Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Entäs jos siirtäisi näiden pelaamissyklä sieltä syksystä tammikuuhun. Saa pelin halvemmalla ja parempana.

Tossa on ideaa,mutta jos yrittää pelata vaikka tota live the lifeä koko uran niin aika loppuu kesken :D

Noista offline-tunereista,ne muuttaa peliä kyllä todella paljon,osa tunereista on sellasia että nuo sliderit ei niillä toimi tai niillä ei ole vaikutusta. Joitakin noita korjattiin juurikin tunerin avulla. Oliskohan ollut jäähyherkkyys jota piti päivityksellä korjata kun slideri ei muuttanut mitään... Ja jokasella tunerilla on ollut vaikutusta noihin slidereihin ja niiden toimintaan. Aina kun tulee uusi päivitys niin saa säätää sliderit uusiksi.

Ei tämä offline kauhean huono ole,mutta se on ihan super helppo. Juniorisarjastakin pitää aloittaa superukkona (69 ovr.) eikä voi aloittaa vaikka 40 ovr. muuten kuin tekemällä ukon itse ja sitten pelaamalla sitä vanhaa be a pro:ta. Olen koittanut varmaan kaikki sliderisäädöt ja tunerit jotta saisin vaikeutta lisää siten ettei se vaikuttaisi taas tekoälyn pelaajien toimintaan mutta metsään menee :D

HUT:ia tosin pelaan nyt kohtuu paljon myös,aina silloin kun on tupla pucksit tarjolla. Tykkäsin tuosta pelimuodosta onlinessa,mutta ei huvita pelata jotain pudotuspelisarjaa kun sen viimisessä ottelussa saa kauheat lagit mukaan ja sen takia häviää. Tosin tuossa huomasin että mulla on etu huonompia pelaajia vastaan kun olen seurannut oikeaa lätkää niin paljon. Esimerkkinä tuo siniviivapommi,helppo väistää kun käyttää vähän järkeä.
Toinen on hyökkäyspeli,paljon syöttöjä,sillä saa nuo huonommat pelaajat kuriin ja sekaisin :D
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Live the lifessa olisi kiva nähdä fanipaidoissa oma nimi, mikäli pelaaja on tähti/fanien suosikki. Lisäksi kun siirryt uuteen seuraan voisi tulla vaikka esittely kaupungista ja joukkueesta.

Enforcerina olemisen voisi korjata paremmaksi seuraavaan versioon. Nykyäänhän tämä muistuttaa enemmän voimahyökkääjänä pelaamista kuin goonia. Vai pelaavatko George Parros, sekä Trevor Gillies jatkuvasti 20 minuuttia pelissä, samalla kun koutsi odottaa tehopisteitä?
Muutenhan Live the life on kohtuullisen onnistunut, vaikka NBA 2K sarjaan onkin vielä pitkä matka. Listaan tähän loppuun vielä asioita, jolla kovanaamana pelaamisesta tulisi realistisempaa ja mielenkiintoisempaa.

- Tappeluiden yksipuolinen aloittaminen Scott - Kessel tyyliin
- Bertuzzin sucker punchit
- Viikate isku mailalla päähän (Tämän tapainenhan on jo pelikatkoilla ja muistaakseni NHL 10:ssä)
- Baarisekoilu Karalahden tyyliin
- Kurkunviilto tuuletus tappelun jälkeen
- Muutakin pientä rottailua, kuten pureminen ja potkiminen.

EDIT: Ja niin soundtrack kuntoon oikeasti. Nyt on turha tulla sanomaan, että voit lisätä omat musiikit. Kyllä, olen lisännyt omat musiikit, mutta pelintekijät eivät voi odottaa, että jokainen peluri ne lisää. Laitetaan 11 tylsää biisiä, joita ei oikeassa lätkäpelissä edes kuulla ja luullaan että tämä riittää. :mad:
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Live the lifessa olisi kiva nähdä fanipaidoissa oma nimi, mikäli pelaaja on tähti/fanien suosikki. Lisäksi kun siirryt uuteen seuraan voisi tulla vaikka esittely kaupungista ja joukkueesta.

Tosta tuli mieleen että ainakin tilastoja kun katsoo, omalla LTL ukolla on alkujaan joku musta paita päällä,ei joukkueen paita. Tämä korjaantuu menemällä "muokkaa pelaajaa" ja palaamalla takaisin,se heittää sen hetkisen joukkueen paidan siihen ukon kuvaan.
Mutta siis pitäisi kyllä olla jotain kaukalon ulkopuolistakin mukana. Olihan tuo hallin kuva ulkopuolelta jo NHL 01: ssä, vai oliko se 02. Ja siinä vielä listassa pelaajat jotka ovat hyvässä/huonossa vireessä jne.

