NHL 2K10 slider-keskustelu

össi

New Member
Sen verran innostuin tuosta Cavaleran luistelumallinnusjutusta, että aloin testaamaan tänään itsekin. Ja havaitsin erinomaiseksi. Pelistä tulee pehmeämmin toimivaa, eli töksähtelyjä ei näe enää juuri lainkaan pelitapahtumissa, samoin vauhti, liuku ja kiihtyvyydet tuntuvat parhaalta tähän mennessä. Quriksen mielipiteeseen, muuttelin itse monia juttuja takaisin alkuperäisempään suuntaan jo viime yönä, mutten ole vielä postannut niitä muutoksia, kun tuo Cavaleran idea piti ottaa itsellenikin käyttöön.
 

MrSoulfire

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Mutta sitten össin slaidereiden palautteeseen. Muutin nuo kaikki FHR:stä löytyvät asetukset käsin kun huomasin noiden OlderSpacemanin 2kshareen laittamien vanhojen asetusten ollessa aivan erilaiset.
Joo. Siinä tapahtui joku kämmi upatessa. Mutta itseasiassa sekin setti oli hyvä. Pelinopeus oli kohdillaan. IMO. Jokatapauksessa uppasin össin muutetut sliderit v.2.0 nimellä sinne fileshareen.
Itselläni on nyt ongelma. Pelatako niillä, vai niillä mitkä uppasin vahingossa. vahingossa upatut ovat enemmän mieleen, tuolla 30 skating speedillä.
 

Jormaaa

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse en kyllä tykkää oikein pelata noin isoilla shooting accuracyilla kun porukka täällä pelaa. Tulee liian paljon laukauksia ottelua kohden ja ei todellakaan tarpeeksi vetoja ohi. Esim. viivalta melkein aina osuu maalia kohden. Olisi hauska saada joku sellainen slaideri mikä mahdollistaisi samalla tarkat laukaukset ja kuitenkin tulisi paljon sitten varsinkin kauempaa ohi laukauksiakin.
 

Wäpä

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Se höntyily häviää hieman kun nostaa jään kitkaa, eikä voi taklata niin kovaa lyhyellä vauhdilla. Pelinopeus voi olla vaikka 55 ja jään kitkaa vaan nostaa mieleisekseen, ei ole tullut kertaakaan jäätymistä. Tässä päättyy pelit todella monipulisesti, ensin vaikka häviät 0-4, sitten tulee voitto 4-1 ja seuraavaksi 2-1, 4-4 ja pelit ovat erilaisia! Vähän kun rupeaa löysäilemään, niin kone puörittää erittäin hienosti maltillisesti omassa päädyssä!
 

Tripod

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Millähän tuota "lämäri nenän edestä" -taipumusta saisi minimoitua? Ei tunnu oikealta kun viritetään olan takaa metristä....
 

össi

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse en kyllä tykkää oikein pelata noin isoilla shooting accuracyilla kun porukka täällä pelaa. Tulee liian paljon laukauksia ottelua kohden ja ei todellakaan tarpeeksi vetoja ohi. Esim. viivalta melkein aina osuu maalia kohden. Olisi hauska saada joku sellainen slaideri mikä mahdollistaisi samalla tarkat laukaukset ja kuitenkin tulisi paljon sitten varsinkin kauempaa ohi laukauksiakin.
Työn alla, pelaaja-arvojen kautta. Testit olen jo aloittanut, mutta menee vielä aikaa :) Eli pudotin yhden joukkueen kaikkien pelaajien shoot accuracyn minimiin ja haen slidereistä kohdan, jossa vedot alkavat mennä usein ohi heikoilla vetäjilllä. Sitten rostereihin pääosalla pelaajia shoot accuracyt matalalle ja hyville pelaajille ja tähdille korkealle.

Mikä eroaa suuresti omassa ajattelussani rostereita tehdessä on se, että korkea arvo voi tarkoittaa huomattavasti alempia lukemia kuin on totuttu näkemään. Korkea eli tähtien ja hyvien pelaajien taito voi tarkoittaa siis vaikkapa 50-99 välisiä taitoarvoja, keskinkertainen 30-50 ja heikko 20-30. Nämä ovat tietenkin tapauskohtaisia. Tämän kaltaisella filosofialla kun mennään taito kerrallaan läpi, saadaan peliin sitä kaivattua lisäsyvyyttä. Mm taklauksiin, laukaisutarkkuuksiin, laukaisuvoimiin, syöttöihin, tasapainoon, ketteryyteen ja harhautuksiin uskon olevan mahdollista lisätä paljon realistisuutta tällaista systeemiä käyttämällä. Luistelussa varmaan täytyy käyttää kapeampaa skaalaa.
 

cchaou

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Mitä voin tehdä, kun össin asetuksilla peli jumittaa JOKA KERTA kun pelaan kauden ekaa peliä wsh-bos.. Aloitusta ei vain tuomari pudota jäähän. Mitävittua!
 

