Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

Vastaus: NHL 16

Tässä nyt on tullut jonkin verran pelattua lisää netissä. Ja omasta mielestä oma pelaaminen on parantunut jonkin verran. Vaikka matsit on edelleen tiukkoja ja omia sähläyksiä tulee tehtyä niin, että vastustaja niistä saa maalin. Mutta silti olen onnistut aika hyvin pitämään kiekkoa itsellä ja samalla jotain kikkoja on tullut opeteltua. Maalejakin syntyy ihan kiitettävästi. Mutta mitä nyt olen huomannut melkein jokaisella joukkueella joilla pelaan niin omalla alueella tuntuu, että noi omat pelaajat säntäilee joka paikkaan ja ei suojaa sitä maalia. En tiedä onko mulla joku asetus väärin olen niitä kyllä säätänyt niin, että pelaajat suojaisi maalin edustaa. Kun taas hyökkään vastustajan päätyyn niin siellä on melkein aina puollustajat maalin edessä estämässä tilanteen. Kun taas omat puollustajat tunttu olevan aina laidoilla ja siten keskialue jää yleensä tyhjäksi. Voi toki olla, että itse niitä komentelen mihin sattuu, kun melkein aina vaihdan pelaaja, kun siihen on mahdollisuus.
 
Vastaus: NHL 16

Se toimii just noin, joukkueen motivaatio pitää itse nostaa... No sanoisin kyllä et tässä on siemen realistisuuteen, jonkun se motivaatio pitää nostaa.
Terveisin Kitchener Rangersista, TOP3 liigan pistepörssistä on meikäläisen ketju ja se vain sen takia et 4,5, ja 6 sijoilla kavereilla on alle piste/peli ja maaleja korkeintaan 15, 45 peliin. Ota tästä nyt sit kunnia jotenkin kun muut "antaa" sulle piste/maaalipörssin voiton... :D Ehkä tämä taso muuttuu sitten NHL-kaukaloissa joskus jos sinne asti pääsen :D




No siis tuohan on se suurin syöpä miksi offlinepuolella peli on aivan liian helppo ja lasten leikkiä. Ja on ollut aina, olikohan 09 änäri jossa oikeesti piti kiekkoa antaa pois (tai ainakin lähes näin) tai menetit sen tai että menetyksellä olisi oikeesti joku seuraamuskin... :mad:


Mun mielestä pelin suurin syöpä on suojausnappi sen kun poistas niin joutus luopuun siitä kiekosta, itte lähinnä puhuin online pelaamisesta. Mitä niihin SM kisoihin vie tulee niin jos vetoja oli se noin 10 per matsi ja taklauksia oli ehkä joku 4 per matsi näiden statsien mukaan ollaan hyvin kaukana jääkiekosta. En tie ketkä näitä pelejä testaa siis kehitys vaiheessa täytys varmaan ottaa näitä huippupelaajia sinne EA.lle testaan niin saatas peliä ehkä enemmän muistuttaan jääkiekkoa, se on tietenkin sitten eriasia haluaako kyseiset pelaajat edes viedä tätä pelisarjaa enemmän sinne simulaatioon päin.
 
Vastaus: NHL 16

Pakko vielä avautua tuosta online pelimuodosta. On se kyllä viihdyttävä mutta toistaalta se on taas aivan täyttä paskaa ja epäreilua. Äskeen pelasin ja parissa pelissä lagi oli aivan kamala. Tosin aina, kun itse hyökkäsin toki se loppui heti kuin seinään, kun vastustaja aloitti hyökkäyksen. Samalla itselle tuli rangaisuksia pienistäkin virheistä, kun taas vastustaja sai huitoa ja tehdä kaikkea mahdollista. Itse pelasin melkein koko 3 erän kolmella pelaajalla, kun jäähyjä tuli pienemmistäkin kosketuksesta. Samalla tuli huomattua, että kuinka vaikeaa sen irto kiekon ottaminen voi olla. Jos kiekko jää vaikka maalin taakse niin oma pelaaja vaan luistelee ohi ja kattoo taaksepäin, että pitikö mun ottaa jotakin mukaan. Monta kertaa tuli tuo tilanne, kun olin hakemassa kiekkoa niin pelaaja vaan luistelee kiekon ohi.

