Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 15 - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihme kun multi ketju ja porukka ei osaa laittaa kysymyksiin millä konsolilla pelaa. Olisi helpompi neuvoa kun tietäisi alustan. Edelliseen kysymykseen en vastausta tiedä, tuli vain noin yleisesti mieleen. Turhaa tässä PS4 pelaaja neuvoo jos kysyjä pelaa Xbonella. ;)
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Ensimmäinen kausi (PS4) on nyt takana pleijarit mukaan luettuina. Jokaisen pelin pelasin 6 minuutin erillä ja omat sliderit totta kai. Tuossa kauden loppupuolella sain vasta lopulliset "täydelliset" sliderit itselleni niin, että myös vastustaja saa laukauksia aikaan sopivasti ja peli tasapainottui tasaisemmaksi. Pelasin kauden siis Philadelphialla ja sijoituin divisioonan neljänneksi jolla irtosi pudotuspelipaikka. Mitä nyt katsoin joukkueita ja ylipäänsä pelaajien tilastoja, niin kaikki näyttivät varsin realistiselta. Realistiselta näytti myös oman joukkueen pelaajien tilastot, vaikka toki ylivoima/alivoima-tilastot omalle joukkueelle ovat taas hieman vääristäviä, koska jäähyjä ei kerkeä 6 minuutin erillä tulla realistisesti.

Pudotuspeleissä tuli sitten takkiin 4-1 Torontolle heti ensimmäisellä kierroksella. Kiitos tästä kuuluu viimeisessä pelissä Kontiola-Komarov-Orr - ketjulle, joka paukutti kaksi maalia (Kontiola siis teki). Nyt päästään näkemään millainen off-season tässä pelissä on (En siis odota mitään erikoisempaa).

Kyllä tähän peliin voi olla tyytyväinen. Ei tämä missään nimessä täydellinen paketti ole, mutta ehdottomasti paras jääkiekkopeli tähän asti. Jossakin vaiheessa hieman mietitytti nuo vastustajan one-timerit kun lähes jokainen niistä upposi, mutta kun tuli nämä pari patchia ja muokkasin hieman slidereita, niin nuo one-timerit katosivat ihan kokonaan ja nyt niitä tulee sopivasti.

PS. Ensimmäistä kertaa tajusin, että tuon "ominaisuuksien vaikutus" vai mikä lie onkaan suomeksi, kannattaa laittaa keskelle. Olen yleensä laittanut sen ihan maksimille, mutta jostakin foorumilta luin, että tähtipelaajat ovat tähtipelaajia, jämäpelaajat jämäpelaajia, jos sen laittaa keskelle.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

(PS4) Mitenkäs muilla onnistuu one timerit, esim liikkeessä olevat pelaajat 2vs1 hyökkäyksessä ei itellä onetimerit kyllä ikinä onnistu. Ehkä 1/30 yrityksestä onnistuu saamaan jonkinlaisen vedon aikaseksi ja yleensä syöttö napsuu ihan mihin sattuu :D
YV:llä pelatessa ja joissain 5vs5 tilanteissa kun pääsee pyörittelemään oikeen kunnolla vihun alueella saa syötöt tietty jokseenkin paremmin lapaan ja saa enemmän vetoja mutta aika harvoin edes menee vedot sisään vaikka olisi puhtaasti poikittais syöttö ja maski maalin edessä. Miten siis muilla, napsuuko kiekot lapaan ja ylämummoon?:)
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Ihme kun multi ketju ja porukka ei osaa laittaa kysymyksiin millä konsolilla pelaa. Olisi helpompi neuvoa kun tietäisi alustan. Edelliseen kysymykseen en vastausta tiedä, tuli vain noin yleisesti mieleen. Turhaa tässä PS4 pelaaja neuvoo jos kysyjä pelaa Xbonella. ;)

Hemmetin hyvä pointti joka iteltä kyllä unohtunu täysin [emoji106]. Pitänee olla itekki huolellisempi.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

(PS4) Mitenkäs muilla onnistuu one timerit, esim liikkeessä olevat pelaajat 2vs1 hyökkäyksessä ei itellä onetimerit kyllä ikinä onnistu. Ehkä 1/30 yrityksestä onnistuu saamaan jonkinlaisen vedon aikaseksi ja yleensä syöttö napsuu ihan mihin sattuu :D
YV:llä pelatessa ja joissain 5vs5 tilanteissa kun pääsee pyörittelemään oikeen kunnolla vihun alueella saa syötöt tietty jokseenkin paremmin lapaan ja saa enemmän vetoja mutta aika harvoin edes menee vedot sisään vaikka olisi puhtaasti poikittais syöttö ja maski maalin edessä. Miten siis muilla, napsuuko kiekot lapaan ja ylämummoon?:)

