Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 [Hype ja hankintaruplatus - pelikeskustelu omassa ketjussaan]

Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Itsekin on tullut katseltua lähinnä noita videoita sen takia kun en ole vielä siirtynyt uuden sukupolven vehkeille. Tässä olisi voinut olla se peli että olisi saattanut lähteä vanha boxi myyntiin. Kyllähän ne edelliset änärit myös tuntui mukavilta pelata silloin alussa botteja vastaan mutta kun päässyt pelaamaan onlineen ja tahkonnut siellä sen muutama sata peliä niin viimeistään silloin on se karu todellisuus iskenyt vastaan.

Tokihan tämä näyttää ulkoisesti huomattavasti hienomalle kuin edeltäjät ja varmasti on huomattavasti parempi pelattava kuin 14 oli mutta niinhän se kuuluukin olla mutta minun mielestä tässä ei olla otettu semmoista hyppäystä eteenpäin kun uudelle konsolille siirtymisessä olisin odottanut. Ja kyllä itsekin aioin ostaa tämän vanhalle versiolle mutta siitä tietää jo etukäteen että se on kuraa niin siihen ei tarvitse edes pettyä :D Tulee kumminkin ajamaan asiansa että pääsee pelailemaan kavereita vastaan uusilla kokoonpanoilla ja rakentamaan uuden hut joukkueen vaikka sen pelaaminen ei kivaa olekaan.

Ja kaikille jotka sanoo ettei se uudella konsolilla ole samanlaista bugiranteiden ampumista, älkää hätäilkö kyllä EA sen bugiranteen kerkee sinnekin tuomaan kun jenkit valittaa ettei suorat vedot uppoa :D Toivottavasti seuraavaan versioon EA viimeinkin keskittyisi kaikista eniten siihen pelattuvuuteen ja siihen että kiekko ei enää teleporttaile tai kiekko ja pelaaja eivät mene maalien läpi.

Pakko sanoa vielä tuosta superstar skill stickistä että kun pelkässä nimessä on jo superstar niin miksi ihmeessä sitten sitä ei voisi tehdä niin että pelaajilta kuten Kane ja Datsyuk olisi kikkoja huomattavasti enemmän kuin nelosketjun jyrillä.

Hienoa toki jos jotkut ovat tyytyväisiä jo tähän.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Nuo videot eivät todellakaan anna todellista kuvaa itse pelistä. Ne ovat vielä useasti pelattu oletusasetuksilla eli toisiksi helpoin taso ja arcade-sliderit, eli ei niillä ole mitään tekemistä esim. onlinessa käytettävien all-star ja hardcore-slidereiden kanssa.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Täällä valitetaan bugiranteista mutta mitä nyt on katsellut noita nhl matseja niin kyllä siellä uppoaa ihan samanlaisia rannelaukauksia kun näissä peleissä..mut ei ihan kuiteskaa samal prosentilla
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Minusta yksi merkittävä muutos mitä ei videoissa näy, on se, että kaikki toimii sulavammin ja komennot nopeammin. Tämä luo peliin ns. "flow'n" ja peli tuntuu selvästi erilaiselta kuin aiemmat.

Myös kiekon liikkuminen vaikuttaa hyvällä tavalla satunnaiselta, se pomppii jäästä eri lailla, ja tuoreen tuntuisia maaleja nähdään usein juurikin tuon takia.

Laukauksen animaatio on myös huomattavasti realistisempi, joskaan ei vielä täydellinen.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

~20 matsia olen pelannut ja en ole onnistunut tekemään kertaakaan kahta samanlaista maalia.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Täällä valitetaan bugiranteista mutta mitä nyt on katsellut noita nhl matseja niin kyllä siellä uppoaa ihan samanlaisia rannelaukauksia kun näissä peleissä..mut ei ihan kuiteskaa samal prosentilla

Rannelaukauksia siniviivan jälkeen kun vetoa viritellään muutama sekuntti ja ilman maskia, mitä nhl pelejä olet oikein katsellut kun tuommoiset uppoaa? Sen mitä itse olen pelejä katsonut niin kyllähän tuommoiset vedot nhl vahdit torjuu lähes joka kerta. Toisin kun nhl14:sta missä joka toinen tuommoinen uppoaa.