En tiedä pitäisikö ruveta pelaan jotain HUT:tia niin olisi jotain järkeä tuossa pelaamisessa.
 
Vastaus: NHL 16

Pakko vielä avautua tuosta online pelimuodosta. On se kyllä viihdyttävä mutta toistaalta se on taas aivan täyttä paskaa ja epäreilua. Äskeen pelasin ja parissa pelissä lagi oli aivan kamala. Tosin aina, kun itse hyökkäsin toki se loppui heti kuin seinään, kun vastustaja aloitti hyökkäyksen. Samalla itselle tuli rangaisuksia pienistäkin virheistä, kun taas vastustaja sai huitoa ja tehdä kaikkea mahdollista. Itse pelasin melkein koko 3 erän kolmella pelaajalla, kun jäähyjä tuli pienemmistäkin kosketuksesta. Samalla tuli huomattua, että kuinka vaikeaa sen irto kiekon ottaminen voi olla. Jos kiekko jää vaikka maalin taakse niin oma pelaaja vaan luistelee ohi ja kattoo taaksepäin, että pitikö mun ottaa jotakin mukaan. Monta kertaa tuli tuo tilanne, kun olin hakemassa kiekkoa niin pelaaja vaan luistelee kiekon ohi.

En tiedä pitäisikö ruveta pelaan jotain HUT:tia niin olisi jotain järkeä tuossa pelaamisessa.

HUT:issa on perinteisesti enemmän lagia kuin Vs-matseissa. Ainakin siinä vaiheessa kun nousee divareissa ja vastustajien määrä vähenee.
 
Vastaus: NHL 16

HUT:issa on perinteisesti enemmän lagia kuin Vs-matseissa. Ainakin siinä vaiheessa kun nousee divareissa ja vastustajien määrä vähenee.

Varmaan jatkan tuota onlinen tahkoamista tai sitten rupean pelaan Be a prota. Tänään muuten näkyi ekan kerran, kun vastustaja lopetti "pelaamisen" eli otti kiekon kuljetti pelaajan laitaan ja ei koskenut ohjaimeen ollenkaan. Tuota näkyi paljon NHL 14 boxi versiossa. Olin siis 3-2 johdossa kolmanessa erässä ja oli varmaan joku 10min erää jäljellä. Siinä sitten yritin ottaa kiekkoa pois taklaamalla ja vahingossa huitaisin pelaajaa. Ja sain rangaistuksen ja samalla vastustaja rupesi pelaamaan, kun pääsi ylivoimalle. No ei voittanut ottelua teki kyllä mieli pistää viestiä pelin jälkeen, että jos ei kiinnosta pelata niin miksi edes pelaa.
 
Vastaus: NHL 16

Varmaan jatkan tuota onlinen tahkoamista tai sitten rupean pelaan Be a prota. Tänään muuten näkyi ekan kerran, kun vastustaja lopetti "pelaamisen" eli otti kiekon kuljetti pelaajan laitaan ja ei koskenut ohjaimeen ollenkaan. Tuota näkyi paljon NHL 14 boxi versiossa. Olin siis 3-2 johdossa kolmanessa erässä ja oli varmaan joku 10min erää jäljellä. Siinä sitten yritin ottaa kiekkoa pois taklaamalla ja vahingossa huitaisin pelaajaa. Ja sain rangaistuksen ja samalla vastustaja rupesi pelaamaan, kun pääsi ylivoimalle. No ei voittanut ottelua teki kyllä mieli pistää viestiä pelin jälkeen, että jos ei kiinnosta pelata niin miksi edes pelaa.

