Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 [Hype ja hankintaruplatus - pelikeskustelu omassa ketjussaan]

Vastaus: NHL 15 [Hype]

Niin ja kaikkein parasta ois sitten kun NHL 16 tulee "mahtava uusi pelimuoto EASHL!" :D
Luultavasti sille keksitään aivan uusi nimi, koska EASHL ei voi olla enää uusi juttu. Be a Pro tapettiin NHL 13 jälkeen ja tilalle tuli ennen näkemätön Live the Life.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Voihan tuon takakannen tulkita niin, että 1-4 pelaajaa offlinessa, 2-4 co-oppina Vs-peleissä, ja onlinessä pystyy pelaamaan kahdella eri gamertagilla samaan aikaan. Se kun taidettiin jo ilmoittaa aiemmin, että ei tarvi olla guestina vaikkapa Vs-matseissa, vaan voi pelata omalla tagilla.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Itseäni kiinnostaisi nähdä botti gameplayssa kun sitä vastaan tulee pelattua 100 % pelissä. Kovasti haluttiin tuoda esille skillstick-mahdollisuuksia, joka hieman latisti videoiden tunnelmaa. Esimerkiksi toinen noista pelaajista vetää koko ajan kärkimoukkuja.

Ulkoasu on kyllä hieno ja eritoten nuo uusinnat on jäätävän hyvännäköisiä. Selostus.. noh, laimea odotuksiin nähden.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Noista takakansista kyllä taas ihmetyttää että miksi xbone live 1-2 ja sit ps4 online 2-2 :rolleyes:

EDITTIÄ: Siis PS4 1-4 players, 2-2network players ja sit lukee Online play (optional)* :D ottakaa siitä sit selvää taas... ehkä meen mediapimentoon kunnes EA julkistaa ne pelimuodot nii ei tarvii päätä ja foliohattua vaivata :p
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Ens viikolla saadaan varmuus tuohon eashl asiaan. Jotenkin en vielä usko ettei sitä moodia olisi next gen versioissa...
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Aivan käsittämätön farssi. Gameplay-video paljasti jo sen, että pelilliset muutokset ovat - yllätys yllätys - minimaalisia, ja nyt EASHL:n puuttuminen näyttää entistä todennäköisemmältä.

Ei auta kuin odottaa ensi viikkoon. Jos GM Connected sentään on mukana, saatan ostaa pelin. Jos ei, voi EA ottaa sykkivän poskeensa.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

En tiedä oikein miten päin olisin. En usko hetkeäkään, että olisivat jättäneet pois EASHL:n. Ehkä en vain tahdo uskoa.

Peli näytti jotenkin uudelta ja freesiltä, mutta näyttäkö toi kuitenkin vähän muoviselta? Pelaajien liike on jotenkin helpon näköistä tietyissä käännöksissä, ja myös joka jäi mieleen mietityttäen oli Doc Emrickin selostus, vetää enemmän tunteella normi runkkaripeleissä kun noissa yhdessäkään maalissa :(. Selostus on siltikin jo plussa tuohon, ei olisi enää jaksanut kuunnella vanhoja selostajia. 26.pv olemme jo helvetisti viisaampia, silloin tietää miltä demo tuntuu, sekä onko EASHL mukana.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Peli on huomenna tubeconissa pelattavissa, joten toivon mukaan sieltä kuullaan uutisia varsinkin EASHL:n mukanaolosta. EASHL on ainut syy Änärin ostoon...
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Niin kauheaa kakkendaalia taas tuo tekoäly, voi morjens! Mikä Vision AI?

Käydäänpäs vähän maaleja läpi.

1. video:

Seguin: Anaheim pistää päätykiekon alivoimalla, johon AI-Cogliano ravaa mottipäisenä ja pelaa itsensä pihalle. Yksi syöttö, 5-3 hyökkäys. Toinen syöttö ja väärään laitaan ajautunut Getzlaf ohitetaan. Ja koko tänä aikana puolustajat ovat istuneet omalla sinisellä, puolustusmuodostelma siis venynyt lähes kentän mittaiseksi. 3-2 -hyökkäyksessä pelaaja heittää Seguinilla tutun oloiset deket ja takakulmaan jää vielä tutumpi bugimaalin paikka.

Pietrangelo: Pelaaja tuo Schwartzilla oikealta sisään, hienosti malttaa odottaa ja levittää pelin nousevalle Pietrangelolle. Pysäytä tähän. Kun Alex saa kiekon, on Vision AI nukkumassa. Hossa, Keith ja Toews ovat KAIKKI selkä päin kiekolliseen, eivät seuraa ketään vaan tuijottelevat kulmiin. Pelaaja ottaa Alexilla potkun sisään ja nostaa takayläkköön.

