaan (kuten viime vuonna nähtiin) on mullistavaa. Peukut toki pystyssä :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kyllä yks hyvä uudistus ois se,että vois bap ukolle vois tehdä ittensä näkösen naaman kuin fifa12 ja myös oman kuvan vois liittää bapissa omaan "pelaaja profiiliin". Ja toinen ois semmonen, että vois tehdä oman maskin, kun se maski on tehty se sitten siirretään pleikkarille sun psn/ea tunnus jutulla jolla sun bap naama siiretään.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ymmärsinkö ihan oikein, että GM connected pelimuodossa voisi pelata pelkästää managerina/valmentajana että botit pelaisi ottelut? Jos voi niin täytyykin varmaan järkätä manageriliigaa rahapanoksin. Ois vie huippu jos otteluita voisi seurata puhelimen appsin kautta, niin käytännössä konsoliin ei tarvis edes koskea.

Fantasiadraftit ois kyl niin makee juttu tohon pelimuotoon, mutta kuinka sen toteuttaa jos pelaajia 30 ja vuorotellen pitäis pelaajia valita. Eli tuskimpa mahdollinen. Ellei draftia simuloida
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

"GM Connected is very much like the current online Versus League, stats will be synced after each match, a mobile app will allow real time record checking. The mode includes a fantasy draft that all participating users take part in. There is no season schedule, only that you play each team a certain amount of times, all 4 local players can co-op on the original user's team"

Fantasy draftyt <3 Nyt alkaa kuulostaa jo asia meiningiltä. Mitä ihmettä ea :confused:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kuulostaa hyvältä, mutta EA tapansa mukaan taitaa suurennella asioita...

(olisihan se kiva, jos omat joukkueen ukot osaisivat oikeasti pelata, ja viimeinkin grafiikoille tulee päivitystä, jonka vuoksi taidankin pysytellä alkuperäisessä suunnitelmassa ja ostaa tämän)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Joko aletaan pian järkkäämään Konsolifin-Be A Gm liigaa? Kuulostaa mielenkiintoiselta moodilta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Joko aletaan pian järkkäämään Konsolifin-Be A Gm liigaa? Kuulostaa mielenkiintoiselta moodilta.

Liigan toimintaperiaatteista ei ole vielä mitään tietoa ja pelin ilmestymiseen on kuukausia. Jos pidetään ne jalat maassa ja aletaan miettimään liigoja/turnauksia pelin ilmestymisen jälkeen. Ilman konkreettista tietoa tai kokemusta on turha edes alkaa miettimään tuommoisia.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Liigan toimintaperiaatteista ei ole vielä mitään tietoa ja pelin ilmestymiseen on kuukausia. Jos pidetään ne jalat maassa ja aletaan miettimään liigoja/turnauksia pelin ilmestymisen jälkeen. Ilman konkreettista tietoa tai kokemusta on turha edes alkaa miettimään tuommoisia.

Niimpä...tehkää nyt vielä eka draftijärjestyskin valmiiksi :D ja sopikaa ihmeessä kuka voittaa etukäteen :D

Kait tuota vois itekin tulla kokeilemaan edes,jos tuo ei vaaranna tällä kertaa Be A Pro:n toimintaa kuten 12,mikäli bugit on kurissa,ei ole ongelmaa :)...luulen että joku muu tekee sitten myöhemmin virallisen liigan tälle? Kunhan nyt saataisiin se peli ensin edes!!!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kait tuota vois itekin tulla kokeilemaan edes,jos tuo ei vaaranna tällä kertaa Be A Pro:n toimintaa kuten 12,mikäli bugit on kurissa,ei ole ongelmaa :)...luulen että joku muu tekee sitten myöhemmin virallisen liigan tälle? Kunhan nyt saataisiin se peli ensin edes!!!

