Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 [Hype ja hankintaruplatus - pelikeskustelu omassa ketjussaan]

Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

NHL 12 ja 13 välillä oli selkeä muutos. NHL 13 ja NHL 14 välillä lähinnä taklaukset uudistuivat. NHL 14 ja 15, tässä tuntuu se suurin muutos olevan grafiikat.

Sanoissani saattaa painaa vuosien varrella tullut kyynisyys pelisarjaa kohtaan, joka vuosi niin sinisilmäisesti katsoi nämä "uudistukset" sormien läpi.

Edelleenkään he eivät ole saaneet riittävästi dynaamisuutta kiekon käyttäytymiseen, kyllä se mielestäni pomppii enemmän tai vähemmän samalla tavalla mitä se on vuosien ajan pomppinut.

Nyt kun tuli ihan katsottua nämä EA:n mainostamat uutuudet, montako näistä oikeasti voi kuitata uutuuksina? Real Puck Physics? Tuskin. Pelaajien ennennäkemätön tunnistettavuus? Wau, tosi "siistiä". Superstar Skill Stick? No, ei kai sitä ole vuosiin mainostettukaan. Vai kenties uudistus nyt kun on uusilla konsoleilla? Vision AI? Samaa kuraa tekoälyn osalta mitä joka vuosi.

Otin ihan tarkoituksella juuri nämä, koska mielestäni edellä mainitut osoittavat juuri sen, miten EA saa uudistukset näyttämään "uudistuksilta" fanipoikien silmissä.

Onneksi tähän ei tarvitse tyytyä, vaikkei parempaa ole tarjolla. Vuosi on taas pitkä aika odottaa, mutta onneksi PS4:n pelit ei ole NHL:n varassa.

Kyllä saat odottaa 10 vuotta tuon perusteella, mahtaako sittenkään silmä erottaa muutoksia. Taitaa vaan EASHL:n puute tehdä sanoista noin painavia ja negativisia :)
(kannattaa oikeesti pelata sitä AI:tä vastaan, eikä vain olettaa, niin tietää mistä puhuu)
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Olen tyytynyt lukemaan ja välillä naureskelemaan jengin kommentteja :D
Otanpa kuitenkin itsekkin tähän hommaan kantaa. 98 vuodesta lähtien tullu pelattua pleikkarilla änäriä joten jotakin tiedän pelin kehityksestä :) pelitkään ei ole jäänyt mihinkään yhteen tai kahteen kertaan vuodessa vaan tullut hakattua ihan reilusti.

Tämä uus ps4 tehty änäri on aivan loistava. Ite tykkään todella paljon uusista jutuista ja harhautuksista. Parasta änäriä sitten ikinä :)
Eihän tuota tietenkään voi saada kaikilta osin hiottua kaikille 100% mieleiseksi kun joku tykkää tummasta ja toinen vaaleesta (leivästä) niin minkäs teet. Mutta kokonaisuutena peli on aivan loistava! Näytti jopa saaneen ps4 latauksissakin 5 tähteä arvosteluissa. Vaikka ei nyt näytä olevan GMConnectedia (mitä eniten odotin) niin tuskinpa se pelaamista haittaa ja tulee varmasti gm modea sit muuten hakattua hiukka enempi.

Ehdoton hankinta.

ps. olisko kenelläkään hyllyssä ylimääräsiä nhl pelejä 08 vuodesta alaspäin? Menossa kerää koko sarja hankinta ja nyt kaikki ps3 nhl pelit löytyy jo kaapista mutta noita kakkosen ja ykkösen pelejä vois vielä hankkia kun tullut hukattua ne vanhojen konsoleiden yhteydessä pois.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

ps. olisko kenelläkään hyllyssä ylimääräsiä nhl pelejä 08 vuodesta alaspäin? Menossa kerää koko sarja hankinta ja nyt kaikki ps3 nhl pelit löytyy jo kaapista mutta noita kakkosen ja ykkösen pelejä vois vielä hankkia kun tullut hukattua ne vanhojen konsoleiden yhteydessä pois.

Eiköhän tuolla ole joku markkinapaikkakin, sinne vain osto-ilmoitusta pystyyn :)
Mutta hyvä silti sanoa täällä jos joku innostuu myymään. Itellä ei ole enään PS2 version pelejä kun lahjoitin ne nuorelle sukupolvelle, kaikki muut löytyy kyllä PS3:lle :)
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Onneksi tähän ei tarvitse tyytyä, vaikkei parempaa ole tarjolla. Vuosi on taas pitkä aika odottaa, mutta onneksi PS4:n pelit ei ole NHL:n varassa.

