Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

Vastaus: NHL 16

Jos tuo onnistuu noilla toimilla, niin voisi melkein jättää kertomatta. Nyt varmaankin saatiin taas vähintään muutama uusi synkroaja lisää..
 
Vastaus: NHL 16

Miksi enää lyödä päätä seinään? Itse annoin periksi ja en ole peliä enää pelannut. Harmi vaan, että tuli ostettua digitaalinen versio. Olisi edes saanut osan rahoista takaisin. Näin se kamelin selkä sitten katkesi. Nhl 12 oli se edellisen sukupolven viimeinen mitä tuli pelattu. Sitten tuo 15 uusilla konsoleilla ja nyt tämä. Ei vaan jaksa enää. Kerran tuolla eashl pelissäkin sanoin, että miksi ihmeessä änäri on juuri se peli jonka takia tekisi mieli heittää ohjain useasti mäkeen. Ei ole sen arvoista, että alkaa vituttamaan toisinaan rankasti. Pelaan mieluummin peliä, joka ei nosta verenpainetta. Kiitokset ea:lle, paskoitte tämän mielestäni aika lahjakkaasti.

Ei tätä vaan voi ottaa tosissaan. Itse en pelaa edes HUT:ia enään kun näyttää niin onnettomalta. Jotain pakkoja siellä vissiin olis mut haistakoot EA:n rahantekokoneet pa*ka! :D

Back to oldschool ja Be A Pro laulamaan, kohta alkaa se oikeakin änäri :)

Aikas paljon oon nyt selaillut eri foorumeita ja kyllä nyt rupee olemaan sellainen kupla ottassa jo kokeneillakin pelaajilla että on ihme jos tämä peli tulee julkaistuksi vielä montakin vuotta, nyt olis hyvä ampua jokin amatööriporuka tekemään pelaajien toimesta peliä (kuten Project cars!) kun EA:lla on selkeesti heikompi kannatus.
Jossain oli puhetta jopa jostain lakosta ja addresseistakin EA:ta vastaan tai niitä nykyisiä pelin tekijöitä vastaan ja mitä kaikkea shaissea :D Naurattaa mutta on noissa kyllä perääkin pakko olla.
Omalla kohdallani siinä kohtaa kun Be A Pro:ta ei enään peliin tule tai se ei vuoteen toimi pelattavasti, lopetan koko NHL-sarjan peluun...
 
Vastaus: NHL 16

Paras änäri pitkään aikaan ku pelaa kaveria vastaan kautta omilla joukkueilla. Tietty vaatii sen, että kaikki kauden joukkueet ovat ihmishallinassa, mut simuloimallahan noista muista peleistä pääsee. Kauden pohjaksi valittiin AHL ja joukkueiksi euroopan ja amerikan muut joukkueet kuin änäri.

Pelattavuus, tunnelta ja ohjaaminen parempaa kuin vuosiin. Maaleja tulee sopivasti ja tökkimisestä sopivasti jäähyjä. Ei ois malttanu lopettaa.
 
Vastaus: NHL 16

Eilen illalla tuli ilmeisesti taas joku päivitys pelimekaniikaan. Sen jälkeen kun kokeilin, niin aika railakkaasti sai hakata mailan nostoa, eikä jäähyjä käytännössä tullut ollenkaan. Pakko oli alkaa itsekin miekkailemaan kun vastustajalla tuntui olevan nappi koko ajan käytössä. Oli aika huvittavan näköistä peliä paikka paikoin. Lopulta sain kuitenkin muutaman yv:n, josta sain matsin ratkottua. Tämä siis Hutin puolella. :)

Voi olla, että tuo on ollut noin jo aiemminkin. Varmaksi on paha mennä sanomaan, kun pelit ovat jääneet viime aikoina aika vähiin.
 
