Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ni No Kuni II: Revenant Kingdom

Jees peli läpi täälläkin, tai sanotaanko tarina läpi koska onhan mulla vielä kuningaskunnassa kehitettävää :) Voi jugu mikä seikkailu, pidän tästä pelistä ihan älyttömästi. Ekaa Ni No Kunia en koskaan pelannut kun en siloin PS3:Sta omistanut, joten sinne ei ole kosketuspintaa, mutta tämä oli kyllä kaikin puolin loistava koemus, ihan kuin olisi pelannut jotain loistavaa Tales of -peliä.

Musiikki on älyttömän kaunista tässä, ja graafinen ilme erittäin hienoa, näkee Studio Ghiblin vaikutteen hyvin vaikkeivat itse peliä olleetkaan kehittämässä, ilmeisesti tämän kehittäjät lainasivat Ghiblin graafikoita?

Olihan tarina aika sellainen siirappinen sanotaanko näin, mutta kyllä se ihan hyvä mielestäni on :)

Paljon on vielä tekemistä, ennen kuin laitan pelin tauolle niin haluan kuningaskunnan tasolle 4 ja käyn katsomassa vähän noita end game luolastoja. Sitten täytyy kaivaa tuolta hyllystä Prinsessa Mononoke ja Laputa - Linna taivaalla ja kattoa ne koska tuli Ghibli nälkä :D
 
Jos en väärin muista niin studio ghibli oli suunittelemassa hahmot, mutta level 5 teki ne, suoranaisesti studio ghibli ei kuitenkaan täysin ollut mukana, paitsi tietenkin Studio Ghliblin usempiin elokuviin säveltänyt Joe Hisaishi. Kyllä tarina oli kieltämättä siirappinen ja naiivi, jokseenkin lapsellinen mutta jotenkin pysyi siinä rajoissa että ei kadonnut se uskottavuus ja käsiteltiin kuitenkin myös vakavia asoita, sanotaanko nyt vaikka näin että se oli täydellinen tarina suoraan hyvästä lasten elokuvasta/satukirjasta. Kuningaskunta pakko saada sinne level 4, jos vaikka sen jälkeen pitäis sen pienen tauon. Mutta joo, mahtava seikkailu kaikenkaikkiaan ja tykkään pelistä todella paljon.
 
Pettymys tämä on minullekin, en oikein jaksa pelata enää. Väkinäistä vääntämistä, joskin ihan viihdyttävää välillä. Väkisinkin miettii että ainakin PC arviot ovat olleet täysin yläkanttiin ihan vain että Level 5 tekisi jatkossakin pelinsä PC:lle...

Edellisen osan tarina oli myös naiivi, mutta siinä oli tämä toinen ulottuvuus joka toi synkempää sävyä. Pystyi aina miettimään että mitä "oikeassa maailmassa" tapahtuu. Sitä toista tasoa tosin hyödynnettiin aivan liian vähän.
 
Tämä on selkeesti suunnattu nuoremmalle/lapsiyleisölle, niin tarinan, ulkoasun ja varsinkin vaikeuden osalta. Ei siinä mitään, tämä on kuin kokoperheen satukirja/disney piiretty, silti kaikesta huolimatta olisi pitänyt tänne tehää joku hardmode tai vastaavaa että myös vanhukset olisi saanut tästä jotain haastetta irti. Itseäni ei tämä kokonaisuutta haitannut, oli välillä myös ihan ok haastetta eikä tämä edelleen ole sitä bloodbourne luokkaa.

