Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 18 - Yleinen keskustelu

Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Totuttu tapa ja halu pelata kokonainen kausi uutta NHL:ää + satunnaiset pelihetket frendien kanssa. Kai sitä arcade 3vs3:tä tulee myös vähän pelattua.


Sitten ei kannata ihmetellä kun uudistuksia ei tule.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Sitten ei kannata ihmetellä kun uudistuksia ei tule.

Kysyinkin alkuperäisessä viestissä että mitä uutta se himoittu frostbite-moottori voisi tuoda peliin? Mulle riittäisi sekin jos vaikka suomalaisia pelaajia olisi enemmän mallinnettu peliin, ainakin viime versiossa vielä mm. Mikael Granlund näytti ihan oudolta. Samoiten animaatioita voisi hieman hioa. Muutenhan paketti on todella hyvin tuotettu sekä viihdyttävä, ja eittämättä paras versio virtuaalikiekosta mitä nyt on saatavilla ollut vuosiin. Toki kilpailuahan ei ole juuri ollut. Ja mä olen oikeasti pelannut viimeksi enemmän NHL 07 aikoihin ja siihen verrattuna peli on huimasti kehittynyt oikeastaan joka osa-alueella.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Muutenhan paketti on todella hyvin tuotettu sekä viihdyttävä, ja eittämättä paras versio virtuaalikiekosta mitä nyt on saatavilla ollut vuosiin. Toki kilpailuahan ei ole juuri ollut.

Juuri näin, negapetterit eivät ymmärrä, että vaikka vauvanaskeleita otetaankin, uusin versio on kuitenkin aina paras. 2k pelien peräänhuuteluakaan en ymmärrä, skill stickin tulon jälkeen EA tappoi ne pois olemalla se parempi jääkiekko peli. Toki kilpailu olisi tervetullutta tähänkin genreen.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Juuri näin, negapetterit eivät ymmärrä, että vaikka vauvanaskeleita otetaankin, uusin versio on kuitenkin aina paras.

Onko se jokavuotinen vauvanaskel -julkaisu silti täyden hinnan arvoinen? vai eikö negapetterit vaan tajuu :)
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Juuri näin, negapetterit eivät ymmärrä, että vaikka vauvanaskeleita otetaankin, uusin versio on kuitenkin aina paras. 2k pelien peräänhuuteluakaan en ymmärrä, skill stickin tulon jälkeen EA tappoi ne pois olemalla se parempi jääkiekko peli. Toki kilpailu olisi tervetullutta tähänkin genreen.

Jaa että oikein negapetterit. Onnittelut nyt "uuden" termin keksimisestä ainakin... :D

Mutta siis asiaan. Eiköhän se kerro enemmänkin pelistä itsestään, kun EA:n änäri on tosiaan "paras" ja ainakin ainoa mahdollinen markkinoilla. Joo varmasti se uusin on paras, koska ne vuosittaiset uudistukset(röhönaurua hammassuojille ja maskoteille!), mutta siis oikeasti paljonko se itse kaukalossa tapahtuva peli on uusiutunut tässä viime vuosina? Itse väitän, että äärimmäisen ja minimaalisen vähän! Joillekin se on riittävästi 70 euron hintalappua vastaan, joillekin se ei ole.

Itselle tuli ähky ja kyllästyminen koko sarjaan jo vuosia sitten, eikä ole ollut tarvetta tämän laitesukupolven aikana ostaa. Kaverini kyllä ostaa joka syyskuu ja hakkaa satoja matseja per versio, joten hänen luonaan pääsen kyllä aina kokeilemaan uusinta ja "parasta" versiota. Sieltä pohjalta vaan pilkistää jo ensimmäisissä matseissa ne samat jutut kuin vuosikymmenen alussa. Samat ärsyttävyydet, samat viat, samat asiat, jotka aikoinaan aiheuttivat ähkyn ja kyllästymisen. Olen varmaan sitten tällainen "negapetteri", kun jätän näiden syiden takia ostamatta, ja "negaan" aina uusimman version ketjussa näistä asioista. Noh, negaaminen ja negapetteriys on kuitenkin säästänyt minulle jo satoja euroja vuosien mittaan ja ison määrän peliaikaa paremmille ja mielenkiintoisemmille peleille.

