Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K3 kokemukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cavalera
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Kieltämättä kuka tahansa taklailee hyvin, mutta siihenkin vaikuttaa, tuleeko edestä, takaa, kovasta vauhdista vai taklaako paikaltaan. Luistelunopeuteen ei tosiaankaan väsymys vaikuta (=miksi?).

Slidereissa on sellainen säätö kuin fatigue effect. Olen ymmärtänyt thunderpuckin sivuilta, että tällä säädetään väsymyksen vaikutus pelaajan taitoihin ja ominaisuuksiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck
Onko maalivahti silloin kokonaan maalin takana, kun se sulkee kiekon? Sillä jos maalivahti sulkee kiekon maaliviivan takana niin, että jokin osa hänestä koskettaa maalialuetta, niin silloin se on sallittua, mutta jos maalivahti on kokonaan viivan takana ja sulkee kiekon, niin se on jäähyn paikka.

Joo noinhan se menee. Pelissä on ollut ihan koko mies siellä maaliviivan takana ja sulkenut kiekon.

Rännipurku onnistuu (ainakin joskus) kolmiolla kun nokka osoittaa laidan suuntaan. Tai saattaa riittää jos tatilla osoittaa sinnepäin. Jos osoittaa avojäälle niin lähtee vaan sellainen roikkupurku.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Varmaan olet tottunut EA:n yksinkertaistettuun tappeluun. Tämä ei ihan päde NHL2K3:ssa. Siinä nimittäin voi väistää lyöntejä ja yrittää ottaa kiinni vastustajasta. Samaa yrittää tietokone: Ottaa kiinni (, jolloin ei pääse irti) ja iskeä kanveesiin. Sitäpaitsi tappeluja ei sentään tule joka ottelussa todellisuudessa.
Ihan sama miten monipuolinen se on, ketuttaa kun sen kameran pitää olla siellä kilometrin päässä ja pelaajat näyttää puurolta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
En mäkään tosin tiedä missä toi sääntö on vielä oikeasti voimassa jos missään.

No suomessa on voimassa ja pitäis olla NHLssäkin mutta sitä ei välttämättä usein tapahdu(oikeasti) koska NHL -maalivahdit ottavat ne pois tulemalla vastaan ja muutenkin ottamalla kiekon haltuun johtuen juuri nh-pitkäkiekko säännöstä jossa oman pelaajan on koskettava kiekkoon että pitkä vihelletään. Suomessa taas veska odottaa ja katsoo meneeko kiekko alueelta vai ei, johtuen että pitkä vihelletään automattisesti.

Sattui vaan käymään niin että pelissä on kaksi kertaa mennyt kiekko siitä maalivahdin alueen ja kuitenkin on vihelletty pitkä. Tämä bugi ei tosin mitenkään erikoisemmin harmita.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonde
Miten ohjaukset toimii?


Vastaan itse itselleni: Ainakin Basic ohjainasetuksilla näin: Esim. pakilla rannari viivalta maalia kohti, heti vedon jälkeen painetaan kolmiota (ei ole kai pakko pitää pohjassa, näpäytys riittänee?), jos vedon kulkureitin lähellä on oma pelaaja, hän yrittää muuttaa kiekon suuntaa.
Itse onnistuin tekemään eilen yhden maalin ohjaamalla (kokeilin 3 pelin ajan ohjauksia 8 min. erillä), eli mielestäni suht. realistinen onnistumisprosentti.

Ei pitäisi valittaa maalinteon vaikeutta, sillä tätähän on juuri kaivattu. EA:n lätkässä maaleja tuli lähes aina liikaa/liian helposti. Sitäpaitsi muutaman kuukauden kuluttua kun porukka osaa Nhl2k3:n jujut, niin homman luonne varmaan muuttuu.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomsaksa
Ei tämä NHL2K3 nyt niiiin paljon parempi peli ole kuin EA 2003. En ole edes varma onko tämä parempi. Erilainen kyllä.

Henk. koht. pelissä ärsyttää seuraavat piirteet:

- Kaikki äijät ovat liian samanlaisia pelata. Maaleja tekee yhtä paljon tappelijat kuin maalintekijät. Etenkin jos suhteuttaa tappelijoiden ja maalintekijöiden peliaikoja. Kaikki pelaajat myös ovat about yhtä nopeita ja Nylanderkin taklailee kuin Chara.

