Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ninja Gaiden 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cyrus1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Speed Challenge Leaderboardin mukaan ton on muuten mennyt vasta läpi 64. Eilen luku oli jotain 30 ja olikohan puolivälissä viikkoa 10. Kaikkihan ei tietenkään huomaa lisätä nettiin noita tuloksia, kun ne pitää chapterin jälkeen aina manuaalisesti upata Liveen.

48000 pelaajaa löytyy Karma Challengesta eli on edes jotain tietoja tonne lisännyt. Pari päivää sitten luku oli jotain vajaat 30 000, maanantaina varmaan 5000.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Demoa kokeilin ... hyväähän tossa play asian versiossa on, että siihen saa alkuperäiskielen eli japanin. Ei tarvitsis kuunnella "voe missähän se meijän Riu on" -tason näyttelijäsuorituksia :)

Taitaa jäädä kuitenkin ostamatta, luulen että tohon mätkintään kyllä kyllästyy ... Kivaahan se varmaan pienissä annoksissa on, ja visuaalinen puoli on kunnossa.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Demoa kokeilin ... hyväähän tossa play asian versiossa on, että siihen saa alkuperäiskielen eli japanin. Ei tarvitsis kuunnella "voe missähän se meijän Riu on" -tason näyttelijäsuorituksia :)

Taitaa jäädä kuitenkin ostamatta, luulen että tohon mätkintään kyllä kyllästyy ... Kivaahan se varmaan pienissä annoksissa on, ja visuaalinen puoli on kunnossa.

kylla tassa ihan suomesta ostetussakin saa valita japsi tai englanti
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

tänään tuli peli ostettua ja olen aika pettynyt, taitaa olla boksissakin jotai vikaa tai kuumuudella on jotain vaikutusta... siis ihan helvetilliset framerate ongelmat:mad: joskud peli melkein pysähtyy täysin mitenkäs muilla on toiminut?
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

tänään tuli peli ostettua ja olen aika pettynyt, taitaa olla boksissakin jotai vikaa tai kuumuudella on jotain vaikutusta... siis ihan helvetilliset framerate ongelmat:mad: joskud peli melkein pysähtyy täysin mitenkäs muilla on toiminut?

taitaa olla boxissa vikaa kun mulla ei ainakaan tohon 2 bossille asti ole ollu mitaan fps droppausta
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Taukoa nyt :D Hullua tykitystä ollut, kylläpäs aika on rientänyt. Tarina alkaa hyvin, mättöä ja kasa ruumiita ja sillä tarinakerronnalla edetään, LOL.
Peli on nopea, vielä kerran, pirun nopea! Grafiikka ei ole kokenut mitään uudistusta, lähinnä alkuperäistä Ninja Gaidenia pikkasen korkeammalla resolla, efektit vanhan tasoa. Välidemot kökösti toteutettu. Kenttäsuunnittelusta, toistaiseksi aika surkeaa, isot oikeat kaupungit ei nappaa, jonkin verran muistuttaa DMC2:n kenttäsuunnittelua...Seikkailuntunne ei ole.

Path of Warriorilla pelattu, ei mikään mahdoton, mut perushaastava. Path of Warrior vaikeusaste vastaa hard-vaikeusastetta muissa peleissä :) Kuollut enimmäkseen pomoissa, pari kertaa matkan varrella. Ohjattavuus ihan timanttia lukuunottamatta kameraa. Ihan hullua mättöä, essence superit! Fatalityt buenoo! Aseet, miekan voi heittää vesilintua, kepillä tökitään kunnes VIIKATE tulee käyttöön! Hohohoo! Grim reaperi tulee!

Lopuksi, Team Ninja päätti lisätä Soniaan doa:sta tuttu tissifysiikkaa :)

tänään tuli peli ostettua ja olen aika pettynyt, taitaa olla boksissakin jotai vikaa tai kuumuudella on jotain vaikutusta... siis ihan helvetilliset framerate ongelmat:mad: joskud peli melkein pysähtyy täysin mitenkäs muilla on toiminut?
Peli lataa melko usein ihan tyhjästä, ei boksissa ole vikaa. Pientä hidastusta esiintyy.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Olipas veristä mättöä tuo demo - huh huh! Grafiikka ei ole erikoista verrattuna moniin muihin uutuuspeleihin, mutta ajaa asiansa. Jos vertaa siihen, mitä grafiikka ykkösessä oli Xboxilla niin kyllä 360:llä grafiikan tulisi olla monta astetta parempaa!

