Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Nyt on pari peliä pelattu ja seuraavaa havaittu (Pelaan siis ensimmäistä kertaa 2k:ta ikinä):

* Fysiikka on kyllä aivan loistavaa
* Selostus ei olekkaan niin perseestä kuin noissa hypevideoissa tuntui
* Pelaaminen on todella hauskaa ja haastavaa

Tottakai tuossa on myös miinuksiakin, esim.
- ärsyttää hidastusten puuttuminen torjunnoista/taklauksista yms. pelikatkot tuntuvat jotenkin ontoilta.
- Sidecam ei kuvaa kunnolla (?), jää hyökkäysalueella viiva kuvan ulkopuolelle
- Vauhdista ei voi koukkia?

Pelaaminen tuntuu vaikealta näin aluksi, mutta kai tuohon tottuu vähitellen. Voitan aloituksia todella harvoin ja en osaa laukoa sidecamilla (kuuluuko tattia näpäyttää vai pitää pitkään pohjassa, ja onko suunta maalia kohti vai ylöspäin?). Enkä myöskään osaa puolustaa kunnolla, tuntuu tulevan jäähyjä kaiken aikaa kun käyttää NELIÖTÄ (pro asetuksilla) tai R1:stä. YMPYRÄLLÄ taas ei tunnu olevan mitään käyttöä.

EDIT: Voiko PS3:lle modata itse omat musiikit?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Jos pelaat ensimmäistä kertaa 2K:ta niin kunnioitan kyllä asennetta aloittaa suoraan sidecamista, mutta itse myönnän aloittaneeni tänäkin vuonna yläpuoli kamerasta (vieläpä siitä uudesta, joka muistuttaa EA:n kameraa, mistä näkee parhaiten kentän, ja siirryn sitten sidecamiin kun peli on takaraivossa. Eli aikaisintaan noin viikon parin kuluttua, huomasin juuri että Ovie deket pystytäänkin itse tarkalleen määrittelemään, niin täytynee jossakin vaiheessa ihan harjoitusmoodissa viettää itsekin aikaa, vaikka olen 2K9:iä pelannut.

. Suosittelen ehkä kevyempää aloitusta 2K:hon. Sidecamilla lauottaessa tikku toimii sivusuuntaisesti, mutta samalla periaatteella eli lämäri lauottaessa lämäri vedetään "selkään katsottuna taaksepäin" eli sivusuuntaan tattia ja sitten eteen, Eli vasen-oikea akselilla.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Jepskukkuu, ja toi tais olla yksi niistä advanced dekeistä. Lisätkäähän gamertagini niin voidaan vääntää onlinessa. :cool:

Osaako joku sanoa miten leikataan reeleistä "tyhjät pois" siitä klipin lopusta? Siellä kun yleensä ei ole mitään kiintoisaa. Vai tehdäänkö se jo siinä "save replay"-vaiheessa?

Avaat pelin jälkeen reelmakerin ja sinne avaat tallentamasi pätkän, Voit leikellä ja leikkiä kuvakulmilla mielesi mukaan, jopa yhdistellä pätkiä, ellen ihan väärin muista.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Aijai. Vaikka kovasti yritän, on tästä pelistä vaikea tykätä todella paljon..

Noin 20 peliä takana CPU:ta vastaan, ja kolme pelattiin kaverin kanssa. Kaverin kanssa ensiksi kaksi peliä tännekin postatuilla slidereillä, ja 6 minuutin erillä uskomattomia maalimääriä, 11-8, 10-6. Vaikeimmalla vaikeustasolla siirryttäessä pysyttiin jotenkin inhimillisissä lukemissa, 6-5. Se peli oli jotenkuten "mukavaa peliä"

Nyt kuitenkin se suurin kompastuskivi. Konetta vastaan pelaaminen & onlinepeli.

Tietokone on perkeleen tyhmä puolustamaan. Jokaisessa pelissä Hall Of Fame-tasolla pääsee pienellä vatkaamisella kokoajan keskialueelta läpi, parhaaseen vetosektoriin. Laukaukset uppoavat todella helposti, eikä sektoriin pääseminen tunnu hankalalta. Missä se juhlittu AI-puolustus luuraa?! Ettei omien maalien helppous pääsisi kyllästyttämään, kove arpoo kovalla pinnalla maskittomia rannareita sisään jos on tappiolla tarpeeksi.

Maalivahdit.
Nämä näyttivät EA-leiriin aina kadehdittavan hyviltä. MUTTA. Mihin helevataan niillä on välillä kiire, kun olet yksin läpi? Mikään ei ole typerämmän näköistä, kuin täysin väärään suuntaan sivuttain liikkuva veskari, ja tyhjä maali, lähes ollenkaan kynäämättä.