- Väsymys ei tunnu vaikuttavan oikein mitenkään - ei ainakaan kauheasti luistelunopeuteen.

- Vaikka olen säätänyt shot blocking -arvon minimiin, silti vetoja blokataan aivan liian paljon.

- Pakit sössivät siniviivalla.

- Kiekottomia saa ajella kohtuu vapaasti, mutta koukusta tulee heti jäähy.

Tässä muutamia epäkohtia. EA lätkät ovat hyviä pelejä, mutta vaativat myös säätämistä kuten tämäkin.

Tommi

Pakko nyt puuttua näihin, ei mitenkään kiusaten, ihmetytti vaan nuo kommentit.

Tämä on helvetisti parempi kuin EA:n tekeleet, jotka eivät ole hyviä JÄÄKIEKKOPELEJÄ, viihdyttävät kyllä kunon kaveriporukassa pelatessa kun kaikki on sikakännissä.

-Äijät ei ole samanlaisia. Starojen vedot on tarkempia, kovempia, kiekko pysyy paremmin hallussa, kestävyyttä löytyy. Pelaajien nopeudessa ei oikeastikaan ole sellaisia eroja kuin EA:n peleissä. Kyllä Bondralla ja Kariyalla pääsee tässä pelissä jotain 4-ketjun sentteriä pakoon helposti. Taklauksiin vaikuttaa nopeus ja koko. Kyllä Charakin kaatuu jos Nylander tulee "puun takaa" tuhatta ja sataa. Säädä taklausvoima minimiin jos kiusaa.

-Väsymystäkin voi säätää...

-Vetoja blokataan oikeastikin aika paljon. Kyllä se vähintään minimillä vastaa todellisuutta.

-Pakit ei oikeastikaan osu joka kerta kiekkoon siniviivalla, saatika saa pidettyä alueella. Sinähän niitä ohjaat. Ei se kiekko automaattisesti imeydy hyökkäysalueelle. Pakit sitäpaitsi pelaa hitosti realistisemmin kuin EA:n pelissä.

-Jos jäähyjä kaipaa, slideri maksimiin. Tulee joka pususta sen jälkeen.

Muutenkin nyt ihmetyttää tämä, kaikki kuolaa realistisen lätkän perään ja sitten kun sellainen saadaan, valitetaan ettei saadakaan kymmentä maalia per ottelu ja ettei ukkoja voi taklata kuoliaaksi ja katsomoon. Liikaa ollaan kuitenkin totuttu EA:n flipperikiekkoon.
Mun mielestä yksikään kiekkopeli ei ole ollut näin realistinen ja pelattava aiemmin. Tämäkin vaatii vain hiukan opettelua, ja slidereilla voi jo vaikuttaa paljon peliin, jokainen voi tehdä asetuksista sellaiset kuin haluaa. Onhan tässäkin vielä parannettavaa, mutta olen valmis antamaan ne pienet bugit ja kömmähdykset vielä tämän vuoden versiossa anteeksi, kunhan 2K4:ssä ovat sitten korjattu. Ja luulenpa, että siihen niitä tosissaan korjataan ja tekoälyä parannetaan entisestään, eikä vain päivitetä rosterit ja grafiikka. Mieluummin pelaan tätä kuin mitään muuta. Se kertonee jotain pelin tasosta.
 
säädöt

Mitä tarkoittaa PUCK RETENTION?

Olen säätänyt

veskojen sivuttaisliikkeen minimiiin,
veskojen reboundit minimiin,
syöttöjen ja laukausten nopeuden maksimiin,
nostanut laukausten tarkkuutta,
pelin nopeutta nostanut,
kiekon kitkan minimiin,
väsymyksen vaikutusta nostanut ja
kaikkia paitsi maalivahita ohjataan manuaalilla.

Peli tuntuu jääkiekolta. Loistavista maalipaikoista tulee maaleja.
Kaksinpelinä aivan huikeaa.

