Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

Vastaus: NHL 16

No siis eihän nuo moket niinkään huonoja ole (päivitys korjasi sen että hitaat vedot esim. siniviivalta eivät aina uppoa tai aiheuta reboundeja), vaan vedot on aivan sairaan tarkkoja joka pelaajalla riippumatta arvoista. Olen tätä itse testannut paljonkin ja kun lataat vetoa hetken niin se menee just millilleen sinne minne haluat ja jos mokke on väärin asettunut niin ei se sitä voi torjua. Tuo vedon latausaika tosin on aivan olematon, jos heität nopean vedon niin se menee ohikin mutta sen 0,5sek. latauskin aiheuttaa sen että se mene tarkasti ylänurkkaan...
Siis, oikeesti NHL-pelaajankin pitää katsoa minne ampuu jos halua sen kiekon kohti edes maalivahtia ja sitä ei kaukalossa kerkeä tekemään, pelissä on aivan päinvastoin.
Kun katsoo irl. tilastoja niin 15% keskiarvolla uppoaa pelaajien vedot (hyvillä pelaajilla), pelissä sen saa tehtyä 4x enemmän mikä on täyttä pa*kaa suomeksi sanottuna...

Sen lisäksi että tilaa on kaukalossa aivan liikaa jolloin nämä kaikenmaailman kikkailijat hyötyy. Syöttämistä ei paljon voi arvostaa kun yhden pelaajan kikat ja veivit ja rannelaukaus johtaa maaliin useammin kuin esim. kiekon menetyksiin... Paljon on kehitettävää vielä EA:lla. Etenkin tuon tekoälyn puolesta.

Btw. Nyt on saatu juniorikautta se 3 läpi, voitin CHL:n mestaruuden ja Boston Bruins varasi 1. kierroksella 1. pelaajana. 86 on ukon ovr. Jos tällä prkle ei pääse heti ylös niin mä en ala tuota bugia taas tahkoon läpi, eli että ukko pääsee NHL:ään vasta kun on yli 20v. :D NHL14 oli tämä et ihan sama mitä teit, olet junnuissa niin kauan kuin siellä voi olla :D
Tohon tosin on ns. ohituskeino, loukkaantumiset täysille ja vastapalloon johonkin jättiläiseen, pääset kentälle vasta seuraavaksi kun joku muu loukkaantuu junnusarjassa, tätä se pari kautta ja kohta taas NHL:ssä...
 
Vastaus: NHL 16

Tilaa ja aikaa saa pois pelistä, kun ei pelaa shakkia vaan jääkiekkoa. Tämä niille ketkä käyttävät tyylliin jotain 0 game speed ja 0 acceleration slidereita, joita mm. Operation Sportsin foorumit on täynnä. Hieman kärjistäen :)

Toinen juttu on se, että All-Stars tasolla peli toimii paremmin ja monipuolisemmin kuin Superstarilla. Siinä pitää vain vähän kikkailla slidereiden kanssa, että saa vastusta. Pelannut taas pitkän aikaa vaikeimmalla tasolla, mutta siinä vastustaja menee samalla vaihteella kokoajan.

Jos tuota yksinpeliä hyvillä slidereilla saa pelistä jopa parempaa lätkää mitä NHL 2k-sarjan pelit aikoinaan tarjosivat. Onlinessa, kun on aivan paskat sliderit niin sille voisi korkeintaan antaa arvosankasi 6 ja sekin voi olla jo vähän liikaa. Ei mitään tekemistä jääkiekon kanssa.
 
Vastaus: NHL 16

Joo, Onine on kaukana jääkiekosta.

Itse slidereihinhän ei saisi koskea lainkaan koska se rikkoo tekoälyn käsityskyvyn kaikesta... Tästä oon jotain 200 pelin verran testejä tehnyt.
 
