Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K10 slider-keskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja össi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2K10 slider-keskustelu

Itselläni luistelusta ja pelistä alkoi tulla hyvän näköistä ja samalla kuitenkin riittävän tunnokkaasti ohjattavaa, jopa hyvin kontrolloitavaa kun laittelin

Pystytkö "avaamaan" hiukan tuota systeemiäsi millä muokkaat arvot uuteen uskoon. Periaatteesta kirjoitit aika hyvin aiemmin mutta jos esittelisit jonkun yksittäisen pelaajan arvot ja miten olet ne muokannut. Kiinnostavaa säätöä voisi kokeilla ps3 puolelle itsekin vastaavaa kun pääsis vähän paremmin jyvälle. Eli miten päädyt tiettyyn arvoon jos vakka säädät
laukaisuhanakkuuden välille 80-100 mistä päätät, että on esim. 85 tai sitten maksimi 100.
Olikos se niin, että laitat uudet arvot täysin perustuen pelaajan tämän hetken arvoihin vai "sävellätkö" itse joukkoon? Opetas vähä meille pleikkamiehille noita säätöjä niin päästään kans kokeilemaan :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Viilasin was joukkueen arvoja össin tyylisesti ja kokeilin sitte was vs was pelin.
Tuossa on vaan noita muitakin slidereita mitkä tarvisi sitten saada myös kuosiin. stick lift succes jne. spurtin pituus ja uudelleen keräys kiekon kitkat. Yhtenä tärkeänä laukaisutarkkuus ja voima koska pelaajilta oli huononnettu tarkkuudet ja voima rosterista niin nyt tuntui ettei kudit mene avoimestakaan paikasta sisään. Itse peli päättyi 1-1 jatkoaika jäi pelaamatta.

Sitten miten tosiaan "arvot" nuo esim ovien arvot pelaajana jääkö speed 95 ja laukaisu voimat ja tarkkuudet vai pudotatko ovien kaltaisten huippupelaajien arvoja myös hiukan alaspäin. Onko esim. bäkström (se hyökkääjä malli was) huippupelaaja jätetäänkö sen arvoja kuinka ylös tai viilataanko kuinka alas.

Sulla oli ilmeisesti joku "vedenpitävä" systeemi esim. 95 arvo = 80 uusi arvo?

Pystytkö laittaamaan viimeiset sliderit ja vähä tipsiä säätöihin?

Tuikkasin Cavalera's sliders v5:n 2kshareen. Mielestäni heittämällä paras settini tähän mennessä.
Pelaaminen on sujuvan tuntuista, eikä ukkojen kimpoilua ole juurikaan - tätä tuskin saa täysin kitkettyä pois. Luistelu näyttää myös tässä nopeudessa aidommalta. Vedot lähtevät ilman liiempää viivettä ja maaleja tulee monipuolisesti. Vetonopeus-slideri vaikuttaa muuten vedon lujuuden lisäksi myös sen lähtöanimaation nopeuteen.

Tekoälykin on nyt aika hyvin balanssissa. Lisähaastetta saa kun tuikkaisee koneen puolustusaggressiivisuuden sataseen.

Spoilerin alla vielä boksimiehillekin selvennettynä.

(human/cpu)

Pelaaminen
fighting- 55
injuries - 50
puck fiction- 50
ice friction-45

Peliasetukset

skate speed 52
speed burst length 50
speed burst recovery 70
acceleration 80
fatigue recovery 20
shot speed 42
rebounds 15
pass speed 22

Taitotaso

speed burst effect 30/30
fatigue effect 95/95
check effectiveness 0/0
shot acc 40/40
pass acc 85/0 (huom! syötön apu ohjain-asetuksissa max 15)
creativity 60/60
goalie skill 49/49
stick lift 60/50
pass interceptions 70/65

Peliäly

shot frequency - 45
pass frequency -65
one timer -40
dump frequency - 90
stick lift freq...- 50/50
shot block freq- 45/45
check freq- 60/60
poke check freq-75/60
def aggresivenes-90/96

