Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 19 - Yleinen keskustelu

Juu mutta kyllä se ottaa lähin mahdollinen taso mun mielestä että ensin 8 divarista sit 7 ja niin edelleen, Eli mun mielestä ihan oikein ja tottakai myös lähin eli ei se ota jenkeistä vaan että se on samassa divarissa

Ei pidä paikkaansa. Jos mä pelasin 8-divarissa, niin pääsääntöisesti vastus tuli lähes aina vitosesta tai kutosesta. Siksi tää peli kusee ja pahasti!
 
Ei pidä paikkaansa. Jos mä pelasin 8-divarissa, niin pääsääntöisesti vastus tuli lähes aina vitosesta tai kutosesta. Siksi tää peli kusee ja pahasti!
Johtuu siitä, että kaikissa divareissa ei välttämättä silloin ole pelaajia. Vitosessa ja kutosessa saattaa grindailla enemmän porukkaa.
 
Johtuu siitä, että kaikissa divareissa ei välttämättä silloin ole pelaajia. Vitosessa ja kutosessa saattaa grindailla enemmän porukkaa.

No kummasti niitä oman divarin pelaajia löytyy nyt kuitenkin jatkuvasti, kun tuhosin sen aiemman joukkueen ja perustin uuden.
Eli ei mene läpi tuokaan selitys. Päin ihteään tuo peli ja sen systeemit on koodattu.
Nyt kun taas nousin sillä uudella joukkueella 10-divarista ysiin, niin katsotaan alkaako nousujen myötä taas sama ongelma. Näin uskoisin! Todennäköisesti lähtee peli myyntiin ja änärit saa jatkossa unohtaa. Ei tossa ole mitään järkeä keskivertopelaajalle ja offline pelit ei ole mun juttu....
 
No kummasti niitä oman divarin pelaajia löytyy nyt kuitenkin jatkuvasti, kun tuhosin sen aiemman joukkueen ja perustin uuden.
Eli ei mene läpi tuokaan selitys. Päin ihteään tuo peli ja sen systeemit on koodattu.
Nyt kun taas nousin sillä uudella joukkueella 10-divarista ysiin, niin katsotaan alkaako nousujen myötä taas sama ongelma. Näin uskoisin! Todennäköisesti lähtee peli myyntiin ja änärit saa jatkossa unohtaa. Ei tossa ole mitään järkeä keskivertopelaajalle ja offline pelit ei ole mun juttu....
ihan alimmissa divareissa taitaa kuitenkin olla aika paljon enemmän porukkaa verratuna ylempiin divareihin. Hakee tosiaan ensiksi omasta divarista vastusta, mutta jos ei sillä hetkellä löydä niin sit lähtee ylemmistä hakemaan. Leaderboards HUTissa nyt on ollut päin mäntyjä iät ja ajat. Ja tosiaan jos haluat uudella tilillä tehdä joukkueen, ei sinun tarvitse toista plusjäsenyyttä ostaa vaan riittää, että nykyinen plussallinen käyttäjätilisi on aktivoinut konsolisi ensisijaisena ps4-järjestelmänä asetuksissa. Näin konsolin muillakin käyttäjillä pitäisi olla plus- ominaisuudet.
 
Kolmosdivarissa olen saanut vastustajan jopa 8 divarista asti, joten kyllä se välillä on arpapeliä. Pääsääntöisesti 1-3 divaria alempaa/ylempää tulevat vastustajat. Valitettavasti tässä pelimuodossa paljon pelaavia rangaistaan antamalla vähemmän pelanneille etua. Lisäksi vaikuttaa nämä voitto/tappioputket. Palkka ja kokonaisuus vaikuttaa tietysti myös. Samahan se on vs puolella, että alkuun onnistuu kaikki, mutta mitä enemmän pelaat niin tappioita alkaa tulla. Täähän pitäisi olla, että pelaamalla pelataan nuo pelit, eikä EA:n antamilla etuuksilla. Joskus otettiin leikkimielisiä turnauksia, niin voitit turnauksen valitsemalla huonoimman änäriporukan. Meneekö noissa SM-turnauksissa arvalla nuo joukkueet, vai saako itse valita? Onhan heillä taitoa, mutta eipä siellä kukaan taida valita isolla kokonaisuudella olevaa joukkuetta itselleen..
 