Ainoa asia mikä tuntuu epärealistiselta on siniviivalta maskin takaa vedettyjen lyöntilaukausten tehottomuus. (Johtuukohan eilisestä finaaliottelu´sta?:D )
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Cavalera

Muutenkin nyt ihmetyttää tämä, kaikki kuolaa realistisen lätkän perään ja sitten kun sellainen saadaan, valitetaan ettei saadakaan kymmentä maalia per ottelu ja ettei ukkoja voi taklata kuoliaaksi ja katsomoon. Liikaa ollaan kuitenkin totuttu EA:n flipperikiekkoon.
Mun mielestä yksikään kiekkopeli ei ole ollut näin realistinen ja pelattava aiemmin. Tämäkin vaatii vain hiukan opettelua, ja slidereilla voi jo vaikuttaa paljon peliin, jokainen voi tehdä asetuksista sellaiset kuin haluaa.

TÄYTTÄ ASIAA!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gbz900
Slidereissa on sellainen säätö kuin fatigue effect. Olen ymmärtänyt thunderpuckin sivuilta, että tällä säädetään väsymyksen vaikutus pelaajan taitoihin ja ominaisuuksiin.

Niinpä tietenkin...:rolleyes: . En vain ole tutustunut säätöihin, kun ei ole ollut paljoa aihetta.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kumppe
Ihan sama miten monipuolinen se on, ketuttaa kun sen kameran pitää olla siellä kilometrin päässä ja pelaajat näyttää puurolta.

No jaa...käytä zoomia, sen saa säädettyä kamerakulman alta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Devils-kausi NHL2K3:
lGP:40 l W:34 l L:2 l OTL:1 l Pts:72 L GF:92 lGA:33 l Tyypillisimmät otteluiden lopputulokset ovat 1-0 W, ja 2-1W. Martin Brodeur 18 nollapeliä.

Öööhhh... kuinka pitkillä erillä pelaat? 5min? Luovuin siitä vaihtoehdosta, kun 15min peleissä ei tule maaleja.

40 peliä pelattuna, huikeeta. Itse olen ehtinyt pelaamaan vain puolet tuosta määrästä. Niin ja btw, vaihdoin erät 10 minuuttiin. Mutta viikonloppuna hakataan peliä perusteellisesti! ;)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Öööhhh... kuinka pitkillä erillä pelaat? 5min? Luovuin siitä vaihtoehdosta, kun 15min peleissä ei tule maaleja.

40 peliä pelattuna, huikeeta. Itse olen ehtinyt pelaamaan vain puolet tuosta määrästä. Niin ja btw, vaihdoin erät 10 minuuttiin. Mutta viikonloppuna hakataan peliä perusteellisesti! ;)
Noh, olen saanut pelata jopa pari iltaa...Niin ja Gambler, vaihdoin vaikeustason takaisin All-Starille. Teen sen verran vähän maaleja, ettei ole mitään järkeä painua Hall of Famerille ottamaan köniin 3-1. Onneksi en ollut seivannut ja peli tiletti taas....
 
Cavalera puhuu asiaa....
Voisiko joku ystävällisesti suomentaa pelin valikkotekstit, niin jokainen voisi itse säätää mm. sliden säädöt mieleiseksi, kun kaikki eivät tajua mitä esim. fatigue effect tarkoittaa suomeksi.
Eli toisin sanoen pelin ohjekirja on suomennettu huonosti, eivätkä kaikki osaa englanti niin hyvin, että saisivat englanninkielisestä osuudesta tietonsa esiin.
Mitä muuten se importance meinaa (Tulee ennen peliä olevassa valikossa)?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan CHAOS
Teen sen verran vähän maaleja, ettei ole mitään järkeä painua Hall of Famerille ottamaan köniin 3-1. Onneksi en ollut seivannut ja peli tiletti taas....

Peli tilttaa luonnollisesti enemmän, jos CD:ssä on skeidaa. Onko isobroidisi jo onnistunut raaputtamaan sitä hiekkapaperilla, vai mikä mahtaa olla syy? Tai avaa kone, ja katso onko sinne mennyt koirankarvoja. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fedorov
Voisiko joku ystävällisesti suomentaa pelin valikkotekstit, niin jokainen voisi itse säätää mm. sliden säädöt mieleiseksi, kun kaikki eivät tajua mitä esim. fatigue effect tarkoittaa suomeksi.