Vastaus: NHL 16

Be a pro on myös 100% eri kuin normaalipelit, vaikka pelaisi pelipaikkaan lukittuna. Siihen en ole saanut mitään tolkkua, tekoäly ei toimi yhtään ja haastetta on nolla. Be a GM:ssä sliderit ja tekoäly toimii hyvin.

Aina, kun muuttaa asetuksia niin pitää vain muistaa tarkistaa ettei peli niitä liikuta itsekseen. Itselläni se käytännössä aina niitä liikuttaa, mutta kun uudelleen niitä muutta takaisin siihen oikeaksi niin sen jälkeen eivät liiku mihinkään. Aivan järjetön bugi, jota suurin osa ihmisistä ei edes huomaa joten haitta on moninkertainen.
 
Vastaus: NHL 16

Aina, kun muuttaa asetuksia niin pitää vain muistaa tarkistaa ettei peli niitä liikuta itsekseen. Itselläni se käytännössä aina niitä liikuttaa, mutta kun uudelleen niitä muutta takaisin siihen oikeaksi niin sen jälkeen eivät liiku mihinkään. Aivan järjetön bugi, jota suurin osa ihmisistä ei edes huomaa joten haitta on moninkertainen.

On huomattu joo, esimerkiksi laukaukset tippuu kaikki yhdellä jos niitä ei käy kerran korjaamassa. Käsittämätöntä bugailua.


Nyt olis 8 peliä harkkamatseja takana ja pääsin NHL:ään suoraan, jopa 4 pelin jälkeen nostettiin 2 ketjuunkin... Tosiaan, voitin CHL:n lopulta 3 junnukauden jälkeen mutta se piru vie ei tullut helposti. Bostonin 1. varaus eli ei päästy perus Oilersiin tai Coyotesiin.

Tuo kun mainitsit että Be A Pro:sa ei ole haastetta, se voi pitää paikkansa osittain mutta kyllähän nyt itse olen tehnyt 4 ekaan normipeliin 1+7 ja nekin hiki hatussa, eli kyllä NHL-tasolla saa vääntää ihan eri tavalla kun junnusarjassa, voisin sanoa että olen jopa hidas kentällä 85 nopeuksilla... Ehkä se sitten kun on tarpeeksi pelejä alla, alkaa luistamaan jotenkin autopilotilla mutta tuossa on sekin et riippuu missä joukkueessa pelaat, joukkueilla on erilaiset taktiikat ja samat kuviot ei toimi näemmä joka joukkueessa ja heti kun heität sliderit omiksi, joukkueen taktiikat feilaa täysin.

Tossa BAP:ssa etenkin huomaa sen että jos et pelaa "hardcore" sliderillä, tekoäly on aivan toivoton, se ei osaa asennoitua niihin omiin slidereihin, eli käytännös tekoälyn pelitaktiikka ei vaan sovellu omiin säätöihin. Se kun on luotu täysin tuon "hardcore":n ympärille...

Loppujen lopuks ei tämä peli vaadi mitään muuta kun just sen että lisää vaikeutta hallita kiekkoa, oikeesti pelissä kiekko annetaan melkein heti pois, harva sitä pitää itsellään niin kauan kun se pelissä on mahdollista. Tekoälylle vähän enemmän eri kikkoja ja agressiivisuutta sinne kentälle lisää. Kaikkea ei edes huomaa jos ei pelaa satoja pelejä kuten itse, etenkin soisin että ne pelin tekijät viettäisi enemmän aikaa testatakseen omia tekeleitään tai palkkaisi siihen jonkun (moni tekis ilmaiseksi), uskoisin että olen itse pelannut enemmän Be A Pro:ta kuin ne tekijät yhteensä siellä :D

Mutta tosiaan, tämähän on ensimmäinen Be A Pro mikä toimii suoraan juniorisarjoista NHL-tasolle järjellä ajateltuna, ei mennyt kuin muutama vuosi :rolleyes:
Ollaan hyvin lähellä sitä että peli vetää vertoja NHL14 Be A Pro:lle... Tämä nyt parannusten kanssa Live the life:ksi niin eiköhän tästä vielä saada pelattava.
 