Pelattavuus on lähes samanlainen kuin ykkösessäkin. Kameran kanssa ei ole ongelmia kunhan tiuhaan naputtelee toista liipaisinta kameran ohjaamiseen hahmon taake. Kuitenkin demo on pieni pettymys, koska peli on lähes täysin samaa menoa kuin ykkönenkin...noh..pitää tämä silti hankkia kokonaankin, jotta näkee mitä tekijät ovat ninjan päänmenoksi keksineet. Miksipä muutella hyväksi havaittua tekelettä.

ps. kannattaa kokeilla DS:n Ninja Gaidenia jos tämä ei nappaa
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Peli tuntuu oikein hyvältä (aqua capitalissa vasta menossa, vaikeusaste: Path of the Warrior). Pari kertaa framet tippuneet ihan alas (aqua capital hammasrattaat, dragon castlen portaiden alaosa) ja pari kertaa viholliset jääneet kiinni esteisiin. Kerran vietin itsekkin muutaman hetken jossain seinän ja nurkan välissä tekemässä volttia. Kertaakaan ei ole kaatunut, eikä hidastumiset ole oikeastaan haitanneet.

Jotkut pomot aiheuttaneet harmaita hiuksia (alexei ja sillan välipomo), mutta se on johtunut siitä, että olen kaikki rahat käyttänyt aseiden kehittämiseen enkä ole ostanut vielä mitään muuta:p
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Demoa tuli tänään testailtua ja mahtavaa menoahan se on taas. Eilen tulikin sitten oikein kunnolla ostettavaa, kun ilmesty tämä, DBZ: Burst Limit ja Lego Indiana Jones. Näistä kolmesta tosin tämä jää viimeiseksi, koska pitää eka pelata tuo SIgma läpi (tosin melkein ostin jo, koska ei Indya lötynyt kaupasta).

Hieno homma oli myös, ettei tätä oltu lähdetty sensuroimaan, kuten ykkösen kohdalla kävi (eikö?).
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Hyvät ystävät, Ninja Gaiden 2 tuli ja meni! Olipas huikea mättöä! Aika haastava peli, vaikea sanoa jälkikäteen oliko edeltäjä vaikeampi.
Loppua myöten vaikeustaso nousi potenssiin, pari kertaa oli sellainen fiilis miten peli voi olla niin epäreilua. Taisin alkuvaiheessa ennen pelinjulkaisua valittaa hp:n palautuksesta, perun sanani. Ilman sitä pidän aika mahdottomana vetää läpi käyttämällä ainoastaan välitallennukset.
Hyvä peli loppujen lopuksi,
mut kuitenkin hienoinen pettymys kokonaisuudessa. Varmaan path of mentoria pitää kokeilla kun saan boksini takaisin. Sit vasta pelataan oikealla vaikeusasteella!

12 tuntia meni, ainakin mitä pelikellon mukaan on uskomista. Ainakin kolmanneksen lyhyempi kuin edeltäjä. 12 tuntia lähes non-stop mättöä!
Varmaan enemmän vihuja kaatui kuin yhteensä CODin kaikissa vaikeusasteissa. Uudelleenyritys oli ties montako kertaa pomoja kohtaan kun yritti piestä ilman health-pakkauksilla. Syöksyhyppy-yhdistelmä on sun paras kaveri, ilman sitä on turhaa päästää eteenpäin taisteluista.

Hyvää:
- helvetin koukuttava mättö
- ohjattavuus täyttä timanttia
- Pomotaistelut
- Monipuoliset aseet
- fatalityt
- Viikate, viikate ja viikate
- Palkitseva fiilis, kun on sopivan haastava vaikeusaste ekalla kerralla


Huonoa:
- grafiikka
- kökkö välidemot
- tarina, oliko sitä edes
- Pomotaistelut
- tylsä kenttäsuunnittelu, isot aidot kaupungit eivät nappaa
- seikkailufiilis ei löydy, taso tasolta mennään lahtaa porukkaa
- Kamera ei pysy millään perässä
- "mega man"-pomot
- Akrobaattisia paikkoja vähemmän
- peruskökköloppu a la xbox

Pelattavuus kompensoi hyvin huonoja puolia.

Siitä pienestä hidastuksesta:
Pelatkaa aqua cityn colosseumia tai "staircase of doomia" :D Se ei ole mitään näihin verrattuna.

Nyt pidän tauon pelaamisesta, huh huh!
Lopuksi, hiljaista boksirintamalla kesän ajan. Lainaan kaverilta pleikan ja mgs4:n kun se on vetänyt tarpeeksi läpi, hehe.