Silti tämmösis RPG peleissä jossa parannetaan aseita ja varusteita, oli tässä tapauksessa kaikki se säätäminen lähes turhaa koska pystyit myös 30 vuotta vanhalla miekalla pieksee sua huomattavasti korkeempia vihuja. Toivon että mitä nämä jatkossa tulevat laajennukset tuleekin olemaan, tekisivät jotain haastavampaa ja miksei vaikka jossain pätsissä hardmode niille kaipaaville. Pelikellossa kuitenkin lähemmäs 90 tuntia, joten olen rahoilleni saannut vastinetta ja edelleen, vaikka tarina oliki naiivi ja disney koko perheen elokuva, viihdytti se silti minua loppuun asti ja kingdom rakentelu oli koukuttavaa. Sekin on nyt level 4 ja kaikki tapissa niin eihän siinä enää sen syvällisempää, ellei sit tosiaan siihenki tuu jotain laajennusta.

Peli toki olisi voinut kyetä parempaan, mutta ne pienet asiat annan anteeksi. Peli on kuitenkin todella toimiva, eikä koko 90 tunnin aikana tapahtunut mitään kaatumisia, mitään bugeja ja kaikki toimii. Se jo pelkästään on nykyään hattua nostava saavutus.

Edelleen ellei nyt ole mitään jäätävän mullistavaa tulossa vuonna 2018, on tämä melko varmasti mulle vuoden paras JRPG vaikka vuosi melko alussa onkin. Valaiskaa joku mua, jos on tulossa jotain JRPG pelejä mitä en tiedä vielä tämän vuoden puolella.
 
Kovin on ristiriitaisia fiiliksiä esitetty ketjussa eikä omat ennakkokäsitykset ole muuttuneet näiden myötä. Säädettävän vaikeustason puutteen ohella OMIERIN kommentti "Disney piirretystä" sai meikäläisen naaman nyrpistymään. Tietty ei tämä yllätyksenä tule, koska myös arvosteluissa on todettu pelin tarinan sopivan juurikin lapsille. Ehkä pitää vain hyväksyä ettei peli ole meikäläiselle. Toivottavasti tämä joskus rantautuu PS+ palveluun, niin pääsisi kätevästi testaamaan miltä ensimmäiset pari tuntia maistuu.
 
Kovin on ristiriitaisia fiiliksiä esitetty ketjussa eikä omat ennakkokäsitykset ole muuttuneet näiden myötä. Säädettävän vaikeustason puutteen ohella OMIERIN kommentti "Disney piirretystä" sai meikäläisen naaman nyrpistymään. Tietty ei tämä yllätyksenä tule, koska myös arvosteluissa on todettu pelin tarinan sopivan juurikin lapsille. Ehkä pitää vain hyväksyä ettei peli ole meikäläiselle. Toivottavasti tämä joskus rantautuu PS+ palveluun, niin pääsisi kätevästi testaamaan miltä ensimmäiset pari tuntia maistuu.

Ootat plussalle tai jotain reilua alennusta, vaikka silloin kun ei muuta ole tarjolla. Monissa muissaki arvosteluissa sanottu jopa varoitettu, että peli on hyvä mutta ei välttämättä sovi kaikille, juurikin (tällähetkellä) sen vaikeustason ja varsinkin todella disney/satukirja tarinan puolesta. Tarina, mitään spoilaamatta on tietenkin rakentaa oma valtakunta ja että kaikki olisi onnellisia, ei siitä sen enempää mutta se miten se tarina siitä sit etenee on melko disney touhua, että mitää braveheart huutopuheita ja verisiä taisteluja sen oman valtakunnan eteen käydä.
 
Tämä on selkeesti suunnattu nuoremmalle/lapsiyleisölle, niin tarinan, ulkoasun ja varsinkin vaikeuden osalta. Ei siinä mitään, tämä on kuin kokoperheen satukirja/disney piiretty, silti kaikesta huolimatta olisi pitänyt tänne tehää joku hardmode tai vastaavaa että myös vanhukset olisi saanut tästä jotain haastetta irti. Itseäni ei tämä kokonaisuutta haitannut, oli välillä myös ihan ok haastetta eikä tämä edelleen ole sitä bloodbourne luokkaa.