Näinpä näin! Jonkun verran tullut noita demoista tehtyjä videoita katsottua ja näyttäähän peli ihan hyvältä, graafisesti ja presentaation puolesta. Harmittavasti se itse pelaaminen on edelleen "sitä vanhaa samaa". Muutokset ovat niin pieniä, että siihen tekoälyä vastaan pelaamiseen kyllästyy taas takuuvarmasti 20-30 pelin jälkeen, kun alkaa taas huomata ne tavat, millä tekoäly huijaa pitääkseen pelin tasaisena tai voittaakseen, koska se nyt on vaan päättänyt sen ottelun voittaa. Näin on ollut NHL 08:sta lähtien ja näin voi todeta olevan myös NHL 15:ssä.

Se on toki hyvä, jos tuo taas niin monelle ihmiselle tälläkin foorumilla riittää. EA on varmasti tyytyväinen ja sen päättäjät varsinkin pankkiin kävellessään. Ihan mielenkiinnolla tulen kyllä tätä ketjua seuraamaan ja veikkaan, ettei julkkaripäivästä mene kuin viikko, korkeintaan kaksi eteenpäin ennen, kun ensimmäiset "raportit" noista vanhoista vioista ja "ominaisuuksista" nostavat päätään. Pääsen taas sanomaan "mitäs minä sanoin" :D

Onneksi syksyn ja ensi kevään pelit PS4llä eivät tosiaan ole NHL:n varassa, vaan tarjolla on paljon muutakin ja monenlaista. Onneksi ei tarvitse tällaiseen tyytyä. Itse olin pitkään NHL:n suurkuluttaja ja jokasyksyinen ostaja, kaikki versiot NHL 95 - NHL 12 löytyivät hyllystä. Pari vuotta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja päätin, että en osta seuraavaa NHL:ää ennen kuin peli kokee "täydellisen" hyppäyksen eteenpäin ja uudelle sukupolvelle. Tarkoittaen kunnollista kiekkofysiikan muutosta, magneettilapojen poistoa ja tekoälyn viilausta niin, että vastustaja osaisi tehdä jääkiekkoilullisesti fiksuja ratkaisuja ja älyttömyydet jäisivät pois. Pelkkiä demon videoita katsellessa voidaan todeta, että kiekkofysiikka ei ole edelleenkään vaatimallani tasolla, magneettilavat ovat edelleen mukana ja tekoäly tekee tyhmyyksiä, joten ei mitään syytä ostaa. Toivoisin vain, että NHL:n kohdalla näkisin enemmän muitakin itseään niskasta kiinni ottavia pelaajia, jotta nuo edellä mainitsemani asiat joskus muuttuisivat. Niin kauan kuin peli käy tällaisenaan joka syksy kaupaksi ja tuottaa voittoa, on turha odottaa, että EA lähtisi peliään kunnolla uudistamaan ja tekemään siitä arcadehokin sijasta ihan oikealta lätkältä näyttävää. Ehkäpä NHL 20 seuraavassa sukupolvessa on jo ostamisen arvoinen tällä tahdilla...
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

No jaa, itse olen joka vuosi ostanut änärin ja joka vuosi pelannut koko vuoden offlinea ja eipä kauheasti ole kyllästymisiä esiintynyt. Aina on hauskaa vioistaan huolimatta.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Kuva takkuaa ja tärisee niin pikapelissä kuin harjoittelussakin eikä kamera-asetusten räplääminen muuttanut tilannetta miksikään. Onko kellään toimivaa ratkaisua tuohon probleemaan?

Vanha kunnon "poista peli ja asenna se uudestaan" -metodi fiksasi kaikki kuva ongelmat. Tällä kertaa ei vaan toimi mitkään äänet :D
No, ehkä vielä jollakin kertaa kaikki toimii yhtäaikaa.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Kyllä saat odottaa 10 vuotta tuon perusteella, mahtaako sittenkään silmä erottaa muutoksia. Taitaa vaan EASHL:n puute tehdä sanoista noin painavia ja negativisia :)
(kannattaa oikeesti pelata sitä AI:tä vastaan, eikä vain olettaa, niin tietää mistä puhuu)

EASHL:n puute oli vain naula arkkuun. Ei se AI pelaamalla paremmaksi muutu, tosin voi sitä itselleen uskotella.