Hyvin onnistuu. Varsinkin b-pisteiden väliin on päässyt heittää monta namulättyä, josta pyssytetty vastustamattomasti etukulmasta sisään. Nopeassa 3-2 hyökkäyksessä toimii hyvin pudotus takamiehelle, joka laittaa syötön takaisin ja siitä one-timerilla laattaa sisään.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Moi,

aloittelin eilen HUTtia ja selailin siinä sitten huutokauppaa, joka on muuten erittäin kankean tuntuinen ainakin alkuun. Ostin sitten pelaajan, mutta pelaajaa ei löytynyt mistään, kysyin sitten kaverilta vinkkiä mihinkä nuo ostetut kortit menevät ja ei sitä mistään löytynyt. No olin sitten siinä uskossa etten saanutkaan pelaajaa, vaikka kolikotkaan ei palautunut tilille.

Nyt osaan käyttää huutokauppaa jo hyvin ja tiedän mitä milloinkin tapahtuu, niin äsken kävi aivan sama juttu! Ostin pelaajan ja näin kun se sulkeutui, kolikkovarat olivat samat kuin tarjouksen jälkeen, MUTTA PELAAJAA EI NÄY MISSÄÄN. Onneksi oli halpa, voisi ottaa pannuun kun ostaa 100k ukon ja sitä ei saakaan.

Onko ilmennyt samaa ongelmaa?

Palaan vielä tähän asiaan!

Eli tilanne on varmaankin ollut se, että joku on ylittänyt tarjoukseni viime hetkellä ja olen ollut siinä uskossa että sain pelaajan. No oli miten oli, mutta kolikot näköjään päivittyvät vasta kun itse tekee seuraavan aktin, eli tarjoaa tai vaikka pikamyy kortin.

Itse peli alkaa jo tuntua paremmalta, mutta voi että olen pettynyt valikon kankeuteen, varsinkin huutokaupan. Kortit pomppivat miten sattuu, kun sulkeutuneet lähtevät listasta ja oman kilpatarjonnan seuraaminen on hankalaa viime hetkillä.

Niin ja itse pelaan PS4:llä, kun jotakin se vaivasi.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Hyvin onnistuu. Varsinkin b-pisteiden väliin on päässyt heittää monta namulättyä, josta pyssytetty vastustamattomasti etukulmasta sisään. Nopeassa 3-2 hyökkäyksessä toimii hyvin pudotus takamiehelle, joka laittaa syötön takaisin ja siitä one-timerilla laattaa sisään.

Kaipa tuota täytyy harjoitella vaan, ite meinaan koittanu useesti tota mainittemaas mut aika heikolla prosentilla menee sisään
 
Kaipa tuota täytyy harjoitella vaan, ite meinaan koittanu useesti tota mainittemaas mut aika heikolla prosentilla menee sisään

Kyllä tässä pätee samat prinsiipit kuin oikeassakin lätkässä; toimita kiekkoa maalille niin hyviä asioita tapahtuu. Mulla on poikkeuksetta vetoja enemmän kuin vastustajalla, joskus jopa tyyliin 37-11, vaikka kiekonhallinta olisikin hienoisesti vastustajan eduksi. Maalitaululla ku seisoo 5-1 niin eipä tarvitse ihmetellä mistä johtuu. Monet pelaajat tuntuu sortuvan siihen surffailuun ja joidenkin tiettyjen varmaksi todettujen paikkojen hakemiseen. Kun laukoo paljon se avaa myös peliä ja tilanteita syntyy liukuhihnalta, yhtäkkiä vartiointi pettää ja kulmasta pääsee heittämään syötön b-pisteiden väliin, josta one-timer uppoaa aika kovalla prosentilla.