Onhan se tämänkin vuoden pelin kohdalla vähintään vähän huolestuttavaa, kun tämän ketjun perusteella jo ensimmäinen betatesti on paljastanut pinnan alta samat viat ja ärsyttävyydet, jotka olivat edellisessä versiossa. Sen perusteella vaikuttaa taas kerran siltä, että uusi vuosipäivitys on puskettu ulos minimipanostuksella, eikä isompiin asioihin ole edelleenkään puututtu. Pelisarja vaatisi tosiaan kilpailua ja vähintään uudistumista. EA:n pitäisi oikeasti uskaltaa uudistaa perus gameplay "kokonaan" sen sijaan, että edelleen mennään sillä "samalla", joka on ollut mukana jo X360:n NHL 07:sta asti.

Itseltä ei ole mitään pois, jos tämä innokkaimmalle änärifaniporukalle riittää ja kelpaa. Hyvä juttu teille, jos saatte tästäkin jo itsellenne riittävästi iloa. Pitäkää kuitenkin mielessänne, että osa ostajakuntaa odottaa jotain muuta, osa on kyllästynyt, ja jättäkää tuollaiset lapselliset "negapetteri"-jutut pois, jos haluatte, että kommenttejanne otetaan yhtään tosissaan. Kritiikkiäkin pitäisi osata ottaa edes jollain tasolla rakentavasti vastaan, vaikka se kohdistuisikin pelisarjaan, jota itse fanittaa ties kuinka paljon.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Onko se jokavuotinen vauvanaskel -julkaisu silti täyden hinnan arvoinen? vai eikö negapetterit vaan tajuu :)
Tämänhän tietenkin jokainen saa itse päättää lompakollansa. Melko monen mielestä on, myös minun.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Kysyinkin alkuperäisessä viestissä että mitä uutta se himoittu frostbite-moottori voisi tuoda peliin? Mulle riittäisi sekin jos vaikka suomalaisia pelaajia olisi enemmän mallinnettu peliin, ainakin viime versiossa vielä mm. Mikael Granlund näytti ihan oudolta. Samoiten animaatioita voisi hieman hioa. Muutenhan paketti on todella hyvin tuotettu sekä viihdyttävä, ja eittämättä paras versio virtuaalikiekosta mitä nyt on saatavilla ollut vuosiin. Toki kilpailuahan ei ole juuri ollut. Ja mä olen oikeasti pelannut viimeksi enemmän NHL 07 aikoihin ja siihen verrattuna peli on huimasti kehittynyt oikeastaan joka osa-alueella.
No jos olet viimeksi pelannut 10 vuotta sitten, niin et oikein taida ymmärtää näitä negatiivisia kommentteja. Frosbite toisi aika hitosti kaikkea peliin, kuten toi Fifaankin. Animoidun uramoodin, animoidut pakan avaamiset, hienommat ja yksityiskohtaisemmat yleisöt, kentät, stadionit ja pelaajat jne. ja nämä vain paranevat nyt Fifa18-peliin. Eli kyllä se hitosti parempaa siihen toisi ja potentiaali olisi loistava, jos EA:ta kiinnostaisi se täysillä toteuttaa. Tätä eivät tehneet esim Fifassa tuon uramoodin kanssa, ikävä kyllä.

Pelisarja ollut tasan samaa kuraa since NHL16, niin Careerin (Manager+BAP), kuin sen aivan hirvittävän onlinen pelinkin kanssa. Onlinea muutettiin nyt betaan, mutta niin sitä tehtiin vuosi sittenkin ja kun itse peli ilmestyi, oli onlinen peli jälleen sitä samaa karmeutta mitä edellisessäkin pelissä, muutamin pienin muutoksin. Jos pelin ostaisi vaikka kerran/3 vuotta, tuntuisivat muutokset varmasti ihan eri tavalla. Lähes jokainen kritisoijista on ostanut pelin kiltisti joka vuosi ja nyt mitta on tullut täyteen. Et sä sitä samaa levyäkään osta uusiksi kaupasta, jos siihen on lisätty yksi uusi kappale+joku editoitu versio yhdestä sen levyn edellisen version kappaleesta ja myydään sitten täysin uutena.

