Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2K9 (Xbox 360)

Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Kai se on sit odotettava vaan ensi viikkoon :( Ei kyllä jaksais :D Mites, tuleeko Play.comista sähköpostia kun peli on laitettu postiin. Tähän mennessä ei ole tullut kuin se ensimmäinen ilmoitusviesti heti sen jälkeen kun olin tilannut pelin (25.8). Tiedätte varmaan mitä viestiä tarkoitan.

Kyllä play.com ilmoittaa heti kun tuote on postitettu.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

tulipa tehtyä viivalta maali demossa, ja heti maalin jälkeen vaihtopenkin vieressä olin näkevinäni että joku pelaaja olisi jutellut tuomarille :eek: tuli mieleen 2k3 missä pelaaja jäähyn saatuaan valitti tuomarille ja joskus kapteenikin saattoi sanoa sanasen :)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Mites näissä 2K:n peleissä on ollut noiden rosteripäivitysten kanssa? Eli, saako niitä ylipäätään livestä ladattua ja tarvitaanko siihen gold-jäsenyys vai pärjääkö silverillä?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Mites näissä 2K:n peleissä on ollut noiden rosteripäivitysten kanssa? Eli, saako niitä ylipäätään livestä ladattua ja tarvitaanko siihen gold-jäsenyys vai pärjääkö silverillä?

Ainakin ennen peli on Live-puolelle kirjautuessa ladannut uudet rosterit. Lisäksi samoja rostereita on voinut ladata offline-puolelle. Yleensä 2k on päivitellyt noita ladattavia rostereita noin kolme kertaa kaudessa, eli kerran tässä syksyllä, ehkä keskitalvella ja kerran NHL:n trade-rajan jälkeen (tosin 2k8:ssa ei tuota viimeistä päivitystä tullut). En tiedä voiko offline-puolelle ladata rostereita silver-tilillä.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Meikäläiselle napsahti tuohon työpöydälle juuri Promotional Copy tuosta pelistä, joten tänään pääsee testaamaan tätä ja huomenna EA:n versiota. Saa nähdä, ainakin ennakkoon on ekan kerran vaaka kääntymässä EA:n suuntaan...
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Tänään tuli viesti sähköpostiin klo 20 jälkeen että oma nhl 2k9:ni on postitettu :) tämän kerron siis siksi kun monet miettiny sitä julkaisupäivää että onko oikea vai ei, niin tuleepahan kerralla selväksi niin ei tarvi jaaritella. Eli peli tulee ajallaan, ensimmäisen kerran eurooppaan lähes samaan aikaan kuin jenkkiversionkin julkaisu :)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Tänään tuli viesti sähköpostiin klo 20 jälkeen että oma nhl 2k9:ni on postitettu :) tämän kerron siis siksi kun monet miettiny sitä julkaisupäivää että onko oikea vai ei, niin tuleepahan kerralla selväksi niin ei tarvi jaaritella. Eli peli tulee ajallaan, ensimmäisen kerran eurooppaan lähes samaan aikaan kuin jenkkiversionkin julkaisu :)


Sama homma, mutta itse sain mailin jo eilen. Loistava homma, että julkaisuasia saatiin kuntoon. Etkös säkin tilannut Play.comista? Toivottavasti olisi jo huomenna laatikossa. VPDhän tuota peliä jo näyttää myyvän, liekö kukaan sitä jo hakenut ja päässyt testaamaan?
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Sama homma, mutta itse sain mailin jo eilen. Loistava homma, että julkaisuasia saatiin kuntoon. Etkös säkin tilannut Play.comista? Toivottavasti olisi jo huomenna laatikossa.

Huomaa mun viestin päivämäärä, en nyt tiedä mitä päivää tarkoiti mutta kirjoitin eilen ton, eli samana päivänähän kummankin pelit tuli postiin. Saa olla melkoista tuuria että perjantaiksi tulee, itse veikkaan tiistaita. Ja hommasin juu play.comista niinkuin ilmi jo kävi :)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Huomaa mun viestin päivämäärä, en nyt tiedä mitä päivää tarkoiti mutta kirjoitin eilen ton, eli samana päivänähän kummankin pelit tuli postiin. Saa olla melkoista tuuria että perjantaiksi tulee, itse veikkaan tiistaita. Ja hommasin juu play.comista niinkuin ilmi jo kävi :)

Niinjoo, totta. :) Mä luulen myös, että ens viikolle menee. Mutta saatiinpahan halavalla' :D
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Noniin muutama peli (2 niistä Livessä) takana ja kukaan ei voi ainakaan sanoa, että pelissä olisi tyydytty päivittämään vain kokoonpanot tänä vuonna. Koko peli on tehty uusiksi ja on nyt huomattavasti lähempänä EA:n tekelettä kuin ennen.

Slidereihin en vielä ole ehtinyt puuttua joten huomioikaa se mielipiteissä. Sen verran ehdin katsoa, että nopeus säädetään nykyisin slow-normal-fast vaihtoehdoista eli slideri siihen puuttuu. KFL/FHL-asetuksilla pelanneille sanottakoon, että slow vaikuttaisi nopeammalta kuin pelinopeus niissä asetuksissa.