Fehr: Erän loppuhetkillä Johansson vastaan kolme Bruinsia. Siniviivalla 3,7 sekuntia aikaa, joten helppo homma puolustaa... eiku. Yksi kärkideke, pelaaja vie ukkonsa vipuun, vaihtaa toiseen ja jää molemmilla jälkeen. Okei, pelaajan vika. Mitä tekee ainoa tekoälyn ohjaama #21 Mr. Eriksson? No seuraa tietenkin kiekollista kuten kaikki kaksi muutakin, takatolpalle hiipii pieni Eric Fehr. Kädet ilmaan ja nimi lehteen.

2. video:

Aika monta maalia alussa, jossa pääsyy itseään myyvällä pelaajalla. Ei analyysiä.

Bjugstad: Fleischman oikealta sisään, periaatteessa 1-1 -hyökkäys. Pieni kaarros keskelle, jolloin pelin alle ehtii kaksi puolustajaa lisää. Pelaaja ajaa näistä toisen, eli #5 Giordanon ohi tilanteesta täysin, vaihtaa #12 Raymondiin jolla myös sooloilee omiaan. AI:n hallussa koko ajan ollut #3 Brodie ei pidä toiselta laidalta tulevaa Bjugstadia uhkana, vaan seuraa samaa kiekollista pelaajaa jonka kimpussa on jo kaksi omaa. AI ottaa Brodiella vielä kaksi täysin typerää askelta vastaan, jolloin maalille jää varmasti tilaa. Syöttö pystyyn Bjugstadille, varma maali.

Summauksena tekoäly juoksee vanhaan malliin kiekollisen perässä eikä tuon taivaallista välitä, mitä siellä muualla tapahtuu. Tämä vain korostuu, kun ohjaimissa on videoiden kaltainen ryntäilijä/vaihtaja, joka pelaa kaksi pakkia kahville nanosekunnissa.

Presentaatio on hieno, siitä ei pääse mihinkään. Kuinka nopeasti alkaa toistamaan itseään? Ainakin ottelun aluissa on näytetty vain maalivahteja, miksei muitakin voisi esitellä? Toivottavasti sinne on esimerkiksi maalivahtien esittelyyn koodattu sellaisia lauseita, joita NBA2k-tyyliin voi yhdistellä. Esimerkiksi "Harding pelasi viime ottelussaan nollapelin Anaheimia vastaan." Ja muutenkin next gen on kiistämättä upean näköinen, melkein kuin aitoa hokia katsoisin noin niinkun grafiikkojen puolesta. Harmi että tekoäly ja maalivahdit ovat samaa scheiberssonia kuin aiemminkin. NHL14 2.0 -versiona.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Tosi hienosti menee nuo mailat edelleen toisten mailojen ja jalkojen läpi kiekon karkaamatta minnekään.

EA sanoi tähän jo viimevuonna, että ovat koittaneet tehdä pelin siten, ettei mailat mene läpi ja hauskuus loppui kaikilta. Se ei vain toimi, enkä ihmettele. Tuo on tarkoituksella ja tulee olemaan jatkossakin.

Videoista:
Itse pelaan 100% offlinessa ja eniten ärsyttää se, että jos ottelun haluat voittaa niin kaikki yläkulmavedot uppoaa ja ne näyttäis olevan tässäkin. NHL 14 oli muutoin jo todella hyvä peli. Ostoon menee jokatapauksessa. Pitkästä aikaa hiukan tulee fiilistä kun presentaatio on uudistettu.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Olipas kankean kuuloista selostusta. Muutenkin hieman laimeaa odotuksiin nähden.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Tästä EASHL:n mahdollisesta puuttumisesta: miksi EA tekisi/tekee näin?
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Noista takakansista kyllä taas ihmetyttää että miksi xbone live 1-2 ja sit ps4 online 2-2 :rolleyes:

EDITTIÄ: Siis PS4 1-4 players, 2-2network players ja sit lukee Online play (optional)* :D ottakaa siitä sit selvää taas... ehkä meen mediapimentoon kunnes EA julkistaa ne pelimuodot nii ei tarvii päätä ja foliohattua vaivata :p

Joo ja NHL 14 takakannes lukee 1-7 :D

Ostaako kukaan PS3:lle NHL 15 jos ei oo parasta pelimuotoa next-genil?
Toivon hartaasti että EASHL löytyy PS4:ltä kun uus plegeki ostettu :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Joo ja NHL 14 takakannes lukee 1-7 :D

Ostaako kukaan PS3:lle NHL 15 jos ei oo parasta pelimuotoa next-genil?
Toivon hartaasti että EASHL löytyy PS4:ltä kun uus plegeki ostettu :p

Itse en oikeastaan odota tuota EASHL muotoa ollenkaan. Vanhalle sukupolvelle en tule ostamaan. Mutta jos edes GMC on uudella sukupolvella niin tulen silti ostamaan. Muutenkin tuota itselleni mielenkiintoista pelattavaa ei vielä liikaa ole ps4:lla, joten saattaa olla, että hyppään tässä hutin ihmeelliseen maailman. Vaikka pitäisikin boikotoida jos jättävät pois näitä suosittuja pelimuotoja.