Ja peli ei todellakaan ole parasta mitä saatu vuosiin. NHL14 oli parasta muutama vuosi sitten. Mutta mielipiteet on erilaiset toki jokaisella, ei sillä. En vieläkään ymmärrä, miten NHL-pelisarja on muka jotenkin kritisoinnin ulkopuolella osalle porukasta.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

No jos olet viimeksi pelannut 10 vuotta sitten, niin et oikein taida ymmärtää näitä negatiivisia kommentteja. Frosbite toisi aika hitosti kaikkea peliin, kuten toi Fifaankin. Animoidun uramoodin, animoidut pakan avaamiset, hienommat ja yksityiskohtaisemmat yleisöt, kentät, stadionit ja pelaajat jne. ja nämä vain paranevat nyt Fifa18-peliin. Eli kyllä se hitosti parempaa siihen toisi ja potentiaali olisi loistava, jos EA:ta kiinnostaisi se täysillä toteuttaa. Tätä eivät tehneet esim Fifassa tuon uramoodin kanssa, ikävä kyllä.

No Ok, onhan tuossa nyt aineksia vaikka mihin. Kai kuitenkin se peruspeli ja pelimuodot on edelleen sitä tärkeintä antia, vaikka nuo toki lisäarvoa toisivatkin. Ehkä ensi vuonna sitten! Mutta enivei, olen varmaan kuitenkin niin harrastelijapelaaja, että mulle toi pelattavuus nykyiselläänkin on riittävän hyvä, enkä ole isompia ongelmia siitä löytänyt. Toki muutamat kikat ja tekoälyttömyydet aina löytyy ja joita voi hyödyntää loputtomiin, mutta silti pienet parannukset hiovat peliä ja tuovat siihen uutta (kuten 3vs3 arcade). Ja tietenkin ajantasaiset joukkueet ja rosterit, sekä kauden "fixturet". Näillä mennään tämä vuosi ja uskon että lopullinen tuotos vielä kehittyy betasta ainakin valikoiden osalta. Toivon mukaan myös animaatiot ja pelaajamallit vähän muuttuu (ainakin paidat varmaan päivittyy vastaamaan oikeita).
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Kyllä nyt jää allekirjoittaneella(kin) tämä uusin painos ostamatta, ensimmäistä kertaa koko pelisarjan historiassa. Betaa väänsin noin 5 matsia ja sitten riitti. Ei vaan jaksa enää kolmatta (vai jopa neljättä) vuotta peräkkäin pelata käytännössä ihan yhtä ja samaa peliä, johon tehdyt muutokset ovat aivan mitättömiä ja marginaalisia vuodesta toiseen. Ihan oikeasti, en enää tajua miten jotkut tuota EA:n touhua jaksaa puolustella, sillä se firmahan kusee asiakkaitaan silmään nyt oikein urakalla. Vuodesta toiseen tehdään saman pohjan päälle "uusi peli" aivan hiuksenhienoilla muutoksilla, ja siitä pyydetään sitten täysi hinta. Niin, ja tietysti HUT-pakoista saatavat tulot siihen päälle. Ihan oikeasti, pitäisi olla rahaa ja resursseja rakentaa melkein vaikka joka vuosi ihan oikeasti uusi änäripeli, eikä koodailla jotain hammassuojia lämpikseen. Myöntäkää nyt vaan kovimmatkin fanipojat ja -tytöt, että pikkaisenhan tää homma haiskahtaa.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Kyllä nyt jää allekirjoittaneella(kin) tämä uusin painos ostamatta, ensimmäistä kertaa koko pelisarjan historiassa. Betaa väänsin noin 5 matsia ja sitten riitti. Ei vaan jaksa enää kolmatta (vai jopa neljättä) vuotta peräkkäin pelata käytännössä ihan yhtä ja samaa peliä, johon tehdyt muutokset ovat aivan mitättömiä ja marginaalisia vuodesta toiseen. Ihan oikeasti, en enää tajua miten jotkut tuota EA:n touhua jaksaa puolustella, sillä se firmahan kusee asiakkaitaan silmään nyt oikein urakalla. Vuodesta toiseen tehdään saman pohjan päälle "uusi peli" aivan hiuksenhienoilla muutoksilla, ja siitä pyydetään sitten täysi hinta. Niin, ja tietysti HUT-pakoista saatavat tulot siihen päälle. Ihan oikeasti, pitäisi olla rahaa ja resursseja rakentaa melkein vaikka joka vuosi ihan oikeasti uusi änäripeli, eikä koodailla jotain hammassuojia lämpikseen. Myöntäkää nyt vaan kovimmatkin fanipojat ja -tytöt, että pikkaisenhan tää homma haiskahtaa.

