Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Tuosta tulevasta Legacy Editionista, niin mielestäni se ei hirveä rahastus ole, sehän on kuitenkin viimeinen edellisen konsolisukupolven peli, ja taas uusille sukupolven peleille tulee normaali mutta kehitetty (kuten aina).
Itsellä menee LE ostoon, koska ei ole uutta konsolia. Toivottavasti Legacy Edition ei hirveästi eroa NHL 16:ta.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Muutamista pelillisistä asioista teki mieli tulla avautumaan. Tässä muutamia mielestäni potentiaalisia kehityksen kohteita, jotka jaksavat ärsyttää jokaisella pelikerralla. :)

Puolustaminen: Miksi siitä on tehty niin vaikeaa? Ei mitään järkeä.. Poke chekki tai hirveä törkytaklaus käytännössä ainoita tapoja saada kiekko pois vastustajalta. Missä on esimerkiksi normaali vastustajan ''iholle'' meneminen. Todella turhauttavaa, kun jokaisella tökkäsyllä saa pelätä, että hipaiseeko se maila vastustajan luistimia (josta muuten kukaan ei oikeassa elämässä kaatuisi) vai sattuisiko onnekkaasti osumaan vastustajan luistimen läpi suoraan kiekkoon. Pelaajia suojaa jokin näkymätön suojakilpi johon ei vain voi taklata. Ja tuo ''mailannosto'', voi hyvää päivää. Miksei voida tehdä erikseen näppäintä huitomiselle ja kiekonriistämiselle. Ei kukaan nosta mailaa niin että se on joka vastustajan naaman korkeudella. Onko perustelu tälle ''no eihän silloin koskaan tulisi huitomisjäähyjä''.

Magneettilavat: Tähän ilmeisesti tulossa parannusta, noh, tulihan sitä tähänkin versioon. Mutta jotain on väärin jos paikalta olevalta liikkumattomalta äijältä ei meinaa saada kiekkoa pois millään :D

Taklaukset: Jokainen taklaus on vuosisadan pommi. Pienikin hipaisu jollain riisitikulla kolmen metrin päästä ja 100 kiloinen äijä nurin..

Jäähyt: Ei hyvää päivää... eikö tähänkään saada selkeää linjaa. Joka toinen laitataklaus selkään jää viheltämättä ja seuraavassa tilanteessa pieni hipaisu ja äijä boxiin. Estämisiä tapahtuu koko ajan, ei mitään. Sitten kun vielä oma pelaaja seisoo maalin edessä eikä edes koske maalivahtiin, vihelletään jäähy estämisestä. Ja minkä takia maalivahdin estäminen vihelletään vain silloin, kun kiekko menee maaliin, vaikka ajelisi kuinka rumasti. Ja eikö EA ole oppinut, että maalin edessä ei ole kuin makuupaikkoja, ei niistä estämistä vihelletä. Ja missä on polvitaklaus jäähyt, kun niitäkin tuntuu tapahtuvan joka matsissa.

Tekoäly: Koko ajan paitsiossa. Joka kerta kun mahdollisuus hyökätä niin äijät luistelee vaihtoon. Aina väärässä paikassa.

Riparit: Monta vuotta toivonut tähän uudistusta, mutta kun ei. Ei sitä kiekkoa vaan voi hakata ykköskosketuksella maaliin... Kiekko pyörii maaliviivalla ja ainoa mahdollisuus on vain ottaa se haltuun ja siinä se tilanne sitten meneekin. Monta maalia menee sivu suun, kun aina menee se sekunti liian kauan siihen, että se kiekko on vain pakko ottaa haltuun ennen vetoa.

Luistelu: Ihme höntsää. Monta kertaa kun pelaaja voisi laittaa jalkoihinsa liikettä niin poljetaan vain sillä standardinopeudella. Myös erilaisia luistelutyylejä olisi hauska nähdä.

Vali vali :rolleyes:. Listaa voisin jatkaa loputtomiin, mutta tuossa oli nuo eniten ärsyttävät asiat pelissä. Tuskin puoliinkaan näistä saadaan parannusta kuitenkaan, mutta toivossa on hyvä elää ;)
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Tuosta tulevasta Legacy Editionista, niin mielestäni se ei hirveä rahastus ole, sehän on kuitenkin viimeinen edellisen konsolisukupolven peli, ja taas uusille sukupolven peleille tulee normaali mutta kehitetty (kuten aina).
No sentään ovat tosiaan rehellisiä, eivätkä vanhojen konsoleiden versiota NHL 16:ksi kutsu ja kertoivat ihan heti suoraan, että mihinkään muuhun kuin kokoonpanoihin ja kausimoodien otteluaikatauluihin ei ole koskettu.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