Eihän sitä tiedä mitä siellä ohjaimen takana tapahtuu, moni pelaaja kun on vaikka pienen lapsen isä niin ei siinä auta kuin heittää ohjain pois jos pitää juosta toiseen huoneeseen ja kaikkea vastaavaa voi muutenkin tapahtua. Kuullostaa kyllä toisaalta siltä että kalastettu jäähy mut mistä tietää, ei mistään :D
 
Vastaus: NHL 16

Eihän sitä tiedä mitä siellä ohjaimen takana tapahtuu, moni pelaaja kun on vaikka pienen lapsen isä niin ei siinä auta kuin heittää ohjain pois jos pitää juosta toiseen huoneeseen ja kaikkea vastaavaa voi muutenkin tapahtua. Kuullostaa kyllä toisaalta siltä että kalastettu jäähy mut mistä tietää, ei mistään :D

No joo eihän sitä tiedä mitä siellä toisella puolella tapahtuu.
 
Vastaus: NHL 16

Mä tässä mietin josko laittais Arcade-moodin ja pelailla sitten mitä tapahtuu. Hardcore ja Simulation on ollu aika vaikeita.
 
Vastaus: NHL 16

Ärsyttää, että tekoäly on ihan paska be a prossa. Samat sliderit ja lukittuna be a gm:ssä niin on huomattavasti parempaa peliä.

Olisihan tuota pelaajauraa kiva pelata, mutta minkätakia pelata paskaa, kun parempaakin on tarjolla. Harmi...
 
Vastaus: NHL 16

Eihän sitä tiedä mitä siellä ohjaimen takana tapahtuu, moni pelaaja kun on vaikka pienen lapsen isä niin ei siinä auta kuin heittää ohjain pois jos pitää juosta toiseen huoneeseen ja kaikkea vastaavaa voi muutenkin tapahtua. Kuullostaa kyllä toisaalta siltä että kalastettu jäähy mut mistä tietää, ei mistään :D

Been there, done that :) Ennen oli aina kunnia-asia itselle pelata pelit loppuun, koska arvostan sitä vastapuolelta itsekin. Mutta vaikka se on kunnia-asia edelleenkin, joskus vaan menee perhe edelle. Ja kyllä se yleensä muuten on niin, että omassa häkissä on kertaalleen ehtinyt heilahtaa siinä ajassa :)
 
Vastaus: NHL 16

Hmpf... Joulukuun 18 tulleet rosterit sisältää nämä uuden juniorisarjan pelaajat ja mä pelaan vanhaa Be A Pro:ta edelleen... Kauan kesti perhana tulla uudet rosterit :mad: Ei muuta kun uusiksi vaan ja mitä olen testaillut niin nuo operationsportsin "SuperGoalies" nimimerkin sliderit on olleet todellakin toimivia :)
 
Vastaus: NHL 16

Hmpf... Joulukuun 18 tulleet rosterit sisältää nämä uuden juniorisarjan pelaajat ja mä pelaan vanhaa Be A Pro:ta edelleen... Kauan kesti perhana tulla uudet rosterit :mad: Ei muuta kun uusiksi vaan ja mitä olen testaillut niin nuo operationsportsin "SuperGoalies" nimimerkin sliderit on olleet todellakin toimivia :)

Vois kokeilla.:cool:
 
Vastaus: NHL 16

Se toimii just noin, joukkueen motivaatio pitää itse nostaa... No sanoisin kyllä et tässä on siemen realistisuuteen, jonkun se motivaatio pitää nostaa.
Terveisin Kitchener Rangersista, TOP3 liigan pistepörssistä on meikäläisen ketju ja se vain sen takia et 4,5, ja 6 sijoilla kavereilla on alle piste/peli ja maaleja korkeintaan 15, 45 peliin. Ota tästä nyt sit kunnia jotenkin kun muut "antaa" sulle piste/maaalipörssin voiton... :D Ehkä tämä taso muuttuu sitten NHL-kaukaloissa joskus jos sinne asti pääsen :D




No siis tuohan on se suurin syöpä miksi offlinepuolella peli on aivan liian helppo ja lasten leikkiä. Ja on ollut aina, olikohan 09 änäri jossa oikeesti piti kiekkoa antaa pois (tai ainakin lähes näin) tai menetit sen tai että menetyksellä olisi oikeesti joku seuraamuskin... :mad:

Hyvin kirjotettu. :(
 
Vastaus: NHL 16

Pitää varmaan nakata tämä nhl 16 roskiin, kun ei noista online peleistä tule taas yhtään mitään. Muutama päivä tuli pidettyä taukoa ja tänään pelasin varrmaan 10 ottelua. Joista voitin 2 hauskinta tässä on se, että olin kaikissa otteluissa niskan päällä. Ja vastustajan maalit oli taas jotain roikkuja siniviivalta. Ei voi olla muuta kuin vihainen ittelle. Kun en mä niitä maaleja osaa tehä paikkoja on paljon mutta aina vastustan maalivahti torjuu kaikki jollain ihme kyvyillänsä.

Tuo harjoittelu tila on ainakin ihan turha vaikka siellä harjoittelee hyökkäyksiä. Niin ei niitä pysty soveltamaan noissa online peleissä.
 
Vastaus: NHL 16

Olen nyt testannut viittä erilaista sliderikombinaatiota Be A Pro - pelimuodossa, siis käytännössä aivan kaikki ääripäät ja erilaiset asetukset, 20 peliä kutakin = 100 peliä näitä + päälle vielä joku 150 pelin verran "hardcore" asetusta sisältäen nykyisen kauden 30 peliä...

Ei tähän voi oikein sanoa muuta kuin että oli sliderit miten tahansa, aina jokin menee pieleen ja tämä bap- ukko on kiekon kanssa kuin jumala. Suurin juttu on se et pelistä katoaa tekoäly "omat" slidereillä, eli pelistä tulee typerää toistoa, katoaa se vähäinenkin tekoälyn ns. järkeily. Ainoastaan Hardcore- asetus tuo eroavaisuuksia peliin, siis sellasia isoja eroja ja tekoälyllä tuntus olevan tekoälymäinen taitotaso. Tämä harmittaa koska aiemmin mainitsemat sliderit jotka on tehnyt toisaalla eräs käyttäjä, olisivat aivan loistavat mutta kun kentälle tulee joukkueellinen puukäsiä jos vaihdat tuon "hardcore":n pois... :( Jäähyjä pystyy säätämään tuon kanssa.

Lähinnä olen yrittänyt saada eroa tuohon bap- ukkoon, siis omaan peluriin, vaikeutttaa maalin/pisteiden tekoa mutta en edes tuurilla pääse alle 20 pistettä 20 peliin, siis mä tein 5 peliin 0+7 seisomalla kaikki vaihdot kentällä paikallaan (Seisoin tekemättä mitään, syötin kiekon pois aina kun se mulle tuli :D). Tämä on niin jotenkin... Typerää, onko pelissä jokin avustin joka laittaa kiekkoa häkkiin kun oma ukko on kentällä? GM- modessa ei tämmöstä kait ole vaikka paikkalukituksella pelaisi, tosin mä oon testannut vasta pari peliä sitä.

Mutta siis Be A Pro:ta ei saa vaikeammaksi, ei sitten millään. Toki voit slidereitä säätää vedot kokonaan pois, luistelut nolliin jne, mutta sittenhän katoaa kaikki realistisuus pelistä ja lisäksi mukaan tulee tuo "puukäsiteema". Isoin ongelma poistuisi sillä kun voisi säätää slidereistä tätä omaa peluria, mutta kun ne säätää samantien omaa joukkuetta. Esim. jos heität pelaajan kiihtyvyys nolliin, oma joukkue matelee... Ei hyvä.

Hardcorella pelailen nyt ja joo, on tämä ihan ok pelattava peli (perkeleesti tulee pisteitä mut siihen kait pitää vaan asennoitua eri tavalla...) muuten mutta tuo että tekee 2 pistettä/peli käytännössä tekemättä itse mitään on jo niin suolaista hommaa et tuolle pitäisi kyllä tulevissa änäreissä tehdä jotain...