Ei tässä nyt niin paljon uudistuksia ole, mutta puolustuspeli on kyllä parantunut roimasti kun voit ohjailla mailaa
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Kyllä tämä on ihan hyvälle maistunut kun nyt on jonkun verran pelaillut. Puolustus parantunut paljon edellisestä, maalivahdit ottaa nyt jotain kiinnikkin. Aika tiukkoja matseja suurin osa jos molemmat pelaa fiksusti. Itsellä kulkenut pelit hyvin, nyt online versuksesa sijalla 109.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Suunnanvaihdot ovat paljon sulavampia kuin ennen, keskialueen kiekon menetys on vaarallisempi virhe kuin koskaan. Eilen kerhomatseissa viiletin laidasta ja keskeltä läpiajoon monet kerrat sellaisissa tilanteissa joissa vihu olisi luistellut kiinni aiemmissa änäreissä.
Luistelu on muutenkin sujuvampaa, vielä kun pääsisi eroon viimeisistäkin autoanimaatioista niin avot.
Betan alussa pidin peliä nhl17.2sena, nyt ollaan jo lähellä 18 :)
Threes on kyllä imo sellaista arcadekuraa, että pysyttelen kaukana.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Vuodesta toiseen tehdään saman pohjan päälle "uusi peli" aivan hiuksenhienoilla muutoksilla, ja siitä pyydetään sitten täysi hinta. Niin, ja tietysti HUT-pakoista saatavat tulot siihen päälle. Ihan oikeasti, pitäisi olla rahaa ja resursseja rakentaa melkein vaikka joka vuosi ihan oikeasti uusi änäripeli, eikä koodailla jotain hammassuojia lämpikseen. Myöntäkää nyt vaan kovimmatkin fanipojat ja -tytöt, että pikkaisenhan tää homma haiskahtaa.