Varmasti on pelaajia, jotka tämän pelin parissa viihtyvät. Toivoisin itsekin olevan tilanteessa jossa saisin tästä pelistä uutuuden viehätystä.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

No jaa, itse olen joka vuosi ostanut änärin ja joka vuosi pelannut koko vuoden offlinea ja eipä kauheasti ole kyllästymisiä esiintynyt. Aina on hauskaa vioistaan huolimatta.
Sama täällä. Ihmetyttää nämä "evangelistat" suuntaan tai toiseen. Kyseessä on kuitenkin vain peli. Ja jos haluaa tämän hetken parasta lätkää pelata, niin tämä se on. ;)
Paras hupi toki itselleni on pelata turnausta isommalla porukalla. Samanlainen se peli kaikille on. Mutta vapaus mielipiteeseen on jokaisella, kuten myös päätös ostaa tai olla ostamatta.

Ihmettelen myös noita kommentteja että itse pelaaminen olisi "sitä samaa", kun minusta itse pelituntuma tässä on ihan eri kuin aikoihin. Toki kontrollit on samat ja lätkä on lätkää, ja tuleekin näyttää siltä, ei sinne voi violettia elefanttia pistää jäälle siksi että olisi enemmän "muutoksia". :rolleyes: Onhan se totta että pienin harppauksin on menty, mutta kuitenkin aina julkaisun jälkeen on edellistä parempi lätkä ollut kourassa. Se mitä eniten pelotti PS4:lle siirtyessä että homma ryssittäisiin totaalisesti ja joutuisi olemaan PS3:n varassa vielä ainakin vuoden eteenpäin, onneksi näin ei käynyt vaan päinvastoin.

FIFA15 kohdalla toivoisin samaa että pienillä viilauksilla FIFA14 nähden taas parempi pelikokemus.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Ja noihin aloitusmuodostelmiin liittyen, onko tässä joku bugi vai enkö vain hiffaa miten tuo pitäisi tehdä. Kun painaa ensin ympyrää että saa hyökkäysketjunvaihdon esille, ja sitten painaa X, en ainakaan pääse muuttamaan kuin kerran muodostelmaa (kone valkkaa jotenkin seuraavan listalta tms.) ja tuntuu että seuraava X painallus aiheuttaa jo välivideon skippaamisen ja siirtyy suoraan ympyrään. Vaikka haluaisin nimenomaan valita puolustavan, hyökkäävän ja normaalin välillä, kustakin tilanteesta riippuen. Toivottavasti tuo korjataan julkaisuun mennessä, on käytännössä ainoa asia mikä itseäni tällä hetkellä hämää aika lailla.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Näinpä näin! Jonkun verran tullut noita demoista tehtyjä videoita katsottua ja näyttäähän peli ihan hyvältä, graafisesti ja presentaation puolesta. Harmittavasti se itse pelaaminen on edelleen "sitä vanhaa samaa". Muutokset ovat niin pieniä, että siihen tekoälyä vastaan pelaamiseen kyllästyy taas takuuvarmasti 20-30 pelin jälkeen, kun alkaa taas huomata ne tavat, millä tekoäly huijaa pitääkseen pelin tasaisena tai voittaakseen, koska se nyt on vaan päättänyt sen ottelun voittaa. Näin on ollut NHL 08:sta lähtien ja näin voi todeta olevan myös NHL 15:ssä.

Se on toki hyvä, jos tuo taas niin monelle ihmiselle tälläkin foorumilla riittää. EA on varmasti tyytyväinen ja sen päättäjät varsinkin pankkiin kävellessään. Ihan mielenkiinnolla tulen kyllä tätä ketjua seuraamaan ja veikkaan, ettei julkkaripäivästä mene kuin viikko, korkeintaan kaksi eteenpäin ennen, kun ensimmäiset "raportit" noista vanhoista vioista ja "ominaisuuksista" nostavat päätään. Pääsen taas sanomaan "mitäs minä sanoin" :D