Ensimmäisenä on sanottava, että otteluihin on saatu reilusti enemmän tunnetta mukaan. Konetta vastaan, ainakin pienen ottelumäärän perusteella, oli oikeasti mukava pelata. Tekoälyjoukkue hyökkäsi todella mallikkaasti ja osasi hyödyntää hyvin annetun tilan jos taas otti tilan pois syöttö lähti nopeasti avoimeen paikkaan. Kone rankaisi maalipaikoista armottomasti. Puolustaessa tekoäly käyttäytyi turhan passiivisesti antaen suurimman osan kentästä ilmaiseksi. Tosin hyökkäysalueella se karvasi ajoittain mallikkaasti Tänä vuonna saattaa jopa franchisea viitsiä pelata.

Tekoälyä on paha kommentoida näin pienen ottelumäärän jälkeen mutta ainakin hyökkäyspelissä se näyttää toimivan melko mallikkaasti. Puolustuspelissä sen sijaan tekoälyn toiminta ei vaikuta parantuneen, liian helposti koneen ohjastamat pelaajat katoavat oman maalin edustalta kuten tapahtui 2K8:ssa.

Puolustaminen pelissä on muuttunut melko taklauspainotteiseksi. Passiivisella miehet oman maalin eteen ja maila jäähän ei varmaan pärjää entiseen malliin, valitettavasti. Muutenkin mailan jäähän laittamisessa saa nykyään olla melko varovainen kun samalla tulee helposti kampattua joku.

En jaksa enempää kirjoittaa joten lopetan tämän sekavan sepostuksen tähän. Peli on reilusti parempi kuin viime vuotinen pohjanoteeraus ja yleisellä tasolla melkein kaikessa on menty eteenpäin. Ainoastaan kontrollien muuttaminen jälleen kerran ärsyttää ehkä nämä ovat paremmat kuin viimevuotiset mutta omaan makuun olisin halunnut enemmän 2K7:a tyylisen ratkaisun. No yleensä noihin kontrolleihin tottuu ja ehkä niistä jopa sen jälkeen oppii pitämään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Taitaa jäädä hankkimatta tämä peli. 2khockey.net foorumeilta tulee semmosta kommenttia että ei oo minun peli. Kaatuu oikeastaan jo siihen että ainoa pelattava kuvakulma on pelistä poistettu, minä en näitä 2k -sarjan lätkiä oo pelannu mistään muualta kuin overheadista. Mitään muuta kameraa kun en vaan siedä.

Kontrollithan tuossa on pilattu myös, minä tykkään noista 2k8:n kontrolleista ja tässä on yritetty matkia EA:ta mutta minun mielestä epäonnistuttu pahasti...

Franchise -modea on myös haukuttu, jotain ylitsepääsemättömiä ongelmia siinäkin... :(
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Taitaa jäädä hankkimatta tämä peli. 2khockey.net foorumeilta tulee semmosta kommenttia että ei oo minun peli. Kaatuu oikeastaan jo siihen että ainoa pelattava kuvakulma on pelistä poistettu, minä en näitä 2k -sarjan lätkiä oo pelannu mistään muualta kuin overheadista. Mitään muuta kameraa kun en vaan siedä.

Kontrollithan tuossa on pilattu myös, minä tykkään noista 2k8:n kontrolleista ja tässä on yritetty matkia EA:ta mutta minun mielestä epäonnistuttu pahasti...

Franchise -modea on myös haukuttu, jotain ylitsepääsemättömiä ongelmia siinäkin... :(

Voihan rutto sentään, jos nuo löpinät pitävät paikkansa... Ensi viikon alusta varmaan oma PS3-versio tulee ja pääsen itse kokeilemaan. Sormet ristissä odotellaan ja toivotaan parasta. :( Jos tämä osoittautuu yhtä bugiseksi kuin mitä 2K8 keskustelujen mukaan on, joudun pyörtämään päätökseni ja ostamaan myös 09:n.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Itsekin yritän tänään löytää pelin kaupasta. Demon perusteella jo demossa oleva kamerakulmaratkaisu on suhteellisen toimiva kun siihen tottuu, joka tietenkin vaatii aikansa. Näkee jatkuvasti kaikki kenttäpelaajat. Ongelmia ainoastaan kauemman päädyn maalintakaisissa tilanteissa. Itselläni on tullut demoa hakattua lahjakkaasti ja kontrollit alkavat olla selkäytimessä, joten sormet syyhyävät jo peliin tutustumista. Paljon on pelissä demon perusteella potentiaalia kun ottaa vielä huomioon, että tämä on vasta ensimmäinen versio kyseistä pelisarjaa.

Muistaako joku minkälainen oli NHL07 ensimmäinen konsoliversio? Siihen verrrattuna mahtaa jo pelkkä demo olla rautaa suurimmalta osin. Voidaan siis ennakoida, että mikäli 2K jatkaa samalla tavalla pitkäjänteisesti tämän peliversion kehitystä eteenpäin, tullaan jo ensi syksynä näkemään sellainen jääkiekkopeli joka painaa unholaan kaikki entiset (ellei sitten jo tämän vuotinen ole jo rautaa, kohta se selviää.)