NHL-säännöt

Penalties 45
Roughing 65
Elbow 50
cross check 70
boarding 70
charging 55
interference 80
slashing 60
hooking 75
tripping 65
penalty shots 50

Jäähyn pituus 1min

Mielestäni realistinta kiekkoa ikinä videpelissä. CPU pelaa oikeastaan kuin ihminen ja hyökkää hurjalla varioaatoiolla. Useissa slidereissa on se ongelma että CPU puskee sinisen yli yhdellä miehellä ja sitten laukaisee tai menettää kiekon. Venomin HC on aivan toisenlainen kokemus. CPU dumppaa, syöttelee ja pelaa jääkiekkoa. Tyädellinen vastakohta esim NHL 09:lle, jossa vastustajan hyökkäyksen sai estettyä kun taklasi kiekkoa kuljettaneen laiturin sinisellä ja kävi toisella pakilla noukkimassa 'marjan' kulmasta. Yleensä 2K sarjan valtti on ollut monipuolisuus mutta se aiempi monipuolisuus ei ole mitään verrattuna Venomin HC:hen. Itse pelaan 12 minuutin erillä ja hauskaa on.

Laitahan jos pystyt niin kunnon videopätkää näistö Venomin HC-slaidereista! Meinaan että kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Itse omistan vain EA:n tuotoksen johon olen suureksi ihmetyksekseni ollut todella tyytyväinen. Tähän asti olen kattonu noita 20 sekunnin pätkiä tuolta member highlight-osiosta mutta eipä siitä kauhean hyvää käsitystä saa kokonaisuudesta.

Laitahan jos pystyt niin kunnon videopätkää näistö Venomin HC-slaidereista! Meinaan että kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Itse omistan vain EA:n tuotoksen johon olen suureksi ihmetyksekseni ollut todella tyytyväinen. Tähän asti olen kattonu noita 20 sekunnin pätkiä tuolta member highlight-osiosta mutta eipä siitä kauhean hyvää käsitystä saa kokonaisuudesta.

Mielestäni ihan turha koittaa muodostaa vertailun kestävää mielipidettä videopätkän perusteella.
Mulla on myös tuo ean tuotos jota en ole enään koneeseen laittanut sen jälkeen kun sain 2k10:n.

Yritä päästä kokeilemaan jollekin 2k10:ä tai jos pussi kestää tilaa thehutista mulle maksois postikuluineen n.31€ eli ei paha hinta ps3 pelistä joka on kuitenkin todella hyvä!

Slidereihini v5 oli jäänyt pari virhettä luistelumallin osalta. Korjasin ne ja hioin tekoälyä.

Uudet v6 sliderit sharessa. Ohessa vielä boksimiehille spoilerin alla.

Erän pituus 8-10min

Pelaaminen
(human/cpu)

fighting- 60
injuries - 50
puck fiction- 50
ice friction-45

Peliasetukset

skate speed 51
speed burst length 50
speed burst recovery 70
acceleration 80
fatigue recovery 20
shot speed 42
rebounds 15
pass speed 22

Taitotaso

speed burst effect 30/30
fatigue effect 97/97
check effectiveness 0/0
shot acc 40/40
creativity 60/60
goalie skill 51/51
stick lift 60/50
pass interceptions 70/65

Peliäly

shot frequency - 50
pass frequency -70
one timer -45
dump frequency - 90
stick lift freq...- 50/50
shot block freq- 44/44
check freq- 60/60
poke check freq-75/60
def aggresivenes-90/96

NHL-säännöt

Penalties 45
Roughing 65
Elbow 50
cross check 70
boarding 70
charging 55
interference 80
slashing 60
hooking 75
tripping 65
penalty shots 50

Jäähyn pituus 1min

En oikein tiedä mihin 2k10 ketjuun olis pitänyt tästä asiasta kirjottaa, mut laitetaan vaikka tänne ,jos noilla slidereillä vaikka vois asioita parantaa.

