Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

Vastaus: NHL 16

Itselläni "peliuraa" varhaisista änäreistä lähtien ja nykyisin olen satunnainen pelaaja (silloin kun perhearjessa aikaa löytyy). Pelaaminen on siis viihteen kulutusmuoto. Siksi itseäni ihmetyttää pari juttua nykyänäreissä:
1) 1vs1-peleissä molempien pelaajien vastuu "hyvästä viihdekokemuksesta". Jotenkin tuntuu, että voittaminen on pelityyliä tärkeämpää.
2) Esim. typerä poke check hyökkäysalueella tappaa pelin flown, kun tavoitteena vaan saada kiekonriistoja. Ei se, että pelissä on mahdollista tehdä jotain tarkoita sitä, että niin pitäisi koko ajan tehdä. Vanhat glitch-maalit luonnollisesti menee samaan kasaan.
3) Yleensä kirjoitan vähintään sen "gg mate", yleensä jopa kokonaisen lauseen pelistä. Mutta yllättävän vähän vastapuolelta tulee vastaavia kommentteja. Tuntuu, että sellainen "respect the game and your opponent"-henki on vähän hukassa.

Ajatteleeko kukaan muu samalla tavalla änärin pelaamisesta vai alkaako nämä olla yli 30v pelaajan haihattelua paremmasta maailmasta? :)
Itse kuulun kanssa siihen yli 30v kategoriaan ja kokemusta on aikaisista änäreistä. Minun mielestä pelaamisen pitäisi olla ennen kaikkea hauskaa, koska tämähän on vain videopeli. Itse jouduin eroamaan ryhmästä juuri näiden kommenttien tähden, koska erään ryhmän jäsenen mielestä peli on täydellinen. Onhan se, jos käyttää häikäilemättä pelin heikkouksia hyväksi. Tänään pelasin viimeksi ja kaksi ottelua pelasin. Toisen voitin ja toisen hävisin, mutta pelitempo oli kategoriaa suokävely. Lisäksi peli päätti jäätyä sen jälkeen. Omasta mielestä pelin heikot kohdat: syötöt, maalivahdit, valikot, pelitempo, bugit, glitsit, ihmispelaajien taklaukset, poket, tunnelman puute ja tämä "pakko voittaa kaikki pelit". Enemmän tulee pelattua tuota Legacya nykyään, siinä on asiat paljon paremmin. Tiedän, nyt joku hardcore pelaaja tulee ja sanoo että pelissä ei ole vikaa. Joka tapauksessa hauskuus ja tunne tästä pelistä uupuu! Tuolla EA:n omalla foorumillahan joku sanoikin, että kaikki vaan hardcoreks ja kaikki tasoitukset ja avut pois. Toisaalta voishan tähän tuoda ohjainasetuksiin manuaalit, niin kuin Fifassa. Itse en ainakaan tykkää jos joka syöttöä pitää tähdätä puoli päivää. Tästä sais hauskan keskustelun, mutta tiedän että muutama viesti ja tää on taas taputeltu.
 
Vastaus: NHL 16

Itselläni "peliuraa" varhaisista änäreistä lähtien ja nykyisin olen satunnainen pelaaja (silloin kun perhearjessa aikaa löytyy). Pelaaminen on siis viihteen kulutusmuoto. Siksi itseäni ihmetyttää pari juttua nykyänäreissä:
1) 1vs1-peleissä molempien pelaajien vastuu "hyvästä viihdekokemuksesta". Jotenkin tuntuu, että voittaminen on pelityyliä tärkeämpää.
2) Esim. typerä poke check hyökkäysalueella tappaa pelin flown, kun tavoitteena vaan saada kiekonriistoja. Ei se, että pelissä on mahdollista tehdä jotain tarkoita sitä, että niin pitäisi koko ajan tehdä. Vanhat glitch-maalit luonnollisesti menee samaan kasaan.
3) Yleensä kirjoitan vähintään sen "gg mate", yleensä jopa kokonaisen lauseen pelistä. Mutta yllättävän vähän vastapuolelta tulee vastaavia kommentteja. Tuntuu, että sellainen "respect the game and your opponent"-henki on vähän hukassa.

