Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Outoa, mulla on kaatunut vain kerran.
Mä en kertakaikkiaan vaan nauti noista Venomin yms nopeista slidereista, koska kone on koko ajan edellä nopeamman reaktiokykynsä ansiosta. Ja kuten yllä mainittu, nuo veskat on tosiaan ihan älyttömiä Venomilla. Kyllä niiden pitää välillä maskin takaakin hörpätä ja muutenkin mielestäni jääkiekko on maalitekopeli, eikä maalinestopeli. Jos pelit päättyy 5-4 tai 6-3, on se todennäköisesti ollut helvetisti viihdyttävämpää pelailla kuin 1-0 jatkoaikanyhväykset, joissa veskat poimii gamesavereita toisensa perään.

Aivan totta. Ei minuakaan kiinnosta pelata 1-0, 1-2 matseja yks toisensa perään. Ja kyllä tuo venomin slidereiden vauhti hirvittää. Nyt sain itse laitettua sellaiseta asetukset joilla peli ei ole liian nopeaa, mutta ei myöskään kaadu aloitukseen. Skating speed on yli 40, mutta liian nopeaa peli ei ole. Kikkailemaan pystyy, eikä spurtista ole liikaa hyötyä. Ainoa vain että menin koskemaan puolustuksen asetuksiin ja ekan erän jälken peli oli 5-2. Siinä on jo hiukan liikaa maaleja. No, etsiskelen kunnon puolustuksen asetukset ja uploadaan sitten vasta kun olen löytänyt oikean tasapainon. Maalivahdeille hyvä arvo on tuo 50, jolloin he torjuvat, mutta myös hörppäävät maskin takaa kelpo prosentilla vetoja.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Otin pelin Atlanta (minä) vs. Colorado noilla Elderin slaidereilla, jotka Cavaleran säätöihin pohjautuvat (edit. siis ei näillä viimeisimmillä). Tuo mitä Cavalera sanoi reaktionopeuksista piti kyllä täysin paikkansa. Enää ei peli ollut semmoista ylinopeaa höntyilemistä tiukoissa paikoissa, vaan pelissä kerkesi tekemään niitä omiakin ratkaisuja sekasöheltämisen sijasta. Vaikka aluksi pelinopeus tuntui noilla Elderin muokkaamillakin asetuksilla kamalan hitaalta, tottui siihen todella nopeasti ja pelistä alkoi nauttimaan ihan urakalla kun ylivoimaakin pystyi pyörittämään kauniisti ja tuli upeita tilanteita. Pienimuotoiset tuuletuksetkin tein kun viidellä kolmea vastaan tinttasin 3-2 johtomaalin. :)

Ainoa miinus tuli siitä, että faceoff-bugi iski kolmannen erän puolivälissä. Siihen asti tilastot näytti järkeviltä mm. vetojen ollessa 27-21 edukseni CPU:n jäähyilyistä johtuen. Oli parasta jääkiekkoa ikinä tuo äskeinen peli. Pitää testata vielä noilla Cavaleran ja Össin seteilläkin.

3-2 - Ylivoimaa

4-2 - Seinäsyöttelyä

Loppuun vielä pieni bonus eiliseltä, kun kaverin kanssa pelattiin:

Veskari hoitaa

Edit2. Kokeilin nyt noita Elderin mainostamia viimeisimpiä asetuksia ja ei tuosta mitään tule. 3 kertaa jäätyi peräkkäin tuohon aloitusbugiin. :(
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Käytän Venomin slidereita mutta olen ihan hyvällä omallatunnolla nostanut sekä omaa että koneen laukaustarkkuutta ja vähentänyt maalivahtien tasoa (konetta enemmän,
esim. 65 -> 55). Useimmissa slidereissa ainakin 2khockey.netissä, ovat ne kuinka hyviä muuten tahansa, on ainakin itselläni sellainen tilanne ettei yksikään lämäri tai rannari uppoa koskaan.

Vielä kun tämän vuoden versiossa kovemmat arvot tuntuvat nopeuttavan molareita, mikä ei ole ihan sama juttu kuin taitotason kasvu. Paketti olisi aikaslailla täydellisessä kasassa jos vahdit olisi otettu 2k8:sta, mutta muutoin kokonaisuutena kyseessä on parasta virtuualilätkää ikinä.