Pelissä olisi paljonkin paranneltavaa, mutta katseet on jo NHL15 ja PS4:ssä siellä EA:n suunnalla, ei tähän tule enään kuin kosmeettisia muutoksia jos niitäkään. Sanoisin että tämä on jo lähellä faktatietoa, muutamilla muilla pitkäaikaisilla offlinepelureilla on vähän samaa kuvaa...

Tuo pelien välinen kyselyjuttu on varsin puuduttava (joskin tuo nyt ihan eritavalla tunteen että ei ole yksin joukkueessa), miksei pelaajaa haastatella kaukalon laidalla kuten oikeasti. Ainoa mihin olen törmännyt kaukalon ulkopuolella on tuo iso mainoskyltti hallin ulkopuolella jossa olen itse mainostamassa joukkuetta. Tämän toki sain sillon kun voitin cupin heti ekalla kaudella. (ensimmäistä hillopurkkimainos-sopimusta en ottanut vastaan :D)

Puutteita on paljon:
- Gameface, missä ihmeessä se luuraa? Oma pärstä omalle ukolle kiitos!
- Fanipaitoihin oma nimi, se olisimyös kova sana.
- Oikeat pelikatkomusiikit.
- Maalin jälkeen joukkue juhlii eikä itke.
- Stanley Cupin voitto tuntumaan siltä että ollaan voitettu.
- Offline niin vaikeaksi noihin pudotuspeleihin että joutuu silmät veressä vääntämään voitosta, ILMAN että se pitää itse tehdä vaikeaksi epärealistisin keinoin!
- Yleisö poistuu paikalta ajoissa jos ollaan tappiolla pahasti.
- Videokuvaa kun porukkaa lappaa halliin.
- LTL-ukon alotusarvot sinne minne kuuluu,ei 15 vuotiasta jo valmiiksi supertähteä heti alkuun.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

- LTL-ukon alotusarvot sinne minne kuuluu,ei 15 vuotiasta jo valmiiksi supertähteä heti alkuun.

Tietysti tämän kanssa pystyy hieman oikomaan jos aloittaakin suoraan varaustilaisuudesta tai vaikka pelaa yhden kauden juniorisarjaa, eli 17 vuotiaasta. Mutta kaveri kun teki näin,hänet laitettiin suoraan 1. ketjuun ja kun pääsi ylös, joutui pelaamaan AHL:ää 3 kautta vaikka tekisi mitä. Liekö pelissä sitten pakollista tuo nouseminen useassa vuodessa.
Itse aloitin ekan rupeaman London Knightsissä 3. ketjusta. 5 kautta OHL:ää ja puolitoista NHL:ää Minesotassa kunnes aloitin alusta erinäisten ongelmien ja bugien takia jotka korjattiin tossa joulu-tammikuussa. Nyt vedetään huonoimmassa mahdolisessa joukkueessa,eli Cataractesissa jossa ei ole kyllä yhtään nimimiestä :D
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Onko tähän peliin tehty jtn Saved Game editoria että vois muokata jo alotettua Be a Gm:ää? Tekis mieli muokata joitain pelaajia. Vai onko ainoa keino alottaa alusta.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Onko tähän peliin tehty jtn Saved Game editoria että vois muokata jo alotettua Be a Gm:ää? Tekis mieli muokata joitain pelaajia. Vai onko ainoa keino alottaa alusta.

Ainoa keino aloittaa alusta, ellei netistä jotain ei EA ohjelmaa löydy.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Ainoa keino aloittaa alusta, ellei netistä jotain ei EA ohjelmaa löydy.

Tämä on ihan totta. Itse alotan GM:n vasta kun viimeinen vaihtopäivä menee umpeen tosta syystä juuri. Tosin mä jumitin harkkapeleihin jo :D
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Mitähän on tapahtunut Be a Pro -tilalle? Oma ukko menee nykyään automaattisesti vaihtoon ja pari kertaa on käynyt niin, että oma pelaaja on kentällä, mutta sitä ei voi kontrolloida. Mahtava oli pelata äsken, kun kolmannessa erässä Spede Pasanen jää hyökkäyspään aloituksessa seisomaan pisteelle ja muu joukkue yrittää pelata nelistään. Eihän ne hyökätä voineet kun Pasanen jäi paitsioon...
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Mitähän on tapahtunut Be a Pro -tilalle? Oma ukko menee nykyään automaattisesti vaihtoon ja pari kertaa on käynyt niin, että oma pelaaja on kentällä, mutta sitä ei voi kontrolloida. Mahtava oli pelata äsken, kun kolmannessa erässä Spede Pasanen jää hyökkäyspään aloituksessa seisomaan pisteelle ja muu joukkue yrittää pelata nelistään. Eihän ne hyökätä voineet kun Pasanen jäi paitsioon...