Ajatteleeko kukaan muu samalla tavalla änärin pelaamisesta vai alkaako nämä olla yli 30v pelaajan haihattelua paremmasta maailmasta? :)

Täällä kans yksi joka voi samaistua ylläolevaan. Itse 23v ja änärin pelailu on puhtaasti hauskanpitoa eikä verenmaku suussa pelaamista. Opiskelut ja muut jutut vie sen verran aikaa, että silloin kun pelaan, niin olisi mukava pelata "realistista" lätkää. Oma peli-ilo menee täysin siinä vaiheessa, kun vastustajan pelaaja ei esimerkiksi osaa muuta yrittää/tehdä kuin sitä etuyläkulmasäbäbugirannetta. Ja ei, peli-iloa ei tuhoa se, että vastustajat saisi tehtyä noista jatkuvasti maaleja, sillä niin monta matsia on näitä janttereita vastaan, että sanotaanko että olen jo aika hyvä puolustamaan tuon pois. Mutta jos joutuu koko pelin ajan vain tiiviisti puolustuspäässä pelaamaan tuota pois (mikä on välillä hankalaa, jos momentum on itseä vastaan ja omat pelaajat luistelee vailla mitään järkeä eikä ehdi ottamaan haltuun sitä, jolla voisi sen vedon ottaa pois), niin jotenkin tuosta vaan menee maku.

Aikaisemmin tänne foorumillekin kirjoitellu momentumista yms. ja olen itsepäisesti pelannut HUT:a ns. tähtijoukkueella, vaikka lähes joka pelissä kärsin siitä EA:n toimesta. Nyt olen sitten siirtynyt siihen, että lähden heti ekan minuutin aikana pois pelistä, jos vastustajalla on selkeästi huonompi joukkue. Mieluummin pelaan ne melko vähäiset pelit mitä aina viikolla ehtii, samantasoisista/paremmista pelaajista kasattua joukkuetta vastaan, jolloin momentum on huomattavasti tasapuolisempi. Eilen esimerkiksi pelasin yhtä suomalaista vastaan, ja pelin alku vaikutti lupaavalta. Todella tasaista peliä joka meni päästä päähän. Kaveri pääsi ekalle erätauolle 1-0 johdossa, mutta iskin toisessa erässä pelin tasoihin. Tämän jälkeen peli muuttui täysin, jostain syystä vastustajan oli pakko alkaa vaan yrittämään niitä "varmoja" glitch-maaleja ja peli siirtyi enemmän kulmassa pyörimiseen ja one-timerin hakemiseen. Sen noin 30 minuuttia oli varmasti yksi parhaimpia pelijaksoja tässä pelissä mitä oon pelannut, mutta jälkimmäinen puolisko sitten osoitti sen, miksi peli on myös niin älyttömän huono.

Omat kokemukset siis HUT:sta, jotenkin huvittaa, että joillakin on niin kauhea tarve päästä sinne TOP100-listaan vaikka sitten tuollaisella yksipuolisella glitchien ym. kikkojen yrittämisellä. Viestillä olen kyllä kiittänyt aina, jos vastassa on ollut ns. realistista kiekkoa pelannut. Mieluummin sellaiselle häviää, mitä näille janttereille, joiden ainut tavoite on saada se voitto keinoja kaihtamatta. :) Nykyisin olen alkanut surutta pelaamaan itsekin v-mäistä kiekkoa näitä "yritän vain glitchejä ym"-heppuja vastaan. Pelaan kyllä aivan surutta aikaa vaikka omaa maalia kiertämällä, jos vastustajan pelitapa ei miellytä.
 
Vastaus: NHL 16

Miten voi muuten kasvattaa kestävyyttä Be A Prossa? Meikäläinen meinaa aina pudota jäälle

Älä päästä sitä energiapalkkia koskaan nolliin, muistaakseni kunto tai kestävyys kehittyy näin. Viikottaiset harjoittelut toki lisää mut mä käyttäisin ne luisteluun kun ne ei muuten kehity.

