Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Upeaa, että on peli, jota itse voi säätää :) sliderit on tehty niin, että jokainen voi säätää omiaan. Näin jokaisella on oma NHL2k :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tuleeko tästä demoa?

Ainakaan toistaiseksi ei ole mitään viitteitä siitä, että tulisi. Uskoisin, että keskittyvät joko pelin pätsäämiseen tai sitten jo seuraavan vuoden peliin. Oma veikkaukseni on, ettei 2K10:stä demoa tule ollenkaan.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Pieniä sliderimuutoksia. Enää maalivahdit eivät pomputtele juuri lainkaan voimattomia laukauksia, vaan vasta kunnon lämäreistä tulee enemmän rebound paikkoja. Samalla säätöä omaan ja joukkuetovereiden puolustuspelaamiseen - Nyt saa hieman enemmän apua omassa päässä.

Finnish Hockey Revolution - katso viestiketjua - ÖSSIN NHL 2K10 CUSTOM SLIDERIT

Miten on, pärjäättekö AI:lle jos pelaatte näillä asetuksilla, itse en meinaa voittaa pelejä (tosin se ei haittaa) Ajattelin vaan, että tuolla on varaa nostaa omien pelaajien puolustuspään mailankäyttö taitoja vielä rutkasti, kannatetaanko arvojen nostamista vielä näistäkin enemmän? Palautetta ottaisin mielelläni vastaan.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Miten on, pärjäättekö AI:lle jos pelaatte näillä asetuksilla, itse en meinaa voittaa pelejä (tosin se ei haittaa) Ajattelin vaan, että tuolla on varaa nostaa omien pelaajien puolustuspään mailankäyttö taitoja vielä rutkasti, kannatetaanko arvojen nostamista vielä näistäkin enemmän? Palautetta ottaisin mielelläni vastaan.

Kerkesin päivällä pelata yhden ottelun noilla asetuksillasi ilman näitä viimeisimpiä muutoksia. Siinä tuntui Atlantan Kari Lehtonen sylkevän kaikki kiekot eteensä ja maalinehdustakahinoissa olin aivan helisemässä puukäsipakkieni kanssa. Mutta mikäli tuo rebound-muutos todella toimii, tuo se omaan puolustuspelaamiseen jo riittävän helpotuksen, ettei tarvitse koko ajan sydän kurkussa katsoa sitä Lehtosen pompottelua. :rolleyes: Muuten oli kyllä todella nautittavaa kiekkoilua, varsinkin ylivoiman pelaaminen niinä harvoina hetkinä, kun siihen mahdollisuus heltisi.

Edit. CPU tuntui muuten antavan liikaa tilaa mikäli pelaaja tulee vauhdilla laidasta maalin taakse ja siitä maalin eteen, eivät oikein meinaa estää noita nousuja.

Pistän päivällä testiin ja laitan mietteitä parin matsin jälkeen.

Vaikuttaako muuten hyökkäystaktiikan muuttaminen agressiiviseksi pelaajien koukkaamisherkkyyteen? 2K9:ä pelanneet tietää, että omassa joukkueessa kone otti jäähyjä lähes aina koukkaamalla ja sama trendi tuntuu jatkuvan. Istuin 9 kaksiminuuttista, joista kaksi oli itse aiheutettuja jäähyjä kampittamisen ja rynnimisen muodossa. Loput olivat näitä hooking-jäähyjä...
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse olen ollut huomaavinani, että kun tuota stick liftin ja poke checkin yleisyyttä nostaa ylöspäin slidereistä, alkaa ropista turhan herkästi jäähyjä mailankäytöstä puolustuspäässä. Täytynee noita jäähyslidereitä koittaa kanssa asetella kuntoon kunhan ehtii. Pitää saada ensin tuo peruspelaaminen kasaan.

Kokeilin joskus laittaa noita joukkuetovereiden puolustustouhuihin vaikuttavia slidereita ylöspäin ja vaikuttavat älyttömästi siihen mitä ne kentällä touhuavat. Ne riistävät ja repivät kiekon todella tehokkaasti ja uskottavasti poke checkin ja stick liftin avulla kun nostaa sliderit tuonne sadan tuntumaan, riittää melkein puolustuspelaamiseksi kun katselet päältä miten kone hoitaa hommat...
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Nuo kiekonriistoihin ja muihin liittyvät asetukset ovat hyvällä mallilla. Ainoastaan tuossa maalin edessä reboundeista johtuen tahtoo hikeä otsalle pukata osittain puukätisten puolustajieni vuoksi (Atlantalla aika heikko pakkikalusto). :)

Tarkoitin tuolla hooking-jäähyilyllä semmoista tilannetta, missä itse ohjaan CPU:n peliä laitaan, niin toisella puolella kenttää joku valopää nappaa hooking-jäähyn.