Vastaus: NHL 16

Tilaa ja aikaa saa pois pelistä, kun ei pelaa shakkia vaan jääkiekkoa. Tämä niille ketkä käyttävät tyylliin jotain 0 game speed ja 0 acceleration slidereita, joita mm. Operation Sportsin foorumit on täynnä. Hieman kärjistäen :)

Toinen juttu on se, että All-Stars tasolla peli toimii paremmin ja monipuolisemmin kuin Superstarilla. Siinä pitää vain vähän kikkailla slidereiden kanssa, että saa vastusta. Pelannut taas pitkän aikaa vaikeimmalla tasolla, mutta siinä vastustaja menee samalla vaihteella kokoajan.

Jos tuota yksinpeliä hyvillä slidereilla saa pelistä jopa parempaa lätkää mitä NHL 2k-sarjan pelit aikoinaan tarjosivat. Onlinessa, kun on aivan paskat sliderit niin sille voisi korkeintaan antaa arvosankasi 6 ja sekin voi olla jo vähän liikaa. Ei mitään tekemistä jääkiekon kanssa.

Ite en oo pelannu pitkään aikaan..en oo tietääkseni kokeillu ns.parhaita slidereita.

Voi myös olla etten enää oikeen pysy mukana näis uusimmis NHL:is. Taino siis voitan CPU:ta vastaan yleensä laukaukset,mut CPU tekee enemmän maaleja.
 
Vastaus: NHL 16

Saako tän tosiaan tekoälyä vastaa pelattuna näyttämää edes jääkiekolta? Ettei se mee siihen että voitat laukaukset 32-10. Eli tekoäly ampuu käytännössä vain silloin kun se on niin sanottu "pommin varma maali". Ei semmosta peliä kukaan realismia haluava halua pelaa.

Kiva ois tietää ne asetukset millä se pelaaminen muistuttaa edes ettäisesti jääkiekko nimistä peliä. Jos se kerta on jopa mahdollista.
 
Vastaus: NHL 16

Superstar
7 min
Left stick hitting off
Auto back skate off
Penalties 5
Attribute effects 3
Game Speed 5
FE 4
FR 6
Injury 3
Acceleration 3
Puck Control 0

Hitting assistance 0
HP 0
Poke Check 3
Stick Lifting 2

Pass manual
Pass assistance 0-1
PS 0
Lättysyöttö 2 (unohdin nimen)
Pass accuracy CPU1 Human 3
PI 3
Syötön vastaanotto CPU 2 Human 3

1timer CPU 2 Human 3
SA 3
SP 3
SlapShot A 3
SlapShot P 4

AI learning 0
CPU difficulty 0
Faceoff difficulty 4
Penalties 6
CPU strategy 4
Teammate penaltiea 2

GK
Playing frequency 3
Pass speed 5
Reaction CPU 3 Human 4
SE CPU 3 Human 2

Classic kameralle nämä on tehty, sillä on aika paljon merkitystä mitä testaillut. En itse pidä näistä niin paljon mitä All-Stars tasolla, koska silloin sai monipuolisemman haasteen.

Unohdin varmaan jonkun sliderin, kun vedin ulkomuistista. Numerot pitäisi olla oikein, vaikka promillet löytyykin jo verestä.

Vetomääriin vaikuttaa myös paljon se miren pelaa ja joukkueen taktiikat. Ei kannata vain aina vetää paikan tullen ja efficency asetus joukkueen strategioissa on aika naurettava. Vedät sen täysille niin pelaajat jaksavat luistella paljon lujempaa ja eivätkä silti väsy sen enempää vaikka slidereissa olisi fatigue effect täysillä. Itse muistaakseni käytän sitä hieman yli puolenvälin.
 