Kuris

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Mitä voin tehdä, kun össin asetuksilla peli jumittaa JOKA KERTA kun pelaan kauden ekaa peliä wsh-bos.. Aloitusta ei vain tuomari pudota jäähän. Mitävittua!
Muuta skating speed ennen ottelua 50, ja peliin mentäessä takaisin mitä sen kuuluu olla. Silloin ei tule bugia. Harmillinen vaiva, mutta nopeasti tuo käy. :)

Edit. Mainostetaan tässä omaa Franchise-blogia: Atlanta for the cup!

Ihan hauskaa hommaa kirjoitella juttua matseista ja värväyksistä tuonne. Aina lisäilee jonkun kivan tilannevideon tuomaan eloa tuohon blogiin. Itselle tuommoinen mahdollisuus on tosi siisti juttu. Ja mikäli tämä onnistuu online-puolella, niin tästä tulee paras jääkiekkotalvi ikinä.
 

Cavalera

Active Member
Noniin möllit :)

Nyt on Cavalera's sliders v2 tuikattu tuonne 2Kshareen. Huom, kiekon kitka tulee olla 55 ja jään kitka 17. Erien pituus 7-10min. Sliderit on myös tehty sellaisiksi keskivaikeiksi, masokistit voivat rukata puolustusasetuksia makunsa mukaan. Kameranakulmana tietty sidecam ;)

Huomautuksia näistä:

1. Muistakaa, että luistelumallinnus on nyt siis kokonaan uudelta pohjalta vedetty. Nostin jään kitkaa ja laskin kiihtyvyyden pohjamutiin, jotta pelaajien typerän näköiset pikasinkoilut vähenisivät. Samalla pelaajille tuli myös hieman painon tuntua. Olennaista on se, että vaikka perusluistelu on suht hidasta, niin spurttia käyttämällä on tarkoitus säädellä pelin tempoa, eli kirmata kiekon perään sekä käyttää tätä myös pakkien ohitukseen ja harhautteluun. Nyt peli on realistisen sähäkän näköistä, eikä mitään tervassa polkemista tai päätöntä vipellystä.

2. Laukaisutarkkuutta nostettu ja maalivahteja huononnettu, koska alkoi ottamaan nuppiin, ettei edes takanurkalta osu tyhjiin tai sitten veska venyttää järjettömän seivin joka kerta. Tykkään runsasmaalisista otteluista. Nyt maaleja tulee myös monipuolisesti, niin siniviivalämäreistä kuin nopeista rannelaukauksistakin.

3. Tietokoneen puolustustaitoja laskettu. Tykkään pitää kiekkoa ja pyörittää peliä hyökkäyspäässä, eikä se ollut aiemmin mitenkään mahdollista, koska kone sai pelkällä hipaisulla kiekon pois. Samassa nostin myös pelaajan joukkueen puolustustaitoa, sillä ihmisen refleksit ovat konetta pirusti hitaammat, eikä tuntunut reilulta, että mailaa saa heilutella monta kertaa puolin ja toisin, ennenkuin koneelta saa lätyn pois. Jos tuntuu liian helpolta, voi AI-asetuksista koneen puolustuksen aggressiivisuutta sekä mailannosto- ja kiekonriistotaipumusta nostaa.

4. Fyysistä peliä lisätty taklaushalukkuutta säätämällä sekä tappeluiden todennäköisyyttä lisätty. Nyt niitä sentään tulee välillä ;)

Että semmosta. Palautetta ja parannuksia otetaan mielellään vastaan. Muutaman pelin näillä pelailin, ja voitin 5-2 sekä 3-2 ja hävisin yhden 4-1 (tosin tässä oli hieman kovemmat puolustustaidot koneella).

Ohessa sliderit vielä boksipelaajille spoilerin takana.

