Vastaus: NHL 16
Itse kuulun kanssa siihen yli 30v kategoriaan ja kokemusta on aikaisista änäreistä. Minun mielestä pelaamisen pitäisi olla ennen kaikkea hauskaa, koska tämähän on vain videopeli. Itse jouduin eroamaan ryhmästä juuri näiden kommenttien tähden, koska erään ryhmän jäsenen mielestä peli on täydellinen. Onhan se, jos käyttää häikäilemättä pelin heikkouksia hyväksi. Tänään pelasin viimeksi ja kaksi ottelua pelasin. Toisen voitin ja toisen hävisin, mutta pelitempo oli kategoriaa suokävely. Lisäksi peli päätti jäätyä sen jälkeen. Omasta mielestä pelin heikot kohdat: syötöt, maalivahdit, valikot, pelitempo, bugit, glitsit, ihmispelaajien taklaukset, poket, tunnelman puute ja tämä "pakko voittaa kaikki pelit". Enemmän tulee pelattua tuota Legacya nykyään, siinä on asiat paljon paremmin. Tiedän, nyt joku hardcore pelaaja tulee ja sanoo että pelissä ei ole vikaa. Joka tapauksessa hauskuus ja tunne tästä pelistä uupuu! Tuolla EA:n omalla foorumillahan joku sanoikin, että kaikki vaan hardcoreks ja kaikki tasoitukset ja avut pois. Toisaalta voishan tähän tuoda ohjainasetuksiin manuaalit, niin kuin Fifassa. Itse en ainakaan tykkää jos joka syöttöä pitää tähdätä puoli päivää. Tästä sais hauskan keskustelun, mutta tiedän että muutama viesti ja tää on taas taputeltu.Itselläni "peliuraa" varhaisista änäreistä lähtien ja nykyisin olen satunnainen pelaaja (silloin kun perhearjessa aikaa löytyy). Pelaaminen on siis viihteen kulutusmuoto. Siksi itseäni ihmetyttää pari juttua nykyänäreissä:
1) 1vs1-peleissä molempien pelaajien vastuu "hyvästä viihdekokemuksesta". Jotenkin tuntuu, että voittaminen on pelityyliä tärkeämpää.
2) Esim. typerä poke check hyökkäysalueella tappaa pelin flown, kun tavoitteena vaan saada kiekonriistoja. Ei se, että pelissä on mahdollista tehdä jotain tarkoita sitä, että niin pitäisi koko ajan tehdä. Vanhat glitch-maalit luonnollisesti menee samaan kasaan.
3) Yleensä kirjoitan vähintään sen "gg mate", yleensä jopa kokonaisen lauseen pelistä. Mutta yllättävän vähän vastapuolelta tulee vastaavia kommentteja. Tuntuu, että sellainen "respect the game and your opponent"-henki on vähän hukassa.
Ajatteleeko kukaan muu samalla tavalla änärin pelaamisesta vai alkaako nämä olla yli 30v pelaajan haihattelua paremmasta maailmasta?![]()