Silti tämmösis RPG peleissä jossa parannetaan aseita ja varusteita, oli tässä tapauksessa kaikki se säätäminen lähes turhaa koska pystyit myös 30 vuotta vanhalla miekalla pieksee sua huomattavasti korkeempia vihuja. Toivon että mitä nämä jatkossa tulevat laajennukset tuleekin olemaan, tekisivät jotain haastavampaa ja miksei vaikka jossain pätsissä hardmode niille kaipaaville. Pelikellossa kuitenkin lähemmäs 90 tuntia, joten olen rahoilleni saannut vastinetta ja edelleen, vaikka tarina oliki naiivi ja disney koko perheen elokuva, viihdytti se silti minua loppuun asti ja kingdom rakentelu oli koukuttavaa. Sekin on nyt level 4 ja kaikki tapissa niin eihän siinä enää sen syvällisempää, ellei sit tosiaan siihenki tuu jotain laajennusta.

Peli toki olisi voinut kyetä parempaan, mutta ne pienet asiat annan anteeksi. Peli on kuitenkin todella toimiva, eikä koko 90 tunnin aikana tapahtunut mitään kaatumisia, mitään bugeja ja kaikki toimii. Se jo pelkästään on nykyään hattua nostava saavutus.

Edelleen ellei nyt ole mitään jäätävän mullistavaa tulossa vuonna 2018, on tämä melko varmasti mulle vuoden paras JRPG vaikka vuosi melko alussa onkin. Valaiskaa joku mua, jos on tulossa jotain JRPG pelejä mitä en tiedä vielä tämän vuoden puolella.

Octopath travelleria odotan kovasti. Demon perusteella on tulossa omaan makuun varsinainen mestariteos.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tämä peli hommattua ja viitisen tuntia takana, grafiikka on mukavaa vaihtelua GoW:in jälkeen vaikka vaimo kyseleekin, että eikö tuo peli soveltuisi paremmin 3v kummipojalle kuin minulle.

En ole koskaan ollut vaikeiden/haastavien pelien ystävä, päin vastoin, minulle riittää keskiverto haaste, koska saan silläkin huijattua itselleni voittamisen tunteen, mutta tämän pelin kohdalla ensimmäisen kerran tullut tunne, että peli on aivan stnan helppo. Toki kyllä tässäkin kuolema kuittaa jos menet +10 lvl tyyppiä vastaan, mutta ainakin toistaiseksi pääjuonen ohella vastaantulleet vastustajat ovat olleet aivan liian helppoja.

Pääkartalla juostessa tulee kyllä vahvat FF-fibat kun tulee tuo siirtymis frame taisteluikkunaan. Oi niitä hyviä aikoja :D
 
Nyt peli vihdoin sai hard ja expert moden, joka olisi kyllä pitänyt olla julkkarista asti niille jotka sitä kaipaa. Meinaan muuten peli, kuten jo monesti sanottu on aivan liian helppo. Ite olen ikävä kyllä jo pelin tarinat ja kaikki pelannut läpi, mutta tulevat dlceet mikäli ne pystyy vetää myös näillä uusilla vaikeusasteilla niin tulen niin varmasti tekemään.

https://gematsu.com/2018/06/ni-no-k...ailable-adds-hard-and-expert-difficulty-modes
 
Pitäisi varmaan vetää God of War läpi ja käydä vaihtamassa tähän nyt, kun tuli noi uudet vaikeustasot. Sitten ainoaksi isommaksi harmiksi jää enää se, että peli ei pahemmin sisällä ääninäyttelyä tai oikeastaan hahmojen puhetta. Se nostaisi fiiliksen ihan kattoon, kun sen yhdistää tuohon näyttävään visuaallisen tyyliin sekä mielenkiintoisen näköisiin hahmoihin.