Toivon, että NHL19 pelintekijät joutuvat aikanaan helvettiin, helvettiin jossa pelataan NHL19 nimistä ps4 peliä 24/7.
Joulupukki, kuulitko minua?
 
Toivon, että NHL19 pelintekijät joutuvat aikanaan helvettiin, helvettiin jossa pelataan NHL19 nimistä ps4 peliä 24/7.
Joulupukki, kuulitko minua?
Toivon, että nämä helvettiin toivojat perustelisivat jotenkin kantansa, etenkin, koska en ole vielä itse peliä ostanut. (ei tarpeeksi hyviä alennuksia vielä)
Syksyisen betan perusteella ainakin oltiin menty eteenpäin monin tavoin viimevuotisesta, etenkin luistelun osalta. Mikä tässä on vialla verraten edelliseen?
 
Toivon, että nämä helvettiin toivojat perustelisivat jotenkin kantansa, etenkin, koska en ole vielä itse peliä ostanut. (ei tarpeeksi hyviä alennuksia vielä)
Syksyisen betan perusteella ainakin oltiin menty eteenpäin monin tavoin viimevuotisesta, etenkin luistelun osalta. Mikä tässä on vialla verraten edelliseen?
Luulen, että juurikin tuon betan jälkeen tapahtuneiden muutosten takia. Beta oli parasta kiekkoa koskaan, mutta sitten nämä bugiranne ym. sankarit valittivat EA:lle ja peli muutettiin heille sopivaksi. MUTTA, ei hätää meitä muitakin on kuunneltu ja tammikuussa betaversio tulee takaisin vähäksi aikaa. Tällä EA haluaa tietää mitkä betan osa-alueet ovat oikeasti hyviä ja mitä muutoksia pitää tehdä (Lähde EA:n oma foorumi.) Itse en valita, koska tähän olen viime aikoina löytänyt muutamia pelattavuutta parantavia jippoja. Yksinpelin takia ei ehkä kannata tätä ostaa, koska niin paljon muutosta ei ole tapahtunut.
 
Toisaalta, jos pelaa paljon NHL-pelejä (varsinkin yksinpelinä) ja arvostaa sekä osaa arvioida pelin yksityiskohtia (hyviä ja huonoja) niin kyllä tämä parantaa selvästi NHL 18:sta. Isossa kuvassa peli on edelleen samaa kuin NHL 15, mutta tarkemmin asioista kiinnostuneille varmaan kuitenkin se isoin hyppäys gameplayn osalta tässä konsolisukupolvessa. Casuaalipelaajille jokavuotisessa päivityksessä tuskin mitään isoja eroja tulee vastaan, korkeintaan varmaan vain uudet rosterit sekä eriväriset valikot.

Perjantaina vasta hommasin tämän joulualesta ja suoraan vertasin aikasempaan versioon niin aika paljon tullut vastaan pieniä parannuksia. Suurin tekijä on tietenkin parannettu luistelu sekä fysiikka, jotka vaikuttavat aika moneen asiaan. Tekoälyssäkin viilauksia on tehty, vaikka odotin sen suhteen muutosten olevan aika nollissa.

Pahasti vaan tuossa uusimassa tunerissa jäähyt rikki, kun tekoäly ottaa kokoajan käsille huitomisesta jäähyjä. Yleensä ne on typeriä ja turhia rikkeitä vielä, eikä niistä oikein tunnu pääsevän eroon vaikka slidereista säätäisi niitä pienemmälle.

Alustavasti peli vaikuttaa parannetulta NHL 18:lta, mutta pitää pelata lisää ja syventyä tämän version hyviin sekä huonoihin asioihin enemmän. Ei kuitenkaan yhtään hassumpi peli alennettuun hintaan.