Ja mitä tuohon maalille nousun estämiseen tulee, niin nousijana minä ja puolustajana CPU. Heitän siniviivan yli tullessa kiekon ränniin kun CPU-puolustaja tulee iholle. Toiselta laidalta kirmaa nopea kaveri kiekkoon, mutta jatkaa matkaansa maalin taakse, josta röyhkeästi maalin eteen. Näitä tilanteita CPU:n puolustus ei handlaa kovin hyvin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Miten on, pärjäättekö AI:lle jos pelaatte näillä asetuksilla, itse en meinaa voittaa pelejä (tosin se ei haittaa) Ajattelin vaan, että tuolla on varaa nostaa omien pelaajien puolustuspään mailankäyttö taitoja vielä rutkasti, kannatetaanko arvojen nostamista vielä näistäkin enemmän? Palautetta ottaisin mielelläni vastaan.
Tuntuvat kovin vaikealta. Lähinnä sapettaa se, että koneella tuntuu olevan selkeä etu kiekonriistoissa. Kiekon hallussa pitäminen tuntuu aivan liian hankalalta, koska kiekon menettää koneelle heti kun joku on iholla. Näin siis yhden matsin perusteella ja slidereittesi edellisellä versiolla. Testailen vielä, mutta omaan makuuni peli menee liian sähellykseksi, mikä on monien sliderien ongelma. Tykkään nimittäin pitää kiekkoa ja jos siihen ei tunnu olevan mitään mahdollisuutta, ei ole minun teekuppini :)

Samaan syssyyn totean, että joissain asetuksissa tapahtuu esim. maalinedustalla aivan järjetön määrä kiekonriistoja ja mailannostoja lähinnä koneen tekemänä, mutta ihmispelaaja ei kiekko tunnu saavan itselleen millään.

Mutta noiden juttujen sijaan innostuin tänään testaamaan pelinopeuteen liittyviä asioita omilla slidereillani. Lähestymistapa on hiukan erilainen, kuin näillä kaikilla muilla kokeilemillani seteillä. Tähän asti on pelaaminen nopeammilla asetuksilla tuntunut hirveältä sinkoilulta ja hitailla liian etanalta, mutta olen löytänyt tähän lääkkeen tiettyjen asetusten kautta. Samalla mailankäsittely ja liikekin tuntuu aiempaa kevyemmältä.

Tarkoitus on nyt ensialkuun hakea pelille suht realistinen tempo. Mutta lähden siitä, että perusnopeus onkin hidasta "surffailua" ja speedburstilla on pelin nopeudessa ja rytmissä erittäin suuri osa, jolloin sitä tulee käyttää oikeastaan jatkuvasti. Tein yhden hienon maalin juuri tämän speedburst-kikkailun ansiosta ja innostuin asiasta ihan kunnolla. Tutkin tätä vielä viikonlopun yli ja lyön sitten sliderit jakoon muillekin testattavaksi.

Tämän jälkeen taidan tutkia maalinteon monipuolisuutta vetonopeuden, veskaritaitojen ja laukaisutarkkuuden suhteen. Itseäni korpeaa älyttömästi esim. Venom-sliderien über-veskat. Tuntuu oudolta, että joku tykkäisi pelata slidereilla, joissa maalinteko on täyttä tuskaa. Yritän siis hakea sliderit, joilla maaleja tulee monipuolisesti, mutta ei liian halvalla. Sen jälkeen voin keskittyäkin sitten kiekonriistoihin yms. Mutta first things first :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Samaan syssyyn totean, että joissain asetuksissa tapahtuu esim. maalinedustalla aivan järjetön määrä kiekonriistoja ja mailannostoja lähinnä koneen tekemänä, mutta ihmispelaaja ei kiekko tunnu saavan itselleen millään.

Eli tämä ei johtunutkaan vain puolustajieni huonoudesta. :)


Hyvältä kuulostaa. Onko odotettavissa kuinka radikaaleja muutoksia tuohon aikaisempaan slaideriversioon?

Tässä on sivusta ihan mielenkiintoista seurata teidän muiden slaideritaiturointia, kun itselläni ei moiseen aika riitä eikä toisaalta välttämättä kärsivällisyyskään.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Palautetta ottaisin mielelläni vastaan.