Onneksi syksyn ja ensi kevään pelit PS4llä eivät tosiaan ole NHL:n varassa, vaan tarjolla on paljon muutakin ja monenlaista. Onneksi ei tarvitse tällaiseen tyytyä. Itse olin pitkään NHL:n suurkuluttaja ja jokasyksyinen ostaja, kaikki versiot NHL 95 - NHL 12 löytyivät hyllystä. Pari vuotta sitten otin itseäni niskasta kiinni ja päätin, että en osta seuraavaa NHL:ää ennen kuin peli kokee "täydellisen" hyppäyksen eteenpäin ja uudelle sukupolvelle. Tarkoittaen kunnollista kiekkofysiikan muutosta, magneettilapojen poistoa ja tekoälyn viilausta niin, että vastustaja osaisi tehdä jääkiekkoilullisesti fiksuja ratkaisuja ja älyttömyydet jäisivät pois. Pelkkiä demon videoita katsellessa voidaan todeta, että kiekkofysiikka ei ole edelleenkään vaatimallani tasolla, magneettilavat ovat edelleen mukana ja tekoäly tekee tyhmyyksiä, joten ei mitään syytä ostaa. Toivoisin vain, että NHL:n kohdalla näkisin enemmän muitakin itseään niskasta kiinni ottavia pelaajia, jotta nuo edellä mainitsemani asiat joskus muuttuisivat. Niin kauan kuin peli käy tällaisenaan joka syksy kaupaksi ja tuottaa voittoa, on turha odottaa, että EA lähtisi peliään kunnolla uudistamaan ja tekemään siitä arcadehokin sijasta ihan oikealta lätkältä näyttävää. Ehkäpä NHL 20 seuraavassa sukupolvessa on jo ostamisen arvoinen tällä tahdilla...


Kannattaisi kokeilla sitä demoa ennen kun käyt täällä kokoajan negaamassa omaa bravuuriasi "mitäs minä sanoin"

Itsekkin olin videoiden perusteella, että eipä paljoa ole muuttunut, mutta kun itse pääsi kokeilemaan niiin kyllä oli hymy herkässä! Tämän jälkeen NHL14 tuntui sellaiselta arcadelta, että huhhu.

E: Ja se itse pelaaminen ei todellakaan ole sitä "sitä vanhaa samaa"
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Kannattaisi kokeilla sitä demoa ennen kun käyt täällä kokoajan negaamassa omaa bravuuriasi "mitäs minä sanoin"

Itsekkin olin videoiden perusteella, että eipä paljoa ole muuttunut, mutta kun itse pääsi kokeilemaan niiin kyllä oli hymy herkässä! Tämän jälkeen NHL14 tuntui sellaiselta arcadelta, että huhhu.

Se on erittäin hyvä, että peli sinulle maistuu :) Olin kyllä valmistautunut itsekin kokeilemaan demoa tarvittaessa, mutta nuo heti demon ilmestymisen jälkeen tähänkin ketjuun ilmestyneet videot riittivät osoittamaan sen, ettei valitettavasti tänä(kään) vuonna ole tarvetta ostaa NHL:ää.

Ennakkoon negatiivisesta asenteestanikin huolimatta toivoin viimeiseen hetkeen asti, että se tekoäly ja muu kaukalossa tapahtuva olisi hypännyt selkeästi uudelle sukupolvelle, mutta näin ei nyt valitettavasti näytä tapahtuneen. Kovasti toivoin, että tässä olisi ollut ostamisen arvoinen peli, mutta valitettavasti ei.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Tässä on oiva esimerkki siitä miten väärässä videot ovat. Peli ei tunnu pelatessa missään määrin samalta kuin aikaisemmat, vaan oikeasti tuoreelta ja erilaiselta. Videoiden perusteella saa aivan väärän kuvan.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Tässä on oiva esimerkki siitä miten väärässä videot ovat. Peli ei tunnu pelatessa missään määrin samalta kuin aikaisemmat, vaan oikeasti tuoreelta ja erilaiselta. Videoiden perusteella saa aivan väärän kuvan.

Tämä on niin oikein. Suorastaan hävettää nuo videot. Eivät kerro yhtikäs mitään muuta kuin sen "mitä on tullut lisää".
Koko peli on valovuoden lähempänä oikeaa lätkää, on taas täysin eri asia onko se "tarpeeksi paranneltu NHL14:sta". Uskon kyllä että kokoversiosta tulee 100 kertaa parempi vielä kuin NHL14 oli.
Pelin kehittäjät pyrkivät lähemmäs oikeaa NHL:ää, ei kehittämään vaan parannuksia. Ei ne mitään Windowsia kuitenkaan kehitä, vaan niillä on realistinen esikuva joka on oikeasti olemassa, ei mitään mielikuvia.