Mutta en todellakaan usko, että ovat jättäneen kumpaakaan (eashl/gmc) pois. Heillä nyt sattuvat olevaan omat pelimuoto aikataulut niin ei niitä siinä vaiheessa vaikka kuinka pelaajat vinkuisivat, että onko joku pelimuoto mukana vai ei.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Voi tuota viestien määrää EA foorumilla. :D
Ei jaksanu enää lukea. Kai se on vaa kiltisti odoteltava EA:n tiedoksiantoa.

Peli näyttää hyvältä. Fps-ero on selkee ja 1080p resoluutio, nam. :)
Toivottavasti puolustamista on myös kehitetty, kun uusia kikkoja tulee vaan lisää ja lisää.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

No niin tulihan sitä gameplaytakin sitten vihdoin esille ja...Noh, se on niin ärsyttävää olla "aina" oikeassa! Muistan maininneeni asiasta jo siihen aikaan, kun tämä hype-ketju perustettiin, että tuskimpa itse pelaamisessa juuri mikään muuttuu: magneettilavat, läpi menevät mailat ja liki pomppimaton ja pyörimätön, käytännössä skriptattu kiekko varmaan edelleenkin pelissä mukana ja noh, niinhän se valitettavasti näyttäisi prikulleen olevan! :(

En sitten ymmärrä, miksei EA voisi ottaa NHL:n kohdalla "mallia" Fifasta, missä se pallo kuitenkin pomppii jokseenkin arvaamattomasti ja luo ainakin enemmän sellaisia "yllättäviä ja skriptaamattomia" tilanteita, vaikka skriptattujakin asioita pelissä näkee. Toinen malli voisi olla tuo uuden sukupolven 2K NBA, missä pallo on myös irrallinen objekti ja voi pomppia arvaamattomasti. EA:n NHL on lopulta noine "vikoineen" aika hemmetin kaukana oikeasta kiekosta, kun ajattelee, että aika hemmetin harvoin oikeissa otteluissa nähdään tilanteita, missä pelaaja luistelee kiekko lapaan liimattuna keskialueen yli, vetää kynät ja ohittaa 1-2 pakkia ja rannaa B-pisteiden välistä kohti yläkulmaa...Tätähän EA:n lätkä on ollut täynnä koko Skill Stick-aikakauden ja näkyy olevan edelleen. Harmittavaa, ettei hyppy uudelle laitteistosukupolvelle näyttäisi tuovan itse kaukaloon mitään uutta :( Uudet selostukset, presentattio ja kivat pelipaidat on kivoja, mutta ei niitä edes huomaa 20 pelin jälkeen, kun jo peliä käynnistäessä tulee se olo "no pelataan pari peliä ja katotaan, millä tavalla tekoäly tällä kertaa ne maalinsa väkisin tekee".

NHL 12 oli viimeisin NHL ja sellaisena pysyy. Ei mitään syytä ostaa tänä vuonna tätä(kään).
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Olen kyllä samaa mieltä että ihan yhtä kankealta toi näyttää kuin edellinenkin peli, mutta en kyllä itsekään tiedä, että miten tota mailan pelaajiin osumista voisi toteuttaa jotenkin järkevästi, ilman että tulee lisää jotain typeriä animaatioita joiden aikana ei voi itse vaikuttaa pelaajaan.
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Olen kyllä samaa mieltä että ihan yhtä kankealta toi näyttää kuin edellinenkin peli, mutta en kyllä itsekään tiedä, että miten tota mailan pelaajiin osumista voisi toteuttaa jotenkin järkevästi, ilman että tulee lisää jotain typeriä animaatioita joiden aikana ei voi itse vaikuttaa pelaajaan.

Visuaalisesti sen toteuttaminen "järkevästi" voikin olla hieman ongelmallista, mutta ei pitäisi olla kovin vaikeaa koodata niin, että kun maila osuu vastustajaan, niin kiekko karkaisi lavasta. Toisaalta tuo saattaisi sitten vaatia kiekon fysiikan muuttamista ja mahdollisesti laskentaa, alkaako kiekko pyöriä/pomppia vai liukuuko se vain pitkin jäätä. No oli niin tai näin, niin peli tulee olemaan "magneettilapa-arcadea" niin kauan, kun kiekkoa ei pystytä koodaamaan täysin itsenäiseksi objektiksi. Kiekon pitäisi pystyä potentiaalisesti pyörimään ja pomppimaan silloinkin, kun se on lavassa ja ottamaan pomppuja myös jäästä silloin, kun se on matkalla syötön muodossa lavasta toiseen, eikä käyttäytyä kuin nykyään, jolloin se vaan menee lavasta lapaan kuin magneetista toiseen magneettiin.