Eli, olen noita Cavalderan v6:ia käyttänyt ja kohtuullisen tyytyväinen olenkin, mutta muutamia idioottimaisuuksia pelaajista löytyy, joista en tiedä voiko niihin slidereillä vaikuttaa.

1. Omien tietokonepuolustajien juokseminen pelistä ulos vastustajan hyökkäysalueella. Toisin sanoen, omat pakit luistelee aina hyökkäyssinisellä jotenkin turhan paljon vastaan ja tietokone saa joka pelissä noin 4-5 läpiajoo. Sitten kun sieltä tulee näitä Gaborikkeja ja Kovalchukkeja joita ei oo mahdollista saada kiinni, niin omissa soi noin joka toinen kerta. Koitin tiputtaa omien puolustajien agressiivisuutta reilusti, mutta sama toistuu, en tiedä vaikuttaako se tuohon vai onko ne vaan idiotteja.

2. Tähtipelaajien megalomaaninen nopeus. Juuri nämä edeltämainitut Gaborikit, Kovalchukit ja kumppanit. Ne joko pääsee jatkuvasti yksin läpi, koska niitä ei oo mitään mahdollisuutta saada kiinni takaa päin, tai sitten vielä ärsyttävämpänä se, kuinka ne lähtee pelaajan hyökätessä kymmeniä metrejä takaa mutta silti luistelee minun hyökkääjän kiinni ja vie karkin lavasta. Todella rasittavaa, ellei oo itellä oma pikaluistelija pääsemässä irti, niin ei mitään saumaa päästä näiltä karkuun.

3. Tämä ei ainakaan ole slider-asia, mut laitetaan nyt tähän samaan. Saako omia 2k-beats musiikkeja käytettäessä saada niihin jotenkin hallimainen kaiku mukaan? Käytän sitä EA:n 09:iin tehtyä musapakettia, koska kyllästyin noin kahden pelin jälkeen niihin 2k:n omiin kolmeen eri biisiin mitä ne tuntuu joka välissä soittavan, mutta tosi rasittavaa kun ne biisit tuntuu niin "ulkopuolisilta" eikä yhtään siltä, että ne sois hallissa. Syö fiilistä aika järkyttävän paljon. Pitääkö mun manuaalisesti laittaa niihin kaiku mukaan ihan konkreettisesti niihin biiseihin?

Semmosta tällä kertaa, muuten iha hyvä peli...

1. Omien tietokonepuolustajien juokseminen pelistä ulos vastustajan hyökkäysalueella. Toisin sanoen, omat pakit luistelee aina hyökkäyssinisellä jotenkin turhan paljon vastaan ja tietokone saa joka pelissä noin 4-5 läpiajoo. Sitten kun sieltä tulee näitä Gaborikkeja ja Kovalchukkeja joita ei oo mahdollista saada kiinni, niin omissa soi noin joka toinen kerta. Koitin tiputtaa omien puolustajien agressiivisuutta reilusti, mutta sama toistuu, en tiedä vaikuttaako se tuohon vai onko ne vaan idiotteja.

Eilisessä nettiliigan pelissä kirosin samasta asiasta juurikin Cavaleralle, jota vastaan pelasin. Meni enemmän mouhoamisen puolelle tosin... Nakersi aivan tolkuttomasti juurikin tuo, että itsellä on alhaalla kaksi puolustajaa, joita lähtee haastamaan tähtihyökkääjä. Puolustajat ottavat sen 1-2 potkua jostain syystä eteenpäin ja kas kummaa, läpiajo. :rolleyes: Jos puolustajan saa valittua tarpeeksi ajoissa, voi tilanteen ilmeisesti vielä pelastaa joten kuten ainakin Cavaleran kertoman vinkin avulla. Eli puolustajaan vaihdettaessa ei saa pitää spurttinappia pohjassa vaan vasta kun pakki on saatu haltuun, voi painaa spurttinappia. Muuten rykäisee eteenpäin ja ollaan auttamattomasti myöhässä.