Siitä en kyllä pidä miten EA on joka vuosi ihan pihalla pelin kehityksestä näiden tunereiden kanssa, suotavat edestakaisin aina samoja asioita ja välillä jopa kumoavat pelin uudistuksia tunereiden avulla. Huonosti johdettua tekemistä.
 
Toivon, että nämä helvettiin toivojat perustelisivat jotenkin kantansa, etenkin, koska en ole vielä itse peliä ostanut. (ei tarpeeksi hyviä alennuksia vielä)
Syksyisen betan perusteella ainakin oltiin menty eteenpäin monin tavoin viimevuotisesta, etenkin luistelun osalta. Mikä tässä on vialla verraten edelliseen?
Jätin perustelematta, koska ongelmat on varmasti moneen kertaan käyty läpi eri palstoilla.
Mutta heitetään nyt muutama tähän, mitä tulee äkkiseltään mieleen.
Pelattavuus esim tuolla hutin puolellahan se yleensä menee hermoon. Bottien käsittämätön sijoittuminen, eli hiihtelevät yleensä jossain vastustajan takana, minne on hankala syöttää, jos ne nyt yleensä on valmiina ottamaan sitä kiekkoa vastaan. Monesti numeroita kohti saa syöttää, kun pitäs olla valmiina onetimeriin.
Syöttäminen yleensäkin on mennyt huonompaan suuntaan. Käsittämättömästi menee läpi siitä kelle yrittää jonnekin vaihtoaition eteen yms järjettömään paikkaan.
Pelaajat takertuu vittumaisesti toisiinsa, jos olkapäät ottaa vähän vastaan ja luistelevat sitten hienosti siinä paikallaan ja taas ollaan myöhässä.
Ja mikä siinä on, että se oman äijän pitää olla blokkaamassa kaikki vedot? Se kiekkohan ei muuten mene siitä läpi, ei ikinä.
Ja edelleen toi pelaajanvaihto, eikö sitä voi laittaa toimimaan vähän järkevämmin? Nythän et saa oikeaa pelaajaa, jos tatti osoittaa valmiiksi kiekkoa kohti.
Bottien haluttomuus ottaa irtokiekko, paitsi jos on menossa toisella pelaajalla kiekkoon, niin sitten saa luistella kilpaa.
Vaihtoaition edessä venailevat pelaajat on aina päivän piristys, sitä vaihtohan ei voi suorittaa ennen, kuin kiekko on ylittänyt tietyn pisteen.
Ja luulis, että siihen kiekkoon vois lämärillä osua vähän vaikeammastakin asennosta suorasta luistelusta.
Siinä nyt muutama peli-iloa syövä tekijä ja listahan varmasti jatkuisi, kun jaksais miettiä pidempään.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä vittu tätä peliä vaivaa? Kolme kertaa samassa pelissä yritän ylivoimalla syöttää viivalta kulmaan täysin vapaalle pelaajalle, mutta syöttö lähteekin maalia kohden suoraan ensimmäisen vastustajan lapaan. Siitä sitten tappio aivan paskaa pelaajaa vastaan mun syöttöprosentin ollessa alle 70.
Syöttöapu taitaa olla nyt 50.
Menee ihan just hermot tähän. :D
 
Paljon parempaa onlinepelit olisi, jos siellä olisi käytössä tuo 4/4 hardocre-sliderit eikä vähän liian arcadea olevat 3/4-sliderit. Toki sen ymmärtää miksi näin ei tehdä, koska suurinosa pelaajista kuitenkin haluaa vain pelkästään mättää maaleja kaiken muun kustannuksella.

EASHL:ää kokeilin eilen 6vs6:ssa, pirun sulavaa ja ihan tasapainoinen pelimuoto tämän vuoden versiossa. Kuitenkin niin naurettavan ylinopeata peli jo, että ei sitä jääkiekoksi oikein pysty kutsumaan. Itse en oikein EASHL nyt lämmennyt, vaikka omaa hyvää puolustuspeliä pystyikin aika helposti vetämään kylmiltään yli 6kk tauon jälkeen.
 