Tämän maalivahti asian koetan ratkaista jossakin vaiheessa, kunhan saan asetukset muuten kohdilleen. Eli käyn rostereilla pelin kimppuun siten, että kovan luokan maalintekijät saavat limpun hyvältä paikalta reppuun ilman ihmepelastuksia, ja pelissä pitäisi tulla semmosia 4-3 (0-6 maalia per joukkue / peli) lukemia 8-10 min erillä - tällöin peli on minusta viihdyttävimmillään. Itsekään en tykkää yhtään siitä, että jos Oveckhinilla on tuhannen taalan paikka viisi kertaa pelissä, eikä kertaakaan kiekko mene sisään.

Venom on jonkin sortin maalivahtifanaatikko, koska pelaa käsittääkseni itse maalissa. Ehkä sen vuoksi maalivahdit ovat ylikovia. Luin jostakin ketjusta, että niillä 20 min. erille tarkoitetuilla venomin slidereillä pelin jälkeiset laukaukset olivat n. 65 .50 ja peli taisi päättyä 1-2. Minusta sellaisen pelin pelaaminen ei vain ole hauskaa. Omat asetukset eivät vielä tältä maalinteko puolelta ole ihan kunnossa, eikä ihan muutenkaan, mutta omasta mielestäni fysiikka ja luistelunopeus ja muutama muu asia alkaa olla jo mallillaan. Pidän myös siitä, että jos vaikka yrität syöttää siten, että vastustajalla on mahdollisuus mailalla kurottaa ja katkaista kiekko, se myös sen tekee. Pitää katsoa tarkemmin syöttölinjoja.

EDIT: Pidin tuosta Kuriksen ylivoima kuviosta, muistuttaa omaa tapaani pelata Yyveetä :)

Niin ja se on kumma noissa jenkkilän asetuksissa, että jostakin syystä onetimereita ei haluta peliin ollenkaan. Minusta onetimerit ovat yksi maalintekomuoto, ja niitä nähdään kyllä oikeasti jääkiekossa joka pelissä...Jos niitä on sopivasti niin ne ovat pelin suola. Mikä onkaan hienompi tapa ylivoimalla tehdä maali kuin pakki-pakki syötostä onetimer, ja ripari sisään...
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

jos lisään speed burst lenght -arvoa, niin eikös tällöin se kiihdytys kestä pidempään ja näin ollen kun huippuvauhtia ei savuteta niin nopeasti, ei pelaaja ole ihan piipussa heti?

Se on miten pitkään pelaaja jaksaa luistella kovaa,kyllä se huippuvauhdin saavuttaa. ei kannata kovin pienelle laittaa mielestäni, koska ei ole realistista.

Laukaukset pitäsi saada säädettyä paremmin. Minulla on tarkkuus 50 ja välillä menee lörpöt ranteet viivalta, joka on hyvä, sekä välillä kovat rannelaukaukset uppoaa nätisti, mutta lämärillä on vaikea saada maali. Maalivahdit minulla 40 ja hyvin torjuvat.
Kiihtyvyys minulla 40, en oikein löytäny suurta eroa tuosta slideristä kun testailin, kyllä se npeammin kiihtyy kun isommalle laittaa, mutta ei paljoa.

Itse tykkään pelata niin, että maalipaikat on hankala rakentaa ja paikoille vaikea päästä, mutta hyvästä paikasta pitää myös tulla maaleja, ei tietenkään aina, mutta niin että maalivahdit ei tee jotain liian nopeaa torjuntaa!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Se on miten pitkään pelaaja jaksaa luistella kovaa,kyllä se huippuvauhdin saavuttaa. ei kannata kovin pienelle laittaa mielestäni, koska ei ole realistista.

Huomaan missatun pointin, joka on se että kun näillä kun se nyt vain on niin että kun pelaaja lopettaa spurttinapin painamisen, hidastuu liuku aivan liian nopeasti. Ei tietenkään pidä pystyä luistelemaan koko vaihtoa spurttinappi pohjassa, mutta vaikka jään kitkan laittaa nollille, niin kummasti se liuku hidastuu kuin puurossa luistelisi. Tätä meinasin ja tämä on epäkohta, joka pitäisi saada jotenkin tasapainoon.

Nyt kun olen noilla Cavaleran slidereilla pelannut niin tuntuu kyllä hemmetin hyvältä. Acceleration arvo voisi olla korkeampi, mutta muuten ei valittamista. Enään.