Nuo videot eivät todellakaan anna todellista kuvaa itse pelistä. Ne ovat vielä useasti pelattu oletusasetuksilla eli toisiksi helpoin taso ja arcade-sliderit, eli ei niillä ole mitään tekemistä esim. onlinessa käytettävien all-star ja hardcore-slidereiden kanssa.

Eli miten kuraa tuo peli sitten onkaan kun tuohon vielä lyödään kunnon handicapit ja icetiltit ja momenttumit vielä päälle :D
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Eli miten kuraa tuo peli sitten onkaan kun tuohon vielä lyödään kunnon handicapit ja icetiltit ja momenttumit vielä päälle :D

No peliähän ei ole pakko ostaa, mutta kannattaisi kuitenkin kokeilla, ennen kuin alkaa täällä mollaamaan peliä isoon ääneen. Itsekin katsoin aluksi videoita, missä ei juurikaan grafiikkamuutoksia enempää huomannut, mutta demon kokeilun jälkeen mielin on aivan toinen.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Onhan se ihan kelpo pläjäys, online peleissä sitten näkee miten paljon on ice tilttiä. Omalta kohdalta pistän kyllä miinukset tuonne maalivahtipelaamiseen joka vaikuttaa tahmealta/bugiselta.
Vastaantulleita tilanteita:

-Minulla 5-3 alivoimalla tekoäly laukoo yläputken kautta veskarin selkään ja kiekko jää vasemman tolpan juureen, sillävälin veskari heittäytyy osuman jälkeen kyljelleen sikiöasentoon oikealle tolpalle ja makaa siellä siihen saakka kun tekoäly käy tökkimässä kiekon maaliin.

-Minun ylivoimalla tekoäly roikottaa kiekon päätyyn josta se kimpoaa hieman irti laidasta B pistettä kohti, veskari lähtee vastaan ja selkä kentälle päin syöttää kiekon vastustajan kärkikarvaajalle ilman minun napinpainalluksia. Onneksi ehti vielä tässä tilanteessa vielä kiekon eteen.

-Olen 2-0 johdossa ja tekoäly ampuu pakkien välistä siniviivan jälkeen lämärin jäitä pitkin puikoista sisään kun maalivahti seisoo eikä edes yritä pistää patjoja jäähän, itse koitin tätä ja kyllä tekoälyn veskari aina laittoi patjat jäähän kun kiekko tuli kohti.

-Todella usein kun on johdossa niin tuntuu että tekoäly tekee väkisin ne maalit, aina kun tulee syöttö siihen "maskimiehelle" maalin eteen niin vaikka selkä maalia kohti pistetään kiekko rysään.

-En tiedä onko bugi mutta itse sain melko usein tehtyä maalin nousemalla oikeasta laidasta B pisteelle asti, siitä keskustaan päin pakin ohi ja ranne etuyläseen ku veskari on lähdössä sivuttaisliikkeeseen

-Taklauksten voimakkuuksissa heittoa aikalailla, välillä kun ottaa kunnon vauhdit siniviivapommiin niin ei tekoälyn hyökkääjä kun horjahda vähän ja jatkaa sen jälkeen kiekon kanssa, kun taas oma pelaaja on puolittaisessa
läpiajossa niin tekoälyn pakki lennättää äijän kaaressa irti kiekosta vaikka luistelevat melkein kylki kyljessä.

-Ja muutaman kerran kun luistelin vastustajan edellä omaan päähän irtokiekkoon ja koitin huitasta sitä pois (R1+oikea tatti) niinkuin viimevuotisessa niin vastustaja saikin tässä tilanteessa kiekon ja sai siitä vetopaikan.

Over and out
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

No peliähän ei ole pakko ostaa, mutta kannattaisi kuitenkin kokeilla, ennen kuin alkaa täällä mollaamaan peliä isoon ääneen. Itsekin katsoin aluksi videoita, missä ei juurikaan grafiikkamuutoksia enempää huomannut, mutta demon kokeilun jälkeen mielin on aivan toinen.