E: Niin ja tämäkin on ihan täysin ilman mitään EA-laseja :D
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Tämä ps4 version haukkuminen alkaa kuulostaa siltä,että on hirveät luulot ps3 version suhteen. Tosiasia on se,että ps3 versio on joka tapauksessa pelkkä rosteripäivitys. Pelaaminen ps3 versiolla on siis edelleen bugirannetta. Ymmärrän tietysti,jos ei ole ps4 konsolia. Nää kaverit varmaan ostaa kaikki pelinsä,pelkkien videoiden perusteella. Mistä niissä tietää että mikä vaikeustaso,minkälainen pelaaja kyseessä. Itse kokeilin kaikki vaikeustasot ja paras pelillisesti allstar ja pro.Mulle se on sama,pelatkaa vain ps3 versiota bugiranteella:)
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Tässä on oiva esimerkki siitä miten väärässä videot ovat. Peli ei tunnu pelatessa missään määrin samalta kuin aikaisemmat, vaan oikeasti tuoreelta ja erilaiselta. Videoiden perusteella saa aivan väärän kuvan.
Täysin sama. Huvittavia nämä "kokeilematta paskaa" kommentit. En ole vielä sellaista peliä nähnyt, jota olisi hauskempi katsoa sivusta kuin pelata itse. Ei voi itse pelaamatta tietää, miten hauska joku peli on. Pelkän videon perusteella lyttääminen on sama kuin sanoisi jostain ruuasta, että "näyttää pahalta, en maista".

Osalta tuntuu täysin katoavan realismi näiden odotusten suhteen. Tyyliin että pitäisi kaikki vetää alusta asti uudestaan. Peli ei kuitenkaan ole ollut aiemmissa osissa mitenkään fundamentaalisesti rikki, joten isolla pelimekaanisella remontilla otettaisiin aika iso riski sarjan fanien vieroksuttamisesta. Pelkästä grafiikkapäivityksestä on kuitenkin ihan turha puhua. Fysiikoissa on menty iso askel eteenpäin ja kiekko käyttäytyy nyt todella hienosti. Muutenkaan tuota tuntumaa ei voi kokea kuin pelaamalla itse.

EA voisi mielestäni jättää uuden pelin julkkarin vaikka joka toiseen vuoteen. Eli ensi vuonna myytäisiin pelkkä rosteripäivitys ja mukana ehkä joku uusi pelimuoto yms. pikkukivaa ja hinta vaikka 20€. Kahden vuoden päästä sitten saataisiin kokonaan uusi peli, mihin on panostettu ihan tosissaan myös pelimekaanisella puolella. Demon perusteella tähänkin peliin iso osa asioista ollaan tehty vaan puoliksi. Esimerkiksi paljon hypetetty ottelulähetys on lähestulkoon vitsi. Etukäteen kuvattu "analyysi" tulevasta ottelusta ja maalivahtien katsaus ei vielä mielestäni "hämärrä oikean lähetyksen ja pelin rajoja". Ja noita analyysejäkin on purkitettu varmaan pari hassua. Selostus on myös valitettavan latteaa. Minkä takia niitä spiikkejä ei voisi purkittaa aidoista NHL-otteluista ja käyttää niitä pelissä? Ja odotin, että myös erätauoilla olisi jonkinlainen "studio-osuus", mutta ei mitään. Itse asiassa ei edes aiemmista osista tuttua pelianalyysiä, joten takapakkia menty tältä osin.

Olenko muuten ainoa, jota suuresti häiritsee pelin valikoissa käytetty fontti ja sen kontrasti? Kapeaa harmahtavaa fonttia tummalla pohjalla. Mikä ihmeen älyväläys tuokin on ollut olevinaan. Muutenkin valikot ovat jotenkin hankalan tuntuiset "L2-pudotusvalikoineen". Toivottavasti tämäkin on vain demon erikoisuuksia ja oikeassa pelissä nähdään huomattavasti paremmat valikot.

Useista nyansseistaan huolimatta, suuhun on jäänyt oikein posiitivinen maku. Pelaaminen tuntuu tuoreelta ja on hauskaa. Eikös se kuitenkin viime kädessä ratkaise. :)

E. Seolustuksesta vielä sen verran, että eivät selvästikään ole noita kesän aikana enää purkittaneet. Kingsistäkin tiedetään kertoa vain, että voitti mestaruuden vuonna 2012. Aika laiha fiilis jää noista pelaaja- ja joukkueanalyyseistä, jos ei osata kertoa, että voitti viime kaudella Vezinan jne. Tämä huikea NBC ottelulähetys/selostus on saamassa isohkoa peukkua alas..
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Tuo L2 juttu on kyllä aivan hanurista, varsinkin kun ei se todellakaan toimi nopeasti. Vanhakin oli niin laginen ettei mitään määrää, mutta saisi esim kentälliset ja asetukset nyt paljon paremminkin tehtyä kuin tuolla älyttömällä L2 valikolla.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Täysin sama. Huvittavia nämä "kokeilematta paskaa" kommentit. En ole vielä sellaista peliä nähnyt, jota olisi hauskempi katsoa sivusta kuin pelata itse. Ei voi itse pelaamatta tietää, miten hauska joku peli on. Pelkän videon perusteella lyttääminen on sama kuin sanoisi jostain ruuasta, että "näyttää pahalta, en maista".