En ole itse mikään ns. "fani", mutta se syy miksi vuosi toisensa jälkeen tulee ylipäänsä peli on vuosi. Kauden vaihdos... Minusta se kaikista paras idea olisi tehdä vain "NHL" ja päivittää sitä, mutta kun se ei myy sitten enään... Ei ole rahallisesti järkeä ja kun peli voittaa aina vuoden urheilupelipalkinnon ja ties mitä kuraa niin ei ole edes järkeä tehdä muunlaista. Pelaajiahan tämä kusee silmään pahasti. Meidän on vain pakko ymmärtää sitä logiikkaa :mad:
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Ei ole rahallisesti järkeä ja kun peli voittaa aina vuoden urheilupelipalkinnon ja ties mitä kuraa niin ei ole edes järkeä tehdä muunlaista.
Nohhoh. NHL 09 (EASHL:n ensiesiintyminen) oli ainoa osa, joka noita palkintoja kunnolla kahmi. Sitten vain pitivät pelin kannessa sitä "Näin ja näin monta palkintoa voittanut pelisarja!"-tarraa vuoden jos toisenkin.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Suunnanvaihdot ovat paljon sulavampia kuin ennen, keskialueen kiekon menetys on vaarallisempi virhe kuin koskaan. Eilen kerhomatseissa viiletin laidasta ja keskeltä läpiajoon monet kerrat sellaisissa tilanteissa joissa vihu olisi luistellut kiinni aiemmissa änäreissä.
Luistelu on muutenkin sujuvampaa, vielä kun pääsisi eroon viimeisistäkin autoanimaatioista niin avot.
Betan alussa pidin peliä nhl17.2sena, nyt ollaan jo lähellä 18 :)
Threes on kyllä imo sellaista arcadekuraa, että pysyttelen kaukana.
Itsellä tulee vähiten noita kerhopelejä, joten pääpelimuotona olen pelannut huttia. VS peli kuitenkin näytti, että samoja ongelmia löytyy kuin NHL 17. Sitten olen huomannut jännän yksityiskohdan, nimittäin kun pelaa vierasjoukkueena, niin oma joukkue menee jäällä niin kuin pitääkin. Kotijoukkueena meno on kuin suossa ja mikään ei onnistu. Olenkin pelannut enää vierasjoukkueena, koska kotijoukkueena en voittoja enää saa. Eli, onko niin sanottu "captain lag" kerhopeleistä siirtynyt huttiin ja vs pelimuotoihin? Itse tykkään taas pelissä juuri arcade meiningistä, joten THREES pelimuoto on kuin itselle tehty. DSS on näköjään nerfattu alun betaversiosta, joten se ei enää ole niin hyvä. Tämä versio tulee floppaamaan ja pahasti. Vuodesta 2003 olen ostanut uuden änärin julkaisussa, mutta nyt sille tuli stoppi. Täysi hinta copy pastesta on kiristystä. Luulisi, että kannattaisi tehdä pelistä niin hyvä kuin saa, koska sitten rahaa sataisi ovista ja ikkunoista:confused:
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Montako meitä saataisi täältä laittamaan sinne EA:lle vaikka niiden foorumille (tai missä ne nykyään lukevat niitä pelaajien kommentteja) vähän postia? Sanotaan näin että yhden ihmisen"avautuminen" ei vaikuta, mutta jos meitä olis vaikka 10-15 kertaheitolla, se saisi aikaan jotain reaktiota... Näillä puheilla tosiaan tuntus siltä että se on copy paste ja 3 vs. 3 tulossa.

En mä halua ainakaan peliä jos se pirun Be A Pro ei ole millään muotoa parantunut, toimivammaksi lähinnä... Ettei tarvis pelata tiedättekö 3 kautta ja playoffsit ja kaikki ja todeta että kauden 20-21 välissä on vuoden 17 varaustilaisuus ja pahimmassa tapauksessa se ura jäätyy siihen tai muuten on pelikelvoton... :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

Kannattaa odottaa sinne pelin julkaisuun ennen palautevyöryä. Muuten menee itkun ja "todisteettoman" palautteen piikkiin.

Itse meinasin testailla EA Access-versiota Twitcht-striimissä, tuosta sitten niitä "todisteita" sinne tämän foorumin osalta, jos porukka aikoo enemmissämäärin EA:n foorumille mennä. Palataan siis asiaan reilun 1kk päästä. Valitettavasti vaan uskon tuolla olevan vaikutusta asiaan kuin hyttysen pissalla valtamereen, yksinkertasesti pitäisi järkätä isompi vastalauseiden porukka ympäri keskustelufoorumeita ja somea. Reilusti isompi.
 
Vastaus: NHL 18 - Yleinen keskustelu

EA:ta kiinnostaa ihan vtusti uuden koodin kirjoittaminen. Montako vuotta esim. synkro-error on ollut koodissa ? Kyllä me ollaan valitettavasti jumissa vielä vuosia tuon copy pasten kanssa. Niitä miljoonia ja taas miljoonia euroja mitä ihmiset tänäkin vuonna laittavat pelkästään HUT-pakkoihin...
 
Ylös Bottom