Vastaus: NHL 16

Eilen illalla tuli ilmeisesti taas joku päivitys pelimekaniikaan. Sen jälkeen kun kokeilin, niin aika railakkaasti sai hakata mailan nostoa, eikä jäähyjä käytännössä tullut ollenkaan. Pakko oli alkaa itsekin miekkailemaan kun vastustajalla tuntui olevan nappi koko ajan käytössä. Oli aika huvittavan näköistä peliä paikka paikoin. Lopulta sain kuitenkin muutaman yv:n, josta sain matsin ratkottua. Tämä siis Hutin puolella. :)

Voi olla, että tuo on ollut noin jo aiemminkin. Varmaksi on paha mennä sanomaan, kun pelit ovat jääneet viime aikoina aika vähiin.
Niin, onko tuosta tietoa muuttelevatko ne slidereita koko ajan, kun joka pelissä tuntuu joku olevan eri tavalla? Minusta pelillisesti paras oli silloin, kun tuli jäähyjä paljon eikä voinut huitoa holtittomasti:)
 
Vastaus: NHL 16

Eilen illalla tuli ilmeisesti taas joku päivitys pelimekaniikaan. Sen jälkeen kun kokeilin, niin aika railakkaasti sai hakata mailan nostoa, eikä jäähyjä käytännössä tullut ollenkaan. Pakko oli alkaa itsekin miekkailemaan kun vastustajalla tuntui olevan nappi koko ajan käytössä. Oli aika huvittavan näköistä peliä paikka paikoin. Lopulta sain kuitenkin muutaman yv:n, josta sain matsin ratkottua. Tämä siis Hutin puolella. :)

Voi olla, että tuo on ollut noin jo aiemminkin. Varmaksi on paha mennä sanomaan, kun pelit ovat jääneet viime aikoina aika vähiin.

28.9. viimeisin tuner.

Niin, onko tuosta tietoa muuttelevatko ne slidereita koko ajan, kun joka pelissä tuntuu joku olevan eri tavalla? Minusta pelillisesti paras oli silloin, kun tuli jäähyjä paljon eikä voinut huitoa holtittomasti:)

Eivät muuttele, pelistä peliin muuttuvat fiilikset johtuvat online-puolella pelaajien välisestä yhteydestä, ja offline-pelien puolella, noh, pelaajan vireydestä varmaankin.
 
Vastaus: NHL 16

28.9. viimeisin tuner.

Ok. En lähtenyt tarkistamaan mistään sen kummemmin tuota. Peli vaan ilmoitti eilen illalla jossain vaiheesaa, että uusi päivitys on ladattu. Muistaakseni tämä on kuitenkin ollut tässä kuussa aiemminkin pelityksessä. Tai sitten muisti tekee tepposet. :D
 
Vastaus: NHL 16

Oliko tämä vain onlineen sillä en löydä muuta versiota kuin 1.00?
Eikös tuohon tuneriin tullut vielä jälkeenpäin joku korjaus?

Tunerit voi vaihtaa asetuksista kyl imo offlinessakin, ja tunerista poistettiin se pokesta aiheutuvien kampitusjäähyjen lisääminen.
 
Vastaus: NHL 16

Tunerit voi vaihtaa asetuksista kyl imo offlinessakin, ja tunerista poistettiin se pokesta aiheutuvien kampitusjäähyjen lisääminen.

Niin voi mutta kun ei ole muita kuin "viimeisin" ja 1.00. Eikö pelin pitäisi nuo ladata jossainkohdassa itsestään?
 
Vastaus: NHL 16

Onkos tossa online versus ja HUTissa joku ero siis esim. vaikeus aste tai tunerit, tuntuu online vs paljon "sulavemmalta" siis syötöt napsuu helpommin lapaan, maaleja tulee enemmän, momentumitkaan tunnu vaikuttavan niin paljon jne online vs. HUTin kuopannut täysin, kun tuntuu että niillä pelaaja korttien statseillakaan oo mitään hevonkutun merkitystä paitsi nyt pelaajien nopeuden erottaa. Kausimoodia ja online versusta nyt pelaillu. Sais nyt kyllä tulla kilpaileva pelisarja, vaikka nyt 2K, mut kait jääkiekko on sit niin markiinaali laji maailmalla et ei taloudellisesti ole niin järkevä ruveta NHL peliä väkertään.
 