Mikä virallinen liiga? Mikä määrittää "virallisen" :D?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Uusittu luistelumoottori kuulostaa loistavalta paperilla, toivottavasti EA vihdoin ylittäisi odotuksensa, ja tekisi jonkun asian kerralla loppuun. Ilman bugeja, kiitos. Mikäli tämä onnistuu, tämä kyseinen luistelumoottori tulee varmaan olemaan myös seuraavan sukupolven konsoleilla. Tämän lisäksi on kuitenkin vielä paljon hiottavaa. Alla omia mietteitäni ja parannustoiveita.

Syötöt ja syöttöjen vastaanottaminen

Tässä mennään vieläkin pahasti metsään. Vaikka parannusta onkin usean vuoden ajan tullut (tai ainakin lupailtu), on syöttäminen edelleen epärealistisen näköistä. Kiekko lähtee järkyttävällä voimalla lavasta ilman lavan varsinaista liikettä, kun tarpeeksi kauan pitää syöttöpainiketta pohjassa. Syöttöjen vastaanottaminen on niinikään turhauttavan näköistä. Kiekko sanalla sanoen liimautuu pelaajan lapaan.

Lättysyötöt ovat jotain vielä kamalampaa. Harvemmin menevät edes omille, ja jos menevät, ei siitä ainakaan realistisen näköistä one-timeria aikaiseksi saa. Mielestäni tuo RB/R1 - lättysyöttö pitäisi kokonaan koodata uusiksi. Hyvänä vaihtoehtona voitaisiin ottaa esimerkiksi sellainen, että lättysyötön saisi tehtyä pitämällä samanaikaisesti syöttönäppäimestä (RT/R2) ja työntämällä analogin ylöspäin.

Maalivahdit

JÄLLEEN kerran EA:n sivut hehkuttavat, että tänä vuonna tullaan näkemään ennennäkemättömän realistista maalivahtipelaamista. Onko tästä vaikeaa panna enää paremmaksi? Maalivahdin luistelu kamalannäköistä vasen-oikea-vasen hiihtämistä, torjunnoista puhumattakaan. Harmittaa, kun antaa loistavan syötön p-pisteeltä toiselle, josta saa suoraan laukaistua one-timerin, niin veräjänvartija ollut poikittaisspagaatti-asennossaan ollut jo sen 2 sekuntia ennen kuin koko one-timer on edes lavasta lähtenyt. Sen olen myös pannut merkille viimeaikoina, että maalivahti ottaa aina samasta asennosta kiekon räpylään kiinni, minkä takia räpsätorjunnat ovatkin niin törkeän epäaidon näköisiä. Olisi hienoa, jos maalivahti liikuttaisi sitä räpyläänsä esimerkiksi vaikka niin, että ottaisi maskiin tulevan laukauksen kiinni räpylällään pitämällä räpylää "rystypuolen" asennossa (jos joku ymmärsi pointin). Mikäli maalivahti peli saataisiin samalle tasolle, kuin 2K-sarjassa, olisin enemmän kuin tyytyväinen.

Neljä tuomaria

Ehkä yksi jääkiekkopelin tärkeimmistä ominaisuuksista. Kentälle tarvitaan nykysääntöjen mukaan kaksi päätuomaria ja kaksi linjamiestä. Yksi tuomari ei mitenkään voi puhaltaa rangaistuksia ja viheltää samanaikaisesti paitsioita ja pitkiä kiekkoja. 2K-sarjakin pystyy tähän, joten varmasti EA:kin. Lisäksi tuomarillekin voisi koodata tuon saman luistelumoottorin, eivät hekään kuitenkaan aivan surkeita luistelijoita ole.

Videotarkistus

Tämä oli henk. koht yksi hienoimmista asioista, jonka EA Sports lisäsi vuoden 2011 painokseen. Kaikki ei kuitenkaan ollutkaan niin hienoa, kuin olin kuvitellut. Luulin, että myös epäselvät maalitilanteet, jossa kiekko hipuu maaliviivaa, tarkistettaisiin videolta. No, niinhän siinä kävi, että pelkästään potkuliikkeet ja korkeat mailat mentiin tarkistamaan videolta. Trailerista päätellen EA Sports on lisännyt NHL 13:een peräti kaksi kameraa maaliin. Tämä saattaisi tarkoittaa uuden uusintakuvakulman lisäksi myös sitä, että epäselvät maalitilanteet käytäisiin tarkistamassa videolta. Pidän sormeni ristissä.