Oon kyl ihan lähellä luopua koko pelisarjasta, bugeja ja hiton vikoja on niin paljon et ei tää muistuta aina edes jääkiekkoa... Sen lisäksi et viimeisimmässä päivityksessä jossa tuli junnusarjaan nuo nuoret tähdet, ei kehity!? Tkachuk on 68 ja toista kautta mennään, teki ekalla piste/peli. + sata muuta pelaajaa sama kohtalo. Ne on kuitenkin varattu aina sen mukaan mikä olisi realistista mikä onkin jännä juttu... Eikö kehitys tai overall vaikutakaan varaukseen? :D Mietin vaan et jos ne ei kehitykään lainkaan niin eihän ne pääse ikinä NHL-tasolle... Kaiken järjen mukaan.
 
Vastaus: NHL 16

Palasin tämän pelin pariin muutaman kuukauden ketutus-tauolta. Syy siihen oli nämä sliderit.

Pelaan siis Be a GM:ää, online puoleen en koska enää ikinä, koska momentum ja bugimaalit. Ihan vähän muokkasin paria kohtaa napsulla suuntaan tai toiseen, mutta jumaliste, tuo attribute effect -arvon pudottaminen nollaan poistaa tosiaan AI:n kusetusmaalit ja mikä parasta, 100% syöttötaidon! Syöttöprosentit useimmiten pelin jälkeen molemmilla jotain 60-80% välillä. Hyvästi koneen mahdottomat pikasyöttökuviot omassa päässä! Pelaan All Star -tasolla (nostin koneen aggressiivisuutta), jolloin AI:n nanosekunti-etukin on hieman pienempi. Oon nyt pelannut joku 15 peliä ja tämähän maistuu ihan hyvältä: tulee toki välillä rökälevoittoja, mutta myös tiukkoja parin maalin pelejä ja tappioitakin muutamat.

Kaukana ollaan vielä 2K-lätkästä, mutta pitkästä aikaa en koe silmitöntä raivoa tätä pelatessa, vaan ehkä jopa pieniä ilon hetkiä.
 
Vastaus: NHL 16

Share playlla ollaan kaverin kanssa pelattu Be A GM ja ollaan pelattu melkein 60 peliä kunnes perjantaina tuli jälleen share playn tunnin sessio täyteen ja kun uusiksi yhdisti niin tuli errori etten voi katsoa / pelata isäntä koneen peliä koska sitä ei ole julkaistu tässä maassa niin onko muut törmänny tälläiseen erroriin? Tuliko EA:lta yhtäkkiä esto päälle?
 
Vastaus: NHL 16

Muistaako kukaan kuinka kauan yleensä mennyt trade deadlinen jälkeen kun EA julkaisee uuden rosteri päivityksen ?
 
Vastaus: NHL 16

Operation Sports -foorumilta tuli bongattua muutama mielenkiintoinen ketju rostereihin liittyen:

NHL 16 Project Realism Roster Spreadsheet


Best spreadsheet to separate players ( Changed the game insanely)

Näistä ei pahemmin apuja ole kuin ekalle kaudelle GM ja Pro modeihin... Harmi. EA voisi kyllä käyttää tuota koko skaalaa tulevaisuudessa, eli 36->99.


Tuohon liittyen, pelasin 20 peliä hardcore + uusin mahdollinen tunerpäivitys: 60 pistettä!!?!!!! Jumalauta etttä kiehuu :mad: Laukaustarkkuus on jotain 50% tällä hetkellä (eikä vedot ole edes 80 lähelläkään vielä) ja syötöt menee maaliin joka kerta, joko one-timerillä (harvoin sillä kyllä) tai sit nuo kaksi ketjun muuta hyökkääjää vääntää sen sinne väkisin ja itse keräilen syöttöpisteitä. Siis mä yritän kaikkeni etten tekis pisteitä, mutta niin vaan 0+3 ja 0+4 tulee peleistä ja jokanen laukaus vähänkin maskia menee sisään :D Naurettavaa!