Vastaus: NHL 16

Onko täällä kuinka paljon yksinpelaajia? Olen nyt julkaisusta asti arponut pelin ostoa ja olen aina ollut änärissä enemmin kiinnostunut etenkin Be a gm- ja Be a pro pelimuodoista, mutta aina kyllästynyt niihin sen saman kaavamaisen tekoälyn takia. Eniten siinä on ärsyttänyt nimenomaan jatkuvat syöttörallit hyökkäyspäässä ja sitten keskialueella pelin jäädyttäminen ja lopulta kiekon päätyyn heittäminen, eli toisin sanoen peli ei ole muistuttanut oikeaa lätkää mielestäni tarpeeksi. Lisäksi vastustaja laukoo pelissä max 10 kertaa, mutta saattaa silti voittaa pelin ihan helposti, enkä ole slidereita säätämälläkään saanut tuosta mitään järkevää aikaan.

Kysynkin siis, että onko minun mitään syytä ostaa tätä uusinta painosta? Kovasti polttelisi suht. realistinen ja tasaväkinen kiekko konetta vastaan Be a gm -muodossa, mutta aiempina vuosina tuo on vaan jäänyt niin torsoksi. Enempihän EA varmasti panostaakin tuohon nettipuoleen, mikä on varsin ymmärrettävääkin, kun pelaajia siellä on varmasti paljon enemmän.
 
Vastaus: NHL 16

Miksi enää lyödä päätä seinään? Itse annoin periksi ja en ole peliä enää pelannut. Harmi vaan, että tuli ostettua digitaalinen versio. Olisi edes saanut osan rahoista takaisin. Näin se kamelin selkä sitten katkesi. Nhl 12 oli se edellisen sukupolven viimeinen mitä tuli pelattu. Sitten tuo 15 uusilla konsoleilla ja nyt tämä. Ei vaan jaksa enää. Kerran tuolla eashl pelissäkin sanoin, että miksi ihmeessä änäri on juuri se peli jonka takia tekisi mieli heittää ohjain useasti mäkeen. Ei ole sen arvoista, että alkaa vituttamaan toisinaan rankasti. Pelaan mieluummin peliä, joka ei nosta verenpainetta. Kiitokset ea:lle, paskoitte tämän mielestäni aika lahjakkaasti.

En voisi enempää olla samaa mieltä kirjoittaneen kanssa. Vituttaa myös itseä että tuli täysi hinta maksettua tästä tekeleestä, mutta erotuksena että itse saan onneksi osan rahoista takaisin. Se oli sitten viimeinen NHL peli mitä itse pelasin ainakin jos EA on kehittäjänä. Pitää tulla todella isoja muutoksia että palaan tähän paska lafkaan. Terve.
 
Vastaus: NHL 16

Millonkohan tulee uusi rosteripäivitys tulee. Sais jo tulla ku kausiki alko viime yönä
 
Vastaus: NHL 16

Onko täällä kuinka paljon yksinpelaajia? Olen nyt julkaisusta asti arponut pelin ostoa ja olen aina ollut änärissä enemmin kiinnostunut etenkin Be a gm- ja Be a pro pelimuodoista, mutta aina kyllästynyt niihin sen saman kaavamaisen tekoälyn takia. Eniten siinä on ärsyttänyt nimenomaan jatkuvat syöttörallit hyökkäyspäässä ja sitten keskialueella pelin jäädyttäminen ja lopulta kiekon päätyyn heittäminen, eli toisin sanoen peli ei ole muistuttanut oikeaa lätkää mielestäni tarpeeksi. Lisäksi vastustaja laukoo pelissä max 10 kertaa, mutta saattaa silti voittaa pelin ihan helposti, enkä ole slidereita säätämälläkään saanut tuosta mitään järkevää aikaan.

Kysynkin siis, että onko minun mitään syytä ostaa tätä uusinta painosta? Kovasti polttelisi suht. realistinen ja tasaväkinen kiekko konetta vastaan Be a gm -muodossa, mutta aiempina vuosina tuo on vaan jäänyt niin torsoksi. Enempihän EA varmasti panostaakin tuohon nettipuoleen, mikä on varsin ymmärrettävääkin, kun pelaajia siellä on varmasti paljon enemmän.

Samat ongelmat on edelleen, mutta ennen tietokone laukoi ehkä 10 kertaa ottelussa ja hyökkäysalueaika oli jotai 1-2min. Nyt tietokone laukoo 25-45 kertaa matsissa ja hyökkäysalueaika on samaa luokkaa kuin ihmispelaajalla.

