Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 17 - Yleinen keskustelu

Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Mitenköhän tuo franchise mode?
Jostain kuulin ettei kyseisessä modissa juurikaan pelata itse jääkiekkoa? Voiko pitää paikkansa?

Ihan normaalisti pelataan. Ei siinä kauheasti tarvitse itse mitään säätää. Kaiken saa automaatille jne ja voi vain pelata. Vaikka säädät kaiken (lippujen hinnat jne) niin niihin menee 5min.


Onkos porukalla bugia tullut, missä AI ei saa kiekkoa haltuun ollenkaan. Yrittää ottaa kiekkoa lapaan ja se ei vain saa sitä. Ihan kuin ois magneetti, mutta väärinpäin.

Aina tuntuu olevan 1-2 pelaajaa per joukkue ja ne ei koko pelin aikana pysty pitämään kiekkoa hallussa. Todella ärsyttävä bugi, kun itse saa helposti maaleja sen takia.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Moni vaan katselee niitä ukkojen arvoja, ei niillä pelejä voiteta... Pitää osata pelata. NHL16 vimeisinä päivinä ite pelasin 20 voittoa putkeen joukkueella joka oli tasan aloituspakka :D Vastassa oli vaikka minkälaista Ovechkinia yms.
Ei niin :) mutta tottakai se vaikeuttaa aika paljon jos on hyvä pelaaja vastassa ja vielä paljon paremalla juokkuella, aika ihme kyllä että toi draft championsin pelaajat ei oo jaettu kategorian mukaan
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Tarttis apua tai ees empatiaa.

Olen viisvitonen änärikahjo. Pelannu aiemmin NHL 13:a ja 14:ää. Jo noiden kanssa oli mun käsittämättömän vaikeaa saada aloitukset hallintaan. Muutoin homma kuitenkin sujui. Hävisin 95% aloituksista ja silti vähä vähältä nousin supertähti-tasolle. Jotain loksahti aloituksissa, en todellakaan tiedä mitä, ja aloin voittamaan ilman tasoitustakin n. 60% niistä. Voitin kaiken mahdollisen eli supertähdellä NHL:n ja World Tournamentin.

Nyt hankin NHL 17:n. Hieman on vaikea päästä pelirytmiin. Pelaajien liikkeet on pehmeitä ja muutoinkin homma on kolmessa vuodessa edistynyt. Aloitin vaatimattomasti puoliammattilaisena. Voitin turnauksen murskaavasti. Mutta: Hävisin kaikki 247 aloitusta ! Kaikki !!! Vaikka oikeassa elämässä ottaisin matsin vaikkapa Sidney Crosbya vastaan, lyön vetoa, että sentään yhden sadasta aloituksesta (vahingossa) voittaisin.

Peli on kunnossa, ohjaimet on kunnossa. Oma poikani voittaa aloituksista n. puolet niinkuin ennenkin.

Alkaa pahemman kerran turhautua ja tylsistyä pelatessa, kun vain kolmanneksen peliajasta pääsee kiekko pitämään. Haluaisin harjoitella aloituksia, kun hajuakaan ei ole mikä niissä mättää. Eipä löydy aloitusharjoitusvalikkoa tuosta.

Onko muilla tällaisia kokemuksia? Jäänkö ikuisesti änärirammaksi tässä uudessa versiossa? Motiivi pelaamiseen on jo nyt menossa. Aapuva !
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Jatkanpa vielä aloituksista. Teknisesti tuntuu, että kaikki konstit on käytetty. Olen aloittanut nopeasti, hitaasti ja kaikki variaatiot siltä väliltä. Mailaa veivaten (ennen tämä toiminut) tai liikahtamatta ennen kuin kiekko on jäässä. Ottanut rennosti tai tihrannut tuhannen tarkkana, milloin se kiekko tippuu jäähän. Mutta ei. 247 aloituksen häviäminen peräkkäin pitäisi jo tilastollisestikin olla mahdottomuus. Kissakin voittaisi ainakin yhden aloituksen. Miten minä en voita ? Nelinkertainen supertähti voittaja siis kyseessä.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Ootko koittanut pitää aloituksessa tattia oikealle tai vasemmalle? Silloin se ottaa sen aloitus asennon. Esim rystyotteen. Sit samalla kun kiekko tippuu jäähän, niin vedät tikkua alas.