Jälkipeli

Metsään mennään tässäkin, vaikka ei nyt aivan pohjamudissa ollakaan. Jälkipeleistä syntyvät nahinat eivät kuitenkaan sytytä samalla tavalla, kuin oikeassa hokissa. Olisi mukava nähdä, että siellä maalin edessä on välillä koko kenttä pötköllään maalivahdin päällä, joista sitten aletaan nahistelemaan oikein urakalla, josta päästänkin seuraavaan parannusehdotukseen.

Tappelut

Tämä first person - tappelumoottori alkaa jo sanalla sanoen vituttamaan. Mihin häviävät kaikki kenttäpelaajat kentältä? Entäs vaihtoaitiosta? Tuskin ainakaan kahville. Muutenkin tarvittaisiin enemmän vääntöä ja sähläystä siihen. Kyseessä on kuitenkin jääkiekkopeli, jossa pelaajilla on luistimet jalassa (= melko huono tasapaino), ei mikään EA Sports MMA-lisäosa. Tuomari(t) voisivat myös silloin tällöin keskeyttää nämä nahinat jo alkuunsa, ei jokaisen tappelun tarvitsisi loppua tyrmäykseen.

Välianimaatiot

En nyt ottanut selvää, että onko EA Sports luopumassa kokonaan näistä pelikatkovälianimaatioista vai ei. Jos eivät, niin näitä rutkasti lisää. Olisi mukava nähdä esimerkiksi maalivahdin vaihto sekä mahdollinen aikalisä itse animaationa. Jos nyt ihan hifistelyksi menisi, niin voitaisiin näyttää välianimaatioissa klippejä vaikka pelaajien merkkipaaluista aikaisempien pelien aikana. Tämä kuitenkin tarkottaisi käytännössä sitä, että pelin pitäisi jatkuvasti "nauhoittaa" jokainen pelattu peli johonkin, joten melko kaukaa haetulta tuntuu.

Harhautukset

Miksi näistä on pitänyt luoda "tönkköjä?" Jotkut kikat ihan näyttäviä, kuten kiekon ujutus haarojen välistä, mutta suurin osa täyttä kuraa. Ja kaiken lisäksi tulevat vielä 0,5 sekunnin viiveellä sen jälkeen, kun kyseinen liike on ohjaimella jo tehty. Olisi myös hienoa joskus nähdä, että CPU-pelaajat menisivät näihin kyniin joskus. Ennen kaikkea olisi mukava saada lisää harhautuksia peliin ja realistisemmin tehtynä, kiitos!


Tässä vielä joitakin realistisia toiveita pähkinänkuoressa:

- IIHF:n lisenssi tai edes jotenkin "mukautetut" pelipaidat maajoukkueille. (World Cup?)
- EA Sports Media Hub nopeammaksi.
- Aidot hallit mukaan myös eliittiliigoihin, tai ainakin paikkakunnat.
- Enemmän autenttisia introja NHL-joukkueille.
- Kansallislaulut pois elittiliigojen introista.

Nostan hattua sille, joka jaksoi lukea koko tämän helvetinmoisen präntin loppuun! Jatkakaa toki.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Uusittu luistelumoottori kuulostaa loistavalta paperilla, toivottavasti EA vihdoin ylittäisi odotuksensa, ja tekisi jonkun asian kerralla loppuun. Ilman bugeja, kiitos. Mikäli tämä onnistuu, tämä kyseinen luistelumoottori tulee varmaan olemaan myös seuraavan sukupolven konsoleilla. Tämän lisäksi on kuitenkin vielä paljon hiottavaa. Alla omia mietteitäni ja parannustoiveita.
Sulla aika paljon samoja ideoita, kun mullakin tuossa pari sivua taakseppäin. Kaikki kuitenkin hyviä ehdotuksia. Valitettavasti vaan EA ei pahemmin varmaan lue näitä foorumeita (lukisipa =)). Toivonmukaan seuraavaan painokseen näistäkin osa siihen eksyy.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Syötöt ja syöttöjen vastaanottaminen