Itse sain juuri päätökseen ekan kauden liigaa ja aikaisempina vuosina voitin käytännössä kaiken mktenpäin vain. Nyt olin runkosarjassa viides ja ottelut oli todella tasaisia ja erilaisia. Oli oikeasti pitkästä aikaa nautinto pelata matseja, vaikka nuo mainitsemasi ongelmat siellä onkin mukana.

Isoin ärsytys on se, ettei saa valittua millään sitä äijää minkä haluaa. 90% tapauksistahan E valitsee väkisin ukon joka on kiekon alapuolella, eli hyökkääjällä ei tulla takaa iholle. Ei siinä mitään, sen kanssa oppii elämään mutta kun on tilanne jossa peli päättää, että vastustaja tekee tasoituksen ottelun loppupuolella. Täysin vastaavassa kohdassa et saakkaan valittua kiekon alapuolella olevaa äijää mitenkään, vaan valinta pysyy hyökkääjällä. Näistä tulee 1-3 tai jopa 0-2 vastaan hyökkäyksiä tai läpiajoja. Vain ja ainoastaan siitä syystä, ettei peli anna valita oikeaa äijää. 60-ottelun runkosarjassa hävisin noin kymmenen ottelua puhtaasti pelaajan valintaongelman aiheuttamiin maaleihin...
 
Vastaus: NHL 16

Millonkohan tulee uusi rosteripäivitys tulee. Sais jo tulla ku kausiki alko viime yönä

Epäilen että vasta jossain 12pvä, koska esim. Floridalla on eka peli vasta 10 pvä jonka jälkeen kaikilla pitäisi olla jo ensimmäinen peli takana (onko?) jonka jälkeen alkavat noita rostereita vääntämään kuntoon. Kyllä tässä joutaa vielä vajaan viikon ehkä odottelemaan ja aika tuntuu pitkältä, odottelen itsekin juuri tuota päivitystä jossa kaikki rupeaa olemaan siellä missä kuuluu :)
 
Vastaus: NHL 16

Samat ongelmat on edelleen, mutta ennen tietokone laukoi ehkä 10 kertaa ottelussa ja hyökkäysalueaika oli jotai 1-2min. Nyt tietokone laukoo 25-45 kertaa matsissa ja hyökkäysalueaika on samaa luokkaa kuin ihmispelaajalla.

Itse sain juuri päätökseen ekan kauden liigaa ja aikaisempina vuosina voitin käytännössä kaiken mktenpäin vain. Nyt olin runkosarjassa viides ja ottelut oli todella tasaisia ja erilaisia. Oli oikeasti pitkästä aikaa nautinto pelata matseja, vaikka nuo mainitsemasi ongelmat siellä onkin mukana.

Isoin ärsytys on se, ettei saa valittua millään sitä äijää minkä haluaa. 90% tapauksistahan E valitsee väkisin ukon joka on kiekon alapuolella, eli hyökkääjällä ei tulla takaa iholle. Ei siinä mitään, sen kanssa oppii elämään mutta kun on tilanne jossa peli päättää, että vastustaja tekee tasoituksen ottelun loppupuolella. Täysin vastaavassa kohdassa et saakkaan valittua kiekon alapuolella olevaa äijää mitenkään, vaan valinta pysyy hyökkääjällä. Näistä tulee 1-3 tai jopa 0-2 vastaan hyökkäyksiä tai läpiajoja. Vain ja ainoastaan siitä syystä, ettei peli anna valita oikeaa äijää. 60-ottelun runkosarjassa hävisin noin kymmenen ottelua puhtaasti pelaajan valintaongelman aiheuttamiin maaleihin...
Okei, kiitoksia tästä!

Saa nyt vielä pähkäillä sitten. Tuota samaa olen kaipaillut itsekin, ettei aina voita Stanley Cupia vaikka jollain Imatran Ketterällä ja pelit on aidosti tasaisia, mutta sitä koneen pelityyliäkin on nyt nähnyt samanlaisena NHL 08:sta asti, joten jotain muutoksia toivoisi pikkuhiljaa sillekin puolelle.