Peli nopeus on liian hidas ja spurtit kestää liian vähän aikaa. Tiedän että se on tarkoituskin, mutta jääkiekko on nopea peli. En itsekään pidä mistään yli nopeasta päästä päähän koohotuksesta, mutta noilla nopeus säädöillä peli ei ole hauskaa eikä lätkän tuntuista. Peleissä näkee paljon nopeita pitkiä nousuja omalta alueelta ja niissä ei pitkin mene, kuten myös kiekon riistojen jälkeen pitää pystyä luistelemaan kovaa(tuota inhoan ea:n pelissä kun jätkät matelee samaa vauhtia ja se pieni typerä spurtti ei paljoa auta, eikä ole realistinen)

Pidän noista haastavista asetuksista, jotka olet säätänyt melkein kaikki 100. Itsellä nuo samat on 80 ja on todella hankalaa voittaa. Lisäisin myös noita tietokoneen laukaus halukkuutta, tulee hankalaa pelistä kun ei tiedä tuleeko syöttö vai laukaus. Myös ihmispelaajan arvot kannattaa nostaa vaikka samaan noissa älykkyys asetuksissa. Peli ei todellakaan muutu helpoksi, vaan on hyvä kun omatkin miehet osaa riistää kiekon tai nostaa mailaa.Tuossa jotain minun mielipiteitäni. (en aivan 100 nostaisi noita arvoja)

Laukaisutarkkuus tällä hetkellä omani on 55 ja välillä tulee todella tarkkoja ranteita ja lämärit menee myös välillä. Maalivahdit itselläni 40 ja silti tulee välillä huikeita torjuntoja, mutta maaleja tulee hyvistä paikoista ja välillä yllättävistä ranteista viivalta.
Myös ylivoimalla pakki-pakki syöttö ja onetimerit menee sopivasti!
Itsellä tarkoitus tehdä pelistä haastava, mutta nopeammalla temmolla, mutta ei liian nopealla koohotuksella.

Laukaisuissa tässä pelissä häiritsee liian kovat rystyt, ne ei ole balanssissa vaikka olisi mitkä asetukset. Maalivahdit tekee välillä idioottimaisia syöksyjä.

Oletteko löytäneet pelistä niitä pika komentoja, jotka laitetaan lennosta esim. maalin eteen, pakki nousee, pelaaja kärkkyy läpiajoa. Ne toimi hyvin 2k9:ssä
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

NHL 2K10:ssä ei ole pikakomentoja taktiikoille.

Pitääpä alkaa säveltämään palautteen pohjalta eteenpäin. Voisi kyllä vähentää hivenen tekoälyn mailapeliä ja lisätä omaa. Kuitenkin pitkällä tähtäimellä peli pitäisi pystyä pitämään haastavana, joka tarkoittaa sitä että enintään 2/3 osa peleistä pystytään voittamaan hyvällä pelillä.

Tämän illan olen taistellut reboundien kanssa. pelinopeutta varmaan myös pyrin nostamaan laittamalla speedburst lenghtin 0:ksi, (tämä slideri toimii epäloogisesti. Jos on 100, ei ole speedburstia lainkaan. Katselin itsekin tuosta sidecam kuvakulmasta äsken, että kentän puolikas pitäisi päästä hiven nopeammin liikahtamaan. Mutta ehdottomasti pelissä pitää olla se hidas luistelu mukana, koska se mahdollistaa laitaan painamisen. Alkaa olla pikkuhiljaa käsitys miten se homma toimii, ja onnistuu jo mallikkaasti tuo boardplay.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

pelinopeutta varmaan myös pyrin nostamaan laittamalla speedburst lenghtin 0:ksi, (tämä slideri toimii epäloogisesti. Jos on 100, ei ole speedburstia lainkaan.

Minusta tuo toimii niin, että jos se on esim 80, niin pelaaja jaksaa luistella kovaa pitempään ja jos 10, niin spurtti on todella lyhyt. Mitä isommaksi sen laittaa, sitä pitempään pelaaja vetää spurtti pohjassa
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Muutaman tunnin kokeilun perusteella vaikutta ihan ***** hyvältä peliltä! Mutta miten tässä voitetaan tappelut? Otan turpaan koko ajan, riippumatta tappelevista pelaajista, ja niiden taidoista:(
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Muutaman tunnin kokeilun perusteella vaikutta ihan ***** hyvältä peliltä! Mutta miten tässä voitetaan tappelut? Otan turpaan koko ajan, riippumatta tappelevista pelaajista, ja niiden taidoista:(

R2 ja L2 liipaisimet ovat tärkeässä roolissa tappeluissa. Health-mittarin alapuolella on tasapainomittari, jonka nuoli olisi pidettävä mahdollisimman keskellä samalla kuin hutkii. Hankalaa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

NHL 2K10:ssä ei ole pikakomentoja taktiikoille.