Pelaaminen
(human/cpu)

fighting- 60
injuries - 50
puck fiction- 55
ice friction-17

Peliasetukset

skate speed 40
speed burst length 20
speed burst recovery 90
acceleration 2
fatigue recovery 15
shot speed 20
rebounds 15
pass speed 18

Taitotaso

speed burst effect 35/33
fatigue effect 95/100
check effectiveness 4/4
shot acc 60/60
pass acc 85 (huom! syötön apu ohjain-asetuksissa max 15)
creativity 60/60
goalie skill 35/30
stick lift 60/28
pass interceptions 75/38

Peliäly

shot frequency - 32
pass frequency -95
one timer -70
dump frequency - 90
stick lift freq...- 45/35
shot block freq- 40/40
cpu check freq- 35/38
poke check freq-70/48
def aggresivenes-70/71

NHL-säännöt

Penalties 45
Roughing 65
Elbow 50
cross check 70
boarding 70
charging 55
interference 80
slashing 60
hooking 75
tripping 65
penalty shots 50

Jäähyn pituus 1min
 

Wäpä

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Jään kitkaa nostamalla saa kyllä hyvin pois höntyilyt ja vaikuttaa myös taklauksien kovuuteen. Mielestäni tuo acceleration sliderissä on pieni ero minimissä ja maximissa, se ei oikein vaikuta paljoa tuohon höntyilyyn, vaan jään kitka ja game speed
 

Gangster75

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Pitäisiköhän perustaa oma keskustelu slidereille? Tänään itse huomasin että mitä pienempi Stick Lift Success on, sitä nopeampi on pelin tempo. Ainakin itse alan nyt tuon pohjalta rakentaa peliä, koska olisi typerää pitää SLS korkealla vain sen takia ettei pelinopeus nouse kattoon. Samalla taas kun SLS:ia alentaa pystyy kohottamaan stick liftin yleisyyttä koska se ei joka kerralla johda kiekonriistoon

Näitä epäloogisia slidereita on mukana varmaan useita muitakin
 

Cavalera

Active Member
Slider-keskustelu alkaa saamaan sellaiset mittasuhteet, että yleisön pyynnöstä ovaan ketjun, joka on pyhitetty pelkästään keskustelulle pelin asetuksista. Kaikki muu keskustelu käytäköön tuolla perusketjussa.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toistan vielä itseäni ja lisään keskustelunavaukseen viestini koskien viimeisimpiä asetuksiani:


Nyt on Cavalera's sliders v2 tuikattu tuonne 2Kshareen. Huom, kiekon kitka tulee olla 55 ja jään kitka 17. Erien pituus 7-10min. Sliderit on myös tehty sellaisiksi keskivaikeiksi, masokistit voivat rukata puolustusasetuksia makunsa mukaan. Kameranakulmana tietty sidecam ;)

Huomautuksia näistä:

1. Muistakaa, että luistelumallinnus on nyt siis kokonaan uudelta pohjalta vedetty. Nostin jään kitkaa ja laskin kiihtyvyyden pohjamutiin, jotta pelaajien typerän näköiset pikasinkoilut vähenisivät. Samalla pelaajille tuli myös hieman painon tuntua. Olennaista on se, että vaikka perusluistelu on suht hidasta, niin spurttia käyttämällä on tarkoitus säädellä pelin tempoa, eli kirmata kiekon perään sekä käyttää tätä myös pakkien ohitukseen ja harhautteluun. Nyt peli on realistisen sähäkän näköistä, eikä mitään tervassa polkemista tai päätöntä vipellystä.

2. Laukaisutarkkuutta nostettu ja maalivahteja huononnettu, koska alkoi ottamaan nuppiin, ettei edes takanurkalta osu tyhjiin tai sitten veska venyttää järjettömän seivin joka kerta. Tykkään runsasmaalisista otteluista. Nyt maaleja tulee myös monipuolisesti, niin siniviivalämäreistä kuin nopeista rannelaukauksistakin.

3. Tietokoneen puolustustaitoja laskettu. Tykkään pitää kiekkoa ja pyörittää peliä hyökkäyspäässä, eikä se ollut aiemmin mitenkään mahdollista, koska kone sai pelkällä hipaisulla kiekon pois. Samassa nostin myös pelaajan joukkueen puolustustaitoa, sillä ihmisen refleksit ovat konetta pirusti hitaammat, eikä tuntunut reilulta, että mailaa saa heilutella monta kertaa puolin ja toisin, ennenkuin koneelta saa lätyn pois. Jos tuntuu liian helpolta, voi AI-asetuksista koneen puolustuksen aggressiivisuutta sekä mailannosto- ja kiekonriistotaipumusta nostaa.

