Vastaus: NHL 12 [Hype / toiveet - demokyselijöille bannia, jo yhdeksän bannattu, älä ole seuraava!]
OT: NHL2K in-game näyttää ja tuntuu kuin vääntäisit tikkua ja näpyttelisit arcade nappeja videopeliluolassa. Olisikohan juurikin tuo NHL2K10 ollut testissä, mutta ei vaan tuntunut hyvältä. Myöskin in-game grafiikka häviää helposti EA:n änärille. Ainoastaan välianimaatioista, hidastuksista ja tappeluista EA voisi ottaa 2K:lta mallia, sillä niissä grafiikka näyttää upealta, vaikka välillä animaatio, esim. luistelu näyttääkin vähän tönköltä haahuilulta ja pelaajat menevät toistensa läpi.
NHL 2K10 - Winter Classic at Wrigley Field Period 1 - YouTube
NHL 2K10 - Wild vs Canucks Gameplay Period 1 - YouTube
Ja takaisin aiheeseen. Millä tasolla ja asetuksilla pelaat? Minkälaisia bugimaaleja sulla on tullut?
NHL12 demossa havaittu yksi huono puoli lisää : Rännikiekot tuntuvat olevan maalivahdeille lähes mahdottomia pysäyttää. Vaikka rännikiekko olisikin tarpeeksi hidas, niin maalivahti jää poikkeuksetta varusteistaan kiinni maaliverkkoihin, ja monesti on ollut lähellä, että vastustaja olisi päässyt tintaamaan tyhjiin maalivahdin nykiessä maaliverkoissa...
Niin ja tosiaan, urheilpelithän on parhaimmillaan nimenomaan toista ihmistä vastaan pelatessa. Ei mikään ihme jos AI:ta vastaan pelaaminen alkaa tuntua tylsältä virkamieskiekolta. Kuten jo aiemmin sanottu, valmiiksi koodatun AI:n pelitavat ja heikot kohdat oppii ennemmin tai myöhemmin, eikä AI osaa samalla tavalla muuttaa pelitapaa tarpeen vaatiessa kuin ihminen. Ja kyllähän aina toisen ihmisen rökittämisestä saa paremmat fiilikset, kuin tuon pienen humisevan laatikon.
NHL-turnaus kavereiden kesken lauantai-iltana: Jokainen osallistuja tarjoaa voittajalle juoman yössä Smurffilimua jos on alle 18v
Mielestäni peli on mennyt monessa asiassa huonompaan suuntaan 12 pelissä. Bugimaalit ovat räikeämpiä ja tuo vahdin ajelu on liian usein rumaa. Lisäksi on naurettavaa millä prosentilla viivasta lähtevät snapshotit menevät maalille, joka lähentelee 100 %. Oikeassa elämässähän arvotetaan puolustajia jotka OSAAVAT toimittaa kiekon maalille. Nyt kuka tahansa Tauno Tumpelo Kazakstanin kansallissarjasta saa hyvän maalitilanteen roiskaisemalla maalille kiekkoa. Tämä kyseinen myös vähentää huonompien pelaajien ja parempien pelaajien taitoeroa kun kyseistä tekee kuka tahansa nakkisormi.
On toki jotain hyvääkin, luistelu tuntuu hyvältä ja laukominen tuntuu hyvältä (joka varmasti muuttuu koko versioon). Lisäksi taklaaminen on hiotumpaa. Sitä en tosin ymmärrä minkä vuoksi vastustajan maalivahtia voi ajaa, mutta omassa päädyssä maalialuetta koristaa Tähtien Sodasta tuttu suojakenttä. Ei näin. Ensi vuonna uudistus: "Voit ajaa oman vahdin!"? Nooh lisäksi pelaajilla tuntuu olevan piikki pepussa kun eivät tunnu pysyvän paikoillaan ja uusinnat on perseestä. Lisäksi maalivahti, joka on monessa suhteessa parempi tumpeloi edelleen maalilla.
No paljon pahaa, muutama kiva juttu. Eniten toivon kuitenkin, että nuo bugimaalit karsittaisiin (liikaa vaadittu? Ja, että liigajärjestelmä toimisi:
http://www.konsolifin.net/bbs/playstation-turnaukset-peliseura/97571-nhl-12-konsolifin-liiga.html Pelaajia 34 tällä hetkellä ja lisää kaivataan. Änäristit kaikki mukaan !
OT: Millä perusteella voi kukaan väittää 2k:ta epärealistiseksi? Itse ostin kyseisen 10 version hintaan 10+€ ja sliderien kuntoon laittamisen jälkeen peli tuntuu selvästi realistismmalta, on kiekko- ja luistelufysiikkaa, maalivahdit käyttäytyvät kuin oikeat lähes aina. Lisäksi rangaistuslaukauksissa ja läpiajoissa voi tehdä uskomattoman upeita maaleja. Grafiikka tosin on perseestä, mutta pelattavuus pelastaa. 12 on siltikin se, jota minunkin tulee kuitenkin pelata.
OT: NHL2K in-game näyttää ja tuntuu kuin vääntäisit tikkua ja näpyttelisit arcade nappeja videopeliluolassa. Olisikohan juurikin tuo NHL2K10 ollut testissä, mutta ei vaan tuntunut hyvältä. Myöskin in-game grafiikka häviää helposti EA:n änärille. Ainoastaan välianimaatioista, hidastuksista ja tappeluista EA voisi ottaa 2K:lta mallia, sillä niissä grafiikka näyttää upealta, vaikka välillä animaatio, esim. luistelu näyttääkin vähän tönköltä haahuilulta ja pelaajat menevät toistensa läpi.
NHL 2K10 - Winter Classic at Wrigley Field Period 1 - YouTube
NHL 2K10 - Wild vs Canucks Gameplay Period 1 - YouTube
Ja takaisin aiheeseen. Millä tasolla ja asetuksilla pelaat? Minkälaisia bugimaaleja sulla on tullut?
NHL12 demossa havaittu yksi huono puoli lisää : Rännikiekot tuntuvat olevan maalivahdeille lähes mahdottomia pysäyttää. Vaikka rännikiekko olisikin tarpeeksi hidas, niin maalivahti jää poikkeuksetta varusteistaan kiinni maaliverkkoihin, ja monesti on ollut lähellä, että vastustaja olisi päässyt tintaamaan tyhjiin maalivahdin nykiessä maaliverkoissa...
Niin ja tosiaan, urheilpelithän on parhaimmillaan nimenomaan toista ihmistä vastaan pelatessa. Ei mikään ihme jos AI:ta vastaan pelaaminen alkaa tuntua tylsältä virkamieskiekolta. Kuten jo aiemmin sanottu, valmiiksi koodatun AI:n pelitavat ja heikot kohdat oppii ennemmin tai myöhemmin, eikä AI osaa samalla tavalla muuttaa pelitapaa tarpeen vaatiessa kuin ihminen. Ja kyllähän aina toisen ihmisen rökittämisestä saa paremmat fiilikset, kuin tuon pienen humisevan laatikon.
NHL-turnaus kavereiden kesken lauantai-iltana: Jokainen osallistuja tarjoaa voittajalle juoman yössä Smurffilimua jos on alle 18v