Pitääpä alkaa säveltämään palautteen pohjalta eteenpäin. Voisi kyllä vähentää hivenen tekoälyn mailapeliä ja lisätä omaa. Kuitenkin pitkällä tähtäimellä peli pitäisi pystyä pitämään haastavana, joka tarkoittaa sitä että enintään 2/3 osa peleistä pystytään voittamaan hyvällä pelillä.

Tämän illan olen taistellut reboundien kanssa. pelinopeutta varmaan myös pyrin nostamaan laittamalla speedburst lenghtin 0:ksi, (tämä slideri toimii epäloogisesti. Jos on 100, ei ole speedburstia lainkaan. Katselin itsekin tuosta sidecam kuvakulmasta äsken, että kentän puolikas pitäisi päästä hiven nopeammin liikahtamaan. Mutta ehdottomasti pelissä pitää olla se hidas luistelu mukana, koska se mahdollistaa laitaan painamisen. Alkaa olla pikkuhiljaa käsitys miten se homma toimii, ja onnistuu jo mallikkaasti tuo boardplay.

Älä ihmeessä vähennä sitä CPU:n mailapeliä. Kulmista on nytkin melko helppo nousta maalille. Nykyisillä slidereilla peli on kyllä haastavaa, mutta viihdyttävää. Pelinopeutta ei voi enää yli 30:n nostaa, sillä pinnaamisesta laitaan tulee turhan randomia. Nyt se onnistuu arvioimalla omaa luistelunopeutta. Maalivahdit ovat hyvin tasapainossa laukaisutarkkuuden kanssa ja kovat maalintekijät tekevät hyvällä prosentilla hyvistä maalipaikoista maaleja. Nelosketjun jarrumiehet puolestaan saavat kiroilla kun laukomansa kiekko yleensä löytyy moken hanskasta tai patjojen alta.

Se mitä voisi lisätä, on CPU:n taklauksia. Tällä setillä taklaukset menevät pelaajalle arviolta 15 - 5 pelissä kuin pelissä. Enkä edes pyri taklaamaan kuin suht varmasta taklauksen paikasta. Nuo kiihtyvyydet, fatiguet ja luistelunopeudet ovat omaan makuuni perfecto. Peli ei ole liian nopeaa, mutta rytmin vaihdolla saa pakin ohitettua, kun sen ajoittaa oikein.

Vilkaiskaa vaikka minun, keskivertotaitoisen pelaajan kauden statseja. 2K Sports User stas kohdasta näkee parhaiten miten setti vaikuttaa maalintekoon ja sen estämiseen.

Loppuun vielä Carterin loistava ovie deke. 2K Sports
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Vilkaiskaa vaikka minun, keskivertotaitoisen pelaajan kauden statseja. 2K Sports User stas kohdasta näkee parhaiten miten setti vaikuttaa maalintekoon ja sen estämiseen.

Tämä bloggaus ominaisuus oli päässyt ihan unohtumaan, joten laitetaan omasta Caps-franchisesta tilastoja. 21 ottelua pelattu ja ykköskentän varassa mennään, muut ketjut osuvat vain satunnaisesti tolppien väliin. Mike Green hoitaa maalinteon sitten ylivoimalla. 2k Sports

Ottelut vaihtelevat suuresti, välillä tulee vähämaalisia otteluita, sitten on 7-2 voitto ja 8-2 tappio. Välillä taas tulee koko ajan jäähyjä puolin ja toisin ja toisessa ottelussa mennäänkin sitten enimmäkseen tasakentällisin.

Ei voi edelleenkään muuta sanoa kuin että loistava peli! Loppuun vielä mallia miten Ovechkin ratkaisee jatkoajalla. (4-3 ja Ovechkin 2+2)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Hyvältä kuulostaa. Onko odotettavissa kuinka radikaaleja muutoksia tuohon aikaisempaan slaideriversioon?
Something completely different ;)
Pelitemmon lisäksi myös mailapeliin tulossa selviä muutoksia.