Pahempana ongelmana ainakin tuntuu noissa nettiliigan peleissä näillä slaidereilla olevan se, että omat pakit seisovat paikallaan ja liikkeelle lähtö/syöttäminen/kiekon purkaminen kestää luvattoman kauan. Oman pään aloituksissa vastustajan hyökkääjät kerkeävät riistämään pakeilta kiekon ennen kuin saavat mitään aikaan. Korostuu vielä pahasti, kun satun pelaamaan Atlantalla, jolla on susipaska puolustus. Myös hyökkäyksiin lähdöt monesti tyrehtyvät sen takia, kun pelaajat eivät tunnu saavan itseään liikkeelle, jotta saisi kiekkoa annettua vauhdissa olevalle pelaajalle.

Samaan viiveeseen liittyy stick lift... Riistät kiekon vastustajalta, jolloin menee se 1-2 sekuntia "animaation" suorittamiseen, jonka aikana vastustaja kerkeää riistämään kiekon takaisin. Sama tahmaus on välillä hyökkäyspäässä vetäessä. Ei meinaa kiekko irrota lavasta sitten millään.

Mitä noita nettipelejä on nyt tullut pelattua, niin Cavaleran V4-slaiderit on olleet parhaat omaan makuun. Saas nähdä keksiikö Cava mistä tuo yliärsyttävä tahmaus johtuu. ;)

Eikö tuolla slidereissa ole mitään suoranaista säädintä pelaajien väsymiselle? Aluksi kun vaihdot suoritettiin automaattisesti, huomasin että pelaajat voivat pelata hyvin 10 ottelun minuuttia ilman kummempaa väsymistä. Olen sittemmin nostanut tuota "väsymisen vaikutus" säädintä reilusti ylöspäin, mutta tuo graafinen esitys väsymisestä näyttää pelaajat silti turhan virkeinä. Eihän tuolla käytännössä ole merkitystä, kunhan pelaajien väsyminen näkyy. Nykyään kun luonnollisesti hoidan itse ketjunvaihdot, olisi vain selkeämpää kun muutaman minuutin vaihdon jälkeen ketju tosiaan näyttäisi olevan tuon säätimen mukaan aivan loppu.

3. Tämä ei ainakaan ole slider-asia, mut laitetaan nyt tähän samaan. Saako omia 2k-beats musiikkeja käytettäessä saada niihin jotenkin hallimainen kaiku mukaan? Käytän sitä EA:n 09:iin tehtyä musapakettia, koska kyllästyin noin kahden pelin jälkeen niihin 2k:n omiin kolmeen eri biisiin mitä ne tuntuu joka välissä soittavan, mutta tosi rasittavaa kun ne biisit tuntuu niin "ulkopuolisilta" eikä yhtään siltä, että ne sois hallissa. Syö fiilistä aika järkyttävän paljon. Pitääkö mun manuaalisesti laittaa niihin kaiku mukaan ihan konkreettisesti niihin biiseihin?

En tiedä mistä olet nuo musiikkisi ladannut, mutta itse bongasin linkin johonkin NHL soundtrackiin PS3:n NHL 10 keskustelusta. Tuossa olevassa packissä ainakin iso osa biiseistä on valmiiksi "kaiutettu". Kaikki eivät kylläkään ole, tosin biisejä taitaa olla yli 400 (pelikatkobiisejä 250-300, joukkueiden introt, voittobiisit, jäähyt jne...). Pelikatkobiisit ovat siis noin 30 sekunnin pätkiä. Ennen pätkän loppumista biiseissä vaikuttaisi olevan parin sekunnin hiljainen kohta joka tekee halliin vähän häiritsevän hiljaisen hetken. Mutta kyllä tuo tunnelmaa lisää, ja eipä pääse ainakaan pelikatkomusiikkeihin kyllästymään. Boxin omistajat joutuvat varaamaan noiden siirtämiseen 6 CD:tä. Soittolistojen tekeminen vie myös aikansa. Tyydyin siksi lopulta laittamaan vain joukkuekohtaiset introt ja maalilaulut. Kaikki muut jäähylauluista voittobiiseihin ovat sitten samassa soittolistassa.