Sieltähän kiekkoavuista saa ne opasteet päälle niin kertoo pelaajan päällä mitä tehdä, esim juuri aloituksessa.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Tietysti juuri noin teen satojen matsien kokemuksella. Vaan kun mitkään vahvat rutiinit ei auta. Voit uskoa, että raivostuttavalta tuntuu. Ja peli tyhjänpäiväiseltä vaikka sen voittaiskin.

Kaipa tämä mun kokemus on ainutkertainen. Jos ei olis pelin suosio romahtais pohjaan ja se vedettäis myynnistä.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Onko teillä vakiona EASHL:ssä, että kamera seuraa omaa pelaajaa eikä kiekkoa?
Alustana PS4.
Joka pelin alussa pitää painaa sitä ohjaimen "keskinäyttöä", jotta kamera alkaa seuraamaan kiekkoa.
Asetusta asiaan en ole löytänyt.

Entä saako EASHL:ästä pois mahdollisimman paljon apuja pois? Esim. syöttöapu.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Tietysti juuri noin teen satojen matsien kokemuksella. Vaan kun mitkään vahvat rutiinit ei auta. Voit uskoa, että raivostuttavalta tuntuu. Ja peli tyhjänpäiväiseltä vaikka sen voittaiskin.

Kaipa tämä mun kokemus on ainutkertainen. Jos ei olis pelin suosio romahtais pohjaan ja se vedettäis myynnistä.
Et ole ainoa joka tuskailee noiden aloitusten kanssa, itsellä oli NHL 14 aloitusprosentti yli 60 niin EASHL kuin HUT. Nytkin hävisin viime matsissa aloitukset 5-17, en ymmärrä.. Varmasti on käytetty sauvan kaikki aloitusasennot, mutta jostain syystä niitä ei voita kuin muutaman. Konetta vastaan voitan enemmän, mutta siinä tuo vaikeustaso määrittelee sen. Ei edes sitomalla voita aloituksia, niin alkaa ihmetyttämään. Pitää käydä tänään läpi, olisiko nuo jotenkin muuttuneet viime versiosta..
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

[FONT=&quot]Jahas. Taisi olla Quebec City Lynxin Franchise Moden ura sitten siinä. Olen vain simunnut tuota testiksi, kun oikea alkava ura odottaa ensimmäistä kunnon pelaajapäivitystä [/FONT][FONT=&quot]sitten lokakuussa kun NHL-pelit alkaneet. 2023 draftin kohdalla olen ja joka kerta kun painan itseni draftiin, peli kaatuu ja menee Xboxin alkuvalikkoon. Kolme kertaa kokeiltu ja joka kerta sama homma.[/FONT]

[FONT=&quot]Muilla ongelmaa? Pitää pistää kyselyä EA:lle, ettei tuo nyt ainakaan yleisty.[/FONT]

[FONT=&quot]Mitä itse Franchise Modeen tulee, niin onhan tuo eteenpäin mennyt syvyydessä. Mutta edelleen liian sinnepäin tehty, kun esim moraalisysteemi on täysin sama totaalisen turha moodi, mitä oli NHL16-pelissä. Tuossa ei vaan ole mitään logiikkaa ja järkeä ja ne moraalimuutokset tulevat täysin EA:n lottokoneella. Lisäksi halli on rikki tyyliin kokoajan ja joka kausi koko rahabudetti pitää pistää hallin korjaamiseen. En ole saanut vielä kertaakaan suoritettua sitä "more club seats" kun tuo on kauden jälkeen tehtävä uudistus, jolloin budjetti on totaalisen käytetty.[/FONT]

[FONT=&quot]Parempaan suuntaan menty selvästi, mutta hiomista tuo kaipaa vielä rutkasti.[/FONT]
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Et ole ainoa joka tuskailee noiden aloitusten kanssa, itsellä oli NHL 14 aloitusprosentti yli 60 niin EASHL kuin HUT. Nytkin hävisin viime matsissa aloitukset 5-17, en ymmärrä.. Varmasti on käytetty sauvan kaikki aloitusasennot, mutta jostain syystä niitä ei voita kuin muutaman. Konetta vastaan voitan enemmän, mutta siinä tuo vaikeustaso määrittelee sen. Ei edes sitomalla voita aloituksia, niin alkaa ihmetyttämään. Pitää käydä tänään läpi, olisiko nuo jotenkin muuttuneet viime versiosta..