Huomasin, että kun kiihtyvyyden pudottaa lähes minimiin, ei nopea luistelunopeus haittaa yhtä paljon. Nyt luistelu on 50 ja kiihtyvyys 2 tai 3, ja pelaajien pingpong-sinkoilu on hävinnyt lähes tyystin. Tempo on selvästi järkevämpi. Laitan varmaan tänä iltana tai huomenna nuo sliderini 2kshareen. Pitää testailla vielä muutaman pelin verran paria juttua.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Something completely different ;)
Pelitemmon lisäksi myös mailapeliin tulossa selviä muutoksia.

Huomasin, että kun kiihtyvyyden pudottaa lähes minimiin, ei nopea luistelunopeus haittaa yhtä paljon. Nyt luistelu on 50 ja kiihtyvyys 2 tai 3, ja pelaajien pingpong-sinkoilu on hävinnyt lähes tyystin. Tempo on selvästi järkevämpi. Laitan varmaan tänä iltana tai huomenna nuo sliderini 2kshareen. Pitää testailla vielä muutaman pelin verran paria juttua.

Jos millään viitsit, laita nyt hyvä mies tänään jakoon. Mulla alko vapaat ja nyt on aikaa kokeilla. ;)

Mutta sitten össin slaidereiden palautteeseen. Muutin nuo kaikki FHR:stä löytyvät asetukset käsin kun huomasin noiden OlderSpacemanin 2kshareen laittamien vanhojen asetusten ollessa aivan erilaiset.

Täytyy sanoa, että en pitänyt. :( Huomasin saman, mitä Cavalera, eli tietokone onnistuu aivan liian helposti ottamaan kiekon pois, mikäli pääsee lähelle. Omassa päässä tämä on ärsyttävää välillä onnistuneen syötönkatkon jälkeen kun oma pelaaja on lähes suorin jaloin ja ei kerkeä ensimmäistäkään askelta ottamaan/syöttämään ennen kuin kiekko on taas vastustajalla. Toisena asiana häiritsi pelinopeus. Kaikki pelaajat tuntuivat liian hitaalta, ainoastaan Kovalchukilta tuntui löytyvän intoa luistella.Tuossa alla linkatussa videossa näkyy, kuinka vastustajan puolustajalta loppuu yhtäkkiä luistelunopeus kuin seinään kilpaillessa Kovalchukin kanssa. Liekö speed burstin kestosta vai mistä? Samaisessa videossa näkyy myös 2K9:ssä turhan tehokkaasti toiminut "maalikikka". Ihmispelaajia vastaan tuota ongelmaa ei tosin ole, kun jokainen varmasti tajuaa olla menemättä sinne maalin taakse höntyilemään tuossa tilanteessa...

Ilya Kovalchuk

Reboundit sen sijaan oli paremmalla mallilla, nyt ei Kari Lehtonen sylkenyt jokaista kiekkoa eteen, josta tykkäsin paljon. Tällä kertaa ei tullut myöskään niitä ärsyttäviä pelin ulkopuolella tapahtuvia hooking-jäähyjä, joka myös oli positiivista. Jäähyt jakautuivat paljon tasaisemmin. En tiedä onko noilla säädöillä tuohon jäähyherkkyyteen varsinaisesti vaikutusta, vai johtuuko vaan siitä, että omien pelaajien ei tarvinnut ottaa jäähyjä, kun peli oli ns. hallinnassa.

Mutta summasummarum, IMO liian hidastempoista ja jatkuva kaksinkamppailujen häviäminen stick liftin muodossa söi miestä. Tästä huolimatta peli tuntui liian helpolta, mutta ei enää nautittavalta. Ylivoimaa en saanut pyöritettyä ollenkaan, mutta ns. "pujottelu" onnistuu liian helposti pelin temmon ollessa näin hidas. Ja tuota pujottelua joutui tekemään lähinnä sen takia, kun halusi pysytellä edes pienen hajuraon päästä siitä stick liftistä... Voitin pelin 8-3 eikä suurta hätää ollut missään vaiheessa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Miten muuten tuo bloggaus onnistuu? Itsellä vähän hakusessa.. pelin kautta vai ihan 2k sportsin sivujen kautta?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Miten muuten tuo bloggaus onnistuu? Itsellä vähän hakusessa.. pelin kautta vai ihan 2k sportsin sivujen kautta?

Ainakin kautta pelatessa klikkaat vaan edellistä matsia kalenterissa ja sieltä löytyy valinta tyyliin "bloggaa ottelun tiedot 2K-palvelimelle."
 
Ylös Bottom