Mitä moodia pelaat? Millä asetuksilla?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

PS4

Pari viikkoa tuli pidettyä taukoa änärin pelaamisesta, koska jokaisen pelin jälkeen ärsytti ja teki mieli nakata ohjain parvekkeelta alas. Äsken pelasin sitten taas pitkästä aikaa muutaman pelin HUTia. Pari ekaa peliä meni ihan hyvin, ellei lasketa sitä että ns. "normaaleja" maaleja ei tullut varmaan ollenkaan. Melkein kaikki jotain ihme pomppuja tai liruja, jotka olivat todella kaukana oikeasta jääkiekosta ja näyttivät johtuvan enemmänkin huonosta koodauksesta. Maalin jälkeen teki välillä mieli pyytää vastustajalta ennemmin anteeksi, kuin valita minkä tuuletuksen pelaaja tekisi. Kolmannen pelin jälkeen päätinkin sitten pistää koko pelin elinikäiseen pelikieltoon. Aikaisemmin luulin kohdanneeni pahoja nurkassapyörijiä, mutta tämä hermanni pisti sitten kaikki luulot uusiksi. Valehtelematta ja liioittelematta 95% ajasta tyypillä oli X pohjassa tai oikea tatti vedettynä suojausasentoon. Omassa päässä ja keskialueella suoraan luistellessakin oli pakko raiskata jompaa kumpaa näppäintä. Ja kyllä, hävisin pelin 4-1, kaikki omiin menneet maalit vanhanaikaisista, jota ennen vastustaja oli pyörinyt maalin takana hyvän tovin.

Ehkä paras päivitys tälle pelille olisi X-suojauksen poistaminen kokonaan, vaikkei se kokonaan tilannetta pelastaisikaan. Tälläisenä peli on ainakin HUTin osalta pelikelvoton. Katsellaan sitten ehkä ensi vuonna uudelleen, ellei FIFA vie ihan kokonaan mennessään. Ainakin siinä on toimivat valikot.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Itse en koske Onlineen tai HUT:tiin enää. Peliasetukset on niin kustenjuostu että peliä ei voi pelata edes humalassa. Kortteja taidan vain kikkailla ja vaihdella joukkuueni kohalleen mutta pelejä en pelaa enää koskaan. Onneksi on muut pelimuodot jotka tätä tekelettä kantaa ja pitkään, kiitos juuri omien säätöjen.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

On kyllä mukava lukea näitä negatiivisia palauteita vuoden "parhaasta" pelistä. Harvinaisen tyytyväinen voi olla että en ostanu jos edes humalassa ei pysty enää pelaamaan. Eihän tätä ennenkään selvinpäin pystyny pelaamaan mutta tämä vuosi taitaa olla yks huikeimpia änärin historiassa. Streameja oon katsonu ja ei voi muuta sanoa kuin että tuo näyttää kaikinpuolin niin paskalle pelille. Tuskin tarvii ens vuonnakaan ostaa ellei peli näytä täysin uudelle, alkanu jo suorastaan vituttaa koko pelisarja ja pitemmän aikaa on ärsyttäny nuo täysin samanlaiset animaatiot ja ukkojen liikkuminen. Ja niin vammainen tuo liimalapailu vielä kaiken lisäks. Peli on vielä kaiken lisäks niin perkeleen hidastempoinen ehkä naisten jääkiekko on lähinnä tuon näköistä.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

On kyllä mukava lukea näitä negatiivisia palauteita vuoden "parhaasta" pelistä. Harvinaisen tyytyväinen voi olla että en ostanu jos edes humalassa ei pysty enää pelaamaan. Eihän tätä ennenkään selvinpäin pystyny pelaamaan mutta tämä vuosi taitaa olla yks huikeimpia änärin historiassa. Streameja oon katsonu ja ei voi muuta sanoa kuin että tuo näyttää kaikinpuolin niin paskalle pelille. Tuskin tarvii ens vuonnakaan ostaa ellei peli näytä täysin uudelle, alkanu jo suorastaan vituttaa koko pelisarja ja pitemmän aikaa on ärsyttäny nuo täysin samanlaiset animaatiot ja ukkojen liikkuminen. Ja niin vammainen tuo liimalapailu vielä kaiken lisäks. Peli on vielä kaiken lisäks niin perkeleen hidastempoinen ehkä naisten jääkiekko on lähinnä tuon näköistä.