4. Fyysistä peliä lisätty taklaushalukkuutta säätämällä sekä tappeluiden todennäköisyyttä lisätty. Nyt niitä sentään tulee välillä ;)

Että semmosta. Palautetta ja parannuksia otetaan mielellään vastaan. Muutaman pelin näillä pelailin, ja voitin 5-2 sekä 3-2 ja hävisin yhden 4-1 (tosin tässä oli hieman kovemmat puolustustaidot koneella).

Ohessa sliderit vielä boksipelaajille spoilerin takana.

Pelaaminen
(human/cpu)

fighting- 60
injuries - 50
puck fiction- 55
ice friction-17

Peliasetukset

skate speed 40
speed burst length 20
speed burst recovery 90
acceleration 2
fatigue recovery 15
shot speed 20
rebounds 15
pass speed 18

Taitotaso

speed burst effect 35/33
fatigue effect 95/100
check effectiveness 4/4
shot acc 60/60
pass acc 85 (huom! syötön apu ohjain-asetuksissa max 15)
creativity 60/60
goalie skill 35/30
stick lift 60/28
pass interceptions 75/38

Peliäly

shot frequency - 32
pass frequency -95
one timer -70
dump frequency - 90
stick lift freq...- 45/35
shot block freq- 40/40
cpu check freq- 35/38
poke check freq-70/48
def aggresivenes-70/71

NHL-säännöt

Penalties 45
Roughing 65
Elbow 50
cross check 70
boarding 70
charging 55
interference 80
slashing 60
hooking 75
tripping 65
penalty shots 50

Jäähyn pituus 1min
 

össi

New Member
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Össin sliderit V2

Erittäin suuria muutoksia entisiin slidereihin. Oikeastaan peli muuttuu täysin erilaiseksi näillä muutoksilla.


Suurimmat muutokset

-Täysin uudistettu luistelumallinnus. Peli tuntuu sujuvammalta ja animaatiot lomittuvat toisiinsa pehmeämmin ja vähemmin töksähtelyin. Nyt voit pelata ilman spurttiakin väsyneillä pelaajilla, mutta pelinopeus ei kuitenkaan muutu salamapelaamiseksi. Spurttinapilla saa puolelle kaukalonmitalle hitusen lisävauhtia, eli sitä pidetään pitkään pohjassa. Bonuksena: Peli ei kaadu näillä asetuksilla.

-AI:n mailapelin edun pienennys, ja mailapelin väheneminen

-Reboundejen sopiva suhde laukauksiin nähden

Sliderit spoilerissa:
GAMEPLAY OPTIONS

Period Length = 10
Clock Type = NHL
Overtime Type = NHL 4-4 Shootout
Fighting = 50
Puck Friction = 75
Injuries = 40
Ice Friction = 27
Home Line Change = USER PREFERENCE
Away Line Chagne = USER PREFERENCE

NHL RULES OPTIONS

All Penalties On/Off = ON
Penalties = 45
Roughing = 70
Elbowing = 70
Cross Checking = 70
Boarding = 70
Charging = 55
Interference = 80
Slashing = 35
Hooking = 30
Tripping = 60
Penalty Shots = 50
Offside = ON
Icing = ON
No-Touch Icing = OFF
Goalie Outside of The Crease = ON
Face-Off Delay of Game = ON
Custom Penalty Length = OFF
Penalty Length (if Custom Penalty Length is ON) = N/A
Goalie Freeze Puck Time = 0

DIFFICULTY

GAMEPLAY SETTING

Skating Speed = 65
Speed Burst Length = 90
Speed Burst Recovery = 70
Acceleration = 0
Fatigue Recovery = 0
Shot Speed = 21
Goalie Rebounds = 11
Pass Speed = 23

SKILL SETTINGS

User Speed Burst Effect = 5
CPU Speed Burst Effect = 5
User Fatigue Effect = 85
CPU Fatigue Effect = 85
User Checking Effectiveness = 0
CPU Checking Effectiveness = 7
User Shot Accuracy = 40
CPU Shot Accuracy = 40
User Pass Accuracy = 80(PASS AIM ASSIST = 10, no more than that)
CPU Pass Accuracy = 90
User Creativity = 50
CPU Creativity = 75
User Team Goalie Skill = 45
CPU Team Goalie Skill = 45
User Stick Lift Success = 40
CPU Stick Lift Success = 55
User Pass Interceptions = 70
CPU Pass Interceptions = 90