Reaktioille on tehty jotain, eli heti kun tuomari liikahtaa, tatti ylös ja siitä suoraan alas, se ei saa tapahtua liian nopeasti, tuossa välissä sun pitää nähdä että oma ukko liikahtaa eteenpäin tai muuten se jättää tekemättä sen estämisen tms. eli häviät aloituksen. Kannattaa myös kokeilla rajusti aikaistamista, eli tattia eteen sekunti ennen kiekon tiputtamista. Mulla oli NHL16 ongelmana just se että reaktiot oli aivan hukassa ohjaimen ja pelaajan välillä aloituksissa ja se oli pelissä joku vika ilmeisesti. Parhaiten toimi se että oikeeta tattia pyöritti ympäri kun kiekko tippui, eli kello 9 tai 3 asennosta lähtee pyörittään ylös tai alas, riippuu mihin suuntaan sitä kiekkoa haluaa. Samalla muistaa myös vasemmalla tatilla näyttää suuntaa minne kiekon haluaa... Kokeilemalla vähän kaikkea itse olen opetellut ja huomannut että kannattaa käyttää aina eri taktiikkaa jos on ihmispeluri vastassa.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

[FONT=&amp]Jahas. Taisi olla Quebec City Lynxin Franchise Moden ura sitten siinä. Olen vain simunnut tuota testiksi, kun oikea alkava ura odottaa ensimmäistä kunnon pelaajapäivitystä [/FONT][FONT=&amp]sitten lokakuussa kun NHL-pelit alkaneet. 2023 draftin kohdalla olen ja joka kerta kun painan itseni draftiin, peli kaatuu ja menee Xboxin alkuvalikkoon. Kolme kertaa kokeiltu ja joka kerta sama homma.[/FONT]

Mulla sama bugi ihan missä tahansa pelimuodossa NHL16 jos simuloin enemmän kun 3 kautta putkeen ja se ei tule korjaantumaan millään vaan se jumahtaa siihen... Pitäisi aina kausien välissä käyttää peliä kiinni ilmeisesti... Ja juurikin siinä Draftin kohdalla se bugaa, painat itsesi draftiin tai simuloit sen yli, ei merkitystä miten sen päivän koittaa ylittää.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Mulla sama bugi ihan missä tahansa pelimuodossa NHL16 jos simuloin enemmän kun 3 kautta putkeen ja se ei tule korjaantumaan millään vaan se jumahtaa siihen... Pitäisi aina kausien välissä käyttää peliä kiinni ilmeisesti... Ja juurikin siinä Draftin kohdalla se bugaa, painat itsesi draftiin tai simuloit sen yli, ei merkitystä miten sen päivän koittaa ylittää.
Ach so. Käytin peliä kyllä kiinni ainakin ennen draftia, kun eilen lopetin pelaamisen draftiin ja nyt yritän jatkaa. Mutta hienoa tietää että jälleen kerran joku vanha bugi jota EA ei vaan ole jaksanut korjata. Eilen kyllä siis simusin kolme kautta putkeen juurikin.

Hieno firma.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Reaktioille on tehty jotain, eli heti kun tuomari liikahtaa, tatti ylös ja siitä suoraan alas, se ei saa tapahtua liian nopeasti, tuossa välissä sun pitää nähdä että oma ukko liikahtaa eteenpäin tai muuten se jättää tekemättä sen estämisen tms. eli häviät aloituksen. Kannattaa myös kokeilla rajusti aikaistamista, eli tattia eteen sekunti ennen kiekon tiputtamista. Mulla oli NHL16 ongelmana just se että reaktiot oli aivan hukassa ohjaimen ja pelaajan välillä aloituksissa ja se oli pelissä joku vika ilmeisesti. Parhaiten toimi se että oikeeta tattia pyöritti ympäri kun kiekko tippui, eli kello 9 tai 3 asennosta lähtee pyörittään ylös tai alas, riippuu mihin suuntaan sitä kiekkoa haluaa. Samalla muistaa myös vasemmalla tatilla näyttää suuntaa minne kiekon haluaa... Kokeilemalla vähän kaikkea itse olen opetellut ja huomannut että kannattaa käyttää aina eri taktiikkaa jos on ihmispeluri vastassa.
Pitää kokeilla. Minua vaan ihmetyttää, että miksi tuostakin on pitänyt tehdä noin vaikeaa? Jotenkin tuntuu, että tässä vuosi vuodelta viedään viihtyvyyttä pelistä pois.. Tässäkin pelissä haluaisi vain heittää aivot narikkaan ja pelata, mutta ei.. Niskat jäykkänä, hermot riekaleina ja rystyset valkeana pitää pelata. En tiedä onko kukaan ajatellut tätä tältä kantilta, mutta tämä "realistisuuden" tuonti peliin joka vuosi on pilannut koko sarjan. Aikoinaan videopelit ei olleet näin realistisia ja näin ollen ne olivat hauskoja pelata. Nyt peruspelaajat ei pääse peliin sisään, kun pitää opetella kaiken maailman jutut pelissä. Sitten on eri asia, kun ollaan virtuaalikypärä päässä ja itse omilla liikkeillä tehdään ratkaisut.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Pitää kokeilla. Minua vaan ihmetyttää, että miksi tuostakin on pitänyt tehdä noin vaikeaa? Jotenkin tuntuu, että tässä vuosi vuodelta viedään viihtyvyyttä pelistä pois.. Tässäkin pelissä haluaisi vain heittää aivot narikkaan ja pelata, mutta ei.. Niskat jäykkänä, hermot riekaleina ja rystyset valkeana pitää pelata. En tiedä onko kukaan ajatellut tätä tältä kantilta, mutta tämä "realistisuuden" tuonti peliin joka vuosi on pilannut koko sarjan. Aikoinaan videopelit ei olleet näin realistisia ja näin ollen ne olivat hauskoja pelata. Nyt peruspelaajat ei pääse peliin sisään, kun pitää opetella kaiken maailman jutut pelissä. Sitten on eri asia, kun ollaan virtuaalikypärä päässä ja itse omilla liikkeillä tehdään ratkaisut.