Se tuskin itseäni haittaa, että tarina on satumainen/Disneyä. Jo Fable II:ssa nautin siitä satukirjamaisuudesta, kun se on niin hyvää vaihtelua kaikkiin muihin peleihin. Joskus on kiva nauttia vähän yksinkertaisemmasta tai lapsellisesta menosta, vaikka JRPG-fanit odottavatkin varmasti paljon enemmän.
 
Ei mua haitannut tämä "lapsille suunattu" tarina, tykkään kyllä myös disney/pixar ym elokuvista. Tämä kuuluu siihen kastiin, sit yakuzat ym tarjoo sitä vakavampaa tarinaa. Ääninäyttelyä tosiaan todella vähäsen, onhan se muissaki (yakuza, persona ym) peleissä että on niitä kohtia jossa ollaan vaa "hmm" "haha" "heh" tyylillä ja sit teksteillä loput, mutta tässä tuntuu sitä olevan liikaa, jopa joissakin tarinakohtauksissa joka olisi voinut olla näyteltyä.

Vaikeustason puuttuminen kyllä itseäni harmitti. Tulis vaikka new game+ sitten, ettei tarttis kaikkea taas alusta grindaa. Meinaan se vaikeustaso oli niin helppoa että kaiken maailman aseiden päivitys tuntui ihan turhalta kun pystyit vetää isompiaki pomoja jollain 20 vuotta vanhalla miekalla. Noh, toivottavasti edes sitten dlceet pystyis vetää vaikeemmalla. Ei oo vielä niistäkää kuulunut mitään, kesällä pitäisi kuulemma tulla ensimmäinen. Muuten kyllä tykkäsin pelistä ja sen värikkäästä maailmasta sekä oman valtakunnan rakentelusta.
 
Pettymys tämä on minullekin, en oikein jaksa pelata enää. Väkinäistä vääntämistä, joskin ihan viihdyttävää välillä. Väkisinkin miettii että ainakin PC arviot ovat olleet täysin yläkanttiin ihan vain että Level 5 tekisi jatkossakin pelinsä PC:lle...

Edellisen osan tarina oli myös naiivi, mutta siinä oli tämä toinen ulottuvuus joka toi synkempää sävyä. Pystyi aina miettimään että mitä "oikeassa maailmassa" tapahtuu. Sitä toista tasoa tosin hyödynnettiin aivan liian vähän.

Nyt on parikymmentä tuntia takana ja se kuuluisa peli-ilo hiipuu kovaa vauhtia alun innostuksen jälkeen ja tuntemukset alkaa olemaan samaa luokkaa mojo2:sen kanssa. Tuntuu, että pelin päämäärä on kadoksissa ja joka suuntaan poukkoillaan eri pelimuodoissa, pääjuonen junnatessa paikallaan. Voi myös olla, että olen vain itse kadoksissa.

En ollut paljoa perehtynyt peliin etukäteen, parin trailerin perusteella tiesin millainen taistelusysteemi pelissä oli. Valtakunnan rakentelu tuli mukavana yllätyksenä, mutta olisin toivonut, että pelaaja olisi vähän vapaammin päässyt sijoittelemaan rakennuksia omalle tontilleen. Tälläin olisi tullut fiilis, että omasta valtakunnasta saisi "oman näköisen".

Pelissä on IMO pari ongelmaa, ensinnäkin peli pakottaa tekemään todella paljon sivutehtäviä pääjuonen ohella ja valta-osa pelistä kuluukin paikasta toiseen täysin päättömänä poukkoilessa ja kertomassa jokaiselle ohikulkijalle paremmasta paikasta toisaalla, jossa on ikuinen rauha. Jokaisen ohilukijan käännytys omaan "uskon lahkoosi" käy hyvin nopeasti tylsäksi kun värväystehtäviä on pääasiassa kahta erilaista A) tapa joku, B) tuo joku tavara. Paikoitellen peli alkaakin muistuttamaan Jehovan todistajien käännytys simulaattoria, toisessa vaan puhutaan valtakunnansaleista, toisessa valtakunnasta, mutta molemmissa jollain on aina hauska tukka.
Onneksi poukkoilu on toteutettu siten, että kartan äärilaidasta äärilaitaan pääsee siirtymään melko kivuttomasti latausikkunan kautta.