Luepas pari viestiä ylemmäksi missä juuri kerroin miksi en ole tässä vaiheessa kyseistä peliä ostamassa. Ei vaan yksinkertaisesti tällä hetkellä ole 500 euron arvoinen ostos.
EA voi toki korjata omaa mielipidettäni positiivisempaan suuntaan jos hutista on jätetty kaiken maailman handicapit ja ice tiltit pois mihin en kyllä todellakaan usko.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

[FONT=Arial, serif][video=youtube;_vE8EctzyMc]http://www.youtube.com/watch?v=_vE8EctzyMc&list=UU8MrkQsd4ShrkPZyJIzFJSQ[/video][/FONT]

Siinä ensimmäinen superglitch maali, joka upposi edellisessäkin versiossa, lisää tulee kun nämä juutuubisankarit pääsevät peliin käsiksi kunnolla. Niinkauan kuin peli on täynnä noita maaleja, jotka voi kuka hyvänsä opetella katsomalla videoita, ei pelit tietokone maalivahtia vastaan voisi vähempää kiinnostaa.

Hyviä pelihetkiä kuitenkin muille ja koittakaa olla menettämättä hermoja jos ja kun törmäätte näihin glitchisankareihin aka huijareihin.

Katotaan, jos kiinnostusta piisaa niin voin tehdä kattavan paketin kaikista glitcheistä ja parhaista tyyleistä tehdä maaleja sun muusta "huijaamisesta" mitä pelistä löytyy. Jos siitä olisi apua ja saisitte pikkusen rehellisemmäksi vs ja hut pelit. Tiedätte ainakin mitä varoa ja osaatte itsekin tehdä samoja maaleja. Voi olla, että teen blogin aiheesta, kerään sinne parhaat palat.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

[video=youtube;_vE8EctzyMc]http://www.youtube.com/watch?v=_vE8EctzyMc&list=UU8MrkQsd4ShrkPZyJIzFJSQ[/video]

Siinä ensimmäinen superglitch maali, joka upposi edellisessäkin versiossa, lisää tulee kun nämä juutuubisankarit pääsevät peliin käsiksi kunnolla. Niinkauan kuin peli on täynnä noita maaleja, jotka voi kuka hyvänsä opetella katsomalla videoita, ei pelit tietokone maalivahtia vastaan voisi vähempää kiinnostaa.

Hyviä pelihetkiä kuitenkin muille ja koittakaa olla menettämättä hermoja jos ja kun törmäätte näihin glitchisankareihin aka huijareihin.

Luulis, et noi esilaskettujen lentoratojen algoritmit saisi sellaisiksi, ettei "nollakulmasta" saisi noin helposti maaleja. Nuoremmille pelaajille tiedoksi, että nollakulmavedot ovat olleen änärissä mukana jo 16 vuotta.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Vaikeustasosta ei varmaan puhuttu taas mitään? Näyttää siltä aloittelija tasolta.. No pitää kokeilla allstarilla,itse en ainakaan noin helposti sillä pääse laidasta tulemaan.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Vaikeustasosta ei varmaan puhuttu taas mitään? Näyttää siltä aloittelija tasolta.. No pitää kokeilla allstarilla,itse en ainakaan noin helposti sillä pääse laidasta tulemaan.

Joo ei todellakaan, varsinkin kun keskialueella jo äijää ois niitattu. Nyt vaa mentiin ohi. Muutenkin maalivahtien taidot on ihan eri luokkaa eri vaikeusasteilla.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Sama mies joka videossa höpisee teki viime änhiksessä hutissa samalla tavalla aivan käsittämättömän paljon maaleja. Ja tuo glitchi pitää todellakin osata, se ei ole maailman helpoin glitchi, mutta kovalla prosentilla uppoaa, kunhan sen oppii.