INTELLIGENCE SETTINGS

CPU Shot Frequency = 15
CPU Pass Frequency = 100
CPU One Timer Frequency = 80
CPU Dumping Frequency = 70
User Stick Lift Frequency = 50
CPU Stick Lift Frequency = 60
User Team Shot Block Frequency = 20
CPU Team Shot Block Frequency = 100
User Teammate Body Check Frequency = 20
CPU Body Check Frequency = 100
User Teammate Poke Check Frequency = 65
CPU Poke Check Frequency = 100
User Teammate Def. Aggressiveness = 70
CPU Def. Aggressiveness = 100
 

össi

New Member
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Ja eilen pitkällisen testituokion varmistui, että peli tarvitsee täysin uudet rosterit uudella ajattelumallilla tehtynä. Mm. taklaamisesta saa huomattavasti realistisempaa, kuin pelin alkuperäis rostereilla.

Esimerkki: Pelin alkuperäisrosterissa taklaamisarvo 60 on suurin piirtein pienin, mitä kenttåpelaajilla on. Taklaussliderin ollessa minimissä, tämä 60 arvo tuottaa oikeaan elämään verrattuna mielestäni keskivertopelaajan taklauksia, kun taas 20 arvolla yleensä saat tönäistyä vain hieman vastustajaa, joka pääsääntöisesti pitää vain kiekon hallussaan ja jatkaa matkaansa.

---> tarvitaan siis pelaajia, arvoilla 20 (huono), 40 (alempi keskiluokka), 60 (ylempi keskiluokka) 80 (hyvät ja erinomaiset taklaajat) ja 99 (15-30 NHL:n kovimman taklaajan muodostama taklauksen raskassarja)

Korkea taklausarvo tuottaa myös ongelman, pelaajat eivät "pinnaa" laidoille, vaan pyrkivät taklaamaan ja ottavat tyhmiä jäähyjä. Rosteriarvoja muokkaamalla ongelma saadaan hoidettua.
 

Jooseppi

New Member
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Kysymyksi onpi mulla kaksi:

A) Sopiiko sliderit kaikkiin versioihin? Aka PS3:lla luodut myöskin boksille/Wiille?

B) Haluatteko että siirretään tämä yleiselle puolelle joka palvelisi kaikkien alustojen käyttäjiä?
 

fundaZ

Member
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Jooseppi: Toimii, kaikissa on samat sliderit. 2kSharen slidereiden yhdenmukaisuudesta en tiedä.

Ja Össi ja Cavalera (?) taitavat molemmat olla boksimiehiä. että yleinen lienee parempi. (viime vuotinen taisi löytyä peliapu-puolelta, ainakin EA:n version vastaava keskustelu)

Elders v.2 edelleen käytössä. Ei ole paljoa kyllä tullut testattua. Össin omat seuraavaksi suurennuslasin alla.
 

MrSoulfire

New Member
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Cavaleran idea tuosta pelinopeuden säätämisestä ice friction -arvoa hyväksi käyttäen on loistava. Siltä pohjalta sain tehtyä sliderit joilla pelattaesa ei tarvitse turvautua kikkailuun välttääkseen face off -bugin. Luistelunopeus on 50, jään kitka 20 ja kiekon 50. Toimii loistavasti. Muuten käytin pitkälle samoja skill- ja intelligence -liukuja kuin herra cavalera. Tosin oli turhan helppoa niin nostin hiukan cpu:n puolustamiseen liittyviä liukuja, sekä hyökkäyksen luovuus -arvoa. Lisäksi nostin hiukan kiihtyvyyttä, spurtin effectiä ja spurtin pituutta. Vain siksi että rytmin vaihdosta olisi enemmän hyötyä. Nyt normaalin luistelun ja spurtin ero oli ennen näiden arvojen nostoa hyvin marginaalinen.

Raakavedos on ladattavissa sharesta. Elder's new set v.1.0. Hion mahdollisesti noita vielä ja uppaan ne kun en löydä enää paljoa korjattavaa. Niitä voi itsekin korjailla ja jos meno on liian helppoa, tai vaikeaa, muuttakaa cpu:n ja pelaajan välisten slidereidein eroja pienemmäksi. Mutta vähän kerrallaa. Korkeintaan 5 - 10 pykälää kerrallaan. Kiitokset taas Cavaleralle loistavasta ideasta.
 

orpana73

New Member
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

hyvät oli össin sliderit.tiukalla puolustamisella vain 1-0 turpiin islandersilta.Tarttee treenata maalintekoa,mut sliderit toimi loistavasti.Kiitos össille!:D
 
Ylös Bottom