Katselin muuten hiukan noita online-liigan asetuksia ja ihan hyvältähän ne vaikuttaa. Sliderit saa mieleisensä niihinkin, mutta suoraan niitä ei voi ladata, vaan ne pitää asettaa käsin. Puute, mutta ei paha.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

3-2 - Ylivoimaa

4-2 - Seinäsyöttelyä

Loppuun vielä pieni bonus eiliseltä, kun kaverin kanssa pelattiin:

Veskari hoitaa

Edit2. Kokeilin nyt noita Elderin mainostamia viimeisimpiä asetuksia ja ei tuosta mitään tule. 3 kertaa jäätyi peräkkäin tuohon aloitusbugiin. :(

Voisitko laittaa tarkat sliderisi tänne? Haluaisin todella kokeilla noiden videoiden perusteella slidereitäsi.. Looks GOOD!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Hitto tuota alotusbugia. Joutunee kaivamaan jotkut toiset slaiderit kuin nuo Cavan, joilla pelaaminen oli tosi hauskaa ja nautittavaa. Minkähän takia tähän ei ole tullut custom soundtrackia, vaikka xboxilla moinen ominaisuus on, ärsyttävää sekin. Alkaa kyllästyttämään nuo samat biisit ja selostus :p .

EDIT: Pelasin kautta, ja siitä pelit 6-10 ilman mitään bugeja Cavan slaidereilla. Pelissä nro. 11 tuli bugi ja simuloin ottelun, samoin pelissä 12.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Voisitko laittaa tarkat sliderisi tänne? Haluaisin todella kokeilla noiden videoiden perusteella slidereitäsi.. Looks GOOD!

Ne on nuo 2k-sharesta haetut Elderin v2 -sliderit, jotka pohjautuvat noihin Cavaleran slaidereihin. Eli suosittelen kokeilemaan Cavaleran säätöjä, mikäli niissä ei tule faceoff-bugia, kuten noilla pelaamillani tuli. :)

Edit. Jaa Cavan slaidereillakin tulee faceoff-bugi. :(
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Huomaan missatun pointin, joka on se että kun näillä kun se nyt vain on niin että kun pelaaja lopettaa spurttinapin painamisen, hidastuu liuku aivan liian nopeasti. Ei tietenkään pidä pystyä luistelemaan koko vaihtoa spurttinappi pohjassa, mutta vaikka jään kitkan laittaa nollille, niin kummasti se liuku hidastuu kuin puurossa luistelisi. Tätä meinasin ja tämä on epäkohta, joka pitäisi saada jotenkin tasapainoon.

Luulisi game speediä nostamalla auttavan liukuun, kokeile.
En tiedä onko sinulla erikäsitys speed burst length slideristä, kuin minulla. Luulen sen tarkoittavan vain matkaa jonka pelaaja voi vetää spurtti pohjassa, en usko että se kiihtyvyyden pituuteen vaikuttaa?
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Kokeilin tänään noita venomin slidereita ja minua ne miellyttivät enemmän kuin nuo O6-sliderit, jotka nekin olivat kyllä hyvät. On kyllä tullut tuon kiekon fysiikan takia yllättäviä maaleja ja tilanteita kun kiekko on ottanut kimmokkeen milloin mistäkin:D.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Itse en ole vielä noita uudempia Venomilaisia kokeillut, joten muutosta voi olla kovastikin niihin ensimmäisiin slidereihin.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Maalivahdeista sen verran, että kyllä tuollainen 75-85 on aika sopiva, jos siis pelaa 8-10minuutin erillä, vedot ovat voimakkuudeltaan luokkaa 45 ja tarkkuus alle 40:n. Silloin omissa otteluissa tulee maaleja 2-7, ihan riippuen pelistä, paikoista, jne. Ja maaleja menee ilman maskiakin silloin tällöin kyllä, ei kuitenkaan epärealistisen usein.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Suosittelen össin slidereita. Toimii todella hyvin. Peli on tasaista, maalipaikkoja tulee, samoin kuin maaleja. Juuri sellainen setti pelinopeudenkin kannalta mihin olen itse pyrkinyt... Onnistumatta. Ainoa ketutuksen aihe on se hemmetin aloitusbugi, joka iskee jos tuomari ehtii hakemaan kiekkoa ja kuljettamaan sitä esim. toiseen päähän kenttää. Spurttinapin painallusta ei saa unohtaa cutscenen alkaessa tai voi sanoa sile pelikerralle hyvästi. :( Nice job anyway. Patchia odotellessa.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Eikö täällä oikeasti kukaan pelaa muuta kuin offlineä? ois meinaa kiva jos pääsis pelaa vastakkain tuota EASHL:n tyylistä joukkuepeliä joukkueita vastaan, tulee vaan, ettei oo vastustajia, tai ei tuu, 10minuutia ooteltii, eikä mitää häppeninkiä ole :eek: no höh sentään, ois meinaa netissäkin kiva tätä vääntää nääs, vai ettekö suomalaisille uskalla hävitä :D :D
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Taitaa olla niin vähän pelaajia verrattuna tuohon NHL10:een, että tuskin mitään EASHL-tyyppisiä matseja kauheasti pääsee pelaamaan. Kunhan saadaan online-liiga käyntiin, niin ne nettipelit saa riittää minulle. :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Taitaa olla niin vähän pelaajia verrattuna tuohon NHL10:een, että tuskin mitään EASHL-tyyppisiä matseja kauheasti pääsee pelaamaan. Kunhan saadaan online-liiga käyntiin, niin ne nettipelit saa riittää minulle. :)