Ean foorumilla on jo ilmoitettu, senior moden toimesta että tuo glitchimaali kerrotaan pelin tekijöille ja siihen voi tulla paikko, joka minusta olisi toivottavaa. Mutta tuo nyt ei todellakaan jää ainoaksi keinoksi huijata tässä pelissä, se nyt on päivänselvää ja kunhan nämä kaverit pääsevät kunnolla uuden pelin makuun löytyy sieltä noita glitchejä ja keinoja huijata niinkuin joka ainoassa NHL pelissä.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Omasta mielestä tämän vuoden änäri vaikuttaa todella lupaavalta.
Tuli tossa kokeiltua pelaa position lock päällä ja tulevaa be a pro:ta ajatellen näyttäis hyvin toimivan tosin löysin tuolla tavalla pelatessa muutaman helpon pakkien väistön joka johti 5-10 aina maaliin ja pelasin hardcore alls-star.
Varsinkin nopeissa vasta hyökkäyksissä pääsi helposti kaartaa pakkien väliin, mutta eihän sitä pitäisi aina samalla tavalla maalia tehdä
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

EA foorumilta bongattu pari valokuvaa miten maalivahdin pitäisi sijoittua noissa tilanteissa. En ole mikään mokkeasiantuntija, mutta tuntuu loogiselta ja paremmalta kuin seisoa pystyssä. Maila jäässä ekassa kuvassa ja toisessa kuvassa asento on erilainen, mutta näyttää hyvältä tyyliltä tuokin.

4114143382_e60ce6e547_z.jpg




Reverse-VH.jpg




http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/15/10154277.page
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Nuo yli isojen pressupaitojen lepatus on kyllä jotakin niin häiritsevää, että vaikeaa päästä tuosta yli. Ajoittain pelaajat ovat lähes paikallaan ja silti helma viuhuu kuin tuulitunnelissa.. argh!
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Onhan se ihan kelpo pläjäys, online peleissä sitten näkee miten paljon on ice tilttiä. Omalta kohdalta pistän kyllä miinukset tuonne maalivahtipelaamiseen joka vaikuttaa tahmealta/bugiselta.
Vastaantulleita tilanteita:

-Minulla 5-3 alivoimalla tekoäly laukoo yläputken kautta veskarin selkään ja kiekko jää vasemman tolpan juureen, sillävälin veskari heittäytyy osuman jälkeen kyljelleen sikiöasentoon oikealle tolpalle ja makaa siellä siihen saakka kun tekoäly käy tökkimässä kiekon maaliin.

-Minun ylivoimalla tekoäly roikottaa kiekon päätyyn josta se kimpoaa hieman irti laidasta B pistettä kohti, veskari lähtee vastaan ja selkä kentälle päin syöttää kiekon vastustajan kärkikarvaajalle ilman minun napinpainalluksia. Onneksi ehti vielä tässä tilanteessa vielä kiekon eteen.

-Olen 2-0 johdossa ja tekoäly ampuu pakkien välistä siniviivan jälkeen lämärin jäitä pitkin puikoista sisään kun maalivahti seisoo eikä edes yritä pistää patjoja jäähän, itse koitin tätä ja kyllä tekoälyn veskari aina laittoi patjat jäähän kun kiekko tuli kohti.

-Todella usein kun on johdossa niin tuntuu että tekoäly tekee väkisin ne maalit, aina kun tulee syöttö siihen "maskimiehelle" maalin eteen niin vaikka selkä maalia kohti pistetään kiekko rysään.

-En tiedä onko bugi mutta itse sain melko usein tehtyä maalin nousemalla oikeasta laidasta B pisteelle asti, siitä keskustaan päin pakin ohi ja ranne etuyläseen ku veskari on lähdössä sivuttaisliikkeeseen

-Taklauksten voimakkuuksissa heittoa aikalailla, välillä kun ottaa kunnon vauhdit siniviivapommiin niin ei tekoälyn hyökkääjä kun horjahda vähän ja jatkaa sen jälkeen kiekon kanssa, kun taas oma pelaaja on puolittaisessa
läpiajossa niin tekoälyn pakki lennättää äijän kaaressa irti kiekosta vaikka luistelevat melkein kylki kyljessä.