Muuten, kokeilkaas joku nyt kun tuo Hardcore slidersysteemi on päivitelty muutaman kerran, perus tuneria eli 1.00. Kyllä mä vaan saan vääntää hampaat irvessä voittaakseni pelin Be A Pro:ssa... Mikään ei uppoa vastustajan veskarille tai siltä ainakin tuntuu mut johan löyty peli-iloa taas ainakin hetkeksi :) Taklaukset on melko laimeita toki mut kyllä tää on lähempänä sitä kunnon vääntöä kuin tuolla uudella tunerilla.

Joo ei terve, mitä hittoa EA on kuvitellut. Ensinnäkin mun oman joukkueen pelaajista koko kolmosketjun hyökkäys on pelannut 20 peliä 0+0 ennen kun vaihdoin 1.00 takas ja nyt 5 peliin tehnyt 15 pistettä?! Siis tekoäly :D Samaten ykkösketjusta loukkaantui pelaaja OIKEASTI, tuli se ilmoitus että muutetaan kokoonpanoa loukkaantumisen takia, tätä ei ole kahteen viime tuneriin tullut vaikka pelaajia on jättänyt kaukalon kesken pelin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16

Täällä kans yksi joka voi samaistua ylläolevaan. Itse 23v ja änärin pelailu on puhtaasti hauskanpitoa eikä verenmaku suussa pelaamista. Opiskelut ja muut jutut vie sen verran aikaa, että silloin kun pelaan, niin olisi mukava pelata "realistista" lätkää. Oma peli-ilo menee täysin siinä vaiheessa, kun vastustajan pelaaja ei esimerkiksi osaa muuta yrittää/tehdä kuin sitä etuyläkulmasäbäbugirannetta. Ja ei, peli-iloa ei tuhoa se, että vastustajat saisi tehtyä noista jatkuvasti maaleja, sillä niin monta matsia on näitä janttereita vastaan, että sanotaanko että olen jo aika hyvä puolustamaan tuon pois. Mutta jos joutuu koko pelin ajan vain tiiviisti puolustuspäässä pelaamaan tuota pois (mikä on välillä hankalaa, jos momentum on itseä vastaan ja omat pelaajat luistelee vailla mitään järkeä eikä ehdi ottamaan haltuun sitä, jolla voisi sen vedon ottaa pois), niin jotenkin tuosta vaan menee maku.

Aikaisemmin tänne foorumillekin kirjoitellu momentumista yms. ja olen itsepäisesti pelannut HUT:a ns. tähtijoukkueella, vaikka lähes joka pelissä kärsin siitä EA:n toimesta. Nyt olen sitten siirtynyt siihen, että lähden heti ekan minuutin aikana pois pelistä, jos vastustajalla on selkeästi huonompi joukkue. Mieluummin pelaan ne melko vähäiset pelit mitä aina viikolla ehtii, samantasoisista/paremmista pelaajista kasattua joukkuetta vastaan, jolloin momentum on huomattavasti tasapuolisempi. Eilen esimerkiksi pelasin yhtä suomalaista vastaan, ja pelin alku vaikutti lupaavalta. Todella tasaista peliä joka meni päästä päähän. Kaveri pääsi ekalle erätauolle 1-0 johdossa, mutta iskin toisessa erässä pelin tasoihin. Tämän jälkeen peli muuttui täysin, jostain syystä vastustajan oli pakko alkaa vaan yrittämään niitä "varmoja" glitch-maaleja ja peli siirtyi enemmän kulmassa pyörimiseen ja one-timerin hakemiseen. Sen noin 30 minuuttia oli varmasti yksi parhaimpia pelijaksoja tässä pelissä mitä oon pelannut, mutta jälkimmäinen puolisko sitten osoitti sen, miksi peli on myös niin älyttömän huono.

Itse pelaan tätä lähinnä verkossa niitä 1v1 pelejä kun tekoälyä vastaan tämäkään ei vaikuta itse lajilta.

Onneks futiksessa on se toinen peli sarja.