Vastaus: NHL 16

Superstar
7 min
Left stick hitting off
Auto back skate off
Penalties 5
Attribute effects 3
Game Speed 5
FE 4
FR 6
Injury 3
Acceleration 3
Puck Control 0

Hitting assistance 0
HP 0
Poke Check 3
Stick Lifting 2

Pass manual
Pass assistance 0-1
PS 0
Lättysyöttö 2 (unohdin nimen)
Pass accuracy CPU1 Human 3
PI 3
Syötön vastaanotto CPU 2 Human 3

1timer CPU 2 Human 3
SA 3
SP 3
SlapShot A 3
SlapShot P 4

AI learning 0
CPU difficulty 0
Faceoff difficulty 4
Penalties 6
CPU strategy 4
Teammate penaltiea 2

GK
Playing frequency 3
Pass speed 5
Reaction CPU 3 Human 4
SE CPU 3 Human 2

Classic kameralle nämä on tehty, sillä on aika paljon merkitystä mitä testaillut. En itse pidä näistä niin paljon mitä All-Stars tasolla, koska silloin sai monipuolisemman haasteen.

Unohdin varmaan jonkun sliderin, kun vedin ulkomuistista. Numerot pitäisi olla oikein, vaikka promillet löytyykin jo verestä.

Vetomääriin vaikuttaa myös paljon se miren pelaa ja joukkueen taktiikat. Ei kannata vain aina vetää paikan tullen ja efficency asetus joukkueen strategioissa on aika naurettava. Vedät sen täysille niin pelaajat jaksavat luistella paljon lujempaa ja eivätkä silti väsy sen enempää vaikka slidereissa olisi fatigue effect täysillä. Itse muistaakseni käytän sitä hieman yli puolenvälin.
Minua häiritsee tuossa tuo taklausten vetäminen nollaan, kun niitä jo nyt tulee perusasetuksilla vähän, ihan vain sillä että voi olla aika tylsää kiekkoa. Tietokonehan ei taklaa 5 kertaa enempää ja se minua häiritsee. Ihmispelaajat tekee tätä samaa ja on tosi tylsää. Jääkiekko on fyysinen peli, tietääkseni..
 
Vastaus: NHL 16

Kyllä taklauksia tulee 10-30/ottelu, vähän riippuu ottelusta. Kyllä konekin taklaa, välillä sillä on enemmän taklauksia kuin itselläni.

Aggresion sliderin ainakin unohdin, se on CPU & Human 2.

Ainiin ja muistakaa tarkistaa, että sliderit ei muutu itsestään. Double-check!
 
Vastaus: NHL 16

Minua häiritsee tuossa tuo taklausten vetäminen nollaan, kun niitä jo nyt tulee perusasetuksilla vähän, ihan vain sillä että voi olla aika tylsää kiekkoa. Tietokonehan ei taklaa 5 kertaa enempää ja se minua häiritsee. Ihmispelaajat tekee tätä samaa ja on tosi tylsää. Jääkiekko on fyysinen peli, tietääkseni..

Tämä on toisinaan ongelma. Taklauksia ei saisi pistää nollaan ja päinvastoin jos nostat aggressiivisuutta, peli puuroutuu vaikka sen pitäisi johtaa järjen mukaan enemmän jäähyihin yms. rikkeisiin, näin ei käy koska tekoäly osa "nostaa mailaa" ja taklata jäähyttömästi.
 