Siitä ajoittaisesta jumituksesta/pysähdyksestä/latauksesta pelin aikana. Lainasin kaverille boksini, ei sellaista esiintynyt kertaakaan pelissä.
Kaverilla vaaka-asennossa, mulla pystyssä. En tiedä johtuukohan se siitä.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Grafiikka ei ole erikoista verrattuna moniin muihin uutuuspeleihin, mutta ajaa asiansa. Jos vertaa siihen, mitä grafiikka ykkösessä oli Xboxilla niin kyllä 360:llä grafiikan tulisi olla monta astetta parempaa!

ps. kannattaa kokeilla DS:n Ninja Gaidenia jos tämä ei nappaa

Näinhän sitä voisi kuvitella - olihan Team Ninja teknisen osaamisen kärjessä vielä muutama vuosi sitten. Niistä ajoista on kuitenkin valuttu pikku hiljaa alamäkeen. Korkeaa resoluutiota, uudelle tasolle nostettua väkivaltaa tai entistä suurempia vihollisia (tai vihollismääriä) ei sovi unohtaa meriittilistalta, mutta kyllä Team Ninjan jokainen peli uuden sukupolven konsolilla on saanut aikaan pienen pettymyksen, ainakin visuaalisessa mielessä. Itse asiassa alkuperäisellä Xboxilla oli käytössä tehosteita, joita ei ole uuden sukupolven konsoleilla pystytty toteuttamaan.

Muistatteko Ninja Gaidenin Aquaductin? Se oli ehkä yksi pelin näyttävimmistä ja hauskimmista alueista. Seikkailua, toimintaa, pulmanratkontaa mukavissa puitteissa. Se vilahti jo Ninja Gaidenin ensimmäisissä videoissa, eikä varmasti vähiten sen takia, että siellä käytettiin tuolloin vielä jokseenkin harvinaista interaktiivista, mutta silti ympäristöään heijastavaa vettä. Suureksi hämmästykseksi kaikki se hienous oli riisuttu Playstation 3:lla Ninja Gaiden Sigmassa ja vain vähän siitä on onnistuttu palauttamaan Ninja Gaiden 2:ssa. Silti molemmilla tehokonsoleilla veden pinta pysyy suorana vaikka kuinka läikyttäisi. Doh! Tämä vain pienenä esimerkkinä siitä, miten aika on ajanut Team Ninjan ohi. :)

Monta kertaa käsitellyt pelilliset suoristelut ovat vielä harmillisempia. Minusta ykkösessä oli monia pieniä, mutta loppujen lopuksi pelin suuruuteen valtavasti vaikuttaneita yksityiskohtia. Etsi kultakoppikset, saat Muramasalta hyötytavaroita (kakkosen kristallikallot antavat vain saavutuksia). Tee uhkarohkea sijoitus Muramasan puukeppiin, pääset ehkä käsiksi Unlabored Flawlessnessiin. Ammu Taironin kellotorniin, saat yhden retro-Gaidenin pelattavaksi Hanssin baarin pelikoneessa. Pelissä oli paljon enemmän tutkittavaa ja löydettävää kuin kakkosessa. Ja vaikkeivat ne pulmatkaan mitään järin kekseliäitä olleet, oli esimerkiksi edellä mainittu Aquaduct hyvä esimerkki alueesta, jossa toiminta ja pulmanratkonta kulkivat käsi kädessä ja antoivat peliin useampia kuin vain sen yhden toimintakeskeisen ulottuvuuden. Yksinkertaistukset alkoivat jo ykkösosan uusintajulkaisuissa (Black, Sigma), enkä ole ikinä keksinyt niille hyvää selitystä. Odotin, että kakkosessa nimenomaan olisi panostettu ykkösen heikoimpiin lenkkeihin jääneeseen seikkailuaspektiin, mutta se olikin päätetty poistaa kokonaan!

Toimintapelinä kakkonen on edelleen erittäin hyvä, mutta ykkösen kaltaista kulttiklassikkoa tästä ei synny. Sen uskaltaa jo nyt sanoa. Saa nähdä, miten Ninja Gaiden DS:llä uppoaa. Nopeudessa ei päästä isoveljen vauhtiin, mutta toisaalta kameraongelmia ei pitäisi olla ja styluksella tehtävät sivallukset voivat olla ihan hauskoja. Ryussa ainakin on vähän Poopen näköä, joten eeppistä menoa luulisi olevan tiedossa. :p
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Hyvät ystävät, Ninja Gaiden 2 tuli ja meni! Olipas huikea mättöä! Aika haastava peli, vaikea sanoa jälkikäteen oliko edeltäjä vaikeampi.
Loppua myöten vaikeustaso nousi potenssiin, pari kertaa oli sellainen fiilis miten peli voi olla niin epäreilua. Taisin alkuvaiheessa ennen pelinjulkaisua valittaa hp:n palautuksesta, perun sanani. Ilman sitä pidän aika mahdottomana vetää läpi käyttämällä ainoastaan välitallennukset.
Hyvä peli loppujen lopuksi,
mut kuitenkin hienoinen pettymys kokonaisuudessa. Varmaan path of mentoria pitää kokeilla kun saan boksini takaisin. Sit vasta pelataan oikealla vaikeusasteella!