Harmillista kun itse yritän pelata netissä nimenomaan lajia nimeltä jääkiekko ja sitte vastaan tulee 9 kertaa kymmenestä kaveri joka yrittää vaan niitä "varmoja bugi maaleja". Eipä tuu nykyään nii pelattua kun minä yritän pelaa jääkiekkoo ja toinen vaan voittaa. Kaikkea muuta kun hauskaa.

Olen itsekin pelannut änäriä vuosia. Nyt tosin oli 4 vuoden tauko ei peli hirveesti muuttunut.
Täytin juuri 24v. :)
 
Vastaus: NHL 16

Mikäli muokkaan joukkueen pelaajien varusteita tai ulkonäköä ja lataan uuden kokoonpanopäivityksen, niin säilyykö aikaisemmin tekemäni varuste ja ulkonäkömuutokset?

Mielenkiinnolla odottelen, että tuleekohan myöhemmin päivitystä MM-joukkueiden kokoonpanoihin vai pitääkö tehdä itse muokkauksia.
 
Vastaus: NHL 16

Palasin tämän pelin pariin muutaman kuukauden ketutus-tauolta. Syy siihen oli nämä sliderit.

Pelaan siis Be a GM:ää, online puoleen en koska enää ikinä, koska momentum ja bugimaalit. Ihan vähän muokkasin paria kohtaa napsulla suuntaan tai toiseen, mutta jumaliste, tuo attribute effect -arvon pudottaminen nollaan poistaa tosiaan AI:n kusetusmaalit ja mikä parasta, 100% syöttötaidon! Syöttöprosentit useimmiten pelin jälkeen molemmilla jotain 60-80% välillä. Hyvästi koneen mahdottomat pikasyöttökuviot omassa päässä! Pelaan All Star -tasolla (nostin koneen aggressiivisuutta), jolloin AI:n nanosekunti-etukin on hieman pienempi. Oon nyt pelannut joku 15 peliä ja tämähän maistuu ihan hyvältä: tulee toki välillä rökälevoittoja, mutta myös tiukkoja parin maalin pelejä ja tappioitakin muutamat.

Kaukana ollaan vielä 2K-lätkästä, mutta pitkästä aikaa en koe silmitöntä raivoa tätä pelatessa, vaan ehkä jopa pieniä ilon hetkiä.

Mut jos toi Attribute Effect on nollassa,niin tarkottaako se et kaikki pelaajat on samantasosia??
 
Vastaus: NHL 16

Mut jos toi Attribute Effect on nollassa,niin tarkottaako se et kaikki pelaajat on samantasosia??
Tuohon on hankala vastata varmasti, koska EA ei ole täysin avannut Attribute Effect sliderin saloja. Puolessa välissä palkkia on pelaajien kyvyt niin kuten pitääkin. Ylöspäin niin se boostaa pelaajien kykyjä ja alaspäin niin se heikentää. Selvästi ainakin luisteluun, mailankäsittelyyn sekä vetoihin tuo vaikuttaa.

En usko, että kuitenkaan nollassa olisi kaikki pelaajat yhtä hyviä tai huonoja tässä tapauksessa.

Suosittelen sitä pitämään puolessavälissä, koska silloin ei vääristellä pelaajien kykyjä mihinkään suuntaan.
 
Vastaus: NHL 16

Tänään laittelin hieman KooKoon joukkuetta kuntoon. Muutamien pelaajien tietoja korjattu ja varusteet muokattu vastaamaan oikeita käytössä olevia varusteita. Mielenkiintoista oli, että maalivahvien kypärät olivat oletuksena valkoisia ja piti manuaalisesti valita joukkueen kuvioinnilla varustettu kypärä. Täytynee katsoa muitakin joukkueita jatkossa.
 
Vastaus: NHL 16

Tänään laittelin hieman KooKoon joukkuetta kuntoon. Muutamien pelaajien tietoja korjattu ja varusteet muokattu vastaamaan oikeita käytössä olevia varusteita. Mielenkiintoista oli, että maalivahvien kypärät olivat oletuksena valkoisia ja piti manuaalisesti valita joukkueen kuvioinnilla varustettu kypärä. Täytynee katsoa muitakin joukkueita jatkossa.