Vetoja ei saa fiksuntuntuisiksi, aina liian kova meininki niissä.

Ainakaan tällä 7h pelaamisella en kovin montaa hienoa hetkeä kokenut. On vain todettava, että jälleen kerran hypetys täydellisestä pelistä koitui suureksi pettymykseksi.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Nyt on pari peliä pelattu ja seuraavaa havaittu (Pelaan siis ensimmäistä kertaa 2k:ta ikinä):


- Sidecam ei kuvaa kunnolla (?), jää hyökkäysalueella viiva kuvan ulkopuolelle
- Vauhdista ei voi koukkia?
EDIT: Voiko PS3:lle modata itse omat musiikit?

Kyllä viime vuonna pystyi koukkimaan vauhdistakin muistaakseni?

Kokeilitko säätää sidecamia? Jokaista kameraa voi vielä säätää eli voit muuttaa korkeutta ja zoomia vielä kameran valinnan jälkeen. Kameraa kauemmas ja zoomia pienemmäksi niin luulisin että saat näkyviin enemmän jäätä.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Lisäksi ärsytyksen maksimi tuo "SkillStick" by 2K..... Eikö jumalauta voi olla mitään muuta kuin luistimen välistä kiekon vispaaminen, ja LUISTELUSSA HIDASTUMINEN, kun vispaat tikkua.

Noihin valmiisin kysiin en jaksa edes puuttua. Animoidaan samalla hei koko hyökkäys, ja maalikuviot. Nappia painaa, ja katsoo jokos kuvio toimii. Typerää.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Aijai. Vaikka kovasti yritän, on tästä pelistä vaikea tykätä todella paljon..

Kokeile nyt hyvä mies niitä sliderisäätöjä äläkä höpise mistään hall of famesta, joka tarkoitaa vakiosäätöjä. Eli muokkaa niitä slidereitä muulla lailla kuin vaikeustasoa veivaamalla. lista on tässä ketjussa kun selaat taaksepäin. Tuo laukausjuttu jo kertoo sen, ettet ole itse slidereitäsi säätänyt millään lailla. Shot poweria laskemalla 0 saa laukauksista kävelyvauhtisia. Itselläni on arvona 25 niiden kohdalla.


Jos ostit pelin vain morkataksesi sitä, pidän sinua kyllä typeränä. Valmiit kynät ovat erinomainen lisä peliin, on minun mielipiteeni.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

monenkos minuutin erille nuo original 6: n sliderit on säädetty ja mikä on vaikeustaso? pysyis laukaukset ym. tilastot tasapainossa. huomenna pitäs päästä tätä herkkua pelamaan.:D täytyy pistää saman tien kyseiset sliderit päälle.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Mitä :eek: meneeks täs pelaajat noi pahasti toistensa läpi?

Jaa enpä edes huomannut tuota lopussa olevaa pelaajien läpimenemistä, kun itse seurasin lähinnä kiekkoa. Kyllä ne ainakin "törmäsi", mutta siitä jatko näköjään aika hassu. :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse äsken pelasin 10 minuutin erillä ja AI teki 5 maalia 45 laukauksesta. Otin tukun tyhmiä jäähyjä kun on vielä peli opettelussa. Itse en saanut aikaan maaliakaan 17 laukauksesta, joista vain pari tuli kunnon paikoilta. Viimeisessä erässä pääsin juoneen vähän jo mukaan. Mutta kyllä se tästä...Alkutunnelmat alkavat olla hyvät, mutta sliderit täytyy vaihtaa heti muokatuiksi. Jopa ennen yhdenkään pelin pelaamista.

Ja kyllä pelaajat menevät toisinaan hivenen toisistaan läpi joskus, kuten kaikissa muissakin peleissä. Et oikeasti voi nähdä niitä muutakuin hidastuksissa ja tuollaisissa kuvakulmissa, joita ei koskaan pelatessa käytetä. Ja tietenkin niissä reaaliaikaisissa aloituksiin menoanimaatioissa ja muissakin

Sanoisin ihan alustavasti että itse peli on pelillisiltä asioiltaan ja kontrolleiltaan kunnossa, paitsi offensive skillstickistä en pidä.
Grafiikat ovat hyvät, mutta EA vie edelleen esimerkiksi kasvojen mallinnuksessa keskimäärin voiton. Pelissä on muutamia erittäin hienosti tehtyjä kasvomallinnuksia ( thornton, selänne jne), ja sitten on sitä keskiluokkaa, tosin parempaa kaikinpuolin kuin viimevuonna.

Reaaliaikaiset välipätkät kusevat melkein yhtä pahasti kuin viime vuonnakin, mutta maalitilanneuusinnat ja rangaistustilanteen uusinnat ovat hienoja.