12 tuntia meni, ainakin mitä pelikellon mukaan on uskomista. Ainakin kolmanneksen lyhyempi kuin edeltäjä. 12 tuntia lähes non-stop mättöä!
Varmaan enemmän vihuja kaatui kuin yhteensä CODin kaikissa vaikeusasteissa. Uudelleenyritys oli ties montako kertaa pomoja kohtaan kun yritti piestä ilman health-pakkauksilla. Syöksyhyppy-yhdistelmä on sun paras kaveri, ilman sitä on turhaa päästää eteenpäin taisteluista.

Hyvää:
- helvetin koukuttava mättö
- ohjattavuus täyttä timanttia
- Pomotaistelut
- Monipuoliset aseet
- fatalityt
- Viikate, viikate ja viikate
- Palkitseva fiilis, kun on sopivan haastava vaikeusaste ekalla kerralla


Huonoa:
- grafiikka
- kökkö välidemot
- tarina, oliko sitä edes
- Pomotaistelut
- tylsä kenttäsuunnittelu, isot aidot kaupungit eivät nappaa
- seikkailufiilis ei löydy, taso tasolta mennään lahtaa porukkaa
- Kamera ei pysy millään perässä
- "mega man"-pomot
- Akrobaattisia paikkoja vähemmän
- peruskökköloppu a la xbox

Pelattavuus kompensoi hyvin huonoja puolia.

Siitä pienestä hidastuksesta:
Pelatkaa aqua cityn colosseumia tai "staircase of doomia" :D Se ei ole mitään näihin verrattuna.

Nyt pidän tauon pelaamisesta, huh huh!
Lopuksi, hiljaista boksirintamalla kesän ajan. Lainaan kaverilta pleikan ja mgs4:n kun se on vetänyt tarpeeksi läpi, hehe.

Siitä ajoittaisesta jumituksesta/pysähdyksestä/latauksesta pelin aikana. Lainasin kaverille boksini, ei sellaista esiintynyt kertaakaan pelissä.
Kaverilla vaaka-asennossa, mulla pystyssä. En tiedä johtuukohan se siitä.

tarkotatko noilla hidastuksilla siis kohtia missä tulee ruudulle se loading juttu vai onko se ihan random kohdissa tapahtuva ?
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Sitä Staircase of Doomin "slow-motionia" pohdin hetken, olikohan ihan Low fps vaiko tarkoituksella hidastettu 1v200 fiiliksen luomiseksi. :P

Peli meni eilen läpi, ja hieman ristiriitaiset fiilikset jäi. Energian palautuminen? Sitä ei kaivattu vanhassa Gaidenissa kovimmillakaan vaikeusasteilla, mutta tässä ilman sitä olisi eteneminen jäänyt aika lyhyeen. Miksi? Eikö Team Ninja jaksanut hioa vastuksia täydellisiksi, vaan vähän sinnepäin ja hieman heittää epäreiluutta peliin vaikeusasteen luomiseksi ja korvataan se palautuvalla energialla.

NG I:ssä jaksoi tahkota bosseja kunnes ne meni täydellisesti vastaanottamatta yhtään iskua, mutta jotenkin tässä tuli välillä fiilis, että niitä iskuja on vain pakko ottaa ja hoitaa bossit vähän sinnepäin riippuen miten boss sattui lätkimään.

Vannoutuneena Ninja Gaiden fanina uudelleenpeluu on jo kuitenkin aloitettu asteen ninjampana, varmaan ainoa peli jossa yritän todellisesti saada 100% achievementit.