En tiedä mistä olet nuo musiikkisi ladannut, mutta itse bongasin linkin johonkin NHL soundtrackiin PS3:n NHL 10 keskustelusta. Tuossa olevassa packissä ainakin iso osa biiseistä on valmiiksi "kaiutettu". Kaikki eivät kylläkään ole, tosin biisejä taitaa olla yli 400 (pelikatkobiisejä 250-300, joukkueiden introt, voittobiisit, jäähyt jne...). Pelikatkobiisit ovat siis noin 30 sekunnin pätkiä. Ennen pätkän loppumista biiseissä vaikuttaisi olevan parin sekunnin hiljainen kohta joka tekee halliin vähän häiritsevän hiljaisen hetken. Mutta kyllä tuo tunnelmaa lisää, ja eipä pääse ainakaan pelikatkomusiikkeihin kyllästymään. Boxin omistajat joutuvat varaamaan noiden siirtämiseen 6 CD:tä. Soittolistojen tekeminen vie myös aikansa. Tyydyin siksi lopulta laittamaan vain joukkuekohtaiset introt ja maalilaulut. Kaikki muut jäähylauluista voittobiiseihin ovat sitten samassa soittolistassa.

Mulla on tuo NHL 09 Music Pack v1,1 (NHL 09 Music Pack, v1.1 update released! - HFBoards), jonka striimaan suoraa koneelta niin ei ole tarvinnut kopioida boksille erikseen.

Olen nyt lataillut kokeiltavaksi 2khockey.netin foorumilta löytyviä yhdistettyjä maalitorvia ja musiikkeja (http://www.2khockey.net/forums/index.php?showtopic=7762) , koska tuossa paketissa monesta kappaleesta puuttuu se torvi alusta ja maalin tekeminen tuntuu kuin tulisi normaali pelikatko :(

Edit: Kaivelin nyt tuon NHL 10 PS3 ketjusta löytyvän linkin, testailen noita tarkemmin huomenna.

Dodiin laitoimpa omatkin sliderit ps3:lla 2k-shareen löytyy nimellä RAIPE. Noilla olen nyt pelannut suunnilleen 60 peliä ja aika vaihtelevia tuloksia on tullut 7min erillä. Turpaankin ihan riittävästi. Näissä ei ainakaan minun pelaatessa ole tullut 4-5 läpiajoa koneelle. Toki sekin onnnistuu jos ns. ylipelaa itsensä pihalle noita tähtipelaajia vastaan.
Omissa asetuksissani olen lähtenyt siitä liikkeelle, että maalipaikan luominen olisi mahdollisimman haastavaa. Laukaisut jäävät jalkoihin jos ukko on vetolinjan edessä eikä ne sujahda miehistä läpi eli vetopaikka tarvii hakea eikä vain roiskasta maalille. Spurtti on viritetty niin, että ukko pystyy ottamaan yhden noin kaukalon mittaisen spurtin vaihdon aikana tai sitten useamman lyhyen. Kuitenkaan spurtilla ei pääse dominoimaan peliä mutta tarvittaessa sillä pystyy irtoamaan hyvästä syötöstä läpiajoon. Yritys on ollut hakea peliin realismia tiedä sitten onko onnistunut (varmana voisi olla paremminkin) maaleja tulee välillä 0-12 koneen tekemänä ja omat on sitten omis käsis ;)
Testatkaa pahuuttanne mitä pidätte ja antakaa palautetta miten saa parannettua. Pelinopeudessa pidän nhl:n vauhdikkaasta temmosta missä mennään eikä meinata.