Joo, nuo Liigan varusteet on ihan päin sitä itseään tässä viimeisimmässä Änärissä. Muunmuassa Hannu Toivosella on oletuksena punaiset Sportin varusteet viime kaudelta. Eikä oo ainoa tapaus. Lisäksi nuo Liigan maalivahtien maskit ärsyttää todella paljon. Lähes kaikki maskit identtisiä eri logolla ja väreillä varustettuna. Bluesilla, HPK:lla, Kalpalla, Lukolla ja IFK:lla ainakin vanha logo maskissa (Bluesin logo vuodelta 2009 :confused:). Ainoastaan Sportilla ja KooKoolla on jotenkin massasta poikkeava maski. Pikkujuttu oikeastaan, mutta kyllä EA vois sen vertaa Suomeen panostaa, että edes päivittäis maskit ekaa kertaa 7 vuoteen).
 
Vastaus: NHL 16

Ennen tän NHL16 hommaamista olen yhtä aktiivisesti pelannut änäriä viimeksi super ninskalla ja sillon oli änäri96, Ja ainakin musiikkien suhteen on menty alaspäin roppakaupalla (https://www.youtube.com/watch?v=fJknBqi_g1o <- 3min pelkkää timanttia). :D Aloitin just kakkoskauden 'be a pro'- modessa ja huomasin, että tekemäni pelaajan ulkonäkö on täysin eri kuin pitäisi kun kiekko tippuu jäähän (eli kaikissa animaatioissa). Toinen hauska seikka on se, että olen molemmat kaudet aloittanut varakapuna ja ainakin ekalla kaudella 'A'- merkki hävisi vain kesken kaiken rinnasta siinä vaiheessa kun minut nostettiin kakkosesta ykkösketjuun, joten innolla odotan miten käy tällä kaudella. :D

En tiedä olenko ainoa, mutta jotenkin ei jaksaisi katsella enää 2016 vuonna, että maalin tehtyä pelikaverit kokoontuu juhlimaan maalia ympärille ja pelaajien kädet menee toistensa pään/kropan lävitse siinä kaiken riemun keskellä. Ymmärsin tämän vielä 2009- versiossa, mutta kai tää kuvastaa miten pieniä muutoksia änäriin tehdään vuosittain. Toinen on toi yleisö, joka koostuu lähinnä playmobil hahmoista. Veskojen maskit mainittiinkin jo aikasemmin, mutta jos jotain positiivista niin maalivahdin hanska alkaa näyttää enemmän kiekko kuin pesäpallo räpylältä. Toki kosmeettisia seikkoja, mutta jotenkin vain PS4/XBOXONE odottaisi parempaa
 
Vastaus: NHL 16

Kertokaa ny tyhmälle kauanko tän pelin "asennus" kestää? Latasin pelin eilen illalla ja aattelin että tässä pääsiäisenpyhinä pelailis. Nyt asennus 31% vaikka ps4 ollu koko yön päällä... Hohhoijaa taas EASports. Alkaa toi chicago vs tampabay tökkiin.
 
Vastaus: NHL 16

Tuohon on hankala vastata varmasti, koska EA ei ole täysin avannut Attribute Effect sliderin saloja. Puolessa välissä palkkia on pelaajien kyvyt niin kuten pitääkin. Ylöspäin niin se boostaa pelaajien kykyjä ja alaspäin niin se heikentää. Selvästi ainakin luisteluun, mailankäsittelyyn sekä vetoihin tuo vaikuttaa.

En usko, että kuitenkaan nollassa olisi kaikki pelaajat yhtä hyviä tai huonoja tässä tapauksessa.

Suosittelen sitä pitämään puolessavälissä, koska silloin ei vääristellä pelaajien kykyjä mihinkään suuntaan.

Ok joo. En oo pelannu vähään aikaan koko peliä.
 
Ylös Bottom