No sentään ovat tosiaan rehellisiä, eivätkä vanhojen konsoleiden versiota NHL 16:ksi kutsu ja kertoivat ihan heti suoraan, että mihinkään muuhun kuin kokoonpanoihin ja kausimoodien otteluaikatauluihin ei ole koskettu.
Huikeeta kyllä jos tästä kehtaavat pyytää 50-70e
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Huikeeta kyllä jos tästä kehtaavat pyytää 50-70e

No miksei, onhan NHL-peleistä aina pyydetty sen verran, vaikkei peleissä ole juurikaan muuta kuin rosterit vaihtuneet.

Luistelu: Ihme höntsää. Monta kertaa kun pelaaja voisi laittaa jalkoihinsa liikettä niin poljetaan vain sillä standardinopeudella. Myös erilaisia luistelutyylejä olisi hauska nähdä.
Itseä pistää silmään juuri tuo ainainen luistelu. Olisi kiva nähdä enemmän vapaata "luisumista" yms.

Olisi myös kiva nähdä "painoa" mailoissa, ja ettei maila aina palaisin "perusasentoon". Pelaajat voisivat vapaammin hakea mailallaan kiekkoa, eikä aina tehdä sitä typerännäköistä nopeaa kiekon haltuunottoanimaatiota. Eli jos irtokiekko/syöttö on pelaajan vasemmalla puolella, olisi pelaajan mailakin valmiiksi sillä puolella.

Enemmän sitomista myös peliin, ja vähemmän taklauksia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Itseä pistää silmään juuri tuo ainainen luistelu. Olisi kiva nähdä enemmän vapaata "luisumista" yms.

Olisi myös kiva nähdä "painoa" mailoissa, ja ettei maila aina palaisin "perusasentoon". Pelaajat voisivat vapaammin hakea mailallaan kiekkoa, eikä aina tehdä sitä typerännäköistä nopeaa kiekon haltuunottoanimaatiota. Eli jos irtokiekko/syöttö on pelaajan vasemmalla puolella, olisi pelaajan mailakin valmiiksi sillä puolella.

Enemmän sitomista myös peliin, ja vähemmän taklauksia.
Vai vielä vähemmän taklauksia, hyvä että muutaman pommin saa nytkään menemään perille. Pokettajat oliski ihan kusessa, jos taklauksia lisättäisiin. Taklaukset kuuluu jääkiekkoon oleellisesti. Enemmän vaan taklauksia peliin!!
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Vai vielä vähemmän taklauksia, hyvä että muutaman pommin saa nytkään menemään perille. Pokettajat oliski ihan kusessa, jos taklauksia lisättäisiin. Taklaukset kuuluu jääkiekkoon oleellisesti. Enemmän vaan taklauksia peliin!!

Totta kai ne kuuluu peliin, mutta oikeassa lätkässä on paljon enemmän sitä sitomista, kuin taklaamista.

Niin joo, ja estämistä. Eli peliä voisi kehittää enemmän siihen suuntaan, että kiekottomat pelaajat yrittäisivät estellä vastustajia, kun omalla joukkueella on kiekko. Vaatisi tosin hitaamman luistelunopeuden, jotta olisi pelaajille helpompaa suorittaa tämä.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Totta kai ne kuuluu peliin, mutta oikeassa lätkässä on paljon enemmän sitä sitomista, kuin taklaamista.

Niin joo, ja estämistä. Eli peliä voisi kehittää enemmän siihen suuntaan, että kiekottomat pelaajat yrittäisivät estellä vastustajia, kun omalla joukkueella on kiekko. Vaatisi tosin hitaamman luistelunopeuden, jotta olisi pelaajille helpompaa suorittaa tämä.

Totta. Ei oikeessa lätkässä kokoaikaa taklata!

Toivottavasti tässä CPU ei saa enemmän maaleja kokoaikaa human. 14:ssä tais olla just aika sopivasti toi.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Totta. Ei oikeessa lätkässä kokoaikaa taklata!