Pääjuoni on jäänyt todella pahasti sivutehtävien jalkoihin. Pääjuoni nostaa päätään kerran viiteen tuntiin kun aukeaa uusi paikka, jolloin myös vilahtaa hetkellisesti mystinen pahis, joka käy varastamassa jotain kylän hallitsijalle kuuluvaa. Sillon tulee aina todettua "ainiin tää äijä". Vielä 20h jälkeenkään en oikein tiedä tästä mystisestä tyypistä mitään.

Pelin ehdottomasti suurin heikkous ja riippakivi on nuo Skirmish- tehtävät, joissa joukkoja johdatetaan taisteluun ylänäkymästä. Kyseiset tehtävät tuntuu jotenkin niin pakkomukaantungetulta ja eivät anna kyllä pelille mitään lisäarvoa. Ikävä kyllä nämä eivät ole sivutehtäviä vaan peli pakottaa pääjuonessakin näitä koluamaan. Väliin jättäminenkään ei ole vaihtoehto, koska omaa tiimiä täytyy kehittää pärjätäkseen.

Perus pleikalle peli tuntuu myös olevan aavistuksen turhan raskas, pääkartalla juostessa jonkun verran nykmistä havaittavissa.

Peli on myös julkaistu ehdottomasti väärälle konsolille. Olen monta kertaa todennut mielessäni, että jatkanpa makuuhuoneessa hetken vielä, mutta eeeeeeikun tämä onkin PS4:lle eikä Switchille.

Visuaalinen ilme kylllä miellyttää erittäin paljon vieläkin.

Pelillä on vielä viikon verran aikaa vakuuttaa minut tai muuten peli joutuu pimeyteen pelikaapin syvyyksiin. :D
 
Itselläkin on nyt 30h takana. Ja ymmärrän kyllä hyvin nuo kritiikit pelin ongelmista, mutta itse en niitä pysty allekirjoitamaan omalta kohdaltani. Vaan olen enemmänkin kokenut nuo positiivisesti, että peli on ollut vähän kevyempää pelattavaa ja tarjonnut täysin erilaisen kokemuksen vaikkapa verrattuna johonkin Witcher 3 syvälliseen sisältöön.

Jotenkin juuri tuo tarina ja kuningaskunnan rakentaminen ollut mielestäni mielekästä, koska se luo ihan hyvän syyn sekä immersion kaikelle tekemiselle pelissä.

Helppo nähdä miksi peli on jakanut vähän ihmisten mielipiteitä, mutta itse olen tykännyt todella paljon. Toistaiseksi vuoden paras peli itselleni, hieman God of Waria parempi. Molemmat erinomaisia pelejä, mutta Ni No Kuni 2 maistuu itselleni enempi.
 
Tämä menee jo mun osalta saman asian toistamiseen mutta mulle ainoa ongelma oli se vaikeus, tässa se helppous meni jo överiks kun pystyit pieksee itseään 20 leveliä isomman örkin jollain ruosteisel kepil jonka löysit jostain tyylii pelin alussa, ei kaiken tarvii olla vaikeeta ja haastavaa, mutta tän tapasis peleis on kiva ku kokis sen että hahmo vahvistuu ennen kun lähtee pieksee niitä suurempia pomoja. Kaikki craftaus ja armorien ym parantaminen tuntui täysin turhalta. Päivitys nyt korjasi nämä ongelmat, mutta kaikki muu--> tarina, ulkoasu, musiikki, hahmot, rakentelu, fiilistely jne uppos muhun täysin!