Lättysyötöt ovat jotain vielä kamalampaa. Harvemmin menevät edes omille, ja jos menevät, ei siitä ainakaan realistisen näköistä one-timeria aikaiseksi saa. Mielestäni tuo RB/R1 - lättysyöttö pitäisi kokonaan koodata uusiksi. Hyvänä vaihtoehtona voitaisiin ottaa esimerkiksi sellainen, että lättysyötön saisi tehtyä pitämällä samanaikaisesti syöttönäppäimestä (RT/R2) ja työntämällä analogin ylöspäin.

Kaikesta muusta käytännössä olen samaa mieltä, tästä en. Eivät helpompia tai hyvän näköisiä, mutta maailman parhaat pelaajat voivat tehdä R1:llä useita maaleja ottelua kohden. Tosin tämä on hardcore-skill, jonka osaa vain kourallinen pelaajia.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

No vaikka joku konsolifin-nimen alla oleva liiga/sarja,sama kait se on onko se virallinen vai epävirallinen :D

KonsoliFIN ei ylläpidä enää virallisia turnauksia. Viimeinen turnaus oli n. puoli vuotta sitten, jolloin kuuluin KFIN ylläpitoon ja roolina turnausjärjestäjä. Hommaksi jäi pitää viimeinen virallinen turnaus silloin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kaikesta muusta käytännössä olen samaa mieltä, tästä en. Eivät helpompia tai hyvän näköisiä, mutta maailman parhaat pelaajat voivat tehdä R1:llä useita maaleja ottelua kohden. Tosin tämä on hardcore-skill, jonka osaa vain kourallinen pelaajia.

EASHL:ssä itsellä tapana lättyillä todella paljon, ja koskaan en ole syöttämistä myyrällä pitänyt 87pts korkeampana. En tiedä miksi, mutta tuntuu tuo 87pts olevan juuri optimaalinen syötölle. Lätyt lähtee niinku haluan ja samoin syötöt. Riippuen toki viiveestä, joka aiheuttaa välillä sitä, ettei kiekko välillä lähde ollenkaan liikkeelle lavasta. Mut tiedä häntä tuosta kourallisesta, jatkuvasti tulee taitavia lättymiehiä vastaan. Harvalla tosin hallussa täydellisesti kyllä.

Suosittelenkin kaikkia opettelemaan lättysyötön salat, tuo nimittäin uutta ulottuvuutta peliin. Itselle syöttökoneena tuo todella hyvän mielen jos osuu täydellinen lätty lapaan ja kaveri viimeistelee tyhjiin :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

EASHL:ssä itsellä tapana lättyillä todella paljon, ja koskaan en ole syöttämistä myyrällä pitänyt 87pts korkeampana. En tiedä miksi, mutta tuntuu tuo 87pts olevan juuri optimaalinen syötölle. Lätyt lähtee niinku haluan ja samoin syötöt. Riippuen toki viiveestä, joka aiheuttaa välillä sitä, ettei kiekko välillä lähde ollenkaan liikkeelle lavasta. Mut tiedä häntä tuosta kourallisesta, jatkuvasti tulee taitavia lättymiehiä vastaan. Harvalla tosin hallussa täydellisesti kyllä.

