Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä
Noni,ei siinä mennyt kuin 5 kautta jumakauta OHL:ää!?
Nyt jatkuu pelit Minnesota Wildin ykkösketjusta.Siellä häärii vaatimattomat: Minä,90 (95),Granlund 88 (93),Pominville 85 (90), Suter 91 (96), Spurgeon 85 (90).
Suluissa siis tämä joukkueiden motivaatioboonus joka tulee peliin aina kun pelit kulkee,nyt näissä on ns. liukuva overall.Hyvällä pelillä nousee ja maalittomasta pelistä laskee jne.
Nyt meni harkkapelit kerrasta läpi,ilmeisesti nyt tämä live the life on tosiaan vaikeampi kun moni kuvitteli! (ei ehkä pelillisesti,mutta päästäksesi NHL:ään sun pitää pelata paljon pelejä,pisteillä ei niinkään ole merkitystä,vaan sillä "kokemuksella"),eli on pakko pelata kolmet harjoituskaudet ennen kun NHL:ään pääsee jos alottaa juniorisarjasta (en tiedä päteekö suoraan NHL:stä alottaneilla,että pelaisi AHL:ää 3 kautta?).
Ukkoni on nyt 20 vuotias ja jos alas joutuu niin se on AHL,mielummin sekin kun juniorisarja.Kenties tämä valkku mut sinne vielä käskee,en olisi yllättynyt yhtään,mutta voishan sielläkin käydä pokkaamassa pytyn
Mutta joo...Pelaan sliderillä 1.01 edelleen ja se on kaikista paras,lukuunottamatta pitkäkiekkobugia.Vihu heittää pitkän,alotus menee vihun päätyyn,multa sisään joku ketju jossa itse en ole,simuloin vaihdon,kello ei kulu vaan peli jatkuu samasta ajasta keskiympyrästä.Tämä sillon kun en itse pääse kentälle pitkänkiekon jälkeen.
Mutta tähänkin tottuu eikä ole mikään suuri bugi.Mielummin näin kun pelata 1.02 joka on muuten vähintään 20% helpompi sun ukolle kuin tämä 1.01,en tiedä mistä johtuu.Kaikki aggressiivisuus tuntuu katoavan tekoälyltä.
Sitten aletaan takomaan NHL:ää perhana
Tilastoja:
OHL
259 ottelua (kahesta viimisestä kaudesta yli puolet loukkaantuneena) 231 maalia. 291 syöttöä. 522 pistettä. 602 rangaistusminuuttia. +/- 192. Kaiken maailman pystejäkin tuli niin mahottomasti.
Pudotuspeleissä hurjasteltiin kunnolla. 57 ottelua. 69 häkkiä. 87 syöttöä. 156 pistettä
CHL eli tuo mastercard cuppi tuli kotiin 2 kertaaa ja siellä 3 pistettä/peli tahdilla.
Mitä nyt harkkapelit antoi ymmärtää,peli on vaikeaa,jäin kahessa matsissa ilman pisteitä,mutta olin kentällä kun omat maalasi.
Jos tää tuntuu helpolta peliltä,niin ottakaa siitä oman joukkueen kiihtyvyydestä se 2 pois (tämä on se ns. vaikeusaste ennemmin kun supertähti-taso),huomaa kyllä että ei se olekkaan niin helppoa,se meinaan hidastaa myös pelaajien reaktioita,mutta simuloinnin aikana omatkin tekee maaleja entiseen tapaan.
Pitää sijoittua paljon paremmin ja antaa kiekko pois ajoissa,muuten tulee noutaja,se tuli jo juniorisarjassa pari kertaa kun "ylipelasin" kiekon kanssa.
Voisi sanoa että ensimmäinen NHL-sarjan peli jossa be a pro ei ole niin kuolettava heti alusta,toki pitkäveteisyyttä on paljon kun minäkin pelaan joka ikisen matsin mitä vaan kentällä olen.Alusta loppuun asti,se on aina se 25-30 minuuttia/peli.