Oisko näitä mahdollista saada vielä spoiler-tagin alle tähän ketjuun meille boksimiehillekin? OIis kiva päästä testaan.
SETTINGS
Puck Friction 55
Ice Friction 22

GAMEPLAY
Skating Speed 60
SB Length 60
SB Recovery 2
Acceleration 70
Fatigue Recovery 15
Shot Speed 40 (
Goalie Rebounds 20
Pass Speed 30

SKILL
User SBE 40
Cpu SBE 40
User fatigue effect 100
Cpu fatigue effect 100
User checking 0
Cpu checking 0
User shot acc 50
Cpu shot acc 50
User pass acc 85
Cpu pass acc 85
User creativity 45
Cpu creativity 45
User goalie 45
Cpu goalie 45
User stick lift success 40
Cpu stick lift success 40
User pass intercept 100
Cpu pass intercept 100

INTELLIGENCE
Cpu shot freq 80
Cpu pass freq 95
Cpu onetimer freq 65
Cpu dump freq 95
User stick lift freq 70
Cpu stick lift freq 70
User shot block freq 100
Cpu shot block freq 100
User check freq 80
Cpu check freq 100
User poke freq 70
Cpu poke freq 70
User def aggr 100
Cpu def aggr 100

Korostan sitä, että nämä ei ole mitkään täydelliset säädöt ainoastaan itselleni mieleiset tällä hetkellä. Jos maalinteko tuntuu liian helpolta nosta molarien arvoja ylöspäin. Itse pelaan 7min erillä. Pahimmassa katastrofissa on kone hakannut mulle 12-4 selkäsaunan ja pienin tulos on 4-0 voitto mun hyväksi. Itse pelaan Ducksilla johon olen ostanut tukun (kaksi ketjua) laadukkaita hyökkääjiä puolustuksen ollessa hiukan huonompi. Antakaa palautetta mitä pidätte.

Eli puolustajaan vaihdettaessa ei saa pitää spurttinappia pohjassa vaan vasta kun pakki on saatu haltuun, voi painaa spurttinappia. Muuten rykäisee eteenpäin ja ollaan auttamattomasti myöhässä.
Jep ja kandee muistaa, että spurttinappi myös kääntää pelaajan takaperin luistelusta takaisin etuperin luisteluun. Oikeasti, malttia sen spurtin kanssa.

Saas nähdä keksiikö Cava mistä tuo yliärsyttävä tahmaus johtuu. ;)
Keksin.

Korjaukset V6- sliduihin täällä boldattuna. Korjaa myös muita pieniä ongelmia, kuten liian hitaat veto- ja syöttöanimaatiot ja munattomat taklaukset:

Erän pituus 8-10min

Pelaaminen
(human/cpu)

fighting- 60
injuries - 50
puck fiction- 50
ice friction-25 (konetta vastaan voi kokeilla myös 20)
Peliasetukset

skate speed 53
speed burst length 50
speed burst recovery 70
acceleration 90
fatigue recovery 20
shot speed 50
rebounds 8
pass speed 35

Taitotaso

speed burst effect 30/30
fatigue effect 97/97
check effectiveness 2/2
shot acc 50/50
creativity 60/60
goalie skill 51/51
stick lift 45/45
pass interceptions 70/65

Peliäly

shot frequency - 50
pass frequency -70
one timer -45
dump frequency - 90
stick lift freq...- 55/55
shot block freq- 34/34
check freq- 60/70
poke check freq-75/75
def aggresivenes-88/96

NHL-säännöt

Penalties 45
Roughing 65
Elbow 50
cross check 70
boarding 70
charging 55
interference 80
slashing 60
hooking 75
tripping 65
penalty shots 50

Jäähyn pituus 1min

Testasimpa Calaveran v.6 sliderit. On tämä vaan hieno peli. Jumalauta miten realistista lätkää, hyvästi NHL 10 lopullisesti. Nämä Calaveran asetukset ovat juuri sitä mitä itse haluan niiden olevan. Ennen tätä testattu venomin, össin ja o6:sen slaiderit, mutta nämä tosiaan iskivät kuin se kuuluisa nyrkki silmään. Julistän siis Calaveran tämän foorumin slaiderikuninkaaksi!