Juuh. Varsinkin kun nuo ranked-matsitkin pelataan hirvittävällä temmolla. Sääli vain tuota aloitusbugia, eilen en saanut pelattua yhtä ainutta matsia kunnon slidereilla. :mad: Pitääkin mennä kaatamaan tippa lisää 2Ksportsin ämpäriin tuosta asiasta heti. Koitahan Qris muuten össin slidereita. Vauhdikkaammat kuin cavaleran vastaavat, vaikka speed on vain 25. Ovat minun mielestäni ns. "Real Hockey" -sliderit.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Ne on nuo 2k-sharesta haetut Elderin v2 -sliderit, jotka pohjautuvat noihin Cavaleran slaidereihin. Eli suosittelen kokeilemaan Cavaleran säätöjä, mikäli niissä ei tule faceoff-bugia, kuten noilla pelaamillani tuli. :)

Edit. Jaa Cavan slaidereillakin tulee faceoff-bugi. :(

Itsellä boxiversio, joten jumiutumisesta ei kaiketi tarvitse huolehtia. Toivottavasti päivitys tulee PS3-puolelle nopeasti!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Tänään olisi tarkoitus jatkaa taas tuota sliderien säätöä ja mahdollisesti alkaa etsimään rostereita varten raja-arvoja, joissa taitoero alkaa muuttua näkyväksi. Itse en ole paljon ehtinyt nyt parina viime päivänä pelaamaan.

2Khockey.netissä oli joku ratkaisu aloitusbugi juttuun, pitänee testata toimiiko. Alla selostus mitä pitäisi tehdä.

"I have found 1 way to avoid that bug. It beacouse of the skating speed and line-changes, controls wont be necessary. Before the match, you put your sliders (whatever you want) BUT you need to put game speed 65, line-changes (semi-)auto and put goalie skill 100. When the match starts, put these what you want (I put speed 22, skill 82) and manual line-changes. Just play but skip every animation. If you realize than animation ain't skipping, and the game is freezing (FACE-OFF BUG!!!!), you need to press start and put game speed 65, line-changes (semi-)auto and put goalie skill 100. Then start strumming A (X for PS3). If animation still is coming, press start and add 1 to speed (66) and put line-changes to semi-auto (it it's auto, backwards). Usually animation will stop same time when the referee will get in his position (where normally he start freezing). The he drop's the puck, at least me. It has worked for 2 full games."

Joka tapauksessa todella paskamainen bugi on kyseessä. Yksi tapa ratkaista ongelma on luistelun muuttaminen rosteriarvoja säätämällä skaalasta 65-99 skaalaan 20-54, jolloin gamespeedia voidaan laittaa isommaksi ja bugi mahdollisesti välttää. Mutta näkisin kyllä asian siten, että täytyisi tuohon patchi saada ihan 2K:n tekemänä.

Loppukevennyksenä esittelen NHL 2K10:n vastauksen EA:n Battle for the Cup-pelimuotoon. Miksi jättää pelimoodi puolitiehen, kun asiasta voi tehdä kirjaimellisestikin pelimuotonsa näköisen: YouTube - NHL 2K10 Stanley Cup bug

EDIT: Faceoff-bugia pukkaa myös XBOX360 versiossa. Itsekin olen boksin omistaja, mutta kun tässä ketjussa keskustelua käydään pelistä, en näe tarpeelliseksi kirjoitella kahteen eri ketjuun :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Heh, bugeista puheenollen. Itellä lukee kausitilassa nyt voittoisan 3-0 ottelun jälkeen "Ward voittoisa rankkarikisassa, Ducks kukistuu"...öööh, 3-0 varsinaisen peliajan jälkeen eikä yhtään rankkaria koko pelissä :D
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3]

Vai onko uutinen edellisestä ottelusta? Itse muistan että ainakin 2K9:ssä näytettiin noissa uutisissa aina toiseksit viimeisen pelin tietoja.
 
Ylös Bottom