Mitä tulee pelin tai kontrollien opetteluun, niin seitsemässä tunnissa ei kyllä tällaista peliä selkärankaansa saa, vaikka olisi pelannut 2K9:iä satoja pelejä. Sanon että viikko-kaksi ja sitten alkaa luistaa hyvin, jos joka ilta joitakin pelejä pelailee. Tämä peli vaikuttaa sellaiselta joka kasvaa ja kypsyy ajan kanssa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Pelissä on muutamia erittäin hienosti tehtyjä kasvomallinnuksia ( thornton, selänne jne), ja sitten on sitä keskiluokkaa, tosin parempaa kaikinpuolin kuin viimevuonna.
Selänteen osalta olen vahvasti eri mieltä. Jos on 2K:n pelaajien kasvoja parjattu "vinosilmäisyydestä", Selänteen kohdalla se jopa pitää valitettavan hyvin paikkansa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse ainakin tunnistin pelaajan heti Selänteeksi.
960822_20090807_790screen008.jpg
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Nyt on pari peliä takana ja alkujärkytyksen (=kaameat valikot) jälkeen ei voi muuta sanoku kuin, että aivan maahtava peli! Varsinkin puollustuspään kontrolleissa on tosin vielä paljon opeteltavaa ja koko ajan tulee painettua vääriä nappeja.

Ovie-deket ovat hieno lisä peliin ja tässä mallia: Zherdev pistää pakin ja maalivahdin kahville

2K Sports

Taisi olla ensimmäinen Ovie-harhautus joka meni maaliin asti ja melkeen meinasi ohjain lentää kädestä kun innoistuin :D
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

On kyllä parantunut huomattavasti tosta nhl 2k9, Mut puolustamien tuntuu alkuun aika vaikealta.
Onks täs jossain noi käyttäjä tilastot jotka oli nhl 2k9 mukana mistä näki profiilin maalit syötöt sun muut.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Valikot eivät minusta ole kaameat, systeemi on varmaan totuttelun jälkeen jopa selkeä, mutta se, että kun vedät tatista ylös ja päästät irti, niin tapahtuu se, että valittu ruutu "peruuntuu" ja menee keskimmäiseen ruutuun on typerä ratkaisu.

Tuleeko mieleen joku nettisivu, jossa olet vuosia käynyt ja kun ulkonäkö on muuttunut jonakin päivänä, ajattelet, että mitä ...ua? Sama tämän kanssa. Ensin oli huuli hivenen pyöreänä, mutta tähänkin alkaa tottua.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Taisi olla ensimmäinen Ovie-harhautus joka meni maaliin asti ja melkeen meinasi ohjain lentää kädestä kun innoistuin :D


Pystyykö noita ovie-dekejä päättämään että minkä niistä pelaaja tekee, vai arpooko kone sen aina? Olisi hyvä, jos esimerkiksi tuo videosi kynä tulisi vaikka olkanäppäin+oikea tikku oikealle-yhdistelmällä.

Ja össi, ne kaverin kanssa reilun tusinan maalin pelit pelattiin nimenomaan tästä ketjusta poimituilla slidereillä.

Pahoittelen äskeistä purkausta, siinä oli paljon asiaakin, mutta olisi voinut korrektimminkin sen esittää. Annetaan pelin kasvaa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Hmmm..muutitko ihan käsipelillä itse ne sliderit kaikkineen alkuperäisten asetusten päälle.

CCHAOU: Nyt muuten tiedän missä sinulla on vika - et saa muokkausten jälkeen mennä vaihtamaan vaikeustasoa, vaan yksi vaikeustasoista on tuo CUSTOM tai MUOKATUT asetukset. Eli kun näpyttelet ne sinne muokatuihin asetuksiin päävalikossa, et saa enää alkaa vaihtamaan Hall of Fameriksi asetuksiasi, sillä ne eivät ole enää sitten ne muokatut sliderit, vaan pelin omat ja alkuperäiset...Tallenna myös kaiken varalta asetuksesi. Muokatut asetukset on periaatteessa siis vaikeustaso.

Ja kyllä ovie harhautukset ovat valittavissa. Eli kaiva manuaali esiin niin sieltä ne tiedot löytyy, tosin maalivahtia harhauttaessasi pelaajan taitotaso ja maalille tulosuunta määräävät osittain mikä harhautus tulee käyttöön.

Itse en pidä pelin Skillstickin hyökkäyspään mallinnusta hyvänä. Pelaaja lopettaa luistelun kun alat vatkaamaan mailaa, mikä on omituista. Siksi(kin) käytän mieluummin ovie dekejä, niitäkin hillitysti. Realismi,realismi :)
 
Ylös Bottom