-Ja muutaman kerran kun luistelin vastustajan edellä omaan päähän irtokiekkoon ja koitin huitasta sitä pois (R1+oikea tatti) niinkuin viimevuotisessa niin vastustaja saikin tässä tilanteessa kiekon ja sai siitä vetopaikan.

Over and out

Minusta ihan hyvää kommentointia, mutta otitko yhtään huomioon mitkä pelaajat tilanteessa oli? Kyllähän nyt joku Kopitar veivaa kiekon ylämummoon joka kerta kun vain annat tilaisuuden ja jos se pakki jota ohitetaan on joku huonompi pelaaja niin se vain lisää sitä onnistumismahdollisuutta. Tosin minä tein itse Justin Williamsilla tommosen maalin, pieni kaare ja tarkka veto yläkulmaan. Kannattaa muuten ampua olkapään yli, se on heikko paikka molareilla.
Kun kiekko on molarilla, peli kuuluu pistää poikki eikä avata sitä vastustajalle :D Veikkaan että jos sulla on mokke ns. jäätynyt (ei siis näe kiekkoa) niin se on aika pitkälti slideristä kiinni.


Yksi mikä näissä kaikkien puheissa pistää silmään on se, että pelissä te juoksette luodin eteen mutta sitten kuvitellan että se on bugi kun pelissä pelaaja ei tee niin. Ei kai kukaan nyt niin typerä olekaan että juoksee luodin eteen, pelissä kyllä mutta ei oikeassa elmässä. Kuvittele tilanne että sulla on kiekko ja edessäsi on joku mailman luokan pakki, ethän sä voi lähteä sitä kohti rynnimään ja veivaamaan jäätävää harhautusta ja samalla todennäköisesti saat itse aivotärähdyksen tai jotain vastaavaa - pelissä voit tehdä tämän kun se ei pelaajaa paljon hetkauta. Tämä on se syy miksi osa tilanteista tuntuu niin jotenkin glitchiltä. Minusta pelissä pitäs äijää joutua lasarettiin (pois kentältä ja pukuoppiin asti!) tommosella 80-luvun jääkiekolla jossa ollaan kuin sodassa leikittäisi jumalaa. Tätä on vain hiton vaikea tehdä mihinkään virtuaaliseen peliin. GTA V:tä pelanneena tuon tajuaa helpoiten. Pelissä ei pelota tapella millä tahansa äijällä ja ketä tahansa vastaan, mutta teeppä sama irl. :D

Tämä on siis ihan pelin tekijöiden tekemä virhe. Annetaan pelaajan pelata hyvä lätkää, mutta kuitenkin, annetaan myös aseita ratkaista vaikka GM:ää pelatessa se SC finaalin vika matsi ns. varmalla maalilla. Itseä ketutti NHL13:ssa juuri se että BAP kun valmentaja käski tehdä maalin, niin teit sen maalin aina 100% varmuudella siihen paikkaan jollakin ihme jutulla jota ei tapahdu irl.
Tätä saatiin pois kyllä paljonkin NHL14 ja silläkin että kiekkoa ei saanut vastustajalta pois vastustajan alueella. Nyt odotan oikeesti sitä että kiekkoa ei hallitse vain yksi joukkue - ja ennen kaikkea sitä että kentällä et voisi tehdä kauheasti mitään samoja juttuja koko ajan, etenkään luonnottomia "bugiranteita". Tietokoneen oppimiskyky on ollut yksi täysi susi näissä peleissä. Demossa sitä ei näe vielä lainkaan, mutta jossain pidemmän kaavan pelimuodossa tuo saattaa tullakin esiin.
 
NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Latasin kans demon PS4:lle. Edellinen kosketus oli NHL 09, tai oikeesta 94 :) Hyvältä kyllä vaikutti ja eiköhän tämä mene Onelle ostoon, kun sekin tuli hommattua painostuksen alaisena. Kontrollien oppimiseen kyllä menee aikaa, mutta eiköhän ne siitä.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype] - Xbox One- ja PS4-demot julkaistu Euroopassa!

Palaavan pelaajan bonuksena saa tänä vuonna max 30 kultapakkaa, ei pukseja
 
Ylös Bottom