Huomaan myös sellasta että pelaan yli 30 minuuttia kentällä jos teen paljon tehoja, joskus jopa 5 minuuttia kerralla kun ei pääse vaihtoon, no pitkää kiekkoa ja muuta sit vaan. Tämä hardcore olisi hyvä jos poistettaisi tuo jumalamoodi ja peliin enemmän ryskettä, aivan liian vapaasti voi olla kiekon kanssa. Joku NHL-pelaaja toteskin joskus et ei kyllä oikeesti lätkässä voi kentällä olla kiekon kanssa 5 minuuttia putkeen ilman että sitä menettää :D

Toisaalta tämä on kyllä parhaiten ulospäin antava änäri Be A Pro:n osalta, taklaukset ja lämärit on mitä kuuluu, joskin hieman sellasta tikku-ukkomaista on tuo liike... No, eipä ainakaan tarvi tulevaisuudessa odotella innolla näitä pelejä. Enkä muuten taida ostaa seuraavaa änäriä jos se on vielä näinkin "kehitysvaiheessa".

Tämä on ihan puhtaasti puolueeton mielipiteeni mut EA, ei näin, tehkää jotain joskus valmiiksi asti...
 
Vastaus: NHL 16

Liian helppoa se on, kun 70 ovr kaveri on joukkueen paras pelaaja. Olen kuitenkin saanut tekoälyn jo pelamaan vähän paremmin slidereiden avulla. Täytyy vain pelata oman roolin mukaan, pitää vaihdot lyhkäsinä ja ei saa vaan pelkästään yrittää maalintekoa, vaan täytyy yrittää pelata aidon oloista jääkiekkoa.

Voin laittaa sliderit jakoon jossain vaiheessa. Be A Prossa pitää slidereita nostaa aika korkealle niin tekoälyn pelaajat tulevat lähemmäs sitä tasoa mitä normaaleissa otteluissa, eivätkä ole enää puukäsiä.

Täydellistä tuosta ei saa tai kovin haastavaa, mutta ihan hauskaa mikäli jaksaa pelata oman roolin mukaan.
 
Vastaus: NHL 16

Liian helppoa se on, kun 70 ovr kaveri on joukkueen paras pelaaja. Olen kuitenkin saanut tekoälyn jo pelamaan vähän paremmin slidereiden avulla. Täytyy vain pelata oman roolin mukaan, pitää vaihdot lyhkäsinä ja ei saa vaan pelkästään yrittää maalintekoa, vaan täytyy yrittää pelata aidon oloista jääkiekkoa.

Voin laittaa sliderit jakoon jossain vaiheessa. Be A Prossa pitää slidereita nostaa aika korkealle niin tekoälyn pelaajat tulevat lähemmäs sitä tasoa mitä normaaleissa otteluissa, eivätkä ole enää puukäsiä.

Täydellistä tuosta ei saa tai kovin haastavaa, mutta ihan hauskaa mikäli jaksaa pelata oman roolin mukaan.

Mun ukkoni on 53 ovr. alkujaan ja luistelee muuten yhtä nopeasti kuin vaikkapa Marner jolla luistelut on päälle 80. Omalla ukolla on alkujaan 73.
Mä pyrin pelaan puolustusvoittoista peliä enemmänkin vaikka laituri ja pelinrakentaja olenkin, huomaa tilastoista, alkujaan mentiin +/- tilastoissa -20 ja nykyään tuo lukema on +10 paikkeilla. Tuossa on sekin et vaihtoon ei tunnu pääsevän silloin kun tarvisi ja jos pääset niin oot kentällä taas kohta alle minuutin sisällä. Hardcore sliderillä on samaa, aina tokassa erässä joudut pistää pitkää kiekkoa tms. koska et vain pääse vaihtoon vaan sun pitää pelata se yksi pakollinen yyberpitkä vaihto.
Itse kuitenkin oon tullut siihen tulokseen et nuo Hardcore sliderit on ihan tarpeeksi ok. Tosin kaikki kokemus perustuu vasta OHL-sarjaan ja alle 60ovr. ukkoon, en ole vielä sen korkeammaksi saanut sitä kertaakaan mutta tällä nykyisellä bap:lla painetaan niin kauan kun vaan NHL16 sietää pelata :)
 
Ylös Bottom