Jos kiekosta tulisi täysin irrallinen ja oman fysiikan omaava objekti 12 kentällä olevan pelaajan lisäksi, silloin peli alkaisi muistuttaa enemmän ihan oikeaa jääkiekkoa. Silloin peliä täytyisi rakentaa syöttelemällä sen sijaan, että veivataan vain tattia. Tällöin onnistumisen iloa tulisi jo hienosta syöttökuviosta, joka päättyy hyvään laukaukseen. Nykyisellään pelaajat veivaavat liki epärealistisia kyniä, kunhan vaan tattia liikuttaa ja laukaisupaikoille pääsee sillä, että luistelee vaan alueelle ja vetää. Se on sitten ihan eri asia, kuinka moni NHL:n vuosittain ostava tykkäisi siitä, että pelissä pärjätäkseen pitäisi ymmärtää edes vähän lajin perus lainalaisuuksiakin. Laskisiko pelin myynti ja siitä saatavat tuotot, jos se olisi realistisempi ja vaikeampi? Vai onko tuolle arcade-lätkälle syynä vain se, ettei EA osaa/viitsi/halua kehittää peliä mainitsemaani suuntaan, koska se vaatisi resursseja ja nykyinenkin magneettilapailu tuottaa vuosittain rahaa?
 
Vastaus: NHL 15 [Hype]

Visuaalisesti sen toteuttaminen "järkevästi" voikin olla hieman ongelmallista, mutta ei pitäisi olla kovin vaikeaa koodata niin, että kun maila osuu vastustajaan, niin kiekko karkaisi lavasta. Toisaalta tuo saattaisi sitten vaatia kiekon fysiikan muuttamista ja mahdollisesti laskentaa, alkaako kiekko pyöriä/pomppia vai liukuuko se vain pitkin jäätä. No oli niin tai näin, niin peli tulee olemaan "magneettilapa-arcadea" niin kauan, kun kiekkoa ei pystytä koodaamaan täysin itsenäiseksi objektiksi. Kiekon pitäisi pystyä potentiaalisesti pyörimään ja pomppimaan silloinkin, kun se on lavassa ja ottamaan pomppuja myös jäästä silloin, kun se on matkalla syötön muodossa lavasta toiseen, eikä käyttäytyä kuin nykyään, jolloin se vaan menee lavasta lapaan kuin magneetista toiseen magneettiin.

Jos kiekosta tulisi täysin irrallinen ja oman fysiikan omaava objekti 12 kentällä olevan pelaajan lisäksi, silloin peli alkaisi muistuttaa enemmän ihan oikeaa jääkiekkoa. Silloin peliä täytyisi rakentaa syöttelemällä sen sijaan, että veivataan vain tattia. Tällöin onnistumisen iloa tulisi jo hienosta syöttökuviosta, joka päättyy hyvään laukaukseen. Nykyisellään pelaajat veivaavat liki epärealistisia kyniä, kunhan vaan tattia liikuttaa ja laukaisupaikoille pääsee sillä, että luistelee vaan alueelle ja vetää. Se on sitten ihan eri asia, kuinka moni NHL:n vuosittain ostava tykkäisi siitä, että pelissä pärjätäkseen pitäisi ymmärtää edes vähän lajin perus lainalaisuuksiakin. Laskisiko pelin myynti ja siitä saatavat tuotot, jos se olisi realistisempi ja vaikeampi? Vai onko tuolle arcade-lätkälle syynä vain se, ettei EA osaa/viitsi/halua kehittää peliä mainitsemaani suuntaan, koska se vaatisi resursseja ja nykyinenkin magneettilapailu tuottaa vuosittain rahaa?

Ymmärrän pointin mutta varmasti kannattaa myös miettiä milloin realistisuus alkaa pissaamaan omaan nilkkaan, siis joskus ylirealismi voi olla pois suoraan pelattavuudesta. Varmasti tätä ea myös joutuu miettimään onko järkevää tehdä minkälainen kiekkofysiikka. Varsinkaan jos siihen ei ole järkevää ideaa se kannattaa jättää hautumaan, koska uskoakseni kiekkofysiikan täysin realistinen toteutus on hyvinkin haastavaa. Itse nyt ensinnäkin toivoisin vain, että pelissä olisi eashl-pelimuoto. Sen jälkeen alan vasta miettimään mitä isompia uudistuksia peliin mahdollisesti tulee. Meinaan jos eashl ei ole pelissä tämä jää kyllä 110% varmuudella hyllyyn osaltani.
 
Ylös Bottom