Jep, oon pitkälti samaa mieltä.

Mutta kun NHL-tasolla on joitain pelureita (Cullen, Bergeron, Malhotra esim.) jotka ovat syvemmin perehtyneet aloittamiseen, eli siitä on tehty oma taiteen lajinsa, pelin kehittäjät hiovat näitä kohtia kuntoon myös pelissä joten jotain on pitänyt säätää enempi aloittamiseenkin.
Tavallaan jos joku kehittää jonkinlaisen erikoisemman taklaustyylin, niin kohta sillekin on oma painike pelissä jota on sitten pakko käyttää.. Uskoisin että tuossa on se idea miksi aloittamisesta on tehty noin "hifistelyä".
Tuo että asentoon mennään aloitukseen on ok mutta sitten pitää kikkailla kaikenmaailman juttuja että saadaan se kiekko liikkeelle on vähän turhaa... Ehkä se on realistisempaa mutta pelaajan kannalta se on vähän niin ja näin kun tuntuu että tuo ukko tekee aloituksessa tuurilla kaiken oikein vaikka painelisi aina samoja nappeja... Joskus se ei tee mitään tai tekee kaiken myöhässä, liekö aloitusarvolla vaikutusta tähän, en ole ikinä kokeillut eroja :rolleyes:


Samaan voisi mainita että HUT on tänävuonna entistä helpompaa pelata pelkkiä puckseja, pistä tulokas taso, painele erätauoilla jatka nappia ja puckseja satelee :D Itellä on paikkalukitus VL käytössä ja jo nyt Torontoa vastaan 7-1 tilanne pelin puolessa välissä aloitusrosterilla :D Parikymmentä peliä tässä pyörinyt muutaman päivän aikana samalla kun ite teen muuta... Suurin kysymys onkin, kuka hemmetti ostaa puckseja tai mitään HUT:issa kun niiden teko on helppoa, toki aikaa vievää.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Ei niin :) mutta tottakai se vaikeuttaa aika paljon jos on hyvä pelaaja vastassa ja vielä paljon paremalla juokkuella, aika ihme kyllä että toi draft championsin pelaajat ei oo jaettu kategorian mukaan

Itselläni draft moodi toistaiseksi jäissä. Kokonaisrewardit on sangen surkeita suhteessa tarvittaviin voittoihin. Kultapakka minkä saa 10:llä voitolla on tuo 7500puck pakka, tulihan sieltä 1 kappale 83 overal joku jämä
Varsinkin kun voitoista ei saa kuin yhden draft kortin.
100 voittoa ja Kölzig. Ok ihan hyvä äijä. Mutta pelimäärä mitä siihen vaaditaan niin samalla määrällä normi hut kautta pelaamalla varmasti saa aika/hyöty suhteessa paljon parempaa materiaalia.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Jatkanpa vielä aloituksista. Teknisesti tuntuu, että kaikki konstit on käytetty. Olen aloittanut nopeasti, hitaasti ja kaikki variaatiot siltä väliltä. Mailaa veivaten (ennen tämä toiminut) tai liikahtamatta ennen kuin kiekko on jäässä. Ottanut rennosti tai tihrannut tuhannen tarkkana, milloin se kiekko tippuu jäähän. Mutta ei. 247 aloituksen häviäminen peräkkäin pitäisi jo tilastollisestikin olla mahdottomuus. Kissakin voittaisi ainakin yhden aloituksen. Miten minä en voita ? Nelinkertainen supertähti voittaja siis kyseessä.

