Voihan sen asian noinki kokea, mut eikös se roolipeleissä (skyrim, fallout, ym) mitä näitä nyt onkaan löydä aina näitä "plim plom plämmejä" kiitti mitä mä tästä hyödyn lällyköitä? Skyrimissä vieläki 23.500.544 turhaa esinettä pitkin arkkuja millä en tee mitään, samoin falloutissa. No sen verran voin sanoa että näillä "plim plom plemmeillä" esim päivitetään higgeldiksiä että niittenki levelit nousee, ruuilla sitten voi saada väliaikaisia boosteja hahmoille jne, ei näissä roolipeleissä ikinä joka ikisellä itemillä ole sen suurempaa merkitystä. Taistelu on helppoa aluks, siitä ei pääse mihinkään, on ollut kyllä taisteluja jossa pomo murhaa kaikki 3 hahmoa yhellä megaiskulla (ne pomot joiden ympärillä on se aura ja leveli reilusti isompi ku oma), myöhemmin taisteluja jotka kestää enemmän kun se 3,5 sekunttia. Toki ei tässä ole edelleen mitään bloodbourne tapaista vaikeutta, mutta kyllä haastetta myöhemmin tulee.
Luolastoissa kieltämättä olisi voinut olla enemmän vaihtelua, sivutehtävien ideana hommata kansalaisia kingdomiin, mutta jos se ei vois vähempää kiinnostaa nii se on tietenki ikävämpi asia sitten. Ite en odottanut tästä mitään mestariteosta ja lähin ihan puhtaalta pöydältä ja osoittautui mulle lähes täydelliseksi seikkailu rpg peliksi ja olen nauttinut joka ikisestä sekunnista.
Ykköstä en ole pelannut, mutta se vähän mitä kattonut niin mikä siitä teki sitten sen "mestariteoksen"? Ei ainakaa arvosteljen ja ihmisten puheiden mukaan sekään mikään täyden kympin peli ollut, eikä ni no kuni 2 ole siitä ainakaa huonompi monien mielestä, päinvastoin. Itelleni ehkä eniten uppoo tarinakerronta, hahmot, kingdom building, mutta olenki aina heikkona peleihin missä rakennetaan.
Mitä tulee kingdom buildingiin nii ei se ole vaa lisätty turhake, sillä hommataa lisää niitä ns "plim plom plemmejä" joilla sitten helpottuu esim skirmish matsit jne. Paremmat aseet, armorit jne. Myös kingdom rakentelu nopeutuu mitä paremmaksi sitä teet ja laajennat.
Ääninäyttely puutteesta melkein samaa mieltä, tekstiä on kertakaikkiaan tässä pelissä aivan perkeleesti joten kaikkea ei vaan pysty ääninäyttelemään, mutta edes niissä tärkeimissä kohtauksissa voisi olla enemmän.
Kuten olen sanonut, peli alkaa hitaasti ja ekat 10 tuntia ovat tutoriaalia ja opettelua. Jotkut voi kokea sen tylsäksi ennen kun se peli varsinaisesti alkaa.
Mut hei, ei se ole rikos. Kaikki ei tykkää ja se on ihan fine!