Mitä tässä pitää tehdä että voi ohjaamalla tehdä maalin? Onko joku nappi tai toiminto mitä siellä maalin edessä pitää painaa tai tehdä? Omat ohjurit pysähtyy aina melkein kuin seinään kun pistää mailaa väliin (mitään nappia en paina kunhan hakeudun sopivalle hollille tai korkeintaan L2 painan kun painin pakin kanssa). Vaikka moken ohjauksellani ohittaisi, niin kiekot tippuu järkiään ohjauksesta maahan ja kerkeävät pysähtyä ennen maaliviivaa, kun sen verran kovia ovat nuo ohjaukset että vauhti vedosta häviää. Miten tehdä sellaisia "kevyitä ohjauksia", joissa vain hienokseltaan muuttaa kiekon suuntaa?
 
Mitä tässä pitää tehdä että voi ohjaamalla tehdä maalin? Onko joku nappi tai toiminto mitä siellä maalin edessä pitää painaa tai tehdä? Omat ohjurit pysähtyy aina melkein kuin seinään kun pistää mailaa väliin (mitään nappia en paina kunhan hakeudun sopivalle hollille tai korkeintaan L2 painan kun painin pakin kanssa). Vaikka moken ohjauksellani ohittaisi, niin kiekot tippuu järkiään ohjauksesta maahan ja kerkeävät pysähtyä ennen maaliviivaa, kun sen verran kovia ovat nuo ohjaukset että vauhti vedosta häviää. Miten tehdä sellaisia "kevyitä ohjauksia", joissa vain hienokseltaan muuttaa kiekon suuntaa?
Ymmärtääkseni ohjaukset ovat automaattisia. Pokettamalla voi maalin edestä sohia kiekon maaliin.
 
Moro!

Onko kellään mitään käsitystä miten kilpailukausien pisteet menee.

Suuri ihmetys on se, että tuossa kauden alussa otin 7 voittoa kymmenestä pelistä (osa pienellä maalierolla osa suurella) ja voitoista sai kokoajan 30-80 pistettä mutta tappiosta taas -100 - -250. Millä logiikalla?

Nyt heräsi sitten ihmetys.

Otin tossa matsin omalla ovr.85 joukkueella. Kaikki kortit 84-85.
Vastustajalla kaikki yli 90. Oli 95 Mcdavidia, 91 Rantasta, 99 Gretzkyä jne.
Hävisin pelin niukasti 5-4, otin laukauksia 32kpl kun taas vastustaja 18.
Tappiota -167 pistettä, mitä ihmettä?

Nimimerkillä menee tunteisiin.
 
Moro!

Onko kellään mitään käsitystä miten kilpailukausien pisteet menee.

Suuri ihmetys on se, että tuossa kauden alussa otin 7 voittoa kymmenestä pelistä (osa pienellä maalierolla osa suurella) ja voitoista sai kokoajan 30-80 pistettä mutta tappiosta taas -100 - -250. Millä logiikalla?

Nyt heräsi sitten ihmetys.

Otin tossa matsin omalla ovr.85 joukkueella. Kaikki kortit 84-85.
Vastustajalla kaikki yli 90. Oli 95 Mcdavidia, 91 Rantasta, 99 Gretzkyä jne.
Hävisin pelin niukasti 5-4, otin laukauksia 32kpl kun taas vastustaja 18.
Tappiota -167 pistettä, mitä ihmettä?

Nimimerkillä menee tunteisiin.

Pisteet voitosta/tappiosta määräytyy vain ja ainoastaan vastustajan sijoituksen mukaan. Eli jos vs reilusti paremmalla sijoituksella niin silloin voitosta enemmän pisteitä ja tappiosta vähän vähemmän.
 
Ylös Bottom