Samaa mieltä täälläkin. Fabre#4 voi ottaa ohjaimen kauniiseen käteen ja laittaa demon lataukseen. Tule sitten vasta tänne kommentoimaan.

Itselle änäri tuntuu olevan pitkästä aikaa sen 60e arvoinen. Toki, ostan änärin joka vuosi, ihan sama mitä sieltä tuutista tulee. Meikäläisen koneessa ei oikeastaan muuta peliä ole pelattukaan jos miettii pelitunteja. Demoa on pelattu varmaan se 30 peliä ja paranee vain. Tietenkin suurennuslasilla löytyy parannettavaa, mutta tämä nyt on kuitenkin vasta demo. Joka vuosi peliä on viilattu alkuun päivityksillä..

Te ketkä sanotte tätä tekoälyä huonoksi, niin oliko sitten NHL 14 tekoäly teidän mielestänne hyvä? :D Pelaan demoa allstar/hardcore asetuksilla enkä meinaa kunnolla päästä vastustajan alueelle maalintekopaikkoihin ja sehän vaan lisää mielenkiintoa peliin, koska et vain pääse luistelemaan alueelle ja ranne ylämummoon.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Porukka kehuu koko ajan tuota tekoälyä niin huikeaks. Minä en nää siinä mitään huikeaa tai uutta. Tosin minä en oo viime vuosina pelannu konetta vastaan juuri ollenkaan. Kai se vastustajan päässä tuntuu huikealle puolustajalle kun sinun tattien liikkeiden mukaan tekee nanosekuntia nopeammin samaan suuntaan liikkeet. Parhaiten sen huomaa siitä kun luistelee omaa päätyä kohti vaikka siniseltä ja mutkittelee. Koko ajan tekee samaan aikaan kone suunnan vaihdokset. No eipä tuo oo ongelmia mulle tuottanu maalien teko siltikään. Ärsyttäny vaan että huomattavasti heikompaa on "yllättäen" tekoälyn puolustaminen omassa päässä ehkä se menee sekaisin minun omista liikkeistä. Taktiikoitakaan en kyllä hirveämmin ole muutellut että en tiedä miten ne sitten vaikuttaa. Muutenkin on omat taidot pysyneet yhtä huikeina jo vuosikausia ilman mitään kehitystä niin ehkä sitä ei vaan huomaa jos tekoäly on kehittyny.

Mutta tärkein huomio omalta kannalta on se että toistaiseks tämä kuitenkin vaikuttaa uudelle pelille ja paremmalle kuin entiset. Puolelta toiselle tatin veivaus taitaa olla nyt onneks historiaa. Siihen asti kun todellinen "pelaan vain änäriä" nörtti tulee näyttämään toisin.

Pienimmät kehitykset on mitkä muistan ollu 11->12 ja 13->14 nyt varmaan vanhojen konsoleiden 14->15 antaa ihan uudet standardit sille miten idiootteja osa suomalaisista änärin pelaajista on. Tai sitten eivät oo sieltä köyhimmästä päästä.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Toivottavasti pelistä löytyy edelleen se kattava replay historia ja simulaatio engine, vähän kyllä epäilen.

Onhan tämä mennyt siitä "EA arcade hoki paskasta" aina "shut up already and take my money!".

Kunhan ei tunerit tule tätä pilamaan ja be a gm on pelattavassa kunnossa.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Kannattaa muuten muistaa myös, että erien ollessa vain 2min, sillä on iso vaikutus siihen, miten isolla prosentilla kiekot uppoavat börsään. Etenkin AI:n lavasta. Noilla maalimäärillä, mitä itse olen peleissä nähnyt, niin täysimittaisest ottelut päättyisivät tyyliin 20-15. Tätä kirjoittaessa tuli mieleen, miten simumaiselta tämä saattaisikaan tuntua, kun laittaa täyisimittaiset erät ja tarvittaessa vähän vielä hio noita sääntöjä ja asetuksia. :p
 
Ylös Bottom