Tuossa on erinomainen opas aloituksiin. Itselläni ne on sujunut jotenkuten, mutta noilla ohjeilla aloitukset paranivat kyllä huomattavasti.

http://www.operationsports.com/forums/ea-sports-nhl/855393-winning-faceoffs-nhl-16-tips.html
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Jonkun tekstin luin missä puhuttiin tän änärin muutoksista edellisiin. Mieleeni jäi vahvasti, että,valikoista on tehty kevyemmät.
En allekirjoita.
Kävin ihan huvikseen testaa, että,millaiset ne 16:sta version valikot olikaan.
Tuntui kuin viikon ummetus olisi helpottanut.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Et ole ainoa joka tuskailee noiden aloitusten kanssa, itsellä oli NHL 14 aloitusprosentti yli 60 niin EASHL kuin HUT. Nytkin hävisin viime matsissa aloitukset 5-17, en ymmärrä.. Varmasti on käytetty sauvan kaikki aloitusasennot, mutta jostain syystä niitä ei voita kuin muutaman. Konetta vastaan voitan enemmän, mutta siinä tuo vaikeustaso määrittelee sen. Ei edes sitomalla voita aloituksia, niin alkaa ihmetyttämään. Pitää käydä tänään läpi, olisiko nuo jotenkin muuttuneet viime versiosta..
Ihan mielenkiinnosta kysyn että tiedättekö vastaottteet alotuksissa? Esim jos vastustaja kääntää kämmeneltä alaspäin kokoajan niin kannattaa nostaa mailaa tai potkasta alotuksessa. Jos vastustaja alottaa rystyltä alaspäin niin kannattaa ottaa "tasuria" tai jos omistat paremman aloittajan aloituksessa niin voit myös alottaa rystyllä alaspäin. Jos vihollinen nostaa mailaa niin aloita rystyltä alaspäin niin voitat aloituksen jne.. Aloituksiin vaikuttaa 3 asiaa: Vastaotteet , ajoitus & aloitusarvo. Välillä kannattaa myös kokeilla online peleissä nykäistä joku 1s ennen kuin tuomari tiputtaa kiekon jolloin vastustaja voi nykäistä myös ja todennäköisesti voitat aloituksen ( tämä siis onlinessa ja ei toimi botteja vastaan ). Terveisin 70-75% alotuksista voittava pelaaja.
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Ihan mielenkiinnosta kysyn että tiedättekö vastaottteet alotuksissa? Esim jos vastustaja kääntää kämmeneltä alaspäin kokoajan niin kannattaa nostaa mailaa tai potkasta alotuksessa. Jos vastustaja alottaa rystyltä alaspäin niin kannattaa ottaa "tasuria" tai jos omistat paremman aloittajan aloituksessa niin voit myös alottaa rystyllä alaspäin. Jos vihollinen nostaa mailaa niin aloita rystyltä alaspäin niin voitat aloituksen jne.. Aloituksiin vaikuttaa 3 asiaa: Vastaotteet , ajoitus & aloitusarvo. Välillä kannattaa myös kokeilla online peleissä nykäistä joku 1s ennen kuin tuomari tiputtaa kiekon jolloin vastustaja voi nykäistä myös ja todennäköisesti voitat aloituksen ( tämä siis onlinessa ja ei toimi botteja vastaan ). Terveisin 70-75% alotuksista voittava pelaaja.
Olen pelannut sentterinä EASHL, että enköhän tiedä kaikki aloitusotteet:)Nyt jostain syystä peli tuntuu sulavammalta, liekö tuolle yön aikana tehty jotain? Aloituksiakin voittaa nyt entiseen tyyliin. Sentterit on melkein pakko valita synergyn mukaan, vaikka tiedän että aloitusarvolla on merkitystä. Miksköhän Bergeron ei ole aloitusmestari? Kumminkin 95 aloitukset..
 
Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret

Samanlailla noita aloituksia tässä kahmi kuin NHL 16:ssa....sama mekaniikka se on tässäkin ja itse en ole ainakaan huomannut mitään ongelmia noiden aloitusten suhteen.
Suurinpiirtein samoilla prosenteilla tulee voitot kuin aiemminkin.
 
Ylös Bottom