Mulla tekee välillä myös tota että yhteys omaan ukkoon katoaa. Sitten vaan pause ja valitse puolet ja takaisin peliin.
Tuo kuullostaa kovin siltä että sun langaton ohjain rupeaa pätkimään yhteydessä jollakin tapaa. Mulla on yksi ohjain mennyt rikki noin (ps3:n alkuperäinen ohjain).
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Mulla tekee välillä myös tota että yhteys omaan ukkoon katoaa. Sitten vaan pause ja valitse puolet ja takaisin peliin.
Tuo kuullostaa kovin siltä että sun langaton ohjain rupeaa pätkimään yhteydessä jollakin tapaa. Mulla on yksi ohjain mennyt rikki noin (ps3:n alkuperäinen ohjain).

Ohjain kyllä toimii moitteetta kaikissa muissa peleissä. Enemmän kuitenkin kyrsii tuo automaattinen vaihtoon luistelu, jota ei ole ennen tapahtunut.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Kyllä siellä netissä on paljonkin oikeaa lätkää, kunnon kerhoilu tai hyvillä säännöillä pelattava GMC ovat virtuaalikiekkoa parhaimmillaan. Ei kannata tyrmätä verkkopelaamista parin huonon kokemuksen takia. Meikän YouTube-kanavalla on satoja pelejä GMC:tä, sieltä näkee millaista on hyvä verkkopelaaminen. Sama nikki siellä käytössä, jos haluaa pelejä katsoa.

Entä jos kyseessä ei ole "pari huonoa kokemusta" vaan tuhansia? Ethän vakavasti tarkoita, että teidän yksittäisen 30 pelaajan GMC connected liigan perusteella koko 50k pelaajakunta olisi yhtä hienovaraisia kaikkine pikku "sääntöineen"? Itse pelailen paljon kaverien kanssa ihan netinkin välityksellä ja onhan se kivaa. En minä silti voi sanoa sen perusteella, että verkkopelaaminen olisi yleisellä tasolla viihdyttävää. Kyllä tämän pelin nettiskene on mätä ja se johtuu pelkästään EA:sta ja heidän kyvyttömyydestään. Toisin kuin 2K:n lätkässä, tässä pelissä nettipelaamisessa ratkaisee vain kyky käyttää pelin vikoja mahdollisimman hyvin edukseen.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Toisin kuin 2K:n lätkässä, tässä pelissä nettipelaamisessa ratkaisee vain kyky käyttää pelin vikoja mahdollisimman hyvin edukseen.

Tämähän on ihan yleistä nykyajan peleissä, aina yritetään kiertää ja helpottaa asioita sellaisilla jutuilla jotka eivät peliin kuulu. Mutta se ei ole pelaajien syytä jos sellaista pystyy tekemään... Pelin tekijöiden pitäisi nykyään olla paljon aktiivisempia sen osalta mitä peleissä pystyy tekemään ja kitkeä pois kaikki bugit yms. Mutta tätä ei voi odottaa EA:lta ainakaan nähdyn perusteella.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Tämähän on ihan yleistä nykyajan peleissä, aina yritetään kiertää ja helpottaa asioita sellaisilla jutuilla jotka eivät peliin kuulu. Mutta se ei ole pelaajien syytä jos sellaista pystyy tekemään... Pelin tekijöiden pitäisi nykyään olla paljon aktiivisempia sen osalta mitä peleissä pystyy tekemään ja kitkeä pois kaikki bugit yms. Mutta tätä ei voi odottaa EA:lta ainakaan nähdyn perusteella.

Tuo on ihan totta, että nykyisin huijaaminen on iso osa nettipelaamista, varsinkin PC:llä. Silti NHL on siitä merkillinen peli, että voittava pelityyli perustuu pelkästään bugittamiseen ja pelin vikojen hyväksikäyttöön. En muista, että yksikään kova EA änäripoju olisi osannut laisinkaan pelata 2K:n lätkiä (tai oikeastaan mitään muutakaan peliä). Niissä kun ei samalla tapaa löytynyt bugeja kuin näistä kasoista. Oksettavinta koko asiassa on se, ettei EA tee mitään eikä sitä edes kiinnosta tehdä mitään. Peli on käytännössä pelikelvoton publassa.