Referee Collision
Voiko törmätä tuomariin, kiekko/miehet/ei mitään

Auto Puck Hand Down tjsp.
Ottaako pelaaja automaattisesti korkean kiekon alas kädellä

Puck Protection
Kiekon suojaus, autom./manual

Skill Level
Vaikeusaste

Game Speed
Pelin nopeus

Penalties
Rangaistukset

Fighting
Tappelut

Controller
Ohjainasetukset, Basic/interm./advanced

Goalie Control
Maalivahdin ohjaus, autom./manual

Pass Aim Assist
Syötönohjauksen avustus

Shot Aiming
Laukausten tähtäys,autom./manual

Injury frequency
Loukkaantumistiheys

Goalie Skill
Maalivahtien taito

Defense Skill
Puolustajien taito

Offensive Skill
Hyökkääjien taito

Speed Burst Effect
Sprintin vaikutus

Speed Burst Time
Sprintin kesto

Speed Burst Recovery
Sprintin palautumisaika

Fatigue Effect
Väsymyksen vaikutus

Fatigue Recovery
Väsymyksestä toipumisaika

Fatigue Time
Väsymyksen kesto vai? väsymisnopeus

Hitting Power
Taklausvoima

Shot Accuracy
Laukaisutarkkuus

Pass Accuracy
Syöttötarkkuus

Pass Speed
Syöttönopeus

Pass Interceptions
Syötönkatkot

Rebounds
Riparit

Shot Blocking
Laukausten blokkaus

Puck Friction
Kiekon kitka

Ice Friction
Jään kitka (pelaajaa vastaan)

Puck Retention
Kiekon hallussapito

Puck Control
Kiekon hallinta (ero edelliseen?)

Freeze Puck time
Aika ennen suljetun kiekon viheltämistä ruuhkaksi


Korjatkaa jos olen kämmännyt.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gambler
Peli tilttaa luonnollisesti enemmän, jos CD:ssä on skeidaa. Onko isobroidisi jo onnistunut raaputtamaan sitä hiekkapaperilla, vai mikä mahtaa olla syy? Tai avaa kone, ja katso onko sinne mennyt koirankarvoja. :D

Broidi ei (onneksi) ole vielä päässyt kokeilemaan peliä, mutta koirankarvoja siinä tietenkin voi olla...jahka pääsen kotiin, täytyy hieman pyyhkiä pölyjä koneelta. Sitäkin kun on kiitettävästi kerääntynyt ympärille. (Painuu kotiin ja aloittaa operaation Clean PS2 carefully.)
 
Yhä ihmettelen tuota laukausten automaatti/manuaalitähtäyssysteemiä...eilen illalla taas vuorottelin noiden kahden välillä, mutta kudit lähtevät asetuksesta riippumatta aina maalia kohti. Onko niin, että manuaalikin ampuu aina suunnilleen maalia kohti, mutta tatin tarkalla käytöllä voi ampua kudin vaikka suoraan maalivahdin hanskakäden puolelle?


Huomasin muuten eilen että roikkukiekot eivät mene ainakaan vaihtoaitoiden kohdalla katsomoon, vaan ärsyttävästi pomppaavat näkymättömän seinän kautta takaisin kaukaloon. Muuten pikkuvika, mutta ärsyttää vaan kun tekoälyn ohjaama joukkue teki seinäsyötön tämän näkymättömän seinän kautta ja teki melkein maalin! Olisi kiva jos kiekon voisi nostaa laidalle, jolloin limppu lähtisi kiitämään laidan päällä niinkuin joskus oikeissakin peleissä tapahtuu ;)


Pelinaikaiset animaatiot ovat muuten ihan hyviä, mutta tarkkailkaapas huviksenne kiekon ja mailan vuorovaikutusta Replayssa. Purkukiekko lähtee liikkeelle vasta kun mailan osuminen on jo selvästi tapahtunut, näyttää aika tyhmältä kun maila on jo normaaliasennossa ja kiekko lähtee jäältä kuin noiduttuna. Saman huomaan myös esimerkiksi lämärissä, kun pelaaja nostaa mailan lämäriä varten, kiekko liikkuu ylhäällä menevän mailan mukaan, ja usein lähtee ennen kuin maila edes osuu siihen. Kiekkokin pyörii ajoittain fysiikan lakeja vastaan...