Vastaus: NHL 16

Joo eih... Odotin jotain vaikeampaa kun pääsee ylös. 30 peliin 23+45. 30 pelin pisteputki ei katkea vaikka mä pelasin muutaman pelin niin etten mennyt hyökkäysalueelle kertaakaan (???)... Alussa 10 peliä päin honkia, nyt 20 voittoa putkeen. Tuon lisäksi tekoälyllä on jokin pakko laittaa mulle joka peliin vähintään yksi 2min. jäähy jotta kurinalaisuus ei varmasti kehity :D
Tämä tulee usein vielä niin että painan taklausta, peruutan sen ja yritän vaikka luistella vastakkaiseen suuntaan, pelaaja miettii hetken ja sit tinttaa jonkun laitataklauksen, mikä lie ajastettu tai ennakoiva liikkeentunnistus ( :mad: )... Mut sen verran kyllä pistää kiehumaan tämä et pelaaja ei tottele sitä mitä mä teen kapulalla vaan tekee omiaan et kai se Be A Pro oli tässä... Muutaman trophyn vois simuloida kun ovat lähellä ja sit tämä hyllyyn.

Paljon hyvää kyllä tässä Be A Pro:sa kokonaisuutena, eritoten joukkuepeli (tekoälyn sijoittuminen), pelaaminen on toisinaan ihan fine, etenkin playoffsit kun on vastusta enempi... Mutta ihan perusasiat on kyllä käytännös ryssitty, sellasia typeriä bugeja tai vikoja jotka vois ihan korjatakin, esim. tuo hybridiohjaimen tappelu ja mailannostonapit kun ovat samassa, saisi sitä mailannostoa käyttää jo vihdoin... Nimittäin mä en sitä käytä lainkaan koska se sama komento on tappelu. Ehkä tämä on yksi sitä mistä ne puhuvat et puolustaminenkin on helppoa (käyttävät eri komentoja)... :rolleyes:
Tätä voin kyllä pelillisesti suositella niille jotka tykkää pelata ajankuluna mut tästä ei kyllä mitään vakavampaa saa... EASHL:t ja etenkin HUT onlinepuoli-> jätä peli hyllyyn...

On kyllä vähän kysymysmerkki tuo NHL17, ehkä hankin, ehkä en... Tosin nytkin mulla on eka storesta hankittu peli tämä NHL16 niin ehkäpä tuo 17 tulee kans hankittua.
 
Vastaus: NHL 16

Eikös tappelu oli lyhyesti kolmiota, pitkään kolmio on laitaan sitominen ja x on sitten mailannosto?? Ei tappelu samassa ole.
 
Vastaus: NHL 16

Eikös tappelu oli lyhyesti kolmiota, pitkään kolmio on laitaan sitominen ja x on sitten mailannosto?? Ei tappelu samassa ole.

L1+kolmio on mailan nosto ja tappelun hyväksyminen pelkkä kolmio kun tekoäly aktivoi tappelumahdolisuuden (muutoin taklausnappi), mutta kun se ottaa tappelun siitä kun painat L1 ensin, pitää olla nopea et kerkee painamaan kolmiota heti perään jolloin se nostaa mailaa ts. huitoo käsille :D X on syöttönappi.
 
Vastaus: NHL 16

Ihme asetuksilla pelaat. :)

Oletus hybridillä menee noin ku sanoin ja R2 on syöttö.

R1 on vippaussyöttö (tän syöttönapin takia pelaan hybridillä koska X on nopeampi käyttää), X on syöttö. Ideahan hybridissä on se et napeista toimii peruskomennot, X syöttö, neliö lämäri ja ympyrä rannelaukaus, kolmio taklaus.
 
Vastaus: NHL 16

R1 on vippaussyöttö (tän syöttönapin takia pelaan hybridillä koska X on nopeampi käyttää), X on syöttö. Ideahan hybridissä on se et napeista toimii peruskomennot, X syöttö, neliö lämäri ja ympyrä rannelaukaus, kolmio taklaus.
Itsekin pelaan hybridiasetuksilla, jotenkin paljon helpommat käyttää. Ainut miinus, kun veivät taktiikan säädöt pois ristiohjaimesta. Tätäkin olen miettinyt, että mitä jos olisi pelkästään asetukset ilman tuota suojausnappia? Luulen että tulisi joukkuepeliä enemmän, sauvalla pystyy suojaamaan, mutta aika vähän kyllä käytän sitä. Tämänhän olen testannut, että x nappi oletusasetuksilla teipataan ja kiekko ei lähde lavasta millään. Kertokaa muut, että onko noissa oletusasetuksissa mitään etuja? Itse en niitä opi käyttämään ja pelkkien ketjunvaihtojen tähden ei kannatakaan. Kaikkein paras, jos sais itse valita napit millä pelaa.
 