Eikä tämä ole mikään marginaaliongelma, kuten milesizdeadz väittää. Itse pelasin n. kuukauden ajan tätä änäriä, kunnes riitti. Icetilt, huono pelattavuus ja bugit vielä sulatan, mutta sync erroria en. En ole laskenut, mutta lukemattomia kertoja kuukauden sisässä minulta vietiin voitto pois, koska vastustaja synkkasi matsin tuloksen ennen pelin päättymistä. Pelin pelaaminen ei ollut hauskaa, joten lopetin sen. Voin sanoa, että olen ollut selkeästi onnellisempi sen jälkeen elämässäni.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Ja kun ärsyttää jopa itseä offlinessa nuo samat asiat. Yritän pelata kautta yleensä "aidolla" tyylillä, mutta maaleja ei tule. Sit AI tekee jonkun ns. "Bugi" maalin ja ottaa itseä päähän siten, että menen seuraavasta hyökkäyksestä tekemään samanlaisen.

Suurinosa otteluista päättyy 0-0 tai 1-0 kun ei käytä bugimaaleja. Tämä siis meikäläisen taidolla. Heti jos käyttää ote bugimaaleja, niitä alkaa menemään AI:lläkin ja ottelu päättyy 7-5 tms.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Eikä tämä ole mikään marginaaliongelma, kuten milesizdeadz väittää. Itse pelasin n. kuukauden ajan tätä änäriä, kunnes riitti. Icetilt, huono pelattavuus ja bugit vielä sulatan, mutta sync erroria en. En ole laskenut, mutta lukemattomia kertoja kuukauden sisässä minulta vietiin voitto pois, koska vastustaja synkkasi matsin tuloksen ennen pelin päättymistä. Pelin pelaaminen ei ollut hauskaa, joten lopetin sen. Voin sanoa, että olen ollut selkeästi onnellisempi sen jälkeen elämässäni.

Missään nimessä ei kannata pelata peliä mikä ottaa päähän. Onnellisuutta kannattaa hakea elämään aina kun se on mahdollista realiteettien rajoissa. Sync Error ei ole onneksi itselle tullut vastaan sitten...NHL11? Vuosia joka tapauksessa.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Kaikista typerin hommahan tuossa on se että useammat kuvittelee että kaikilla olisi samat viat ja bugit. Kaikilla on sama peli mutta kaikilla on myös eri vikoja ja bugeja. Toisilla toimii ja toisilla ei.
Voisin esimerkkinä kysyä, että mikä ihmeen "sync error" ? Mistä te puhutte, en ole törmännyt moiseen. Mutta ne 100 muuta pelaajaa ovat. Tämä jos joku pistää vihaksi.
Toisilla toimii offlinessa sliderit, mulla toimii osa niistä ja joillakin ei yksikään. Jotkut sanoo että tuo on konsolin iästä johtuvaa, jotkut syyttää pelien tekijöitä. Selittämätön asia...
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Nyt kaikki PS3:lla NHL 14 -peliä pelaavat HUOMIO! Olen etsinyt jo pitkään HUT- pelimuodossa Tapparan 2. maalivahdin korttia eli ilmeisesti Andy Chiodoa. Kaikki ketkä omistavat kyseisen kortin, ottaisitteko yhteyttä jotta saan Tapparan joukkueen täyteen ja pucks-kolikkopalkinnon tästäkin. Kyseistä pelaajaa vaille kaikki kortit olen saanut Tapparasta ja tämän jälkeen voin vaihtaa mieluusti Tapparan kokoonpanon muuhun Liigan kokoonpanoihin päikseen.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

[...]En ole laskenut, mutta lukemattomia kertoja kuukauden sisässä minulta vietiin voitto pois, koska vastustaja synkkasi matsin tuloksen ennen pelin päättymistä.[...]

En halua ottaa mitään pois kokemuksistasi, mutta äsken itselleni tuli ihan ensimmäinen sync error vastaan. 44 sekuntia ennen loppua olin Minnesotalla tappiolla 1-2. Ylivoimapeli alkoi juuri, hyökkäyspään b-pistealoitus ja omasta päästä molari pois. Sitten aloituksessa loop-loop-loop ja sync error.

Joko vastustajani oli tyyppi, joka lätkähallissakin lähtee 5 minuuttia aikaisemmin että pääsee parkkiruuhkista siistimmin, tai sitten tuota ongelmaa vain yksinkertaisesti tulee ihan lotolla. Jos itse errorin osuessa johtoasemassa, on vastustajaa helppo syyttää pelin "kaatamisesta".
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Mikäköhä mulla mahtaa olla kun en saa Coloradosta Team Bonusta? On tarpeeks pelei pelatttu ja oon käynyt siel kokoelmas selaamassaki ne pelaajat moneen kertaa. Kum mulla on Duchene pistetty Kingsin pelaajaks nii eihän sen pitäis vaikuttaa, vai? Osaako joku auttaa?
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Maanantaina tulee NHL 15 juttua. Ainakin EA:n facebook sivun mukaan.
 
Ylös Bottom