Tietenkin monilta osiltaan pelistä pitäminen tai pitämättä jättäminen perustuu henkilökohtaisiin mieltymyksiin. Toiset pitävät äidistä ja toiset isästä.

Samaan hengenvetoon voin sanoa, että tämän vuoden EA:n NHL09 viimeistään heittää puheet pelisarjan puhtaasta arcademaisuudesta roskakoppaan. Peli on mielestäni jo demon perusteella mennyt hyvin paljon realistisempaan suuntaan ja voi olla että tämän vuoden versiossa tällä saralla voittaa 2K: sarjan monilla osa-alueilla.

Kumpa joku suomalainen pelifirma ottaisi riskin ja yhdistäisi näitten pelien parhaat puolet ja tekisi pelin euroopan liigoista, niitähän ei kumpikaan nykyinen pelintekijä kunnolla tee. Kahdeksan joukkueen CUP, haistakaahan huilu...Mutta sitä ei taida koskaan tapahtua. Jos näin tapahtuisi, ostaisin pelin jo pelkässä tukemismielessä.

Taidankin samantien hommata molemmat pelit!

PS. tulee sieltä 2K:n foorumilta vähintään yhtä paljon ylistystä ja suitsutusta pelin hyvyydestä.
Linkki:http://www.2khockey.net/forums/index.php?showtopic=19256
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Luin tuon össin postaaman linkin takana olevan ketjun läpi ja odotukset pomppasi taas kattoon. Aikamoista vuoristorataa nyt perhana. :)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Se on selvä, että tämän vuotinen 2k-versio on muuttunut viime vuotisista ja on ilmeisesti tietyiltä osiltaan vähän viimeistelemätön. Mutta... varmaan muistatte mikä poru oli, kun 2k8 julkaistiin ja nyt peliä ylistetään monilla foorumeilla!! Viime vuonna valitettiin mm. syöttö- ja laukaisuviiveestä, konrolleista, frame ratesta yms. Omissa kirjoissa 2k8 on paras virtuaalilätkä (Kunu oli varmaan vähän väsynyt, kun noin tuomitsi 2k8:n ;) ).

Nyt on sitten sama poru uuden 2k9:n kanssa. Ja varmaan vähän isompikin, koska peli on oikeasti muuttunut jo pelkästään demon perusteella aika paljon.

Mitä nyt demoa olen pelannut, monet puutteet ovat mun mielestä hyväksyttävissä. Puutteiden vastapainona on monia uusia hienoja juttuja. Ei me koskaan saada peliä, joka jokaisella osa-alueella olisi kaikkien mielestä hyvä. Ja aina löytyy bugeja...

Summasummarum. Mulle tärkeintä on, että jos peli olisi edes demon tasoinen, automaattitäytäyksillä, maalintekotavat olisivat tasapainossa ja ai toimisi hyvin "human-human" -peleissä :)
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

2khockeyn foorumeilla meno on tosiaan ollut vähän negatiivista, mutta vastaavasti Operation Sportsin foorumilla mielipiteet ovat lähinnä ainoastaan positiivisia. Kummallista :).

2K Community ja Reelmaker ovat kerrassaan mainio lisäys tämän vuoden peliin. Peliä odottavat ihmiset voivat siis kuluttaa aikaansa silmäilemällä käyttäjien uploadaamia videoita. Tässä muutama siisti pätkä:

- Hyppy!
- Maalivahdit kunnossa tänäkin vuonna
- We Want The Cupin videot
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Peli tuntuu olevan jo demon perusteella kuin Quentin Tarantinon elokuva, ampuu osiltaan yli, mutta pitää otteessaan, eikä päästä irti. Tarkoitan tällä, että jokainen kolmen minuutin "ottelu" on kuin Stanley Cupin finaalin kooste. Verta, hikeä, kovia taklauksia ja hillittömästi taitoa. Koukutus on mielettömän kova ja mitä enemmän pelaan niin sitä enemmän saan pelistä irti, jatkuvasti tulee uusia yksityiskohtia, mm. tuomari jäi vahingossa myöskin taklaukseni alle ja lensi perseelleen, maalit lähtivät irti paikoiltaan, valtava määrä erilaisia horjahduksia jne. Hauskaa! Puutteita on kyllä demossa, mutta kun lopultakin sain kontrollit takaraivoon (olen hidas oppimaan niitä, asetuksena HYBRID) ja aloin pelaamaan siten että vähensin harhauttamista ja taklaamista niin kieltämättä nautin touhusta. Itse asiassa enemmän kuin mistään lätkästä tähän mennessä.
 
Vastaus: NHL 2K9 (Xbox 360)

Eikös ainakin Össi ja Poro pelaa Hybrideillä? Onko ne paremmat jollain tapaa kuin Evolution-setti? Voiko niillä tehdä jotain, mitä toisilla ei?
 
Ylös Bottom