Vastaus: NHL 16

Itsekin pelaan hybridiasetuksilla, jotenkin paljon helpommat käyttää. Ainut miinus, kun veivät taktiikan säädöt pois ristiohjaimesta. Tätäkin olen miettinyt, että mitä jos olisi pelkästään asetukset ilman tuota suojausnappia? Luulen että tulisi joukkuepeliä enemmän, sauvalla pystyy suojaamaan, mutta aika vähän kyllä käytän sitä. Tämänhän olen testannut, että x nappi oletusasetuksilla teipataan ja kiekko ei lähde lavasta millään. Kertokaa muut, että onko noissa oletusasetuksissa mitään etuja? Itse en niitä opi käyttämään ja pelkkien ketjunvaihtojen tähden ei kannatakaan. Kaikkein paras, jos sais itse valita napit millä pelaa.

Tuo kiekon suojaus on minusta ihan tarpeeksi hyvä tehdä tatista, sitä käytän itsekin vallan. Oikeastaan se on tehty ihan hyvin muuten mutta se toimii vähän turhan hyvin toisinaan, liikaa liimaa lavassa... Taktiikat tosiaan ei toimi myös, itse en niitäkään tarvi Be A Pro:ssa mutta auttaa kyllä paljon GM:ssä esimerkiksi.
Tuosta on ollut paljon puhetta EA:n foorumillakin että miksi eivät vapauta täysin omia komentoja. En tiedä mitä ne on ajatelleet, onko se sit jotenkin epäreilua olevinaan onlinepeleissä? :rolleyes:


On tämä kyllä aika härskiä kun miettii et tein junnusarjassa 218 pistettä kolmannella kaudella, kahdella ekalla yli 130. Nyt mennään NHL-tasolla 160 pisteen vauhtia et jokseenkin se peli-ilo katoo kun on yksin jumala kentällä... Vain loukkaantuminen voisi estää ettei voita kaikkea mahdolista. Ukko on 88 ovr, eli sen pitäs päästä sinne lähelle piste/peli mut muuten kyllä ampuu yli.

Oliskohan tuolla jotain vaikutusta et yksi peli kestää sen 20 minuuttia, toki simulointi vähentää mut et siinä kerkeää tekemään aivan liian paljon kaikkea kentällä, puhe siitä et "ei enään 45 minuuttia kentällä" Be A Pro-ukolla on kyllä täyttä sontaa... Mitenköhän toimisi vaikka 10 minuuttia simulointineen...
Kuitenkin mitä nyt playoffseja oon pelannut tuossa ukon uran aikana, niin niissä saa vääntää tosissaan kyllä voiton eteen, mut siltikin 4 pistettä/peli pitää tehdä voittaakseen ja tämä johtuu siitä et tekoälyn omat pelurit eivät tee maaleja kuin kerran kolmeen peliin muutaman ja itse saan sen 4-6 pistettä "jos haluan". Tämä Jos haluan ei pitäs jääkiekossa olla yhden ihmisen valinta vaan joukkuepelin takana.
Kyllä nuo pelin tekijä saisivat yrittää vähän vielä enemmän.
 
Vastaus: NHL 16

Pelasin tätä eilen taas vaan huomatakseni että kuinka huono peli on kyseessä. Jos kiekko pomppisi niin peli olisi heti lähempänä kiekkoa. :( Ja maalit ne tehdään edelleen sillä määrätyllä tavalla. :( Ei minkäänlaista sattumanvaraisuutta
 
Ylös Bottom