Ehkä olisin myös toivonut lisää paikkoja/kyliä mihin olisi voinut päästä kun seikkailee siinä freeroam mapissa, nyt esim se aavikko ja talvimappi ovat täysin tyhjiä, mitä nyt jotain vihollisia sielä pyörii. Tuntuu jotenki että peliä tuli siirettyä ja olisi ehkä kaivannut siirtelyä vielä enemmän, en usko että noi aavikot ja lumimapit on tarkoitusella jätetty tyhjäks. Tai sit katkastu ja lisätään jotain lisäosissa sitten...

Luolastot/dungeonit olisi voinut myös tehää edes hieman erinäköisiksi.

Paljon on siis hyvää, mutta ei täysin loppuun hiottu timantti.

Edelleen ootan sitä dlceetä kun kesällä piti kuulemma tulla jossa luvataan 15h lisää höhhöö, kesä nyt on myös niin suhteellinen käsite. Voi olla että nähäänki eka lisäri vasta joskus syksyn jälkeen.
 
Itse olen pelannut hard-tasolla ja taistelut tuntuvat aika helpoilta sekä sellaiselta, että hirveästi ei tarvitse muuta tehdä kuin mätkiä. Yritän kyllä taistella monipuolisesti, kun pelissä on kuitenkin ihan hyviä taikoja ja muutenkin hyvä pelattavuus.

Haastetta hard-tasolla löytyy sitten, kun joku perusvihollinen on useamman levelin parempi tai bossit/vaarallisemmat viholliset on pari leveliä kovempia. Niitä saa kyllä mätkiä, että energipalkki pienenee ja itse joutuu väistelemään osumia. Jo kahdesta osumasta varmaan kuolee ja tiimin muut jäsenet helposti näin tekevätkin, vaikka niille antaisi lisää energiaa taistelun aikana.

Haastavalta peli ei siis tunnu, mutta aina välillä tuleekin vastaan taistelu mihin menee hemmetisti aikaa vihollisen energiapalkin tyhjentämiseen.
 
Huh, melkoisen koukun läpsäytti tämä peli, semmosia 12-14 tunnin pelisessioita tässä viimeiset kolme päivää.
Tarina meni eilen läpi ja enää viisi asukasta rekrytoimatta. Kingdomin päivittämisessä 4-tasolle menee vielä tovi.
Koukuttavin peli mitä tässä toviin on tullut vastaan, tuo oman valtakunnan kehittäminen vaan syrjäytti tuon päätarinan pelaamisen mielenkiinnon, puoliväkisin hankasi sitä että uudet asukas-sivuqestit tulisi pelattavaksi.
Ainoa mikä ei maistu ollenkaan on nuitten skirmishien pelaaminen. Platina oli tarkoitus tästä hankkia mutta tuo 50 uniikin skirmishin läpäisemistrophyssä saattaa tulla seinä vastaan.
Jokatapauksessa joutuu vanhan ja uskollisen ps3sen kaivamaan esiin kunhan tämän läpäisee ja siirtyä ensimmäisen osan pariin.
 
Lainaan nyt tätä kun en löytänyt ykkösosan keskustelua. Onko joku löytänyt Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered ps4 version Suomen storesta? Jenkkien storesta tuo löytyy kyllä, mutta siis aika outoa kun julkaisu on perjantaina 20.9.19.
 
Lainaan nyt tätä kun en löytänyt ykkösosan keskustelua. Onko joku löytänyt Ni No Kuni: Wrath of the White Witch Remastered ps4 version Suomen storesta? Jenkkien storesta tuo löytyy kyllä, mutta siis aika outoa kun julkaisu on perjantaina 20.9.19.
Ehkei Euroopan Bandai Namcoa ole kiinnostanut sen vertaa, että olisi pelin ennakkotilattavaksi laittanut. Kyllä se perjantaina meidänkin Storeen kuitenkin saapuu, ellei jotain eriskummallista tapahdu.
 
Ylös Bottom