Lähinnä itse tuota Online-puolta johon ei voi vaikuttaa. Muutenhan peli on hauska ja erinomainen niin kännissä, selvinpäin, yksin tai sitten sakilla samassa kämpässä. Hidastempoinen tuo ei ole, itse tykitän pelinopeus ykkösellä että edes vähän kerkiää messiin ja peliä voi pelata muutenkin kuin vain vedelle päästä päähän ripareiden toivossa. Mutta jokainen äänestäköön lompakollaan, nettipeliksi en itse suosittele edes ilmaiseksi. Mutta jos yksin innostaa ja kaveriporukalla samalla sohvalla niin ei pety.

EDIT: Lisätääs vielä etten ole kiekkoa omistanut sitten vuoden 10 tai 11, joten tauko on varmasti auttanut.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

PS4
Ehkä paras päivitys tälle pelille olisi X-suojauksen poistaminen kokonaan.

Poistaminen olisi hyvä onlinepuolella, mutta offlinessa on valinnanvaraa.

Tai sitten vaan käytätte niitä vanhoja komentoja joista syöttökin tapahtuu x-napista ja jossa EI ole koko kiekon suojausta olemassakaan. Sen voi tehdä tatilla ihan yhtä hyvin pieninä väistöinä. (Hybridi itellä edelleen käytössä) Sitäpaitsi tuo kiekon suojaus näyttää edelleen niin saa*anan rumalta! Epärealistiselta, pelaaja vetää itsensä solmuun ja pitää puolestavälistä mailaa kiinni ja liukuu eteenpäin magneettilavan kanssa :confused::D Kaiken lisäksi nykyään se liukuu loputtomasti... Tämä on yksi pelin suurista vioista sen jälkeen kun se peliin tuli jo PS3 versioissa. Se hyvä puoli sentään on että botit eivät tuota käytä kovinkaan paljon muuten, paitsi maalin takaa kiertäessä (Tämä PS3).

Tämä x on paljon parempi käyttää syöttönappina kuin tuo R2 jousinappi joka on vieläpä hidas kuin mummo käyttää ja syötön voimakkuus kärsii jouston takia. Seinäsyöttökin on lähes mahdoton tehdä halutulla voimalla tuon takia.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Sellasta tässä mietin kun tuli nuo päivitykset niin tuleeko ne suoraan olemassa olevaan gm kauteen vai pitääkö alottaa alusta että saa kaikki varausjutut ynm. ?

Vastaus tähän kysymykseen kelpaisi minullekin, kun peli on tulossa lähipäivinä. Kannattaako ennen draft-päivitystä Be a GM:ää aloitella vai suosiolla odotella päivitys?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Vaikka tämä peli on osakseen saanut paljon kritiikkiä, niin kyllä pelaaminen on mielestäni hyvinkin nautittavaa juuri samalta sohvalta pelattuna omilla säädöillä.

Mutta yksi asia nyt päällimmäisenä hieman ärsyttää, mitä en ole saanut säädöillä hyväksi: maalivahtien sivuttaisliikkeet. Tuntuu, että vaikka kuinka hyvä poikkari takiksille lähtis, niin aina se molari syöksyy sinne salamannopeasti. Toki laukaus aina silloin tällöin jostain kainalosta uppoo, mutta olisi hieno päästä joskus tälläämään ihan tyhjiin oivaltavan syötön jälkeen ja maalivahdin ollessa ihan pihalla. Onko muut kokeneet samaa, vai onko joku saanut säädöillä hyväksi. Myös syötöt tuntuvat ohjautuvan usein väärälle äijälle, vaikka syöttöavut minimissä.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Vaikka tämä peli on osakseen saanut paljon kritiikkiä, niin kyllä pelaaminen on mielestäni hyvinkin nautittavaa juuri samalta sohvalta pelattuna omilla säädöillä.

Mutta yksi asia nyt päällimmäisenä hieman ärsyttää, mitä en ole saanut säädöillä hyväksi: maalivahtien sivuttaisliikkeet. Tuntuu, että vaikka kuinka hyvä poikkari takiksille lähtis, niin aina se molari syöksyy sinne salamannopeasti. Toki laukaus aina silloin tällöin jostain kainalosta uppoo, mutta olisi hieno päästä joskus tälläämään ihan tyhjiin oivaltavan syötön jälkeen ja maalivahdin ollessa ihan pihalla. Onko muut kokeneet samaa, vai onko joku saanut säädöillä hyväksi. Myös syötöt tuntuvat ohjautuvan usein väärälle äijälle, vaikka syöttöavut minimissä.