Hieno homma oli myös, ettei tätä oltu lähdetty sensuroimaan, kuten ykkösen kohdalla kävi (eikö?).
Raajoja ja verta lentää tolkuttomin määrin, terävillä aseilla raajat nätisti leikattuina ja tylpillä verisenä mössönä. ;)
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

tarkotatko noilla hidastuksilla siis kohtia missä tulee ruudulle se loading juttu vai onko se ihan random kohdissa tapahtuva ?
Now loading tekstiä esiintyi usein kun meni ja poistui valikosta. Sattumasta pysähdyksestä/jumituksesta, joka kestää muutama sekunnin, satunnaisessa kohdissa esiintyy. En tarkalleen muista enää tuliko koskaan kesken taistelun, en myöskään muista esiintyikö now loading tekstiä sen aikana. Muisti pettää nykyään, en varsinaisesti kiinnittäny huomiota. Voin kokeilla kun saan boksini takaisin.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Tässä on peli, jonka tekijä tiimin päähän pistoksia ei voi kuin ihmetellä. Nimittäin mitä hemmetin järkeä on tehdä peli jossa jo helpoin vaikeus aste on tehty niin vaikeaksi, että peliä ei enään huvita pelata muutaman Chapterin jälkeen. Tässä on ensimmäinen peli 360: llä jossa itsellä on pienen pelaamisen jälkeen jo niin suuri vitutus päällä tuon vaikeus asteen takia, että tekisi mieli vain vääntää levy kahtia. Omat rahat meni kyllä hukkaan tämän pelin oston myötä.

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Tässä on peli, jonka tekijä tiimin päähän pistoksia ei voi kuin ihmetellä. Nimittäin mitä hemmetin järkeä on tehdä peli jossa jo helpoin vaikeus aste on tehty niin vaikeaksi, että peliä ei enään huvita pelata muutaman Chapterin jälkeen. Tässä on ensimmäinen peli 360: llä jossa itsellä on pienen pelaamisen jälkeen jo niin suuri vitutus päällä tuon vaikeus asteen takia, että tekisi mieli vain vääntää levy kahtia. Omat rahat meni kyllä hukkaan tämän pelin oston myötä.

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Mua on ottanut enempi päähän toi kamera ja Ruyn seinäjuoksujen ja loikkien holtittomuus (hyppy kohdat ovat aika helvetillisiä). Vaikeus aste ei haittaa, sen oppii kärsimään jos peli on hyvä.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Tänään ostin pelin ja pari chapteria takana. Pakko sanoa, että vanha kunnon Ninja gaiden fiilis on tallella, vaikka ainakin pelin alku on helpompi kuin ensimmäisessä Gaidenissa helpoimmalla vaikeustasolla.

Vaikea selittää. Ohuessa putkessa mennään niinkuin ensimmäisessäkin Gaidenissa ja ympäristöt ovat hyvin kulissimaisia, mutta noista puutteista huolimatta pelin tunnelmassa on jotain mikä vetoaa ainakin minuun. Taistelujen toteutuksesta se taitaa olla kiinni. Vaikka taistelut ovat vaikeita jo perus vaikeustasolla(varmasti vaikenee pelin edetessä), niin niistä ei tule fiilistä, että peli huijaisi viatonta pelaajaparkaa. Monet vaikeat pelit turhauttaa juuri siksi, että menestys tuntuu olevan enemmän kiinni tuurista kuin taidosta. Näin ei ole laita Ninja gaidenissa. Taitava pelaaja voi edetä pelissä ilman ongelmia ja turhautumista.

Omat pelikyvyt ovat vähän niin ja näin, mutta aion pelata pelin läpi vaikka väkisin. Kuten jo sanottu niin se ei ole läpihuutojuttu edes helpoimmalla vaikeustasolla...siis ainakaan minulle, ja se on vain hyvä juttu tämän pelin kohdalla.
 
Vastaus: Ninja Gaiden 2 [Hype]

Tässä on peli, jonka tekijä tiimin päähän pistoksia ei voi kuin ihmetellä. Nimittäin mitä hemmetin järkeä on tehdä peli jossa jo helpoin vaikeus aste on tehty niin vaikeaksi, että peliä ei enään huvita pelata muutaman Chapterin jälkeen. Tässä on ensimmäinen peli 360: llä jossa itsellä on pienen pelaamisen jälkeen jo niin suuri vitutus päällä tuon vaikeus asteen takia, että tekisi mieli vain vääntää levy kahtia. Omat rahat meni kyllä hukkaan tämän pelin oston myötä.

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:

mikä on kun ei taidot riitä mikä on kun ei onnistu

Acolytella peli on mielestäni aika helppo, sellainen vaikeusaste että kaikki pärjäävät
itse en todellakaan ole mikään HC pelaaja ja alle 10 kuolemaa taisi tulla kun läpäisin koko pelin acolytella( olisi kiva tietää montako kertaa kuolin alkuperäisessä gaidenissa normaalilla ekalla läpipeluulla:), oli nimittäin hiukan suurempi luku:D)
 
Ylös Bottom