Noista pienistä kauneusvirheistä ei voi kauheasti valittaa, pelin aikana ei staattista kiekkoa huomaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LMR
Yhä ihmettelen tuota laukausten automaatti/manuaalitähtäyssysteemiä...eilen illalla taas vuorottelin noiden kahden välillä, mutta kudit lähtevät asetuksesta riippumatta aina maalia kohti. Onko niin, että manuaalikin ampuu aina suunnilleen maalia kohti, mutta tatin tarkalla käytöllä voi ampua kudin vaikka suoraan maalivahdin hanskakäden puolelle?
Jeps.
Huomasin muuten eilen että roikkukiekot eivät mene ainakaan vaihtoaitoiden kohdalla katsomoon, vaan ärsyttävästi pomppaavat näkymättömän seinän kautta takaisin kaukaloon. Muuten pikkuvika, mutta ärsyttää vaan kun tekoälyn ohjaama joukkue teki seinäsyötön tämän näkymättömän seinän kautta ja teki melkein maalin!
Jaahas, kehityksessä mennään takapakkia. 2K2:ssa se ei ainakaan törmännyt näkymättömiin seiniin. 2K3:ssa sen sijaan olen huomannut replaysta sen, että joskus kiekko osuu pleksin keskelle ja peli vihelletään poikki, syystä että kiekko on muka lentänyt katsomoon.
...pelaaja nostaa mailan lämäriä varten, kiekko liikkuu ylhäällä menevän mailan mukaan, ja usein lähtee ennen kuin maila edes osuu siihen.
2K2:ssa ongelma oli vielä hirveämpi. Pelaaja lukittui joskus laukaistaessa laukaisuasentoon, ja kiekko lähti kuin raketti pelaajan edestä vaikka maila oli lukittunut pelaajan taakse. Hölmön näköistä, mutta siitä lähtevä pommi oli hurja ja yllätti veskan lähes poikkeuksetta. Valelaukaus sekin. :D
 
Säädä taklausvoima minimiin jos kiusaa.
Hyvä neuvo. Tämän jälkeen kaikki taklaavat ketä vaan tuhoisin seurauksin.

-Väsymystäkin voi säätää...
Säädetty on. Pelasin tuossa 5 min säädöillä yhdellä kentällä. Kyllä miehet vähän hidastuivat, mutta tosi vähän. Toivottavasti väsymys vaikuttaa nopeuden lisäksi muuhunkin.

-Vetoja blokataan oikeastikin aika paljon. Kyllä se vähintään minimillä vastaa todellisuutta.

Eri mieltä, mutta pienemmälle sitä ei saa.


-Jos jäähyjä kaipaa, slideri maksimiin. Tulee joka pususta sen jälkeen.[/QUOTE]
?! Eihän taklauksista jäähyjä pitäisi pahemmin tullakaan, mutta kiekottaman taklaamisesta kylläkin.

Tuleeko tässä muuten 5 min jäähyjä?

Anyway - hyvä peli tämä on, mutta vähän huvittaa tämä ylenpalttinen ylistys. Esim. jotkut ylistävät jopa selostuksia! Jokainen joka on pelannut peliä tietää, kuinka vaatimattomat ne ovat. Muutamia lauseita ja usein vielä pahasti myöhässä tilanteista.

Maalin tekemisestä sen verran, että itse pelaan All-Starilla, en ole editoinut maalivahteja, mutta puolustuksen ja maalivahtien taitoja olen tiputtanut. Maaleja tulee kun pelaa intensiivisesti. Kiekkoa todellakin pitää toimittaa maalille ja pyrkiä nopeisiin poikittaissyöttöihin lähellä maalia.

Täällä on puhuttu tuosta laukausten manuaaliohjauksesta. Eikös se ole niin, että ohjaimella määritellään mihin kohtaan veto maalin suhteessa menee - ei koko päädyn. Eli jos osoittaa ohjaimella ylös oikealle. Kiekko ei mene oikeaan päätyyn vaan, maalin oikeaan yläkulmaan, jos on hyvä laukoja.

Tommi
 
Ylös Bottom