Jatkan pelaamista....

Edit: Tästä hyvästä vois jo oluen tarjota!

SETTINGS
Puck Friction 55
Ice Friction 22

GAMEPLAY
Skating Speed 60
SB Length 60
SB Recovery 2
Acceleration 70
Fatigue Recovery 15
Shot Speed 40 (
Goalie Rebounds 20
Pass Speed 30

SKILL
User SBE 40
Cpu SBE 40
User fatigue effect 100
Cpu fatigue effect 100
User checking 0
Cpu checking 0
User shot acc 50
Cpu shot acc 50
User pass acc 85
Cpu pass acc 85
User creativity 45
Cpu creativity 45
User goalie 45
Cpu goalie 45
User stick lift success 40
Cpu stick lift success 40
User pass intercept 100
Cpu pass intercept 100

INTELLIGENCE
Cpu shot freq 80
Cpu pass freq 95
Cpu onetimer freq 65
Cpu dump freq 95
User stick lift freq 70
Cpu stick lift freq 70
User shot block freq 100
Cpu shot block freq 100
User check freq 80
Cpu check freq 100
User poke freq 70
Cpu poke freq 70
User def aggr 100
Cpu def aggr 100

Korostan sitä, että nämä ei ole mitkään täydelliset säädöt ainoastaan itselleni mieleiset tällä hetkellä. Jos maalinteko tuntuu liian helpolta nosta molarien arvoja ylöspäin. Itse pelaan 7min erillä. Pahimmassa katastrofissa on kone hakannut mulle 12-4 selkäsaunan ja pienin tulos on 4-0 voitto mun hyväksi. Itse pelaan Ducksilla johon olen ostanut tukun (kaksi ketjua) laadukkaita hyökkääjiä puolustuksen ollessa hiukan huonompi. Antakaa palautetta mitä pidätte.

Näin huikean laajalla otannalla, eli yhden pelin perusteella, tykkään myös näistä slidereista :) Pelasinkin alunperin hieman nopeammilla säädöillä kuin nuo Cavaleran, joten nämä tuntuu siitä syystä tutuilta.

Ainut ensimmäisessä pelissä esiin noussut ongelma oli se, että boostista on niin hidas palautuminen. Se on sikäli hyvä, että se neutralisoi aika tehokkaasti näiden tähtipelaajien kykyä kiitää jatkuvasti ympäri kenttää, mutta ongelma on siinä, että tietokoneella on tapana vetää spurtti pohjassa jatkuvasti kohti kiekkoa, vaikka se lipuisi itekseen kohti omaa päätyä. Toisin sanoen, jos on esim ylivoimalla ja vastustaja dumppaa kiekon toiseen päätyyn, luistelee omat jätkät kaikki itsensä kiekon perässä boosti pohjassa täysin puhki eikä jaksa lähteä enää toiseen nopeaan hyökkäykseen.

Muuten kyllä ihan hyvän tuntuiset. Täytyy pelata vähän lisää vielä että saa paremman tuntuman.

Lisäksi, tässä on video esimerkkinä siihen puolustajien höntyilyyn josta avauduin jo hieman aikasemmin. Kuvakulma on vähän kehno kun reelmaker ei suostunut yhteistyöhön, mutta kyllä tuossa näkee mitä tapahtuu. Ohjaan siis itse aloituksessa olevaa Detroitin keskushyökkääjää ja heti sen jälkeen sitä laitahyökkääjää joka säntää ensimmäisenä sen kiekon perään. Puolustajat on täysin tietokoneen ohjauksessa ja katsokaa mitä tapahtuu....