Suosittelenkin kaikkia opettelemaan lättysyötön salat, tuo nimittäin uutta ulottuvuutta peliin. Itselle syöttökoneena tuo todella hyvän mielen jos osuu täydellinen lätty lapaan ja kaveri viimeistelee tyhjiin :)

Juu lähinnä tarkoitin VSää. EASHLssä on se probleemi, että tavallinen syöttö on parempi kuin lätty ja reilusti, kun syöttäminen on asetettu 99. Toinen ongelma on puolustustietoisuus, joka kaikilla pelistä tietävillä pakeilla on myöskin 99. Ei mene lätyt kovinkaan hyvin perille :(

VSssä pelaajat ovat oletuksena 80-85 syöttöä ja puolustajien puolustustietoisuus on 75-85. Lätyn hienous VSssä on laittaa omasta päädystä äijä läpi tai jähmettää botti. EASHLssa jälkimmäinen onnistuu, mutta ensimmäinen on todella harvinainen.

Tätä tarkoitin, kun puhuin hardcore skillin osaamisesta. Aika moni voi laittaa onetimer syötön (5m), mutta sitten on se taito laittaa omasta päädystä siniselle pakkien läpi (20m). Siinä sitä jotakin :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Jokohan tänä vuonna saatais EA:n änäriin oikeankokoiset kaukalot? Ja kunnon kiekkofysiikat ja maalivahdit.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Juu lähinnä tarkoitin VSää. EASHLssä on se probleemi, että tavallinen syöttö on parempi kuin lätty ja reilusti, kun syöttäminen on asetettu 99. Toinen ongelma on puolustustietoisuus, joka kaikilla pelistä tietävillä pakeilla on myöskin 99. Ei mene lätyt kovinkaan hyvin perille :(

VSssä pelaajat ovat oletuksena 80-85 syöttöä ja puolustajien puolustustietoisuus on 75-85. Lätyn hienous VSssä on laittaa omasta päädystä äijä läpi tai jähmettää botti. EASHLssa jälkimmäinen onnistuu, mutta ensimmäinen on todella harvinainen.

Tätä tarkoitin, kun puhuin hardcore skillin osaamisesta. Aika moni voi laittaa onetimer syötön (5m), mutta sitten on se taito laittaa omasta päädystä siniselle pakkien läpi (20m). Siinä sitä jotakin :)

Ärsyttävintä on se kun tekee sen lättysyötön sielt omista ja yrittää saada sen kaverin läpi, niin ei mee riittävän kovaa eikä korkeelle. Ei vaikka kuinka pitää pohjassa :( Et en sit tiiä mikä siin on ku vaikka olis yli 90 syöttäminen nii samalla lailla lähtee silti. Mut sit vastustajat, siis offlinessa, nii heittää välil yli polvenkorkusia lättyjä ja ne menee kyllä aina omista pelaajista läpi. Se lievästi sanoen ärsyttää, joten jos itekkin vois NHL13:ssa sitten heittää polvenkorkusia lättyjä nii olis jees.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ärsyttävintä on se kun tekee sen lättysyötön sielt omista ja yrittää saada sen kaverin läpi, niin ei mee riittävän kovaa eikä korkeelle. Ei vaikka kuinka pitää pohjassa :( Et en sit tiiä mikä siin on ku vaikka olis yli 90 syöttäminen nii samalla lailla lähtee silti. Mut sit vastustajat, siis offlinessa, nii heittää välil yli polvenkorkusia lättyjä ja ne menee kyllä aina omista pelaajista läpi. Se lievästi sanoen ärsyttää, joten jos itekkin vois NHL13:ssa sitten heittää polvenkorkusia lättyjä nii olis jees.
Polvenkorkusista en tiedä, mutta hyvin saa 87syötöillä omalta alueelta jätkiä läpiajoihin. Ei aina tarvitse vaikenta lättyä pakkien lähelle, vapaaseen tilaan vain ja passelilla kovuudella.

Ja Jaahas, ei noi läpisyötöt eashl:ssä niin harvinaisia ole. Bottipeleissä kylläkin kun pysyttelevät melko alhaalla suurimmaksi osaksi. Toisaalta taas möhlivät kohti tulevia lättyjä isolla prosentilla. :)
 
Ylös Bottom