Ehkä pitäisi vaan innostua sitten niistä HUTeista ja EASHL:stä. :)
 
Vastaus: NHL 16

Tästä puolustuskeskustelusta tulee kyllä vääjäämättä mieleen, että NHL:ssäkin olisi tosiaan (kuten joku aikaisemminkin mainitsi) kiva olla joku FIFA-tyylinen "contain". Ei yhtä aggressiivinen, mutta sellanen, jolla voisi edes vähän komentaa sitä AI-pakkikaveria, vaikka "merkkaamaan" lähimmän hyökkääjän tms. Samoin olisi kiva, jos pelaajan vaihtoon, siis siihen, jota ohjaat, olisi joku monipuolisempi tapa kanssa valita (kuten taas kerran: FIFAssa). Nyt itsellä käy monasti niin, että koitan vaihtaa vaikka just takana luistelevaan hyökkääjään, että sillä pääsisin prässäämään takaapäin, mutta ei: ei anna vaihtaa kuin pelaajiin, jotka ovat hyökkääjän edessä, vaikka ovat kauempana. Nämä kun lisättäisiin, niin mä olisin todella tyytyväinen.

Tosta jälkimmäisestä päästään siihen, että itse olen huomannut, että kannattaa usein luisteluttaa itse yksi hyökkääjä mahdollisimman nopeasti oman siniviivan alle auttamaan puolustamisessa. Jeesaa nimittäin todella paljon ja estää AI:n syöttörallin alkamista tehokkaasti, kun syöttölinjat alkaa olemaan ahtaammat heti kärkeen. Toinen, jonka eilen huomasin: kiekottoman tiukka puolustus aiheuttaa kanssa AI:lle huomattavasti enemmän virheitä, kun taas kerran syöttölinjat ovat enemmän tukossa. Eilen pelasinkin varmaan parhaan otteluni ikinä tässä versiossa ja siitä iso kiitos puolustukselle. Tuntui, että momentum oli todella vahvasti omalla jengillä, kun puolusti tiukasti.

Tuon edellisen viestini jälkeen olen alkanut itse pitämään sitä AI:n one-timer kärkkyjää maalinedestä kiinni ja nimenomaan sulkemaan syöttölinjoja. Puolustuspelaaminen parantunut huomattavasti AI:tä vastaan. Superstar tasoa vastaan alkanut tulla voittojakin.

Mutta sitten tämä EA:n tasoitusjärjestelmä... Nyt se on alkanut lyödä kyllä kynsille. Aiemmin sitä en ole niin huomannut, kun ei ole superstar-tasolla pärjännyt, mutta nyt... Viimeisissä peleissä alkanut se älytön oman maalivahdin imurointi, jos vain johdat viimeisessä erässä. Karsein esimerkki juuri äsken päättyneessä ottelussa Bostonia vastaan (HUT, superstar). Crawford pelasi kaksi ja puoli erää hyvin. 48 minuuttia pelattu ja johdan 4-1. Kuusi minuutta myöhemmin, ajassa 54 tilanne onkin sitten 4-8. Siis hoh hoijaa. Ensimmäiset neljä laukausta sisään. Yksi torjunta. seuraavat kaksi sisään. Pari torjuntaa ja vielä yksi sisään. Viimeisessä erässä AI laukoi 11 kertaa, 7 sisään. Ja yksikään ei mennyt one-timerillä. Kaikki suoria laukauksia viivan ja b-pisteiden väistä.

V***u.
 
Vastaus: NHL 16

Päivän "attention to detail"-havainnot:

- Sharksin faneilla on oma rituaalinsa vierasjoukkueen saadessa jäähyn.

- Manitoba Moose pelaa kotipelinsä MTS Centressä (Jetsin kotiareena), kuten pitääkin. Tosin kaikkialla pyörivät vain Jetsin logot.

- WHL:n Calgary Hitmen ja Edmonton Oil Kings pelaavat kotipelinsä pelin geneerisessä alasarja-areenassa, vaikka jäässä ja ruudussa lukevatkin Scotiabank Saddledome (Flamesin kotiareena) ja Rexall Place (Oilersin kotiareena). Menneen sukupolven versioissa tämä oli vielä tehty oikein.
 
Ylös Bottom