Kyllä mulla tyhjiin saa pommittaa kun kunnolla pääsee myllyttämään ja oikeaan aikaan sattuu syöttö. Välillä molari ehtii kyllä liikkumaan, mutta ei millään ehdi torjumaan laukausta. Sit muutamien matsien välein tulee sellaisissa paikoissa aivan kammo torjuntojakin myös, eli aika aidon oloisesti on AI:ta vastaan tuntunu menevän ainakin. Omat säädöt on, mutta en tiedä vaikuttaak on niistä juuri mikään tuohon? Mulla taitaa olla aika nollissa molarin ominaisuudet ja maskin vaikutus täysillä. Reaktiot tosiaan ainakin käytännössä nollilla, et liittyiskö siihen?
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

Kyllä mulla tyhjiin saa pommittaa kun kunnolla pääsee myllyttämään ja oikeaan aikaan sattuu syöttö. Välillä molari ehtii kyllä liikkumaan, mutta ei millään ehdi torjumaan laukausta. Sit muutamien matsien välein tulee sellaisissa paikoissa aivan kammo torjuntojakin myös, eli aika aidon oloisesti on AI:ta vastaan tuntunu menevän ainakin. Omat säädöt on, mutta en tiedä vaikuttaak on niistä juuri mikään tuohon? Mulla taitaa olla aika nollissa molarin ominaisuudet ja maskin vaikutus täysillä. Reaktiot tosiaan ainakin käytännössä nollilla, et liittyiskö siihen?

Okei, täytyykin koittaa noita reaktiosäätöjä vielä kokeilla. Vaikka on niitä tultu jo kokeiltuakin. Kiitos kuitenkin.
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

PS4

Itse en kyllä vieläkään ymmärrä miksi kaikki valittaa tuosta X nappulasta. Mulla ei ole ainakaan ollut mitään ongelmaa saada sitä kiekkoa pois vastustajalta vaikka se sitä kiekonsuojaamista käyttäisikin. Samalla se on myös helppoa puolustaa pois.
Muutenkin mitä nyt olen katsonut niin tää ketju tuntuu olevan enemmänkin valittamista pelistä kuin keskustelua siitä.
Helposti sen kiekon onnistuu puolustumaan pois kuhan ei spämmää R1 tai ryntää ohi taklaamalla. Odottaa vaan oikeeta hetkeä jolloin sen pelaajan ajaa pystyyn tai lyö kiekon pois R1 kanssa.

Ja mitä noihin One Timereihin tulee. Itse painan aina L2 pohjaan kun lauon one timerin. Pelaaja keskittää katseensa kiekkoon jolloin se myös osuu siihen helpommin. Tainnut tätä systeemiä käyttää niin kauan, että en edes muista milloin sen aloitin. Oliskohan ollut NHL 11 pelistä. Kannattaa siis tuotakin kokeilla jos ei meinaa ukko osua kiekkoon one timerissä. :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 15 - keskustelu pelistä

PS4

Itse en kyllä vieläkään ymmärrä miksi kaikki valittaa tuosta X nappulasta. Mulla ei ole ainakaan ollut mitään ongelmaa saada sitä kiekkoa pois vastustajalta vaikka se sitä kiekonsuojaamista käyttäisikin. Samalla se on myös helppoa puolustaa pois.
Muutenkin mitä nyt olen katsonut niin tää ketju tuntuu olevan enemmänkin valittamista pelistä kuin keskustelua siitä.
Helposti sen kiekon onnistuu puolustumaan pois kuhan ei spämmää R1 tai ryntää ohi taklaamalla. Odottaa vaan oikeeta hetkeä jolloin sen pelaajan ajaa pystyyn tai lyö kiekon pois R1 kanssa.

Olet varmaan sitten taitavampi puolustaja kuin minä, mutta itse tulee järjestelmällisesti otettua jäähyjä R1 painikkeella, kun yritän ottaa kiekkoa pois suojaavalta pelaajalta. Enkä edes rämpytä sitä. Jos taas yritän taklata X pohjassa tulevaa pelaajaa, taklattava sujahtaa pois alta kuin löysä räkä. Taklauksen on osuttava täysin vastapalloon, joka on helposti estettävissä pienellä hyökkääjän sivuttaisliikkeellä. Jos löytyy jotain vinkkejä puolustamiseen ja oikea-aikaisiin taklauksiin ja huitomisiin, kerro toki.
 
Ylös Bottom