Toivottavasti tässä CPU ei saa enemmän maaleja kokoaikaa human. 14:ssä tais olla just aika sopivasti toi.
Ei siinä kyllä runkata pokechekiäkään koko aikaa. Tähän sarjaan on aina kuulunut nuo taklaukset, mutta viime versio oli poikkeus. Kohta joku varmaan haluaa 2005 vuoden koukkimisen tähän sarjaan takaisin. EASHL:ssä taklauksia on luvassa, sen lupaan. Onneksi tulee tuo hutin kaveripeli, niin saa taklata sydämensä kyllyydestä. Pitäs tehdä kaksi eri videota, toisessa taklataan ja toisessa runkataan pokechekkiä. Takaan että taklaamisvideo olisi sata kertaa suositumpi:)
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Onks noi HUTit ym moninpeli jutut oikeesti hyviä?
Se vähän riippuu, itse olen pelannut NHL 11 asti huttia, pelimäärät lähentelee 10000 peliä ja lisäksi olen pelannut EASHL:llää 2000-3000 ottelua. Ei nykyään tätä taideta pelkän yksinpelin vuoksi enää ostaa.. Blades of Steel taisi olla eka kosketus jääkiekkopeleihin ja NHLPA 93 Megadrivella. On nämä ainakin kehittynyt niistä ajoista. Kannattaa ainakin kokeilla, mutta ei NHL 15 vaan NHL 16 sitten:)
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Muuttivat painopistetta simusta arcadeen, EA innovoi skillstickillä ja EASHL:llä ja 2K jäi jalkoihin. Pienet markkinat bonarina hankaloitti varmaan tilannetta. Mut onhan niillä mobiililätkää vieläkin :)
Näinpä. Itse kuuluin aiemmin 2K-sarjan puolustajiin, mutta onhan se todettava, että pelattavuudeltaan EA:n NHL vei 2K:n NHL-pelejä aivan surutta 100-0. Pelimuodoissa 2K oli yritteliäämpi, mutta varsinkin 2k9-2k10 franchise (?)- pelimuoto oli kauhean bugista kakkaa. Harmi sinänsä, sillä 2K:lla oli potentiaalinsa mutta pelattavuus oli vielä liian kankeaa.

Itse olen nauttinut paljon yksinpelistä NHL-peleissä jo vuodesta 1993 asti, kun ensimmäisen NHL-pelin sain. Viime vuosina peli on ollut nautittavaa slidereiden ja nyt viimeisimmässä NHL:ssä kameran avulla, eli vaihdoin pysyvästi broadcastille. Ei tulisi mieleenkään enää vaihtaa kuvakulmaa takaisin. Seuraavat asiat tarvitsevat mielestäni pelillisenä puolena parannuksia uuteen versioon:

- Millä asetuksilla tahansa on vielä aivan liian helppoa kuljettaa kiekko vastustajan päätyyn (Parannusta tosin vuosi vuodelta nyt tullut, mutta ei tarpeeksi).

- Puolustus ja maalivahti. Maalivahdeista sen verran, että ainakin omissa peleissäni oma maalivahti on välillä melkoinen imuri (vaikka olisi sliderit täysillä). Toki tähän liittyy sekin, että vastustaja ampuu aivan liian vähän kohti maalia jonka seurauksena maalivahdilleni jää matala määrä torjuntoja.

- Pelaajien sijoittuminen kentällä. Vieläkin on välillä kauheaa katsottavaa kun lähtee omista puolustajalla ja oma laitahyökkääjä (botti) hakee selkä kohti puolustajaa kiekkoa. Muutenkin hyökkäysalueella jos ollaan 2-1 tai 2-2 tilanteessa hyökkäämässä niin se toinen oma hyökkääjä, joka on kiekoton, ei oikeastaan tee mitään. Usein se hidastelee niin, ettei sille voi syöttää tai hakee ihan naurettavaan paikkaan syöttöä. Pitäisi mennä niin, että hakee oikeasti vapaaseen paikkaan syöttöä ja jos ei vapaata paikkaa ole, niin rynnii maalille.

Pieniä juttuja, jotka nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Pelottaa taas onko siellä ulkokuori hieno ja sisältö pelatessa sitten perus EA-nykypaskaa. Mutta ihan kivaltahan tuo näyttää.

No mitä muuta se voisi olla? Katsomoa varten varmaan kehitetty oma kasvoengine, mutta peli sitä samaa paskaa, mitä se on ollut vuodesta '98.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

En voi myöskään käsittää, että ensimmäisenä hehkutetaan jotain pleijaripartoja ja uusia katsomotapahtumia... Muutaman pelin jälkeen tulee jokaisella pelikatkolla vain näpytettyä X:ää, että saa pelin jatkumaan eikä noihin "hienoihin" uutuuksiin sen jälkeen tulee paljon aikaa käytettyä. Kyllä pääpaino pitäisi NHL16:ssa olla maalivahtien ja puolustuksen kehittäminen. Varsinkin maalivahdeilta ihmeellistä sekoilua melkeinpä joka pelissä.. Välillä lähtee hakemaan kiekkoa, mutta palaakin puolessa välissä matkaa takaisin. Useamman kerran vastustaja saanut vähintäänkin vaarallisen paikan ja muutamia kertoja verkko heilunut, kun oma maalivahti saa jonkun lihaskrampin... :rolleyes:

Jos miettii edellämainittujen asioiden lisäksi muuta, mitä seuraavalta änäriltä haluaa, niin ehdottomasti paremmat valikot (nyt liikaa lagailua yms.). Pelimuotojen paluu seuraavaan versioon lisäksi niin, että olisi toimivat kokonaisuudet heti julkaisussa. (Varmasti suuren pelaajaryntäyksen takia tulee EASHL ainakin olemaan melko jumissa ensimmäisten viikkojen aikana..)
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

En voi myöskään käsittää, että ensimmäisenä hehkutetaan jotain pleijaripartoja ja uusia katsomotapahtumia...
Pakko se on hehkuttaa niitä juttuja, mitä pelissä on. Valitettavasti esimerkiksi niistä vanhan sukupolven maalivahdeista ei vieläkään taideta päästä eroon.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Nyt kyllä EA:lta outo juttu, nythän FIFA 16 julkistettii ja se tulee XOnelle, PS4 ja vanhoille konsoleille. Vanhoille konsoleille tavallinen FIFA? No miksi änärillä pitää tehdä joku ihan erilainen versio sitten NHL 16.
Tosin tähän on syynsä, FIFAhan on hyvin suositumpi kuin NHL, niin miksi EA jaksaisi väsätä änäriä vanhalle konsoleille. Mutta miksi Legacy Edition eikä NHL 16, olisi sellainen tullut ja EA vain kertoa että tämä on viimeinen NHL vanhoille konsoleille.
 
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Nyt kyllä EA:lta outo juttu, nythän FIFA 16 julkistettii ja se tulee XOnelle, PS4 ja vanhoille konsoleille. Vanhoille konsoleille tavallinen FIFA? No miksi änärillä pitää tehdä joku ihan erilainen versio sitten NHL 16.
Tosin tähän on syynsä, FIFAhan on hyvin suositumpi kuin NHL, niin miksi EA jaksaisi väsätä änäriä vanhalle konsoleille. Mutta miksi Legacy Edition eikä NHL 16, olisi sellainen tullut ja EA vain kertoa että tämä on viimeinen NHL vanhoille konsoleille.

No ne ei tee vanhalle konsolille mitään "eri versiota" Änäristä, vaan pistävät viime vuoden pelin pienin muutoksin (koska viime sukupolvessa laitteet ms:n ja sonyn laitteet eroavat arkkitehtuuriltaan toisistaan suuresti). Sen vuoksi he tekevät "uuden" pelin nykysukupolvelle, jolloin voivat hyödyntää uusia grafiikkakortteja ja -efektejä uudella pelimoottorillaan. Itse peliltä en odota mitään liikoja, vaan tekoälyt yms. tulevat varmaankin vanhojen speksien mukaisesti.

Eli eivät he Legacyä joudu "nollista" tekemään vaikka uusi peli tuleekin uudelle sukupolvelle, vaan hyödyntävät "Assassins Creed: Roguen" tapaan vanhaa jo valmista peliä (NHL 15) Legacyä tehdessä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16 - Pleijariparrat kasvaa ja hype nousee!

Mutta miksi Legacy Edition eikä NHL 16, olisi sellainen tullut ja EA vain kertoa että tämä on viimeinen NHL vanhoille konsoleille.
Wiin ja Vitan tapauksessa FIFAsta on näitä Legacy Editioneita jo nähty, ja nuo ovat olleet vanhoja pelejä uusilla rostereilla. Korkeintaan valikoita on vähän tuunattu, mutta pelillisesti ovat ihan 1:1 viimeisen ei-Legacy Editionin kanssa.

FIFA 14 Legacy Edition is described as a game that "delivers unmatched authenticity that reflects the current football season with updated kits and rosters but no updates to gameplay or game modes." What that means is, save for updated rosters, you can expect to play the exact same game as FIFA 13 if you pick up the Legacy Edition...

&

This may prove to objectionable to many, and not just because FIFA 14 proper is a strong game. However, it's not the first time EA Sports has done this. Last year, it sold versions of FIFA 13 on Vita and Wii that offered no significant changes to the prior year's game. What that means is the gameplay found in at least the Vita and Wii versions of Legacy Edition is actually that of two-year-old games.
Kun kyseessä on EA, pidän erittäin todennäköisenä sitä, että PS3/X360:n NHL 16 on vain NHL 15 uudella nimellä ja hintalapulla.

Lähde: IGN
 
Ylös Bottom