Lisäksi, tässä on video esimerkkinä siihen puolustajien höntyilyyn josta avauduin jo hieman aikasemmin. Kuvakulma on vähän kehno kun reelmaker ei suostunut yhteistyöhön, mutta kyllä tuossa näkee mitä tapahtuu. Ohjaan siis itse aloituksessa olevaa Detroitin keskushyökkääjää ja heti sen jälkeen sitä laitahyökkääjää joka säntää ensimmäisenä sen kiekon perään. Puolustajat on täysin tietokoneen ohjauksessa ja katsokaa mitä tapahtuu....
Detroitin puolustajat luovat painetta ja Ottawan kyttääjä saa hyvän syötön lapaan ja karkaa? Kuvittelisin ainakin, että joukkueen strategia-asetuksia sekä defensive agressivinesiä säätämällä tuollaiseen voi vaikuttaa, koska itselleni ei ole Venomin PRO-setillä Rangersilla pelatessa muodostunut mitenkään se onglemaksi, että pakit olisivat koko ajan liian agressiivisia.

Tuossa videossa näkyy tosi hyvin tuo pakkien pelleily, mihin mulla ajoittain menee hermot. :rolleyes: Katsokaa tarkkaan Detroitin #52, aloituksessa oikealla ylhäällä. Kääntyy selin hyökkäyssuuntaan - ei varmasti näe mitä selän takana tapahtuu - ja kas vierestä karkaa kaveri läpiajoon ja vieläkin kestää tolkuttoman kauan puolustajalta reagoida tuohon pystyyn sännänneeseen vastustajaan.

Aivan saatanan ärsyttävä ominaisuus. Noissa tilanteissa on kantapään kautta opittu ottamaan heti puolustaja haltuun kun mahdollista, jos omat hyökkääjät on ns. syvällä ja vastustajalla on kiekko. Harmittaa vaan, että pakkien kädettömyyden takia ei pysty pelaamaan semmoista karvauspeliä kuin tahtoisi.

Näin huikean laajalla otannalla, eli yhden pelin perusteella, tykkään myös näistä slidereista :) Pelasinkin alunperin hieman nopeammilla säädöillä kuin nuo Cavaleran, joten nämä tuntuu siitä syystä tutuilta.

Ainut ensimmäisessä pelissä esiin noussut ongelma oli se, että boostista on niin hidas palautuminen. Se on sikäli hyvä, että se neutralisoi aika tehokkaasti näiden tähtipelaajien kykyä kiitää jatkuvasti ympäri kenttää, mutta ongelma on siinä, että tietokoneella on tapana vetää spurtti pohjassa jatkuvasti kohti kiekkoa, vaikka se lipuisi itekseen kohti omaa päätyä. Toisin sanoen, jos on esim ylivoimalla ja vastustaja dumppaa kiekon toiseen päätyyn, luistelee omat jätkät kaikki itsensä kiekon perässä boosti pohjassa täysin puhki eikä jaksa lähteä enää toiseen nopeaan hyökkäykseen.

Muuten kyllä ihan hyvän tuntuiset. Täytyy pelata vähän lisää vielä että saa paremman tuntuman.

Spurtissa hain juuri sitä ettei voi vetää nappi pohjassa koko vaihtoa vaan joudut oikeasti miettimään missä kohdassa kiihdytät. Pitkissä vaihdoissa tulee välillä vastaava maitohappo tunne kuin oikeassakin pelissä kun kaikki spurtit on jo syöty ja kaveri painaa päälle.
Voisko toi pakkien höntyily viivassa johtua aggressiivisesta taktiikasta jopa allout taktiikasta? Itse pelaan sillä balanced taktiikalla jos peli etenee normaalisti ja en ole vielä törnännyt tuohon ongelmaksi asti. Enemmän on häirinnyt se, että kone vetää molemmat pakit oman maalin edestä ns. painottomaan laitaan ja hyökkääjä saa "uida" vapaasti maalille => joudun myös ottamaan pakin nopeasti käyttöön ennen kuin näin käy.

Ylös Bottom